Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 80 din  2 martie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 13 lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deseurilor industriale reciclabile, aprobata si modificata prin Legea nr. 465/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 300 din  6 aprilie 2004


SmartCity3


    Nicolae Popa          - presedinte
    Costica Bulai         - judecator
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Florentina Balta      - procuror
    Gabriela Dragomirescu - magistrat-asistent sef

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 13 lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deseurilor industriale reciclabile, aprobata si modificata prin Legea nr. 465/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Transexim Deliti" - S.R.L. din Brasov in Dosarul nr. 7.148/2003 al Judecatoriei Brasov.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei ca fiind inadmisibila, intrucat autorul acesteia nu a indicat nici un text sau principiu constitutional care ar fi fost incalcat prin textul de lege criticat, iar Curtea Constitutionala nu i se poate substitui in invocarea motivelor de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 29 septembrie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 7.148/2003, Judecatoria Brasov a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 13 lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deseurilor industriale reciclabile, aprobata si modificata prin Legea nr. 465/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Exceptia a fost ridicata de Societatea Comerciala "Transexim Deliti" - S.R.L. din Brasov intr-o cauza civila privind solutionarea plangerii formulate impotriva procesului-verbal de constatare si sanctionare a unei contraventii.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca dispozitiile de lege criticate sunt neconstitutionale, intrucat "statueaza confiscarea intregii sume realizate din activitatea de colectare a deseurilor refolosibile, fara a tine cont ca s-au platit taxe si impozite din suma totala incasata de la procesator, ceea ce reprezinta fara dubii o dubla impunere care contravine principiilor de drept". Nu se precizeaza insa care sunt textele sau principiile constitutionale incalcate.
    Judecatoria Brasov apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este intemeiata. In acest sens, arata ca, potrivit art. 41 alin. (8) din Constitutie, devenit, dupa revizuire si republicare, art. 44 alin. (9), pot fi confiscate, in conditiile legii, numai bunurile destinate, folosite sau rezultate din infractiuni sau contraventii. Or, dispozitiile art. 13 lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 16/2001 "nu se incadreaza in prevederile constitutionale mentionate".
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul considera ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata este inadmisibila. Aceasta deoarece, pe de o parte, autorul ei nu a indicat nici o norma constitutionala careia textul de lege criticat i-ar contraveni, ceea ce echivaleaza cu nemotivarea exceptiei, iar pe de alta parte, sustinerile referitoare la nelegalitatea masurii confiscarii intregii sume obtinute prin colectarea deseurilor industriale reciclabile privesc modul de aplicare a legii, aspect ce nu intra in competenta de solutionare a Curtii.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie prevederile art. 13 lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deseurilor industriale reciclabile, aprobata si modificata prin Legea nr. 465/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevederi al caror continut este urmatorul: "Nerespectarea obligatiilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta constituie contraventii, daca, potrivit legii, nu sunt considerate infractiuni, si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) cu amenda de la 25.000.000 lei la 50.000.000 lei si confiscarea contravalorii deseurilor industriale reciclabile derulate cu nerespectarea prevederilor art. 5, art. 7 alin. (1), (3) si (4) si ale art. 8 alin. (1)."
    In opinia autorului exceptiei, astfel cum a fost ridicata in fata instantei de judecata, textul de lege criticat este neconstitutional, intrucat "statueaza confiscarea intregii sume realizate din activitatea de colectare a deseurilor refolosibile, fara a tine cont ca s-au platit taxe si impozite din suma totala incasata de la procesator, ceea ce reprezinta fara dubii o dubla impunere care contravine principiilor de drept". Autorul exceptiei nu precizeaza insa care dispozitii sau principii din Constitutie sunt incalcate.
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea constata ca aceasta urmeaza a fi respinsa ca inadmisibila.
    Potrivit art. 2 alin. (2) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, sunt neconstitutionale numai prevederile de lege "[...] care incalca dispozitiile sau principiile Constitutiei". Totodata, in temeiul art. 12 alin. (2) din aceeasi lege, sesizarile adresate Curtii trebuie motivate, iar conform art. 146 lit. d) din Legea fundamentala si art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, Curtea este competenta sa se pronunte numai in limitele sesizarii. Asa fiind, neindicarea de catre autorul exceptiei a textelor din Constitutie carora le contravin dispozitiile de lege criticate constituie, de asemenea, un motiv de respingere, intrucat exceptia ridicata nu este, in sensul Legii fundamentale, o exceptie de neconstitutionalitate. Daca instanta de control constitutional s-ar socoti competenta sa se pronunte asupra unei asemenea exceptii, ea s-ar substitui partii cat priveste invocarea motivului de neconstitutionalitate, exercitand astfel din oficiu acest control, ceea ce este inadmisibil. In acest sens este jurisprudenta constanta a Curtii Constitutionale, din care mentionam, de exemplu, Decizia nr. 178 din 8 mai 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 361 din 27 mai 2003.
    Curtea nu poate retine nici sustinerile din notele scrise depuse la dosarul Curtii Constitutionale, pentru termenul de judecata din data de 2 martie 2003, potrivit carora textul de lege criticat incalca art. 11 alin. (2) si art. 16 alin. (2) din Constitutie. In motivarea acestor sustineri, se arata ca art. 13 lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 16/2001 "determina achitarea acelorasi sume de doua ori" "prin formularea sa categorica de <<confiscarea contravalorii deseurilor industriale reciclabile>>".
    Textele din Constitutie invocate ca fiind incalcate nu sunt incidente in cauza. Astfel, potrivit dispozitiilor constitutionale ale art. 11 alin. (2), "Tratatele ratificate de Parlament, potrivit legii, fac parte din dreptul intern", iar potrivit art. 16 alin. (2), "Nimeni nu este mai presus de lege". In legatura cu motivarea formulata, Curtea nu este competenta sa se pronunte, intrucat, in realitate, aceasta priveste aspecte de aplicare a legii, iar nu de constitutionalitate a textului ce face obiectul exceptiei. Asa fiind si pentru aceste considerente, exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 13 lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 16/2001, aprobata si modificata prin Legea nr. 465/2001, republicata, cu modificarile ulterioare, urmeaza a fi respinsa ca inadmisibila.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si art. 147 alin. (4) din Constitutie, republicata, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (1) si (6) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge, ca fiind inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 13 lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deseurilor industriale reciclabile, aprobata si modificata prin Legea nr. 465/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Transexim Deliti" - S.R.L. din Brasov in Dosarul nr. 7.148/2003 al Judecatoriei Brasov.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 2 martie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent sef,
                              Gabriela Dragomirescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 80/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 80 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 80/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu