DECIZIE Nr.
780 din 14 octombrie 2009
privind acordarea
autorizatiei de functionare POOL-ULUI DE ASIGURARE ÎMPOTRIVA DEZASTRELOR
NATURALE - S.A. pentru desfasurarea activitatii de asigurare obligatorie a
locuintelor
ACT EMIS DE:
COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 916 din 28 decembrie 2009
In conformitate cu prevederile Legii nr. 260/2008
privind asigurarea obligatorie a locuinţelor împotriva cutremurelor,
alunecărilor de teren sau inundaţiilor şi ale normelor emise în aplicarea
acesteia,
în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere
a Asigurărilor din data de 14 octombrie 2009, prin care s-a acordat autorizaţia
de funcţionare POOL-ULUI DE ASIGURARE ÎMPOTRIVA DEZASTRELOR NATURALE - S.A.
pentru desfăşurarea activităţii de asigurare obligatorie a locuinţelor,
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor decide:
Art. 1. - Se acordă autorizaţia de funcţionare
POOL-ULUI DE ASIGURARE ÎMPOTRIVA DEZASTRELOR NATURALE - S.A. (PAID) pentru
desfăşurarea activităţii de asigurare obligatorie a locuinţelor.
Art. 2. - Societatea are obligaţia prezentării la
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a copiilor documentelor care atestă
înregistrarea societăţii ca persoană juridică: actul constitutiv, atestat de un
consilier juridic/avocat sau autentificat de un notar public, hotărârea
judecătorească de înfiinţare, certificatul de înregistrare emis de oficiul
registrului comerţului şi certificatul constatator cuprinzând toate datele de
identificare ale societăţii.
Art. 3. -In termen de 3 luni de la data obţinerii
autorizaţiei de funcţionare, PAID are obligaţia:
- să transmită studiul de fezabilitate pentru următorii
3 ani, care va cuprinde următoarele:
a) estimarea marjei de solvabilitate minime;
b) elementele fondului minim de siguranţă, în
conformitate cu prevederile art. 16 alin. (6) din Legea nr. 32/2000 privind
activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale normelor emise în aplicarea acesteia;
c) estimarea cheltuielilor generale de administraţie
şi a cheltuielilor cu comisioanele, precum şi sursele de finanţare a acestora;
d) estimarea cheltuielilor aferente membrilor
consiliului de administraţie, persoanelor din conducerea executivă şi
persoanelor care ocupă funcţiile de conducere menţionate în anexa nr. 7 la
Normele privind autorizarea asigurătorilor, puse în aplicare prin Ordinul
preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 16/2009, cu excepţia
conducătorului activităţii de asigurări de viaţă şi a medicului. Estimarea se
va defalca pe fiecare categorie în parte;
e) proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli,
proiectul contului de profit şi pierdere, proiectul contului tehnic al
asigurării generale, proiectul contului netehnic;
f) estimarea primelor subscrise şi a daunelor ce vor fi
plătite;
g) resursele financiare pentru acoperirea
cheltuielilor;
- să transmită copia contractului/contractelor de
reasigurare, lista cuprinzând reasiguratorii, cu menţionarea cotei de
participare a fiecăruia, dovada plăţii ratelor primelor de reasigurare, precum
şi alte documente sau informaţii solicitate de Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor;
- să încadreze persoane care îndeplinesc condiţiile de
pregătire şi de competenţă profesională şi să prezinte documentaţia în vederea
aprobării, pentru funcţiile menţionate în anexa nr. 7 la Normele privind
autorizarea asigurătorilor, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 16/2009, cu excepţia conducătorului
activităţii de asigurări de viaţă şi a medicului, cu respectarea şi în
conformitate cu prevederile normelor mai sus menţionate;
- să distribuie poliţele tipărite asigurătorilor
autorizaţi într-un termen de 90 de zile de la constituirea PAID;
- să prezinte programul de reasigurare întocmit în
conformitate cu prevederile Normelor privind autorizarea asigurătorilor, puse
în aplicare prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor
nr. 16/2009. In vederea acoperirii dezastrelor naturale, astfel cum sunt
definite la art. 2 lit. b) din Legea nr. 260/2008 privind asigurarea
obligatorie a locuinţelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren sau
inundaţiilor, PAID va prezenta Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor calculul
expunerii (sau acumulării) maxime pe clasa de asigurare practicată, modul de
estimare a daunei maxime posibile, precum şi programul de reasigurare privind
astfel de riscuri, din care să rezulte capacitatea PAID de a le subscrie,
respectiv reţinerea netă.
Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu