Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 74 din  8 februarie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 28^1 si ale art. 278^1 alin. 1 din Codul de procedura penala

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 220 din 16 martie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida             - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Aspazia Cojocaru      - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Acsinte Gaspar        - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Ion Predescu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Marinela Minca        - procuror
    Marieta Safta         - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 28^1 si ale art. 278^1 din Codul de procedura penala, ridicata de Marin Frunza in Dosarul nr. 974/P/2004 al Curtii de Apel Galati - Sectia penala.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public, avand cuvantul pe fond, pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata, cu referire la jurisprudenta Curtii Constitutionale in materie.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 17 septembrie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 974/P/2004, Curtea de Apel Galati - Sectia penala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 28^1 si ale art. 278^1 din Codul de procedura penala, ridicata de Marin Frunza in cadrul recursului formulat impotriva sentintei prin care s-a respins ca inadmisibila plangerea acestuia impotriva Ordonantei nr. 515/II/2/5 iunie 2001 a Parchetului de pe langa Tribunalul Galati.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine, in ceea ce priveste art. 278^1 din Codul de procedura penala, ca acest text legal limiteaza in mod nejustificat actele procurorului ce pot fi atacate cu plangere la instanta, fiind contrar dispozitiilor constitutionale ca pe aceasta cale sa poata fi contestata la instanta numai "solutia de neincepere a urmaririi penale data de procuror". Astfel, autorul exceptiei arata ca in speta, desi este nemultumit de o serie de acte ale procurorului, nu are posibilitatea de a le "controla in justitie", intrucat "dispozitiile art. 278^1 din Codul de procedura penala nu prevad posibilitatea de a fi controlata in justitie orice solutie data de procuror".
    In motivarea criticii de neconstitutionalitate a prevederilor art. 28^1 din Codul de procedura penala se indica doar textele constitutionale, precum si cele din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, pretins incalcate, fara a se prezenta vreun argument in sustinerea criticii de neconstitutionalitate.
    Curtea de Apel Galati - Sectia penala, exprimandu-si opinia asupra exceptiei de neconstitutionalitate, apreciaza ca aceasta este neintemeiata. Astfel, in ceea ce priveste critica art. 28^1 din Codul de procedura penala se apreciaza ca solutionarea cauzei deduse judecatii nu depinde de intregul text ce face obiectul exceptiei, ci numai de dispozitiile cuprinse la pct. 3 al art. 28^1, care, in opinia instantei, sunt constitutionale. Se arata ca aceste prevederi nu incalca dreptul la un proces echitabil, intrucat nu inlatura posibilitatea participantilor la proces de a beneficia de drepturile si garantiile procesuale instituite de lege si, de asemenea, nu incalca dreptul la doua grade de jurisdictie in materie penala, instituirea regulilor de desfasurare a procesului fiind, de altfel, de competenta legiuitorului.
    In ceea ce priveste critica art. 278^1 din Codul de procedura penala, instanta apreciaza ca, fata de motivele invocate de autorul exceptiei, aceasta vizeaza numai prevederile alin. 1 ale acestui articol. Si sub acest aspect instanta considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, aratand ca introducerea dispozitiilor art. 278^1 din Codul de procedura penala prin Legea nr. 281/2003 este consecinta faptului ca prin Decizia nr. 486/1997 Curtea Constitutionala a constatat ca dispozitiile art. 278 din Codul de procedura penala sunt constitutionale numai in masura in care nu opresc persoana nemultumita de solutionarea plangerii impotriva masurilor luate sau a actelor dispuse de procuror ori efectuate pe baza dispozitiilor date de acesta si care nu ajung in fata instantelor judecatoresti, sa se adreseze justitiei.
    In conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, intrucat textele de lege criticate nu contravin prevederilor constitutionale, respectiv celor din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, invocate de autorul exceptiei. In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a prevederilor art. 28^1 din Codul de procedura penala se arata ca stabilirea competentei, inclusiv a celei dupa calitatea persoanei, este atributul exclusiv al legiuitorului, care poate prevedea, in considerarea unor situatii deosebite, reguli speciale de procedura, precum si modalitati de exercitare a drepturilor procesuale, fara ca prin aceasta sa se aduca atingere prevederilor constitutionale invocate de autorul exceptiei. Astfel, nu este incalcat dreptul la un proces echitabil, intrucat nu este inlaturata posibilitatea inculpatilor de a beneficia de drepturile si garantiile procesuale instituite de lege, in cadrul unui proces public, judecat de catre o instanta independenta, impartiala si stabilita prin lege, intr-un termen rezonabil, conditii care sunt asigurate si in situatia judecarii cauzelor in prima instanta de catre curtile de apel, fiind asigurat si dreptul la doua grade de jurisdictie in materie penala, reglementat de art. 2 din Protocolul nr. 7 la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. Faptul ca nu se poate folosi, in cauza, calea de atac a apelului nu afecteaza drepturile procesuale ale inculpatului, avand in vedere faptul ca recursul, in acest caz, nu se limiteaza la motivele de casare enumerate de art. 385^9 din Codul de procedura penala, iar instanta este obligata sa examineze intreaga cauza sub toate aspectele.
    Referitor la critica de neconstitutionalitate a art. 278^1 din Codul de procedura penala, se apreciaza ca aceasta este neintemeiata, intrucat exercitarea in conditii diferite a cailor de atac impotriva hotararii instantei de judecata prin care se solutioneaza plangerea impotriva rezolutiei sau a ordonantei procurorului de netrimitere in judecata in situatiile in care, pe de o parte, instanta retine cauza spre judecare, iar pe de alta parte, in cazurile in care instanta mentine solutia procurorului sau o invalideaza, trimitand cauza acestuia in vederea inceperii sau a redeschiderii urmaririi penale, se face in temeiul competentei exclusive a legiuitorului de a institui reguli deosebite in considerarea unor situatii diferite. Totodata, se arata ca incheierea prin care instanta admite plangerea impotriva rezolutiei sau ordonantei de netrimitere in judecata si retine cauza spre judecare poate fi atacata cu apel sau cu recurs o data cu fondul ori cu sentinta sau decizia recurata, asigurandu-se atat accesul la justitie, cat si dreptul la exercitarea cailor de atac.
    Avocatul Poporului considera ca dispozitiile legale criticate nu incalca prevederile constitutionale ale art. 124, intrucat acestea reprezinta norme procedurale, a caror reglementare este de competenta exclusiva a legiuitorului.
    Referitor la critica de neconstitutionalitate a prevederilor art. 28^1 din Codul de procedura penala fata de art. 11 si 20 din Constitutie, cu raportare la art. 6, 13, 14 si 17 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, se arata ca aceasta nu poate fi retinuta, intrucat textul de lege nu ingradeste posibilitatea nici unei persoane de a se adresa efectiv unei instante nationale si nu aduce atingere solutionarii cauzelor intr-un termen rezonabil si indeplinirii conditiilor unui proces echitabil.
    Se mai arata ca prevederile art. 278^1 alin. 1 din Codul de procedura penala nu aduc atingere, sub nici un aspect, accesului liber la justitie.
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 28^1 din Codul de procedura penala fata de art. 1 si 15 din Constitutie, respectiv a dispozitiilor art. 278^1 alin. 1 din Codul de procedura penala fata de art. 1, 15 si 20 din Constitutie, se apreciaza ca textele constitutionale invocate nu au incidenta in cauza.
    In concluzie, Avocatul Poporului considera ca exceptia este neintemeiata.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile autorului exceptiei si concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    In ceea ce priveste obiectul exceptiei, Curtea urmeaza sa se pronunte asupra prevederilor art. 28^1 si ale art. 278^1 alin. 1 din Codul de procedura penala, avand urmatorul continut:
    - Art. 28^1: "Curtea de Apel:
    1. judeca in prima instanta:
    a) infractiunile prevazute de Codul penal in art. 155 - 173 si 356 - 361;
    b) infractiunile savarsite de judecatorii de la judecatorii si tribunale, de procurorii de la parchetele de pe langa aceste instante, precum si de notarii publici;
    c) infractiunile savarsite de judecatorii, procurorii si controlorii financiari ai camerelor de conturi judetene, precum si de controlorii financiari de la Curtea de Conturi;
    d) alte infractiuni date prin lege in competenta sa;
    2. ca instanta de apel, judeca apelurile impotriva hotararilor penale pronuntate in prima instanta de tribunale;
    3. ca instanta de recurs, judeca recursurile impotriva hotararilor penale pronuntate de tribunale in apel, precum si in alte cazuri anume prevazute de lege;
    4. solutioneaza conflictele de competenta ivite intre tribunale sau intre judecatorii si tribunale din circumscriptia sa ori intre judecatorii din circumscriptia unor tribunale diferite aflate in circumscriptia Curtii, precum si alte cazuri anume prevazute de lege;
    5. solutioneaza cererile prin care s-a solicitat extradarea sau transferul persoanelor condamnate in strainatate.";
    - Art. 278^1 alin. 1: "Dupa respingerea plangerii facute conform art. 275 - 278 impotriva rezolutiei de neincepere a urmaririi penale sau a ordonantei ori, dupa caz, a rezolutiei de clasare, de scoatere de sub urmarire penala sau de incetare a urmaririi penale, date de procuror, persoana vatamata, precum si orice alte persoane ale caror interese legitime sunt vatamate pot face plangere in termen de 20 de zile de la data comunicarii de catre procuror a modului de rezolvare, potrivit art. 277 si 278, la instanta careia i-ar reveni, potrivit legii, competenta sa judece cauza in prima instanta."
    Autorul exceptiei sustine ca prevederile art. 28^1 din Codul de procedura penala contravin dispozitiilor constitutionale ale art. 1, privind statul roman, ale art. 11, privind dreptul international si dreptul intern, ale art. 15, privind universalitatea drepturilor si libertatilor fundamentale, ale art. 20, referitoare la tratatele internationale privind drepturile omului, ale art. 124, referitoare la infaptuirea justitiei, si ale art. 126, privind instantele judecatoresti, cu raportare la prevederile din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, cuprinse in art. 6, care reglementeaza dreptul la un proces echitabil, in art. 13, care reglementeaza dreptul la un recurs efectiv, in art. 14, privind interzicerea discriminarii, si in art. 17, referitoare la interzicerea abuzului de drept.
    Art. 278^1 din Codul de procedura penala este considerat de autorul exceptiei ca fiind in contradictie atat cu dispozitiile constitutionale invocate in motivarea criticii art. 28^1 din Codul de procedura penala, cat si cu prevederile art. 21 din Legea fundamentala, care reglementeaza accesul liber la justitie.
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea retine urmatoarele:
    I. In ceea ce priveste art. 28^1 din Codul de procedura penala, Curtea constata ca acest text legal da expresie competentei legiuitorului stabilite de prevederile art. 126 alin. (2) din Constitutie, in temeiul carora poate sa reglementeze competenta instantelor judecatoresti, procedura de judecata, precum si conditiile de exercitare a cailor de atac (in speta, calea de atac a recursului), cum ar fi: termenele de declarare a acestora; forma in care trebuie sa fie facuta declaratia si continutul sau; instanta la care se depune; competenta si modul de judecare; solutiile ce pot fi adoptate si altele de acelasi gen. Asadar, stabilirea, prin dispozitiile art. 28^1 din Codul de procedura penala, a competentei curtii de apel nu aduce atingere dispozitiilor constitutionale ale art. 126, ci constituie chiar o aplicare a acestora, critica autorului exceptiei, sub acest aspect, fiind neintemeiata.
    Nu poate fi retinuta, de asemenea, existenta vreunei contradictii intre dispozitiile art. 28^1 din Codul de procedura penala si normele constitutionale care consacra statul de drept, universalitatea drepturilor si libertatilor fundamentale, infaptuirea justitiei, respectiv prevederile din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, referitoare la dreptul la un proces echitabil, dreptul la un recurs efectiv, interzicerea discriminarii si interzicerea abuzului de drept. Astfel, nimic nu impiedica partea ca, in cadrul recursului in fata curtii de apel, sa uzeze, ca in fata oricarei alte instante, de aceleasi garantii procesuale ce caracterizeaza un proces echitabil, fara nici o ingradire sau discriminare fata de criteriile egalitatii in drepturi consacrate de art. 4 din Legea fundamentala.
    II. In ceea ce priveste dispozitiile art. 278^1 alin. 1 din Codul de procedura penala, criticate de asemenea de autorul exceptiei, Curtea constata ca s-a mai pronuntat in jurisprudenta sa, de exemplu prin Decizia nr. 411 din 12 octombrie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.035 din 9 noiembrie 2004, si Decizia nr. 452 din 28 octombrie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.043 din 11 noiembrie 2004, retinand ca acestea sunt constitutionale.
    Cu acele prilejuri Curtea a statuat ca art. 278^1 alin. 1 din Codul de procedura penala, care reglementeaza tocmai posibilitatea formularii plangerii la instanta de judecata impotriva acelor acte prin care procurorul solutioneaza cauza penala fara ca aceasta sa mai ajunga in fata instantei, respectiv impotriva "rezolutiei de neincepere a urmaririi penale sau a ordonantei, ori, dupa caz, a rezolutiei de clasare, de scoatere de sub urmarire penala sau de incetare a urmaririi penale date de procuror", nu ingradeste liberul acces la justitie, ci, dimpotriva, asigura realizarea acestui drept in conformitate cu prevederile art. 21 din Constitutie, respectiv cu prevederile art. 6 pct. 1 si art. 13 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. S-a retinut, de asemenea, ca extinderea dispozitiilor art. 278^1 alin. 1 din Codul de procedura penala la alte situatii neprevazute in text, in sensul de a se permite atacarea pe calea plangerii la instantele judecatoresti nu doar a rezolutiilor si ordonantelor procurorului de netrimitere in judecata, ci si a altor acte sau masuri ale procurorului (extindere vizata si in prezenta exceptie de neconstitutionalitate), nu poate fi acceptata, intrucat ar echivala cu transformarea instantei de contencios constitutional intr-un legislator pozitiv, in contradictie cu art. 61 din Constitutie, potrivit caruia Parlamentul este unica autoritate legiuitoare a tarii.
    Intrucat nu au intervenit elemente noi care sa determine schimbarea jurisprudentei Curtii, solutia si considerentele deciziilor mai sus mentionate isi pastreaza valabilitatea si in prezenta cauza.
    Curtea constata ca sunt neintemeiate si criticile aduse aceluiasi text legal in raport de dispozitiile constitutionale referitoare la statul de drept, universalitatea drepturilor si libertatilor fundamentale, instantele judecatoresti si infaptuirea justitiei. Aceasta deoarece introducerea in Codul de procedura penala, prin Legea nr. 281/2003, a art. 278^1, privind plangerea impotriva rezolutiilor sau a ordonantelor procurorului de netrimitere in judecata, este de fapt o aplicare a textelor constitutionale invocate de autorul exceptiei, in deplina concordanta asadar cu principiile statului de drept.

    Pentru considerentele aratate, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 28^1 si ale art. 278^1 alin. 1 din Codul de procedura penala, ridicata de Marin Frunza in Dosarul nr. 974/P/2004 al Curtii de Apel Galati - Sectia penala.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 8 februarie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Marieta Safta



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 74/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 74 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 74/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu