Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 64 din 17 februarie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 164 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 248 din 22 martie 2004


SmartCity3


    Nicolae Popa             - presedinte
    Costica Bulai            - judecator
    Nicolae Cochinescu       - judecator
    Constantin Doldur        - judecator
    Kozsokar Gabor           - judecator
    Petre Ninosu             - judecator
    Serban Viorel Stanoiu    - judecator
    Lucian Stangu            - judecator
    Ioan Vida                - judecator
    Florentina Balta         - procuror
    Mihaela Senia Costinescu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 127 din Ordonanta Guvernului nr. 61/2002, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "INGERL ROMANIA TRADING" - S.R.L. din Bucuresti in Dosarul nr. 10.281/2003 al Judecatoriei Sectorului 1 Bucuresti, Societatea Comerciala "Gigi Service" - S.R.L. din Targoviste in Dosarul nr. 6.270/2003 al Curtii de Apel Ploiesti - Sectia de contencios administrativ si comercial, Societatea Comerciala "Charlie Comat" - S.A. din Craiova in Dosarul nr. 9.134/2003 al Judecatoriei Craiova, Societatea Comerciala "Prestari Servicii de Interes Public" - S.A. din Suceava in Dosarul nr. 2.043/2003 al Judecatoriei Suceava, Societatea Comerciala "Hotel Valahia" - S.R.L. din Targoviste in Dosarul nr. 7.162/2003 al Curtii de Apel Ploiesti - Sectia comerciala si de contencios administrativ, Societatea Comerciala "MEFITEX" - S.A. din Suceava in Dosarul nr. 6.326/2003 al Judecatoriei Suceava, Societatea Comerciala "STIF" - S.A. din Falticeni in Dosarul nr. 3.038/2003 al Judecatoriei Falticeni si Societatea Comerciala "Lucy Prod" - S.R.L. din Negresti-Oas in Dosarul nr. 3.049/2003 al Judecatoriei Satu Mare.
    La apelul nominal se prezinta autoarea exceptiei, Societatea Comerciala "Lucy Prod" - S.R.L. din Negresti-Oas, prin consilier juridic, lipsind celelalte autoare si parti, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Curtea, din oficiu, pune in discutie conexarea dosarelor nr. 459C/2003, nr. 463C/2003, nr. 481C/2003, nr. 482C/2003, nr. 491D/2003, nr. 553D/2003 si nr. 556D/2003 la Dosarul nr. 448C/2003, avand in vedere ca obiectul exceptiilor de neconstitutionalitate ridicate in aceste dosare sunt identice.
    Reprezentantul Ministerului Public apreciaza ca fiind intrunite conditiile conexarii. In consecinta, in temeiul art. 164 din Codul de procedura civila si al art. 16 din Legea nr. 47/1992, republicata, Curtea dispune conexarea dosarelor anterior mentionate, pentru o mai buna administrare a justitiei.
    Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul Societatii Comerciale "Lucy Prod" - S.R.L. din Negresti-Oas sustine admiterea exceptiei de neconstitutionalitate, aratand ca textul de lege criticat contravine dispozitiilor art. 16 si 21 din Constitutie, care consacra egalitatea in drepturi a cetatenilor si, respectiv, liberul acces la justitie.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca devenita inadmisibila, intrucat prin Decizia nr. 40 din 29 ianuarie 2004, inca nepublicata, Curtea Constitutionala a admis exceptia avand acelasi obiect, constatand neconstitutionalitatea art. 164 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, text care a preluat integral dispozitiile art. 127 din Ordonanta Guvernului nr. 61/2002.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 6 octombrie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 10.281/2003, Incheierea din 6 septembrie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 6.270/2003, Incheierea din 14 august 2003, pronuntata in Dosarul nr. 9.134/2003, Incheierea din 30 septembrie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 2.043/2003, Incheierea din 17 octombrie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 7.162/2003, Incheierea din 9 octombrie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 6.326/2003, Incheierea din 13 noiembrie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 3.038/2003 si prin Incheierea din 3 decembrie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 3.049/2003, Judecatoria Sectorului 1 Bucuresti, Curtea de Apel Ploiesti - Sectia de contencios administrativ si comercial, Judecatoria Craiova, Judecatoria Suceava, Judecatoria Falticeni, respectiv Judecatoria Satu Mare au sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 127 din Ordonanta Guvernului nr. 61/2002, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "INGERL ROMANIA TRADING" - S.R.L. din Bucuresti, Societatea Comerciala "Gigi Service" - S.R.L. din Targoviste, Societatea Comerciala "Charlie Comat" - S.A. din Craiova, Societatea Comerciala "Prestari Servicii de Interes Public" - S.A. din Suceava, Societatea Comerciala "Hotel Valahia" - S.R.L. din Targoviste, Societatea Comerciala "MEFITEX" - S.A. din Suceava, Societatea Comerciala "STIF" - S.A. din Falticeni si Societatea Comerciala "Lucy Prod" - S.R.L. din Negresti-Oas.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se arata, in esenta, ca instituirea cautiunii in valoare de 20%, taxa exorbitanta si prohibitorie, neaga accesul liber la justitie, dreptul la un proces echitabil si egalitatea de tratament in fata legii si nesocoteste caracterul de stat de drept, democratic si social, reprezentand o masura arbitrara in favoarea autoritatilor fiscale, care isi asigura colectarea unor creante bugetare a caror certitudine este discutabila.
    Asa fiind, textul de lege criticat incalca accesul liber la justitie, intrucat obligatia depunerii unei cautiuni de 20% din valoarea debitului stabilit in mod unilateral de catre titularul creantei bugetare pentru judecarea contestatiei la executare ingradeste in mod grav dreptul prevazut de art. 21 din Constitutie, nici una dintre ipotezele enumerate limitativ in dispozitia cuprinsa in art. 49 nejustificand restrangerea dreptului debitorului de a se adresa instantei de judecata pentru verificarea titlului executoriu emis impotriva sa. Astfel, plata cautiunii, care reprezinta o suma exorbitanta, poate conduce la blocarea activitatii societatii comerciale si, pe cale de consecinta, la incalcarea dreptului sau de proprietate, ordonanta criticata nestabilind modalitati de ocrotire a debitorului impotriva comiterii unui abuz de drept de catre creditor.
    Pe de alta parte, in conditiile in care executarea silita efectuata in conditiile ordonantei nu este suspendata de drept ca urmare a formularii unei contestatii, conditionarea primirii acesteia de catre instanta de depunerea unei cautiuni nu poate fi fundamentata pe ideea de a impiedica intarzierea executarii creantei bugetare sau in vederea descurajarii debitorilor de a formula cereri cu rea-credinta, instanta fiind indrituita sa sanctioneze pe contestator in temeiul art. 108^1 si urmatoarele din Codul de procedura civila.
    Mai mult, contestatia la executare, reglementata de art. 127 din Ordonanta Guvernului nr. 61/2002, poate avea ca obiect nu numai titlul executoriu emis de creditorul bugetar, ci si alte acte de executare silita efectuate in temeiul titlului respectiv, obligatia de depunere a cautiunii, fara a se face distinctie in raport de obiectul contestatiei, operand in mod vadit neconstitutional.
    Judecatoria Sectorului 1 Bucuresti apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este intemeiata, dispozitiile art. 127 din Ordonanta Guvernului nr. 61/2002 instituind o conditie de exercitiu al dreptului la actiune, deci o ingradire a acestui drept, nepermisa de prevederile art. 21 alin. (2) din Constitutie. Se mai arata ca atat necesitatea stabilirii unei cautiuni, cat si cuantumul acesteia trebuie sa ramana in competenta instantei sesizate cu judecarea contestatiei la executare.
    Curtea de Apel Ploiesti - Sectia de contencios administrativ si comercial apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, dispozitiile art. 127 din Ordonanta Guvernului nr. 61/2002 instituind o garantie fata de obiectul contestatiei la executare, care este un mijloc procedural prin care persoana interesata sau vatamata poate cere instantei desfiintarea actelor sau masurilor de executare pretins nelegale.
    Judecatoria Craiova apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, dispozitiile art. 127 din Ordonanta Guvernului nr. 61/2002 instituind o garantie pentru a preveni abuzurile procesuale, asigurandu-se celeritatea solutionarii cauzei, finalitatea urmarita de legiuitor fiind aceea de a elimina cazurile de intarziere in executarea silita a creantelor bugetare.
    Judecatoria Suceava apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este intemeiata, dispozitiile art. 127 din Ordonanta Guvernului nr. 61/2002 fiind de natura sa aduca atingere liberului acces la justitie datorita sanctiunii ce este prevazuta pentru neplata cautiunii, respectiv neinregistrarea cererii. Mai mult, cautiunea instituita acorda o preeminenta nejustificata recuperarii intr-un termen foarte scurt a creantelor bugetare si garantarii acestei recuperari, in detrimentul intereselor legitime ale debitorilor.
    In privinta calcularii cautiunii in functie de suma datorata, iar nu de suma contestata, instanta apreciaza ca aceasta dispozitie conduce la obligarea contestatorului la plata unei cautiuni disproportionat de mari fata de obiectul cererii.
    In ceea ce priveste invocarea art. 16 din Constitutie, instanta apreciaza ca obligativitatea achitarii cautiunii vizeaza toate persoanele juridice, astfel incat nu se poate retine o incalcare a principiului egalitatii in drepturi a persoanelor.
    Curtea de Apel Ploiesti - Sectia comerciala si de contencios administrativ apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este intemeiata, dispozitiile art. 127 din Ordonanta Guvernului nr. 61/2002 fiind de natura sa aduca atingere liberului acces la justitie consacrat de art. 21 din Constitutie.
    Judecatoria Falticeni apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este intemeiata, dispozitiile art. 127 din Ordonanta Guvernului nr. 61/2002 fiind de natura sa aduca atingere liberului acces la justitie, cautiunea prevazuta de lege constituind un obstacol in calea supunerii cererii contestatorilor controlului judecatoresc.
    Judecatoria Satu Mare apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 61/2002 constituind o procedura speciala, derogatorie de la prevederile de drept comun. Astfel, plata cautiunii reprezinta o garantie pentru creditorul bugetar, o masura de descurajare a abuzului de drept si de asigurare a celeritatii procesului, legiuitorul urmarind protejarea intereselor nationale in activitatea economica, financiara si valutara.
    Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, precum si Guvernului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Guvernul arata ca, in ceea ce priveste critica autoarei exceptiei referitoare la incalcarea prevederilor art. 21 si art. 135 alin. (1) din Constitutie, aceasta este neintemeiata, intrucat accesul liber la justitie si ocrotirea proprietatii nu sunt obstructionate prin instituirea cautiunii de 20%, care reprezinta o garantie in vederea evitarii abuzului de drept, exercitarea cu rea-credinta a contestatiei la executare determinand tergiversarea solutionarii cauzelor si, implicit, amanarea realizarii creantelor bugetare. Procedura colectarii creantelor bugetare, care reprezinta o procedura speciala, a fost instituita in realizarea interesului general, fiind vorba despre recuperarea banilor publici care se cuvin bugetului de stat.
    Potrivit jurisprudentei Curtii Europene a Drepturilor Omului referitoare la art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, dreptul de acces la o instanta nu este absolut, statul bucurandu-se de o anumita marja de apreciere, astfel incat limitarile aduse sa nu atinga acest drept in insasi substanta sa, sa urmareasca un scop legitim si sa pastreze un raport de proportionalitate intre mijloacele folosite si scop.
    Critica raportata la prevederile art. 49 din Constitutie este neintemeiata, deoarece instituirea obligatiei de depunere a unei cautiuni nu constituie o restrangere a exercitiului unor drepturi si libertati, ci este in concordanta cu imperativul protejarii intereselor nationale in activitatea economica, prevazut de art. 134 alin. (2) lit. b) din Constitutie.
    Privitor la invocarea dispozitiilor art. 16 alin. (1) si (2) din Constitutie, Guvernul apreciaza ca acestea nu au relevanta in solutionarea exceptiei, nefiind incidente in cauza, intrucat prevederile constitutionale privesc egalitatea in fata legii a cetatenilor, si nu a persoanelor juridice. De asemenea, se arata ca nici dispozitiile art. 48 alin. (1) si art. 134 alin. (1) si alin. (2) lit. a) din Constitutie nu sunt relevante in solutionarea exceptiei.
    In sustinerea netemeiniciei criticii de neconstitutionalitate, se invoca jurisprudenta Curtii Constitutionale, respectiv Decizia nr. 229/2003, prin care exceptia cu acelasi obiect a fost respinsa.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, republicata, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutia Romaniei, republicata, ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost sesizata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie art. 127 din Ordonanta Guvernului nr. 61/2002 privind colectarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 79/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 193 din 26 martie 2003, ordonanta republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 582 din 14 august 2003, cu modificarile ulterioare. Textul legal criticat are urmatorul continut:
    - Art. 127: "(1) Contestatia la executare se face cu conditia depunerii numai de catre persoanele juridice a unei cautiuni egale cu 20% din cuantumul sumei datorate, la unitatea teritoriala a trezoreriei statului.
    (2) Dovada privind plata cautiunii prevazute la alin. (1) va insoti in mod obligatoriu contestatia debitorului, fara de care aceasta nu va putea fi inregistrata.
    (3) Verificarea cuantumului cautiunii se va efectua de judecatorul de serviciu la data inregistrarii cererii."
    Autoarea exceptiei sustine ca dispozitiile legale criticate incalca prevederile art. 1 alin. (3), art. 16 alin. (1) si (2), art. 20 alin. (2), art. 21 alin. (1) si (2), art. 41 alin. (2), art. 48 alin. (1), art. 49, art. 134 alin. (1) si alin. (2) lit. a) si art. 150 alin. (1) din Constitutia Romaniei care, ulterior sesizarii, a fost modificata si completata prin Legea de revizuire nr. 429/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 758 din 29 octombrie 2003, republicata de Consiliul Legislativ, in temeiul art. 152 din Constitutie, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 767 din data de 31 octombrie 2003, cu reactualizarea denumirilor si dandu-se textelor o noua numerotare. Dupa republicare, textele constitutionale invocate au numerotarea si continutul urmatoare:
    - Art. 1 alin. (3): "Romania este stat de drept, democratic si social, in care demnitatea omului, drepturile si libertatile cetatenilor, libera dezvoltare a personalitatii umane, dreptatea si pluralismul politic reprezinta valori supreme, in spiritul traditiilor democratice ale poporului roman si idealurilor Revolutiei din decembrie 1989, si sunt garantate.";
    - Art. 16 alin. (1) si (2): "(1) Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.
    (2) Nimeni nu este mai presus de lege.";
    - Art. 20 alin. (2): "Daca exista neconcordante intre pactele si tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care Romania este parte, si legile interne, au prioritate reglementarile internationale, cu exceptia cazului in care Constitutia sau legile interne contin dispozitii mai favorabile.";
    - Art. 21 alin. (1) si (2): "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.";
    - Art. 44 alin. (2) teza intai: "Proprietatea privata este garantata si ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular.";
    - Art. 52 alin. (1): "Persoana vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim, de o autoritate publica, printr-un act administrativ sau prin nesolutionarea in termenul legal a unei cereri, este indreptatita sa obtina recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim, anularea actului si repararea pagubei.";
    - Art. 53: "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.
    (2) Restrangerea poate fi dispusa numai daca este necesara intr-o societate democratica. Masura trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o, sa fie aplicata in mod nediscriminatoriu si fara a aduce atingere existentei dreptului sau a libertatii.";
    - Art. 135 alin. (1) si alin. (2) lit. a): "(1) Economia Romaniei este economie de piata, bazata pe libera initiativa si concurenta.
    (2) Statul trebuie sa asigure:
    a) libertatea comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie.";
    - Art. 154 alin. (1): "Legile si toate celelalte acte normative raman in vigoare, in masura in care ele nu contravin prezentei Constitutii."
    Se considera, de asemenea, ca textul de lege criticat incalca si prevederile Conventiei pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale cuprinse in art. 6 alin. (1), potrivit carora: "Orice persoana are dreptul la judecarea in mod echitabil, in mod public si intr-un termen rezonabil a cauzei sale, de catre o instanta independenta si impartiala, instituita de lege, care va hotari fie asupra incalcarii drepturilor si obligatiilor sale cu caracter civil, fie asupra temeiniciei oricarei acuzatii in materie penala indreptate impotriva sa. Hotararea trebuie sa fie pronuntata in mod public, dar accesul in sala de sedinte poate fi interzis presei si publicului pe intreaga durata a procesului sau a unei parti a acestuia in interesul moralitatii, al ordinii publice ori al securitatii nationale intr-o societate democratica, atunci cand interesele minorilor sau protectia vietii private a partilor la proces o impun, sau in masura considerata absolut necesara de catre instanta atunci cand, in imprejurari speciale, publicitatea ar fi de natura sa aduca atingere intereselor justitiei."
    Ulterior sesizarii Curtii cu exceptia de neconstitutionalitate, Ordonanta Guvernului nr. 61/2002 a fost abrogata prin Codul de procedura fiscala - Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 941 din 29 decembrie 2003, dispozitiile criticate fiind preluate de art. 164 din acest nou act normativ, si au urmatorul continut: "(1) Contestatia la executare se face cu conditia depunerii numai de catre persoanele juridice a unei cautiuni egale cu 20% din cuantumul sumei datorate, la unitatea teritoriala a Trezoreriei Statului.
    (2) Dovada privind plata cautiunii prevazute la alin. (1) va insoti in mod obligatoriu contestatia debitorului, fara de care aceasta nu va putea fi inregistrata.
    (3) Verificarea cuantumului cautiunii se va efectua de judecatorul de serviciu la data inregistrarii cererii.
    (4) Cautiunea se restituie in cazul admiterii in totalitate a contestatiei."
    Prin urmare, dat fiind ca dupa invocarea exceptiei de neconstitutionalitate in fata instantei judecatoresti prevederea legala supusa controlului a fost preluata de noua reglementare, Curtea Constitutionala urmeaza a se pronunta asupra constitutionalitatii prevederii legale in noua sa redactare, intrucat solutia legislativa este aceeasi cu cea anterioara modificarii.
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea Constitutionala observa ca a mai fost sesizata cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 127 din Ordonanta Guvernului nr. 61/2002 privind colectarea creantelor bugetare. Prin Decizia nr. 40 din 29 ianuarie 2004 (in curs de publicare), Curtea a constatat ca exceptia este intemeiata, deoarece textul de lege criticat contravine principiului constitutional privind accesul liber la justitie.
    Curtea retine ca, desi aceasta decizie nu a fost inca publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, iar potrivit art. 25 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, republicata, "Deciziile sunt obligatorii de la data publicarii lor in Monitorul Oficial al Romaniei si produc efecte numai pentru viitor", sunt aplicabile, in cauza, prevederile art. 23 alin. (3) teza a doua care prevad ca "Nu pot face obiectul exceptiei [...] prevederile constatate ca fiind neconstitutionale printr-o decizie anterioara a Curtii Constitutionale". Inadmisibilitatea exceptiei, fiind un element definitoriu al competentei instantei constitutionale, este subsecventa exclusiv pronuntarii, anterior, de catre Curtea Constitutionala a unei decizii de admitere a exceptiei cu acelasi obiect si constatarii neconstitutionalitatii prevederilor deduse, din nou, controlului de constitutionalitate. Sub acest aspect, imprejurarea ca decizia anterioara nu a fost inca publicata nu are relevanta fata de Curte, solutia prin care s-a constatat neconstitutionalitatea art. 127 din Ordonanta Guvernului nr. 61/2002 fiindu-i opozabila.
    In consecinta, intrucat Curtea a constatat neconstitutionalitatea dispozitiei legale care face obiectul criticii in dosarele de fata printr-o decizie pronuntata dupa data la care instantele judecatoresti au sesizat Curtea cu exceptia de neconstitutionalitate in acest dosar, in cauza a intervenit un motiv de inadmisibilitate a exceptiei, conform art. 23 alin. (3) si (6) din Legea nr. 47/1992, republicata.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si art. 147 alin. (4) din Constitutie, republicata, precum si al art. 1 - 3, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge, ca devenita inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 164 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "INGERL ROMANIA TRADING" - S.R.L. din Bucuresti in Dosarul nr. 10.281/2003 al Judecatoriei Sectorului 1 Bucuresti, Societatea Comerciala "Gigi Service" - S.R.L. din Targoviste in Dosarul nr. 6.270/2003 al Curtii de Apel Ploiesti - Sectia de contencios administrativ si comercial, Societatea Comerciala "Charlie Comat" - S.A. din Craiova in Dosarul nr. 9.134/2003 al Judecatoriei Craiova, Societatea Comerciala "Prestari Servicii de Interes Public" - S.A. din Suceava in Dosarul nr. 2.043/2003 al Judecatoriei Suceava, Societatea Comerciala "Hotel Valahia" - S.R.L. din Targoviste in Dosarul nr. 7.162/2003 al Curtii de Apel Ploiesti - Sectia comerciala si de contencios administrativ, Societatea Comerciala "MEFITEX" - S.A. din Suceava in Dosarul nr. 6.326/2003 al Judecatoriei Suceava, Societatea Comerciala "STIF" - S.A. din Falticeni in Dosarul nr. 3.038/2003 al Judecatoriei Falticeni si Societatea Comerciala "Lucy Prod" - S.R.L. din Negresti-Oas in Dosarul nr. 3.049/2003 al Judecatoriei Satu Mare.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 17 februarie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Mihaela Senia Costinescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 64/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 64 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 64/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu