Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 60 din 14 ianuarie 2010

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. I pct. 2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2008 privind cresterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învatamant, ale art. 2 si art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2009 privind unele masuri în domeniul salarizarii personalului din sectorul bugetar si a celor ale art. 1, art. 2 si art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 136/2008 privind stabilirea unor masuri pentru salarizarea personalului din învatamant în anul 2008

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 138 din 2 martie 2010



Ioan Vida                                    - preşedinte

Nicolae Cochinescu                    -judecător

Aspazia Cojocaru                       -judecător

Acsinte Gaspar                           -judecător

Petre Lăzăroiu                            -judecător

Ion Predescu                              -judecător

Tudorel Toader                           -judecător

Puskas Valentin Zoltan               -judecător

Augustin Zegrean                       -judecător

Carmen-Cătălina Gliga               - procuror

Mihaela Ionescu                         - magistrat-asistent

Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ şi a celor ale art. 2 şi art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar, excepţie ridicată de Sindicatul Invăţământ Muscel în Dosarul nr. 456/109/2009 al Tribunalului Argeş - Secţia civilă.

La apelul nominal se constată lipsa părţilor, faţă de care procedura de citare a fost legal îndeplinită.

Preşedintele dispune a se face apelul si în dosarele nr. 7.255-7.260D/2009, nr. 7.273-7.296D/2009, nr. 7.377- 7.423D/2009 şi nr. 7.425-7.434D/2009, având ca obiect excepţii de neconstituţionalitate parţial identice cu cea ridicată în Dosarul nr. 7.254D/2009.

La apelul nominal se constată lipsa părţilor, faţă de care procedura de citare a fost legal îndeplinită.

Din oficiu, Curtea pune în dezbatere problema conexării dosarelor nr. 7.254-7.260D/2009, nr. 7.273-7.296D/2009, nr. 7.377-7.423D/2009 şi nr. 7.425-7.434D/2009 înregistrate pe rolul său, având în vedere că obiectul excepţiilor de neconstituţionalitate este parţial identic.

Reprezentantul Ministerului Public apreciază ca fiind întrunite condiţiile conexării dosarelor.

Reţinând identitatea de obiect, în temeiul art. 14 şi al art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, raportate la art. 164 din Codul de procedură civilă, Curtea dispune conexarea dosarelor nr. 7.255-7.260D/2009, nr. 7.273-7.296D/2009, nr. 7.377- 7.423D/2009 şi nr. 7.425-7.434D/2009 la Dosarul nr. 7.254D/2009, care a fost primul înregistrat.

Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care solicită respingerea ca inadmisibilă a excepţiei de neconstituţionalitate.

CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarelor, constată următoarele:

Prin încheierile din 6, 21, 22 şi 27 mai 2009 şi 10 şi 25 iunie 2009, pronunţate în dosarele nr. 456/109/2009, nr. 457/109/2009, nr. 722/109/2009, nr. 232/109/2009, nr. 747/109/2009, nr. 231/109/2009, nr. 265/109/2009, nr. 740/109/2009, nr. 298/109/2009, nr. 455/109/2009, nr. 439/109/2009, nr. 262/109/2009, nr. 269/109/2009, nr. 251/109/2009, nr. 261/109/2009, nr. 254/109/2009, nr. 258/109/2009, nr. 253/109/2009, nr. 270/109/2009, nr. 233/109/2009, nr. 453/109/2009, nr. 260/109/2009, nr. 266/109/2009, nr. 252/109/2009, nr. 263/109/2009, nr. 730/109/2009, nr. 734/109/2009, nr. 717/109/2009 şi nr. 1.066/109/2009, Tribunalul Argeş - Secţia civilă a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ şi a celor ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar. Excepţiile au fost invocate de Sindicatul Invăţământ Muscel, Sindicatul Invăţământ Preuniversitar - Curtea de Argeş şi de Sindicatul

Personalului din Invăţământul Preuniversitar din Piteşti, judeţul Argeş, în cauze având ca obiect pretenţii băneşti.

Prin Incheierea din 9 iulie 2009, pronunţată în Dosarul nr. 1.145/102/2009 (nr. în format vechi 2.746/2009), Tribunalul Mureş - Secţia civilă a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ şi a celor ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar. Excepţia a fost ridicată de Sindicatul „Spiru Haret" Mureş într-o cauză având ca obiect pretenţii băneşti.

Prin Incheierea din 24 iunie 2009, pronunţată în Dosarul nr. 715/109/2009, Tribunalul Argeş - Secţia civilă - Completul specializat pentru conflicte de muncă şi asigurări sociale a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 1, art. 2 şi art. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 136/2008 privind stabilirea unor măsuri pentru salarizarea personalului din învăţământ în anul 2008, ale art. I pct. 2 şi art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ şi a celor ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar. Excepţia a fost invocată de Sindicatul Invăţământ Preuniversitar - Curtea de Argeş într-o cauză având ca obiect pretenţii băneşti.

Prin Incheierea din 9 iunie 2009, pronunţată în Dosarul nr. 1.363/90/2009, Tribunalul Vâlcea - Secţia civilă a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ. Excepţia a fost invocată de Sindicatul Personalului din Invăţământul Preuniversitar Vâlcea într-o cauză având ca obiect pretenţii băneşti.

Prin încheierile din 1, 22 şi 29 aprilie 2009 şi 6 şi 20 mai 2009, pronunţate în dosarele nr. 1.339/110/2009, nr. 243/110/2009, nr. 682/110/2009, nr. 681/110/2009, nr. 694/110/2009, nr. 815/110/2009, nr. 440/110/2009, nr. 422/110/2009, nr. 425/110/2009, nr. 427/110/2009, nr. 1.341/110/2009, nr. 1.350/110/2009, nr. 434/110/2009, nr. 827/110/2009, nr. 822/110/2009, nr. 420/110/2009, nr. 429/110/2009, nr. 1.342/110/2009, nr. 418/110/2009, nr. 438/110/2009, nr. 841/110/2009, nr. 1.352/110/2009, nr. 679/110/2009, nr. 678/110/2009, nr. 684/110/2009, nr. 833/110/2009, nr. 1.343/110/2009, nr. 240/110/2009, nr. 1.345/110/2009, nr. 1.337/110/2009, nr. 249/110/2009, nr. 252/110/2009, nr. 254/110/2009, nr. 248/110/2009, nr. 1.340/110/2009, nr. 828/110/2009, nr. 832/110/2009, nr. 809/110/2009, nr. 554/110/2009, nr. 259/110/2009, nr. 824/110/2009, nr. 702/110/2009, nr. 707/110/2009, nr. 805/110/2009, nr. 704/110/2009, nr. 688/110/2009 şi nr. 227/110/2009, Tribunalul Bacău - Secţia civilă a sesizat Curtea Constituţională cu excepţii de neconstituţionalitate a prevederilor art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ. Excepţiile au fost invocate de Sindicatul Liber din Invăţământul Judeţului Bacău în cauze având ca obiect pretenţii băneşti.

Prin încheierile din 4, 16 şi 18 iunie 2009, pronunţate în dosarele nr. 1.152/102/2009 (nr. în format vechi 2.753/2009), nr. 1.151/102/2009 (nr. în format vechi 2.752/2009), nr. 1.149/102/2009 (nr. în format vechi 2.750/2009), nr. 1.147/102/2009 (nr. în format vechi 2.748/2009), nr. 1.144/102/2009 (nr. în format vechi 2.745/2009), nr. 1.140/102/2009 (nr. în format vechi 2.741/2009), nr. 1.139/102/2009 (nr. în format vechi 2.740/2009), nr. 1.138/102/2009 (nr. în format vechi 2.739/2009) şi nr. 1.141/102/2009 (nr. în format vechi 2.742/2009), Tribunalul Mureş - Secţia civilă a sesizat Curtea Constituţională cu excepţii de neconstituţionalitate a prevederilor art. I pct. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ şi a celor ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar. Excepţiile au fost invocate de Sindicatul „Spiru Haret" Mureş în cauze având ca obiect pretenţii băneşti.

In motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorii susţin, în esenţă, că, prin adoptarea acestor ordonanţe de urgenţă, Guvernul refuză să aplice o lege adoptată de Parlament, ceea ce încalcă prevederile constituţionale ale art. 1 alin. (3) şi (4), precum şi ale art. 61 alin. (1). De asemenea, se arată că Guvernul a adoptat ordonanţe de urgenţă cu încălcarea exigenţelor stabilite de art. 115 alin. (4) şi (6) din Constituţie, întrucât nu a indicat situaţia extraordinară ce a stat la baza emiterii lor, nu a motivat corespunzător urgenţa acestor reglementări şi a afectat drepturile constituţionale ale personalului didactic, şi anume dreptul la un nivel de trai decent şi protecţia socială a muncii. In final, se consideră că au fost încălcate şi prevederile art. 102 alin. (1) şi (2), precum şi ale art. 141 din Constituţie, deoarece Guvernul nu a consultat Consiliul Economic şi Social atunci când a adoptat aceste ordonanţe de urgenţă.

Tribunalul Argeş - Secţia civilă, în complete diferite, unele apreciază excepţiile de neconstituţionalitate ca fiind întemeiate, altele ca fiind neîntemeiate.

Tribunalul Mureş - Secţia civilă consideră că prevederile de lege criticate sunt neconstituţionale.

Tribunalul Argeş - Secţia civilă - Completul specializat pentru conflicte de muncă şi asigurări sociale, exprimându-şi opinia cu privire la excepţia de neconstituţionalitate având ca obiect prevederile art. I pct. 2 şi art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 şi art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009, apreciază că acestea sunt în deplină concordanţă cu dispoziţiile constituţionale invocate.

Tribunalul Vâlcea - Secţia civilă apreciază excepţia de neconstituţionalitate ca fiind neîntemeiată.

Tribunalul Bacău - Secţia civilă consideră că prin adoptarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 se aduce atingere dispoziţiilor constituţionale ale art. 41, art. 61 alin. (1) şi art. 115 alin. (6).

In conformitate cu dispoziţiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

Guvernul consideră că excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibilă.

Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului şi Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

CURTEA,

examinând încheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului, rapoartele întocmite de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

Curtea Constituţională este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţiile de neconstituţionalitate cu care a fost sesizată.

Obiectul acestor excepţii de neconstituţionalitate îl constituie prevederile art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 759 din 11 noiembrie 2008, ale art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 60 din 30 ianuarie 2009, precum şi cele ale art. 1, 2 şi 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 136/2008 privind stabilirea unor măsuri pentru salarizarea personalului din învăţământ în anul 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 739 din 31 octombrie 2008, care au următorul cuprins:

- Art. I pct. 2 si 3 din Ordonanţa de urgentă a Guvernului nr. 151/2008:

„Art. I. - Ordonanţa Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 221/2008, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

[...]

2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

«Art. 1. - (1) In cursul anului 2008 salariile de bază ale personalului didactic din învăţământ, stabilite potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 68/2004 privind unele măsuri în domeniul învăţământului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 6/2005, cu modificările ulterioare, se majorează după cum urmează:

a) pentru funcţia de profesor universitar prevăzută în anexa nr. 1.1, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000 este următoarea:

1 ianuarie - 31 martie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 230,247 lei;

1 aprilie - 30 septembrie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 244,061 lei;

- 1 octombrie - 31 decembrie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 266,026 lei;

b)   coeficienţii de multiplicare prevăzuţi pentru funcţiile didactice de predare cu gradul didactic II, definitiv, debutant, cele cu studii de nivel liceal fără pregătire de specialitate şi pentru funcţiile didactice auxiliare se majorează cu 10% începând cu data de 1 ianuarie 2008, faţă de nivelul din 31 decembrie 2007;

c)  pentru funcţiile didactice prevăzute în anexele nr. 1.2, 2 şi 3, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000 este următoarea:

1 ianuarie-31 martie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 259,593 lei;

- 1 aprilie-30 septembrie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 275,168 lei;

- 1 octombrie-31 decembrie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 299,933 lei.

(2) Indemnizaţiile pentru persoanele care ocupă funcţii de conducere    specifice,    precum şi indemnizaţiile pentru îndeplinirea unor activităţi specifice învăţământului sunt prevăzute în anexele nr. 4 şi 5.»

3. După articolul 1 se introduce un nou articol, articolul P, cu următorul cuprins:

«Art. P. - (1) In cursul anului 2009 salariile de bază ale personalului didactic din învăţământ, stabilite potrivit anexelor nr. 1.1, 1.2, 2 şi 3, se majorează după cum urmează:

a) pentru perioada 1 ianuarie-28 februarie 2009, coeficienţii de multiplicare şi valorile coeficientului de multiplicare 1,000 sunt prevăzuţi pentru toate funcţiile didactice şi didactice auxiliare în anexele nr. 1.1a, 1.2a, 2a şi 3a;

b) pentru perioada 1 martie-31 august 2009 se va acorda o treime din creşterea salariilor de bază obţinute prin aplicarea coeficienţilor de multiplicare şi a valorilor coeficientului de multiplicare 1,000 prevăzuţi pentru toate funcţiile didactice şi didactice auxiliare în anexele nr. 1.1b, 1.2b, 2b şi 3b;

c)  pentru perioada 1 septembrie-31 decembrie 2009, coeficienţii de multiplicare şi valorile coeficientului de multiplicare 1,000 sunt prevăzuţi pentru toate funcţiile didactice şi didactice auxiliare în anexele nr. 1.1b, 1.2b, 2b şi 3b.

(2) Indemnizaţiile pentru persoanele care ocupă funcţii de conducere specifice, precum şi indemnizaţiile pentru îndeplinirea unor activităţi specifice învăţământului pentru anul 2009 sunt cele prevăzute în anexele nr. 4 şi 5.»";

- Art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009:

„Art. 2. - La articolul P alineatul (1), literele a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 şi în anul 2009 personalului din învăţământ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 30 ianuarie 2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 221/2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi vor avea următorul cuprins:

«a) pentru perioada 1 ianuarie-31 martie 2009, coeficienţii de multiplicare şi valorile coeficientului de multiplicare 1,000 sunt prevăzuţi pentru toate funcţiile didactice şi didactice auxiliare în anexele nr. 1.1a, 1.2a, 2a şi 3a;

b) pentru perioada 1 aprilie-31 august 2009 se va acorda o treime din creşterea salariilor de bază obţinute prin aplicarea coeficienţilor de multiplicare şi a valorilor coeficientului de multiplicare 1,000 prevăzuţi pentru toate funcţiile didactice şi didactice auxiliare în anexele nr. 1.1b, 1.2b, 2b şi 3b;»";

- Art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009:

„Art.  3. - Valorile coeficientului de multiplicare  1,000 prevăzute în anexele nr. 1.1a, 1.2a, 2a, 3a, 1.1b, 1.2b, 2b şi 3b la Ordonanţa Guvernului nr. 15/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 221/2008, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică corespunzător perioadelor stabilite la art. 2 din prezenta ordonanţă de urgenţă.";

-   Art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 136/2008:

„Art. 1. - In perioada octombrie-decembrie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000 a salariilor personalului didactic din învăţământ se stabileşte după cum urmează:

a) 266,026 lei pentru funcţia prevăzută la art. 1 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ, aprobată cu modificări prin Legea nr. 221/2008;

b) 299,933 lei pentru funcţiile didactice prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 221/2008.";

-   Art. 2 din Ordonanţa de urgentă a Guvernului nr. 136/2008:

„Art. 2. - Valoarea coeficientului de multiplicare 1,000 a salariilor personalului didactic din învăţământ, stabilită prin Legea nr. 221/2008 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ, se va aplica începând cu plata drepturilor salariale aferente lunii aprilie 2009, în condiţiile prevăzute de legea unitară de salarizare a personalului din sectorul bugetar şi ţinând seama de gradul de îndeplinire a criteriilor de performanţă, de creşterea competitivităţii şi calităţii actului de învăţământ. [...]";

-   Art. 4 din Ordonanţa de urgentă a Guvernului nr. 136/2008:

„Art. 4. - Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se abrogă următoarele prevederi din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2008,  aprobată cu modificări prin Legea nr. 221/2008:

- liniuţă a 3-a de la art. 1 alin. (1) lit. a);

- liniuţă a 3-a de la art. 1 alin. (1) lit. c);

- referirile la «valoarea coeficientului de multiplicare 1,000» pentru perioada «octombrie-decembrie 2008» din cadrul anexelor nr. 1.1, 1.2, 2 şi 3."

Autorii excepţiei susţin că prevederile legale criticate încalcă dispoziţiile constituţionale ale art. 1 alin. (4) şi (5) privind principiul separaţiei şi echilibrului puterilor în stat şi obligativitatea respectării supremaţiei Constituţiei şi a legilor, ale art. 20 alin. (1) referitoare la tratatele internaţionale privind drepturile omului, ale art. 41 alin. (2) privind dreptul salariaţilor la măsuri de protecţie socială, ale art. 61 alin. (1) referitoare la rolul Parlamentului, ale art. 102 alin. (1) şi (2) privind rolul Guvernului, ale art. 111 alin. (1) referitoare la informarea Parlamentului, ale art. 115 alin. (4) şi (6) privind condiţiile de adoptare a ordonanţelor de urgenţă, precum şi ale art. 141 care se referă la Consiliul Economic şi Social.

Examinând excepţiile de neconstituţionalitate, Curtea constată următoarele:

I.  Prevederile art. I pct. 2 şi 3 ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 şi art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 au fost declarate neconstituţionale prin Decizia Curţii Constituţionale nr. 989 din 30 iunie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 531 din 31 iulie 2009.  In lipsa unei intervenţii legislative a Guvernului sau Parlamentului în termenul de 45 de zile, cât timp reglementarea legală în cauză a fost suspendată de drept, aceasta şi-a încetat efectele în temeiul art. 147 alin. (1) din Constituţie. In aceste condiţii, în baza art. 29 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, excepţiile de neconstituţionalitate ridicate urmează a fi respinse ca devenite inadmisibile.

II. Prin Decizia nr. 1.221 din 12 noiembrie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 804 din 2 decembrie 2008, Curtea a declarat neconstituţionale prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 136/2008. In aceste condiţii, având în vedere prevederile art. 29 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 potrivit cărora nu pot face obiectul excepţiei prevederile constatate ca fiind neconstituţionale printr-o decizie anterioară, Curtea constată că în cauză operează un motiv de inadmisibilitate, în temeiul alin. (6) din acelaşi articol, astfel încât excepţia de neconstituţionalitate având ca obiect prevederile art. 1, 2 şi 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 136/2008 privind stabilirea unor măsuri pentru salarizarea personalului din învăţământ în anul 2008 urmează a fi respinsă ca inadmisibilă.

Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA  CONSTITUŢIONALĂ

In numele legii

DECIDE:

1.  Respinge, ca devenite inadmisibile, excepţiile de neconstituţionalitate a prevederilor art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învăţământ şi a celor ale art. 2 şi art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar, excepţii ridicate de Sindicatul Invăţământ Muscel, Sindicatul Invăţământ Preuniversitar - Curtea de Argeş şi de Sindicatul Personalului din Invăţământul Preuniversitar din Piteşti, judeţul Argeş, în dosarele nr. 456/109/2009, nr. 457/109/2009, nr. 722/109/2009, nr. 232/109/2009, nr. 747/109/2009, nr. 231/109/2009, nr. 265/109/2009, nr. 740/109/2009, nr. 298/109/2009, nr. 455/109/2009, nr. 439/109/2009, nr. 262/109/2009, nr. 269/109/2009, nr. 251/109/2009, nr. 261/109/2009, nr. 254/109/2009, nr. 258/109/2009, nr. 253/109/2009, nr. 270/109/2009, nr. 233/109/2009, nr. 453/109/2009, nr. 260/109/2009, nr. 266/109/2009, nr. 252/109/2009, nr. 263/109/2009, nr. 730/109/2009, nr. 734/109/2009, nr. 717/109/2009 şi nr. 1.066/109/2009 ale Tribunalului Argeş - Secţia civilă, de Sindicatul „Spiru Haret" Mureş în Dosarul nr. 1.145/102/2009 (nr. în format vechi 2.746/2009) al Tribunalului Mureş - Secţia civilă, de Sindicatul Personalului din Invăţământul Preuniversitar Vâlcea în Dosarul nr. 1.363/90/2009 al Tribunalului Vâlcea - Secţia civilă, de Sindicatul Liber din Invăţământul Judeţului Bacău în dosarele nr. 1.339/110/2009, nr. 243/110/2009, nr. 682/110/2009, nr. 681/110/2009, nr. 694/110/2009, nr. 815/110/2009, nr. 440/110/2009, nr. 422/110/2009, nr. 425/110/2009, nr. 427/110/2009, nr. 1.341/110/2009, nr. 1.350/110/2009, nr. 434/110/2009, nr. 827/110/2009, nr. 822/110/2009, nr. 420/110/2009, nr. 429/110/2009, nr. 1.342/110/2009, nr. 418/110/2009, nr. 438/110/2009, nr. 841/110/2009, nr. 1.352/110/2009, nr. 679/110/2009, nr. 678/110/2009, nr. 684/110/2009, nr. 833/110/2009, nr. 1.343/110/2009, nr. 240/110/2009, nr. 1.345/110/2009, nr. 1.337/110/2009, nr. 249/110/2009, nr. 252/110/2009, nr. 254/110/2009, nr. 248/110/2009, nr. 1.340/110/2009, nr. 828/110/2009, nr. 832/110/2009, nr. 809/110/2009, nr. 554/110/2009, nr. 259/110/2009, nr. 824/110/2009, nr. 702/110/2009, nr. 707/110/2009, nr. 805/110/2009, nr. 704/110/2009, nr. 688/110/2009 şi nr. 227/110/2009 ale Tribunalului Bacău - Secţia civilă, de Sindicatul „Spiru Haret" Mureş în dosarele nr. 1.152/102/2009 (nr. în format vechi 2.753/2009), nr. 1.151/102/2009 (nr. în format vechi 2.752/2009), nr. 1.149/102/2009 (nr. în format vechi 2.750/2009), nr. 1.147/102/2009 (nr. în format vechi 2.748/2009), nr. 1.144/102/2009 (nr. în format vechi 2.745/2009), nr. 1.140/102/2009 (nr. în format vechi 2.741/2009), nr. 1.139/102/2009 (nr. în format vechi 2.740/2009), nr. 1.138/102/2009 (nr. în format vechi 2.739/2009) şi nr. 1.141/102/2009 (nr. în format vechi 2.742/2009) ale Tribunalului Mureş - Secţia civilă.

2. Respinge, ca fiind inadmisibilă, excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 1, art. 2 şi art. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 136/2008 privind stabilirea unor măsuri pentru salarizarea personalului din învăţământ în anul 2008, excepţie ridicată de Sindicatul Invăţământ Preuniversitar - Curtea de Argeş în Dosarul nr. 715/109/2009 al Tribunalului Argeş - Secţia civilă.

Definitivă şi general obligatorie.

Pronunţată în şedinţa publică din data de 14 ianuarie 2010.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,

Mihaela Ionescu


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 60/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 60 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 60/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu