Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 562 din 14 aprilie 2009

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 30, art. 31, art. 31 1, art. 32, art. 33 si art. 34 din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001 si a celor ale art. 49 si art. 50 din Codul de procedura civila

ACT EMIS DE:                CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 357 din 27 mai 2009



Ioan Vida                           - preşedinte

Nicolae Cochinescu        -judecător

Aspazia Cojocaru            -judecător

Acsinte Gaspar               -judecător

Ion Predescu                   -judecător

Puskas Valentin Zoltan    -judecător

Tudorel Toader                -judecător

Augustin Zegrean            -judecător

Carmen-Cătălina Gliga   - procuror

Valentina Bărbăţeanu      - magistrat-asistent

Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 30, 31, 311 32, 33 şi 34 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a celor ale art. 49 şi 50 din Codul de procedură civilă, excepţie ridicată de Consiliul Local al Comunei Dudeştii Noi în Dosarul nr. 5.279/30/2008 al Tribunalului Timiş - Secţia comercială şi de contencios administrativ.

La apelul nominal se constată lipsa părţilor, faţă de care procedura de citare a fost legal îndeplinită.

Magistratul-asistent învederează Curţii că autorul excepţiei, precum şi părţile Gehl Nicolae şi Primăria Comunei Dudeştii Noi au transmis câte o cerere prin care solicită acordarea unui nou termen de judecată, pentru a-şi angaja apărători.

Având cuvântul referitor la această solicitare, procurorul se opune acordării unui nou termen de judecată, arătând că atât autorul excepţiei, cât şi celelalte două părţi au beneficiat de un interval de timp suficient de lung, de la data ridicării excepţiei, până la prezentul termen, pentru a-şi pregăti apărarea.

Deliberând, Curtea respinge cererile de amânare ca insuficient motivate, potrivit art. 156 alin. (1) din Codul de procedură civilă.

Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public. Acesta pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate, ca neîntemeiată, în ceea ce priveşte prevederile criticate din Legea nr. 215/2001, şi ca inadmisibilă, în ceea ce priveşte prevederile criticate din Codul de procedură civilă.

CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

Prin Incheierea din 12 noiembrie 2008, pronunţată în Dosarul nr. 5.279/30/2008, Tribunalul Timiş - Secţia comercială şi de contencios administrativ a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 30, 31, 311, 32, 33 şi 34 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a celor ale art. 49 şi 50 din Codul de procedură civilă. Excepţia de neconstituţionalitate a fost ridicată de Consiliul Local al Comunei Dudeştii Noi, într-o cauză având ca obiect soluţionarea unei contestaţii formulate împotriva hotărârii de invalidare a mandatului unui consilier local.

In motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine că prevederile art. 311 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001 sunt discriminatorii întrucât, spre deosebire de dispoziţiile Legii contenciosului administrativ, nu impun parcurgerea unei proceduri prealabile. Se arată că acelaşi text de lege încalcă dreptul la un proces echitabil întrucât nu prevede nicio cale de atac împotriva hotărârii instanţei de contencios administrativ pronunţată în soluţionarea contestaţiilor la hotărârile de validare sau invalidare a mandatelor consilierilor locali. Precizează, în continuare, că „celelalte articole încalcă principiul separaţiei puterilor în stat, în condiţiile în care consilierii aleşi se validează singuri".

Tribunalul Timiş - Secţia comercială şi de contencios administrativ apreciază că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată.

Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

Avocatul Poporului apreciază că prevederile de lege criticate sunt constituţionale.

Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie prevederile art. 30, 31, 311, 32, 33 şi 34 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 123 din 20 februarie 2007, modificată şi completată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 20/2008 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 177 din 7 martie 2008, precum şi prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66 din 28 mai 2008 pentru modificarea şi completarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a Legii nr. 334/2006 privind finanţarea partidelor politice şi a campaniilor electorale, precum şi pentru modificarea Legii nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, a Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali. De asemenea, obiect al excepţiei îl formează şi prevederile art. 49 şi 50 din Codul de procedură civilă. Textele de lege criticate au următorul cuprins:

-Art. 30 din Legea nr. 215/2001: „(1) Constituirea consiliilor locale se face în termen de 20 de zile de la data desfăşurării alegerilor, după îndeplinirea prevederilor art. 38 alin. (1) şi (11) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea partidelor politice şi a campaniilor electorale, cu modificările şi completările ulterioare. Convocarea consilierilor declaraţi aleşi pentru şedinţa de constituire se face de către prefect. La şedinţa de constituire pot participa prefectul sau reprezentantul său, precum şi primarul, chiar dacă procedura de validare a mandatului acestuia nu a fost finalizată.

(2) Şedinţa este legal constituită dacă participă cel puţin două treimi din numărul consilierilor aleşi. In cazul în care nu se poate asigura această majoritate, şedinţa se va organiza, în aceleaşi condiţii, peste 3 zile, la convocarea prefectului. Dacă nici la a doua convocare reuniunea nu este legal constituită, se va proceda la o nouă convocare de către prefect, peste alte 3 zile, în aceleaşi condiţii.

(3)  In situaţia în care consiliul local nu se poate reuni nici la această ultimă convocare, din cauza absenţei, fără motive temeinice, a consilierilor, prefectul va declara vacante, prin ordin, locurile consilierilor aleşi care au lipsit nemotivat de la cele 3 convocări anterioare, dacă aceştia nu pot fi înlocuiţi de supleanţii înscrişi pe listele de candidaţi respective, organizându-se alegeri pentru completare, în termen de 30 de zile, în condiţiile Legii privind alegerea autorităţilor administraţiei publice locale.

(4)  Ordinul prefectului prin care se declară vacante locurile consilierilor care au lipsit nemotivat poate fi atacat de cei în cauză la instanţa de contencios administrativ, în termen de 5 zile de la comunicare. Hotărârea instanţei este definitivă şi irevocabilă.

(5)  Absenţa consilierilor de la şedinţa de constituire este considerată motivată dacă se face dovada că aceasta a intervenit din cauza unei boli care a necesitat spitalizarea sau a făcut imposibilă prezenţa acestora, a unei deplasări în străinătate în interes de serviciu sau a unor evenimente de forţă majoră.";

- Art. 31 din Legea nr. 215/2001: „(1) Lucrările şedinţei de constituire sunt conduse de cel mai în vârstă consilier, asistat de 2 consilieri dintre cei mai tineri.

(2) Pentru validarea mandatelor, consiliile locale aleg prin vot deschis, dintre membrii lor, pe întreaga durată a mandatului, o comisie de validare alcătuită din 3-5 consilieri.

(3)   Comisia de validare examinează legalitatea alegerii fiecărui consilier şi propune consiliului local validarea sau invalidarea mandatelor.

(4)  Comisia de validare va propune invalidarea alegerii unui consilier numai în cazul în care se constată încălcarea condiţiilor de eligibilitate sau dacă alegerea consilierului s-a făcut prin fraudă electorală, constatată în condiţiile Legii privind alegerea autorităţilor administraţiei publice locale.

(5)  Validarea sau invalidarea mandatelor se face, în ordine alfabetică, cu votul deschis al majorităţii consilierilor prezenţi la şedinţă. Persoana al cărei mandat este supus validării sau invalidării nu participă la vot.";

-Art. 311 din Legea nr. 215/2001: „(1) Hotărârea de validare sau invalidare a mandatelor poate fi atacată de cei interesaţi la instanţa de contencios administrativ în termen de 5 zile de la adoptare sau, în cazul celor absenţi de la şedinţă, de la comunicare.

(2) Instanţa de contencios administrativ se pronunţă în cel mult 30 de zile. In acest caz, procedura prealabilă nu se mai efectuează, iar hotărârea primei instanţe este definitivă şi irevocabilă";

- Art. 32 din Legea nr. 215/2001: „(1) Consilierii locali ale căror mandate au fost validate depun în faţa consiliului local următorul jurământ în limba română: «Jur să respect Constituţia şi legile ţării şi să fac, cu bună-credinţă, tot ceea ce stă în puterile şi priceperea mea pentru binele locuitorilor comunei (oraşului, municipiului, judeţului)... Aşa să-mi ajute Dumnezeu!»

(2)  Consilierii locali care refuză să depună jurământul sunt consideraţi demisionaţi de drept.

(3) Jurământul poate fi depus şi fără formulă religioasă. ";

-Art. 33 din Legea nr. 215/2001: „In cazul în care consilierul local declarat ales renunţă la mandat înainte de validare sau refuză să depună jurământul, se supune validării mandatul primului supleant înscris pe lista partidului politic, a alianţei politice sau a alianţei electorale respective, dacă până la validarea mandatului partidele şi alianţele politice confirmă în scris apartenenţa la partid. In cazul în care locurile rămase vacante nu pot fi completate cu supleanţi, conform legii, iar numărul de consilieri locali se reduce sub jumătate plus unu, se vor organiza alegeri parţiale pentru completare, în termen de 90 de zile.";

- Art. 34 din Legea nr. 215/2001: „(1) După validare, în şedinţa de constituire a consiliului local, consilierii locali depun jurământul prevăzut la art. 32.

(2) Consiliul local se declară legal constituit, dacă majoritatea consilierilor locali validaţi au depus jurământul. Constituirea consiliului local se constată prin hotărâre, adoptată cu votul majorităţii consilierilor locali validaţi."

- Art. 49 din Codul de procedură civilă: „(1) Oricine are interes poate interveni într-o pricină ce se urmează între alte persoane.

(2) Intervenţia este în interes propriu când cel care intervine invocă un drept al său.

(3)  Ea este în interesul uneia din părţi când sprijină numai apărarea acesteia."

- Art. 50 din Codul de procedură civilă: „(1) Cererea de intervenţie în interes propriu va fi făcută în forma prevăzută pentru cererea de chemare în judecată.

(2)  Ea se poate face numai în faţa primei instanţe şi înainte de închiderea dezbaterilor.

(3) Cu învoirea părţilor, intervenţia în interes propriu se poate face şi în instanţa de apel."

In opinia autorului excepţiei, textele de lege criticate contravin următoarelor dispoziţii din Constituţie: art. 1 alin. (4) care consacră principiul separaţiei şi echilibrului puterilor în stat, art. 16 alin. (1) potrivit cărora cetăţenii sunt egali în faţa legii, fără privilegii şi fără discriminări, art. 21 alin. (3) care garantează dreptul părţilor la un proces echitabil şi art. 129 privind folosirea căilor de atac. Totodată, autorul excepţiei susţine că sunt nesocotite, în plus, prevederile art. 2 din Protocolul nr. 7 adiţional la Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale care consacră dreptul la două grade de jurisdicţie în materie penală.

Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constată următoarele:

I. Textele criticate din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001 instituie regulile ce trebuie respectate în cadrul etapei de constituire a consiliilor locale. Legiuitorul român a înţeles să edicteze o serie de norme care să disciplineze acest proces, reglementând etapele ce trebuie parcurse şi operaţiunile ce trebuie îndeplinite. In acest scop, a stabilit ordinea logică şi cronologică în care acestea să se desfăşoare, astfel încât constituirea consiliului local să aibă loc cu celeritate. Totodată, aceste reguli sunt menite să eficientizeze procesul de constituire a consiliului local, pentru ca aleşii locali să aibă îndrituirea de a se ocupa de treburile publice, în aşa fel încât interesele comunităţii locale să nu aibă de suferit.

Astfel, art. 30 din Legea nr. 215/2001 cuprinde reguli referitoare la şedinţa de constituire a consiliului local, şi anume reguli privitoare la convocarea consilierilor declaraţi aleşi, la persoanele care pot participa la şedinţă, la modalitatea de constituire legală a acesteia, la vacantarea, prin ordin al prefectului, a locurilor consilierilor aleşi care au lipsit nemotivat la 3 convocări consecutive, precum şi la contestarea acestui ordin; art. 31 şi 311 se referă la conducerea lucrărilor şedinţei, la alegerea comisiei de validare a mandatelor, la activitatea acesteia şi la modalitatea de atacare a hotărârilor de validare sau invalidare a mandatelor, luate cu votul majorităţii consilierilor prezenţi; art. 32 prevede formula jurământului şi considerarea ca demisionaţi de drept a consilierilor care au refuzat depunerea acestuia; art. 33 dispune cu privire la situaţiile în care un consilier local declarat ales renunţă la mandat înainte de validare sau refuză să depună jurământul şi, în fine, art. 34 conţine norme privitoare la declararea ca legal constituit a consiliului local.

Toate aceste operaţiuni tehnice nu pun în niciun fel în discuţie, aşa cum susţine autorul excepţiei, principiul separaţiei şi echilibrului puterilor în stat.

Singurul text de lege care ar putea fi examinat prin prisma unei posibile încălcări a principiului amintit este cel al art. 31 alin. (4) şi (5), presupunând că autorul excepţiei este nemulţumit că validarea sau invalidarea mandatelor se face prin votul majorităţii consilierilor prezenţi la şedinţă, în baza propunerii comisiei de validare, iar nu printr-o hotărâre pronunţată de o instanţă judecătorească. Dar nu poate fi reţinută nicio asemenea critică, întrucât comisia de validare efectuează operaţiuni care se consemnează în acte care au doar caracter constatator, care nu produc efecte juridice şi nu pot forma obiectul unor acţiuni în justiţie. In acest sens a statuat Curtea Constituţională prin Decizia nr. 190 din 12 februarie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 213 din 2 aprilie 2009.

Membrii comisiei de validare nu fac altceva decât să constate, mai întâi, dacă au fost întrunite de către candidaţii aleşi condiţiile de eligibilitate prevăzute de art. 4 din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale [respectiv să aibă cetăţenie română, să aibă drept de vot, să fi împlinit, până în ziua alegerilor inclusiv, vârsta de cel puţin 23 de ani, să nu le fie interzisă asocierea în partide politice, potrivit art. 40 alin. (3) din Constituţia României, republicată, şi să aibă domiciliul pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale în care urmează să fie alese]. Or, o asemenea verificare nu prezintă caracteristicile unei activităţi jurisdicţionale de natură să constituie o intruziune a executivului în atribuţiile puterii judecătoreşti.

In ceea ce priveşte dispoziţiile art. 311 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, Curtea a statuat, prin Decizia nr. 101 din 20 ianuarie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 134 din 4 martie 2009, că exceptarea de la parcurgerea procedurii prealabile şi caracterul definitiv şi irevocabil al hotărârii judecătoreşti pronunţate în primă instanţă în soluţionarea contestaţiilor la hotărârile consiliilor locale de validare sau invalidare a mandatului de consilier local nu constituie încălcări ale accesului liber la justiţie sau ale dreptului la un proces echitabil.

II. Cât priveşte excepţia de neconstituţionalitate al cărei obiect îl constituie prevederile art. 49 şi 50 din Codul de procedură civilă, Curtea constată că este inadmisibilă şi urmează să fie respinsă ca atare, întrucât autorul acesteia nu formulează niciun fel de critici prin care să încerce să demonstreze contrarietatea acestora cu texte sau principii din Legea fundamentală. Prin urmare, sesizarea din prezenta cauză nu îndeplineşte exigenţele cuprinse în art. 10 alin. (2) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, potrivit cărora „Sesizările trebuie făcute în formă scrisă şi motivate".

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA  CONSTITUŢIONALĂ

In numele legii

DECIDE:

I.  Respinge, ca neîntemeiată, excepţia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 30, art. 31, art. 311, art. 32, art. 33 şi art. 34 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, excepţie ridicată de Consiliul Local al Comunei Dudeştii Noi în Dosarul nr. 5.279/30/2008 al Tribunalului Timiş - Secţia comercială şi de contencios administrativ.

II.  Respinge, ca inadmisibilă, excepţia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 49 şi art. 50 din Codul de procedură civilă, excepţie ridicată de acelaşi autor în acelaşi dosar al aceleiaşi instanţe.

Definitivă şi general obligatorie.

Pronunţată în şedinţa publică din data de 14 aprilie 2009.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,

Valentina Bărbăteanu


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 562/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 562 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 562/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu