Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 534 din  7 decembrie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 88 alin. 1 lit. f) si ale art. 127 alin. 1 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca

ACT EMIS DE:                CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 114 din  4 februarie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida             - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Aspazia Cojocaru      - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Acsinte Gaspar        - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Ion Predescu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Ion Tiuca             - procuror
    Benke Karoly          - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 88 alin. 1 lit. f) si ale art. 127 alin. 1 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, exceptie ridicata de Sergiu Lupascu in Dosarul nr. 2/2004 al Inaltei Curti de Casatie si Justitie - Completul de 9 judecatori.
    La apelul nominal raspunde autorul exceptiei, lipsind celelalte parti, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, autorul exceptiei arata ca textele legale criticate au fost abrogate, iar noile reglementari nu au preluat solutia legislativa anterioara. Aceasta situatie, in optica autorului exceptiei, demonstreaza ca legiuitorul a modificat solutia legislativa initiala avand in vedere neconstitutionalitatea acesteia. Prin urmare, se solicita admiterea exceptiei de neconstitutionalitate astfel cum a fost formulata.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca inadmisibila, intrucat reglementarile legale criticate au fost abrogate, noul text legal in materie nepreluand solutia legislativa anterioara.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 26 aprilie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 2/2004, Inalta Curte de Casatie si Justitie - Completul de 9 judecatori a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 88 alin. 1 lit. f) si ale art. 127 alin. 1 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, exceptie ridicata de Sergiu Lupascu.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine, in memoriul depus la instanta la 27 ianuarie 2004, ca dispozitiile art. 88 alin. 1 lit. f) si ale art. 127 alin. 1 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca contravin dispozitiilor constitutionale ale art. 1 alin. (1), ale art. 16 alin. (1), ale art. 124 alin. (2) si (3), ale art. 126 alin. (1), ale art. 133 alin. (2) lit. a) teza a doua, precum si celor ale art. 134 alin. (2).
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate apreciaza ca sunt incalcate prevederile constitutionale ale art. 1 alin. (1), intrucat notiunea de "stat de drept" implica intre altele "exercitarea functiei de jurisdictie a statului prin judecatori impartiali si independenti care se supun numai legii". Se apreciaza ca activitatea de judecata "se infaptuieste in numele legii exclusiv de catre [...] judecatori, intrucat doar cu privire la acestia se proclama prin art. 124 alin. (3) [din Constitutie] ca sunt independenti si se supun numai legii", altor persoane neputandu-se atribui puterea de judecata. De asemenea, se considera ca participarea cu vot deliberativ a procurorilor la judecarea cauzelor care au ca obiect abateri disciplinare ale judecatorilor este contrara principiului impartialitatii justitiei, iar "procurorii nu prezinta garantiile de independenta stabilite prin Constitutie in cazul judecatorilor", ceea ce "afecteaza insasi independenta justitiei".
    Ulterior, la data de 26 aprilie 2004, intr-un alt memoriu depus la instanta, intitulat "Completari la motivarea exceptiei de neconstitutionalitate", modificandu-si sustinerile, autorul exceptiei considera ca prevederile criticate contravin textului constitutional al art. 16 alin. (1), intrucat, avand in vedere faptul ca atat judecatorii, cat si procurorii au calitatea de magistrati, se impune ca "actiunile izvorate din raporturi juridice identice sa fie solutionate dupa proceduri si competente identice". Din aceasta perspectiva, autorul exceptiei conchide: "competenta solutionarii actiunii disciplinare indreptate atat impotriva judecatorilor, cat si a procurorilor ar trebui sa revina unui consiliu de disciplina mixt format din reprezentanti apartinand ambelor categorii de magistrati". De asemenea, se mai arata ca, daca, totusi, se considera ca cele doua categorii de magistrati din punct de vedere al statutului lor sunt diferite, competenta privitoare la actiunea disciplinara indreptata impotriva acestora trebuie sa revina unor consilii de disciplina alcatuite exclusiv numai din judecatori, respectiv procurori.
    De asemenea, autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine ca dispozitiile criticate contravin art. 10 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului, precum si art. 6 pct. 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.
    Inalta Curte de Casatie si Justitie - Completul de 9 judecatori considera ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata este neintemeiata.
    Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate, iar in conformitate cu art. 18^1 din Legea nr. 35/1997 a fost solicitat punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Guvernul considera ca exceptia de neconstitutionalitate privind prevederile art. 88 alin. 1 lit. f) din Legea nr. 92/1992 este neintemeiata, iar in ceea ce priveste dispozitiile art. 127 alin. 1 din aceeasi lege, critica de neconstitutionalitate este inadmisibila.
    Guvernul sustine ca, in raport cu dispozitiile constitutionale ale art. 133 alin. (2) si ale art. 134 alin. (2), textul art. 88 alin. 1 lit. f) din Legea nr. 92/1992 "este aparent neconstitutional, insa examinarea acestuia trebuie facuta numai prin coroborare cu dispozitiile art. 155 alin. (2) din Constitutia republicata, potrivit carora <<Institutiile prevazute de Constitutie, existente la data intrarii in vigoare a legii de revizuire, raman in functiune pana la constituirea celor noi>>", ceea ce "inlatura, fara echivoc, critica de neconstitutionalitate adusa".
    Totodata se apreciaza ca, potrivit art. 23 alin. (1) si (6) din Legea nr. 47/1992, devenit, dupa republicarea acestei legi, art. 29 alin. (1) si (6), critica de neconstitutionalitate adusa art. 127 alin. 1 din Legea nr. 92/1992 este inadmisibila, intrucat acest text reglementeaza componenta comisiei de disciplina a Ministerului Public si, prin urmare, "nu are aplicare in solutionarea cauzei, care priveste contestarea sanctiunii disciplinare aplicate de Consiliul Superior al Magistraturii unui judecator".
    Avocatul Poporului considera ca exceptia de neconstitutionalitate privind dispozitiile art. 88 alin. 1 lit. f) si ale art. 127 alin. 1 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca este intemeiata.
    Avocatul Poporului sustine ca rolul Consiliului Superior al Magistraturii de consiliu de disciplina al judecatorilor este "neconform cu cel de <<instanta de judecata in domeniul raspunderii disciplinare a judecatorilor si procurorilor>>, prevazut de art. 134 alin. (2) din Constitutie", iar in consecinta, "dispozitiile art. 127 din Legea nr. 92/1992 sunt si ele neconforme cu Constitutia".
    Totodata se arata ca nici dispozitiile art. 87 privind compunerea Consiliului Superior al Magistraturii din Legea nr. 92/1992 nu corespund prevederilor constitutionale ale art. 133, "motiv pentru care acest organism nu isi poate exercita rolul prevazut de art. 88 alin. 1 lit. f) din Legea nr. 92/1992", iar in aceste conditii "dispozitiile art. 88 alin. 1 lit. f) si art. 127 alin. 1 din Legea nr. 92/1992 devin neconforme si cu prevederile art. 126 alin. (1) si 124 alin. (3) din Constitutie". In ceea ce priveste "faptul ca o lege de modificare si completare a Legii nr. 92/1992 intarzie sa fie adoptata in acord cu noile dispozitii constitutionale, [se] impune aplicarea directa a prevederilor art. 133 si 134 din Constitutie, evitandu-se astfel crearea unui vid legislativ".
    Se mai arata ca textele constitutionale ale art. 1 si 16 nu au relevanta in cauza.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, astfel cum a fost formulata, il constituie dispozitiile art. 88 alin. 1 lit. f), precum si ale art. 127 alin. 1 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 259 din 30 septembrie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Ulterior sesizarii Curtii Constitutionale, intregul titlu V privind Consiliul Superior al Magistraturii (art. 86 - 90) din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca a fost abrogat expres prin art. 72 alin. (2) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 599 din 2 iulie 2004 si intrata in vigoare la data de 30 septembrie 2004. Prevederile art. 88 alin. 1 lit. f) din Legea nr. 92/1992 nu au fost preluate in noua reglementare legislativa, care a modificat radical compunerea Consiliului Superior al Magistraturii si modul de realizare a rolului sau de instanta disciplinara pentru magistrati. Astfel, potrivit art. 4 lit. a) din Legea nr. 317/2004: "Consiliul Superior al Magistraturii este alcatuit din 19 membri, din care:
    a) 9 judecatori si 5 procurori, alesi in adunarile generale ale magistratilor, care compun cele doua sectii ale Consiliului, una pentru judecatori si una pentru procurori". De asemenea, potrivit prevederilor art. 44 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii:
    "Consiliul Superior al Magistraturii indeplineste, prin sectiile sale, rolul de instanta de judecata in domeniul raspunderii disciplinare a judecatorilor si a procurorilor, pentru faptele prevazute in Legea privind statutul magistratilor nr. 303/2004, precum si pentru exercitarea functiei cu rea-credinta sau grava neglijenta de catre acestia, daca fapta nu constituie infractiune."
    In ceea ce priveste dispozitiile art. 127 alin. 1 din Legea nr. 92/1992, acestea au fost abrogate expres prin art. 107 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 303/2004 privind statutul magistratilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 576 din 29 iunie 2004 si intrata in vigoare la data de 27 septembrie 2004. Titlul IV, privind raspunderea magistratilor, al acestei legi nu a preluat solutia legislativa anterioara, aceasta prevazand la art. 99 ca "Sanctiunile disciplinare prevazute la art. 98 se aplica de sectiile Consiliului Superior al Magistraturii, in conditiile legii sale organice".
    Textele constitutionale invocate de autorul exceptiei de neconstitutionalitate in sustinerea acesteia sunt art. 1 alin. (3), art. 16 alin. (1), art. 124 alin. (2) si (3), art. 126 alin. (1), art. 133 alin. (2) lit. a) teza a doua, precum si art. 134 alin. (2). Autorul exceptiei a invocat in mod gresit dispozitiile art. 1 alin. (1) din Constitutie, in realitate, din motivarea exceptiei rezulta ca acesta s-a referit la cele ale alin. (3) al art. 1. Aceste dispozitii constitutionale au urmatorul cuprins:
    - Art. 1 alin. (3): "Romania este stat de drept, democratic si social, in care demnitatea omului, drepturile si libertatile cetatenilor, libera dezvoltare a personalitatii umane, dreptatea si pluralismul politic reprezinta valori supreme, in spiritul traditiilor democratice ale poporului roman si idealurilor Revolutiei din decembrie 1989, si sunt garantate.";
    - Art. 16 alin. (1): "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    - Art. 124 alin. (2) si (3): "(2) Justitia este unica, impartiala si egala pentru toti.
    (3) Judecatorii sunt independenti si se supun numai legii.";
    - Art. 126 alin. (1): "Justitia se realizeaza prin Inalta Curte de Casatie si Justitie si prin celelalte instante judecatoresti stabilite de lege.";
    - Art. 133 alin. (2) lit. a) teza a doua: "(2) Consiliul Superior al Magistraturii este alcatuit din 19 membri, din care:
    a) 14 sunt alesi in adunarile generale ale magistratilor si validati de Senat; acestia fac parte din doua sectii, una pentru judecatori si una pentru procurori; prima sectie este compusa din 9 judecatori, iar cea de-a doua din 5 procurori.";
    - Art. 134 alin. (2): "Consiliul Superior al Magistraturii indeplineste rolul de instanta de judecata, prin sectiile sale, in domeniul raspunderii disciplinare a judecatorilor si a procurorilor, potrivit procedurii stabilite prin legea sa organica. In aceste situatii, ministrul justitiei, presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie si procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie nu au drept de vot."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea retine ca, in esenta, critica de neconstitutionalitate consta, in prima varianta a motivarii, in sustinerea ca solutionarea actiunii disciplinare indreptate impotriva judecatorilor intra in competenta Consiliului Superior al Magistraturii, compus atat din judecatori, cat si din procurori, aceasta incalcand prevederile art. 1 alin. (3), ale art. 124 alin. (2) si (3), ale art. 126 alin. (1), ale art. 133 alin. (2) lit. a) teza a doua, precum si ale art. 134 alin. (2). In a doua varianta a motivarii, se arata ca, desi atat judecatorii, cat si procurorii au calitatea de magistrati, competenta de solutionare a actiunii disciplinare indreptate impotriva celor din urma apartine unei comisii de disciplina formate exclusiv din procurori, iar in ceea ce ii priveste pe judecatori, aceasta actiune este solutionata chiar de Consiliul Superior al Magistraturii, care are in compunere atat judecatori, cat si procurori, ceea ce contravine principiului egalitatii prevazut de art. 16 alin. (1) din Constitutie; din aceasta perspectiva, autorul exceptiei considera ca solutionarea actiunii disciplinare indreptate atat impotriva judecatorilor, cat si a procurorilor fie ar trebui sa revina unui consiliu de disciplina mixt format din reprezentanti apartinand ambelor categorii de magistrati, fie "actiunea disciplinara exercitata impotriva procurorilor va trebui solutionata de catre un consiliu de disciplina avand in compunere numai procurori", iar "actiunea disciplinara exercitata impotriva judecatorilor va trebui solutionata de catre un consiliu de disciplina avand in compunere in exclusivitate judecatori".
    Curtea constata ca dispozitiile legale criticate pentru neconstitutionalitate nu mai sunt in vigoare, Legea nr. 317/2004 privind organizarea si functionarea Consiliului Superior al Magistraturii si Legea nr. 303/2004 privind statutul magistratilor abrogandu-le si reglementand, conform dispozitiilor Constitutiei revizuite, organizarea pe doua sectii a acestui consiliu - una pentru judecatori si una pentru procurori, acestea indeplinind rolul de instanta de judecata in domeniul raspunderii disciplinare a judecatorilor, respectiv a procurorilor.
    In conformitate cu dispozitiile art. 147 alin. (1) din Constitutie, numai legile si ordonantele in vigoare pot forma obiect al controlului de constitutionalitate. In consecinta, Curtea retine ca in cauza devin incidente dispozitiile art. 29 alin. (1) si (6) din Legea nr. 47/1992, potrivit carora controlul de constitutionalitate exercitat de Curte nu poate avea ca obiect decat legi sau ordonante ori dispozitii dintr-o lege sau ordonanta in vigoare la momentul exercitarii acestuia, in caz contrar exceptia fiind inadmisibila.
    Avand in vedere ca, in cauza, abrogarea textului de lege criticat pentru neconstitutionalitate a intervenit dupa sesizarea Curtii Constitutionale, exceptia urmeaza sa fie respinsa ca devenita inadmisibila.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge ca inadmisibila exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 88 alin. 1 lit. f) si ale art. 127 alin. 1 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, exceptie ridicata de Sergiu Lupascu in Dosarul nr. 2/2004 al Inaltei Curti de Casatie si Justitie - Completul de 9 judecatori.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 7 decembrie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Benke Karoly



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 534/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 534 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 534/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu