Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 510 din 18 noiembrie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 26 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor pretioase, aliajelor acestora si pietrelor pretioase in Romania

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 156 din 22 februarie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida               - presedinte
    Nicolae Cochinescu      - judecator
    Aspazia Cojocaru        - judecator
    Constantin Doldur       - judecator
    Acsinte Gaspar          - judecator
    Kozsokar Gabor          - judecator
    Petre Ninosu            - judecator
    Ion Predescu            - judecator
    Serban Viorel Stanoiu   - judecator
    Ion Tiuca               - procuror
    Cristina Catalina Turcu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 26 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor pretioase, aliajelor acestora si pietrelor pretioase in Romania, exceptie ridicata din oficiu de catre Judecatoria Brasov in Dosarul nr. 573/2004 al acestei instante.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Presedintele dispune sa se faca apelul si in dosarele nr. 428 D/2004 si nr. 536 D/2004, care au ca obiect aceeasi exceptie de neconstitutionalitate, ridicata de Eraclie Gheorghe Enuica si Mihai M. Enuica in Dosarul nr. 14.508/2003 al Judecatoriei Sectorului 3 Bucuresti si de Ecaterina Sanfira in Dosarul nr. 929/2004 al Tribunalului Gorj - Sectia civila.
    La apelul nominal in Dosarul nr. 428 D/2004 lipsesc partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    La apelul nominal in Dosarul nr. 536 D/2004 raspunde, pentru autorul exceptiei, avocat Ilie Luta, lipsind celelalte parti, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Curtea, din oficiu, pune in discutie conexarea dosarelor sus-mentionate, avand in vedere obiectul identic al exceptiilor ridicate.
    Aparatorul autorului exceptiei in Dosarul nr. 536 D/2004 solicita admiterea conexarii cauzelor.
    Reprezentantul Ministerului Public nu se opune conexarii cauzelor.
    Curtea, in temeiul dispozitiilor art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, dispune conexarea dosarelor nr. 428 D/2004 si nr. 536 D/2004 la Dosarul nr. 377 D/2004, care este primul inregistrat.
    Cauza fiind in stare de judecata, se acorda cuvantul pe fond.
    Aparatorul autorului exceptiei in Dosarul nr. 536 D/2004 solicita admiterea exceptiei de neconstitutionalitate, sustinand oral concluziile scrise depuse la instanta care a sesizat Curtea.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca inadmisibila, motivand ca textul de lege criticat a fost abrogat.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, retine urmatoarele:
    Prin incheierile din 18 mai 2004, din 29 aprilie 2004 si din 22 septembrie 2004, pronuntate in dosarele nr. 573/2004, nr. 14.508/2003 si nr. 929/2004, Judecatoria Brasov, Judecatoria Sectorului 3 Bucuresti si Tribunalul Gorj - Sectia civila au sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 34^1 alin. (1) din Legea nr. 362/2003 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 24/2003 pentru perfectionarea cadrului legislativ privind regimul metalelor pretioase in Romania, art. 31 din Legea nr. 261/2002, prin care s-a introdus art. 34^1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor pretioase in Romania, si art. 26 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor pretioase, aliajelor acestora si pietrelor pretioase in Romania. Exceptia a fost ridicata din oficiu de Judecatoria Brasov, de Eraclie Gheorghe Enuica si Mihai M. Enuica in procese civile avand ca obiect o revendicare mobiliara si de Ecaterina Sanfira intr-o cauza avand ca obiect recursul impotriva unei sentinte civile prin care s-a respins actiunea in restituire a unor monede de aur, confiscate abuziv.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorii acesteia formuleaza, in esenta, aceeasi critica, considerand ca prevederile legale supuse controlului incalca dispozitiile constitutionale ale art. 44 alin. (1) privind garantarea dreptului de proprietate si ale art. 44 alin. (2) teza intai privind garantarea si ocrotirea in mod egal de lege a dreptului de proprietate privata, indiferent de titular, intrucat conditioneaza restituirea bunurilor de incalcarea prevederilor legale in vigoare in perioada 1946 - 1990, prevederi care sunt abuzive. Aceste prevederi legale au fost abrogate, in opinia autorilor exceptiei, de art. 150 din Constitutie privind conflictul temporal de legi, devenit in urma renumerotarii art. 154 din Constitutia republicata. Textul de lege criticat ar fi trebuit sa prevada un regim juridic similar celui aplicat imobilelor nationalizate, adica sa dispuna masuri reparatorii si in ceea ce priveste bunurile preluate in mod valabil, cu respectarea actelor normative in vigoare la data preluarii.
    Autorii exceptiei sustin ca textul de lege criticat contravine si prevederilor constitutionale cuprinse in art. 16 alin. (1) privind egalitatea in drepturi, in art. 21 privind accesul liber la justitie si in art. 1 alin. (3) privind statul de drept, "in masura in care opreste persoanele care nu au acceptat si/sau au renuntat la succesiunea persoanei indreptatite la restituire sa beneficieze de prevederile reparatorii ale Legii nr. 261/2002 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor pretioase in Romania", precum si "in masura in care opreste succesorii persoanei indreptatite la restituire sa isi exercite acest drept la restituire in mod independent fata de comostenitori". Astfel, in ceea ce priveste incalcarea prevederilor art. 16 alin. (1) din Constitutie, autorii exceptiei considera ca textul de lege criticat "face posibila existenta unor discriminari in interiorul categoriei persoanelor indreptatite, care nu se justifica din punctul de vedere al spiritului reglementarii", care este acela "de a se edicta o norma cu caracter reparatoriu"; discriminarea ar consta in aceea ca aceste dispozitii de lege fac ca dreptul la restituire sa depinda de "faptul juridic nonintentional in aceasta privinta al acceptarii/renuntarii la succesiune", "conducand la discriminari consacrate legislativ intre persoane care, din punct de vedere moral, deci si juridic, ar trebui sa aiba aceleasi drepturi in baza legii". Din aceeasi perspectiva, autorii exceptiei apreciaza ca art. 34^1 din ordonanta este contrar si art. 21 din Constitutie. Incalcarea drepturilor si libertatilor invocate are drept consecinta incalcarea art. 1 alin. (3) din Constitutie privitor la statul de drept.
    Judecatoria Sectorului 3 Bucuresti opineaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, deoarece art. 34^1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor pretioase in Romania nu contravine prevederilor art. 16 alin. (1) si art. 21 din Constitutie, intrucat nu creeaza discriminare intre mostenitorii persoanei indreptatite la restituire care au acceptat mostenirea in termen legal si mostenitorii renuntatori sau care nu au acceptat succesiunea, aceste persoane avand posibilitatea sa-si exercite drepturile cu respectarea prevederilor legale referitoare la succesiuni.
    Tribunalul Gorj - Sectia civila opineaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, constatand totodata ca exista o deosebire intre notiunea de preluare abuziva, asa cum este reglementata prin textul de lege supus controlului, si reglementarea acesteia in Legea nr. 10/2001. Deosebirea este justificata de domeniul de aplicare diferit al celor doua acte normative.
    Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si institutiei Avocatul Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul a transmis Curtii Constitutionale punctul sau de vedere in sensul ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, cu urmatoarea motivare:
    Art. 34^1 alin. (1) a devenit art. 26 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190/2000, ca urmare a modificarii si republicarii ei, si, in sensul celor stabilite prin Decizia Plenului Curtii Constitutionale nr. III din 31 octombrie 1995, Curtea urmeaza a se pronunta cu privire la aceste din urma dispozitii. In legatura cu sustinerile privind incalcarea art. 16 alin. (1) din Constitutie, se arata ca "intre mostenitorii acceptanti ai persoanei indreptatite la restituire si mostenitorii renuntatori sau care nu au acceptat succesiunea in termen nu poate interveni o discriminare atata timp cat aceste ultime categorii de persoane nu indeplinesc conditiile cerute de lege pentru a dobandi mostenirea autorului lor". In ceea ce priveste critica constand in incalcarea dispozitiilor constitutionale ale art. 21, se apreciaza ca persoanele mentionate de autorii exceptiei "au posibilitatea de a se adresa justitiei, insa cu respectarea prevederilor legale referitoare la succesiune", cu mentiunea ca "din interpretarea sistematica a dispozitiilor Legii fundamentale reiese ca cetatenii beneficiaza de drepturile si de libertatile consacrate prin Constitutie si prin alte legi, insa au si obligatiile prevazute de acestea".
    Avocatul Poporului a transmis Curtii Constitutionale punctul sau de vedere in sensul ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, cu urmatoarea motivare:
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie art. 26 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190/2000, republicata, ca urmare a modificarii, renumerotarii articolelor si republicarii ordonantei.
    Dispozitiile art. 26 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 constituie un caz al aplicarii art. 44 din Constitutie privind garantarea dreptului de proprietate, prin posibilitatea creata persoanelor mentionate in textul de lege atacat de a obtine restituirea bunurilor care le-au fost preluate abuziv de stat.
    Reglementarile in baza carora au fost preluate bunurile nu pot fi raportate la Constitutia din 1991, deoarece s-ar incalca principiul neretroactivitatii legii, consacrat de art. 15 alin. (2) din Legea fundamentala.
    In ceea ce priveste invocarea incalcarii art. 16 alin. (1) din Constitutie, apreciaza ca "dispozitiile legale indicate se aplica in mod egal tuturor persoanelor prevazute de ipoteza normei, si anume persoanelor fizice sau juridice ale caror obiecte din metale pretioase, aliaje ale acestora si pietre pretioase au fost preluate abuziv, fara a se face nici o diferentiere in cadrul acestei categorii".
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, rapoartele intocmite de judecatorii-raportori, sustinerile aparatorului autorului exceptiei in Dosarul nr. 536 D/2004, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si celor ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 26 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor pretioase, aliajelor acestora si pietrelor pretioase in Romania, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 77 din 29 ianuarie 2004, avand urmatorul continut:
    - Art. 26 alin. (1): "Persoanele fizice si juridice ale caror obiecte din metale pretioase, aliaje ale acestora si pietre pretioase de natura celor prevazute la art. 4 au fost preluate abuziv, cu incalcarea reglementarilor in vigoare, dupa anul 1946 si pana in anul 1990, pot solicita restituirea acestora instantelor de judecata de la domiciliul reclamantului, pana la data de 31 decembrie 2003."
    Din incheierea de sesizare a Curtii Constitutionale, pronuntata in Dosarul nr. 573/2004 al Judecatoriei Brasov, reiese ca obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 34^1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor pretioase in Romania, in redactarea data prin pct. 17 al articolului unic din Legea nr. 362/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 679 din 26 septembrie 2003.
    In urma republicarii Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 190/2000, dispozitiile acesteia au fost renumerotate, iar textul care formeaza obiectul exceptiei se regaseste in art. 26 alin. (1).
    Din incheierea de sesizare a Curtii Constitutionale, pronuntata in Dosarul nr. 14.508/2003 al Judecatoriei Sectorului 3 Bucuresti, rezulta ca obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile pct. 31 din Legea nr. 261/2002, prin care s-a introdus art. 34^1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor pretioase in Romania. Se observa insa ca, prin pct. 17 al articolului unic din Legea nr. 362/2003 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 24/2003 pentru perfectionarea cadrului legislativ privind regimul metalelor pretioase in Romania, art. 34^1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 a fost modificat, fara a se schimba insa esenta reglementarii juridice. Totodata, in temeiul art. III din Ordonanta Guvernului nr. 24/2003, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 362/2003, ordonanta criticata a fost republicata sub un alt titlu si dandu-se textelor o noua numerotare, art. 34^1 alin. (1) devenind astfel art. 26 alin. (1).
    Asadar, obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie, in realitate, dispozitiile art. 26 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor pretioase, aliajelor acestora si pietrelor pretioase in Romania, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 77 din 29 ianuarie 2004, dispozitii asupra carora urmeaza sa se pronunte Curtea Constitutionala prin prezenta decizie.
    Autorii exceptiei considera ca dispozitiile legale criticate incalca prevederile constitutionale cuprinse in art. 16 alin. (1) privitor la egalitatea in drepturi, in art. 21 privitor la accesul liber la justitie, in art. 1 alin. (3) referitor la statul de drept, in art. 44 alin. (1) referitor la garantarea dreptului de proprietate si in art. 44 alin. (2) teza intai referitor la garantarea si ocrotirea in mod egal de lege a dreptului de proprietate privata, indiferent de titular.
    Curtea constata ca asupra constitutionalitatii dispozitiilor art. 26 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190/2000, raportate la art. 16 alin. (1) din Constitutie, s-a pronuntat prin Decizia nr. 374 din 28 septembrie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 986 din 27 octombrie 2004, respingand exceptia, cu urmatoarea motivare:
    "[...] exceptia de neconstitutionalitate referitoare la dispozitiile art. 26 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor pretioase, aliajelor acestora si pietrelor pretioase in Romania este neintemeiata, deoarece textele normative criticate nu aduc atingere principiului fundamental al egalitatii cetatenilor in drepturi, consacrat in art. 16 alin. (1) din Constitutie.
    Astfel cum s-a statuat constant in jurisprudenta Curtii Constitutionale si in acord cu practica Curtii Europene a Drepturilor Omului, principiul egalitatii intre cetateni este infrant atunci cand unor situatii de fapt identice le corespund tratamente juridice diferite, fara sa existe o motivare obiectiva si rezonabila. Or, textul de lege criticat nu instituie nici o conditie sau element care sa determine aplicarea unui tratament juridic diferit persoanelor aflate in aceeasi situatie juridica, respectiv in ipoteza normei atacate."
    Pe de alta parte, din analiza textului de lege ce face obiectul exceptiei, sub aspectele criticate, prin raportare la dispozitiile art. 16 alin. (1) din Constitutie, nu rezulta ca art. 26 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 contine prevederi contrare principiului nediscriminarii, in sensul ocrotirii preferentiale a unora dintre persoanele din categoria celor indreptatite la restituirea obiectelor din metale pretioase, aliaje ale acestora si pietre pretioase.
    Curtea constata, de asemenea, ca asupra constitutionalitatii dispozitiilor art. 26 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor pretioase, aliajelor acestora si pietrelor pretioase in Romania, raportate la art. 21 si 44 din Constitutie, s-a pronuntat prin mai multe decizii, respingand de fiecare data exceptia de neconstitutionalitate.
    Pentru a pronunta aceasta solutie, prin Decizia nr. 299 din 6 iulie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 887 din 29 septembrie 2004, Curtea a statuat urmatoarele:
    "Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea retine ca dispozitiile art. 26 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 nu aduc atingere art. 44 alin. (1), (2) si (3) din Constitutie, privind dreptul de proprietate privata, dimpotriva, constituie un caz al aplicarii textului constitutional, prin posibilitatea creata persoanelor mentionate in dispozitia legala atacata de a obtine restituirea bunurilor lor, preluate abuziv de stat. [...]
    De asemenea, Curtea constata ca textul criticat nu contine nici o prevedere prin care sa limiteze sau sa impiedice accesul la justitie, ci, asa cum s-a aratat, instituie posibilitatea si conditiile in care persoanele fizice si juridice ale caror obiecte de natura celor prevazute in ordonanta au fost preluate abuziv, cu incalcarea reglementarilor in vigoare, se pot adresa justitiei."
    Intrucat nu exista o incalcare a drepturilor si libertatilor invocate de autorul exceptiei, nu se poate retine nici contrarietatea intre textul de lege criticat si art. 1 alin. (3) din Constitutie privitor la statul de drept.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 26 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor pretioase, aliajelor acestora si pietrelor pretioase in Romania, exceptie ridicata din oficiu de Judecatoria Brasov in Dosarul nr. 573/2004 al acestei instante, de Eraclie Gheorghe Enuica si Mihai M. Enuica in Dosarul nr. 14.508/2003 al Judecatoriei Sectorului 3 Bucuresti si de Ecaterina Sanfira in Dosarul nr. 929/2004 al Tribunalului Gorj - Sectia civila.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 18 noiembrie 2004.

         PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Cristina Catalina Turcu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 510/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 510 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 510/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu