Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 509 din  6 octombrie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II alin. (2) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 65/2004 pentru modificarea Codului de procedura civila

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1039 din 23 noiembrie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida                 - presedinte
    Nicolae Cochinescu        - judecator
    Aspazia Cojocaru          - judecator
    Constantin Doldur         - judecator
    Kozsokar Gabor            - judecator
    Acsinte Gaspar            - judecator
    Petre Ninosu              - judecator
    Ion Predescu              - judecator
    Serban Viorel Stanoiu     - judecator
    Ion Tiuca                 - procuror
    Madalina Stefania Diaconu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 65/2004 pentru modificarea Codului de procedura civila, exceptie ridicata de Gheorghe Marginean in Dosarul nr. 9.587/2004 al Curtii de Apel Alba Iulia - Sectia civila.
    La apelul nominal se prezinta partea Ana Marginean, lipsind autorul exceptiei si partea Ovidiu Moldovan, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Partea Ana Marginean solicita amanarea judecarii cauzei, pentru motive medicale care il privesc pe sotul sau, Gheorghe Marginean, si depune un certificat medical, in sprijinul cererii sale.
    Avand cuvantul asupra acestei cereri, reprezentantul Ministerului Public arata ca lasa la aprecierea Curtii acordarea unui nou termen pentru judecarea cauzei.
    Curtea, deliberand, respinge cererea de amanare formulata de partea Ana Marginean.
    Presedintele Curtii dispune sa se faca apelul si in dosarele nr. 379D/2005 si nr. 547D/2005. La apelul nominal se prezinta unul dintre autorii exceptiei, Titu Stoenescu, lipsind celelalte parti, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.

    Curtea, din oficiu, pune in discutie conexarea celor trei dosare, avand in vedere obiectul identic al exceptiilor de neconstitutionalitate ridicate.
    Partile prezente si reprezentantul Ministerului Public arata ca sunt de acord cu conexarea cauzelor.
    In temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, Curtea dispune conexarea dosarelor nr. 379D/2005 si nr. 547D/2005 la Dosarul nr. 242D/2005, care este primul inregistrat.
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate din Dosarul nr. 547D/2005, Titu Stoenescu, solicita admiterea exceptiei, astfel cum a fost formulata in fata Curtii de Apel Craiova - Sectia civila.
    Partea Ana Marginean arata ca lasa solutionarea exceptiei la aprecierea Curtii.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata, aratand ca dispozitiile criticate reglementeaza anumite situatii procesuale tranzitorii, fara a ingradi accesul liber la justitie. Astfel, desi, in fapt, caile de atac se judeca de aceeasi instanta cu cea care a pronuntat hotararea atacata, acestea se solutioneaza de complete diferite, asigurandu-se astfel respectarea tuturor drepturilor si garantiilor procesuale ale partilor.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 9 martie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 9.587/2004, Curtea de Apel Alba Iulia - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 65/2004 pentru modificarea Codului de procedura civila. Exceptia a fost ridicata de catre Gheorghe Marginean cu prilejul solutionarii unui recurs impotriva unei decizii civile pronuntate de aceeasi curte de apel.
    Prin Incheierea din 15 aprilie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 20/M+FAM/2005, Curtea de Apel Galati - Sectia pentru cauze cu minori si de familie a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II alin. (2) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 65/2004 pentru modificarea Codului de procedura civila, exceptie ridicata de Dumitru Trifan.
    Prin Incheierea din 7 iunie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 1.278/CIV/2005, Curtea de Apel Craiova - Sectia civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 65/2004 pentru modificarea Codului de procedura civila, exceptie ridicata de Titu Stoenescu.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorii acesteia sustin, in esenta, ca dispozitiile de lege criticate contravin prevederilor art. 15, art. 21 alin. (1) si (2), art. 126 alin. (1) si (3) si art. 129 din Constitutie. Astfel, "de esenta principiului neretroactivitatii este faptul ca toate raporturile juridice create inainte de intrarea in vigoare a legii raman supuse conditiilor de validitate prevazute de legea in vigoare la data formarii acestora. Or, prin dispozitiile de lege criticate, intreaga tehnica legislativa anterioara a fost inlaturata, dispunandu-se ca toate procesele aflate in faza exercitarii cailor de atac si care se gasesc pe rolul instantelor competente sa le solutioneze la data exercitarii caii de atac, vor fi trimise, pe cale de declinare de competenta, instantelor competente sa le solutioneze potrivit noii competente stabilite de legiuitor". In acest mod, se ajunge ca o instanta sa solutioneze calea de atac de reformare a propriei hotarari. Prin judecarea, de catre aceeasi instanta, si a apelului si a recursului se incalca dreptul fundamental de acces liber la justitie, prin aceea ca, "acordand competenta aceleiasi instante pentru judecarea apelului si recursului, se vatama dreptul fundamental al persoanei de a avea acces liber la justitie si dreptul la un proces echitabil [...]. Acordarea in competenta aceleiasi instante a solutionarii cauzei in doua grade de jurisdictie distincte este de natura a inlatura eficienta controlului judiciar specific instantei ierarhic superioare asupra hotararilor pronuntate de instantele care au judecat cauza anterior, pierzandu-se obiectivitatea in solutionarea cauzei, precum si finalitatea gradelor de jurisdictie distincte". In sfarsit, autorii exceptiei arata ca dispozitiile de lege criticate vin in contradictie cu prevederile art. 126 alin. (1) si (3) din Constitutie. Se arata ca, din interpretarea dispozitiilor art. 126 alin. (1) si (3) din Constitutie, se desprinde ideea ca legiuitorul constituant a dorit ca Inalta Curte de Casatie si Justitie sa fie instanta competenta sa judece recursurile, deci calea extraordinara de atac prin care se realizeaza controlul judiciar asupra judecatii din prima instanta si din apel.
    Curtea de Apel Alba Iulia - Sectia civila apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este intemeiata si ar trebui admisa. In acest sens arata ca modificarea competentei de solutionare a cailor de atac, prevazand trimiterea la tribunale, pe cale administrativa, a apelurilor aflate pe rolul curtilor de apel, respectiv trimiterea la curtile de apel a recursurilor aflate pe rolul Inaltei Curti de Casatie si Justitie, "incalca principiul democratiei constitutionale instituit de art. 1 alin. (4) din Constitutie, in virtutea caruia principiul separatiei puterilor in stat nu este impus doar intre puterile statului, ci si in interiorul acestora, pe orizontala. Daca nu ar avea acest scop, nu ar fi necesare mai multe grade de jurisdictie. De asemenea, se incalca prevederile art. 21 din Constitutie, prin aceea ca nu se asigura un acces real la justitie, permitandu-se ca aceeasi curte de apel care s-a pronuntat in calea de atac a apelului sa se pronunte si asupra motivelor de nelegalitate a hotararii curtii de apel supuse controlului judiciar". Mai mult, considera ca textul criticat nu asigura nici echitatea procesului si incalca si prevederile art. 124 alin. (2) din Constitutie, care acorda justitiei un caracter de unicitate, impartialitate si egalitate pentru toti.
    Curtea de Apel Galati - Sectia pentru cauze cu minori si de familie apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In acest sens arata ca prevederea in dispozitiile de lege criticate a instantelor competente din punct de vedere material sa judece caile de atac si, implicit, a modalitatii de sesizare a acestor instante prin intermediul declinarii de competenta, prin incheiere irevocabila, data in camera de consiliu si fara citarea partilor, nu este de natura a aduce atingere principiului neretroactivitatii legii si nici liberului acces la justitie. Dispozitiile de lege criticate privesc norme cu caracter procedural, referitoare la competenta materiala ce revine instantelor de control judiciar si care au valoare imperativa si de ordine publica. In acest sens sunt si dispozitiile art. 725 alin. 1 din Codul de procedura civila, care prevad ca dispozitiile legii noi de procedura se aplica din momentul intrarii ei in vigoare si proceselor in curs de judecata incepute sub legea veche, precum si executarilor silite incepute sub legea veche. Se arata ca, in aceste conditii, posibilitatea concreta si efectiva de sustinere a cailor de atac deja exercitate de parti s-a pastrat, iar reglementarea adusa competentei materiale apartinand instantelor de control judiciar nu justifica citarea partilor in scopul punerii in discutie a unor norme cu caracter imperativ si de ordine publica. Imprejurarea ca aceeasi instanta judeca si calea de atac indreptata impotriva propriei hotarari nu constituie un impediment in realizarea unei judecati echitabile, pe baza garantiilor de impartialitate prevazute in titlurile IV si V ale Codului de procedura civila.
    Curtea de Apel Craiova - Sectia civila apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In acest sens arata ca dispozitiile de lege criticate au caracter tranzitoriu si se refera numai la cauze aflate pe rolul curtilor de apel sau pe rolul Inaltei Curti de Casatie si Justitie, pentru solutionarea unor cai de atac la data adoptarii legii. Dispozitiile de lege criticate au fost introduse de legiuitor pentru a asigura egalitatea in fata legii si egalitatea de tratament a partilor, deoarece competenta de solutionare a apelului, in cauzele expres prevazute de lege, cum ar fi partajele si litigiile in materia fondului funciar, apartine tribunalelor, iar competenta de solutionare a recursurilor apartine curtilor de apel. De asemenea, se arata ca dispozitia de lege criticata reprezinta o aplicare a art. 126 din Constitutie, care dispune in alin. (2): "Competenta instantelor judecatoresti si procedura de judecata sunt prevazute numai prin lege", iar in alin. (3) prevede ca "Inalta Curte de Casatie si Justitie asigura interpretarea si aplicarea unitara a legii de catre celelalte instante judecatoresti, potrivit competentei sale". Textul constitutional nu da in competenta expresa a Inaltei Curti de Casatie si Justitie solutionarea tuturor recursurilor, ci da posibilitatea stabilirii competentei instantei supreme si a modalitatilor de a asigura aplicarea unitara a legii, ceea ce se poate realiza nu numai prin solutionarea recursurilor, ci si prin alte mijloace procesuale, cum ar fi recursul in interesul legii.
    In conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate invocata este neintemeiata. In acest sens arata ca situatia la care fac referire autorii exceptiei constituie un caz de aplicare de indata a noilor reguli de competenta, astfel cum se statueaza in art. II alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 65/2004. In continuare se arata ca, daca in materia aplicarii in timp a normelor de competenta, principiul este acela al ultraactivitatii legii vechi, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 65/2004 adopta o solutie diferita, constand in aplicarea imediata a legii noi. O asemenea derogare este, de altfel, de competenta legiuitorului si nu contravine dispozitiilor art. 15 alin. (2) din Constitutie. Modificarea competentei, aplicarea de indata a noilor norme si stabilirea normelor tranzitorii nu constituie o incalcare a principiilor constitutionale, intrucat, potrivit art. 126 alin. (2) din Legea fundamentala, competenta instantelor judecatoresti si procedura de judecata sunt prevazute "numai prin lege". In acest context, textul art. 129 din Constitutie consacra dreptul la folosirea cailor de atac impotriva hotararilor judecatoresti, insa numai "in conditiile legii". Astfel, din dispozitiile art. 126 alin. (2) si ale art. 129 din Constitutie rezulta ca Legea fundamentala a lasat la latitudinea legiuitorului reglementarea competentei, procedurii, precum si a cailor de atac. In continuare se arata ca situatiile tranzitorii decurgand din aplicarea imediata a normelor de competenta nu aduc atingere exercitarii drepturilor procesuale ale partilor in conformitate cu principiile fundamentale invocate, intrucat caile de atac se solutioneaza de complete diferite, intr-o alta compunere a instantei. Asadar, textele de lege criticate asigura cadrul legal pentru desfasurarea judecatii cailor de atac cu respectarea tuturor drepturilor si garantiilor procesuale ale celor indreptatiti sa participe la aceasta judecata.
    Avocatul Poporului apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate invocata este neintemeiata. Astfel, stabilirea prin dispozitiile de lege criticate a unor reguli privind competenta materiala a instantelor judecatoresti nu contravine principiului liberului acces la justitie, Curtea Constitutionala retinand, in jurisprudenta sa, ca legiuitorul poate institui, in considerarea unor situatii deosebite, reguli speciale de procedura, precum si modalitatile de exercitare a drepturilor procedurale. In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 65/2004, fata de prevederile art. 129 din Constitutie, arata ca aceasta nu poate fi retinuta, exercitarea cailor de atac avand loc in conditiile legii, de unde rezulta libertatea legiuitorului de a institui si de a reveni asupra reglementarii unor cai de atac, cu respectarea celorlalte norme si principii ale Legii fundamentale. De altfel, dispozitiile de lege criticate reprezinta norme de procedura, a caror reglementare este de competenta exclusiva a legiuitorului, care poate institui, in considerarea unor situatii deosebite, reguli speciale de procedura, potrivit art. 126 alin. (2) din Constitutie.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, rapoartele intocmite de judecatorul-raportor, sustinerile partilor prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. II alin. (2) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 65/2004 pentru modificarea Codului de procedura civila, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 840 din 14 septembrie 2004, ordonanta aprobata cu modificari prin Legea nr. 493/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.071 din 18 noiembrie 2004. Textele de lege criticate au urmatorul continut:
    "(2) Caile de atac se judeca de instantele competente, potrivit prezentei ordonante de urgenta.
    (3) In cazurile prevazute la alin. (2), apelurile aflate pe rolul curtilor de apel la data intrarii in vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de urgenta se trimit la tribunale, iar recursurile aflate pe rolul Inaltei Curti de Casatie si Justitie se trimit la curtile de apel. Trimiterea dosarelor se va face prin declinarea competentei, prin incheiere irevocabila, data in camera de consiliu, fara citarea partilor."
    In sustinerea neconstitutionalitatii acestor texte de lege, autorii exceptiei invoca incalcarea prevederilor art. 15, art. 21 alin. (1) si (2), art. 126 alin. (1) si (3) si art. 129 din Constitutie, potrivit carora:
    - Art. 15 alin. (2): "Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale sau contraventionale mai favorabile.";
    - Art. 21 alin. (1) si (2): "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.";
    - Art. 126 alin. (1) si (3): "(1) Justitia se realizeaza prin Inalta Curte de Casatie si Justitie si prin celelalte instante judecatoresti stabilite de lege.
    ..........................................................................
    (3) Inalta Curte de Casatie si Justitie asigura interpretarea si aplicarea unitara a legii de catre celelalte instante judecatoresti, potrivit competentei sale.";
    - Art. 129: "Impotriva hotararilor judecatoresti, partile interesate si Ministerul Public pot exercita caile de atac, in conditiile legii."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea retine ca dispozitiile legale criticate reglementeaza modificarea competentei de solutionare a cailor de atac, prevazand trimiterea la tribunale, pe cale administrativa, a apelurilor aflate pe rolul curtilor de apel la data intrarii in vigoare a legii de aprobare a ordonantei de urgenta criticate, respectiv trimiterea la curtile de apel a recursurilor aflate, la acelasi moment, pe rolul Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    Curtea retine ca stabilirea, prin dispozitiile criticate, a unor noi reguli de competenta a instantelor judecatoresti a fost determinata de necesitatea deblocarii activitatii de solutionare a cailor de atac, pentru a asigura solutionarea acestora in termenul rezonabil impus de art. 21 alin. (3) din Constitutie.
    Solutia criticata de autorii exceptiei a mai fost, de altfel, examinata, in esenta, de Curtea Constitutionala, care a statuat, prin Decizia nr. 361 din 5 iulie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 761 din 22 august 2005, ca "dispozitiile legale criticate constituie norme de procedura, iar, potrivit prevederilor art. 126 alin. (2) si art. 129 din Legea fundamentala, este la latitudinea legiuitorului reglementarea competentei, a procedurii si a cailor de atac". De asemenea, Curtea a constatat ca normele criticate urmaresc reglementarea unor situatii tranzitorii, fara a ingradi accesul liber la justitie al persoanelor, intrucat caile de atac respective - apelul si recursul - se solutioneaza de complete diferite de cele care au pronuntat hotararea atacata, asigurandu-se astfel respectarea tuturor drepturilor si garantiilor procesuale ale partilor.
    Intrucat nu au intervenit elemente noi de natura sa determine reconsiderarea jurisprudentei in materie a Curtii Constitutionale, argumentarea si solutia retinute in decizia de mai sus isi mentin valabilitatea si in prezenta cauza.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II alin. (2) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 65/2004 pentru modificarea Codului de procedura civila, exceptie ridicata de Gheorghe Marginean in Dosarul nr. 9.587/2004 al Curtii de Apel Alba Iulia - Sectia civila, de Dumitru Trifan in Dosarul nr. 20/M+FAM/2005 al Curtii de Apel Galati - Sectia pentru cauze cu minori si de familie, respectiv de Titu Stoenescu in Dosarul nr. 1.278/CIV/2005 al Curtii de Apel Craiova - Sectia civila.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 6 octombrie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat-asistent,
                              Madalina Stefania Diaconu

                                             


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 509/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 509 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 509/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu