E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 5 din 22 octombrie 2002

privind aprobarea solutiilor referitoare la aplicarea unor prevederi privind impozitul pe venit

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE


SmartCity3

              COMISIA CENTRALA FISCALA
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 789 din 30 octombrie 2002

    Art. 1
    Se aproba solutiile prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta decizie, referitoare la aplicarea unitara a prevederilor unor articole din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, adoptate in sedinta din data de 9 mai 2002 de Comisia centrala fiscala constituita in baza Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.349/2001.
    Art. 2
    Prezenta decizie va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                       Ministrul finantelor publice,
                          Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                                 SOLUTII
privind aplicarea unitara a prevederilor unor articole din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit

    I. Articolul 43 din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit
    1. Diferentele de curs favorabile rezultate din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, efectuate de clientii bancilor comerciale - persoane fizice - se cuprind in categoria "Alte venituri" din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, in vigoare de la 1 ianuarie 2002.
    Operatiunile valutare la termen se caracterizeaza prin scadenta ulterioara datei valuta spot (doua zile lucratoare), reprezentand o intelegere intre doua parti de a efectua o tranzactie in viitor la un curs stabilit in prezent.
    In conformitate cu prevederile art. 43 din actul normativ mentionat mai sus, veniturile de aceasta natura se supun impunerii cu o cota de impozit de 10% aplicata asupra veniturilor brute, impozitul fiind final.
    Precizam ca in acest caz venitul brut reprezinta diferenta de valuta, respectiv de lei, rezultata din efectuarea de operatiuni de vanzare-cumparare de valuta pe baza de contract, la termen.
    2. Pierderile rezultate din astfel de operatiuni nu sunt recunoscute din punct de vedere fiscal, necompensandu-se cu veniturile de aceasta natura si reprezentand pierderi definitive ale contribuabilului.
    3. Obligatia de calcul si retinere a impozitului revine platitorului de astfel de venituri in momentul inchiderii operatiunii si evidentierii lor in contul clientului. Virarea impozitului la bugetul de stat se efectueaza pana la data de 25 a lunii urmatoare realizarii venitului.
    4. Contribuabilii care obtin astfel de venituri nu au obligatii declarative pentru acestea, conform prevederilor art. 62 din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001.
    5. Platitorii veniturilor cu regim de retinere la sursa a impozitului, respectiv bancile comerciale, sunt obligati sa depuna la organul fiscal competent o "Declaratie informativa privind impozitul retinut pe veniturile obtinute din jocuri de noroc, din premii si din prime in bani si/sau in natura, alte venituri, pe beneficiari de venit, pe anul .....", cod 14.13.01.13/7i, la termenul stabilit de Ministerul Finantelor Publice conform prevederilor art. 68 - 70 din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001.

    II. Deductibilitatea primelor de asigurare si alte probleme legate de impunerea veniturilor realizate in sistemul de asigurare
    1. Sunt cheltuieli deductibile pentru calculul venitului net din activitati independente, conform reglementarilor legale, primele de asigurare care privesc imobilizarile corporale si imobilizarile necorporale, inclusiv pentru stocurile detinute, precum si cheltuielile de asigurare pentru boli profesionale, risc profesional si impotriva accidentelor de munca.
    Sunt de asemenea deductibile cheltuielile cu primele de asigurare pentru bunurile din patrimoniul personal cand acestea reprezinta garantie bancara pentru creditele utilizate in desfasurarea activitatii independente a contribuabilului.
    2. Se incadreaza in prevederile art. 5 lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 si sumele reprezentand rascumparari partiale in contul persoanei asigurate, in cazul in care contractantul asigurarii este aceeasi persoana care suporta primele de asigurare si este beneficiarul sumei respective.

    III. Tratamentul fiscal al cheltuielilor cu amortizarea unor bunuri, reglementat prin legi speciale de organizare si desfasurare a unor profesii liberale
    1. Scaderea cheltuielilor cu investitiile, dotarile si alte utilitati efectuate in cadrul atelierelor de arhitectura se face direct din veniturile realizate pe o perioada de 3 ani de la inceperea exercitarii profesiei, in limita venitului realizat anual.
    2. In cazul birourilor executorilor judecatoresti, intrucat prevederea art. 64 din Legea nr. 188/2000 privind executorii judecatoresti a fost abrogata de Ordonanta Guvernului nr. 7/2001, tratamentul fiscal stabilit prin acest articol se aplica numai pana la data de 31 decembrie 2001, in limita venitului realizat in anul fiscal 2001.
    Pentru partea ramasa de recuperat amortizarea se va calcula conform metodei lineare, pana la expirarea duratei normale de functionare, conform prevederilor art. 80 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001.
    3. Pentru cabinetele medicale cheltuielile cu investitiile, dotarile si alte utilitati sunt deductibile in limita venitului realizat anual, pana la recuperarea lor integrala.



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 5/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 5 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
ANONIM a comentat Decizia 589 2006
    La Pucioasa DB nu a fost nici-o revolutie,si totusi orasul este plin de revolutionari,????
ANONIM a comentat Legea 406 2001
     Aceasta lege , este depasita ...nu mai santem in anii '90 cand un candidat la presedentie nu avea unde locui..in zilele noastre , alesii au chiar cate 6 case (unele aducandu-le venituri subtantiale din chirii ) asa ca se impune ca "alesii " nostri sa revada si sa aduca ceva modificari legii , un singur articol ar fi suficient..sa se faca mentiunea ca prevederile nu se aplica celor care detin deja mai mult de 2 spatii..este imoral ca unuia care are peste 2 imobile cu destinatie de locuit sa ii mai dam o vila sau palat si pe cele personale sa le inchirieze
ANONIM a comentat Ordin 67 2017
    Exista vreun template pentru Raport?
ANONIM a comentat Hotărârea 1202 2010
    Nu am gasit niciunde cum se calculeaza tariful pe unitatea de masura (metri cadere/luna) x ore functionare. Cum sa calculez metri cadere / luna???
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu