Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 475 din  4 noiembrie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 10 alin. (1) lit. a) si art. 58 alin. (3) din Legea nr. 146/2002 privind regimul juridic al fundatiilor judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti si al Fundatiei Nationale pentru Tineret

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 41 din 12 ianuarie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida              - presedinte
    Nicolae Cochinescu     - judecator
    Aspazia Cojocaru       - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Acsinte Gaspar         - judecator
    Petre Ninosu           - judecator
    Ion Predescu           - judecator
    Serban Viorel Stanoiu  - judecator
    Ion Tiuca              - procuror
    Daniela Ramona Maritiu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 10 alin. (1) lit. a) si art. 58 alin. (3) din Legea nr. 146/2002 privind regimul juridic al fundatiilor judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti si al Fundatiei Nationale pentru Tineret, exceptie ridicata de Fundatia pentru Tineret din Mehedinti in Dosarul nr. 1.658/2004 al Tribunalului Mehedinti - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    La apelul nominal este prezenta autoarea exceptiei prin avocat, lipsind cealalta parte, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, avocatul autoarei exceptiei solicita admiterea acesteia, aratand ca fundatiile judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti sunt persoane juridice de drept privat si de utilitate publica, autonome, neguvernamentale, nepolitice si fara scop lucrativ, al caror scop este elaborarea, organizarea si finantarea de programe specifice si instruirea, educarea si formarea tineretului in spiritul traditiilor umaniste, al valorilor democratiei si aspiratiilor societatii romanesti. Conducerea acestor fundatii era asigurata de catre adunarea generala, dupa schimbarea survenita prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 166/2002 fiind asigurata de un consiliu de conducere alcatuit din 5 membri, dintre care 3 sunt numiti de consiliul judetean, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Dreptul de asociere cuprinde o suma de alte drepturi, inclusiv dreptul de conducere, dreptul de a fi ales si dreptul de a decide asupra politicii pentru care fundatia a fost infiintata. Astfel, prin restrangerea acestor drepturi de catre articolele criticate se ajunge, implicit, la o incalcare a dreptului la asociere. In ceea ce priveste dreptul la exprimare, arata ca si acesta este incalcat de dispozitiile de lege criticate. Potrivit art. 30 din Constitutie, libertatea de exprimare este garantata, iar potrivit Conventiei pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, dreptul la libertatea de exprimare este garantat, el putand fi supus unor restrangeri sau sanctiuni prevazute de lege, care constituie masuri necesare, intr-o societate democratica, in cazul de fata neregasindu-se nici una dintre aceste masuri care ar putea determina restrangerea acestui drept, fiind astfel incalcate dispozitiile constitutionale referitoare la libera exprimare. De asemenea, sustine ca dispozitiile de lege criticate vin in contradictie cu dispozitiile constitutionale referitoare la garantarea si ocrotirea in mod egal a proprietatii private, indiferent de titular.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata. Arata ca fundatiile judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti nu sunt rezultatul exercitarii dreptului de asociere, ci sunt rezultatul vointei legiuitorului, fiind constituite in baza prevederilor Decretului-lege nr. 150/1990 privind infiintarea fundatiilor pentru tineret, unice la nivelul fiecarui judet si al municipiului Bucuresti. De asemenea, arata ca nu sunt incalcate nici celelalte dispozitii constitutionale invocate in cauza.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 22 iunie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 1.658/2004, Tribunalul Mehedinti - Sectia comerciala si de contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 10 si art. 58 alin. (3) din Legea nr. 146/2002 privind regimul juridic al fundatiilor judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti si al Fundatiei Nationale pentru Tineret, exceptie ridicata de Fundatia pentru Tineret din Mehedinti.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autoarea acesteia sustine ca in aprecierea caracterului neconstitutional al dispozitiilor de lege criticate trebuie sa se porneasca de la dispozitiile art. 2 din Legea nr. 146/2002, care dispune ca fundatiile judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti sunt persoane juridice de drept privat si de utilitate publica, autonome, neguvernamentale, nepolitice si fara scop lucrativ. Astfel, autonomia acestui tip de persoana juridica este incalcata prin impunerea in conducerea acesteia a unor persoane care nu sunt alese prin vointa nemijlocita a membrilor sai, ci sunt numite de catre consiliul judetean. Membrii consiliului de conducere trebuie sa fie persoane reprezentative pentru fundatie, care sa conlucreze pentru indeplinirea scopului acesteia, stabilit prin art. 3 din Legea nr. 146/2002, si anume elaborarea, organizarea si finantarea de programe specifice si instruirea, educarea si formarea tineretului in spiritul traditiilor umaniste, al valorilor democratiei si aspiratiilor societatii romanesti. De asemenea, arata ca numirea de catre consiliul judetean in consiliul de conducere al fundatiei pentru tineret a 3 membri reprezinta o imixtiune a politicului in activitatea unei persoane juridice de drept privat. Caracterul de utilitate publica al fundatiei, prevazut de art. 2 din Legea nr. 146/2002, nu poate justifica incalcarea caracterului autonom, neguvernamental si nepolitic al fundatiei decat daca se accepta limitarea neconstitutionala a dreptului de proprietate privata, a dreptului la libera exprimare si a dreptului de asociere.
    Tribunalul Mehedinti - Sectia comerciala si de contencios administrativ considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In acest sens arata ca imobilele apartinand fundatiilor se afla si in patrimoniul consiliului judetean, institutie care gestioneaza si administreaza, la nivelul fiecarui judet, aceste bunuri si care isi numeste in acest sens reprezentantii in consiliul de conducere al fundatiilor pentru tineret. Arata ca dispozitiile de lege criticate nu ingradesc libertatea de exprimare si cea de asociere, nu ingradesc dreptul de proprietate si nu impiedica in nici un mod participarea tinerilor la viata politica, sociala, economica, culturala si sportiva a tarii.
    In conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia ridicata.
    Presedintele Camerei Deputatilor apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In acest sens arata ca organele de conducere si control ale fundatiilor judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti sunt adunarea generala, consiliul de conducere si comisia de cenzori, aceste structuri asociative avand dreptul de a desemna reprezentanti delegati cu drept de vot in adunarea generala. Adunarea generala are dreptul si atributia de a alege si de a revoca membrii consiliului de conducere pe functii, cat si dreptul de a alege si de a revoca membrii comisiei de cenzori, putand aproba si modifica propriul regulament intern de organizare si functionare, in limitele legii.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In ceea ce priveste invocarea dispozitiilor constitutionale referitoare la libera exprimare si cele referitoare la garantarea si ocrotirea in mod egal a proprietatii private, indiferent de titular, arata ca acestea nu sunt incidente in cauza. In ceea ce priveste invocarea dispozitiilor constitutionale referitoare la dreptul de asociere, arata ca acesta este un drept fundamental, social-politic, care cuprinde, in continutul sau, posibilitatea cetatenilor romani de a se asocia in mod liber in partide sau formatiuni politice, in sindicate sau in alte forme si tipuri de organizatii, cu scopul de a participa la viata politica, stiintifica, sociala si culturala. Fundatiile pentru tineret, al caror regim juridic este reglementat de dispozitiile Legii nr. 146/2002, nu sunt rezultatul exercitarii dreptului la asociere, ci sunt infiintate prin "actul de dispozitie al organului competent de stat", respectiv Decretul-lege nr. 150/1990. Potrivit dispozitiilor Legii nr. 146/2002, aceste fundatii sunt unice la nivelul fiecarui judet si al municipiului Bucuresti, pot beneficia de sume de la bugetul de stat si de la bugetele locale pentru finantarea de programe de utilitate publica pentru tineret, iar evaluarea, supravegherea si controlul activitatii fundatiei judetene pentru tineret sau a municipiului Bucuresti se exercita de catre o comisie formata din cate un reprezentant al directiei pentru tineret si sport judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, al prefectului, al consiliului judetean, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, si al directiei generale a finantelor publice judetene. Astfel, apare ca justificata numirea de catre consiliul judetean a unui numar de membri in consiliul de conducere al fundatiei pentru tineret, fara ca acest fapt sa reprezinte o incalcare a dreptului fundamental la asociere. In ceea ce priveste invocarea dispozitiilor art. 49 alin. (5) din Constitutie, arata ca prevederile de lege criticate nu vin in contradictie cu acestea, ci, dimpotriva, dau expresie obligatiei statului de a contribui la asigurarea conditiilor pentru participarea libera a tinerilor la viata politica, sociala, economica, culturala si sportiva a tarii.
    Avocatul Poporului apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In ceea ce priveste invocarea dispozitiilor art. 49 alin. (5) din Constitutie, arata ca textele de lege criticate stabilesc procedura si termenele de constituire a consiliului de conducere al fundatiei pentru tineret, fara ca aceasta sa echivaleze cu o nerespectare a obligatiilor inscrise in dispozitia constitutionala. Dimpotriva, Legea nr. 146/2002 stabileste, in art. 3, ca scopul fundatiilor judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti este elaborarea, organizarea si finantarea de programe specifice, de instruire, educare si formare a tineretului in spiritul traditiilor umaniste, al valorilor democratiei si aspiratiilor societatii romanesti. In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate potrivit careia dispozitiile de lege criticate vin in contradictie cu art. 40 din Constitutie, arata ca in jurisprudenta sa Curtea Constitutionala a statuat ca, in anumite situatii, legiuitorul poate institui forme speciale de asociere ce urmaresc salvgardarea unor interese de ordin general si care, in perspectiva scopurilor pe care le urmaresc, nu reprezinta, in realitate, modalitati inscrise in conceptul de libera asociere, astfel cum este conturat prin prevederile art. 40 din Constitutie. In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a art. 10 si a art. 58 alin. (3) fata de art. 30 si 44 din Constitutie, arata ca dispozitiile pretins incalcate din Legea fundamentala nu au relevanta in cazul de fata.
    Presedintele Senatului nu a comunicat punctul sau de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui Camerei Deputatilor, Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile partii prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Desi prin Incheierea din 22 iunie 2004 Tribunalul Mehedinti - Sectia comerciala si de contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 10 si art. 58 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 166/2002 pentru modificarea si completarea Legii nr. 146/2002, din motivarea exceptiei de neconstitutionalitate rezulta ca autoarea acesteia se refera de fapt la dispozitiile art. 10 alin. (1) lit. a) si art. 58 alin. (3) din Legea nr. 146/2002 privind regimul juridic al fundatiilor judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti si al Fundatiei Nationale pentru Tineret.
    Astfel, obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie art. 10 alin. (1) lit. a) si art. 58 alin. (3) din Legea nr. 146/2002 privind regimul juridic al fundatiilor judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti si al Fundatiei Nationale pentru Tineret, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 250 din 15 aprilie 2002, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 166/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 870 din 3 decembrie 2002, textele de lege criticate avand urmatorul continut:
    - Art. 10 alin. (1) lit. a): "(1) Conducerea fundatiilor judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti este asigurata de un consiliu alcatuit din 5 membri, dintre care:
    a) 3 numiti de consiliul judetean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti;";
    - Art. 58 alin. (3): "In termenul prevazut la alin. (2), consiliile judetene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti, precum si structurile asociative de tineret de la nivelul fiecarui judet au obligatia de a numi sau alege, dupa caz, membrii consiliului de conducere al fundatiei."
    Autorul exceptiei sustine ca dispozitiile legale criticate incalca prevederile constitutionale cuprinse in art. 30 alin. (1) si (2), art. 40 alin. (1), art. 44 alin. (2) si art. 49 alin. (5), care au urmatorul continut:
    - Art. 30 alin. (1) si (2): "(1) Libertatea de exprimare a gandurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public, sunt inviolabile.
    (2) Cenzura de orice fel este interzisa.";
    - Art. 40 alin. (1): "Cetatenii se pot asocia liber in partide politice, in sindicate, in patronate si in alte forme de asociere.";
    - Art. 44 alin. (2): "Proprietatea privata este garantata si ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular. Cetatenii straini si apatrizii pot dobandi dreptul de proprietate privata asupra terenurilor numai in conditiile rezultate din aderarea Romaniei la Uniunea Europeana si din alte tratate internationale la care Romania este parte, pe baza de reciprocitate, in conditiile prevazute prin lege organica, precum si prin mostenire legala.";
    - Art. 49 alin. (5): "Autoritatile publice au obligatia sa contribuie la asigurarea conditiilor pentru participarea libera a tinerilor la viata politica, sociala, economica, culturala si sportiva a tarii."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea retine ca fundatia este subiectul de drept infiintat de una sau mai multe persoane care, pe baza unui act juridic intre vii ori pentru cauza de moarte, constituie un patrimoniu afectat, in mod permanent si irevocabil, realizarii unui scop de interes general sau, dupa caz, comunitar.
    De asemenea, Curtea constata ca fundatiile pentru tineret nu au fost constituite ca urmare a exercitarii dreptului de asociere de catre persoane fizice ori de catre alte structuri asociative, aceste fundatii fiind infiintate prin vointa legiuitorului exprimata prin Decretul-lege nr. 150/1990, care, la art. 1, prevede ca "se infiinteaza in judete si in municipiul Bucuresti fundatii pentru tineret, persoane juridice de utilitate publica, cu sediul in resedintele de judet". Potrivit dispozitiilor art. 2 din acelasi act normativ, "patrimoniul fundatiilor pentru tineret se constituie din bunurile, inclusiv fondurile banesti, ce au apartinut fostelor organizatii ale tineretului comunist din judete si a municipiului Bucuresti, precum si din donatii, legate si alte surse provenite in conditiile legii". Asadar, patrimoniul fundatiilor pentru tineret a fost constituit printr-o lege speciala, care a prevazut expres trecerea bunurilor fostelor organizatii ale tineretului comunist in proprietatea noilor fundatii, indiferent daca aceste organizatii erau sau nu in posesia bunurilor mentionate sau daca asemenea bunuri erau in folosinta altor persoane. In prezent actul normativ care reglementeaza infiintarea si functionarea fundatiilor pentru tineret este Legea nr. 146/2002 privind regimul juridic al fundatiilor judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti, care prevede ca fundatiile pentru tineret sunt persoane juridice de utilitate publica, unice la nivelul fiecarui judet si al municipiului Bucuresti.
    Avand in vedere cele expuse, apare ca justificata numirea de catre consiliul judetean a unui numar de membri in consiliul de conducere al fundatiei pentru tineret, fara ca acest fapt sa reprezinte o incalcare a art. 40 din Constitutie referitor la dreptul la asociere.
    Pe de alta parte, Curtea constata ca nu poate fi retinuta nici critica potrivit careia numirea de catre consiliul judetean in consiliul de conducere al fundatiei pentru tineret a 3 membri ar reprezenta o imixtiune a politicului in activitatea unei persoane juridice de drept privat, deoarece insasi Legea nr. 146/2002, in art. 10 alin. (4), prevede ca membrii consiliului de conducere vor fi propusi din randul persoanelor cu experienta in domeniul tineretului, cu probitate profesionala si care nu sunt membri ai unor partide politice.
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate referitoare la incalcarea dispozitiilor art. 49 alin. (5) din Constitutie, Curtea constata ca nici aceasta nu poate fi retinuta, scopul fundatiilor judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti fiind, potrivit art. 3 din Legea nr. 146/2002, acela de a elabora, organiza si finanta programe specifice, precum si instruirea, educarea si formarea tineretului in spiritul traditiilor umaniste, al valorilor democratiei si aspiratiilor societatii romanesti, dispozitiile Legii nr. 146/2002 dand expresie acestor prevederi constitutionale.
    In ceea ce priveste invocarea de catre autorul exceptiei a prevederilor art. 30 alin. (1) si (2) si ale art. 44 alin. (2) din Constitutie, Curtea retine ca aceste dispozitii constitutionale nu au relevanta in cauza dedusa controlului.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992, cu majoritate de voturi,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 10 alin. (1) lit. a) si ale art. 58 alin. (3) din Legea nr. 146/2002 privind regimul juridic al fundatiilor judetene pentru tineret si a municipiului Bucuresti si al Fundatiei Nationale pentru Tineret, exceptie ridicata de Fundatia pentru Tineret din Mehedinti in Dosarul nr. 1.658/2004 al Tribunalului Mehedinti - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 4 noiembrie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Daniela Ramona Maritiu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 475/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 475 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 475/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu