Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 473 din  9 decembrie 2003

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 141/2002 privind reglementarea depozitarii semintelor de consum, regimul certificatelor de depozit pentru acestea si constituirea Fondului de garantare pentru certificatele de depozit, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 149/2003

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 923 din 22 decembrie 2003


SmartCity3


    Nicolae Popa          - presedinte
    Costica Bulai         - judecator
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Aurelia Popa          - procuror
    Mihai Paul Cotta      - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 141/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 149/2003, exceptie ridicata de Asociatia Patronala a Angrosistilor de Cereale din Romania - ANCER in Dosarul nr. 278/2002 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia contencios administrativ.
    La apelul nominal raspunde autorul exceptiei, prin reprezentant, lipsind celelalte parti, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Reprezentantul autorului exceptiei considera ca Ordonanta Guvernului nr. 56/2000, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2000, Legea nr. 39/2001, Legea nr. 657/2001 si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 141/2002 sunt neconstitutionale in raport cu dispozitiile art. 51, art. 134 alin. (2) si art. 114 alin. (4) din Constitutie. Totodata, se arata ca prin adoptarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 141/2002 s-a preluat un haos legislativ, facand nefunctionale prevederile sale.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, deoarece dispozitiile legale criticate nu aduc atingere prevederilor constitutionale invocate. Referitor la justificarea emiterii de catre Guvern a ordonantei de urgenta, se arata ca Guvernul a motivat regimul de urgenta al ordonantei in nota de fundamentare. De asemenea, actele normative criticate nu contin dispozitii retroactive, acestea aplicandu-se de la data intrarii lor in vigoare.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 11 aprilie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 278/2002, Curtea de Apel Bucuresti - Sectia contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 56/2000, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 109/2000, ale Legii nr. 39/2001 si ale Legii nr. 657/2001, exceptie ridicata de Asociatia Patronala a Angrosistilor de Cereale din Romania - ANCER.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorul acesteia sustine ca dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 56/2000, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 109/2000, ale Legii nr. 39/2001, ale Legii nr. 657/2001, precum si ale art. 37 lit. j) si k) si ale art. 77 alin. (3) din Normele metodologice din 9 noiembrie 2001 pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 56/2000, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.113/2001, contravin dispozitiilor art. 15 alin. (2), art. 49 alin. (2), art. 72 alin. (3) lit. f), art. 114 si art. 134 alin. (2) lit. a) din Constitutie.
    Pe langa unele motive care se refera la oportunitatea reglementarilor si la eficienta acestora se sustine, in esenta, ca, datorita neluarii in considerare a termenelor de aplicare prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 56/2000, aceasta ar incalca principiul neretroactivitatii legilor, ceea ce contravine art. 15 alin. (2) din Constitutie. Se mai arata ca aceasta ordonanta incalca dispozitiile art. 134 alin. (2) lit. a) din Constitutie privind asigurarea de catre stat a libertatii comertului, a protectiei concurentei loiale, a cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie. Modificarea Ordonantei Guvernului nr. 56/2000 prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2000, si nu printr-o lege, contravine dispozitiilor art. 114 alin. (5) din Constitutie. Se apreciaza, totodata, cu privire la aceasta ordonanta de urgenta, ca nu exista un caz exceptional care sa justifice emiterea ei, ceea ce contravine art. 114 alin. (4) din Constitutie. De asemenea, potrivit autorului exceptiei, ordonanta de urgenta sus-amintita ar incalca si dispozitiile art. 134 alin. (2) lit. a) din Constitutie, intrucat creeaza "conditii nefavorabile valorificarii tuturor factorilor de productie", precum si pe cele ale art. 15 alin. (2) din Constitutie, "prin lasarea nemodificata a termenelor de aplicare a Ordonantei nr. 56/2000", motiv pentru care si Legea nr. 39/2001 ar fi neconstitutionala. Legea nr. 657/2001 este considerata neconstitutionala, fara a se indica norma constitutionala incalcata.
    Referitor la dispozitiile art. 37 lit. j) si k) din Normele metodologice din 9 noiembrie 2001 pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 56/2000, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.113/2001, se sustine ca acestea incalca art. 72 alin. (3) lit. f) din Constitutie, intrucat primul text incearca "ocolirea incadrarii unor fapte in categoria infractiunilor considerandu-le contraventii [...], desi aceste fapte sunt penale cu consecinte deosebit de grave pentru activitatea comerciala", situatie ce intra in sfera de reglementare a legilor organice. Totodata, dispozitiile din aceeasi hotarare a Guvernului contravin art. 49 alin. (2) din Constitutie, intrucat "prevad interdictia unei activitati legale pentru o societate comerciala pe actiuni, din cauza infractiunii comise de catre administratorul sau", ceea ce aduce atingere dispozitiilor art. 134 alin. (2) lit. a) din Constitutie.
    Se apreciaza ca toate aceste acte normative incalca art. 134 alin. (2) lit. a), intrucat membrii ANCER "nu mai pot functiona in conditii de normalitate si legalitate".
    Autorul exceptiei invoca si existenta unor necorelari si contradictii intre actele emise de Guvern si de Parlament.
    Curtea de Apel Bucuresti - Sectia contencios administrativ considera ca exceptia este neintemeiata, intrucat "aspectele invederate in motivarea exceptiei de neconstitutionalitate sunt aspecte care privesc mai mult fondul cauzei in care este contestata legalitatea Hotararii Guvernului nr. 1.113 din 27 noiembrie 2001".
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate. De asemenea, in conformitate cu dispozitiile art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Guvernul apreciaza ca exceptia este inadmisibila. Se sustine, in argumentarea acestui punct de vedere, ca, "ulterior invocarii exceptiei de neconstitutionalitate, dispozitiile legale criticate [...] au fost abrogate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 141/2002 privind reglementarea depozitarii semintelor de consum, regimul certificatelor de depozit pentru acestea si constituirea Fondului de garantare pentru certificatele de depozit, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 828 din 18 noiembrie 2002". Fata de aceasta situatie, in opinia Guvernului, devin aplicabile dispozitiile art. 23 alin. (1) si (6) din Legea nr. 47/1992, republicata.
    Avocatul Poporului considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In sustinerea acestui punct de vedere, Avocatul Poporului arata ca, desi Ordonanta Guvernului nr. 56/2000 a fost abrogata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 141/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 149/2003, "solutia legislativa de principiu din textele de lege modificate a fost preluata in noua reglementare, fara a avea un continut identic". In aceasta situatie, considera Avocatul Poporului, Curtea este competenta sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate invocata.
    Se apreciaza, in punctul de vedere prezentat, ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 141/2002 nu contravine dispozitiilor art. 15 alin. (2) din Constitutie, intrucat nu contine nici o dispozitie cu caracter retroactiv. De altfel, arata Avocatul Poporului, autorul exceptiei vizeaza, in realitate, aplicarea in timp a dispozitiilor criticate, or, aceasta este de resortul instantei judecatoresti. In acest sens, se invoca si jurisprudenta Curtii Constitutionale. Se mai arata ca nu pot face obiectul controlului de constitutionalitate neconcordantele dintre dispozitiile criticate si alte acte normative, intrucat "aceasta nu reprezinta o problema de constitutionalitate, ci una de tehnica legislativa". In legatura cu criticile privind lipsa de eficacitate si oportunitate a reglementarilor criticate, se apreciaza ca asupra acestora "numai Parlamentul poate hotari, in limitele prevazute de Constitutie". De asemenea, nu intra in competenta Curtii nici "lipsa de precizie" din actul normativ considerat neconstitutional, intrucat "controlul de constitutionalitate nu poate privi omisiuni de reglementare (...), pentru ca, altfel, Curtea Constitutionala ar deveni legislator pozitiv, ceea ce este de neconceput".
    In ceea ce priveste invocarea art. 114 si a art. 134 alin. (2) lit. a) din Constitutie, in sustinerea exceptiei, Avocatul Poporului apreciaza ca reglementarile legale criticate nu contravin acestor prevederi constitutionale.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile partii prezente si ale procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, astfel cum a fost formulat de catre autorul exceptiei, il constituie dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 56/2000 privind reglementarea depozitarii cerealelor si semintelor oleaginoase, regimul certificatelor de depozit pentru acestea, precum si constituirea Fondului de garantare pentru certificatele de depozit, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 45 din 31 ianuarie 2000, precum si ale Legii nr. 39/2001, de aprobare cu modificari si completari a acestei ordonante, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 123 din 13 martie 2001. Totodata, este criticata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 56/2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 312 din 5 iulie 2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 657/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 796 din 13 decembrie 2001. De asemenea, sunt criticate dispozitiile art. 37 lit. j) si k) si ale art. 77 alin. (3) din Normele metodologice din 9 noiembrie 2001 pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 56/2000, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.113/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 755 din 27 noiembrie 2001.
    Ulterior, toate aceste acte normative au fost abrogate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 141 din 17 octombrie 2002 privind reglementarea depozitarii semintelor de consum, regimul certificatelor de depozit pentru acestea si constituirea Fondului de garantare pentru certificatele de depozit, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 828 din 18 noiembrie 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 149 din 14 aprilie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 276 din 19 aprilie 2003.
    In legatura cu obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, Curtea retine ca, desi actele normative criticate de autorul exceptiei au fost abrogate anterior formularii exceptiei, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 141/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 149/2003, reglementarea de principiu a fost preluata, in substanta ei, cu imbunatatiri, de actele normative mentionate, astfel ca, potrivit jurisprudentei sale, Curtea urmeaza a se pronunta, in lumina criticilor formulate, asupra constitutionalitatii acestor din urma doua acte normative care sunt in vigoare.
    Critica de neconstitutionalitate consta in caracterul inoportun si ineficient al reglementarilor cuprinse in textele actelor la care se refera exceptia ridicata. Sunt invocate, in sustinerea exceptiei, dispozitiile constitutionale ale art. 15 alin. (2), art. 49 alin. (2), devenit art. 53 alin. (2), dupa revizuirea si republicarea Constitutiei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 767 din 31 octombrie 2003, art. 72 alin. (3) lit. f), devenit art. 73 alin. (3) lit. h), art. 114 alin. (4) si alin. (5), devenit art. 115 alin. (4) si (5), precum si alin. (7) si art. 134 alin. (2) lit. a), devenit art. 135 alin. (2) lit. a).
    Aceste texte, in noua lor redactare, au urmatorul cuprins:
    - Art. 15 alin (2): "Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale sau contraventionale mai favorabile.";
    - Art. 53 alin. (2): "Restrangerea poate fi dispusa numai daca este necesara intr-o societate democratica. Masura trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o, sa fie aplicata in mod nediscriminatoriu si fara a aduce atingere existentei dreptului sau a libertatii.";
    - Art. 73 alin. (3) lit. h): "(3) Prin lege organica se reglementeaza: [...];
    h) infractiunile, pedepsele si regimul executarii acestora;";
    - Art. 135 alin. (2) lit. a): "(2) Statul trebuie sa asigure:
    a) libertatea comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie;".
    In legatura cu invocarea dispozitiilor art. 114 alin. (4) si (5) din Constitutie, Curtea urmeaza a avea in vedere conditiile prevazute in textele constitutionale in vigoare la data emiterii actelor normative care constituie obiectul exceptiei, al caror cuprins este in mare masura diferit de cel al dispozitiilor art. 115 alin. (4), (5) si (7) in redactarea actuala a Constitutiei.
    Analizand critica de neconstitutionalitate referitoare la precizia, coerenta, oportunitatea si eficienta reglementarii criticate, Curtea retine ca, potrivit competentei sale, nu se poate pronunta asupra acestor aspecte, ele fiind de resortul exclusiv al autoritatii legiuitoare (inclusiv al celei delegate). Conform dispozitiilor art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, republicata, "in exercitarea controlului, Curtea Constitutionala se pronunta numai asupra problemelor de drept, fara a putea modifica sau completa prevederea legala supusa controlului".
    Din examinarea comparativa a dispozitiilor cuprinse in actele normative in vigoare cu privire la reglementarea depozitarii semintelor de consum, regimul certificatelor de depozit pentru acestea si constituirea Fondului de garantare pentru certificatele de depozit si a textelor constitutionale invocate in sustinerea exceptiei, nu rezulta elemente de incompatibilitate, in sensul ca ar fi fost incalcate dispozitiile constitutionale ale art. 15 alin. (2), art. 49 alin. (2), devenit art. 53 alin. (2), ale art. 72 alin. (3) lit. f), devenit art. 73 alin. (3) lit. h), art. 114 alin. (4) si (5), devenit art. 115 alin. (4), (5) si (7), si, respectiv, ale art. 134 alin. (2) lit. a), devenit art. 135 alin. (2) lit. a).
    Curtea retine ca dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 141/2002 si ale Legii nr. 149/2003 nu sunt retroactive, ele aplicandu-se numai de la data intrarii in vigoare, si nu prevad restrangerea vreunuia dintre drepturile si libertatile fundamentale prevazute de Constitutie. Reglementarile respective au ca obiect, in exclusivitate, organizarea unei activitati de o reala importanta - depozitarea semintelor de consum, stabilind, in detaliu, modul de acordare a licentei de depozit, regimul certificatelor de depozit, tariful de depozitare, asigurarea depozitarului, activitatea de gradare a semintelor de consum, fondul de garantare pentru certificatele de depozit. Or, modalitatea de reglementare a acestor activitati este o consecinta a optiunii autoritatii legiuitoare (inclusiv in cadrul delegarii legislative) in aplicarea prevederilor constitutionale privind legiferarea.
    In legatura cu invocarea incalcarii dispozitiilor art. 72 alin. (3) lit. f) din Constitutie, devenit art. 73 alin. (3) lit. h), care prevede ca infractiunile, pedepsele si regimul executarii acestora sunt stabilite prin lege organica, Curtea constata ca Legea nr. 149/2003 prin care a fost aprobata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 141/2002, lege prin care au fost prevazute infractiuni legate de obiectul de reglementare al ordonantei, a fost adoptata cu respectarea procedurii constitutionale prevazute pentru legile organice [art. 74 alin. (1), devenit art. 76 alin. (1) din Legea fundamentala].
    In legatura cu sustinerea ca ar fi fost incalcate dispozitiile art. 114 din Constitutie, in vigoare la data emiterii ordonantelor criticate, referitoare la conditiile de emitere a ordonantelor si a ordonantelor de urgenta, in sensul ca, pe de o parte, nu exista un "caz exceptional" care sa justifice emiterea de catre Guvern a ordonantei de urgenta, iar pe de alta parte, nu se putea emite o ordonanta de urgenta (nr. 109/2000) in timp ce Ordonanta Guvernului nr. 56/2000, emisa in baza unei legi de abilitare, era depusa pentru aprobare, si ca Parlamentul "nu a fost convocat in sesiune extraordinara", Curtea constata ca nu se poate pronunta asupra conditiilor de emitere a unor acte normative abrogate. Analizand aceste sustineri in raport cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 141/2002, Curtea retine ca sunt neintemeiate. Ordonanta de urgenta a fost emisa in timpul sesiunii parlamentare ordinare si a fost ulterior aprobata de Parlament prin Legea nr. 149/2003, cu modificari si completari. In acelasi timp Curtea observa ca Guvernul a motivat regimul de urgenta al ordonantei, in nota de fundamentare, prin "importanta domeniului pe care-l reglementeaza, avantajele pe care le aduce producatorilor agricoli de seminte de consum, de cresterea gradului de conservare a cantitatilor de seminte de consum, a calitatii acestora si necesitatea de a crea un sistem garantat in comertul cu cereale pe piata interna si externa", precum si prin faptul ca actele normative emise anterior "nu [erau] armonizate cu reglementarile internationale in domeniu".
    In sfarsit, Curtea nu retine nici critica intemeiata pe incalcarea dispozitiilor art. 134 alin. (2) lit. a) din Constitutie, devenit art. 135 alin. (2) lit. a), privind obligatia statului de a asigura libertatea comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie, intrucat prin continutul ordonantei de urgenta analizate nu se aduce vreo atingere acestui text constitutional. Dimpotriva, actul normativ respectiv exprima tocmai indeplinirea acestei obligatii ce revine statului, precum si a celei prevazute de art. 134 alin. (2) lit. b) din Constitutie, devenit art. 135 alin. (2) lit. b), conform careia statul trebuie sa asigure protejarea intereselor nationale in activitatea economica, financiara si valutara.

    Fata de cele de mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, republicata, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 141/2002 privind reglementarea depozitarii semintelor de consum, regimul certificatelor de depozit pentru acestea si constituirea Fondului de garantare pentru certificatele de depozit, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 149/2003, exceptie ridicata de Asociatia Patronala a Angrosistilor de Cereale din Romania - ANCER in Dosarul nr. 278/2002 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia contencios administrativ.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 9 decembrie 2003.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Mihai Paul Cotta



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 473/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 473 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 473/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu