Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 44 din 26 martie 2009

pentru publicarea în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a Hotararii arbitrale din data de 9 martie 2009 avand ca obiect forma finala a Metodologiei privind stabilirea remuneratiilor cuvenite titularilor de drepturi de autor si titularilor de drepturi conexe pentru retransmiterea prin cablu

ACT EMIS DE: OFICIUL ROMAN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 227 din 7 aprilie 2009



Având în vedere dispoziţiile art. 1312 alin. (8) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificările şi completările ulterioare, şi Referatul nr. SDG/782 din 26 martie 2009 al Direcţiei registre, gestiune colectivă şi relaţii publice,

în baza prevederilor art. 6 alin. (1) şi art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 401/2006 privind organizarea, funcţionarea, structura personalului şi dotările necesare îndeplinirii atribuţiilor Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,

directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor emite următoarea decizie:

Art. 1. - Se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, Hotărârea arbitrală din data de 9 martie 2009 având ca obiect forma finală a Metodologiei privind stabilirea remuneraţiilor cuvenite titularilor de drepturi de autor şi titularilor de drepturi conexe pentru retransmiterea prin cablu.

Art. 2. - Prezenta decizie intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,

Rodica Pârvu

OFICIUL ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR

COMPLETUL DE ARBITRAJ

HOTĂRÂREA ARBITRALĂ din 9 martie 2009

având ca obiect forma finală a Metodologiei privind stabilirea remuneraţiilor cuvenite titularilor de drepturi de autor şi titularilor de drepturi conexe pentru retransmiterea prin cablu

Completul de arbitraj constituit din:

Toma Dragomir                          - arbitru

Mihai Tănăsescu                        - arbitru

Nicoleta Vrînceanu                     -arbitru

Ernest Popovici                          - arbitru

Claudiu Seucan                          - arbitru

Pe rol este soluţionarea cererii de arbitraj cu privire la stabilirea formei finale a Metodologiei privind   stabilirea remuneraţiilor cuvenite titularilor de drepturi de autor şi titularilor de drepturi conexe pentru retransmiterea prin cablu, denumită în continuare Metodologia, formulată prin reprezentanţii legali de către:

- Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA), cu sediul în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 141, sectorul 1;

-  Drepturi de Autor în Cinematografie şi Audiovizual - Societatea Autorilor Români din Audiovizual (DACIN SARA), cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Dem. I. Dobrescu nr. 4-6, intr. B, et. 3, camerele 50-52, sectorul 1;

- Societatea de Gestiune Colectivă a Drepturilor de Autor în Domeniul Operelor Scrise (COPYRO), cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Paleologu nr. 5A, ap. 2, sectorul 2;

- Societatea de Gestiune Colectivă a Drepturilor de Autor în Domeniul Artelor Vizuale (VISARTA), cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Fabrica de Chibrituri nr. 9-11, sectorul 5;

-  Uniunea Producătorilor de Fonograme din România (UPFR), cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Nicolae Titulescu nr. 88b, sectorul 1;

- Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor Artiştilor Interpreţi (CREDIDAM), cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Jules Michelet nr. 15-17, sectorul 1;

-   Uniunea Producătorilor de Film şi Audiovizual din România - Asociaţia Română de Gestiune a Operelor Audiovizuale (UPFAR-ARGOA), cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Dem. I. Dobrescu nr. 4-6, et. 3, camera 44, sectorul 1;

- Asociaţia pentru Drepturile Producătorilor de Fonograme din România (ADPFR), cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Maria Rosetti nr. 7-9, ap. 18, sectorul 2,

în contradictoriu cu:

- Asociaţia de Comunicaţii prin Cablu (ACC), cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Av. Mircea Zorileanu nr. 18, et. 6, sectorul 1, şi

-  Societatea Comercială „UPC România" - S.R.L., cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Maria Rosetti nr. 7-9, ap. 18, sectorul 2.

Arbitrajul s-a desfăşurat la sediul Oficiului Român pentru Drepturile de Autor (ORDA), din Str. Transilvaniei nr. 2, la termenele din data de 12 februarie 2009, 19 februarie 2009 şi 2 martie 2009, termene la care părţile au depus probe sub formă de înscrisuri, care să susţină varianta de formă finală a Metodologiei, susţinută de fiecare parte, aspecte consemnate în Procesele-verbale încheiate şi aflate la dosarul de arbitraj. La termenul din 2 martie 2009 părţile au formulat concluzii pe fond, iar termenul pentru depunerea concluziilor scrise s-a stabilit la data de 5 martie 2009.

Completul de arbitraj a decis ca pronunţarea să aibă loc la data de 9 martie 2009. După pronunţare, având nevoie de timp pentru a motiva hotărârea, a solicitat prelungirea termenului pentru depunerea hotărârii arbitrale, în conformitate cu prevederile art. 1312 alin. (7) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificările şi completările ulterioare.

COMPLETUL DE ARBITRAJ

asupra procedurii de arbitraj de faţă constată următoarele:

Prin Cererea înregistrată la ORDAsub nr. 572 din 27 ianuarie 2009, petentele:

-   UCMR-ADA, organism de gestiune colectivă a drepturilor de autor din domeniul muzical, înfiinţat prin Decizia directorului general al ORDA nr. 3/1997 pentru avizarea funcţionării ca organism de gestiune colectivă a drepturilor patrimoniale de autor în domeniul muzical a Asociaţiei „Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România-Asociaţia pentru Drepturi de Autor",

-   DACIN SARA, organism de gestiune colectivă a drepturilor de autor din domeniul audiovizual, înfiinţat prin Decizia directorului general al ORDA nr. 1/1997 pentru acordarea Avizului de funcţionare şi de exercitare a drepturilor ca organism de gestiune colectivă a drepturilor de autor Societăţii pentru Drepturi de Autor în Cinematografie şi Audiovizual a Autorilor şi Realizatorilor,

- COPYRO, organism de gestiune colectivă a drepturilor de autor din domeniul operelor scrise, înfiinţat prin Decizia directorului general al ORDA nr. 8/1997 pentru avizarea funcţionării ca organism de gestiune colectivă a drepturilor de autor în domeniul operelor scrise a Fondului Literar,

- VISARTA, organism de gestiune colectivă a drepturilor de autor din domeniul artelor vizuale, înfiinţat prin Decizia directorului general al ORDA nr. 8/1999,

- CREDIDAM, organism de gestiune colectivă a drepturilor conexe din domeniul artiştilor interpreţi sau executanţi, înfiinţat prin Decizia directorului general al ORDA nr. 4/1997 de acordare a avizului de funcţionare şi exercitare a drepturilor ca organism de gestiune colectivă a drepturilor conexe Centrului Român pentru Administrarea Drepturilor Artiştilor Interpreţi,

-  UPFR, organism de gestiune colectivă a drepturilor conexe din domeniul producătorilor de fonograme, înfiinţat prin Decizia directorului general al ORDA nr. 5/1997 pentru avizarea funcţionării ca organism de gestiune colectivă a drepturilor conexe în domeniul muzical a Uniunii Producătorilor de Fonograme din România „UPFR",

-  UPFAR-ARGOA, organism de gestiune colectivă a drepturilor conexe din domeniul producătorilor de videograme, înfiinţat prin Decizia directorului general al ORDA nr. 9/1999 pentru desemnarea Societăţii Autorilor Români din Audiovizual - Societăţii pentru Drepturi de Autor în Cinematografie şi Audiovizual ca organism unic de colectare a remuneraţiei compensatorii pentru copia privată în domeniul audiovizual

-  ADPFR, organism de gestiune colectivă a drepturilor conexe din domeniul producătorilor de fonograme, înfiinţat prin Decizia directorului general al ORDA nr. 206/2006 privind avizarea constituirii şi funcţionării ca organism de gestiune colectivă a drepturilor conexe ale producătorilor de fonograme în domeniul muzical a Asociaţiei pentru Drepturile Producătorilor de Fonograme din România, membre ale comisiei de negociere constituite prin Decizia directorului general al ORDA nr. 228 din 21 octombrie 2005, au solicitat iniţierea procedurii de arbitraj cu privire la stabilirea formei finale a Metodologiei privind stabilirea remuneraţiilor cuvenite titularilor de drepturi de autor şi titularilor de drepturi conexe pentru retransmiterea prin cablu.

Petentele au indicat în cerere celelalte părţi care urmează a fi convocate la procedura de arbitraj, respectiv intimatele ACC (Asociaţia de Comunicaţii prin Cablu) şi Societatea Comercială „UPC România" - S.R.L., membre ale comisiei de negociere constituite prin Decizia directorului general al ORDA nr. 228 din 21 octombrie 2005.

Totodată, petentele au solicitat ORDA să procedeze la convocarea părţilor în vederea desemnării, prin tragere la sorţi, a completului de arbitraj.

In drept, cererea a fost motivată în baza art. 1312 alin. (3) lit. b) din Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare.

La data de 2 februarie 2009, la sediul ORDA, în prezenţa părţilor s-a procedat la desemnarea, prin tragere la sorţi, a completului de arbitraj, format din 5 arbitri titulari şi 3 arbitri de rezervă, dintre cei menţionaţi în Hotărârea Guvernului nr. 1.287/2002 privind numirea membrilor corpului de arbitri de pe lângă Oficiul Român pentru Drepturile de Autor.

La data de 11 februarie 2009, părţile şi arbitrii au fost convocaţi la sediul ORDA, când completul de arbitraj, constatând că lucrează în compunere legală şi este competent să realizeze procedura de arbitrare, a stabilit onorariul, primul termen, pentru data de 12 martie, şi locul arbitrajului, după care a procedat la informarea părţilor cu privire la aceste aspecte.

La termenele din 12 februarie 2009, 19 februarie 2009 şi 2 martie 2009, în susţinerea punctelor de vedere asupra conţinutului Metodologiei, părţile au depus înscrisuri, iar în data de 5 martie 2009 au depus concluzii scrise.

Organismele de gestiune colectivă au solicitat completului arbitrai să se pronunţe numai asupra aspectelor rămase în divergenţă în urma negocierii, respectiv:

- pct. 3 din Metodologie referitor la cuantumul remuneraţiilor;

- pct. 4 referitor la plata remuneraţiilor; şi

- pct. 11 referitor la iniţierea unor noi negocieri.

Ulterior, prin cereri distincte, petentele si-au modificat pretenţiile prin cereri pe care le-au definit ca fiind „cereri completatoare" sau „precizări", solicitând stabilirea unui plafon minim al remuneraţiei.

Faţă de aceste ultime cereri, ACC şi Societatea Comercială „UPC România" - S.R.L, au depus întâmpinare la termenul din data de 19 martie 2009, ridicând excepţia de fine de neprimire cu privire la stabilirea unui plafon minim al remuneraţiei, deoarece aceasta nu a făcut obiectul negocierii.

Completul de arbitraj, trecând la analizarea aspectelor supuse arbitrajului, constată următoarele:

Privitor la excepţia de fine de neprimire ridicată de ACC cu privire la cererea de stabilire a unui plafon minim al remuneraţiei, făcută direct în arbitraj, se constată că dispoziţiile art. 131 din Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare, obligă organismele de gestiune colectivă să depună metodologiile propuse a fi negociate odată cu cererea de iniţiere a negocierilor formulată către ORDA, pentru ca utilizatorii să îşi poată formula contrapropunerile în cadrul negocierilor. Rezultă din text că niciuna dintre părţi nu poate formula direct în arbitraj noi pretenţii ce nu au fost puse în discuţia părţilor cu ocazia negocierilor. Neîndeplinirea procedurii prealabile a negocierii constituie un fine de neprimire cu privire la aspectul nou-invocat al plafonului minim, excepţia invocată fiind întemeiată şi urmând a fi admisă.

1. Referitor la colectorul unic, petentele au solicitat ca pentru fiecare categorie de titulari de drepturi remuneraţiile să fie colectate de organismele de gestiune colectivă care funcţionează pentru fiecare categorie de titulari, întemeindu-şi pretenţiile pe dispoziţiile art. 1231, coroborat cu dispoziţiile art. 121 alin. (2) şi art. 133 alin. (1) şi (6) şi din Legea 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare.

ACC şi Societatea Comercială „UPC România" - S.R.L, solicită ca plata remuneraţiei să se realizeze către un singur organism de gestiune colectivă, în temeiul art. 133 alin. (6) din Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare.

Completul de arbitraj, analizând întregul material probator depus de părţi şi făcând aplicarea textelor legale invocate de acestea, va respinge cererea organismelor de gestiune colectivă privind colectarea distinctă pentru fiecare categorie de titulari de drepturi şi va stabili că aceasta se va face prin colector unic desemnat în condiţiile legii. în formularea acestui punct de vedere completul de arbitraj a reţinut dispoziţiile art. 133 alin. (6) coroborate cu dispoziţiile art. 121 alin. (2) din Legea 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare, considerându-le a fi de strictă interpretare.

2. Referitor la remuneraţiile cuvenite titularilor de drepturi, completul de arbitraj constată că organismele de gestiune colectivă au solicitat remuneraţii în următoarele procente:

- autori de opere muzicale - 3%;

- autori de opere audiovizuale - 3%;

- autori de opere scrise - 1%;

- autori de opere de artă grafică - 1%;

- artişti fonograme - 0,5%;

- artişti prestaţii audiovizuale - 1,5%;

- producătorii de fonograme - 0,5%;

- producătorii de videograme - 1,5%.

In susţinerea cuantumului remuneraţiilor solicitate, organismele de gestiune colectivă au precizat că, urmare a dispoziţiilor Legii nr. 285/2004 privind modificarea şi completarea Legii nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare, cuantumul remuneraţiei a fost limitat la 2%, ceea ce a reprezentat o reducere semnificativă a acestuia faţă de cel stabilit anterior pentru unele categorii de titulari de drepturi care totalizau 6,4%. Deoarece prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2005 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 329/2006, dispoziţia cu privire la cuantumul maxim de 2% a fost abrogată, s-a revenit la forma anterioară a legii, care permitea libertatea de negociere a cuantumului remuneraţiilor cuvenite titularilor de drepturi de autor şi drepturi conexe pentru utilizarea prin retransmitere prin cablu. în susţinerea pretenţiilor lor, organismele de gestiune colectivă au invocat şi creşterea semnificativă a numărului de programe retransmise prin cablu de la data adoptării ultimei metodologii. De asemenea, a fost invocată şi practica europeană din domeniu.

Faţă de aceste pretenţii, ACC şi Societatea Comercială „UPC România" - S.R.L, au solicitat menţinerea remuneraţiei totale de 2%, menţionând că de la data adoptării metodologiei anterioare nu au intervenit modificări majore de natură să justifice majorarea solicitată de către organismele de gestiune colectivă. Combătând pretenţiile acestora, ACC şi Societatea Comercială „UPC România" - S.R.L, au depus la dosarul cauzei un studiu realizat de PriceWaterhouseCoopers.

Faţă de solicitările şi susţinerile părţilor, completul de arbitraj urmează a stabili remuneraţia cuvenită titularilor de drepturi într-un cuantum total de 6% din baza de calcul, împărţit pentru fiecare categorie de titulari de drepturi, astfel:

- autori de opere muzicale - 2,05%;

- autori de opere audiovizuale - 2,20%;

- autori de opere scrise - 0,20%;

- autori de opere de artă grafică - 0,05%;

- artişti-fonograme - 0,25%;

- artişti-prestaţii audiovizuale - 0,50%;

- producătorii de fonograme - 0,25%;

- producătorii de videograme - 0,50%.

Pentru a hotărî astfel, completul de arbitraj va lua în considerare criteriile prevăzute de art. 1311 alin. (1) din Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de art. 134 alin. (2) din acelaşi act normativ, care stabilesc limitele de proporţie între cuantumul dreptului de autor şi cuantumul drepturilor conexe, aspect ce nu a fost luat în considerare de către organismele de gestiune colectivă în susţinerea pretenţiilor lor.

3. In ceea ce priveşte pct. 11 din Metodologie, în care se propune de către petente menţionarea unui termen în care aceasta să poată fi modificată, completul urmează a stabili că Metodologia va putea fi modificată numai în condiţiile legii.

Faţă de considerentele expuse,

COMPLETUL DE ARBITRAJ

HOTĂRĂŞTE:

I. In temeiul art. 131 din Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare, constată că cererea formulată de organismele de gestiune colectivă privind stabilirea unui plafon minim al remuneraţiei nu poate fi primită, aceasta nefiind supusă procedurii prealabile a negocierii.

II.  Forma finală a Metodologiei este următoarea:

METODOLOGIE

privind stabilirea remuneraţiilor cuvenite titularilor de drepturi de autor şi titularilor de drepturi conexe pentru retransmiterea prin cablu

1. In sensul prezentei metodologii, prin utilizare se înţelege retransmiterea simultană, nealterată şi integrală prin fir, cablu, fibră optică sau prin orice alt procedeu similar ori printr-un sistem de radiodifuzare prin unde ultrascurte, pentru recepţionarea de către public a unei transmisii iniţiale, cu sau fără fir, prin satelit, inclusiv prin sistem digital, de servicii de programe de radiodifuziune şi/sau televiziune destinate recepţionării de către public a operelor muzicale, operelor cinematografice sau a altor opere audiovizuale, operelor scrise, operelor din domeniul artelor vizuale, a videogramelor şi a fonogramelor.

2.  Utilizator, în sensul prezentei metodologii, este persoana fizică sau persoana juridică ce realizează activităţi de retransmitere prin cablu sau prin satelit, inclusiv prin sistem digital, aşa cum a fost definit la pct. 1.

3. Utilizarea reglementată de prezenta metodologie se poate realiza numai după obţinerea din partea organismului de gestiune colectivă desemnat colector unic a autorizaţiei sub formă de licenţă neexclusivă în schimbul unei remuneraţii lunare, potrivit prezentei metodologii şi conform tabelului următor, care face parte integrantă din prezenta metodologie:

TABEL

Categoriile de titulari de drepturi

Anul 2009 şi următorii/ Remuneraţii

Autori de opere muzicale

2,05%

Autori de opere audiovizuale

2,20%

Autori de opere scrise

0,20%

Autori de opere din domeniul artelor vizuale

0,05%

Artişti - prestaţii artistice fixate pe fonograme

0,25%

Artişti - prestaţii artistice din domeniul audiovizual

0,50%

Producători de fonograme

0,25%

Producători de videograme

0,50%

4.  Utilizatorul are obligaţia de a achita, prin intermediul organismului de gestiune colector unic, remuneraţiile procentuale prevăzute în tabelul de mai sus, determinate din baza de calcul, reprezentând drepturile patrimoniale de autor şi conexe dreptului de autor. Plata remuneraţiilor se va face către organismul de gestiune colectivă desemnat colector unic, în condiţiile legii, al remuneraţiilor prevăzute în tabel.

5.  Baza de calcul al remuneraţiilor reprezentând drepturile patrimoniale ale titularilor de drepturi de autor şi de drepturi conexe, datorate de utilizatori, este constituită din totalitatea veniturilor brute lunare obţinute din activitatea de retransmitere de servicii de programe de radiodifuziune şi/sau de televiziune, fără TVA, dacă este cazul, iar în lipsa acestora, din totalitatea cheltuielilor ocazionate de utilizare.

6. Utilizatorii vor putea retransmite prin cablu numai programe de radiodifuziune şi televiziune pentru care radiodifuzarea se face cu respectarea drepturilor patrimoniale de autor şi a drepturilor conexe, respectiv în baza unor autorizaţii licenţă neexclusivă acordate de organismele de gestiune colectivă pentru organismele de radiodifuziune şi televiziune.

7.   Utilizatorii au obligaţia să comunice organismului de gestiune colectivă desemnat colector unic, până la data de 15 a fiecărei luni, un raport privind serviciile de programe retransmise în luna precedentă. Raportul va cuprinde pentru luna de raportare: lista serviciilor de programe de radiodifuziune şi/sau televiziune retransmise, numărul de abonaţi şi valoarea abonamentului, precum şi baza de calcul asupra căreia se aplică procentele din tabel. Raportul va fi însoţit de o adresă de înaintare purtând numele reprezentantului legal, semnătura şi ştampila utilizatorului, adresă prin care va fi confirmată pe propria răspundere veridicitatea informaţiilor ce sunt conţinute în raport şi în documentele anexate acestuia. Listele prezentate constituie baza de repartizare a remuneraţiilor încasate de organismele de gestiune colectivă din domeniul dreptului de autor şi al drepturilor conexe prin intermediul organismului de gestiune colectivă desemnat colector unic. Informaţiile ce fac obiectul raportării pot fi transmise şi în format electronic.

8.   Remuneraţia se plăteşte până la data de 20 a lunii următoare celei pentru care este datorată.

9.  Ori de câte ori un organism de gestiune colectivă solicită în scris, utilizatorul are obligaţia de a-i comunica acestuia copii certificate pe propria răspundere de pe documentele financiar-contabile de sinteză pe baza cărora se determină baza de calcul, semnate de reprezentantul legal.

10.  Pentru întârzieri la plată utilizatorii datorează penalităţi echivalente cu 0,1% din sumele neachitate la termen, calculate pe zi de întârziere.

11. Prezenta metodologie este valabilă până la data intrării în vigoare a noilor metodologii din domeniul retransmiterii prin cablu.

12.  Prezenta metodologie intră în vigoare la data publicării sale în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va putea fi modificată în condiţiile legii.

Pronunţată astăzi, 9 martie 2009, la sediul ORDAdin Str. Transilvaniei nr. 2, sectorul 1, Bucureşti.

Executorie de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Cu apel în termen de 30 de zile de la aceeaşi dată.

Completul de arbitraj

Toma Dragomir - arbitru

Mihai Tănăsescu - arbitru

Nicoleta Vrînceanu - arbitru

Ernest Popovici - arbitru

Claudiu Seucan - arbitru


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 44/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 44 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu