Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 421 din 11 noiembrie 2003

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1, 2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2002 privind Parchetul National Anticoruptie, aprobata si modificata prin Legea nr. 503/2002, cu modificarile ulterioare

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 870 din  8 decembrie 2003


SmartCity3


    Costica Bulai           - presedinte
    Nicolae Cochinescu      - judecator
    Constantin Doldur       - judecator
    Kozsokar Gabor          - judecator
    Lucian Stangu           - judecator
    Ioan Vida               - judecator
    Nicoleta Grigorescu     - procuror
    Afrodita Laura Tutunaru - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1, 2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2002 privind Parchetul National Anticoruptie, aprobata cu modificari prin Legea nr. 503/2002, modificata si completata ulterior prin Legea nr. 161/2003, exceptie ridicata de Maria Valerica Iacob in Dosarul nr. 9.024/2002 al Tribunalului Sibiu - Sectia penala.
    La apelul nominal raspunde personal autorul exceptiei de neconstitutionalitate, care solicita Curtii Constitutionale sa se constate ca textele criticate sunt in contradictie cu dispozitiile constitutionale invocate.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei ca neintemeiata, deoarece Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2002 a fost aprobata prin Legea nr. 503/2002, cu modificarile ulterioare, sens in care sunt indeplinite exigentele art. 115 din Constitutie, iar Parchetul National Anticoruptie este o magistratura speciala structurata pe baza acelorasi norme constitutionale care reglementeaza rolul Ministerului Public.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 9 iunie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 9.024/2002, Tribunalul Sibiu - Sectia penala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 1, 2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2002 privind Parchetul National Anticoruptie, aprobata si modificata prin Legea nr. 503/2002, cu modificarile ulterioare.
    Exceptia a fost ridicata in dosarul de mai sus de inculpata Maria Valerica Iacob, cercetata pentru savarsirea infractiunii de luare de mita, prevazuta si pedepsita potrivit art. 254 din Codul penal.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2002 a fost emisa intr-un domeniu care face obiectul legilor organice si ca pana la data ridicarii exceptiei de neconstitutionalitate ordonanta nu a fost aprobata de Parlament potrivit procedurii de legiferare.
    De asemenea, sustine ca prevederile art. 1, 2 si 3 din actul normativ criticat aduc atingere art. 51 si 130 din Constitutie, deoarece printre atributiile Parchetului National Anticoruptie nu se numara si aceea de sesizare a instantelor judecatoresti pentru judecarea cauzelor penale, atributie care, potrivit Legii nr. 92/1992 privind organizarea judecatoreasca, este exercitata doar de procurorii constituiti in parchete pe langa fiecare instanta judecatoreasca. Or, avand in vedere ca Parchetul National Anticoruptie este, potrivit art. 2 din ordonanta, "independent in raport cu instantele judecatoresti si cu parchetele de pe langa acestea", autorul exceptiei sustine ca procurorii acestui nou organism nu au fost mandatati de legiuitor sa sesizeze instanta de judecata prin emiterea rechizitoriului.
    Tribunalul Sibiu - Sectia penala apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, intrucat Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2002 a fost aprobata prin Legea nr. 503 din 11 iulie 2002, lege ce a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 523 din 18 iulie 2002, data care este anterioara functionarii efective a Parchetului National Anticoruptie, respectiv 1 septembrie 2002.
    De asemenea, dispozitiile art. 1, 2 si 3 din ordonanta sunt constitutionale deoarece, fata de Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, au caracter de norma speciala, sens in care atributiile si actele emise de procurorii Parchetului National Anticoruptie sunt in consens cu cele ale oricarui parchet. Din acest punct de vedere nu exista prevederi care sa contravina art. 130 din Constitutie devenit art. 131 din Constitutia republicata.
    Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate. De asemenea, in conformitate cu dispozitiile art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Guvernul precizeaza ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2002, a fost aprobata cu modificari prin Legea nr. 503/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 523 din 18 iulie 2002, iar potrivit art. 31 alin. (3) "Parchetul National Anticoruptie va incepe sa functioneze pe data de 1 septembrie 2002". In acest context, considera ca exceptia de neconstitutionalitate, invocata de autorul exceptiei pe motiv ca ordonanta nu a fost aprobata de Parlament, ramane fara obiect.
    Referitor la celelalte prevederi contestate de autorul exceptiei, Guvernul opineaza ca, potrivit art. 125 alin. (3) [devenit art. 126 alin. (2) ca urmare a aprobarii Legii de revizuire a Constitutiei si a republicarii acesteia in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 767 din 31 octombrie 2003] si art. 128 [devenit art. 129] din Constitutie, legiuitorul poate stabili reguli speciale de procedura, precum si modalitati de exercitare a drepturilor procesuale. De altfel, in chiar cuprinsul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 43/2002 se face trimitere la completarea dispozitiilor acesteia atat cu prevederile Codului de procedura penala, cat si cu prevederile Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca.
    Avocatul Poporului apreciaza ca interdictia reglementarii de catre Guvern in domeniul legii organice priveste numai ordonantele adoptate in baza unei legi speciale de abilitare. Or, art. 114 alin. (4) [devenit art. 115 alin. (4)] din Constitutie nu prevede o asemenea limitare.
    Referitor la incalcarea dispozitiilor art. 51 [incorporat in art. 1 alin. (5)] si ale art. 130 [devenit art. 131] din Legea fundamentala considera ca dispozitiile art. 1, 2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2002 nu contravin cu nimic dispozitiilor invocate, deoarece Parchetul National Anticoruptie a fost infiintat si isi exercita atributiile prin procurori constituiti in parchete, in baza acelorasi principii constitutionale ca si Ministerul Public. Constitutia nu face distinctie intre anumite tipuri de parchete, ci se refera generic la ele, ca institutii in care isi desfasoara activitatea procurorii.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctul lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (1), art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 1, 2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 244 din 11 aprilie 2002, aprobata cu modificari prin Legea nr. 503/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 523 din 18 iulie 2002, modificata si completata ulterior prin Legea nr. 161/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 279 din 21 aprilie 2003, si prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 747 din 26 octombrie 2003, si are urmatorul continut:
    - Art. 1: "(1) Prin prezenta ordonanta de urgenta se infiinteaza, la nivel national, Parchetul National Anticoruptie, care functioneaza pe langa Curtea Suprema de Justitie ca parchet specializat in combaterea infractiunilor de coruptie.
    (2) Parchetul National Anticoruptie are sediul in municipiul Bucuresti si isi exercita atributiile pe intregul teritoriu al Romaniei prin procurori specializati in combaterea coruptiei.
    (3) Parchetul National Anticoruptie se organizeaza ca structura autonoma, cu personalitate juridica, in cadrul Ministerului Public, este condus de un procuror general si este coordonat de procurorul general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie. Procurorul general al Parchetului National Anticoruptie este asimilat prim-adjunctului procurorului general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie.
    (4) Parchetul National Anticoruptie isi desfasoara activitatea potrivit principiului legalitatii, al impartialitatii si al controlului ierarhic, sub autoritatea ministrului justitiei.";
    - Art. 2: "Parchetul National Anticoruptie este independent in raport cu instantele judecatoresti si cu parchetele de pe langa acestea, precum si in relatiile cu celelalte autoritati publice, exercitandu-si atributiile numai in temeiul legii si pentru asigurarea respectarii acesteia.";
    - Art. 3: "(1) Atributiile Parchetului National Anticoruptie sunt urmatoarele:
    a) efectuarea urmaririi penale, in conditiile prevazute in Codul de procedura penala, in Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie si in prezenta ordonanta de urgenta, pentru infractiunile prevazute in Legea nr. 78/2000 care sunt, potrivit art. 13, in competenta Parchetului National Anticoruptie;
    b) conducerea, supravegherea si controlul actelor de cercetare penala, efectuate din dispozitia procurorului de catre ofiterii de politie judiciara aflati sub autoritatea exclusiva a procurorului general al Parchetului National Anticoruptie;
    c) conducerea, supravegherea si controlul activitatilor de ordin tehnic ale urmaririi penale, efectuate de specialisti in domeniul economic, financiar, bancar, vamal, informatic, precum si in alte domenii, numiti in cadrul Parchetului National Anticoruptie;
    d) studierea cauzelor care genereaza si a conditiilor care favorizeaza coruptia, elaborarea si prezentarea propunerilor in vederea eliminarii acestora, precum si pentru perfectionarea legislatiei penale;
    e) elaborarea raportului anual privind activitatea Parchetului National Anticoruptie si prezentarea acestuia in fata Parlamentului, nu mai tarziu de primul trimestru al anului viitor;
    f) constituirea si actualizarea bazei de date in domeniul faptelor de coruptie.
    (2) Parchetul National Anticoruptie exercita drepturile si indeplineste obligatiile procedurale prevazute de lege, in cauzele privind infractiunile atribuite prin prezenta ordonanta de urgenta in competenta sa.
    (3) In exercitarea atributiilor ce ii revin, procurorul general al Parchetului National Anticoruptie emite ordine."
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine ca prin dispozitiile legale criticate sunt incalcate prevederile art. 114, 130 si 51 din Constitutie. In urma aprobarii Legii de revizuire a Constitutiei si a republicarii acesteia in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 767 din 31 octombrie 2003, dispozitiile constitutionale invocate au urmatorul continut:
    - Art. 115: "(1) Parlamentul poate adopta o lege speciala de abilitare a Guvernului pentru a emite ordonante in domenii care nu fac obiectul legilor organice.
    (2) Legea de abilitare va stabili, in mod obligatoriu, domeniul si data pana la care se pot emite ordonante.
    (3) Daca legea de abilitare o cere, ordonantele se supun aprobarii Parlamentului, potrivit procedurii legislative, pana la implinirea termenului de abilitare. Nerespectarea termenului atrage incetarea efectelor ordonantei.
    (4) Guvernul poate adopta ordonante de urgenta numai in situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata, avand obligatia de a motiva urgenta in cuprinsul acestora.
    (5) Ordonanta de urgenta intra in vigoare numai dupa depunerea sa spre dezbatere in procedura de urgenta la Camera competenta sa fie sesizata si dupa publicarea ei in Monitorul Oficial al Romaniei. Camerele, daca nu se afla in sesiune, se convoaca in mod obligatoriu in 5 zile de la depunere sau, dupa caz, de la trimitere. Daca in termen de cel mult 30 de zile de la depunere, Camera sesizata nu se pronunta asupra ordonantei, aceasta este considerata adoptata si se trimite celeilalte Camere care decide de asemenea in procedura de urgenta. Ordonanta de urgenta cuprinzand norme de natura legii organice se aproba cu majoritatea prevazuta la articolul 76 alineatul (1).
    (6) Ordonantele de urgenta nu pot fi adoptate in domeniul legilor constitutionale, nu pot afecta regimul institutiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertatile si indatoririle prevazute de Constitutie, drepturile electorale si nu pot viza masuri de trecere silita a unor bunuri in proprietate publica.
    (7) Ordonantele cu care Parlamentul a fost sesizat se aproba sau se resping printr-o lege in care vor fi cuprinse si ordonantele ale caror efecte au incetat potrivit alineatului (3).
    (8) Prin legea de aprobare sau de respingere se vor reglementa, daca este cazul, masurile necesare cu privire la efectele juridice produse pe perioada de aplicare a ordonantei.";
    - Art. 131: "(1) In activitatea judiciara, Ministerul Public reprezinta interesele generale ale societatii si apara ordinea de drept, precum si drepturile si libertatile cetatenilor.
    (2) Ministerul Public isi exercita atributiile prin procurori constituiti in parchete, in conditiile legii.
    (3) Parchetele functioneaza pe langa instantele de judecata, conduc si supravegheaza activitatea de cercetare penala a politiei judiciare, in conditiile legii.";
    - Art. 1 alin. (5): "In Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2002 privind Parchetul National Anticoruptie a fost aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 503/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 523 din 18 iulie 2002, sens in care este nefondata sustinerea autorului exceptiei de neconstitutionalitate privind incalcarea dispozitiilor art. 115 din Legea fundamentala referitoare la delegarea legislativa.
    Este neintemeiata si critica privind incalcarea prevederilor constitutionale ale art. 131, prin faptul ca Parchetul National Anticoruptie a fost conceput ca o structura autonoma in cadrul Ministerului Public, "independent in raport cu instantele judecatoresti si cu parchetele de pe langa acestea", intrucat o asemenea autoritate nu ar fi prevazuta nici in Constitutie, nici in Legea pentru organizarea judecatoreasca nr. 92/1992. Astfel, potrivit art. 131 alin. (2) din Legea fundamentala, "Ministerul Public isi exercita atributiile prin procurori constituiti in parchete, in conditiile legii", conditii care au stat si la fundamentarea organizarii si functionarii Parchetului National Anticoruptie. Faptul ca in art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2002 s-a prevazut ca Parchetul National Anticoruptie este independent in raport cu instantele judecatoresti si cu parchetele de pe langa aceste instante nu justifica sustinerea ca textul de lege este neconstitutional. Dimpotriva, avand in vedere si prevederile art. 131 alin. (1) din Constitutie, potrivit carora procurorii isi desfasoara activitatea pe baza principiilor, legalitatii, impartialitatii si controlului ierarhic, se poate constata ca dispozitia legala criticata nu constituie altceva decat o reflectare a principiilor constitutionale mentionate si o subliniere a naturii juridice a Parchetului National Anticoruptie, aceea de magistratura speciala instituita pentru combaterea infractiunilor de coruptie.
    De altfel, independenta acestei noi structuri in raport cu instantele judecatoresti este specifica tuturor parchetelor, care, potrivit art. 32 din Legea pentru organizarea judecatoreasca, "sunt independente fata de instantele judecatoresti".
    Curtea constata ca referirea autorului exceptiei la prevederile art. 51 incorporat in art. 1 alin. (5) din Constitutie este nepertinenta.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d), al art. 147 alin. (4) si art. 115, art. 131 si art. 1 alin. (5) din Constitutie, republicata, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (1) si al art. 25 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1, 2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2002 privind Parchetul National Anticoruptie, aprobata si modificata prin Legea nr. 503/2002, cu modificarile ulterioare, exceptie ridicata de Maria Valerica Iacob in Dosarul nr. 9.024/2002 al Tribunalului Sibiu - Sectia penala.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 11 noiembrie 2003.

                       PRESEDINTE,
              prof. univ. dr. COSTICA BULAI

                              Magistrat asistent,
                              Afrodita Laura Tutunaru



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 421/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 421 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 421/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu