DECIZIE Nr. 37 din 25 ianuarie 2005
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin.
(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri
referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de
personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele
autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe
anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe
anul 2003 nr. 631/2002, ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe
anul 2004 nr. 507/2003, ale art. 8 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe
anul 2005 nr. 511/2004, precum si a dispozitiilor art. 50 alin. (2) din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte
drepturi ale magistratilor
ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 230 din 18 martie 2005
Ioan Vida - presedinte
Nicolae Cochinescu - judecator
Constantin Doldur - judecator
Acsinte Gaspar - judecator
Kozsokar Gabor - judecator
Petre Ninosu - judecator
Ion Predescu - judecator
Serban Viorel Stanoiu - judecator
Ion Tiuca - procuror
Patricia Marilena Ionea - magistrat-asistent
Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici
si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului
din organele autoritatii judecatoresti si a dispozitiilor art. 50 alin. (2) din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte
drepturi ale magistratilor, exceptie ridicata de Horodinca Gheorghe, Burceag
Maria, Carp Ion, Ciornei Corneliu, Cojocaru Lacramioara, Vizitiu Gheorghe,
Martin Constantin, Nechita Dumitru, Marchitan Carmen, Arbureanu Liliana,
Buzdugan Dorin, Iacob Nicoleta, Stanescu Lucian, Sofian Gheorghi, Andries
Gabriel, Barlescu Cristina, Mandici Vasile, Stanescu Carmen, Chifan Silviu,
Budaca Gabriela, Alexandriuc Lioara, Rebenciuc Daniela, Lupaescu Rodica,
Herovic Angela Mihaela, Seserman Oltita, Morosanu Elena, Girigan Sorinela,
Vizitiu Gabriela Petronela, Chibici Dana, Matcasu Mariana, Mustata Oana,
Bauhffof Ruxandra, Vladeanu Daniela, Paraschi Rodica, Badea Valentina, Sfichi
Didina, respectiv de Pavaleanu Vasile, Martin Carmen Gabriela, Vargan
Viorica-Lidia, Dimbu Dumitru, Toma Ionel, Hurjui Luminita, Jescu-Pavaleanu
Liliana, Ailoae Luminita, Surdu Adrian-Marius, Gretcan Mariana-Crina, Ghica
Paula Simona, Cazac Marius Vasile, Tanasa Doina, Iasinovschi Sorin, Besa
Lucian, Nisioi Olivian, Hetriuc Laurentiu, Stavarache Oana, Sauchea-Morosanu
Mihaela, Bejan Vasile, Lamasanu Daniela, Nicuta Carmen, Cocarla Elisabeta,
Divisevici Cristi, Divisevici Daniela, Bivol Tudorita, Bivol Viorina, Blanaru
Mariana, Boiciuc Rodica, Burduja Carmen, Cristea Cristina, Pojar Nicoleta, Spac
Nicoleta, Tipa Mariana, Urdoi Vasilica, Cosovan Carmen, Chistruga Mariana,
Catana Corina, Palade Maria, Dan Alina, Cosmovici Irina si Sfichi Didina in
dosarele nr. 9.067/2004 si 9.185/2004 ale Tribunalului Suceava - Sectia civila.
La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare a fost
legal indeplinita.
Curtea, avand in vedere ca exceptiile de neconstitutionalitate ridicate in
dosarele nr. 9.067/2004 si 9.185/2004 au continut identic, pune in discutie,
din oficiu, problema conexarii cauzelor.
Reprezentantul Ministerului Public este de acord cu conexarea dosarelor.
Curtea, in temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, dispune
conexarea Dosarului nr. 751D/2004 la Dosarul nr. 750D/2004, care este primul
inregistrat.
Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public pune
concluzii de respingere a exceptiei ca neintemeiata, intrucat beneficiul unor
drepturi salariale suplimentare, asa cum este si prima de concediu, nu
reprezinta un drept constitutional fundamental, astfel ca prevederile
constitutionale care reglementeaza restrangerea exercitiului unor drepturi sau
libertati nu sunt incidente in privinta reglementarii lor.
CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, constata urmatoarele:
Prin incheierile din 6 decembrie 2004, pronuntate in dosarele nr.
9.067/2004 si 9.185/2004, Tribunalul Suceava - Sectia civila a sesizat Curtea
Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III
alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele
masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii
de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele
autoritatii judecatoresti si a dispozitiilor art. 50 alin. (2) din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale
magistratilor. Exceptia a fost ridicata de catre Horodinca Gheorghe, Burceag
Maria, Carp Ion, Ciornei Corneliu, Cojocaru Lacramioara, Vizitiu Gheorghe,
Martin Constantin, Nechita Dumitru, Marchitan Carmen, Arbureanu Liliana,
Buzdugan Dorin, Iacob Nicoleta, Stanescu Lucian, Sofian Gheorghi, Andries
Gabriel, Barlescu Cristina, Mandici Vasile, Stanescu Carmen, Chifan Silviu, Budaca
Gabriela, Alexandriuc Lioara, Rebenciuc Daniela, Lupaescu Rodica, Herovic
Angela Mihaela, Seserman Oltita, Morosanu Elena, Girigan Sorinela, Vizitiu
Gabriela Petronela, Chibici Dana, Matcasu Mariana, Mustata Oana, Bauhffof
Ruxandra, Vladeanu Daniela, Paraschi Rodica, Badea Valentina, Sfichi Didina,
respectiv de Pavaleanu Vasile, Martin Carmen Gabriela, Vargan Viorica-Lidia,
Dimbu Dumitru, Toma Ionel, Hurjui Luminita, Jescu-Pavaleanu Liliana, Ailoae
Luminita, Surdu Adrian-Marius, Gretcan Mariana-Crina, Ghica Paula Simona, Cazac
Marius Vasile, Tanasa Doina, Iasinovschi Sorin, Besa Lucian, Nisioi Olivian,
Hetriuc Laurentiu, Stavarache Oana, Sauchea-Morosanu Mihaela, Bejan Vasile,
Lamasanu Daniela, Nicuta Carmen, Cocarla Elisabeta, Divisevici Cristi, Divisevici
Daniela, Bivol Tudorita, Bivol Viorina, Blanaru Mariana, Boiciuc Rodica,
Burduja Carmen, Cristea Cristina, Pojar Nicoleta, Spac Nicoleta, Tipa Mariana,
Urdoi Vasilica, Cosovan Carmen, Chistruga Mariana, Catana Corina, Palade Maria,
Dan Alina, Cosmovici Irina si Sfichi Didina cu prilejul solutionarii unor
actiuni civile al caror obiect il constituie pretentii privind drepturi
salariale.
In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorii acesteia arata ca,
potrivit art. 41^1 alin. (2) din Legea nr. 50/1996, introdus prin Ordonanta
Guvernului nr. 83/2000, magistratii si celelalte categorii de personal
salarizat potrivit acestei legi au dreptul, pe perioada concediului de odihna,
pe langa indemnizatia de concediu, si la o prima egala cu indemnizatia bruta
sau cu salariul de baza brut din luna anterioara plecarii in concediu. Acest
drept legal nu a fost acordat in practica datorita faptului ca aplicarea art.
41^1 din Legea nr. 50/1996 a fost suspendata pana la 1 ianuarie 2002 prin art.
III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001. Prin art. 12
alin. (4) din Legea nr. 743/2001, aceasta suspendare a fost prelungita pana la
31 decembrie 2002, iar prin art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002 si art. 9
alin. (7) din Legea nr. 507/2003, pana la 31 decembrie 2003, respectiv pana la
31 decembrie 2004. In continuare, autorii exceptiei arata ca prin art. 50 alin.
(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 au fost abrogate toate
dispozitiile referitoare la salarizarea si alte drepturi ale magistratilor si
ale personalului juridic de specialitate asimilat, fara a mai prevedea vreun
drept echivalent celui pretins de ei. In consecinta, considera ca prin
dispozitiile legale criticate a fost restrans exercitiul dreptului legal la
prima de concediu, fara a exista vreuna dintre situatiile prevazute de art. 53
din Constitutie, care reglementeaza posibilitatea restrangerii prin lege a
exercitiului unor drepturi sau libertati. De asemenea, apreciaza ca sunt
incalcate si prevederile art. 41 alin. (2) din Constitutie, referitoare la
dreptul la concediul de odihna platit, care include, in opinia lor, si dreptul
la prima de vacanta.
Tribunalul Suceava - Sectia civila apreciaza ca dispozitiile legale
criticate nu contravin principiului protectiei sociale a muncii garantat de
Constitutia Romaniei, deoarece indemnizatia de concediu, ca o componenta a
dreptului la protectia sociala, nu trebuie confundata cu prima de concediu.
Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierile
de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale
Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele
de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernul si Avocatul
Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate ridicate.
CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, rapoartele intocmite de
judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate,
raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr.
47/1992, retine urmatoarele:
Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), art. 2,
3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de
neconstitutionalitate ridicata.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art.
III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele
masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii
de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele
autoritatii judecatoresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 108 din 2 martie 2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 386/2001,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 390 din 17 iulie
2001, dispozitii potrivit carora: "De asemenea, se suspenda pana la data
de 1 ianuarie 2002 aplicarea prevederilor art. 41^1 alin. (1) care cuprind
dispozitii referitoare la acordarea primei pentru concediul de odihna si ale
art. 45 alin. (1) referitoare la cuantumul sporului cu care se platesc orele
lucrate peste durata normala a timpului de munca din Legea nr. 50/1996 privind
salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii
judecatoresti, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 563
din 18 noiembrie 1999, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr.
83/2000 pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1996 privind salarizarea
si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 425 din 1 septembrie
2000, precum si aplicarea prevederilor art. IV referitoare la acordarea primei
cu ocazia plecarii in concediul de odihna din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 237/2000 pentru modificarea Legii nr. 21/1999 pentru prevenirea si
sanctionarea spalarii banilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 614 din 29 noiembrie 2000."
Autorii exceptiei invoca, de asemenea, neconstitutionalitatea prevederilor
art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind
salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 924 din 18 decembrie 2002, prevederi al caror
continut este urmatorul: "Pe data intrarii in vigoare a prezentei
ordonante de urgenta se abroga art. 1^1, precum si celelalte dispozitii referitoare
la salarizarea si alte drepturi ale magistratilor si personalului de
specialitate juridica asimilat, potrivit legii, acestora, din Legea nr. 50/1996
privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii
judecatoresti, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 563
din 18 noiembrie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si
orice alte dispozitii contrare."
In sustinerea neconstitutionalitatii acestor texte de lege autorii
exceptiei invoca incalcarea prevederilor art. 41 alin. (2) si ale art. 53 din
Constitutie, potrivit carora:
- Art. 41 alin. (2): "Salariatii au dreptul la masuri de protectie
sociala. Acestea privesc securitatea si sanatatea salariatilor, regimul de
munca al femeilor si al tinerilor, instituirea unui salariu minim brut pe tara,
repausul saptamanal, concediul de odihna platit, prestarea muncii in conditii
deosebite sau speciale, formarea profesionala, precum si alte situatii
specifice, stabilite prin lege.";
- Art. 53: "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate
fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea
securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a
drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale;
prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale
unui sinistru deosebit de grav.
(2) Restrangerea poate fi dispusa numai daca este necesara intr-o societate
democratica. Masura trebuie sa fie proportionala cu situatia care a
determinat-o, sa fie aplicata in mod nediscriminatoriu si fara a aduce atingere
existentei dreptului sau a libertatii."
Examinand exceptia de neconstitutionalitate si dispozitiile legale
criticate, Curtea constata ca termenul de suspendare prevazut de art. III alin.
(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 a fost prelungit prin
dispozitiile art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr.
743/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 784 din 11
decembrie 2001, dispozitii potrivit carora: "Termenele prevazute la art.
III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri
referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de
personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele
autoritatii judecatoresti, aprobata si modificata prin Legea nr. 386/2001, se
prelungesc pana la data de 31 decembrie 2002."
Aplicarea dispozitiilor art. 41^1 alin. (1) din Legea nr. 50/1996 referitoare
la acordarea primei pentru concediul de odihna a fost suspendata in continuare
si prin prevederile art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003
nr. 631/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 863 din
29 noiembrie 2002, si ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul
2004 nr. 507/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
853 din 2 decembrie 2003, pana la data de 31 decembrie 2003, respectiv pana la
31 decembrie 2004.
In sfarsit, dispozitia referitoare la suspendarea acordarii primei pentru
concediul de odihna a fost preluata si in Legea bugetului de stat pe anul 2005
nr. 511/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.121
din 29 noiembrie 2004, care la art. 8 alin. (7) prevede ca: "Aplicarea
prevederilor din actele normative in vigoare referitoare la primele ce se
acorda cu ocazia plecarii in concediul de odihna, precum si a celor ale art. 32
alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici,
republicata, cu modificarile ulterioare, se suspenda pana la data de 31
decembrie 2005."
Curtea retine ca textele de lege prin care s-a dispus suspendarea acordarii
primei pentru concediul de odihna au avut caracter temporar, iar efectele lor au
incetat la data prevazuta pentru aplicare. Astfel, dispozitiile art. III alin.
(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 si-au incetat aplicarea
la data de 1 ianuarie 2002, cele ale art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001,
la 31 decembrie 2002, ale art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002 si ale art.
9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003, la 31 decembrie 2003, respectiv la 31
decembrie 2004.
In consecinta, in conformitate cu prevederile art. 29 alin. (1) din Legea
nr. 47/1992, potrivit carora Curtea Constitutionala nu se poate pronunta decat
asupra constitutionalitatii unui text de lege in vigoare, exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 33/2001, ale art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001
si ale art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002 urmeaza a fi respinsa ca fiind
inadmisibila.
Cat priveste dispozitiile art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003, avand in
vedere ca la data sesizarii Curtii acestea mai erau inca in vigoare, exceptia
de neconstitutionalitate a acestui text de lege este respinsa ca devenita
inadmisibila.
In ceea ce priveste dispozitiile art. 8 alin. (7) din Legea nr. 511/2004,
Curtea observa ca acestea sunt in vigoare si, in consecinta, urmeaza a se analiza
constitutionalitatea acestora in raport cu prevederile constitutionale
invocate.
Astfel, autorii exceptiei sustin ca prin dispozitiile legale criticate a
fost restrans exercitiul dreptului legal la prima de concediu, fara a exista
vreuna dintre situatiile prevazute de art. 53 din Constitutie, care
reglementeaza posibilitatea restrangerii prin lege a exercitiului unor drepturi
sau libertati. De asemenea, ei considera ca au fost incalcate si prevederile
art. 41 alin. (2) din Constitutie, referitoare la dreptul la concediul de
odihna platit, care include, in opinia lor, si dreptul la prima de vacanta.
Curtea apreciaza ca premisele de la care pleaca autorii exceptiei sunt
gresite. Beneficiul unor drepturi salariale suplimentare, cum este si prima de
concediu, nu constituie un drept constitutional fundamental, iar prevederile
art. 53 din Constitutie nu sunt incidente in privinta reglementarii lor. In
consecinta, legiuitorul este in drept sa le acorde, sa le modifice ori sa
inceteze acordarea lor, precum si sa stabileasca perioada in care le acorda. De
altfel, aplicand acest principiu, legiuitorul a inteles ca prin prevederile
art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 sa abroge
toate dispozitiile Legii nr. 50/1996 referitoare la salarizarea si alte
drepturi ale magistratilor si personalului de specialitate juridica asimilat,
astfel ca prevederile art. 41^1 alin. (1) din Legea nr. 50/1996 si-au incetat
aplicarea cu privire la aceste categorii de persoane.
In sfarsit, Curtea observa ca dreptul la concediul de odihna platit, ca
masura de protectie sociala garantata de prevederile constitutionale, nu se
confunda cu dreptul la prima de concediu, astfel ca nu poate fi retinuta
incalcarea dispozitiilor art. 41 alin. (2) din Constitutie.
Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147
alin. (4) din Constitutie, al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al
art. 29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALA
In numele legii
DECIDE:
1. Respinge, ca fiind inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici
si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului
din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea
bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001 si ale art. 10 alin. (3) din Legea
bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, exceptie ridicata de Horodinca
Gheorghe, Burceag Maria, Carp Ion, Ciornei Corneliu, Cojocaru Lacramioara,
Vizitiu Gheorghe, Martin Constantin, Nechita Dumitru, Marchitan Carmen,
Arbureanu Liliana, Buzdugan Dorin, Iacob Nicoleta, Stanescu Lucian, Sofian
Gheorghi, Andries Gabriel, Barlescu Cristina, Mandici Vasile, Stanescu Carmen,
Chifan Silviu, Budaca Gabriela, Alexandriuc Lioara, Rebenciuc Daniela, Lupaescu
Rodica, Herovic Angela Mihaela, Seserman Oltita, Morosanu Elena, Girigan
Sorinela, Vizitiu Gabriela Petronela, Chibici Dana, Matcasu Mariana, Mustata
Oana, Bauhffof Ruxandra, Vladeanu Daniela, Paraschi Rodica, Badea Valentina,
Sfichi Didina, respectiv de Pavaleanu Vasile, Martin Carmen Gabriela, Vargan
Viorica-Lidia, Dimbu Dumitru, Toma Ionel, Hurjui Luminita, Jescu-Pavaleanu
Liliana, Ailoae Luminita, Surdu Adrian-Marius, Gretcan Mariana-Crina, Ghica
Paula Simona, Cazac Marius Vasile, Tanasa Doina, Iasinovschi Sorin, Besa
Lucian, Nisioi Olivian, Hetriuc Laurentiu, Stavarache Oana, Sauchea-Morosanu
Mihaela, Bejan Vasile, Lamasanu Daniela, Nicuta Carmen, Cocarla Elisabeta,
Divisevici Cristi, Divisevici Daniela, Bivol Tudorita, Bivol Viorina, Blanaru
Mariana, Boiciuc Rodica, Burduja Carmen, Cristea Cristina, Pojar Nicoleta, Spac
Nicoleta, Tipa Mariana, Urdoi Vasilica, Cosovan Carmen, Chistruga Mariana,
Catana Corina, Palade Maria, Dan Alina, Cosmovici Irina si Sfichi Didina in
dosarele nr. 9.067/2004 si 9.185/2004 ale Tribunalului Suceava - Sectia civila.
2. Respinge, ca devenita inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr.
507/2003, exceptie ridicata de aceiasi autori in aceleasi dosare.
3. Respinge, ca fiind neintemeiata, exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 8 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr.
511/2004 si a dispozitiilor art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor,
exceptie ridicata de aceiasi autori in aceleasi dosare.
Definitiva si general obligatorie.
Pronuntata in sedinta publica din data de 25 ianuarie 2005.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat asistent,
Patricia Marilena Ionea