Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 365 din 10 octombrie 2006

privind publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a Protocolului avand drept obiect Metodologia privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publica si remuneratiile reprezentand drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale

ACT EMIS DE: OFICIUL ROMAN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 857 din 19 octombrie 2006



Având în vedere dispoziţiile art. 1312 alin. (2) şi ale art. 133 alin. (1) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 2 din Decizia directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor nr. 224/2006 privind constituirea Comisiei pentru negocierea Metodologiei privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publică şi drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 692 din 14 august 2006,

în baza prevederilor art. 6 alin. (1) şi ale art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 401/2006 privind organizarea, funcţionarea, structura personalului şi dotările necesare îndeplinirii atribuţiilor Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,

ţinând cont de Referatul nr. S.G./5.076 din 10 octombrie 2006 al Direcţiei registre, gestiune colectivă şi relaţii publice,

directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor emite următoarea decizie:

Art. 1. - Se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, Protocolul având drept obiect Metodologia privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publică şi remuneraţiile reprezentând drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale, încheiat între organismul de gestiune colectivă Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA), pe de o parte, şi Federaţia Industriei Hoteliere din România (FIHR), pe de altă parte, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.

Art. 2. - Se desemnează organismul de gestiune colectivă Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA), cu sediul în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 141, sectorul 1, drept colector al remuneraţiilor reprezentând drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale stabilite prin protocolul prevăzut la art. 1.

Art. 3. - Prezenta decizie intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Directorul general al Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor,

Rodica Pârvu

ANEXA

PROTOCOL

având drept obiect Metodologia privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publică şi remuneraţiile reprezentând drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale

Prezentul protocol a fost încheiat între Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA), cu sediul în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 141, sectorul 1, cod fiscal 8887006, reprezentată legal prin doamna Ana Achim, în calitate de director general, şi de domnul Alexandru Roată Palade, în calitate de avocat, şi Federaţia Industriei Hoteliere din România (FIHR), cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Magheru nr. 7, bloc ONT  Carpaţi, et. 3,  camera 40, sectorul 1, cod fiscal 8286669 , reprezentată legal prin domnul  Mihai Râjniţă, în calitate de secretar  general.

In baza art. 131 alin. (2) şi a art. 1311 alin. (1) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Deciziei directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor nr. 224/2006 privind constituirea Comisiei pentru negocierea Metodologiei privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publică şi drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 692 din 14 august 2006, comisia astfel întrunită a negociat şi a convenit Metodologia privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publică şi  remuneraţiile  reprezentând drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale,    reglementată de metodologia care face parte integrantă din pentru    comunicarea   publică   a   operelor    muzicale,    prezentul protocol, după cum urmează:

METODOLOGIE

privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publică şi remuneraţiile reprezentând drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale

TITLUL    I

Comunicarea publică a operelor muzicale în scop ambiental

1.   Prin comunicarea publică a operelor muzicale în scop ambiental se înţelege comunicarea făcută într-un loc deschis publicului sau în orice loc în care se adună un număr de persoane care depăşeşte cercul normal al unei familii şi al cunoştinţelor acesteia, indiferent de modalitatea realizării comunicării prin prezentarea directă de către interpreţi ori prin întrebuinţarea de mijloace electroacustice sau electronice (televizoare, receptoare radio, casetofoane, combine muzicale, echipament informatic - PC, CD-player, instalaţii de amplificare şi orice alte aparate de redare a înregistrărilor sonore sau audiovizuale), cu scopul de a crea ambianţa pentru desfăşurarea oricărei alte activităţi ce nu necesită utilizarea operelor muzicale.

2.   Este utilizator de opere muzicale, în sensul prezentei metodologii, orice persoană juridică sau fizică ce foloseşte cu orice titlu (de proprietate, administrare, concesiune, închiriere, subînchiriere etc.) spaţii, închise sau deschise, în care sunt utilizate în scop ambiental opere muzicale.

3.  Utilizatorii au obligaţia ca, înaintea oricărei utilizări de opere muzicale, cu 3 zile înaintea începerii utilizării, să obţină din partea organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale autorizaţia licenţă neexclusivă pentru utilizarea operelor muzicale şi să plătească remuneraţiile datorate potrivit tabelului din prezentul titlu şi prevederilor prezentei metodologii, indiferent de durata efectivă a utilizării.

4.  In situaţia închirierii, subînchirierii sau a oricărui mod de transmitere a folosinţei parţiale a unui spaţiu în care are loc comunicarea publică a operelor muzicale, deţinătorii, cu orice titlu, persoane juridice sau fizice, ce utilizează acele părţi din spaţiu, vor plăti, potrivit spaţiului utilizat, remuneraţiile datorate potrivit tabelului din prezentul titlu.

5.    Plata remuneraţiilor datorate de utilizatori se efectuează trimestrial. Termenul limită de plată pentru utilizatorii care plătesc prin virament bancar este ziua a 10-a a primei luni a trimestrului pentru care se face plata remuneraţiei. Utilizatorii care plătesc remuneraţiile cu numerar pe bază de chitanţă vor achita remuneraţiile trimestriale la data semnării autorizaţiei neexclusive.

6.  Pentru întârzieri la plată utilizatorii datorează penalităţi de 0,2%/zi de întârziere.

7.   Pentru comunicarea publică a operelor muzicale în scop ambiental fără autorizarea prin licenţă neexclusivă din partea organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, utilizatorii vor plăti acestuia, cu titlu de daune interese, o sumă reprezentând triplul remuneraţiilor ce ar fi fost legal datorate pentru utilizarea autorizată potrivit prevederilor prezentei metodologii.

8.   Organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale poate monitoriza, prin reprezentanţi împuterniciţi în acest sens, utilizarea operelor muzicale în scop ambiental, accesul acestora fiindu-le permis în mod liber în orice spaţiu de utilizare a muzicii în scop ambiental numai în baza legitimaţiilor vizate de organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale acreditat cu colectarea pe teritoriul României. Reprezentanţii organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale pot utiliza echipamente de înregistrare audio şi/sau video portabile în spaţiile în care sunt utilizate operele muzicale, înregistrările astfel efectuate făcând dovada deplină a utilizării operelor muzicale în scop ambiental.

9.  Pentru alte modalităţi de utilizare a operelor muzicale pentru care remuneraţiile nu sunt cuprinse în tabelele din prezenta metodologie, organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale poate încheia prin negociere, cu avizul Consiliului director, autorizaţii prin licenţă neexclusivă cu utilizatorii.

10.  In cazul în care un utilizator urmează să înceteze utilizarea operelor muzicale, este obligat să transmită la sediul central al organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, cu cel puţin 10 zile înainte de data încetării utilizării operelor muzicale, o notificare scrisă cuprinzând: denumirea şi sediul utilizatorului, numărul şi data autorizaţiei încheiate cu organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, adresa completă a locaţiei unde încetează utilizarea şi motivele încetării utilizării operelor muzicale. In urma acestei notificări, organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale este îndreptăţit ca, după caz, împreună cu organisme de control ale statului sau separat, să efectueze inopinat unul sau mai multe controale la locaţia pentru care s-a indicat încetarea utilizării operelor muzicale, urmând a fi aplicate, după caz, dispoziţiile legale. In absenţa unei astfel de notificări scrise, comunicate către sediul central al organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, utilizatorul datorează în continuare remuneraţiile prevăzute de prezenta metodologie, conform autorizaţiei emise, fără a putea invoca o eventuală încetare a utilizării operelor muzicale.

11.  Remuneraţiile forfetare, inclusiv remuneraţiile minime, se pot modifica anual, potrivit art. 1314 din Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza indicelui de inflaţie stabilit la nivel naţional. Aceste modificări se depun la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, urmând a fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, prin decizie a directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, emisă în termen de 5 zile de la data depunerii, şi intră în vigoare de la data de 1 a lunii următoare celei în care au fost publicate.

12.  Prezenta metodologie se aplică tuturor utilizatorilor şi poate fi modificată numai după 3 ani de la data publicării acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I.

TABEL1)

cuprinzând remuneraţiile datorate pentru comunicarea publică a operelor muzicale în scop ambiental(*)

Utilizatori

Remuneratii

( lei )

0

1

A.   Unităţi  de  alimentaţie  publică   (restaurante,baruri,   berării,   birturi,   cofetării, pizzerii,plăcintării,   fast-food,   terase   şi   orice  asemenea  unităţi)   şi   săli  de jocuri   şi  internet)(**)(remuneraţii/lună)

1.   In  oraşe   sau   în   statiuni    turistice:

a)    cu  suprafaţa  până   la   100  m2

b)    cu   suprafata   cuprinsa   intre   101   m2  -   200  m2

c)    cu   suprafata   cuprinsa   intre  201   m2  -   500  m2

d)    cu  suprafata  de  peste  500  m2

2 .   In  comune  şi   in   sate:

a)    cu   suprafata  pana   la   100   m2

b)    cu  suprafaţa  de  peste   100  m2

3 .   Cazinouri

50   RON/luna

60   RON/1una

100   RON/1una

150   RON/1una

35   RON/1una

50   RON/luna

1000   RON/luna

B.   Unităţi   comerciale   sau  de  prestări   cu  activitate  continuă   (magazine  de  orice tip,   mall,   supermarket,   hipermarket,galerii   comerciale  etc.)(**)(***) (remuneraţii/lună)

a)    cu  suprafaţa  până   in  50  m2

b)    cu  suprafaţa   cuprinsă  între   51  m2   si   100  m2

c)    cu  suprafaţa  cuprinsă  între   101  m2  si   200  m2

d)    cu  suprafaţa   cuprinsă  între   201  m2    si   500  m2

e)    unitate  comercială cu   suprafaţa   intre   501  m2   si   1500  m2

f)    unitate   comercială   cu   suprafaţa   intre   1501 m2  si 30 00  m2

g)    unitate comercială  cu suprafaţa   intre   3001  m2   si 5000  m2

h)    unitate   comercială   cu   suprafaţa  peste   5000  m2

35  RON/luna

50   RON/luna

7 0   RON/luna

100   RON/luna

250   RON/luna

400   RON/luna

700   RON/luna

1000   RON/luna

C.   Evenimente  ocazionale   (remuneraţii/manifestaţie)

1.    Petreceri   cu  muzică   (nunţi   cu  dar   şi   alte   asemenea  petreceri organizate   de   către  particulari)

2.    Petreceri   organizate   în  cadrul   unor  colocvii,    simpozioane, congrese,   vernisaje,   lansări   de   carte   sau  de   disc   şi alte   reuniuni  profesionale   similare

3.   Evenimente   ocazionale   in   aer   liber   cu   scenă   fixă   sau  mobilă

30   RON/luna

150   RON/luna

400   RON/ORA

D.   Târguri   şi   expoziţii   (remuneraţii/zi)

1.   Târguri,    iarmaroace,   talciocuri   în   aer   liber

2.    Târguri   sau   expoziţii   de   prezentare   a   produselor   agroalimentare, industriale sau   a  bunurilor  de   larg  consum:

a)    în  spaţii   cu   suprafaţa  până  la   500  m2

b)    în  spaţii   cu   suprafaţa  cuprinse   intre   501  m2  si   1500  m2

c)    în  spaţii   cu   suprafaţa  cuprinse   intre 1501  m2  si   2000  m2

d)    în  spaţii   cu   suprafaţa  cuprinse intre   2 001  m2  si   3000  m2

e)    în  spaţii   cu   suprafaţa  de  peste   3001  m2,

3.   Expoziţii   de   artă,    ştiinţă,   carte   şi   altele   asemenea:

a)    în   spăltii   cu   suprafata de  până   la   200   m2

b)    în  spaţii   cu   suprafaţa  de  peste   200  m2

4 .   Standuri   mobi1 e,   autovehicule  publicitare  sau   electorale

100   RON/ZI

200   RON/ZI

400   RON/ZI

600   RON/ZI

1000   RON/ZI

1500   RON/ZI

30   RON/ZI,

50   RON/ZI

30   RON /ZI,

1) Tabelul este reprodus în facsimil.

E.   Sport  şi  agrement   (remuneraţii/lună)

1.   Plaje,    ştranduri,   pârtii  pentru   schi

2.   Piscine  deschise  publicului

3.   Patinoare  deschise  publicului

4.   Scoli   de  dans,   centre  de  sanatate  şi   de  gimnastica  aerobica, culturism

5 .   Sali   de   sport,   patinoare   şi   piscine  de  antrenament   sportiv

6.   Parcuri   de  distractie,   oraşele  ale  copiilor   şi   sate

de  vacanţa

7 .   Sali   de  biliard,   bowling,   popice,    tenis  de  masa,   etc .   cu   suprafata de  pana   in   200  m2.

8.   Săli   de  biliard,   bowling,   popice,   tenis   de  masa,   etc.   cu   suprafata de  până   în   500  m2.

9.   Săli   de  biliard,   bowling,   popice,   tenis   de  masa,   etc.   cu   suprafata de  peste  500  m2

10.   Stadioane  sub  10.000  de   locuri

11. Stadioane  peste   10.000   de   locuri  1000

12.   Parade   de  modă,   concursuri   de   frumuseţe

200   RON/luna

50   RON/1una

60   RON/luna

60   RON/luna

40   RON/1una

110   RON/1una

30   RON/1una

50   RON/luna

100   RON/1una

600 RON/eveniment  sport.i v

1000RON/eveniment  sportiv

200   RON/zi

F.   Unităţi  de  Cazare   (**)(remuneraţii/lună)

1 .   Hoteluri   pânâ   la   categoria   3   stele:

a)   cu  capacitate   de   cazare  mică   (pana   in   30   de   camere)

b)   cu  capacitate   de   cazare  medie    (31   -   100   camere)

c)   cu  capacitate   de   cazare  mare     de  peste   101   camere

2.   Hoteluri   de   categoria   4   stele   sau   superioare

a)     cu  capacitate   de   cazare  până   la   100   camere

b)     cu  capacitate   de   cazare   101   -   2 00   camere

c)     cu  capacitate   de   cazare  de  peste   200   camere

3.   Unităţi   de   cazare  montane,   moteluri,   cabane, amenajamente   cu   căsuţe   de   vacanţă,   campinguri

4.   Unităţi   de   cazare   agroturistice,   popasuri   turistice,   pensiuni, hoteluri

5 .   Vile,   apartamente,   Garsoniere   in   regim  hotelier

40   RON/luna

80   RON/luna

110   RON/luna

175  RON/luna

225   RON/luna

300   RON/luna

40   RON/luna

50   RON/luna

100  RON/luna

G.   Transporturi(****)    (remuneraţii/luna/mijloc  de  transport)

1.   Transporturi   rutiere  de  pasageri   cu:

a)   autobuze,   troleibuze,   tramvaie

b)   microbuze   şi   taxiuri

c)   autocare   în  transport   intern   şi   internaţional

d)   vehicule   de   agrement (atelaje,trenuleţe,remorci,platforme)

e)autovehicule   închiriate    (rent   a   car)

2.   Transporturi   feroviare   cu:

a)   trenuri   de  pasageri   în  trafic   intern

b)    trenuri   de  pasageri    in   trafic   international

e)   vagoane-restaurant   sau  bar   în  trafic   intern

d)   vagoane-restaurant  sau  bar   in   trafic   international

3.   Transporturi   aeriene   de  pasageri:

a)   zboruri    interne

b)   zboruri   continentale

e)   zboruri    transcontinentale

4 .   Transporturi   pe  apa :

a)   ambarcaţiuni  de  agrement  pe  lacuri

b)   ambarcaţiuni   de   agrement   (fluviale   si  maritime)

c)    transporturi   de  pasageri    fluviale   şi   maritime

5.   Transport  pe   cablu  de  pasageri   cu:

a)    telecabine,   telegondole,   etc.

b)   telescaune

30   RON/luna

30   RON/luna

60   RON/luna

30   RON/luna

60   RON/luna

60   RON/luna

80   RON/1una

60   RON/luna

80   RON/1una

60   RON/1una 150RON/1una 300RON/1una

30   RON/luna

70   RON/luna

60   RON/1una

100  RON/1una

20   RON/luna

H.   Spaţii  de  aşteptare   (remuneraţii/lună)

1  .   Aeroporturi :

a )    interne

b)    internationale

2 .   Gari   şi   statii   de  metrou   (pentru   fiecare  statie) :

a)   în   Bucureşti   şi   în   municipii-reşedinta   de   judet

b)   în  oraşe

c)   sali   de  aşteptare  clasa   I

d)    săli   de   aşteptare  clasa   II

3.   Autogari

60   RON/1una

80   RON/1una

50   RON/1una

50   RON/luna

40   RON/1una

30   RON/luna

40   RON/1una

I.   Call   center   (remuneraţii/lună/aparat)

muzica   in  aşteptarea  preluării   unui   apel

300   RON/luna

J.   Parcări   (remuneraţii/lună)

a)   până   la   500   m2

b)   intre  501   m2  s i   1 000    m2

c)    intre   1001    m2  si   2000   m2

d)    intre  2001    m2   si   5000   m2

e)    peste   5000   m2

40     RON/1una

80     RON/1una

100    RON/1una

200    RON/1una

300    RON/luna

1) Tabelul este reprodus în facsimil.

*) Remuneraţiile  nu   conţin  TVA.

**) La determinarea remuneraţiei datorată de utilizatori in funcţie de suprafaţă, vor fi luate in considerare spaţiile comerciale, inclusiv ringurile de dans (bar, terasa, club,etc). Daca acelaşi spaţiu este utilizat pentru mai multe activităti, remuneraţiile reprezentând drepturile patrimoniale ale autorilor de opere muzicale se vor plăti pentru fiecare activitate în parter respectiv pentru fiecare spaţiu  dotat,  cu  casă   de  marcat  şi   vânzător.

***)Se consideră utilizare pentru proba tehnică de suporturi sau aparate, utilizarea operelor muzicale în prezenţa clientului ce a solicitat o astfel de testare, prin intermediul unui aparat audio oferit spre vânzare şi supus testării la standuri special amenajate. Nu reprezintă probă tehnica ci utilizare în scop ambiental a operelor muzicale menţinerea în stare de funcţionare a unuia sau mai multor aparate in   incinta  uni taţii   comerciale   sau   in   afara   acesteia.

****) La transportul de pasageri aerian remuneraţiile forfetare sunt aplicabile pentru fiecare cursă în parte. Se considera utilizator în cadrul activităţii de taxi prestatorul de servicii (compania) sub a cărui marcă sau denumire se exercită activitatea, pentru toate autoturismele ce sunt inscripţionate cu marca sau denumirea sa, inclusiv în cazul unor colaborări cu persoane fizice autorizate sau alte terţe persoane.

TITLUL    II

Comunicarea publică a operelor muzicale în scop lucrativ

1.   Prin utilizare, în sensul prezentului titlu, se înţelege comunicarea publică a operelor muzicale în scop lucrativ făcută într-un loc deschis publicului sau în orice loc în care se adună un număr de persoane care depăşeşte cercul normal al unei familii şi al cunoştinţelor acesteia, prin interpretarea directă de către artişti sau prin orice alt mijloc tehnic, prin fir ori fără fir, prin care muzica este prezentată în sine sau însoţeşte alte acţiuni, cum ar fi dansul, spectacolul de circ, sportul etc, în spaţii închise sau deschise, în care publicul plăteşte bilete de acces şi/sau consumaţii ori în care au loc acţiuni promoţionale, publicitare, demonstrative şi altele asemenea.

2.  Este utilizator, în sensul prezentei metodologii, oricare persoană juridică sau fizică autorizată care organizează activităţi de natura celor enumerate la pct. 1.

3.    Utilizatorii au obligaţia să obţină din partea organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, cu cel puţin 5 zile înaintea oricărei utilizări prin comunicare publică a operelor muzicale (spectacol, concert etc), autorizaţia prin licenţă neexclusivă pentru utilizarea operelor muzicale şi să plătească remuneraţiile stabilite potrivit tabelelor cuprinse în prezentul titlu.

4.  In vederea obţinerii autorizaţiei neexclusive, utilizatorii au obligaţia să comunice organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, cu cel puţin 5 zile înainte de utilizarea operelor muzicale, toate informaţiile privind data şi adresa locaţiei, programul artistic al spectacolului, numărul de bilete puse în vânzare sau, după caz, bugetul de cheltuieli al spectacolului ori al evenimentului artistic organizat, indiferent dacă acesta este suportat de utilizator sau de un terţ.

5.  Remuneraţia procentuală se calculează prin aplicarea procentelor din coloana 1 a tabelelor din prezentul titlu asupra bazei de calcul, astfel cum este reglementată la pct. 6, 7 şi 8, dar remuneraţia datorată nu va fi mai mică decât remuneraţia minimă prevăzută pentru fiecare utilizare în coloana 2 a tabelelor din prezentul titlu.

6.   Baza de calcul a remuneraţiilor procentuale o reprezintă, după caz:

a)  veniturile obţinute din vânzarea de bilete, publicitate, programe, materiale promoţionale, consumaţii etc;

b)   bugetul de cheltuieli în cazul în care nu se obţin venituri din vânzarea de bilete, materiale promoţionale, consumaţii etc;

7.  Baza de calcul minimă în cazul spectacolelor, la care accesul publicului se face pe bază de bilete, organizate în incinte (săli de spectacole, grădini, stadioane etc), la care se aplică procentele din coloana 1 a tabelului nr. I din prezentul titlu, este reprezentată de valoarea rezultată din înmulţirea numărului total de spectatori (inclusiv numărul de invitaţi) cu preţul mediu al biletelor puse în vânzare.

8.  Bugetul de cheltuieli, în sensul prezentei metodologii, reprezintă totalitatea cheltuielilor efectuate de utilizator sau de terţi pentru realizarea activităţii ce utilizează operele muzicale incluzând, dar fără a se limita la: cheltuieli cu onorariile interpreţilor, cheltuielile cu cazarea, cu transportul, cheltuieli pentru locaţia spaţiului de desfăşurare, cheltuieli de sonorizare, cheltuieli de publicitate şi promoţie, cheltuieli de regie, cheltuieli pentru serviciul de pază şi alte cheltuieli de organizare.

9.   In cazul în care operele muzicale sunt utilizate în aceeaşi locaţie atât în scop lucrativ, cât şi în scop ambiental, se plătesc remuneraţii distincte pentru ambele utilizări.

10.   Pentru utilizările de opere muzicale prevăzute în tabelul nr. I şi III din prezentul titlu, precum şi pentru alte utilizări periodice, sezoniere sau ocazionale, 30% din remuneraţia datorată se plăteşte în avans, raportat la valoarea tuturor biletelor oferite spre vânzare, sau, în cazul în care nu se obţin venituri din vânzarea de bilete, raportat la bugetul de cheltuieli, dar nu mai puţin decât remuneraţia minimă prevăzută în coloana 2 a tabelelor nr. I şi III din prezentul titlu. Diferenţa de remuneraţie datorată potrivit prezentei metodologii se va plăti în termen de cel mult 5 zile de la data utilizării autorizate.

11.   Utilizatorii care desfăşoară activităţi potrivit tabelului nr. II din prezentul titlu vor plăti un avans, pentru perioada autorizată, reprezentând valoarea remuneraţiilor minime prevăzute în coloana 2 a tabelului nr. II, la data încheierii autorizaţiei neexclusive cu organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale. In termen de 15 zile de la încheierea fiecărui trimestru, utilizatorul are obligaţia de a prezenta un raport ştampilat şi semnat de reprezentantul legal care să conţină veniturile din încasările din bilete şi consumaţii, însoţit de copii după balanţa de verificare contabilă „clasa 7". In cazul în care remuneraţia procentuală calculată asupra veniturilor din vânzările de bilete şi consumaţii este mai mare decât remuneraţia plătită în avans pentru acel trimestru, diferenţa de remuneraţie va fi plătită de utilizator organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale până cel mai târziu la data de 15 a lunii următoare a trimestrului pentru care este datorată.

12.  In cazul turneelor sau al reprezentaţiilor repetate ale aceluiaşi spectacol, utilizatorii şi organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale pot conveni ca plata remuneraţiilor să aibă loc după ultimul spectacol al turneului, cu condiţia plăţii unui avans din remuneraţii agreat de părţi.

13.   Pentru întârzieri la plată utilizatorii datorează penalităţi de 0,2%/zi de întârziere.

14.   In cazul în care activităţile de organizare a unui spectacol, respectiv producerea spectacolului (activitatea de vânzare de bilete, activitatea de impresariere a participării artiştilor interpreţi, activitatea de plată a onorariilor artiştilor etc), se fac de două sau mai multe persoane juridice sau fizice, obligaţia de a obţine autorizaţia prin licenţă neexclusivă de plată a remuneraţiei pentru utilizarea operelor muzicale prin comunicare publică şi de predare a raportului revine în solidar tuturor utilizatorilor care sunt consideraţi astfel coorganizatori.

15.   Utilizatorii prevăzuţi în tabelele nr. I şi III din prezentul titlu au obligaţia să depună la sediul organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, în termen de 15 zile de la data utilizării, un raport cuprinzând denumirea şi data evenimentului (spectacol, concert etc), adresa locaţiei, denumirea, autorii şi durata operelor muzicale utilizate (formaţii participante, eventual interpreţii) şi baza de calcul a remuneraţiei.

Raportul va fi ştampilat şi semnat de reprezentantul legal al utilizatorului şi va fi însoţit de o declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al utilizatorului că datele cuprinse în raport sunt complete şi corecte, o copie a decontului privind veniturile obţinute din vânzarea de bilete, depus la autorităţile competente (direcţia de taxe şi impozite locale), şi copii ale documentelor contabile privind veniturile ce intră în baza de calcul, potrivit prezentei metodologii, sau după caz, bugetul de cheltuieli.

16.  In cazul în care, cu cel puţin 3 zile înainte de data utilizării ocazionale a operelor muzicale (spectacole, concerte etc.) utilizatorul nu a solicitat în scris autorizaţie prin licenţă neexclusivă pentru utilizarea operelor muzicale, cu toate că organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale l-a notificat în scris în acest sens sau autorizaţia nu a putut fi încheiată, din culpa utilizatorului, organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale va putea solicita interzicerea desfăşurării evenimentului muzical (spectacol, concert etc).

17.   Pentru comunicarea publică a operelor muzicale în scop lucrativ fără autorizaţie prin licenţă neexclusivă din partea organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, utilizatorii vor plăti acestuia, cu titlu de daune-interese, o sumă reprezentând triplul remuneraţiilor ce ar fi fost legal datorate pentru utilizarea autorizată. In cazul în care nu se poate determina cuantumul remuneraţiei ce ar fi fost legal datorată de utilizatori, aceştia datorează triplul remuneraţiilor plătite în mod uzual de utilizatorii din aceeaşi categorie.

18.   Organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale poate monitoriza, prin reprezentanţi împuterniciţi în acest sens, utilizarea operelor muzicale în scop lucrativ, accesul acestora fiindu-le permis în mod liber în orice spaţiu de utilizare a muzicii în scop lucrativ numai în baza legitimaţiilor vizate de organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale. Reprezentanţii organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale pot utiliza echipamente de înregistrare audio şi/sau video portabile în spaţiile în care sunt utilizate operele muzicale, înregistrările astfel efectuate făcând dovada deplină a utilizării operelor muzicale în scop lucrativ.

19.  Remuneraţiile forfetare, inclusiv remuneraţiile minime, se pot modifica anual, potrivit art. 1314 din Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza indicelui de inflaţie stabilit la nivel naţional. Aceste modificări se depun la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, urmând a fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, prin decizie a directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, emisă în termen de 5 zile de la data depunerii, şi intră în vigoare de la data de 1 a lunii următoare celei în care au fost publicate.

20.   Pentru alte modalităţi de utilizare, pentru care remuneraţiile nu sunt cuprinse în tabelele prezentei metodologii, organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale poate încheia, prin negociere, cu avizul Consiliului director, autorizaţii prin licenţă neexclusivă cu utilizatorii.

21.   Prezenta metodologie se aplică tuturor utilizatorilor şi poate fi modificată numai după 3 ani de la data publicării acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I.

TABELUL   Nr. I1)

privind remuneraţiile reprezentând drepturile patrimoniale de autor pentru utilizarea operelor muzicale în concerte şi alte spectacole şi procentele aplicabile*)

Tipul   spectacolului

Remuneraţia procentuală

Remuneraţie minimă/zi/specatacol

0

1

2

A.   Concerte  şi  spectacole  cu  caracter  muzical

1.   Concerte   simfonice,   corale,   de   cameră

10%

-

2.   Operă

9%

-

3.   Operetă

8,5%

-

4.   Balet

7%

_

5.   Spectacole   de   revistă,musicaluri

8,5%

-

6.   Concerte   rock,   pop   şi   altele   asemenea

8,5&

-

7.   Concerte   de   fanfară

8,5%

200   RON/concert

8.   Concerte   şi   spectacole   in   spaţii   publice (gen  pieţe  publice,   piaţete,   bulevarde   etc.) sau  stadioane   din  oraşe   sau   staţiuni, cu  accesul  publicului   gratuit

5%

3000   RON/zi

9.   Concerte   şi   spectacole   in   alte   locuri   publice (parcuri,   grădini   şi   alte   locuri   cu  acces restrâns     al   publicului}   la  care   accesul publicului   este   gratuit

5%

1000   RON/zi

10.Concerte   şi   spectacole   in   spaţii   deschise

din  mediu   rural   cu   accesul  publicului   gratuit

4%

500   RON/zi

B.   Alte  spectacole

1.   Circ sau altele  asemenea,   precum  defilari, manejuri   etc.

1%

100   RON/spectacol

2.   Spectacole  pe  gheată

7%

100   RON/spectacol

3.   Teatru,   alte   spectacole   cu  actori   sau   cu  păpuşi, recitaluri   de  muzica:

a)cu   durata   muzicii   mai   mica   de   40   de  minute b)cu   durata   muzicii   mai   mare  de   40   de  minute

5%

8,5%

-

4.   Manifestari   sportive  pe   fond  muzical (gimnastică,   patinaj   artistic,   balet nautic,   dans   sportiv  şi   altele   asemenea)

5%

300   RON/spectacol

*) Remuneraţiile   nu   conţin TVA.

TABELUL   Nr. II

privind remuneraţiile reprezentând drepturile patrimoniale de autor pentru utilizarea operelor muzicale în localuri*)

Tipul   localului

Remuneraţia procentuală

Remuneraţie minimă/luna

0

1

2

1.   Discoteci,   cluburi (**)

a)    în   oraşe  sau   statiuni    turistice

b)    in  comune   sau   sate

8,5%

8,5%

600   RON

150   RON

2.   Cabarete,   sexy  cluburi  (**)

8,5%

500   RON

3 .   Baruri   si    restaurante  cu  program  de  varietati**)

8,5%

500   RON

4.   Karaoke (***}

-

100   RON/spectacol

5.   Tonomate   (jukebox,   video,multimedia)    (***)

-

150   RON/lună/aparat

6.   Cafe-concert,   piano-bar,   baruri   sau   cafenele   în ca re  muzica   are  o  contributie   la   specificitatea acestora   {specific:   regional,   gen  muzical,   de grup,   curente  de  moda   sau   altele  asemenea}    (* *}

a)    cu  suprafaţă  utilă   a   locaţiei  până   la   300  m2

b)    cu  suprafata     utila  a   locatiei   peste     300  m2

8,5%

8,5%

200   RON

500   RON

*) Remuneraţiile   nu   conţin TVA.

**)Remuneraţia  procentuală  se  aplică  la  valoarea  totala  a  bilelelor  văndute  şi  a  consumatiilor.

***) Remuneraţie   forfetară.

TABELUL   Nr. III

privind remuneraţiile reprezentând drepturile patrimoniale de autor pentru utilizarea operelor muzicale în cadrul manifestărilor ocazionale*)

Manifestarile  ocazionale

Remuneratia procentuală (**)

Remuneratie minimă

0

1

2

1.   Evenimente   stradale  cu   caracter   festiv

1 %

300   RON/oră

2..   Parade  stradale

3%

300   RON/oră

3.   Muzica   transmisa  prin   difuzoare,   parade   sau fanfare  ca re  deschid  sau   însotesc  manifestari sportive

3%

100/RON/oră

4.   Spectacole   de   stradă   de   laser,   lumină, artificii   etc.

1%

200/RON/ora

b.   Comunicarea  publică   a  operelor  muzicale   din spectacole,   concerte   etc.,   prin telefonie  mobilă   sau  alte   reţele   cu   fir   sau fără  fir(***)(****)

10%

0,01 RON/min/client

*) Remuneraţiile   nu   conţin TVA.

**)   Baza.  de  calcul   a  remuneraţiei   este  cea  prevazută  la  punctul  8  din  Titlul   II   al  metodologiei.

***)Cu   excepţia   comunicării   publice   a   operelor   muzicale   ca   tonuri   de   apel   pentru   telefoane   mobile   sau comunicarea    publică    prin    internet  pentru care    remuneraţii1e    şi     metodologiile    sunt    reglementate    de Hotararile  arbitrale  nr,   1/2004   si  nr.   2/2004  publicate  in  Monitorul  Oficial   Partea  I  nr.   58/18.01.2005.

****)   Baza  de   calcul   este   constituită  din  veniturile   obţinute   din  comunicarea  publica  prin  telefonie mobi1ă   sau   a1te   reţele  fără   fir,   constând   in  preţul   total   plătit  de  beneficiarul   final,   mai   puţin  TVA.

Incheiat în 3 exemplare, câte unul pentru fiecare parte, iar unul pentru a fi depus la Oficiul  Român pentru Drepturile de Autor


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 365/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 365 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 365/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu