Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 353 din 29 iunie 2005

cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata direct de Avocatul Poporului, referitoare la dispozitiile art. 29 alin. (4) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 693 din  2 august 2005


SmartCity3


    Ioan Vida             - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Aspazia Cojocaru      - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Acsinte Gaspar        - judecator
    Ion Predescu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Aurelia Rusu          - procuror
    Claudia Miu           - prim-magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 29 alin. (4) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, ridicata direct de Avocatul Poporului.
    La apelul nominal se constata lipsa autorului exceptiei, fata de care procedura de instiintare a fost indeplinita legal.
    Presedintele constata cauza in stare de judecata.
    Luand cuvantul, reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata, considerand ca dispozitiile art. 29 alin. (4) din Legea nr. 47/1992, republicata, sunt constitutionale.
    In ceea ce priveste critica referitoare la contrarietatea prevederilor de lege criticate in raport cu dispozitiile art. 124 din Constitutie, reprezentantul Ministerului Public considera ca exprimarea unui punct de vedere de catre instanta de judecata, cu privire la exceptia de neconstitutionalitate, nu poate avea semnificatia unei antepronuntari, in primul rand, pentru ca nu instanta este competenta sa solutioneze exceptia, ci Curtea Constitutionala, care, exercitand controlul de constitutionalitate, poate sa agreeze sau nu opinia instantei de judecata. In al doilea rand, deciziile Curtii Constitutionale sunt general obligatorii de la data publicarii lor in Monitorul Oficial al Romaniei, deci inclusiv pentru instanta care a sesizat Curtea Constitutionala. Prin urmare, opinia instantei are caracter consultativ, ca si punctele de vedere ale celorlalte autoritati publice prevazute de lege si deci exprimarea ei nu incalca principiile independentei si impartialitatii judecatorilor.
    Cu privire la pretinsa incalcare a dispozitiilor art. 1 alin. (5) din Constitutie, privind obligatia de respectare a suprematiei Constitutiei si a legilor, in concluziile sale, reprezentantul Ministerului Public sustine ca aceasta critica nu vizeaza de fapt dispozitia legala, ci interpretarea data acestor dispozitii de catre Curtea Constitutionala prin mai multe decizii, or, astfel de acte nu pot fi supuse controlului de constitutionalitate. Aceasta, cu atat mai mult cu cat interpretarea data de instanta de contencios constitutional unei dispozitii legale reprezinta o recunoastere a suprematiei principiului constitutional al liberului acces la justitie, prin inlaturarea unei piedici formale pe care interpretarea rigida a textului ar fi asezat-o in calea solutionarii exceptiei de neconstitutionalitate.
    In legatura cu norma de procedura prevazuta de art. 17 alin. (2) din Regulamentul de organizare si functionare a Curtii Constitutionale, potrivit caruia dosarul se poate restitui instantei pentru completarea incheierii de sesizare la care face referire Avocatul Poporului, reprezentantul Ministerului Public sustine ca exceptia este inadmisibila, intrucat regulamentele nu fac parte din categoria actelor supuse controlului de constitutionalitate, in sensul art. 146 din Constitutie.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin sesizarea adresata direct Curtii Constitutionale cu nr. 4.025 din 20 iunie 2005, Avocatul Poporului, in baza dispozitiilor art. 146 lit. d) teza finala din Constitutia Romaniei, ale art. 13 lit. f) din Legea nr. 35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatul Poporului si ale art. 32 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, a ridicat exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 29 alin. (4) din Legea nr. 47/1992 referitoare la obligativitatea exprimarii opiniei instantei de judecata.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorul acesteia sustine, in esenta, ca in legatura cu aplicarea dispozitiilor art. 29 alin. (4) din Legea nr. 47/1992, s-a constatat ca nu in toate cazurile instantele judecatoresti isi exprima opinia cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata in fata lor.
    In jurisprudenta instantelor de judecata si a Curtii Constitutionale s-au evidentiat doua situatii distincte in cazul in care instanta de judecata nu si-a exprimat opinia cu privire la exceptia de neconstitutionalitate invocata. Intr-o prima situatie, Curtea Constitutionala, inainte de solutionarea exceptiei, a restituit dosarul pentru ca instanta de judecata sa isi exprime opinia (de exemplu, Decizia nr. 46/1993, Decizia nr. 27/1993), iar in cea de a doua situatie, Curtea Constitutionala a retinut dosarul si a procedat la solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate, in lipsa opiniei instantei de judecata (de exemplu, Decizia nr. 245/2004).
    Fata de aceasta situatie Avocatul Poporului arata ca: "In deciziile pronuntate asupra unor exceptii de neconstitutionalitate, cu privire la care instanta de judecata nu si-a exprimat opinia, Curtea Constitutionala a statuat ca <<lipsa opiniei instantei judecatoresti din incheierile de sesizare nu poate opri Curtea sa judece cauzele ce i-au fost deduse, deoarece incalcarea de catre instanta a obligatiei de a-si exprima opinia nu poate paraliza exercitarea dreptului conferit de Constitutie autorilor exceptiei de a o invoca si, in mod corelativ, de a primi solutia rezultata din controlul legii de catre Curtea Constitutionala>>. Astfel, Curtea Constitutionala va proceda la judecarea exceptiei de neconstitutionalitate, asa cum a fost ridicata de autor [...] (Decizia nr. 171/2005, Decizia nr. 245/2004, Decizia nr. 47/1997)."
    Autorul exceptiei considera ca "pentru realizarea unei jurisprudente unitare si pentru a se da eficienta dispozitiilor art. 29 alin. (4) din Legea nr. 47/1992", republicata, care au un caracter imperativ, este necesar "a se examina posibila neconstitutionalitate a prevederilor art. 29 alin. (4) din Legea nr. 47/1992, republicata".
    In acest sens Avocatul Poporului sustine ca textul art. 29 alin. (4) din Legea nr. 47/1992 este neconstitutional pentru ca obligatia instantei judecatoresti de a-si exprima opinia cu privire la exceptia de neconstitutionalitate invocata poate fi interpretata "ca o antepronuntare cu privire la constitutionalitatea dispozitiilor legale ce urmeaza a fi supuse controlului de constitutionalitate realizat de Curtea Constitutionala", ceea ce, in opinia sa, "vine in conflict cu independenta si impartialitatea judecatorilor si este contrara literei si spiritului prevederilor art. 124 din Constitutie".
    In opinia Avocatului Poporului nu este de conceput ca instantele judecatoresti sa aiba o practica diferita cu privire la obligatia legala de a-si exprima opinia asupra exceptiei de neconstitutionalitate invocate.
    In argumentarea sesizarii de neconstitutionalitate autorul exceptiei considera, de asemenea, ca in cazul in care instanta de judecata nu ar intocmi incheierea de sesizare a Curtii in forma prevazuta de lege, orice demers al Curtii Constitutionale "ar avea drept consecinta ignorarea prevederilor constitutionale si ale legii [sale] organice".
    Totodata se apreciaza de catre Avocatul Poporului ca dispozitiile legale criticate sunt contrare art. 1 alin. (5) din Constitutie, deoarece prin neexprimarea opiniei instantei de judecata, Curtea Constitutionala ar fi in imposibilitate sa-si aduca la indeplinire menirea sa constitutionala si legala, de garant al suprematiei Constitutiei, calitate ce-i este conferita de art. 142 din Legea fundamentala. De asemenea, mai precizeaza ca dispozitiile legale criticate "afecteaza dreptul partilor la un proces echitabil, consacrat de art. 21 alin. (3) din Constitutie, si contravine prevederilor art. 24 din Constitutie", intrucat Curtea Constitutionala, in lipsa opiniei instantei de judecata, "ar fi impiedicata sa abordeze fondul conflictului de constitutionalitate si sa se pronunte prin decizie asupra exceptiei de neconstitutionalitate invocate de autor".
    In conformitate cu dispozitiile art. 30 si 33 din Legea nr. 47/1992, Curtea a transmis sesizarea de neconstitutionalitate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, solicitandu-le sa comunice punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate direct de Avocatul Poporului.
    Presedintele Camerei Deputatilor, presedintele Senatului si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand sesizarea de neconstitutionalitate formulata prin ridicarea directa a exceptiei de neconstitutionalitate de catre Avocatul Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, prescriptiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, republicata, retine urmatoarele:
    Curtea a fost legal sesizata si este, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) teza finala, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 10, art. 29 - 31, ale art. 32 si 33 din Legea nr. 47/1992, republicata, competenta sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata direct de Avocatul Poporului.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 29 alin. (4) teza intai din Legea nr. 47/1992 pentru organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 643 din 16 iulie 2004, si anume teza referitoare la exprimarea opiniei instantei cu privire la exceptia de neconstitutionalitate. Aceste dispozitii au urmatorul cuprins:
    "(4) Sesizarea Curtii Constitutionale se dispune de catre instanta in fata careia s-a ridicat exceptia de neconstitutionalitate, printr-o incheiere care va cuprinde punctele de vedere ale partilor, opinia instantei asupra exceptiei, si va fi insotita de dovezile depuse de parti."
    In esenta, prin critica de neconstitutionalitate se sustine ca, prin exprimarea opiniei, instanta s-ar antepronunta cu privire la constitutionalitatea dispozitiilor legale ce urmeaza a fi supuse controlului de constitutionalitate, iar pe de alta parte, practica neunitara a instantelor judecatoresti cu privire la exprimarea opiniei asupra exceptiei de neconstitutionalitate ar avea drept consecinta imposibilitatea realizarii controlului de constitutionalitate, incalcarea dreptului la un proces echitabil si a dreptului la aparare.
    Textele constitutionale invocate in sustinerea exceptiei sunt: art. 1 alin. (5), art. 21 alin. (3), art. 24 si art. 124, care au urmatorul cuprins:
    - Art. 1 alin. (5): "In Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie.";
    - Art. 21 alin. (3): "Partile au dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil.";
    - Art. 24: "(1) Dreptul la aparare este garantat.
    (2) In tot cursul procesului, partile au dreptul sa fie asistate de un avocat, ales sau numit din oficiu.";
    - Art. 124: "(1) Justitia se infaptuieste in numele legii.
    (2) Justitia este unica, impartiala si egala pentru toti.
    (3) Judecatorii sunt independenti si se supun numai legii."
    Din examinarea comparativa a dispozitiilor legale criticate si a prevederilor Constitutiei care sunt invocate in sustinerea exceptiei, Curtea constata ca nu exista nici o incompatibilitate intre textul de lege criticat si dispozitiile constitutionale invocate.
    Dimpotriva, formularea de catre instanta de judecata a opiniei cu privire la exceptia de neconstitutionalitate constituie o forma de exprimare a legaturii ce trebuie sa existe intre judecatorul "a quo" si judecatorul "a quem" in procesul de solutionare a exceptiei sau, altfel spus, intre judecatorul instantei investite cu judecarea procesului si cel al instantei de contencios constitutional care judeca exceptia de neconstitutionalitate ridicata in fata primei instante.
    Curtea observa ca, asa cum rezulta din continutul dispozitiilor art. 29 alin. (1) - (3) si alin. (6) din Legea nr. 47/1992, aceasta legatura este mult mai manifesta, intrucat in aplicarea textelor mentionate instanta judecatoreasca, judecatorul "a quo", are chiar un rol de filtru al exceptiei de neconstitutionalitate ridicate de parti, avand obligatia sa respinga ca inadmisibile exceptiile de neconstitutionalitate care nu indeplinesc cerintele legii.
    In Italia, tara a carei legislatie in materie a constituit principalul model pentru legiuitorul roman, acest rol al instantei este si mai pronuntat, instanta judecatoreasca avand posibilitatea de a respinge exceptiile pentru vadita netemeinicie (manifesta infondatezza).
    In consecinta, Curtea Constitutionala constata ca obligatia prevazuta in textul criticat ca instanta sa-si prezinte opinia asupra exceptiei pe care nu ea o judeca nu incalca nici o dispozitie sau principiu constitutional. Textul de lege a fost conceput, inca din 1992, in ideea ca alaturi de presedintii celor doua Camere ale Parlamentului si de Guvern, care sunt implicati in procesul de legiferare, si instanta, care aplica legea, sa-si poata exprima opinia cu privire la exceptia prin care este criticata legea aplicabila in solutionarea litigiului de catre instanta judecatoreasca.
    Curtea constata, de asemenea, ca, in mod evident, exprimarea opiniei de catre instanta asupra exceptiei de neconstitutionalitate nu poate avea semnificatia unei antepronuntari interzise instantei de fond de dispozitiile Codului de procedura civila, de vreme ce nu ea este competenta sa solutioneze exceptia, aceasta prerogativa de a se pronunta asupra exceptiei de neconstitutionalitate apartinand in exclusivitate Curtii Constitutionale, conform dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie.
    Imprejurarea ca unele instante judecatoresti, din ce in ce mai putine in ultima vreme, nu-si indeplinesc indatorirea legala de a-si exprima opinia asupra exceptiilor de neconstitutionalitate nu poate constitui un temei pentru constatarea neconstitutionalitatii textului de lege respectiv.
    A accepta punctul de vedere exprimat de Avocatul Poporului ar insemna sa se transfere pe seama textului de lege criticat consecintele posibile ale incalcarii acestuia de catre unele instante de judecata, care ignora o obligatie legala privind continutul incheierii prin care instanta sesizeaza Curtea Constitutionala cu solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate.
    De altfel, in jurisprudenta sa, Curtea Constitutionala a stabilit ca "lipsa opiniei instantei judecatoresti din incheierile de sesizare nu poate opri Curtea sa judece cauzele ce i-au fost deduse, deoarece incalcarea de catre instanta a obligatiei de a-si exprima opinia nu poate paraliza exercitarea dreptului conferit de Constitutie autorilor exceptiei, de a o invoca si, in mod corelativ, de a primi solutia rezultata din controlul legii de catre Curtea Constitutionala" (Decizia nr. 47 din 5 martie 1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 146 din 10 aprilie 1998). De asemenea, prin Decizia nr. 171 din 22 martie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 388 din 9 mai 2005, Curtea a statuat in legatura cu omisiunea instantei de a-si exprima opinia asupra exceptiei de neconstitutionalitate ca "lipsa de diligenta a autoritatii publice si culpa sa in indeplinirea obligatiilor izvorate din lege nu pot reprezenta un impediment in calea valorificarii depline a dreptului la aparare, in speta, pentru sesizarea Curtii Constitutionale in scopul realizarii controlului de constitutionalitate a unui text de lege de care depinde solutionarea cauzei".
    In ceea ce priveste sustinerea reprezentantului Ministerului Public, referitoare la inadmisibilitatea exceptiei de neconstitutionalitate ridicata direct de Avocatul Poporului cu privire la dispozitiile art. 17 din Regulamentul de organizare si functionare a Curtii Constitutionale, Curtea retine ca exceptia ridicata nu vizeaza dispozitiile din regulament, ci acestea au fost invocate de Avocatul Poporului ca argument in sustinerea demersului sau privind neconstitutionalitatea art. 29 alin. (4) din Legea nr. 47/1992, republicata.
    Fata de cele de mai sus, Curtea Constitutionala constata ca exceptia de neconstitutionalitate este nefondata, urmand sa fie respinsa.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 11 alin. (1) lit. A.d), al art. 32 si 33 din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 29 alin. (4) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, ridicata direct de Avocatul Poporului.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 29 iunie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Prim magistrat asistent,
                              Claudia Miu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 353/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 353 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 353/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu