Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 331 din 11 septembrie 2003

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 59 alin. (5) teza finala din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a dispozitiilor art. 137 din Codul de procedura civila, precum si a dispozitiilor art. 23 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata

ACT EMIS DE:                CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 771 din  4 noiembrie 2003


SmartCity3


    Costica Bulai        - presedinte
    Nicolae Cochinescu   - judecator
    Constantin Doldur    - judecator
    Kozsokar Gabor       - judecator
    Petre Ninosu         - judecator
    Lucian Stangu        - judecator
    Ioan Vida            - judecator
    Florentina Balta     - procuror
    Ioana Marilena Chiva - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 59 alin. (5) teza finala din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a dispozitiilor art. 137 din Codul de procedura civila, precum si a dispozitiilor art. 23 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "SOFIMAL" - S.R.L. din Bucuresti in Dosarul nr. 2.739/2001 al Tribunalului Bacau - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    La apelul nominal se prezinta autoarea exceptiei, prin consilier juridic cu delegatie la dosar, precum si partea Aurelian Sorin Andrusca personal, lipsa fiind celelalte parti, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul autoarei exceptiei solicita admiterea exceptiei astfel cum a fost formulata in fata instantei de judecata, sustinand ca dispozitiile legale criticate incalca dreptul la aparare si dreptul de proprietate consacrate de art. 24, respectiv art. 41 din Constitutie, deoarece dau posibilitatea judecatorului-sindic sa dispuna deschiderea procedurii falimentului chiar daca nici una dintre parti nu solicita acest lucru.
    Partea Aurelian Sorin Andrusca solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate, sustinand ca aceasta a fost ridicata pentru tergiversarea cauzei aflate pe rolul instantei de judecata care a sesizat Curtea Constitutionala.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata, avand in vedere ca dispozitiile legale criticate nu contravin prevederilor constitutionale, invocand in acest sens jurisprudenta Curtii Constitutionale, si anume Decizia nr. 138/2003 referitoare la dispozitiile art. 59 alin. (5) din Legea nr. 64/1995, republicata, Decizia nr. 64/1999 referitoare la dispozitiile art. 138 din Codul de procedura civila, precum si Decizia nr. 316/2003 referitoare la dispozitiile art. 23 alin. (6) din Legea nr. 47/1992, republicata.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 31 martie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 2.739/2001, Tribunalul Bacau - Sectia comerciala si de contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 59 alin. (5) teza finala din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a dispozitiilor art. 137 din Codul de procedura civila, precum si a dispozitiilor art. 23 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata. Exceptia a fost ridicata de Societatea Comerciala "SOFIMAL" - S.R.L. din Bucuresti intr-o cauza comerciala avand ca obiect cererea de deschidere a procedurii falimentului, cerere formulata de debitoarea Societatea Comerciala "MARANATHA" - S.R.L. din Bacau in baza Legii nr. 64/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autoarea acesteia sustine ca dispozitiile art. 59 alin. (5) teza finala din Legea nr. 64/1995, republicata, cu modificarile ulterioare, contravin dispozitiilor art. 20, 41 si 49 din Constitutie, deoarece dau posibilitatea judecatorului-sindic sa dispuna deschiderea unei proceduri de faliment, chiar daca nici una dintre parti nu solicita acest lucru, iar legea nu distinge si trateaza identic atat cererea de deschidere a procedurii de reorganizare in absenta unei cereri alternative de faliment, cat si cererea de faliment, desi finalitatile avute in vedere de justitiabili sunt altele. In lipsa unei cereri de faliment, daca cererea de reorganizare judiciara nu indeplineste conditiile necesare pentru a fi admisa, aceasta ar trebui respinsa, si nu sanctionata prin declansarea falimentului, in acest caz fiind prejudiciati creditorii chirografari.
    Referitor la dispozitiile art. 137 din Codul de procedura civila, coroborate cu cele ale art. 23 alin. (6) din Legea nr. 47/1992, republicata, autorul exceptiei sustine ca acestea sunt neconstitutionale, intrucat lasa la aprecierea instantei sesizarea Curtii Constitutionale cu exceptia de neconstitutionalitate, fara ca aceasta apreciere pronuntata printr-o incheiere sa poata fi atacata, ceea ce incalca dreptul la un proces echitabil prin judecarea de catre o instanta impartiala si independenta, asa cum prevad dispozitiile art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.
    Totodata autoarea exceptiei sustine ca dispozitiile criticate incalca si prevederile constitutionale ale art. 24 referitoare la dreptul la aparare.
    Tribunalul Bacau - Sectia comerciala si de contencios administrativ (judecatorul-sindic) opineaza ca exceptia este neintemeiata, intrucat lichidarea patrimoniului debitoarei este impusa de necesitatea apararii drepturilor creditorilor si a crearii unui climat favorabil pentru desfasurarea activitatii de comert.
    In ceea ce priveste dispozitiile art. 137 din Codul de procedura civila, precum si ale art. 23 alin. (6) din Legea nr. 47/1992, republicata, considera ca acestea sunt constitutionale, intrucat hotararea judecatoreasca prin care s-a solutionat exceptia de procedura urmeaza sa fie verificata de catre instanta ierarhic superioara in cadrul cailor de atac exercitate de parti.
    Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate. De asemenea, potrivit dispozitiilor art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat si punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Presedintele Camerei Deputatilor apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, scopul Legii nr. 64/1995 fiind acela de a institui o procedura pentru acoperirea pasivului debitorului aflat in insolventa fie prin reorganizarea activitatii acestuia, fie prin faliment. Instituirea obligativitatii propunerii planului de reorganizare intr-un anumit termen nu constituie o restrangere a exercitiului unor drepturi si nu contravine prevederilor art. 20 si 41 din Constitutie, intrucat judecatorul-sindic poate prelungi sau scurta perioadele stabilite de lege, la cererea oricarei persoane interesate.
    Cu privire la dispozitiile art. 137 din Codul de procedura civila si ale art. 23 alin. (6) din Legea nr. 47/1992, republicata, presedintele Camerei Deputatilor apreciaza ca acestea nu contravin prevederilor din Constitutie si nici celor din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, deoarece hotararea judecatorului care a solutionat exceptia este verificata de instanta ierarhic superioara in cadrul cailor de atac exercitate de parti.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, intrucat scopul Legii nr. 64/1995 prevazut de art. 2 este acoperirea datoriilor pe care debitorul le-a acumulat fata de creditorii sai, iar pentru aceasta s-a instituit procedura de executare silita cu caracter concursual, la care participa toti creditorii. In cadrul acestei proceduri legiuitorul a acordat prioritate procedurii reorganizarii judiciare a persoanei juridice care se afla in incetare de plati, aceasta solutie nefiind insa absoluta. In cazul in care se constata ca reorganizarea activitatii societatii comerciale respective nu mai este posibila, instanta judecatoreasca dispune lichidarea averii debitorului, deschizand procedura falimentului.
    Solutia legislativa prevazuta de dispozitiile criticate constituie o masura unanim acceptata de toate statele cu economie de piata si consacrata ca atare in termeni legislativi, iar o rezolvare contrara ar contraveni scopului declarat al legii.
    Dispozitiile criticate nu incalca dreptul de proprietate al debitorului, intrucat acest drept trebuie exercitat cu buna-credinta si in limitele stabilite de lege, ceea ce implica executarea obligatiilor contractuale, in lipsa unei asemenea executari creditorii fiind indreptatiti sa isi asigure executarea prin toate mijloacele stabilite de lege, inclusiv prin indisponibilizarea si valorificarea gajului general de care dispun.
    Referitor la criticile privind neconstitutionalitatea dispozitiilor art. 137 din Codul de procedura civila, Curtea Constitutionala s-a pronuntat cu privire la acestea prin Decizia nr. 64/1999, statuand ca nu incalca prevederile constitutionale.
    Pe de alta parte, masura trecerii la faliment, dispusa din oficiu de instanta, precum si prevederile art. 137 din Codul de procedura civila constituie masuri de drept procesual, care, potrivit art. 125 alin. (3) din Constitutie, sunt la libera apreciere a legiuitorului ordinar.
    Nici criticile privitoare la neconstitutionalitatea dispozitiilor art. 23 alin. (6) din Legea nr. 47/1992, republicata, nu sunt intemeiate, intrucat aceste dispozitii sunt menite sa descurajeze o practica, uneori abuziva, de invocare a unor exceptii de neconstitutionalitate vadit inadmisibile.
    Celelalte aspecte invocate de autorul exceptiei vizeaza fie modul in care functioneaza justitia, fie probleme ce tin de procedura de judecata si de modul in care instanta a aplicat legea in cauza respectiva, aspecte ce nu pot face obiectul unei exceptii de neconstitutionalitate, ci obiectul exercitarii cailor de atac prevazute de lege.
    Avocatul Poporului considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, deoarece, in ceea ce priveste neconstitutionalitatea prevederilor art. 59 alin. (5) din Legea nr. 64/1995, republicata, fata de dispozitiile art. 41 din Constitutie, apreciaza ca acestea sunt constitutionale, intrucat continutul si limitele dreptului de proprietate sunt stabilite de lege.
    Pe de alta parte, o reglementare care ar prevedea prelungirea sine die a termenului de depunere a planului de reorganizare ar duce la tergiversarea nejustificata a litigiilor din aceasta materie, ceea ce ar leza interesele legitime ale celorlalte parti.
    De altfel, dispozitiile art. 134 alin. (2) lit. a) din Constitutie instituie obligatia statului de a asigura crearea unui cadru favorabil pentru asigurarea tuturor factorilor de productie, iar aceste dispozitii ii vizeaza deopotriva pe agentii economici, atat pe debitori, ale caror datorii trebuie executate in conditiile legii, cat si pe creditori, fata de care se impune crearea conditiilor corespunzatoare pentru recuperarea creantelor.
    Totodata nerezolvarea situatiilor de insolvabilitate poate leza interesele generale ale societatii comerciale, intrucat aceste situatii determina existenta in lant a arieratelor, diminuarea capacitatii de plata si afecteaza posibilitatea continuarii activitatii altor agenti economici, avand efecte si asupra realizarii veniturilor bugetului public national. In acest sens s-a pronuntat si Curtea Constitutionala prin deciziile nr. 229/2000 si nr. 138/2003.
    In ceea ce priveste neconstitutionalitatea dispozitiilor art. 137 din Codul de procedura civila, apreciaza ca si aceasta critica este neintemeiata, intrucat stabilirea normelor procedurale intra in competenta exclusiva a legiuitorului, conform dispozitiilor art. 125 alin. (3) din Constitutie. Judecarea exceptiilor de catre instanta de judecata in fata careia au fost invocate nu este de natura a aduce atingere dreptului la aparare sau dreptului la un proces echitabil, partile beneficiind in toate fazele procesuale de garantiile legale ale unui proces echitabil.
    Referitor la neconstitutionalitatea prevederilor art. 23 alin. (6) din Legea nr. 47/1992, republicata, apreciaza ca acestea nu au legatura cu cauza aflata pe rolul instantei, care are ca obiect, in speta, solutionarea unei cereri de reorganizare judiciara in baza Legii nr. 64/1995.
    Presedintele Senatului nu a comunicat Curtii Constitutionale punctul sau de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui Camerei Deputatilor, Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile partilor prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si celor ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 59 alin. (5) teza finala din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a dispozitiilor art. 137 din Codul de procedura civila, precum si a dispozitiilor art. 23 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, dispozitii care au urmatorul continut:
    - Art. 59 alin. (5) teza finala din Legea nr. 64/1995, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 608 din 13 decembrie 1999, modificat prin art. I pct. 52 din Ordonanta Guvernului nr. 38/2002 (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 95 din 2 februarie 2002), aprobata si modificata prin Legea nr. 82/2003 (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 194 din 26 martie 2003): "Nerespectarea termenelor prevazute la alin. (1), (1^1), respectiv (1^2) conduce la decaderea partilor respective din dreptul de a depune un plan de reorganizare si, ca urmare, la trecerea, din dispozitia judecatorului-sindic, la faliment.";
    - Art. 137 din Codul de procedura civila: "Instanta se va pronunta mai intai asupra exceptiilor de procedura, precum si asupra celor de fond care fac de prisos, in totul sau in parte, cercetarea in fond a pricinii.
    Exceptiile nu vor putea fi unite cu fondul decat daca pentru judecarea lor este nevoie sa se administreze dovezi in legatura cu dezlegarea in fond a pricinii.";
    - Art. 23 alin. (6) din Legea nr. 47/1992, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 187 din 7 august 1997: "Daca exceptia este inadmisibila, fiind contrara prevederilor alin. (1), (2) sau (3), instanta o va respinge printr-o incheiere motivata, fara a mai sesiza Curtea Constitutionala."
    In sustinerea exceptiei de neconstitutionalitate, autoarea acesteia apreciaza ca dispozitiile legale criticate contravin urmatoarelor prevederi din Constitutie:
    - Art. 11: "(1) Statul roman se obliga sa indeplineasca intocmai si cu buna-credinta obligatiile ce-i revin din tratatele la care este parte.
    (2) Tratatele ratificate de Parlament, potrivit legii, fac parte din dreptul intern.";
    - Art. 20: "(1) Dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertatile cetatenilor vor fi interpretate si aplicate in concordanta cu Declaratia Universala a Drepturilor Omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care Romania este parte.
    (2) Daca exista neconcordante intre pactele si tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care Romania este parte, si legile interne, au prioritate reglementarile internationale.";
    - Art. 24 alin. (1): "Dreptul la aparare este garantat.";
    - Art. 41 alin. (1) si (2): "(1) Dreptul de proprietate, precum si creantele asupra statului, sunt garantate. Continutul si limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege.
    (2) Proprietatea privata este ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular. Cetatenii straini si apatrizii nu pot dobandi dreptul de proprietate asupra terenurilor.";
    - Art. 49: "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea sigurantei nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale ori ale unui sinistru deosebit de grav.
    (2) Restrangerea trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o si nu poate atinge existenta dreptului sau a libertatii."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea retine urmatoarele:
    I. In ceea ce priveste pretinsa neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 59 alin. (5) teza finala din Legea nr. 64/1995, republicata, cu modificarile ulterioare, Curtea constata ca aceste dispozitii sunt de natura procedurala, astfel cum reiese chiar din titlul Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, iar potrivit dispozitiilor art. 125 alin. (3) din Constitutie, "Competenta si procedura de judecata sunt stabilite de lege".
    Totodata Curtea s-a mai pronuntat cu privire la constitutionalitatea dispozitiilor art. 59 alin. (5) din Legea nr. 64/1995, republicata, cu modificarile ulterioare, constatand ca acestea sunt constitutionale, prin Decizia nr. 229 din 16 noiembrie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 107 din 1 martie 2001, statuand ca "o reglementare care ar prevedea prelungirea sine die a termenului in care se poate depune un eventual plan de organizare sau de lichidare ar fi de natura sa determine persistenta incertitudinii si tergiversarea rezolvarii litigiilor, ceea ce ar leza, in mod evident, interesele legitime ale celorlalte parti. De altfel, tocmai dispozitiile art. 134 alin. (2) lit. a) din Constitutie creeaza in sarcina statului obligatia de a asigura crearea unui cadru favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie, iar aceste dispozitii ii vizeaza, deopotriva, pe toti agentii economici, atat pe debitori, ale caror datorii trebuie executate in conditiile legii, cat si pe creditori, fata de care se impune crearea conditiilor corespunzatoare pentru recuperarea creantelor".
    II. Referitor la dispozitiile art. 137 din Codul de procedura civila, Curtea s-a mai pronuntat prin Decizia nr. 64 din 20 aprilie 1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 249 din 2 iunie 1999, statuand ca "Art. 137 din Codul de procedura civila nu contravine art. 21 din Constitutie si nici altor dispozitii constitutionale. Accesul liber la justitie nu trebuie confundat cu procedurile judecatoresti stabilite de lege in temeiul art. 125 alin. (3) din Constitutie, potrivit careia <<Competenta si procedura de judecata sunt stabilite de lege>>. In cadrul <<procedurii de judecata>> sunt incluse si rezolvarile exceptiilor invocate in cursul procesului, exceptii care pot fi de procedura sau de fond. Prevederile art. 137 citat reglementeaza doar ordinea in cadrul judecatii, iar nu intreaga problematica a exceptiilor, obligand instanta de judecata sa se pronunte, inainte de a intra in fondul dezbaterilor, asupra exceptiilor de procedura, precum si asupra celor de fond care fac de prisos, in total sau in parte, cercetarea in fond a pricinii".
    De asemenea, nici critica de neconstitutionalitate a acestor dispozitii legale, raportata la prevederile art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale si, implicit, la dispozitiile art. 11 si 20 din Constitutie, nu este intemeiata, intrucat dispozitiile legale criticate asigura garantiile exercitarii dreptului la un proces echitabil, prin solutionarea cauzei de catre o instanta independenta si impartiala intr-un termen rezonabil.
    Curtea, avand in vedere aceste considerente, precum si faptul ca nu exista elemente noi de natura a reconsidera jurisprudenta sa constanta in materie, urmeaza a respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 59 alin. (5) din Legea nr. 64/1995, republicata, cu modificarile ulterioare, si ale art. 137 din Codul de procedura civila ca fiind neintemeiata.
    III. Cu privire la dispozitiile art. 23 alin. (6) din Legea nr. 47/1992, republicata, Curtea constata ca instanta de judecata nu a facut aplicarea acestui text de lege, ci a sesizat Curtea Constitutionala in vederea solutionarii exceptiei de neconstitutionalitate ridicate si, ca atare, solutionarea cauzei de catre instanta de judecata nu depinde de aceste prevederi legale criticate.
    In consecinta, potrivit prevederilor art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, conform carora Curtea Constitutionala decide asupra exceptiilor de neconstitutionalitate privind dispozitii dintr-o lege sau ordonanta "de care depinde solutionarea cauzei", exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 23 alin. (6) din Legea nr. 47/1992, republicata, urmeaza a fi respinsa ca fiind inadmisibila.

    Fata de cele mai sus aratate, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    1. Respinge ca fiind neintemeiata exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 59 alin. (5) teza finala din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a dispozitiilor art. 137 din Codul de procedura civila, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "SOFIMAL" - S.R.L. din Bucuresti in Dosarul nr. 2.739/2001 al Tribunalului Bacau - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    2. Respinge ca fiind inadmisibila exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 23 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, exceptie ridicata de acelasi autor in acelasi dosar.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 11 septembrie 2003.

                        PRESEDINTE,
              prof. univ. dr. COSTICA BULAI

                              Magistrat asistent,
                              Ioana Marilena Chiva



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 331/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 331 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 331/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu