Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 33 din  4 martie 1999

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 29 pct. 2 lit. a), ale art. 361 lit. c) si ale art. 385^1 lit. c) din Codul de procedura penala, modificat si completat prin Legea nr. 45/1993

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 199 din  7 mai 1999


SmartCity3


    Lucian Mihai            - presedinte
    Costica Bulai           - judecator
    Constantin Doldur       - judecator
    Kozsokar Gabor          - judecator
    Ioan Muraru             - judecator
    Nicolae Popa            - judecator
    Lucian Stangu           - judecator
    Florin Bucur Vasilescu  - judecator
    Romul Petru Vonica      - judecator
    Ion Bonini              - procuror
    Doina Suliman           - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 29 pct. 2 lit. a), ale art. 361 lit. c) si ale art. 385 lit. c) din Codul de procedura penala, modificat si completat prin Legea nr. 45/1993, exceptie ridicata de Darvaru Ion si Stan Cornel Emilian in Dosarul nr. 2.942/1997 al Curtii Supreme de Justitie - Sectia penala.
    La apelul nominal raspund personal Darvaru Ion si Stan Cornel Emilian, asistati de avocat Danil Matei.
    Cauza fiind in stare de judecata, se da cuvantul, pe fond, avocatului autorilor exceptiei, care arata ca sentinta pronuntata in cauza nu poate fi atacata cu apel, ci numai cu recurs, astfel ca inculpatii pe care ii apara nu pot exercita aceasta cale de atac, ceea ce contravine normelor constitutionale, cu referire speciala la art. 16 si 20 din Constitutie. Legea nr. 92/1992 a introdus calea ordinara a apelului, inlaturata in anul 1948, astfel incat se efectueaza, de catre instanta superioara celei care a pronuntat sentinta, o noua judecata in fond a cauzei, prin aprecierea probelor si cu posibilitatea administrarii unora noi, efectul devolutiv fiind asigurat tocmai de posibilitatea refacerii probelor. Codul de procedura penala, astfel cum a fost modificat prin Legea nr. 45/1993, a instituit, prin art. 279 alin. 2 lit. a), art. 361 lit. c) si art. 385^1, derogari de la regula potrivit careia sentintele pronuntate, in fond, la prima instanta pot fi supuse apelului, in sensul ca acestea pot fi atacate numai cu recurs. In continuare se apreciaza ca nici chiar necesitatea stabilirii de competente speciale in cazul unor categorii de persoane apartinand celor mai inalte demnitati ale statului nu ar putea incalca principii fundamentale, cum sunt cele consfintite prin art. 16 si 21 din Constitutie. Respectarea principiului egalitatii in fata legii si a autoritatilor publice, precum si tratarea nediscriminatorie a inculpatilor cu privire la folosirea tuturor cailor de atac nu conduc la uniformitate. Recursul, cu deosebire in penal, nu ar mai avea fizionomia unei cai extraordinare de atac, iar instanta suprema nu ar mai fi transformata in instanta de fond. In acest sens, aparatorul face referire la opiniile unor teoreticieni cunoscuti in domeniul dreptului procesual penal. De asemenea, se apreciaza ca punctul de vedere comunicat de Guvern, in sensul ca exceptia este neintemeiata, nu este convingator, unele argumente, desprinse din Constitutiile altor tari, precum cea a Frantei sau ale unor tari latino-americane, venind chiar in sprijinul exceptiei de neconstitutionalitate invocate. Se face trimitere la Constitutia Romaniei din 1923, la Codul penal si la Codul civil din 1936, la Legea de organizare judecatoreasca din 1938, la Legea Curtii de Casatie din 1939. Apreciaza ca necesara reabilitarea institutiei Casatiei in administrarea justitiei. In final, solicita admiterea exceptiei, asa cum aceasta a fost ridicata.
    In cuvantul sau, reprezentantul Ministerului Public evoca jurisprudenta Curtii, cu trimitere la deciziile nr. 1/1994, nr. 70/1993, nr. 74/1994, nr. 85/1994, nr. 73/1996, nr. 92/1996, nr. 13/1999 si pune concluzii de respingere a exceptiei. Considera ca dispozitiile legale atacate sunt constitutionale si in concordanta cu practica constitutionala a altor tari, precum si a Curtii Europene a Drepturilor Omului. In continuare apreciaza ca, in ceea ce priveste garantiile procesuale, trebuie sa se tina seama de conditiile prevazute la art. 385^6 - 385^9 din Codul de procedura penala. Dreptul la un proces echitabil nu implica imperios existenta mai multor grade de jurisdictie, astfel ca textele atacate sunt in concordanta cu art. 6 si 14 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. De asemenea, se apreciaza ca numai legiuitorul poate stabili competenta si procedura de judecata, astfel incat nu se poate retine nici infrangerea normelor prevazute la art. 125 si 128 din Constitutie.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 25 septembrie 1998, pronuntata in Dosarul nr. 2.942/1997, Curtea Suprema de Justitie - Sectia penala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 29 pct. 2 lit. a), art. 361 lit. c) si ale art. 385 lit. c) din Codul de procedura penala, astfel cum a fost modificat si completat prin Legea nr. 45/1993, exceptie ridicata de Darvaru Ion si Stan Cornel Emilian cu ocazia judecarii recursurilor declarate impotriva Sentintei penale nr. 2/F din 30 iunie 1997, pronuntata de Curtea de Apel Pitesti.
    In motivarea exceptiei se sustine, in esenta, ca textele atacate contravin prevederilor constitutionale ale art. 16 privind egalitatea in drepturi, ale art. 21 referitor la accesul liber la justitie, ale art. 125 privind instantele judecatoresti si ale art. 128, care arata ca "impotriva hotararilor judecatoresti, partile interesate si Ministerul Public pot exercita caile de atac, in conditiile legii", prin aceea ca sentinta pronuntata in cauza nu poate fi atacata cu apel, ci numai cu recurs, in timp ce alte persoane, in cazul comiterii acelorasi infractiuni, pot folosi si aceasta cale de atac.
    Exprimandu-si opinia, Curtea Suprema de Justitie apreciaza ca exceptia este intemeiata, deoarece reglementarea accesului partial la justitie nu respecta principiul potrivit caruia "justitia este unica si egala pentru toti" si, asa cum se refuza existenta unor tribunale extraordinare, trebuie sa se respinga si existenta oricaror privilegii si discriminari, pentru ca cetatenii sa poata beneficia de aceleasi cai de atac "si de aceeasi procedura in procese similare". In sprijinul opiniei sale instanta de judecata invoca Decizia Curtii Constitutionale nr. 60/1993, care "respinge ideea unei discriminari in folosirea cailor de atac, aducandu-se atingere dispozitiilor art. 16 din Constitutie". In final, se apreciaza ca "un tratament diferit nu poate fi doar expresia aprecierii legiuitorului, ci trebuie sa se justifice si rational in situatia normelor procedurale ce sunt de imediata si stricta aplicare".
    Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, au fost solicitate punctele de vedere ale presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, apreciaza ca sustinerile autorilor exceptiilor nu sunt intemeiate pentru urmatoarele motive:
    1. Cu privire la critica adusa prevederilor art. 29 pct. 2 lit. a), ale art. 361 lit. c) si ale art. 385^1 lit. c) din Codul de procedura penala - in sensul ca se deroga de la regula ca justitia se infaptuieste in trei grade de jurisdictie, stabilind ca hotararile penale pot fi atacate numai cu recurs atunci cand ele sunt pronuntate in prima instanta de curtile de apel si de Curtea Militara de Apel, incalcandu-se dispozitiile art. 16 din Constitutie - se sustine ca aceasta critica nu este fondata. In sprijinul sustinerii, instanta apreciaza ca autorii exceptiei au dat o interpretare eronata principiului egalitatii consacrat in art. 16 din Constitutie, interpretare care este in vadita contradictie cu modul in care a statuat Curtea Constitutionala in jurisprudenta sa.
    2. Referitor la sustinerea potrivit careia dispozitiile legale atacate ar contraveni prevederilor art. 21, 125 si 128 din Constitutie se invoca jurisprudenta Curtii Constitutionale, care a statuat, in mod constant, ca accesul liber la justitie nu presupune ca in toate cazurile trebuie sa fie asigurat accesul la toate structurile judecatoresti si la toate caile de atac prevazute de lege, intrucat competenta de judecata si procedura sunt stabilite de legiuitor, care poate prevedea reguli deosebite, asigurand partilor posibilitatea de a ajunge in fata instantelor judecatoresti.
    3. Dispozitiile legale atacate indeplinesc conditiile prevazute la art. 2 din Protocolul nr. 7 la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale si sunt asadar compatibile cu prevederile acesteia.
    4. Critica vizand neconstitutionalitatea acelorasi prevederi legale, pe motiv ca ele se bazeaza pe ideea excluderii pentru anumite categorii de cetateni a caii de atac a apelului, tinandu-se seama de calitatea lor in procesele penale, este inexacta. Textele de lege mentionate privesc, pe de o parte, infractiuni savarsite de anumite categorii de persoane, iar pe de alta parte, se refera la anumite categorii de infractiuni.
    5. In legislatia altor tari este concretizata necesitatea stabilirii de competente speciale in raport cu calitatea unor categorii de persoane. Argumentul determinant in aceasta privinta il reprezinta dispozitiile din Constitutie care stabilesc competente speciale in privinta anumitor categorii de demnitari.
    6. Faptul ca nu este prevazuta calea de atac a apelului in cazul sentintelor pronuntate, in prima instanta, de curtile de apel si de Curtea Militara de Apel nu atrage concluzia ca in aceste situatii nu sunt garantate drepturile procesuale prevazute pentru cazurile in care exista posibilitatea exercitarii, in afara de recurs, si a apelului.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul judecatorului-raportor, sustinerile partilor prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale atacate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Potrivit art. 144 lit. c) din Constitutie si art. 23 si urmatoarele din Legea nr. 47/1992, republicata, Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta sa solutioneze exceptia ridicata.
    Din cuprinsul cererii adresate instantei pentru ridicarea exceptiei rezulta ca dispozitiile legale atacate prevad ca hotararile penale pronuntate de curtile de apel si de Curtea Militara de Apel pot fi atacate numai cu recurs, care se judeca de Curtea Suprema de Justitie.
    Desi autorii exceptiei, astfel cum rezulta din cererea pentru ridicarea exceptiei, au atacat ca neconstitutional textul art. 385^1 lit. c) din Codul de procedura penala si, desi instanta de judecata a luat in discutie aceasta norma legala, dupa cum rezulta din incheierea de sesizare, totusi din eroare, prin dispozitiv, instanta a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 385 lit. c) din Codul de procedura penala, care reglementeaza limitele rejudecarii. Prin urmare, Curtea va examina constitutionalitatea dispozitiilor art. 385^1 lit. c) din Codul de procedura penala.
    Textele legale atacate au urmatorul cuprins:
    Art. 29
    "Curtea Suprema de Justitie: [...]
    2. ca instanta de recurs, judeca:
    a) recursurile impotriva hotararilor penale pronuntate, in prima instanta, de curtile de apel si Curtea Militara de Apel";
    Art. 361
    "Sentintele pot fi atacate cu apel. Nu pot fi atacate cu apel: [...]
    c) sentintele pronuntate de curtile de apel si Curtea Militara de Apel".
    Art. 385^1: "Pot fi atacate cu recurs: [...]
    c) sentintele pronuntate de curtile de apel si Curtea Militara de Apel".
    Aceste prevederi legale sunt considerate neconstitutionale de autorii exceptiei, in raport cu dispozitiile art. 16, 21, 125 si 128 din Constitutie si cu prevederile art. 6 si 14 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, pentru ca se limiteaza liberul acces la justitie si se incalca principiul egalitatii in drepturi a cetatenilor, fara privilegii si fara discriminari, prin ingradirea accesului unor categorii de justitiabili la calea de atac a apelului.
    Cu privire la liberul acces la justitie, Curtea Constitutionala s-a pronuntat asupra compatibilitatii acestui drept cu instituirea unor proceduri speciale, precum si asupra faptului daca liberul acces la justitie implica existenta unei proceduri unice, inclusiv in ceea ce priveste exercitarea cailor de atac.
    Astfel, prin Decizia nr. 1 din 8 februarie 1994 a Plenului Curtii Constitutionale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 69 din 16 martie 1994, s-a statuat ca liberul acces la justitie presupune accesul la mijloacele procedurale prin care se infaptuieste actul de justitie. S-a considerat ca stabilirea regulilor de desfasurare a procesului in fata instantelor judecatoresti este de competenta exclusiva a legiuitorului. Aceasta solutie rezulta din dispozitiile constitutionale ale art. 125 alin. (3), potrivit caruia "Competenta si procedura de judecata sunt stabilite de lege" si ale art. 128, in conformitate cu care "Impotriva hotararilor judecatoresti, partile interesate si Ministerul Public pot exercita caile de atac, in conditiile legii".
    In considerentele aceleiasi decizii se retine ca semnificatia art. 21 alin. (2) din Constitutie, potrivit careia accesul la justitie nu poate fi ingradit prin lege, este aceea ca nu se poate exclude de la exercitiul drepturilor procesuale nici o categorie de persoane sau grup social. Legiuitorul poate institui, in considerarea unor situatii deosebite, reguli speciale de procedura, precum si modalitati de exercitare a drepturilor procedurale, astfel incat accesul liber la justitie nu inseamna accesul, in toate cazurile, la toate structurile judecatoresti si la toate caile de atac. In acest sens s-a pronuntat Curtea Constitutionala si prin Decizia nr. 92 din 11 septembrie 1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 297 din 20 noiembrie 1996.
    In legatura cu argumentul potrivit caruia s-a incalcat principiul egalitatii cetatenilor in fata legii si a autoritatilor publice, consacrat de art. 16 alin. (1) din Constitutie, Curtea Constitutionala a statuat ca nu este "contrar acestui principiu (de egalitate) instituirea unor reguli speciale, inclusiv in ceea ce priveste caile de atac, atata timp cat ele asigura egalitatea juridica a cetatenilor in utilizarea lor". Principiul egalitatii nu inseamna uniformitate, asa incat, daca la situatii egale trebuie sa corespunda un tratament egal, la situatii diferite tratamentul nu poate fi decat diferit. In acest sens este si practica jurisdictionala a Curtii, asa cum rezulta din deciziile nr. 70/1993, nr. 74/1994 si nr. 85/1994.
    Faptul ca, datorita unor prevederi legale, anumite persoane pot ajunge in situatii defavorabile, apreciate subiectiv si prin prisma propriilor lor interese, nu reprezinta o discriminare care sa efectueze constitutionalitatea textelor respective. In acest fel a rationat Curtea Constitutionala in Decizia nr. 44 din 24 aprilie 1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 345 din 17 decembrie 1996.
    De asemenea, Curtea retine ca legiuitorul constituant sau cel ordinar, prin dispozitii constitutionale ori prin dispozitii legale, a stabilit regimuri diferite in raport cu natura unor autoritati si cu atributiile acestora. Acest tratament priveste si exercitarea doar a unei cai de atac (recursul). Este cazul sentintelor care privesc infractiunile savarsite de senatori, deputati, membri ai Guvernului, judecatori ai Curtii Constitutionale, consilieri de conturi, judecatori, procurori si controlori financiari ai Curtii de Conturi, presedintele Consiliului Legislativ, maresali, amirali si generali, sefi ai cultelor religioase organizate potrivit legii si de ceilalti membri ai Inaltului Cler care au cel putin rangul de arhiereu sau echivalentul acestuia, de judecatori si magistrati-asistenti de la Curtea Suprema de Justitie, judecatori de la curtile de apel si Curtea Militara de Apel si de procurori de pe langa aceste instante.
    De altfel, in legatura cu efectul devolutiv al recursului si al limitelor sale, in aceasta cauza este necesar sa se aiba in vedere si garantiile procesuale reglementate de art. 385^6 alin. 3 din Codul de procedura penala. In temeiul acestor prevederi, "Recursul declarat impotriva unei hotarari care, potrivit legii, nu poate fi atacata cu apel nu este limitat la motivele de casare prevazute in art. 385^9, iar instanta este obligata ca, in afara temeiurilor invocate si cererilor formulate de recurent, sa examineze intreaga cauza sub toate aspectele".
    Cu privire la exercitarea cailor de atac si la concordanta legii procesuale romanesti cu art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, care consacra dreptul persoanei la un proces echitabil, Curtea s-a pronuntat prin Decizia nr. 73 din 4 iunie 1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 255 din 22 octombrie 1996, statuand ca, in sensul practicii Curtii Europene a Drepturilor Omului, conceptul de "proces echitabil" nu implica imperios "existenta mai multor grade de jurisdictie, a unor cai de atac al hotararilor judecatoresti, inclusiv exercitarea acestor cai de atac de catre toate partile din proces".
    Intrucat nu au intervenit elemente noi care sa determine schimbarea practicii Curtii Constitutionale, urmeaza ca exceptia de neconstitutionalitate invocata sa fie respinsa.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si al art. 1, 2, 3, al art. 13 alin. (1) lit. A.c) si al art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 29 pct. 2 lit. a), ale art. 361 lit. c) si ale art. 385^1 lit. c) din Codul de procedura penala, modificat si completat prin Legea nr. 45/1993, exceptie ridicata de Darvaru Ion si Stan Cornel Emilian in Dosarul nr. 2.942/1997 al Curtii Supreme de Justitie - Sectia penala.
    Definitiva.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 4 martie 1999.

            PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                       LUCIAN MIHAI

                              Magistrat asistent,
                              Doina Suliman



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 33/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 33 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 33/1999
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu