Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 32 din 28 ianuarie 2003

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 161 din 13 martie 2003


SmartCity3


    Nicolae Popa             - presedinte
    Costica Bulai            - judecator
    Nicolae Cochinescu       - judecator
    Constantin Doldur        - judecator
    Kozsokar Gabor           - judecator
    Petre Ninosu             - judecator
    Serban Viorel Stanoiu    - judecator
    Lucian Stangu            - judecator
    Ioan Vida                - judecator
    Florentina Balta         - procuror
    Mihaela Senia Costinescu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla pronuntarea asupra exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 alin. (1) din Legea nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 83/2000, exceptie ridicata de Maria Viorica Necsulescu in Dosarul nr. 57/A/2002 al Curtii de Apel Craiova - Sectia de contencios administrativ.
    Dezbaterile au avut loc in sedinta publica din data de 21 ianuarie 2003 si au fost consemnate in incheierea de la acea data, cand Curtea, avand nevoie de timp pentru a delibera, a amanat pronuntarea pentru data de 28 ianuarie 2003.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 18 martie 2002, pronuntata in Dosarul nr. 57/A/2002, Curtea de Apel Craiova - Sectia de contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 alin. (1) din Legea nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 83/2000, exceptie ridicata de Maria Viorica Necsulescu.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autoarea acesteia sustine ca art. 5 alin. (1) din Legea nr. 50/1996, care calculeaza adaosul la indemnizatia de incadrare lunara in raport cu "vechimea efectiva" in magistratura, contravine art. 16 alin. (1) din Constitutie, intrucat creeaza discriminari in randul corpului magistratilor. De asemenea, se apreciaza ca textul de lege criticat lipseste de continut art. 44 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, deoarece acest articol defineste vechimea in magistratura, precum si perioadele asimilate acesteia fara a face distinctie intre vechimea efectiva in magistratura si vechimea in celelalte functii de specialitate juridica.
    Curtea de Apel Craiova, exprimandu-si punctul de vedere, considera exceptia de neconstitutionalitate ca fiind intemeiata. Reglementarea cuprinsa in art. 5 alin. (1) din Legea nr. 50/1996 incalca art. 16 din Constitutie, intrucat se creeaza o inegalitate intre cetatenii care au aceeasi pregatire profesionala si au exercitat diferite functii juridice.
    Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, precum si Guvernului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata. De asemenea, in conformitate cu dispozitiile art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al Avocatului Poporului.
    Guvernul arata ca textul de lege criticat se refera in mod expres si limitativ la vechimea in functiile de judecator, procuror, magistrat-asistent al Curtii Supreme de Justitie, personal de specialitate juridica din Ministerul Justitiei sau Institutul National al Magistraturii. In ceea ce priveste sintagma "vechime efectiva", aceasta semnifica faptul ca in calculul vechimii prevazute la art. 5 alin. (1) din lege nu se vor lua in considerare, pe de o parte, intreruperile de activitate, cum sunt, spre exemplu, stagiul militar, concediul de maternitate sau pentru ingrijirea copilului si, pe de alta parte, perioadele cat persoana a indeplinit alte functii decat cele enumerate la art. 5 alin. (1).
    Avocatul Poporului apreciaza ca limitarea aplicarii dispozitiilor legale criticate nu incalca principiul constitutional al egalitatii in drepturi. Egalitatea in drepturi a cetatenilor, consfintita de art. 16 din Constitutie, nu inseamna uniformitate, astfel incat "daca la situatii egale trebuie sa corespunda un tratament egal, la situatii diferite, tratamentul nu poate fi decat diferit".
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost sesizata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie, astfel cum rezulta din notele scrise depuse de autorul exceptiei in fata instantei de judecata, art. 5 alin. (1) din Legea nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 563 din 18 noiembrie 1999, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 83/2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 425 din 1 septembrie 2000. Textul de lege criticat are urmatorul continut:
    - Art. 5 alin. (1): "Magistratii beneficiaza de un adaos la indemnizatia de incadrare lunara, in raport cu vechimea efectiva in functiile prevazute la art. 42 si art. 43 alin. 2 din Legea nr. 92/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, calculat in procente la indemnizatia bruta de incadrare, dupa cum urmeaza:
    - de la 5 la 10 ani - 5%;
    - de la 10 la 15 ani - 10%;
    - de la 15 la 20 de ani - 15%;
    - peste 20 de ani - 20% ."
    Textul constitutional invocat de autorul exceptiei ca fiind incalcat are urmatoarea redactare:
    - Art. 16 alin. (1): "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca dispozitiile referitoare la salarizarea si alte drepturi ale magistratilor si personalului de specialitate juridica asimilat, potrivit legii, acestora, din Legea nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, republicata, au fost abrogate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 924 din 18 decembrie 2002, solutia legislativa consacrata de textul de lege criticat fiind preluata de art. 4 alin. (1) din ordonanta sus-mentionata, care are urmatorul continut: "Magistratii beneficiaza, in raport cu vechimea efectiva in functiile de judecator, procuror, magistrat-asistent la Curtea Suprema de Justitie sau de personal asimilat magistratilor, de o majorare a indemnizatiei stabilite potrivit art. 3 alin. (2), calculata in procente la indemnizatia bruta, dupa cum urmeaza:
    - de la 5 la 10 ani - 5%;
    - de la 10 la 15 ani - 10%;
    - de la 15 la 20 de ani - 15%;
    - peste 20 de ani - 20% ."
    Prin urmare, dat fiind ca, dupa invocarea exceptiei de neconstitutionalitate in fata instantei judecatoresti, prevederea legala supusa controlului a fost modificata, Curtea Constitutionala urmeaza sa se pronunte asupra constitutionalitatii prevederii legale in noua sa redactare, intrucat solutia legislativa din ordonanta care modifica Legea nr. 50/1996 este, in principiu, aceeasi cu cea dinaintea modificarii.
    Curtea constata ca asupra constitutionalitatii dispozitiilor art. 5 alin. (1) din Legea nr. 50/1996 s-a mai pronuntat prin Decizia nr. 155 din 28 mai 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 447 din 26 iunie 2002, considerand exceptia ca fiind neintemeiata. Cu acel prilej s-a retinut ca "acordarea adaosului la indemnizatia de incadrare a magistratilor numai in raport cu vechimea efectiva realizata in functii de judecator, procuror sau in alte functii asimilate acestora este o optiune a legiuitorului, constituind o recompensa pentru fidelitatea fata de aceste functii.
    Persoanele care au dobandit vechime intr-o functie de magistrat si in functii asimilate acesteia se afla intr-o situatie diferita fata de cele care au realizat vechime in alte functii cu profil juridic. Perioadele de activitate exercitata in aceste functii constituie pentru acestea din urma vechime de cotizare utila la calcularea pensiei, daca pensionarea intervine cand acestea ocupa un post de magistrat sau un post asimilat acestei functii, precum si la numirea si promovarea in posturi de magistrat".
    Solutia adoptata, ca si considerentele pe care aceasta se intemeiaza isi mentin valabilitatea si in cauza de fata, intrucat nu s-au adus in dezbatere imprejurari noi care sa determine schimbarea jurisprudentei Curtii Constitutionale in aceasta materie.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, cu majoritate de voturi,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, exceptie ridicata de Maria Viorica Necsulescu in Dosarul nr. 57/A/2002 al Curtii de Apel Craiova - Sectia de contencios administrativ.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 28 ianuarie 2003.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Mihaela Senia Costinescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 32/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 32 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 32/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu