DECIZIE Nr.
2858 din 7 august 2007
privind regimul de
autorizare generala pentru furnizarea serviciilor postale
ACT EMIS DE:
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTARE IN COMUNICATII SI TEHNOLOGIA
INFORMATIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 608 din 4 septembrie 2007
In temeiul prevederilor art. 7 alin. (1), (3) şi (5)
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 134/2006 privind înfiinţarea
Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia
Informaţiei, precum şi ale art. 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 privind
serviciile poştale aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
642/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Autorităţii Naţionale pentru
Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei emite prezenta decizie.
Art. 1. - Prezenta decizie reglementează procedura de autorizare a persoanelor care intenţionează să
furnizeze servicii poştale, precum şi condiţiile în care furnizorii de servicii
poştale beneficiază de regimul de autorizare generală.
Art. 2. - (1) Regimul de autorizare generală este
regimul juridic adoptat de Autoritatea Naţională pentru Reglementare în
Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, denumită în continuare ANRCTI, care stabileşte drepturile şi
obligaţiile furnizorilor de servicii
poştale, permiţand furnizarea
de servicii poştale fără obţinerea unei decizii explicite din partea ANRCTI,
prin notificarea intenţiei de a presta activităţi de furnizare a serviciilor poştale.
(2) Drepturile şi obligaţiile persoanelor care
furnizează servicii poştale în condiţiile regimului de autorizare generală sunt
prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 3. - (1) Orice persoană fizică sau juridică ce
intenţionează să furnizeze servicii poştale, denumită în continuare solicitant, este obligată să transmită
ANRCTI o notificare cu privire la această intenţie, cel mai tarziu în ziua începerii activităţii.
(2) Notificarea se va realiza în mod obligatoriu prin
completarea şi transmiterea, în original, a formularului-tip prevăzut în anexa
nr. 2.
Art. 4. - (1) Solicitantul care are calitatea de
comerciant va anexa la formularul-tip următoarele
documente, care fac parte integrantă din notificare:
a) certificatul de înregistrare la oficiul registrului
comerţului, conţinand codul unic de înregistrare, în
copie;
b) autorizaţia pentru desfăşurarea de către persoane
fizice a unor activităţi economice în mod independent, precum şi pentru
înfiinţarea şi funcţionarea de asociaţii familiale, dacă este cazul, în copie;
c) actul de identitate al reprezentantului
solicitantului menţionat în formularul-tip al notificării, în copie;
d) condiţiile generale privind
furnizarea serviciilor poştale.
(2) Solicitantul persoană juridică care nu are
calitatea de comerciant va anexa la formularul-tip următoarele documente, care
fac parte integrantă din notificare:
a) certificatul de înregistrare fiscală, în copie, precum şi, dacă este cazul, certificatul de
înregistrare în registrul special al asociaţiilor şi fundaţiilor, în copie;
b) actul de înfiinţare, cu toate modificările şi
completările ulterioare, în copie;
c) actul de identitate al reprezentantului solicitantului menţionat în formularul-tip al notificării,
în copie;
d) condiţiile generale privind furnizarea serviciilor
poştale.
(3) Solicitantul persoană străină va anexa la
formularul-tip următoarele documente, care fac parte integrantă din notificare:
a) documentele echivalente celor prevăzute la alin. (1)
lit. a) şi b) sau la alin. (2) lit. a) şi b), după caz, în traducere legalizată
în limba romană;
b) actul de identitate al reprezentantului
solicitantului menţionat în formularul-tip al notificării, în copie;
c) condiţiile generale privind furnizarea serviciilor
poştale, în limba romană.
(4) Solicitantul poate indica, în cuprinsul
formularului-tip al notificării, data estimativă a începerii furnizării
fiecărui serviciu poştal. Data estimativă reprezintă data de la care
solicitantul va dobandi, cu
respectarea condiţiilor prevăzute la art. 5 alin. (1), drepturile şi
obligaţiile prevăzute de regimul de autorizare generală pentru fiecare serviciu
poştal.
(5) In cazul în care solicitantul nu a indicat nicio dată estimativă ori a indicat o dată estimativă
anterioară datei realizării notificării, acesta dobandeşte drepturile şi obligaţiile prevăzute de regimul de autorizare
generală pentru serviciile indicate în notificare de la data realizării
notificării în condiţiile art. 5 alin. (1).
Art. 5. - (1) Notificarea nu este considerată realizată
decat dacă au fost îndeplinite
toate cerinţele legale privind transmiterea, forma şi conţinutul notificării. Pană la realizarea notificării solicitantul
nu are dreptul de a furniza servicii poştale.
(2) In cazul în care nu sunt îndeplinite cerinţele
prevăzute la alin. (1) ANRCTI, în termen de 7 zile de la data transmiterii
notificării, va cere în scris solicitantului îndeplinirea acestora.
(3) In cazul prevăzut la alin. (2), notificarea este
considerată realizată la data transmiterii către ANRCTI a documentelor care
atestă îndeplinirea cerinţelor, prevederile art. 4 alin. (4) şi (5) aplicandu-se în mod corespunzător.
Art. 6. - (1) Solicitantul care a realizat notificarea în condiţiile prevăzute de prezenta decizie este
considerat furnizor de servicii poştale, denumit în continuare furnizor, şi dobandeşte drepturile şi obligaţiile specifice
prevăzute de regimul de autorizare generală pentru serviciile poştale indicate
în notificare, de la data prevăzută la art. 4 alin. (4) sau (5), după caz.
(2) Obţinerea dreptului de a furniza un anumit serviciu
poştal indicat în notificare nu conferă dreptul de a furniza un alt serviciu
poştal.
(3) Furnizorul nu are obligaţia de a începe prestarea
efectivă a serviciilor poştale indicate în notificare.
(4) Neînceperea prestării efective a serviciilor poştale
de către un furnizor nu amană
naşterea drepturilor şi obligaţiilor acestuia prevăzute de regimul de
autorizare generală.
(5) Drepturile prevăzute de
regimul de autorizare generală nu pot fi transmise cu titlu particular către
terţi.
Art. 7. - (1) In termen de 7 zile de la data realizării
notificării ANRCTI eliberează şi transmite solicitantului un certificat-tip
care atestă că acesta beneficiază de dreptul de a furniza serviciile poştale
indicate în notificare, precum şi data de la care se naşte dreptul de a furniza
fiecare dintre aceste servicii poştale, în conformitate cu prevederile art. 4
alin. (4) sau (5), după caz.
(2) Certificatul-tip are forma
prevăzută în anexa nr. 3 şi este însoţit de un exemplar al Regimului de
autorizare generală pentru furnizarea serviciilor poştale, prevăzut în anexa
nr. 1.
Art. 8. - (1) Orice modificare a datelor cuprinse în
notificare va fi comunicată ANRCTI în termen de 15
zile de la data apariţiei, prin transmiterea, în original, a unei informări
însoţite, acolo unde este cazul, de actele doveditoare, în copie.
(2) In cazul în care modificarea priveşte furnizarea
altor servicii poştale, suplimentare faţă de cele indicate în notificarea
anterioară, ori data estimativă a începerii furnizării serviciilor poştale este
necesară realizarea unei noi notificări, în condiţiile art. 3.
(3) In cazul prevăzut la alin. (2), precum şi în cazul
în care modificarea priveşte datele de
identificare ale solicitantului/furnizorului, cuprinse
în certificatul-tip, ANRCTI va emite un nou certificat-tip conţinand aceste modificări.
(4) Persoanele care devin, prin absorbţie ori prin
orice alt mod, succesori universali ori cu titlu universal ai unui furnizor
care îşi încetează astfel existenţa au obligaţia de a transmite ANRCTI o informare,
în condiţiile alin. (1).
(5) Furnizorul persoană juridică are obligaţia de a
comunica ANRCTI certitudinea intervenţiei oricărei situaţii de desfiinţare
voluntară a sa, prin transmiterea unei informări, în condiţiile alin. (1).
Art. 9. - (1) Dreptul de a furniza servicii poştale,
precum şi celelalte drepturi şi obligaţiile prevăzute de regimul de autorizare
generală încetează în următoarele cazuri:
a) la cererea furnizorului, prin transmiterea, în
original, a cererii-tip prevăzute în anexa nr. 4, însoţită de copia actului de
identitate al persoanei care o semnează, dacă aceasta este alta decat reprezentantul solicitantului menţionat
în formularul-tip al notificării;
b) în cazul aplicării sancţiunii suspendării sau
retragerii acestui drept.
(2) Cererea prevăzută la alin. (1) lit. a) îşi produce
efectele de la data transmiterii către ANRCTI. ANRCTI va confirma în scris
furnizorului încetarea dreptului de a furniza unele sau toate serviciile
poştale şi va emite un nou certificat-tip în cazul în care furnizorul nu a
renunţat la dreptul de a furniza toate serviciile poştale.
(3) Incetarea suspendării dreptului de a furniza
servicii poştale produce renaşterea drepturilor şi a obligaţiilor prevăzute de
regimul de autorizare generală.
(4) Persoana căreia i s-a aplicat sancţiunea
retragerii dreptului de a furniza servicii poştale nu mai poate dobandi dreptul de a furniza servicii poştale
o perioadă de 3 ani de la retragerea dreptului.
(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. a),
furnizorii de serviciu universal nu pot renunţa, pe perioada desemnării, la
dreptul de a furniza serviciile poştale pentru care au fost desemnaţi furnizori de serviciu universal.
Art. 10. - (1) In scopul realizării unei evidenţe
oficiale a furnizorilor, ANRCTI întocmeşte şi actualizează Registrul public al
furnizorilor de servicii poştale, disponibil pe pagina de internet a ANRCTI.
(2) In Registrul public al
furnizorilor de servicii poştale sunt înscrise următoarele informaţii privind
fiecare furnizor:
a) datele de identificare;
b) serviciile poştale pe care are dreptul să le
furnizeze;
c) data naşterii dreptului de a furniza fiecare
serviciu poştal;
d) lista punctelor de acces fixe deservite de personal.
Art. 11. - (1) In cazurile în care prezenta decizie
impune solicitantului/furnizorului obligaţia transmiterii în original a unor
documente către ANRCTI, acestea trebuie să fie ştampilate şi semnate de
reprezentantul solicitantului/furnizorului, iar transmiterea se poate efectua
către sediul central sau către structura teritorială a ANRCTI în a cărei rază se situează sediul
ori domiciliul solicitantului/furnizorului numai în unul dintre următoarele
moduri:
a) prin depunere, personal sau de către un
reprezentant al solicitantului/furnizorului, sub luare de semnătură;
b) printr-un serviciu poştal;
c) ca înscris în formă electronică, căruia i s-a
încorporat, ataşat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă,
bazată pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la momentul
respectiv şi generată cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a
semnăturii electronice.
(2) Este considerată dată a transmiterii, după caz,
data înscrierii în registrul general de intrare-ieşire a corespondenţei al
ANRCTI, data confirmării primirii documentelor la sediul central al ANRCTI
printr-un serviciu poştal cu confirmare de primire sau data confirmării
primirii înscrisului în formă electronică.
(3) In cazurile în care
prezenta decizie impune solicitantului/furnizorului obligaţia transmiterii în
copie a unor documente către ANRCTI, transmiterea acestora se poate efectua
către sediul central sau către structura teritorială a ANRCTI în a cărei rază
se situează sediul ori domiciliul solicitantului/furnizorului, în modurile prevăzute
la alin. (1), ori prin poştă electronică sau fax.
(4) Personalul ANRCTI are obligaţia de a nu divulga
către terţi informaţiile cuprinse în documentele transmise decat în cazurile şi cu procedura prevăzută de
lege.
(5) In cazurile în care prezenta decizie prevede
transmiterea unor documente de către ANRCTI, acestea se transmit în original
către sediul ori domiciliul solicitantului/furnizorului printr-un serviciu
poştal cu confirmare de primire; solicitantul/furnizorul poate conveni cu
ANRCTI transmiterea documentelor în alte condiţii.
(6) Formularele prevăzute la art. 3 alin. (2) şi art.
9 alin. (1) lit. a) pot fi obţinute de la sediul central, de la orice structură
teritorială a ANRCTI sau de pe pagina de internet a
ANRCTI.
Art. 12. - (1) Pană la data de
31 decembrie 2007 toţi furnizorii au obligaţia de a realiza o nouă notificare.
(2) Nerealizarea unei noi notificări în condiţiile
alin. (1) produce încetarea dreptului de a furniza servicii poştale.
Art. 13. -Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezenta decizie.
Art. 14. - (1) Prezenta decizie va fi publicată în
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, şi va intra în vigoare la 3 zile de la publicare.
(2) La data intrării în vigoare a prezentei decizii,
Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii nr.
118/2003 privind procedura de autorizare a furnizorilor de servicii poştale,
publicată în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 212 din 1 aprilie 2003, cu modificările
ulterioare, se abrogă.
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementare
în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei,
Dan Cristian Georgescu
ANEXA Nr. 1
REGIMUL DE AUTORIZARE GENERALĂ
pentru furnizarea serviciilor poştale
1. Definiţii
1.1. In înţelesul prezentei anexe următorii termeni se
definesc astfel:
a) imprimate - trimiteri
poştale constand în: cărţi,
periodice, ziare, cataloage, hărţi geografice, partituri muzicale etc;
b) colete poştale - trimiteri poştale cu greutatea maximă de 50 kg, altele decat trimiterile de corespondenţă sau
imprimatele;
c) trimitere poştală
înregistrată - trimitere poştală care face
obiectul unui serviciu poştal care are drept particularitate eliberarea de
către furnizor expeditorului a unui document care atestă data depunerii, precum
şi, de regulă, plata tarifului;
d) servicii de curierat -
servicii poştale, altele decat
serviciile poştale pe care are obligaţia să le presteze furnizorul de serviciu
universal;
e) serviciul de publicitate prin poştă - serviciu poştal avand ca obiect un număr minim de 500 de
trimiteri poştale interne sau internaţionale care urmează să fie transportate
şi livrate la adresa indicată de expeditor pe trimiterea în sine sau pe
ambalajul acesteia, depuse în acelaşi punct de acces, de către acelaşi
expeditor, prin aceeaşi expediţie, constand exclusiv în materiale de reclamă, marketing sau publicitate,
care conţin mesaje identice, cu excepţia numelui, adresei şi a numărului de
identificare ale destinatarului, precum şi a altor modificări care nu alterează
natura mesajului. Nu constituie publicitate prin poştă chitanţele, facturile,
situaţiile financiare şi alte mesaje avand un conţinut diferit, precum şi trimiterile care conţin, în afară
de publicitate prin poştă, şi alte trimiteri în acelaşi ambalaj;
f) serviciul Express -
serviciu poştal care presupune, în mod cumulativ:
- eliberarea de către furnizor expeditorului a unui
document care atestă data şi ora depunerii, precum şi, de regulă, plata
tarifului;
- predarea trimiterii poştale
la adresa destinatarului, personal către acesta sau către persoana autorizată
să primească trimiterea poştală;
- răspunderea furnizorului pentru predarea cu întarziere a trimiterii poştale;
- predarea rapidă a trimiterii poştale;
g) serviciul Ramburs -
serviciu poştal avand ca
obiect trimiteri poştale înregistrate, a cărui particularitate constă în
achitarea contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poştale de către
destinatar expeditorului prin intermediul reţelei poştale;
h) serviciul Confirmare de primire - serviciu poştal avand ca obiect trimiteri poştale înregistrate, a cărui
particularitate constă în predarea către expeditor a dovezii privind predarea
trimiterii, confirmată în scris de către destinatar;
i) serviciul Schimbare
destinaţie - serviciu poştal avand ca obiect trimiteri poştale
înregistrate, a cărui particularitate constă în posibilitatea schimbării, la
solicitarea expresă a expeditorului, înainte de predare şi într-un termen
convenit cu furnizorul, a destinatarului sau a adresei înscrise pe trimiterea
poştală, precum şi în posibilitatea opririi predării trimiterii poştale;
j) serviciul Livrare
specială - serviciu poştal avand ca obiect trimiteri poştale
înregistrate, a cărui particularitate constă în predarea trimiterii poştale
potrivit indicaţiilor expeditorului privind data şi ora predării, la adresa indicată, personal destinatarului
sau persoanei autorizate să primească trimiterea poştală, sau ordinea de
predare, în cazul mai multor destinatari;
1.2. In cuprinsul prezentei
anexe sunt, de asemenea, aplicabile definiţiile prevăzute în Ordonanţa
Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobată, cu modificări şi
completări, prin Legea nr. 642/2002, cu modificările şi completările
ulterioare.
2. Serviciile poştale
care intră sub incidenţa regimului de autorizare generală
2.1. Servicii poştale incluse în sfera serviciului
universal
2.1.1. colectarea, sortarea, transportul şi livrarea
trimiterilor poştale interne şi internaţionale în greutate de pană la 2 kg:
2.1.1.1. trimiteri de corespondenţă:
- interne;
- internaţionale.
2.1.1.2. imprimate:
- interne;
- internaţionale.
2.1.1.3. trimiteri de publicitate prin poştă:
- interne;
- internaţionale.
2.1.2. colectarea, sortarea, transportul şi livrarea
coletelor poştale în greutate de pană la 10 kg:
- interne;
- internaţionale.
2.1.3. distribuirea coletelor poştale cu limite de
greutate între 10 şi 20 kg expediate din afara teritoriului Romaniei către o adresă aflată pe teritoriul
acesteia.
2.1.4. serviciul de trimitere
recomandată avand ca obiect:
2.1.4.1. trimiteri poştale în greutate de pană la 2 kg:
- interne;
- internaţionale.
2.1.4.2. colete poştale în greutate de pană la 10 kg:
- interne;
- internaţionale.
2.1.4.3. colete poştale cu limite de greutate între 10
şi 20 kg expediate din afara teritoriului Romaniei către o adresă aflată pe teritoriul acesteia.
2.1.5. serviciul de trimitere cu valoare declarată avand ca obiect:
2.1.5.1. trimiteri poştale în greutate de pană la 2 kg:
- interne;
- internaţionale.
2.1.5.2. colete poştale în
greutate de pană la 10 kg:
- interne;
- internaţionale.
2.1.5.3. colete poştale cu limite de greutate între 10
şi 20 kg expediate din afara teritoriului Romaniei către o adresă aflată pe teritoriul acesteia.
2.2. Servicii poştale
neincluse în sfera serviciului universal
2.2.1. Servicii avand ca obiect
trimiteri poştale interne şi internaţionale
în greutate mai mare de 2 kg:
2.2.1.1. trimiteri de corespondenţă:
- interne;
- internaţionale.
2.2.1.2. imprimate:
- interne;
- internaţionale.
2.2.1.3. trimiteri de publicitate prin poştă:
- interne;
- internaţionale.
2.2.2. Servicii avand ca obiect
colete poştale interne cu limite de greutate între 10 şi 50 kg.
2.2.3. Servicii avand ca
obiect colete poştale cu limite de greutate între 10 şi 50 kg expediate de pe
teritoriul Romaniei către o
adresă aflată în afara teritoriului acesteia.
2.2.4. Servicii avand ca
obiect colete poştale cu limite de greutate între 20 şi 50 kg expediate din
afara teritoriului Romaniei
către o adresă aflată pe teritoriul acesteia.
2.2.5. Servicii care prezintă caracteristici
suplimentare serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal:
2.2.5.1. Serviciul Ramburs;
2.2.5.2. Serviciul Schimbare
destinaţie;
2.2.5.3. Serviciul Livrare
specială;
2.2.5.4. Serviciul Confirmare de primire;
2.2.5.5. Serviciul Express.
2.2.6. Serviciul de schimb de documente.
3. Regulile aplicabile
furnizării serviciilor poştale
3.1. Aplicabilitatea regulilor
3.1.1. Regulile prevăzute în prezenta anexă se aplică
serviciilor de curierat, precum şi serviciilor din sfera serviciului universal
pe care are obligaţia să le presteze furnizorul de serviciu universal, dacă
prin dispoziţii speciale nu se prevede altfel.
3.2. Obiectul serviciilor poştale
3.2.1. Serviciul poştal standard constă în preluarea de
către furnizor a trimiterii poştale şi în predarea acesteia în aceeaşi stare la
adresa destinatarului, într-un anumit termen şi în schimbul unui tarif.
3.2.2. Furnizorul poate adăuga la serviciul poştal
standard diferite caracteristici suplimentare care individualizează fiecare
serviciu poştal pe care îl prestează şi care, de regulă, presupun costuri şi
tarife suplimentare.
3.2.3. Serviciile prevăzute la pct. 1.1 lit. f)-j)
sunt considerate servicii poştale distincte; furnizorul poate adăuga la acestea
alte caracteristici suplimentare.
3.3. Dreptul de a furniza servicii poştale
3.3.1. Furnizorul are dreptul de a presta serviciile
poştale indicate în notificare în orice localitate de pe teritoriul Romaniei, pe o perioadă nedeterminată, în
condiţiile ofertelor sale comerciale.
3.3.2. Furnizorul are dreptul de a presta serviciile
poştale indicate în notificare, avand ca obiect trimiteri poştale internaţionale, numai cu respectarea
legislaţiei statelor pe teritoriul cărora prestează serviciile poştale
respective.
3.4. Oferta de servicii poştale
3.4.1. Ofertele comerciale ale furnizorului,
stabilite cu respectarea dispoziţiilor legale, cuprind condiţiile generale
privind furnizarea serviciilor poştale respective şi tarifele aplicabile.
3.4.2. In cazul în care furnizorul adoptă denumiri
comerciale ale unor servicii poştale, acesta are obligaţia de a menţiona în
ofertele sale comerciale categoria în care se încadrează serviciul respectiv,
conform prevederilor pct. 2.
3.4.3. Furnizorul poate
diferenţia ofertele sale comerciale, printre altele, în funcţie de:
a) categoriile de expeditori (persoane fizice şi
persoane juridice);
b) zona geografică unde se prestează serviciul (unde
se realizează colectarea şi livrarea);
c) numărul minim de trimiteri poştale care pot face
obiectul serviciului poştal;
d) gradul de prelucrare a trimiterilor poştale.
3.5. Tarifarea serviciilor poştale
3.5.1. Furnizorul are dreptul de a stabili în mod
liber tarifele corespunzătoare serviciilor oferite utilizatorilor, inclusiv
reducerile pe care le aplică în funcţie de volumul sau de gradul de prelucrare
a trimiterilor poştale.
3.5.2. Furnizorul are dreptul să dezvolte orice fel de
sisteme de plată ori de atestare a plăţii serviciilor pe care le furnizează
(etichete autoadezive care să ateste plata tarifului, precum şi orice alt mod
de plată convenit cu utilizatorul), cu excepţia timbrelor poştale.
3.5.3. Furnizorul are obligaţia de a respecta
drepturile rezervate furnizorului de serviciu universal, respectiv de a presta
servicii poştale avand ca
obiect trimiteri de corespondenţă cu respectarea limitelor de greutate şi de
tarif care determină întinderea drepturilor rezervate ale furnizorului de
serviciu universal, chiar în condiţiile în care se acordă expeditorului
facilităţi tarifare.
3.5.4. In situaţia în care furnizorul aplică tarife
diferenţiate în funcţie de dimensiunile fizice ale trimiterilor poştale (în
particular în funcţie de greutate), acesta are obligaţia de a deţine, la
fiecare punct de acces deservit de personal, instrumentele de măsură necesare
(în particular cantare).
3.6. Asigurarea accesului nediscriminatoriu la
serviciile poştale
3.6.1. Furnizorul, în cazul în care a lansat o ofertă
publică, are obligaţia de a asigura în mod nediscriminatoriu accesul
expeditorilor la serviciul poştal, respectiv de a nu refuza preluarea
trimiterii poştale în cazul în care expeditorul respectă condiţiile generale
privind furnizarea serviciilor poştale care fac obiectul ofertei. Furnizorul nu
poate refuza accesul expeditorului la serviciul poştal decat din motive temeinic justificate.
3.7. Contractul de furnizare a serviciilor poştale
3.7.1.1. Contractul individual între expeditor şi
furnizor se consideră încheiat, fără a fi necesară întocmirea unui înscris, în
condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale stabilite de
furnizor, la momentul acceptării unei trimiteri poştale în reţeaua poştală.
3.7.1.2. Orice alte clauze pot fi stabilite prin
acordul părţilor, cu sau fără întocmirea unui înscris
în acest sens, cu respectarea prevederilor legale imperative.
3.7.2. Momentul acceptării trimiterii poştale în
reţeaua poştală este momentul depunerii trimiterii poştale neînregistrate la
punctul de acces nedeservit de personal (cutia poştală) sau momentul preluării
trimiterii poştale înregistrate sau neînregistrate de către personalul
furnizorului.
3.7.3. Prin preluarea de către personalul
furnizorului a trimiterii poştale, furnizorul recunoaşte respectarea de către
expeditor a condiţiilor de acceptare a trimiterilor poştale.
3.7.4. Contractul individual între expeditor şi
furnizor încetează în unul din următoarele cazuri:
a) prin predarea trimiterii poştale către destinatar
(răspunderea părţilor subzistă acestui moment);
b) prin acordul părţilor;
c) la expirarea termenului de păstrare prevăzut la pct.
3.12.1;
d) prin imposibilitatea fortuită de executare, timp de
6 luni, a contractului;
e) prin denunţare unilaterală de către furnizor, în
condiţiile pct. 3.12.4.
3.7.5. Legea aplicabilă contractului este legea romană. Litigiile
rezultate din contractul de furnizare a serviciilor poştale incluse în sfera
serviciului universal se soluţionează de către instanţele judecătoreşti
competente.
3.8. Prestarea unui serviciu poştal de către mai mulţi
furnizori
3.8.1. Furnizorul are dreptul de a încheia contracte avand ca obiect prestarea de către terţi a unor servicii de colectare,
sortare, transport şi livrare a trimiterilor poştale. Contractul avand ca obiect colectarea sau livrarea
trimiterilor poştale poate fi încheiat numai cu un alt
furnizor.
3.8.2. Furnizorul are dreptul să-şi pună reţeaua
poştală la dispoziţie în vederea furnizării de servicii poştale, pe bază
contractuală, numai unui alt furnizor.
3.9. Preluarea trimiterii poştale
3.9.1. Preluarea trimiterii
poştale se realizează numai în unul dintre următoarele moduri:
a) pentru trimiterea poştală neînregistrată, prin
punctele de acces nedeservite de personal (cutii poştale) ori prin personalul
furnizorului, la punctele de acces deservite de personal sau de la adresa
indicată de expeditor;
b) pentru trimiterea poştală înregistrată, prin
personalul furnizorului, la punctele de acces deservite de personal sau de la
adresa indicată de expeditor.
3.9.2. Furnizorul are obligaţia de a prelua trimiterea
poştală, înregistrată sau neînregistrată, chiar dacă aceasta nu are înscris
numele/denumirea sau adresa expeditorului.
3.10. Predarea trimiterii poştale către destinatar
3.10.1. Predarea trimiterii poştale se realizează
numai în unul dintre următoarele moduri:
a) la orice recipient (cutia poştală de la adresa
destinatarului, căsuţă poştală, post-restant etc.) în care destinatarul este de
acord să primească trimiteri poştale;
b) la adresa indicată de expeditor, personal către
destinatar sau către persoana autorizată să primească trimiterea poştală;
c) la punctul de contact deservit de personal, personal
către destinatar sau către persoana autorizată să primească trimiterea poştală,
după transmiterea prealabilă a unui aviz care să anunţe sosirea trimiterii
poştale.
3.10.2. Predarea trimiterii care face obiectul
serviciului Ramburs, al serviciului Confirmare de primire, al serviciului de
trimitere recomandată sau al serviciului de trimitere cu valoare declarată se
realizează numai într-unui din următoarele moduri:
a) la adresa indicată de expeditor, personal către
destinatar sau către persoana autorizată să primească trimiterea poştală;
b) la punctul de contact deservit de personal, personal
către destinatar sau către persoana autorizată să primească trimiterea poştală,
după transmiterea prealabilă a unui aviz care să anunţe sosirea trimiterii
poştale.
3.10.3. Furnizorul are dreptul de a refuza predarea
către destinatar a trimiterii poştale în următoarele cazuri:
a) cand trimiterea poştală
neînregistrată preluată prin punctele de acces nedeservite de personal nu
respectă condiţiile generale de acceptare stabilite de furnizor, în special cand:
- expeditorul nu a plătit integral tariful
corespunzător trimiterii poştale;
- ambalajul trimiterii poştale prezintă inscripţii care
contravin ordinii publice sau bunelor moravuri sau trimiterea poştală constă în
bunuri care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, dacă se depun
neambalate;
b) cand, după preluarea
trimiterii poştale, rezultă în mod neîndoielnic, în urma utilizării unor metode
de observare rezonabile care să nu afecteze secretul corespondenţei, că
trimiterea poştală conţine bunuri interzise la transport sau care nu respectă
condiţiile speciale de transport;
c) cand, după preluarea
trimiterii poştale, aceasta a produs sau poate produce iminent pagube
persoanelor, mediului, instalaţiilor utilizate sau altor trimiteri poştale.
3.10.4. Furnizorul serviciului Ramburs are obligaţia
de a încasa, la predarea trimiterii poştale, contravaloarea bunului care face
obiectul acesteia, declarată de expeditor, şi de a o transmite ulterior
expeditorului.
3.10.5. Furnizorul serviciului Confirmare de primire
are obligaţia de a preda trimiterea poştală numai cu condiţia ca destinatarul
să completeze formularul tipizat utilizat de furnizor
în acest scop.
3.10.6. Furnizorul serviciului Confirmare de primire
are obligaţia de a preda expeditorului, în condiţiile pct. 3.10.2, formularul
tipizat completat de destinatar.
3.10.7.1. Furnizorul are obligaţia de a păstra la
punctul de contact deservit de personal, în vederea predării, trimiterile
poştale care nu au putut fi predate destinatarului, cu condiţia avizării
acestuia.
3.10.7.2. Furnizorul are dreptul de a-şi stabili
termenul de păstrare în vederea predării, care nu poate fi mai mic de 5 zile de
la data avizării destinatarului.
3.11. Returnarea trimiterii poştale
3.11.1. Furnizorul are obligaţia de a preda
expeditorului, cu aplicarea, în mod corespunzător, a prevederilor pct. 3.10,
trimiterea poştală înregistrată care nu a putut fi predată destinatarului din
una dintre următoarele cauze:
a) adresa destinatarului nu există sau la acea adresă
nu există nicio construcţie sau recipient la care trimiterea poştală să poată
fi predată;
b) destinatarul sau persoana autorizată să primească
trimiterea poştală nu au fost găsite la adresa indicată, iar termenul de
păstrare la punctul de contact deservit de personal a expirat;
c) destinatarul sau persoana autorizată să preia
trimiterea poştală au refuzat primirea.
3.11.2. Furnizorul are dreptul de a stabili tarife
suplimentare pentru returnarea la expeditor a trimiterii poştale.
3.12. Păstrarea trimiterilor poştale care nu au fost
predate destinatarului şi nici returnate expeditorului
3.12.1. Furnizorul are obligaţia de a păstra la
dispoziţia utilizatorului, în magaziile sale de păstrare, o perioadă stabilită
în condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale, toate
trimiterile poştale care nu au fost predate destinatarului şi nici returnate
expeditorului.
3.12.2. După expirarea termenului de păstrare
trimiterile poştale nerevendicate trec din proprietatea expeditorului în
proprietatea furnizorului.
3.12.3. Furnizorul are dreptul de a stabili tarife
suplimentare pentru păstrarea trimiterii poştale la
dispoziţia utilizatorului.
3.12.4. Furnizorul poate distruge trimiterea poştală
care a produs sau poate produce iminent pagube importante persoanelor,
mediului, instalaţiilor utilizate sau altor trimiteri poştale, cu informarea
expeditorului, dacă aceasta este posibilă. In acest caz contractul încetează
prin denunţare unilaterală de către furnizor. Sarcina probei revine
furnizorului.
3.13. Marcarea trimiterilor poştale şi a elementelor
reţelei poştale
3.13.1. Furnizorul are
obligaţia de a inscripţiona în mod lizibil toate trimiterile poştale introduse
în reţeaua sa poştală cu denumirea sau marca sa comercială, precum şi cu data
acceptării trimiterilor poştale înregistrate, respectiv cu data colectării
trimiterilor poştale neînregistrate.
3.13.2. Furnizorul serviciului Express are obligaţia
de a inscripţiona în mod lizibil toate trimiterile poştale introduse în reţeaua
sa poştală cu data şi ora acceptării trimiterilor poştale.
3.13.3. Furnizorul are obligaţia de a marca toate
trimiterile poştale care fac obiectul serviciului Express sau al serviciului de
publicitate prin poştă cu inscripţia „Serviciu Express" sau, respectiv,
„Publicitate".
3.13.4. Furnizorul are obligaţia de a inscripţiona în
mod lizibil cu denumirea sau marca sa comercială toate instalaţiile fizice care
fac parte din reţeaua sa poştală, în special cutiile poştale şi celelalte
puncte de acces, mijloacele de transport rutier şi punctele de contact.
3.13.5. Punctele de acces nedeservite de personal
(cutii poştale) utilizate de un furnizor trebuie să
aibă altă culoare decat
cutiile poştale utilizate de furnizorii deja existenţi pe piaţă şi trebuie să
fie inscripţionate în mod lizibil cu zilele şi orele la care furnizorul
colectează trimiterile poştale.
3.14. Condiţiile generale
privind furnizarea serviciilor poştale
3.14.1. Furnizorul are obligaţia de a stabili condiţii
generale privind furnizarea serviciilor poştale avand conţinutul prevăzut la pct. 3.14.2-3.14.7, aplicabile tuturor
ori numai unora dintre serviciile prestate, în funcţie de caracteristicile
fiecărui serviciu.
3.14.2. Furnizorul are obligaţia de a stabili
condiţii de acceptare a trimiterilor poştale, respectiv reguli pe care trebuie
să le îndeplinească trimiterea poştală pentru încheierea ori executarea
contractului de furnizare a serviciilor poştale. Aceste condiţii pot privi:
a) dimensiunile şi greutatea trimiterii poştale;
b) ambalarea sau gradul de prelucrare a trimiterii
poştale;
c) modul de completare a numelui/denumirii şi a
adresei destinatarului;
d) modul de completare a numelui/denumirii şi a
adresei expeditorului;
e) numărul minim sau maxim de trimiteri poştale care
pot face obiectul serviciului poştal;
f) trimiterile poştale refuzate la colectare (a căror
colectare este interzisă de dispoziţiile legale sau care nu pot fi prelucrate
cu personalul şi mijloacele obişnuite de care dispune furnizorul);
g) zonele geografice în care furnizorul poate livra
trimiterile poştale prin mijloace proprii şi zonele geografice în care
furnizorul poate asigura livrarea trimiterilor poştale prin intermediul unui
alt furnizor;
h) dovada identităţii/calităţii de reprezentant al
expeditorului persoană juridică a persoanei care depune trimiterea poştală la
punctul de acces deservit de personal;
i) în cazul serviciului Ramburs
şi al serviciului de trimitere cu valoare declarată: limita maximă admisă a
rambursului, respectiv a valorii declarate;
j) modalităţile de plată a tarifului serviciului
poştal.
3.14.3. Furnizorul are obligaţia de a stabili termenul
de păstrare a trimiterilor poştale care nu au fost predate destinatarului şi
nici returnate expeditorului, care nu poate fi mai mic de 6 luni de la data
preluării acestora.
3.14.4.1. Furnizorul are obligaţia de a stabili
condiţiile de calitate pe care urmează să le îndeplinească serviciile poştale
prestate, respectiv timpii de livrare garantaţi.
3.14.4.2. Furnizorul serviciului Express are obligaţia
de a stabili timpii de livrare garantaţi, care încep de la acceptarea
trimiterii poştale şi care vor respecta următoarele condiţii:
a) în cazul trimiterilor poştale interne, timpii de
livrare nu vor depăşi 12 ore în aceeaşi localitate, 24 de ore între reşedinţele
de judeţ şi intrajudeţean, respectiv 36 de ore între oricare alte două
localităţi;
b) în cazul trimiterilor poştale
internaţionale, timpul cat
trimiterea poştală se află pe teritoriul Romaniei nu poate depăşi limitele prevăzute la lit. a);
c) în cazul trimiterilor poştale internaţionale,
timpul cat trimiterea poştală
se află în afara teritoriului Romaniei nu poate depăşi timpul în care aceeaşi trimitere poştală s-ar
afla în afara teritoriului Romaniei în cazul în care ar face obiectul serviciului poştal standard
prestat de furnizorii de serviciu universal.
3.14.5.1. Furnizorul are obligaţia de a stabili
condiţiile în care este angajată răspunderea sa contractuală faţă de expeditor.
Aceste condiţii pot privi:
a) cauzele care angajează răspunderea furnizorului:
pierdere, furt, distrugere, deteriorare, întarziere,
neefectuarea caracteristicilor suplimentare ale serviciilor etc.
b) modul de calcul şi cuantumul despăgubirilor;
c) clauze de agravare a răspunderii.
3.14.5.2. In cazul în care furnizorul nu stabileşte
condiţiile în care este angajată răspunderea sa faţă de expeditor, sunt
aplicabile prevederile art. 43 din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002.
3.14.5.3. Furnizorul serviciului Express are obligaţia
de a stabili condiţiile în care este angajată răspunderea sa faţă de expeditor
pentru predarea cu întarziere
a trimiterii poştale.
3.14.6. Furnizorul poate
stabili condiţiile în care este angajată răspunderea contractuală a
expeditorului, precum şi celelalte obligaţii ale acestuia.
3.14.7. Furnizorul are obligaţia de a stabili un
mecanism simplu, transparent şi accesibil de soluţionare a reclamaţiilor
primite de la utilizatori, în special în ceea ce priveşte pierderea, furtul,
distrugerea parţială ori totală sau deteriorarea trimiterii poştale, precum şi
nerespectarea condiţiilor de calitate a serviciilor. Acest mecanism trebuie să
conţină prevederi referitoare la:
a) persoana care poate introduce reclamaţia;
b) modurile de transmitere şi de confirmare a
primirii reclamaţiei;
c) termenul de introducere a reclamaţiei, care,
pentru serviciile incluse în sfera serviciului universal, nu poate fi mai mic
de 30 de zile de la preluarea trimiterii poştale;
d) proceduri care să permită soluţionarea echitabilă
şi promptă a reclamaţiilor, în special în ceea ce priveşte dovezile acceptate;
e) termenul de soluţionare a reclamaţiei, care,
pentru serviciile incluse în sfera serviciului
universal, nu poate fi mai mare de 3 luni de la data introducerii acesteia;
f) un sistem adecvat (din punct de vedere al termenului
şi al modului de plată) de rambursare sau compensare a prejudiciului, în cazul
reclamaţiilor întemeiate;
g) proceduri pentru determinarea furnizorului căruia îi
revine răspunderea, în cazul în care sunt implicaţi 2 sau mai mulţi furnizori,
respectiv în cazul în care livrarea trimiterilor poştale este realizată de un
alt furnizor.
3.14.8. In cazul în care regimul
de autorizare generală prevede obligaţia furnizorului de a stabili anumite
termene, iar acestea nu se regăsesc în condiţiile generale privind furnizarea
serviciilor poştale, se aplică termenele prevăzute de regimul de autorizare
generală.
3.15. Informarea utilizatorilor
3.15.1. Furnizorul este obligat să pună la dispoziţie
utilizatorului, la cerere, în limba romană, la fiecare punct de acces deservit de personal, condiţiile
generale privind furnizarea serviciilor poştale şi tarifele corespunzătoare acestora.
3.15.2. In cazul în care furnizorul (altul decat furnizorul de serviciu universal) nu poate preda, prin mijloace
proprii, trimiterea poştală înregistrată, acesta este obligat să comunice
expeditorului, înainte de acceptarea trimiterii poştale, furnizorul care va
realiza predarea trimiterii către destinatar, precum şi modalitatea în care se
va realiza predarea.
3.16. Secretul corespondenţei, protecţia datelor cu
caracter personal, asigurarea confidenţialităţii informaţiilor transmise sau
stocate, protecţia dreptului la viaţă privată
3.16.1. Furnizorul are obligaţia de a nu utiliza, pe
întreaga perioadă în care se află în detenţia trimiterii poştale, metode de
manipulare a trimiterilor poştale care pot altera/deteriora, prin intervenţia
unor factori externi, trimiterea poştală ori conţinutul acesteia.
3.16.2. Furnizorul are obligaţia de a nu deschide
trimiterea poştală şi de a nu condiţiona prestarea serviciilor poştale de
deschiderea trimiterii poştale depuse închisă.
3.16.3. Furnizorul are obligaţia
de a nu utiliza metode de manipulare a trimiterilor poştale care pot da
oricăror persoane posibilitatea de a cunoaşte conţinutul trimiterii poştale.
3.16.4. Furnizorul are obligaţia de a nu divulga şi de
a nu oferi terţilor posibilitatea de a lua cunoştinţă, în orice mod şi în orice
moment al prestării serviciilor poştale, de informaţii referitoare la
identitatea sau la alte date cu caracter personal ale deponentului,
expeditorului sau destinatarului trimiterii poştale ori la conţinutul trimiterii
poştale, cu excepţia cazurilor prevăzute de lege.
3.17. Disponibilitatea serviciului
3.17.1. Furnizorul serviciilor poştale incluse în sfera
serviciului universal avand ca
obiect trimiteri poştale interne în greutate de pană la 2 kg are obligaţia de a prelua trimiteri poştale de la
expeditori, la fiecare punct de acces, cel puţin trei zile pe săptămană şi cel puţin două ore în fiecare din
aceste zile.
3.18. Calitatea serviciilor
3.18.1. Furnizorul serviciilor poştale incluse în sfera
serviciului universal avand ca
obiect trimiteri poştale interne în greutate de pană la 2 kg are obligaţia de a asigura cel puţin o colectare de la
fiecare punct de acces şi cel puţin o livrare în fiecare săptămană.
3.18.2. Furnizorul serviciilor poştale incluse în sfera
serviciului universal avand ca
obiect trimiteri de corespondenţă interne are obligaţia de a asigura livrarea
la destinatari a 80% din aceste trimiteri poştale în cel mult 3 zile lucrătoare
de la data colectării acestora şi a 95% din aceleaşi trimiteri poştale în cel
mult 5 zile lucrătoare de la data colectării.
3.19. Gestionarea reclamaţiilor
3.19.1.1. Furnizorul are obligaţia de a primi
reclamaţiile prealabile adresate de utilizatorul care se consideră prejudiciat
prin prestarea necorespunzătoare a serviciului.
3.19.1.2. In cazul unui serviciu poştal prestat de mai
mulţi furnizori, furnizorul care a predat trimiterea poştală este obligat să
transmită reclamaţiile primite, spre soluţionare, furnizorului care a preluat
trimiterea poştală respectivă.
3.19.2. Reclamaţia prealabilă
poate fi adresată de către expeditor sau de către destinatar, în numele
expeditorului. Expeditorul poate renunţa oricand la reclamaţia introdusă de către destinatar.
3.19.3. Furnizorul are obligaţia de a întocmi şi de a
actualiza permanent un registru în care vor fi înscrise toate reclamaţiile
adresate de expeditori sau destinatari, inclusiv în cazul în care serviciul
poştal este prestat de mai mulţi furnizori, precum şi rezultatul acestora.
3.19.4. Reclamaţia este considerată întemeiată atunci cand este angajată răspunderea
contractuală a furnizorului faţă de expeditor.
3.19.5. Numărul anual de reclamaţii întemeiate
privind prestarea necorespunzătoare a serviciilor incluse în sfera serviciului
universal prestate de un furnizor trebuie să fie mai mic de 2 reclamaţii la
1.000 de trimiteri poştale preluate.
3.20. Tariful de monitorizare
3.20.1. Furnizorul are obligaţia de a plăti către
ANRCTI un tarif de monitorizare anual, în cuantumul şi în condiţiile
prevederilor cap. VIII1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul
general de reglementare a comunicaţiilor, aprobată, cu modificări şi
completări, prin Legea nr. 591/2002, cu modificările şi completările
ulterioare.
3.21. Informarea ANRCTI
3.21.1. Furnizorul are următoarele obligaţii de
informare a ANRCTI:
a) de a transmite informaţiile solicitate potrivit
prevederilor deciziei preşedintelui ANRCTI privind raportarea unor date
statistice de către furnizorii de servicii poştale;
b) de a înştiinţa ANRCTI cu privire la instalarea
efectivă de puncte de acces nedeservite de personal (cutii poştale), menţionand şi culoarea acestora, în termen de 15
zile de la instalare;
c) de a transmite o copie a contractului avand ca obiect colectarea sau livrarea trimiterilor poştale încheiat cu un alt furnizor, în termen de 15 zile de la încheiere;
d) de a comunica modificarea condiţiilor generale
privind furnizarea serviciilor poştale, precum şi orice altă modificare a
datelor cuprinse în notificarea transmisă ANRCTI, în termen de 15 zile de la
data apariţiei, prin transmiterea, în original, a unei informări însoţite,
acolo unde este cazul, de actele doveditoare, în copie;
e) de a transmite orice informaţie solicitată de
ANRCTI în condiţiile legii.
ANEXA Nr. 2*)
NOTIFICARE
privind furnizarea serviciilor
poştale în condiţiile regimului de autorizare generală
A. Date necesare identificării solicitantului si
comunicării eficiente cu acesta:
Denumirea/Numele solicitantului:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
Sediul/Domiciliul solicitantului:
Strada:
Nr. Bl. Sc. Apt.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_| |_|_|_|_|
|
Localitatea:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
Judeţ/Sector: Telefon:
Fax:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
E-mail:
Pagina de Internet:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
Solicitantul este înregistrat în
registrul comerţului:
Judet/Sector:
Cod unic de înregistrare:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|
Cont bancar:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
Reprezentantul solicitantului - date de identificare şi date de
contact:
Nume:
Prenume:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
CNP:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Strada:
Nr. Bl. Sc. Apt.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|
|_|_|_|_| |_|_| |_|_|_|_|
Localitatea:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Judeţ/Sector: Telefon:
Fax:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
E-mail:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
Adresa de corespondenţă a
solicitantului:
Strada:
Nr. Bl. Sc. Apt.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_| |_|_|_|_|
|
Localitatea:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
Judeţ/Sector:
Telefon: Fax:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
Persoana de contact a solicitantului:
Nume:
Prenume:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Telefon:
Fax: E-mail:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
*) Anexa nr. 2 este reprodusă
în facsimil.
B. Descrierea tipurilor de
servicii pe care solicitantul intenţionează să le furnizeze şi data estimativă
a începerii activităţii (data la care se va naşte dreptul de a furniza
serviciul respectiv):
Tipurile de servicii pe care solicitantul intenţionează să le furnizeze
|
Data
(se completează cu data de la care solicitantul
intenţionează să dobandească dreptul de a furniza serviciile postale:|z.z.|l.l.|a.a.a.a.|)
|
|_| A. Servicii poştale incluse în sfera
serviciului universal
|
|_| A.1. Colectarea, sortarea,
transportul şi livrarea trimiterilor poştale în greutate de pană la 2 kg (corespondenţă, imprimate)
|
|
|_| A.2. Publicitate prin poştă avand ca obiect trimiteri poştale în
greutate de pană la 2 kg
|
|
|_| A.3. Colectarea, sortarea,
transportul şi livrarea coletelor poştale în greutate de pană la 10 kg
|
|
|_| A.4. Distribuirea coletelor poştale
în greutate de pană la 20 kg
expediate din afara teritoriului Romaniei către o adresă aflată pe teritoriul acesteia
|
|
|_| A.5. Serviciul de trimitere
recomandată avand ca obiect
trimiteri poştale în greutate de pană la 10 kg, respectiv colete poştale expediate din afara
teritoriului Romaniei către
o adresă aflată pe teritoriul acesteia în greutate de pană la 20 kg
|
|
|_| A.6. Serviciul de trimitere cu
valoare declarată avand ca
obiect trimiteri poştale în greutate de pană la 10 kg, respectiv colete poştale expediate din afara
teritoriului Romaniei către
o adresă aflată pe teritoriul acesteia în greutate de pană la 20 kg
|
|
|_| B. Servicii poştale
neincluse în sfera serviciului universal
|
|_| B.1. Servicii avand ca obiect
trimiteri poştale în greutate mai mare de 2 kg (corespondenţă, imprimate)
|
|
|_| B.2. Serviciul de publicitate prin
poştă avand ca obiect trimiteri
poştale în greutate mai mare de 2 kg
|
|
|_| B.3. Servicii avand ca obiect colete
poştale interne cu limite de greutate între 10 şi 50 kg
|
|
|_| B.4. Servicii avand ca obiect colete
poştale cu limite de greutate între 10 şi 50 kg expediate de pe teritoriul Romaniei către o adresă aflată
în afara teritoriului acesteia
|
|
|_| B.5. Servicii avand ca obiect colete
poştale cu limite de greutate între 20 şi 50 kg expediate din afara
teritoriului Romaniei către
o adresă aflată pe teritoriul acesteia
|
|
|_| B.6. Serviciul Ramburs
|
|
|_| B.7. Serviciul Schimbare destinaţie
|
|
|_| B.8. Serviciul Livrare specială
|
|
|_| B.9. Serviciul Confirmare de primire
|
|
|_| B.10. Serviciul Express
|
|
|_| B.11. Serviciul de schimb de documente
|
|
C. Detalii privind
reţeaua poştală utilizată pentru furnizarea serviciilor poştale:
Lista conţinand toate punctele fixe de acces şi de contact, deservite de
personal, precum şi toate celelalte construcţii aparţinand reţelei poştale (în cazul în care
tabelul de mai jos nu conţine spaţiu suficient
pentru înscrierea tuturor informaţiilor se va anexa o listă cu acestea):
Nr. crt.
|
Tipul
|
Adresa completă
|
Telefon
|
Fax
|
Program de lucru cu publicul
(zile/ore)
|
1.
|
Puncte de acces fixe deservite de personal
|
|
|
|
|
2.
|
Puncte de contact fixe deservite de personal
|
|
|
|
|
3.
|
Alte clădiri ce aparţin reţelei poştale (de ex. centre de sortare
etc.)
|
|
|
|
-
|
D. Următoarele documente
sunt anexate notificării:
|_| Certificatul de
înregistrare la oficiul registrului comerţului conţinand
codul unic de înregistrare, în copie;
|_| Autorizaţia pentru
desfăşurarea de către persoanele fizice a unor activităţi economice în mod
independent, precum şi pentru înfiinţarea şi funcţionarea de asociaţii
familiale, dacă este cazul, în copie;
|_| Actul de identitate al reprezentantului
solicitantului menţionat în formularul-tip al notificării, în copie;
|_| Condiţiile generale privind
furnizarea serviciilor poştale.
Subsemnatul,........................................................................,
declar pe propria răspundere, cunoscand prevederile
art. 292 din Codul penal privind infracţiunea de fals
în declaraţii, că am calitatea de reprezentant al solicitantului şi că toate
datele şi informaţiile cuprinse în prezenta notificare şi în documentele
anexate sunt corecte şi complete.
Semnătura reprezentantului şi ştampila solicitantului
ANEXA Nr. 3
CERTIFICAT-TIP
de atestare a dreptului de a furniza servicii
poştale pe baza regimului de autorizare generală, eliberat în temeiul art. 16 alin.
(4) din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 642/2002, cu modificările şi completările ulterioare
Titularul.....................................................................,
cu sediul/domiciliul în
localitatea...................................,
str.............................., nr............. bl......., sc.......,
et......., ap......., judeţul/sectorul...................,
cod fiscal/cod unic de înregistrare......................., beneficiază pe
perioadă nedeterminată, începand cu datele prevăzute în prezentul înscris, de dreptul de a furniza
următoarele servicii poştale pe baza regimului de autorizare generală:
Tipurile de servicii pe care
solicitantul are dreptul să le furnizeze
|
Data dobandirii dreptului
|
Servicii poştale incluse în sfera serviciului universal
|
Colectarea, sortarea, transportul şi livrarea trimiterilor
poştale în greutate de pană
la 2 kg (corespondenţă, imprimate)
|
|z.z.|l.l.|a.a.a.a.|
|
Publicitate prin poştă avand ca obiect
trimiteri poştale în greutate de pană la 2 kg
|
|z.z.|l.l.|a.a.a.a.|
|
Colectarea, sortarea, transportul si livrarea coletelor poştale
în greutate de pană la 10 kg
|
|z.z.|l.l.|a.a.a.a.|
|
Distribuirea coletelor poştale în greutate de pană la 20 kg expediate din afara teritoriului Romaniei către o adresă
aflată pe teritoriul acesteia
|
|z.z.|l.l.|a.a.a.a.|
|
Serviciul de trimitere recomandată avand ca obiect trimiteri poştale în greutate de pană la 10 kg, respectiv colete poştale
expediate din afara teritoriului Romaniei către o adresă aflată pe teritoriul acesteia în greutate de pană la 20 kg
|
|z.z.|l.l.|a.a.a.a.|
|
Serviciul de trimitere cu valoare declarată avand ca obiect trimiteri poştale în
greutate de pană la 10 kg,
respectiv colete poştale expediate din afara teritoriului
Romaniei către o adresă aflată pe teritoriul
acesteia în greutate de pană
la 20 kg
|
|z.z.|l.l.|a.a.a.a.|
|
Servicii poştale neincluse în sfera serviciului universal
|
Servicii avand ca obiect trimiteri
poştale în greutate mai mare de 2 kg (corespondenţă, imprimate)
|
|z.z.|l.l.|a.a.a.a.|
|
Serviciul de publicitate prin poştă avand ca obiect trimiteri poştale în greutate mai mare de 2 kg
|
|z.z.|l.l.|a.a.a.a.|
|
Servicii avand ca obiect colete poştale
interne cu limite de greutate între 10 şi 50 kg
|
|z.z.|l.l.|a.a.a.a.|
|
Servicii avand ca obiect colete poştale
cu limite de greutate între 10 şi 50 kg expediate de pe teritoriul Romaniei către o adresă aflată în afara
teritoriului acesteia
|
|z.z.|l.l.|a.a.a.a.|
|
Servicii avand ca obiect colete poştale
cu limite de greutate între 20 şi 50 kg expediate din afara teritoriului Romaniei către o adresă aflată pe teritoriul
acesteia
|
|z.z.|l.l.|a.a.a.a.|
|
Serviciul Ramburs
|
|z.z.|l.l.|a.a.a.a.|
|
Serviciul Schimbare destinaţie
|
|z.z.|l.l.|a.a.a.a.|
|
Serviciul Livrare specială
|
|z.z.|l.l.|a.a.a.a.|
|
Serviciul Confirmare de primire
|
|z.z.|l.l.|a.a.a.a.|
|
Serviciul Express
|
|z.z.|l.l.|a.a.a.a.|
|
Serviciul de schimb de documente
|
|z.z.|l.l.|a.a.a.a.|
|
PREŞEDINTE
L.S.
ANEXA Nr. 4
Către,
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTARE ÎN
COMUNICAŢII Şl TEHNOLOGIA INFORMAŢIEI
CERERE DE RENUNŢARE
LA DREPTUL DE A FURNIZA SERVICII POŞTALE
Furnizorul
.....................................................................................,
cu sediul/domiciliul în localitatea..........................................................................,
Str.........................................................,
nr.........., bl................, sc............., et.........,
ap...........Judeţul/sectorul..............................., codul fiscal/codul unic de înregistrare.................................,
renunţă, începand cu data
de...................................., la dreptul de a furniza următoarele tipuri de servicii poştale (conform
formularului-tip al notificării):
A.1..................................................................................................................;
A.2..................................................................................................................;
A.3..................................................................................................................;
A.4..................................................................................................................;
A.5..................................................................................................................;
A.6..................................................................................................................;
B.1..................................................................................................................;
B.2..................................................................................................................;
B.3..................................................................................................................;
B.4..................................................................................................................;
B.5..................................................................................................................;
B.6..................................................................................................................;
B.7..................................................................................................................;
B.8...................................................................................................................;
B.9...................................................................................................................;
B.10.................................................................................................................;
B.11.................................................................................................................
Subsemnatul,........................................................................, declar pe propria răspundere, cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal
privind infracţiunea de fals în declaraţii, că am calitatea de reprezentant al
furnizorului şi că toate datele şi informaţiile cuprinse în prezenta cerere sunt
corecte şi complete.
Semnătura reprezentantului şi ştampila furnizorului