Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 269 din 10 iulie 2002

ACT EMIS DE: CONSILIUL CONCURENTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 707 din  9 octombrie 2003


SmartCity3


    Comisia Consiliului Concurentei,
    I. In baza:
    1. Decretului nr. 1.075/2001 privind numirea membrilor Consiliului Concurentei;
    2. Legii concurentei nr. 21/1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 88 din 30 aprilie 1996;
    3. Regulamentului de organizare, functionare si procedura al Consiliului Concurentei, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 50 bis din 25 martie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare;
    4. Regulamentului pentru aplicarea prevederilor art. 5 si 6 din Legea concurentei nr. 21/1996, privind practicile anticoncurentiale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 116 bis din 9 iunie 1997;
    5. Instructiunilor cu privire la definirea pietei relevante, in scopul stabilirii partii substantiale de piata, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 57 bis din 4 aprilie 1997;
    6. investigatiei declansate in Dosarul RS-30 din 2 februarie 2001, prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 20 din 1 martie 2001;
    7. prevederilor Deciziei nr. 188 din 30 mai 2002, emisa de Plenul Consiliului Concurentei, prin care s-a finalizat investigatia;
    8. Ordinului presedintelui Consiliului Concurentei nr. 114 din 31 mai 2002, prin care s-a stabilit componenta comisiei care va decide cuantumul amenzilor aplicate pentru practicile anticoncurentiale savarsite de Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania si de Societatea Comerciala "Roumanie Assurance International" - S.A.,
    II. avand in vedere:
    1. Decizia nr. 188 din 30 mai 2002 emisa de Plenul Consiliului Concurentei
    1.1. Prin aceasta decizie Plenul Consiliului Concurentei a stabilit ca Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania*) (denumita in continuare ANAT) si Societatea Comerciala "Roumanie Assurance International" - S.A.*) (denumita in continuare RAI - S.A.) se fac vinovate de incalcarea dispozitiilor art. 5 alin. (1) lit. a) si g) din Legea concurentei nr. 21/1996 prin incheierea unei intelegeri in urma careia ANAT a stabilit, in numele membrilor sai, comisioanele aplicate pentru politele de asigurare in caz de insolvabilitate si/sau faliment al agentiei de turism, conferind in felul acesta societatii RAI - S.A., pentru marea majoritate a membrilor ANAT, calitatea de asigurator al agentiilor de turism, in detrimentul celorlalte societati de asigurare.
------------
    *) Sediul social: Str. Foisorului nr. 8, bl. 3C, ap. 41, sectorul 3, Bucuresti; organizatie cu scop nelucrativ, autorizata prin Hotararea judecatoreasca nr. 2.096 din 24 septembrie 1990.
    *) Sediul social: str. Tepes Voda nr. 51, sectorul 2, Bucuresti; numar de inregistrare la Oficiul registrului comertului: J/40/21.751/1992.

    1.2. Concret, prin intelegerea incheiata intre ANAT si societatea RAI - S.A., datata 22 octombrie 2000 si semnata de reprezentantii lor legali (respectiv domnul Cornel Gaina, presedintele ANAT, si domnul Daniel Tudor, presedintele RAI - S.A.), s-au negociat si in final au fost stabilite de comun acord nivelurile comisioanelor aplicate pentru polita de asigurare a agentiei de turism, in caz de insolvabilitate si/sau faliment, si anume:
    - pentru turism extern - Europa:           0,3%;
    - pentru turism extern - in afara Europei: 0,4%;
    - pentru turism intern:                    0,2%,
facandu-se mentiunea ca "aceste comisioane ... se aplica numai membrilor ANAT".
    1.3. ANAT a transmis membrilor sai ca se pot incheia polite de asigurare in caz de faliment si/sau insolvabilitate financiara cu una sau mai multe societati de asigurare, dar "Consiliul de administratie ANAT a hotarat, in sedinta din 13 decembrie 2000, sa recomande tuturor membrilor asociatiei sa incheie contractul de polita de asigurare cu societatea RAI - S.A." si "chiar daca s-a incheiat un contract de polita de asigurare cu alte companii, se recomanda sa se incheie o alta si cu RAI - S.A.".
    1.4. In baza Hotararii Guvernului nr. 513/1998*) ANAT a dispus ca, incepand din data de 1 ianuarie 2001, agentii economici care comercializeaza servicii turistice si/sau componente ale acestora prin agentii de turism au obligatia de a prezenta garantii financiare care sa asigure repatrierea turistilor si/sau rambursarea sumelor platite in caz de insolvabilitate si/sau de faliment.
    Garantia financiara trebuia dovedita, in mod obligatoriu, cu o polita de asigurare in favoarea turistului, emisa de o societate de asigurare.
    In acest sens a fost emis Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism nr. 129/2000 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind activitatea de comercializare a serviciilor turistice, criteriile si metodologia de acordare a licentelor si brevetelor de turism, aprobate prin Ordinul ministrului turismului nr. 125 din 11 septembrie 1998 si modificate prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism nr. 52 din 11 aprilie 2000, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 519 din 23 octombrie 2000.
    Conform Buletinului informativ nr. 14/2000 al ANAT, prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism nr. 129/2000 se inlocuia sistemul de constituire a fondului de garantie la asociatie sau la banca comerciala prin incheierea unei polite la o societate de asigurare agreata de Autoritatea Nationala pentru Turism prin Oficiul de Autorizare si Control in Turism (OACT), in vederea rambursarii cheltuielilor de repatriere si/sau a sumelor achitate de turisti, in caz de insolvabilitate sau de faliment al agentiei de turism.
    Conform noilor prevederi, fiecarui turist, la cumpararea unui pachet de servicii turistice, i se remitea un certificat de asigurare in care erau specificate conditiile de asigurare, obligatiile asiguratului si asiguratorului, constatarea daunelor si plata despagubirilor.
------------
    *) Hotararea Guvernului nr. 513/1998 a fost abrogata prin Hotararea Guvernului nr. 238/2001.

    1.5. Conform Adresei Ministerului Turismului - Directia generala de autorizare si control nr. 926 din 17 aprilie 2001, la data respectiva exista un numar de 23 de societati de asigurare agreate, care au fost abilitate sa incheie polita de asigurare in caz de faliment si/sau insolvabilitate, printre care ASTRA - S.A. si RAI - S.A.
    1.6. Statutul ANAT prevede la art. 9, 11 si 12 urmatoarele:
    - admiterea in Asociatie se face pe baza unei cereri adresate consiliului de administratie;
    - admiterea cererii reprezinta si angajamentul solemn de a se supune hotararilor adunarii generale si de a le respecta;
    - calitatea de membru ANAT se pierde, printre altele, si in cazul in care "se refuza sa se respecte deciziile adunarii generale si ale Consiliului de administratie ...".
    1.7. Decizia Curtii Supreme de Justitie nr. 1.448/1999 face precizarea ca "prin stabilirea tarifelor in cadrul unei negocieri colective ... s-a savarsit o practica anticoncurentiala ...", ca atare practica anticoncurentiala este ilegala "per se" si nu trebuie sa fie demonstrate efectele sale negative asupra unui mediu concurential normal, ci este suficient sa se faca dovada existentei practicii.
    1.8. Decizia Curtii Supreme de Justitie nr. 955/1998 statueaza ca prin incalcarea Legii nr. 21/1996 nu trebuie sa se si produca efecte cuantificabile; este suficient ca actele si faptele sa fie de natura a afecta concurenta.
    1.9. Desi initial RAI - S.A. a recunoscut ca ANAT "a negociat prime preferentiale pentru membrii sai", negociere concretizata prin cotatii de prima reduse si modalitati de lucru avantajoase, ulterior a revenit si a explicat reusita campaniei de lansare a produsului respectiv prin "cotatiile de prima cele mai joase" practicate la momentul respectiv si prin munca de teren pe care angajatii sai au depus-o pentru a aduna informatiile necesare pentru ameliorarea metodologiei de aplicare a Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism nr. 129/2000, metodologie care venea in conflict cu o serie de notiuni elementare ale activitatii de turism, ticketing si asigurari.
    Toate acestea au facut ca, o data declansata aceasta campanie, multe dintre agentiile de turism sa se indrepte spre societatea RAI - S.A., cu care, de altfel, colaborau in domeniul asigurarilor medicale de calatorie in strainatate.
    1.10. Trebuie mentionat ca in practica RAI - S.A. a aplicat aceleasi cotatii de prima (cele negociate cu ANAT) tuturor agentiilor de turism cu care a incheiat polite de asigurare, fara a face distinctie daca sunt sau nu sunt membre ANAT.
    De altfel, cotatiile de prima si perioada de asigurare sunt singurele care pot fi negociate de societatea de asigurare cu fiecare agentie de turism, acestea nefiind impuse prin acte normative. Restul conditiilor de asigurare sunt stabilite prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism nr. 129/2000.
    1.11. Trebuie mentionat faptul ca, o data incheiate politele respective, acest lucru nu inseamna si polite incasate, intrucat la momentul incheierii politei nu exista practic o suma asigurata. Aceasta se constituie in baza formularelor de avizare si a certificatelor emise pe masura ce agentia de turism comercializeaza pachete de servicii turistice.
    1.12. Piata produsului a fost definita ca fiind piata serviciilor de asigurare a turistilor in caz de insolvabilitate si/sau faliment al agentiei de turism.
    1.13. Din situatia (intocmita la acea data) privind numarul politelor de asigurare incheiate in caz de insolvabilitate si/sau faliment, polite incheiate cu diferite societati de asigurare, rezulta ca pe primele locuri se situeaza societatile de asigurare RAI - S.A., ASIROM - S.A. si OMNIASIG - S.A., urmate de alte societati de asigurare cu cote de piata mult mai mici.
    1.14. Cota inregistrata de RAI - S.A. poate fi interpretata si ca fiind urmarea sustinerii ei de catre ANAT in fata membrilor sai, sustinere materializata prin recomandarea societatii RAI - S.A. ca societate asiguratoare.
    1.15. Incepand cu 1 august 2001, in baza Ordinului ministrului turismului nr. 235/2001, a fost anulat Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism nr. 129/2000.
    Prin noul ordin polita incheiata conform Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism nr. 129/2000 a devenit nula la data de 1 august 2001 si certificatele de asigurare emise anterior acestei date au ramas valabile;
    2. Dispozitiile art. 56 din Legea nr. 21/1996
    Conform dispozitiilor art. 56 lit. a) din Legea nr. 21/1996, incalcarea art. 5 alin. (1) din lege se sanctioneaza cu amenda de la 5.000.000 lei la 250.000.000 lei, iar pentru agentii economici cu o cifra de afaceri de peste 2.500.000.000 lei, cu o amenda in suma de pana la 10% din cifra de afaceri.
    Avand in vedere ca:
    - veniturile din activitatile fara scop lucrativ inregistrate de ANAT au fost in anul 2001 de 3.092.897.000 lei, deci au depasit 2.500.000.000 lei; si
    - cifra de afaceri a societatii RAI - S.A., calculata conform art. 68 lit. b) din Legea nr. 21/1996*), a fost in anul 2001 de 60.661.064.000 lei*), deci a depasit 2.500.000.000 lei,
rezulta ca amenzile ce vor fi aplicate celor doi vinovati de incalcarea art. 5 alin. (1) din Legea nr. 21/1996 - ANAT si RAI - S.A. - vor reprezenta pana la 10% din veniturile realizate/cifra de afaceri;
------------
    *) Pentru societatile de asigurari cifra de afaceri este inlocuita prin valoarea primelor brute emise, care vor include toate sumele primite sau de primit conform contractelor de asigurari incheiate de ele sau in contul lor, inclusiv primele cedate reasiguratorilor dupa deducerea impozitelor si taxelor parafiscale percepute asupra sumei primelor sau volumului total al acesteia.
    *) Comunicata prin Adresa RAI - S.A. nr. 437 din 25 iunie 2002 si inregistrata la Consiliul Concurentei cu nr. V2 - 1.135 din 25 iunie 2002.

    3. Prevederile Normelor privind individualizarea si dozarea sanctiunilor prevazute la art. 55 si 56 din Legea concurentei nr. 21/1996, emise in aplicarea art. 57 din Legea nr. 21/1996
    Conform acestor norme, la individualizarea sanctiunilor ce vor fi aplicate ANAT si societatii RAI - S.A. pentru incalcarea prevederilor Legii nr. 21/1996 se va tine cont de urmatoarele aspecte:
    3.1. Impactul si consecintele practicii anticoncurentiale asupra mediului concurential si asupra consumatorilor: efectul negativ se estimeaza prin analiza pietei relevante, a cotei de piata detinute de catre agentul economic implicat, a duratei practicii anticoncurentiale
    3.1.1. Durata practicii si efectele acesteia asupra mediului concurential
    Acordul incheiat intre ANAT si RAI - S.A. a fost un acord incheiat intre o asociatie profesionala - a agentilor de turism din Romania, care avea la data investigatiei un numar de 527 de membri dintr-un numar total aproximativ*) de 1.985 de societati de turism licentiate - si o societate de asigurare/reasigurare, deci este vorba de un acord realizat pe verticala.
    Acordul incheiat intre ANAT si RAI - S.A. se refera la negocierea si stabilirea de comun acord a nivelurilor comisioanelor aplicate pentru polita de asigurare a agentiei de turism in caz de insolvabilitate si/sau faliment, fapta considerata grava in practica concurentiala.
    Politele de asigurare in caz de insolvabilitate si/sau faliment se incheie pe o perioada de un an si trebuie mentionat faptul ca o data incheiate, acest lucru nu inseamna si polite incasate; la momentul incheierii politei nu exista practic o suma asigurata.
    Aceasta se constituie in baza formularelor de avizare si a certificatelor emise pe masura ce agentia de turism comercializeaza pachete de servicii turistice.
    Avand in vedere aceste aspecte, din punct de vedere al gravitatii fapta se inscrie in categoria incalcarilor grave ale regulilor de concurenta, pe urmatoarea scara:
    - incalcari minore;
    - incalcari grave;
    - incalcari foarte grave.
    Din punct de vedere al perioadei de timp in care acordul a afectat piata serviciilor de asigurare a turistilor in caz de insolvabilitate si/sau faliment al agentiei de turism (1 ianuarie 2001 - 1 august 2001), fapta se inscrie in categoria incalcarilor de scurta durata ale concurentei, pe urmatoarea scara:
    - incalcari de scurta durata: in general, mai putin de 1 an;
    - incalcari de durata medie: 1 - 5 ani;
    - incalcari de durata mare: mai mult de 5 ani.
    Conform instructiunilor Comisiei Europene, pentru o durata a unei practici anticoncurentiale mai mare de un an, amenda stabilita conform criteriului "gravitate" creste cu pana la 50% din cuantumul determinat conform acestui criteriu si pentru o durata a unei practici anticoncurentiale mai mica de un an, amenzii stabilite conform criteriului "gravitate" nu i se aplica nici un fel de majorare.
    Aceste incadrari au fost realizate avand in vedere prevederile instructiunilor Comisiei europene referitoare la metoda de stabilire a amenzilor impuse conform art. 15 (2) din Reglementarea nr. 17/1962 si art. 65 (5) din Tratatul ECSC (98/c9/03), publicate in Jurnalul Oficial C 009 din 14 ianuarie 1998*).
------------
    *) Din 1.985 de licente eliberate pana la data de 20 aprilie 2001 este posibil ca numarul agentiilor de turism care activeaza sa fie mai mic, datorita faptului ca cele care isi inceteaza activitatea, temporar sau definitiv, nu au obligatia notificarii la Ministerul Turismului.
    *) Art. 15 (2) din Reglementarea nr. 17/1962 este similar art. 56 din Legea nr. 21/1996.

    3.1.2. Cota de piata
    ANAT nu a fost prezenta pe piata relevanta definita, respectiv piata serviciilor de asigurare a turistilor in caz de insolvabilitate si/sau faliment al agentiei de turism (acordul a fost realizat pe verticala).
    Cota de piata a ANAT - 0 (zero) pe piata produsului definit.
    3.2. Situatia economica si financiara a contravenientului, pozitia pe piata, puterea de influentare a pietei
    Situatia financiara a agentului economic implicat intr-o practica anticoncurentiala este caracterizata de cifra de afaceri si de alti indicatori financiari, dupa caz:
    - venituri din activitatile fara scop lucrativ, inregistrate de ANAT in anul 2001*) (anul anterior emiterii deciziei): 3.092.897.000 lei;
    - rezultatul activitatii fara scop lucrativ: excedent - 831.139.000 lei.
------------
    *) ANAT este o asociatie profesionala (deci fara cifra de afaceri) care inregistreaza venituri din activitati fara scop lucrativ.

    3.3. Circumstante agravante si/sau circumstante atenuante
    Pentru ANAT nu au fost retinute circumstante agravante si/sau circumstante atenuante.
    In temeiul art. 56 lit. a), coroborat cu art. 57 si cu art. 60 alin. (3) din Legea nr. 21/1996,

    DECIDE:

    Art. 1
    Cuantumul amenzii ce va fi aplicata ANAT pentru incalcarea dispozitiilor art. 5 alin. (1) lit. a) si g) din Legea nr. 21/1996 prin incheierea unei intelegeri in urma careia ANAT a stabilit, in numele membrilor sai, comisioanele aplicate pentru politele de asigurare in caz de insolvabilitate si/sau de faliment al agentiei de turism, conferind in felul acesta societatii RAI - S.A., pentru majoritatea membrilor ANAT, calitatea de asigurator al agentiilor de turism, in detrimentul celorlalte societati de asigurare, este de 215.000.000 (doua sute cincisprezece milioane) lei, ceea ce reprezinta circa 7% din veniturile obtinute de ANAT in anul 2001 din activitatile fara scop lucrativ.
    Art. 2
    Suma reprezentand amenda se va vira in termen de maximum 15 (cincisprezece) zile de la data primirii prezentei decizii de catre ANAT, la bugetul de stat, cu ordin de plata tip trezorerie, in contul 361280053300, deschis la Banca Nationala a Romaniei, Sucursala Municipiului Bucuresti, beneficiar Trezoreria Sectorului 3, cu mentiunea: "Amenzi aplicate conform Legii nr. 21/1996".
    Pe versoul ordinului de plata se va mentiona: cod cont: 20.22.01.03. O copie de pe ordinul de plata va fi transmisa neintarziat Consiliului Concurentei.
    Art. 3
    Prezenta decizie va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pe cheltuiala ANAT, in termen de 30 de zile de la comunicare.
    Art. 4
    Prezenta decizie intra in vigoare la data comunicarii sale de catre Secretariatul general al Consiliului Concurentei.
    Art. 5
    Prezenta decizie poate fi atacata, conform art. 60 alin. (4) din Legea nr. 21/1996, la presedintele Consiliului Concurentei, in termen de 15 zile de la comunicare.
    Art. 6
    Departamentul servicii si Secretariatul general din cadrul Consiliului Concurentei vor urmari ducerea la indeplinire a prezentei decizii.
    Art. 7
    Secretariatul general va transmite prezenta decizie:
    - Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania
    Sediul social: Str. Foisorului nr. 8, bl. F3C, sc. 2, ap. 41, sectorul 3, Bucuresti 74288
    Autorizata prin Hotararea judecatoreasca nr. 2.096/1990
    Telefon: (01) 323.08.55
    Fax: (01) 321.19.08

                        Comisia Consiliului Concurentei

                                Presedinte,
                              Vasile Seclaman

                                  Membri:
                               Alexe Gavrila
                              Viorel Munteanu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 269/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 269 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 269/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu