DECIZIE Nr. 247 din 29 octombrie 1999
ACT EMIS DE: CONSILIUL CONCURENTEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 54 din 3 februarie 2000
Plenul Consiliului Concurentei,
I. in baza:
1. Decretului nr. 316/1996 privind numirea membrilor Consiliului
Concurentei;
2. Legii concurentei nr. 21/1996;
3. Regulamentului de organizare, functionare si procedura al Consiliului
Concurentei;
4. Regulamentului pentru aplicarea prevederilor art. 5 si 6 din Legea
concurentei nr. 21/1996 privind practicile anticoncurentiale;
5. plangerii formulate la Consiliului Concurentei de Societatea Comerciala
Registrul Independent al Actionarilor "Regisco" - S.A., Bucuresti,
prin care aceasta sesizeaza situatia creata pe piata serviciilor aferente
pietei de capital, datorata refuzului Registrului Roman al Actionarilor - S.A.
de a transfera registrele societatilor comerciale emitente;
6. plangerilor formulate de societatile comerciale de registru independent
al actionarilor "Regisco" - S.A. Bucuresti, "Miorita" -
S.A. Cluj, "Monitor" - S.A. Bucuresti, "Moldova" - S.A.
Bacau, "Moldova" - S.A. Iasi, "Banat - Crisana" - S.A.
Timisoara, "Oltenia - Muntenia" - S.A. Craiova si "Prahova"
- S.A. Ploiesti, prin care acestea sesizeaza existenta si perpetuarea unei
situatii de monopol in domeniul de activitate al registrelor independente ale
actionarilor;
7. materialelor din Dosarul cauzei (CC-RS-154 din 7 octombrie 1998);
8. raportului echipei de investigatie numite in baza Ordinului
presedintelui Consiliului Concurentei nr. 119 din 6 noiembrie 1998 pentru
efectuarea investigatiei;
9. faptului ca au fost indeplinite procedura de transmitere a raportului de
investigatie partilor implicate pentru luarea la cunostinta si formularea de
observatii si procedura de citare pentru audierea partilor in Plenul
Consiliului Concurentei la data de 30 septembrie 1999;
10. observatiilor la raport transmise Consiliului Concurentei de catre
parti atat inainte de audiere, cat si dupa desfasurarea acesteia, precum si
declaratiilor facute in timpul audierii in Plenul Consiliului Concurentei la
data de 30 septembrie 1999 de catre reprezentantii legali ai partilor;
11. faptului ca au fost intrunite conditiile de cvorum de minimum 7 membri
pentru ca Plenul Consiliului Concurentei sa poata delibera si decide in mod
valabil;
II. luand in considerare ca:
1. Societatea Comerciala "Registrul Roman al Actionarilor" -
S.A., denumita in continuare R.R.A. s-a constituit in anul 1996, cu sprijin
logistic si financiar din partea USAID, ca societate comerciala pe actiuni, si
a preluat, fara nici o conditionare si cu titlu gratuit, listele cuprinzand
actionarii, tinute pana la acea data de Agentia Nationala pentru Privatizare
intr-un registru computerizat. Acest registru includea circa 5.700 de societati
comerciale emitente;
2. in perioada februarie 1997 - decembrie 1998 Comisia Nationala a
Valorilor Mobiliare, denumita in continuare C.N.V.M., a autorizat alte 10
societati comerciale de registru independent privat. In aceste conditii
societatile comerciale emitente aveau posibilitatea sa lucreze in continuare cu
R.R.A. sau sa isi transfere listele cuprinzand actionarii la o alta societate
comerciala de registru independent privat dintre cele nou-infiintate;
3. pana la sfarsitul anului 1998 un numar de 585 de societati comerciale
emitente au solicitat transferul. Dintre acestea 236 de societati comerciale au
realizat efectiv transferul, 193 de societati comerciale au renuntat (64 si-au
prelungit contractul cu R.R.A., iar 129 au incheiat contract de prestari de
servicii cu R.R.A. pentru prima data), iar 156 de societati comerciale erau in
asteptarea unui raspuns de la R.R.A.
4. produsul care defineste piata il reprezinta prestarea serviciului de
registru pe piata extrabursiera, serviciu pentru care nu exista posibilitatea
de substituire. Beneficiarii acestui serviciu sunt societatile comerciale
cotate pe piata extrabursiera (RASDAQ), care au obligatia legala de a tine un
registru al actionarilor, precum si evidenta actiunilor emise in forma
dematerializata si tranzactionate pe aceasta piata. Pentru prestarea acestui
serviciu se percep tarife;
5. prestarea serviciului de registru consta in:
- pastrarea registrului actionarilor, in care sa fie inscrise numele si
prenumele, domiciliul sau sediul actionarilor, precum si actiunile detinute de
acestia;
- inregistrarea modificarilor de proprietate ca rezultat al activitatii de
tranzactionare si emiterea confirmarilor aferente;
- inregistrarea modificarilor de nume si adrese, cu actualizarea in
permanenta a informatiilor legate de detinatorii de actiuni;
- inregistrarea tuturor transferurilor de actiuni efectuate si
monitorizarea valorilor mobiliare emise si aflate in circulatie;
- executarea procedurilor adecvate pentru administrarea, pastrarea in
siguranta si mentinerea confidentialitatii datelor;
6. piata geografica relevanta este teritoriul Romaniei, datorita
repartizarii la nivel national a societatilor comerciale de registru
independent privat si a societatilor comerciale emitente;
7. pe piata serviciilor de registru R.R.A. detine o pozitie dominanta,
determinata de cota de piata detinuta, respectiv 100% in anul 1997 si 96,4% in
anul 1998. Cota de piata a fost determinata in functie de numarul registrelor
actionarilor existente in baza de date a R.R.A. la data de 31 decembrie 1997,
respectiv 31 decembrie 1998;
8. la data de 7 octombrie 1998 Societatea Comerciala Registrul Independent
al Actionarilor "Regisco" - S.A. Bucuresti sesizeaza Consiliul
Concurentei in legatura cu situatia creata pe piata serviciilor de registru,
datorata refuzului R.R.A. de a transfera registrele societatilor comerciale
emitente; de asemenea, la data de 3 aprilie 1998 societatile comerciale de
registru independent "Regisco" - S.A. Bucuresti, "Miorita"
- S.A. Cluj, "Monitor" - S.A. Bucuresti, "Moldova" - S.A.
Bacau, "Moldova" - S.A. Iasi, "Banat - Crisana" - S.A.
Timisoara, "Oltenia - Muntenia" - S.A. Craiova si "Prahova"
- S.A. Ploiesti sesizeaza existenta si perpetuarea unei situatii de monopol in
domeniul de activitate al registrelor independente ale actionarilor;
9. la data de 6 noiembrie 1998 presedintele Consiliului Concurentei, prin
Ordinul nr. 119/1998, a dispus declansarea unei investigatii avand ca obiect
analizarea situatiei existente pe piata serviciilor de registru. Raportul de
investigatie cuprinzand concluziile si masurile propuse de echipa de
investigatie a fost transmis partilor implicate la data de 24 august 1999 in
vederea formularii eventualelor observatii;
10. la data de 30 septembrie 1999 s-a desfasurat sedinta de audiere in
Plenul Consiliului Concurentei, in cadrul careia a fost prezentat raportul de
investigatie, iar reprezentantii legali ai partilor implicate si-au exprimat
opiniile cu privire la cazul analizat;
11. la data de 19 octombrie 1999 a avut loc sedinta de deliberare in cadrul
careia Plenul Consiliului Concurentei a adoptat prezenta decizie, dupa
analizarea raportului de investigatie, a observatiilor la raport si a
declaratiilor facute in timpul audierii;
III. luand in considerare ca:
1. art. 6 lit. a) din Legea concurentei nr. 21/1996 interzice folosirea in
mod abuziv a unei pozitii dominante, detinuta de un agent economic pe piata
romaneasca, prin savarsirea unor fapte anticoncurentiale constand in
"impunerea, in mod direct sau indirect, [...] a altor clauze contractuale
inechitabile si refuzul de a trata cu anumiti furnizori si beneficiari";
2. prin impunerea, in mod direct sau indirect, a unor clauze contractuale
inechitabile se intelege obligarea partenerilor contractuali ai agentului
economic ce detine o pozitie dominanta sa accepte introducerea in contract a
unor clauze vadit defavorabile lor si care in conditii normale de concurenta nu
ar fi fost acceptate. Prin refuzul de a trata se intelege, dupa caz, refuzul
nejustificat de a furniza marfa, de a cumpara, de a acorda anumite licente sau
de a permite accesul la anumite facilitati esentiale. In speta, refuzul de a
trata a imbracat forma obstructionarii de catre R.R.A. a transferurilor
registrelor actionarilor catre registrele independente concurente;
3. R.R.A. a incalcat dispozitiile art. 6 lit. a) din Legea concurentei nr.
21/1936 prin savarsirea urmatoarelor fapte:
- obligarea unor societati comerciale care solicitau transferul sa prezinte
hotararea adunarii generale a actionarilor, denumita in continuare AGA, privind
modificarea statutului societatii comerciale prin includerea de prevederi
referitoare la registrul independent privat autorizat care tine evidenta
actionarilor societatii comerciale, dupa ce aceasta hotarare a fost inscrisa la
oficiul registrului comertului. De asemenea, se solicita ca respectiva AGA sa
fi fost convocata si intrunita pe baza listei cuprinzand actionarii, obtinuta
de la R.R.A. Solicitarea hotararii AGA reprezinta un abuz din partea R.R.A.,
menit sa ingreuneze pana la a face imposibila efectuarea transferului, intrucat
verificarea modului in care societatile comerciale respectau prevederile
referitoare la modificarea statutului, inclusiv in sensul includerii unor
prevederi referitoare la registrul independent privat autorizat care tine
evidenta actionarilor, revine Ministerului Finantelor si C.N.V.M., iar nu
R.R.A. [conform art. 9 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
5/1997, astfel cum a fost aprobata si modificata prin Legea nr. 87/1997. Mai
mult, art. 5 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 5/1997 dispune
ca "transferul informatiilor de la R.R.A. sau de la Bursa de Valori
Bucuresti la alte registre independente private autorizate se va face in
conformitate cu reglementarile C.N.V.M.". Reglementarile C.N.V.M. in
materie - Instructiunea nr. 2 din 24 februarie 1998 - cer existenta numai a
unei decizii a consiliului de administratie al emitentului si nu a unei
hotarari a AGA. Impunerea de R.R.A. a altor conditii decat cele prevazute de
legislatia in vigoare privind efectuarea transferului a avut ca scop
impiedicarea transferului si, prin aceasta, prezervarea pozitiei dominante
detinute de R.R.A. pe piata serviciilor de registru;
- impunerea unor clauze contractuale inechitabile in contractele incheiate
cu beneficiarii, clauze ce prevad: a) obligarea beneficiarului la plata
serviciilor prestate si pentru perioada anterioara incheierii contractului,
daca acesta cere rezilierea contractului inainte de termen; si b) revenirea la
tariful stabilit initial conform grilei si anularea facilitatilor acordate
(reducerea tarifelor, reducerea, reesalonarea sau anularea datoriilor ori a
penalitatilor);
- refuzul de a trata, manifestat de R.R.A. prin obstructionarea
transferurilor registrelor actionarilor la societatile comerciale de registru
independent concurente. Conditionarea efectuarii transferului de plata
contravalorii unor servicii pretinse sa fi fost prestate inainte de semnarea
unui contract cu beneficiarul respectiv a avut ca efect fie renuntarea la
transfer si incheierea unui contract cu R.R.A., fie efectuarea transferului cu
costuri mult mai mari si intr-o perioada mai indelungata;
4. art. 6 lit. c) din Legea concurentei nr. 21/1996 interzice folosirea in
mod abuziv a unei pozitii dominante detinute de catre un agent economic pe
piata romaneasca prin savarsirea unor fapte anticoncurentiale constand in
"aplicarea in privinta partenerilor comerciali a unor conditii inegale la
prestatii echivalente, provocand in acest fel unora dintre ei un dezavantaj in
pozitia concurentiala";
5. prin conditii inegale se intelege practicarea, fara o justificare
obiectiva, de catre agentul economic ce detine o pozitie dominanta a unor
tratamente diferentiate fata de partenerii sai comerciali. Termenul prestatii
echivalente inseamna ca desi partenerii obligati sunt diferiti, obligatiile
asumate de catre acestia sunt de aceeasi natura. A doua conditie ceruta de art.
6 lit. c) din Legea concurentei nr. 21/1996 este ca actiunea agentului economic
ce detine pozitia dominanta pe piata relevanta sa aiba ca efect crearea unui
dezavantaj in pozitia detinuta pe piata de unii dintre acesti parteneri in
comparatie cu pozitia detinuta de altii. In speta, manifestarea abuzului de
pozitie dominanta din partea R.R.A. a fost, in special, discriminarea in ceea
ce priveste tariful solicitat pentru serviciile prestate;
6. R.R.A. a incalcat dispozitiile art. 6 lit. c) din Legea concurentei nr.
21/1996 prin aplicarea unui tratament discriminatoriu societatilor comerciale
emitente, cum ar fi:
- practicarea de tarife diferentiate pentru servicii echivalente prestate
societatilor comerciale;
- societatilor comerciale emitente care au incheiat contract cu R.R.A. li
s-a solicitat doar decizia consiliului de administratie, denumit in continuare
CA, in timp ce societatilor comerciale care isi manifestau intentia de transfer
li s-a solicitat hotararea AGA;
- obligarea societatilor comerciale emitente care nu aveau contract la data
solicitarii transferului sa incheie contract cu R.R.A., in timp ce altor
societati comerciale aflate in aceeasi situatie li s-a acordat transferul fara
nici o conditionare;
- solicitarea de la societatile comerciale emitente a contravalorii
serviciilor prestate de la data preluarii registrelor actionarilor de la
Institutul de Management si Informatica si pana la data solicitarii
transferului, in conditiile in care nu exista nici un contract de prestari de
servicii intre parti, iar beneficiarilor nu li s-au adus la cunostinta, inainte
de notificarea transferului, natura serviciilor prestate si tarifele aferente,
aceste datorii nefiind inregistrate in contabilitatea R.R.A. In schimb,
societatilor comerciale care au incheiat contract cu R.R.A. nu li s-a mai
solicitat contravaloarea serviciilor prestate anterior incheierii contractului,
anulandu-se datoriile aferente daca beneficiarul renunta la transfer si incheie
contract cu acesta;
- conditionarea acordarii transferului de plata penalitatilor pentru
neachitarea la termen a ratelor prevazute in contract; in schimb, R.R.A.
procedeaza la reducerea sau la anularea penalitatilor, la reesalonarea
datoriilor si la reducerea tarifelor, daca beneficiarii renunta la transfer;
7. efectele practicilor anticoncurentiale savarsite de R.R.A. s-au
materializat in:
- denaturarea concurentei pe piata serviciilor de registru prin impunerea
unor conditii suplimentare societatilor comerciale emitente care doreau sa se
transfere la o alta societate comerciala de registru independent, impunere care
a avut ca scop intarzierea efectuarii transferului si mentinerea pozitiei
dominante;
- afectarea mediului concurential normal prin impiedicarea eforturilor de
mentinere pe piata a celorlalte societati comerciale de registru independent,
in dauna instaurarii unei concurente benefice pentru consumatori;
- afectarea concurentei prin impunerea unor clauze inechitabile si
practicarea de tarife diferentiate la prestatii echivalente;
- prejudicii aduse atat societatilor comerciale emitente, cat si
actionarilor, prin suspendarea acestor societati de la tranzactionare pe
perioade cu mult peste cele stabilite de C.N.V.M., datorita refuzului
nejustificat al R.R.A. de a transfera registrele actionarilor,
in temeiul art. 21 alin. (4) lit. a) din Legea concurentei nr. 21/1996,
ia urmatoarea decizie:
Art. 1
Societatea Comerciala "Registrul Roman al Actionarilor" - S.A. se
face vinovata de incalcarea dispozitiilor art. 6 lit. a) din Legea concurentei
nr. 21/1996 prin impunerea unor conditii suplimentare societatilor comerciale
emitente care isi manifestau intentia de a se transfera la o alta societate
comerciala de registru independent privat autorizata si a unor clauze
inechitabile in contractele incheiate cu beneficiarii.
Art. 2
Societatea Comerciala "Registrul Roman al Actionarilor" - S.A. se
face vinovata de incalcarea dispozitiilor art. 6 lit. c) din Legea concurentei
nr. 21/1996 prin practicarea unor tarife diferentiate la serviciile echivalente
prestate societatilor comerciale emitente si prin tratamentul discriminatoriu
aplicat acestora.
Art. 3
In temeiul art. 50 lit. a) din Legea concurentei nr. 21/1996 se ia masura
aplicarii sanctiunii amenzii pentru incalcarea dispozitiilor art. 6 lit. a) si
c) din Legea concurentei nr. 21/1996. In temeiul art. 56 lit. a) si al art. 60
alin. (3) din Legea concurentei nr. 21/1996, Comisia Consiliului Concurentei,
numita prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 77 din 29
octombrie 1999, va stabili cuantumul amenzii pe baza criteriilor prevazute la
art. 57 din aceeasi lege.
Art. 4
In temeiul art. 52 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996 se iau
urmatoarele masuri:
4.1. R.R.A. este obligata sa efectueze transferul registrelor actionarilor
societatilor comerciale emitente catre alte registre independente private
autorizate si nu poate impune alte conditii decat cele strict prevazute de
regulamentele C.N.V.M. Aceasta interdictie se refera la conditii cum ar fi: a)
solicitarea hotararii AGA; b) solicitarea platii unor datorii care nu sunt
inregistrate in contabilitatea R.R.A.; c) obligarea beneficiarului la plata
serviciilor prestate si pentru perioada anterioara incheierii contractului; d)
revenirea la tariful stabilit initial conform grilei, precum si anularea
facilitatilor acordate (reduceri de tarife, reduceri, reesalonari ori anulari
de datorii sau penalitati); e) orice alta practica sau conditie care are ca
scop sau ca efect impiedicarea ori restrictionarea sub orice forma a
posibilitatii pe care o au societatile comerciale emitente de a-si transfera
registrele actionarilor la un alt registru independent privat autorizat.
4.2. R.R.A. este obligata sa efectueze transferul registrelor actionarilor
conform pct. 4.1 si independent de faptul ca ar putea invoca existenta unor
datorii neplatite sau a unor alte obligatii in sarcina societatilor comerciale
respective. Aceasta nu restrictioneaza dreptul R.R.A. de a actiona ulterior
transferului pentru recuperarea datoriilor sau obligatiilor pe care considera
ca emitentii le-ar avea fata de ea.
4.3. I se interzice R.R.A. sa acorde facilitati suplimentare fata de cele
prevazute in contract, in momentul in care societatile comerciale emitente isi
manifesta, intr-o forma sau alta intentia de a se transfera la un alt registru
independent privat autorizat in scopul de a impiedica sau de a restrictiona
transferul clientilor la alte registre. Durata de aplicare a acestei masuri
este de 3 ani, cu posibilitatea revizuirii, daca, la expirarea termenului,
R.R.A. isi mentine pozitia dominanta pe piata relevanta. Termenul incepe sa
curga de la data comunicarii prezentei decizii.
4.4. R.R.A. este obligata sa stabileasca criterii transparente si
nediscriminatorii in eventualitatea acordarii de facilitati societatilor
comerciale emitente, in desfasurarea activitatii normale de comert.
Art. 5
In temeiul art. 54 din Legea concurentei nr. 21/1996, se constata nulitatea
clauzei contractuale conform careia R.R.A. revine la tarifele practicate
initial, in momentul in care societatile comerciale emitente isi manifesta
intentia de transfer, cu scopul de a impiedica transferul. Clauza lovita de
nulitate are urmatorul continut: "In caz de incetare a prezentului
contract din initiativa beneficiarului, se va reveni la tariful stabilit
anterior datei prezentului act aditional, iar exonerarea de la pct. IV ramane
fara efect."
Art. 6
In temeiul art. 27 lit. a) si al art. 50 lit. a) din Legea concurentei nr.
21/1996 se recomanda C.N.V.M. sa oblige societatile comerciale emitente sa
incheie contract cu oricare dintre registrele independente private, in functie
de optiunea neingradita a fiecarei societati comerciale.
Art. 7
Se dispune sesizarea Ministerului Finantelor in vederea efectuarii de
verificari privind o posibila incalcare a legislatiei financiar-fiscale si,
respectiv, tinerea evidentei contabile, conform legii, de catre R.R.A.
Art. 8
Prezenta decizie va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, pe cheltuiala Societatii Comerciale "Registrul Roman al
Actionarilor" - S.A., in termen de 15 zile de la comunicare.
Art. 9
Nerespectarea masurilor luate prin prezenta decizie va fi sanctionata in
conformitate cu prevederile art. 58 din Legea concurentei nr. 21/1996.
Art. 10
Prezenta decizie intra in vigoare la data comunicarii ei partilor
interesate de catre Secretariatul general.
Art. 11
Prezenta decizie poate fi atacata, conform art. 21 alin. (6) din Legea
concurentei nr. 21/1996, la Curtea de Apel Bucuresti - Sectia contencios
administrativ, in termen de 30 de zile de la comunicare.
Art. 12
Departamentul servicii si Secretariatul general din cadrul Consiliului Concurentei
vor urmari aducerea la indeplinire a prezentei decizii.
Art. 13
Decizia este adresata;:
- Societatii Comerciale "Registrul Roman al Actionarilor" - S.A.
Sediul: Calea Victoriei nr. 12C, bl. A, sectorul 3, Bucuresti
Numarul de inmatriculare la oficiul registrului comertului: J 40/7289/1996
Codul fiscal: 8764232
Autorizata de C.N.V.M. prin Decizia nr. 1.185 din 17 septembrie 1996
- Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare
Sediul: Calea Grivitei nr. 21, sectorul 1, Bucuresti
- Societatii Comerciale Registrul Independent al Actionarilor
"Regisco" - S.A.
Sediul: str. Fagaras nr. 25, sectorul 1, Bucuresti
Numarul de inmatriculare la oficiul registrului comertului: J 40/5890/1997
Codul fiscal: 9638020
Autorizata de C.N.V.M. prin Decizia nr. 652 din 27 ianuarie 1998
- Societatii Comerciale Registrul Independent al Actionarilor
"Miorita" - S.A.
Sediul: bd Nicolae Titulescu nr. 4, Cluj-Napoca
Numarul de inmatriculare la oficiul registrului comertului: J 12/1267/1997
Codul fiscal: 9599222
Autorizata de C.N.V.M. prin Decizia nr. 651 din 27 ianuarie 1998
- Societatii Comerciale Registrul Independent al Actionarilor
"Monitor" - S.A.
Sediul: Sos. Orhideelor nr. 27 - 29, sectorul 1, Bucuresti
Numarul de inmatriculare la oficiul registrului comertului J 40/5745/1997
Codul fiscal: 9615735
Autorizata de C.N.V.M. prin Decizia nr. 790 din 3 februarie 1998
- Societatii Comerciale Registrul Independent al Actionarilor "Moldova"
- S.A.
Sediul: bd Tutora nr. 17, Iasi
Numarul de inmatriculare la oficiul registrului comertului: J 22/920/1997
Codul fiscal: 9589709
Autorizata de C.N.V.M. prin Decizia nr. 1.626 din 9 martie 1998
- Societatii Comerciale Registrul Independent al Actionarilor
"Riavest" - S.A.
Sediul: Piata Timisoara 700 nr. 1, Timisoara
Numarul de inmatriculare la oficiul registrului comertului: J 35/813/1997
Codul fiscal: 9589709
Autorizata de C.N.V.M. prin Decizia nr. 3.447b din 5 august 1998
Societatii Comerciale Registrul Independent al Actionarilor "Oltenia -
Muntenia" - S.A.
Sediul: Str. Brestei nr. 31A, Craiova
Numarul de inmatriculare la Oficiul registrului comertului J 16/440/1997
Codul fiscal: 9589709
Autorizata de C.N.V.M. prin Decizia nr. 4.377 din 15 aprilie 1997
- Societatii Comerciale Registrul Independent al Actionarilor
"Prahova" - S.A.
Sediul: bd Bucuresti nr. 28, Ploiesti
Numarul de inmatriculare la oficiul registrului comertului J 29/632/1997
Codul fiscal: 9529855
Autorizata de C.N.V.M. prin Decizia nr. 11.046 din 16 decembrie 1998
- Societatii Comerciale Registrul Independent National al Actionarilor -
S.A.
Sediul: str. Sava Gotul nr. 10, Buzau
Numarul de inmatriculare la oficiul registrului comertului J 10/0187/1998
Codul fiscal: 10311209
Autorizata de C.N.V.M. prin Decizia nr. 35.334 din 11 august 1998
- Societatii Comerciale Registrul Independent "Transilvania" -
S.A.
Sediul str. Bolyai nr. 27, Targu Mures
Numarul de inmatriculare la oficiul registrului comertului: J 26/468/1997
Codul fiscal: 9667785
Autorizata de C.N.V.M. prin Decizia nr. 1.857 din 17 martie 1998
- Asociatiei Nationale a Societatilor de Valori Mobiliare
Sediul: Bd Expozitiei nr. 2, camera D229, World Trade Center, sectorul 1,
Bucuresti
PRESEDINTELE CONSILIULUI CONCURENTEI,
VIOREL MUNTEANU