Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 240 din  5 iunie 2003

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 42 din Legea pentru organizarea judecatoreasca nr. 92/1992, republicata

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 537 din 25 iulie 2003


SmartCity3


    Nicolae Popa              - presedinte
    Costica Bulai             - judecator
    Nicolae Cochinescu        - judecator
    Kozsokar Gabor            - judecator
    Serban Viorel Stanoiu     - judecator
    Lucian Stangu             - judecator
    Ioan Vida                 - judecator
    Aurelia Popa              - procuror
    Madalina Stefania Diaconu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 42 din Legea pentru organizarea judecatoreasca nr. 92/1992, republicata, exceptie ridicata de Elisei Constantin in Dosarul nr. 1.415/2003 al Tribunalului Mures.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind neintemeiata. Arata ca statutul magistratilor consultanti difera in mod esential de cel al celorlalte categorii de magistrati, ceea ce impune instituirea de catre legiuitor a unui tratament juridic diferit, care nu contravine art. 16 din Constitutie sau reglementarilor internationale. In considerarea deosebirilor privitoare la conditiile de numire, durata si incetare a functiei si la atributiile acestora, legiuitorul a inteles sa creeze o categorie aparte de magistrati, cu atributii substantial diferite fata de cele ale judecatorilor, procurorilor si magistratilor-asistenti, atributii carora le corespund, in mod firesc, drepturi cu continut diferit, fara ca prin aceasta sa se instituie vreo discriminare, in sensul Constitutiei sau al Conventiei pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 3 martie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 1.415/2003, Tribunalul Mures a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 42 din Legea nr. 92/1992, republicata, exceptie ridicata de Elisei Constantin prin cererea de chemare in judecata a Tribunalului Mures.
    In motivarea exceptiei, autorul acesteia sustine ca dispozitiile art. 42 din Legea nr. 92/1992, republicata, sunt contrare prevederilor art. 16 alin. (1) si al art. 38 alin. (1) din Constitutie, intrucat ii "afecteaza grav statutul profesional", discrimineaza pe magistratii consultanti in raport cu ceilalti magistrati "prin excluderea de la beneficiul calitatii de magistrat" si le "ingradesc nejustificat dreptul la munca in calitate de magistrat si libertatea de alegere a profesiei de magistrat".
    Tribunalul Mures apreciaza ca exceptia ridicata este intemeiata, iar dispozitiile art. 42 din Legea nr. 92/1992, republicata, discrimineaza pe magistratii consultanti in raport cu ceilalti magistrati si le ingradesc dreptul la munca, precum si libertatea de alegere a profesiei de magistrat.
    In conformitate cu dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, precum si Guvernului pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia ridicata.
    De asemenea, potrivit dispozitiilor art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat si punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Guvernul apreciaza ca exceptia ridicata este neintemeiata. Arata, in acest sens, ca "problema ridicata nu este una de neconstitutionalitate, ci de optiune a legiuitorului care are posibilitatea de a stabili ce persoane sunt considerate magistrati". Magistratii consultanti au un statut diferit si se afla intr-o situatie diferita fata de magistrati, atat sub aspectul atributiilor si competentelor lor, cat si in ceea ce priveste conditiile de numire si de eliberare. Intre prevederile art. 38 alin. (1) din Constitutie si dispozitiile art. 42 din Legea nr. 92/1992, republicata, nu exista nici o legatura.
    Avocatul Poporului considera ca dispozitiile art. 42 din Legea nr. 92/1992, republicata, nu instituie nici o discriminare. Dupa cum a statuat in mod constant si Curtea Constitutionala, principiul egalitatii nu inseamna uniformitate si nu este lezat atunci cand legiuitorul stabileste un tratament juridic diferit in situatii diferite. Aceste dispozitii "sunt in deplina concordanta cu normele constitutionale, potrivit carora justitia este in exclusivitate o functie a statului, care se realizeaza prin Curtea Suprema de Justitie si prin celelalte instante judecatoresti stabilite de lege". Activitatea de judecata se infaptuieste exclusiv de membrii instantelor judecatoresti, adica de judecatori, intrucat doar cu privire la acestia se proclama prin art. 123 alin. (2) din Constitutie ca sunt independenti si se supun numai legii. Curtea Constitutionala, prin Decizia nr. 322/2001, a stabilit ca magistratii consultanti indeplinesc doar o activitate de asistenta la solutionarea de catre judecator a cauzelor privind conflictele si litigiile de munca, cu vot consultativ, iar nu o activitate de judecata, rezervata exclusiv judecatorilor. Nu sunt incalcate nici prevederile art. 38 alin. (1) din Constitutie, intrucat "alegerea locului de munca inseamna optiunea persoanei pentru un anume loc de munca sau pentru o anumita functie, pentru care are nivelul corespunzator de pregatire profesionala si care este disponibila".
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului si cel al Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 42 din Legea pentru organizarea judecatoreasca nr. 92/1992, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 259 din 30 septembrie 1997, cu modificarile ulterioare, dispozitii potrivit carora "Au calitatea de magistrat si fac parte din corpul magistratilor judecatorii de la toate instantele judecatoresti, procurorii din cadrul parchetelor de pe langa acestea, precum si magistratii-asistenti ai Curtii Supreme de Justitie".
    Autorul exceptiei sustine ca dispozitiile legale criticate contravin urmatoarelor prevederi constitutionale:
    - Art. 16 alin. (1): "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    - Art. 38 alin. (1): "Dreptul la munca nu poate fi ingradit. Alegerea profesiei si alegerea locului de munca sunt libere."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate si continutul dispozitiilor legale criticate, cu raportare la prevederile constitutionale, Curtea retine urmatoarele:
    Art. 42 din Legea pentru organizarea judecatoreasca nr. 92/1992, republicata, enumera categoriile profesionale care au calitatea de magistrat si fac parte din corpul magistratilor: judecatorii de la toate instantele judecatoresti, procurorii din cadrul parchetelor de pe langa acestea, precum si magistratii-asistenti ai Curtii Supreme de Justitie. De asemenea, potrivit art. 2 alin. (8) din Legea nr. 124/2000 privind structura personalului Curtii Constitutionale, magistratii-asistenti de la aceasta institutie "fac parte din Corpul magistratilor, in sensul prevazut prin titlul IV din Legea nr. 92/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare".
    Pe de alta parte, legislatia actuala recunoaste o parte dintre drepturile acordate magistratilor anumitor categorii de persoane care sunt asimilate cu acestia. Spre exemplu, potrivit art. 43 alin. 2 din Legea nr. 92/1992, republicata, modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 179/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 559 din 17 noiembrie 1999, personalul de specialitate juridica din Ministerul Justitiei si Institutul National al Magistraturii este asimilat magistratilor. De asemenea, fac parte din categoria persoanelor asimilate, in unele privinte, cu magistratii, recunoscandu-li-se, in consecinta, anumite drepturi ale acestora, si consilierii juridici din Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie, personalul de specialitate juridica din Centrul de Pregatire si Perfectionare a Grefierilor si a Celuilalt Personal Auxiliar de Specialitate, specialistii de inalta calificare din cadrul Parchetului National Anticoruptie, precum si personalul de specialitate al Institutului National de Criminologie.
    Un statut similar cu cel al judecatorilor ce compun instantele judecatoresti au si magistratii Curtii de Conturi. In jurisprudenta sa constanta, Curtea Constitutionala a retinut ca magistratii Curtii de Conturi, care exercita activitatea jurisdictionala a acesteia, nu sunt judecatori, in sensul constitutional al termenului, activitatea lor fiind una administrativ-jurisdictionala, iar nu o activitate de judecata (a se vedea deciziile nr. 64/1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 177 din 12 iulie 1994, si nr. 147/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 508 din 15 iulie 2002).
    In considerarea conditiilor specifice de numire, functionare si eliberare din functie si mai ales a atributiilor profund diferite pe care le au toate aceste categorii de persoane, legiuitorul a stabilit drepturi diferite de care beneficiaza acestea, drepturi care sunt indisolubil legate de rolul, raspunderea, complexitatea si de privatiunile inerente fiecarei functii in parte, fara ca prin aceasta sa se aduca vreo atingere principiului egalitatii persoanelor in fata legii si a autoritatilor publice, garantat de art. 16 din Constitutie si de reglementarile internationale.
    In ceea ce priveste functia de magistrat consultant, aceasta a fost creata in urma modificarii si completarii Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, republicata, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 20/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 151 din 28 februarie 2002. Prin aceasta reglementare conceptul de asistent judiciar a fost inlocuit cu cel de magistrat consultant, atribuindu-se denumirea de magistrat acestei functii, in considerarea faptului ca titularul sau face parte din completul de judecata care solutioneaza, in prima instanta, conflictele de munca. Alaturand cuvantului magistrat atributul de "consultant", legiuitorul a evidentiat de la inceput statutul diferit al acestei categorii fata de ceilalti magistrati.
    Astfel, conditiile de numire a magistratilor consultanti sunt diferite de conditiile generale de acces in magistratura. Art. 69^1 alin. 1 din Legea nr. 92/1992, republicata, introdus prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 20/2002, prevede ca "Magistratii consultanti sunt numiti pe o perioada de 4 ani de ministrul justitiei, la propunerea Consiliului Economic si Social, dintre persoanele care au studii juridice superioare, o vechime in specialitate de cel putin 2 ani si indeplinesc conditiile prevazute la art. 46 alin. 1 lit. a) - e) si alin. 2". Potrivit art. 1 din Legea nr. 109/1997 privind organizarea si functionarea Consiliului Economic si Social, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 141 din 7 iulie 1997, modificat prin Legea nr. 58/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 179 din 21 martie 2003, "Consiliul Economic si Social este institutie publica de interes national, tripartita, autonoma, constituita in scopul realizarii dialogului social la nivel national dintre patronat, sindicate si Guvern si a climatului de stabilitate si pace sociala", reprezentand, asadar, un segment bine determinat al vietii politice si sociale, iar nu interesele generale ale societatii.
    Eliberarea din functie a magistratilor consultanti este, de asemenea, supusa unor conditii diferite fata de cele care se aplica celorlalte categorii de magistrati. Art. 69^5 alin. 1 din Legea nr. 92/1992, republicata, introdus prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 20/2002, prevede ca "Magistratii consultanti pot fi eliberati din functie de ministrul justitiei, in conditiile art. 92, care se aplica in mod corespunzator. De asemenea, ei pot fi eliberati din functie ca urmare a reducerii numarului de posturi de magistrati consultanti, in raport cu volumul de activitate", in vreme ce alte categorii de magistrati se bucura de inamovibilitate.
    In cazul aplicarii sanctiunilor disciplinare, magistratii consultanti beneficiaza de calea de atac a contestatiei impotriva acestor sanctiuni, indreptata la sectia de contencios administrativ a curtii de apel in circumscriptia careia functioneaza cel sanctionat [art. 69^3 alin. 2 din Legea nr. 92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare], in mod similar cu functionarii publici (art. 74 din Legea nr. 188/1999 privind statutul functionarilor publici, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 600 din 8 decembrie 1999). Spre deosebire de aceste doua categorii, magistratilor enumerati la art. 42 din Legea nr. 92/1992, republicata, li se aplica, in materie disciplinara, prevederile art. 124 - 129 din Legea nr. 92/1992, republicata.
    In plus, art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 20/2002 stabileste caracterul temporar al dispozitiilor privitoare la magistratii consultanti, prevazand ca "Magistratii consultanti vor functiona potrivit dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta pana la instituirea tribunalelor muncii, in conditiile legii".
    De asemenea, potrivit art. 69^2 alin. 4 din Legea nr. 92/1992, republicata, cu modificarile ulterioare, si ca o masura de protectie instituita in favoarea magistratilor consultanti, caracterul temporar al acestei functii este insotit de suspendarea contractelor de munca sau, dupa caz, a raporturilor de munca si de rezervarea posturilor ocupate anterior numirii ca magistrat consultant, pe perioada in care persoanele vizate isi desfasoara activitatea in aceasta calitate. Cu totul alta este situatia celorlalte categorii de magistrati (judecatori, procurori sau magistrati-asistenti), pentru care art. 111 alin. 1 din Legea nr. 92/1992, republicata, prevede ca "Functia de magistrat este incompatibila cu orice alta functie publica sau privata, cu exceptia functiilor didactice din invatamantul superior". Prin urmare, magistratilor consultanti li se ofera beneficiul legal al rezervarii postului ocupat anterior, prin suspendarea contractului de munca, spre deosebire de magistratii enumerati la art. 42 din Legea nr. 92/1992, republicata, carora le este interzis cumulul functiei de magistrat cu alte functii publice sau private, tocmai pentru a avea garantia impartialitatii si independentei acestora in raport cu alte institutii, organe sau persoane.
    Asadar, dincolo de denumirea comuna de "magistrat", magistratii consultanti se afla intr-o situatie esential diferita fata de alte categorii de magistrati, chiar si fata de persoanele asimilate acestora, deoarece conditiile de numire si de incetare a functiei, durata acesteia si procedura sanctionarii disciplinare a magistratilor consultanti difera in mod esential de cele aplicabile celorlalte categorii de magistrati, iar atributiile specifice acestei functii nu sunt exercitate cu caracter de permanenta, ci doar in cazurile cand se judeca, in prima instanta, conflicte de munca.
    Curtea constata ca situatia diferita in care se afla magistratii consultanti justifica, atat in sensul prevederilor art. 16 alin. (1) din Constitutie, cat si in sensul reglementarilor internationale, instituirea unui tratament juridic diferentiat, drepturile care li se acorda tinand de optiunea legiuitorului, fara obligativitatea recunoasterii tuturor drepturilor stabilite pentru magistrati.
    Cu privire la sustinerile conform carora dispozitiile legale criticate ingradesc dreptul la munca, garantat de art. 38 alin. (1) din Constitutie, Curtea constata ca acestea sunt, de asemenea, neintemeiate. Statutul fiecarei profesii, precum si drepturile si indatoririle celor care o exercita se stabilesc in raport cu specificul profesiei respective. Profesia de magistrat consultant este diferita de cele exercitate de cei care fac parte din corpul magistratilor, iar limitarea drepturilor magistratilor consultanti, in comparatie cu cele ale celorlalte categorii de magistrati, nu inseamna lezarea libertatii de alegere a locului de munca si a profesiei.

    Fata de cele de mai sus, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (1) si (3) si al art. 25 alin. (1) si (3) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 42 din Legea pentru organizarea judecatoreasca nr. 92/1992, republicata, exceptie ridicata de Elisei Constantin in Dosarul nr. 1.415/2003 al Tribunalului Mures.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 5 iunie 2003.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Madalina Stefania Diaconu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 240/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 240 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 240/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu