Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 197 din 29 aprilie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 61 din Ordonanta Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale, precum si celor ale art. 1 alin. (1) lit. c), ale art. 10 alin. (3) si ale art. 190 - 199 din Ordonanta Guvernului nr. 39/2003 privind procedurile de administrare a creantelor bugetelor locale

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 521 din  9 iunie 2004


SmartCity3


    Nicolae Popa       - presedinte
    Costica Bulai      - judecator
    Nicolae Cochinescu - judecator
    Constantin Doldur  - judecator
    Kozsokar Gabor     - judecator
    Petre Ninosu       - judecator
    Ioan Vida          - judecator
    Aurelia Popa       - procuror
    Mihai Paul Cotta   - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 61 din Ordonanta Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale, precum si celor ale art. 1 alin. (1) lit. c), ale art. 10 alin. (3) si ale art. 190 - 199 din Ordonanta Guvernului nr. 39/2003 privind procedurile de administrare a creantelor bugetelor locale, exceptie ridicata de Agentia Domeniilor Statului in Dosarul nr. 4.964/C/2003 al Judecatoriei Galati.
    La apelul nominal raspunde autorul exceptiei, prin consilier juridic, lipsind cealalta parte, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Reprezentantul autorului exceptiei solicita admiterea acesteia deoarece prevederile criticate incalca dispozitiile art. 1 alin. (3), art. 123 alin. (2), art. 125 alin. (1) si ale art. 128 din Constitutie. Se arata ca prevederile criticate creeaza posibilitatea organelor fiscale de a anula hotarari judecatoresti, ceea ce reprezinta o imixtiune a organelor administrative in sfera justitiei. Se mai sustine ca, desi textele de lege criticate au fost abrogate, la momentul ridicarii exceptiei acestea erau in vigoare.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca inadmisibila, aratand ca dispozitiile criticate au fost abrogate, acestea nefiind preluate in noua reglementare.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 28 noiembrie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 4.964/C/2003, Judecatoria Galati a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 61 din Ordonanta Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale, precum si celor ale art. 1 alin. (1) lit. c), ale art. 10 alin. (3) si ale art. 190 - 199 din Ordonanta Guvernului nr. 39/2003 privind procedurile de administrare a creantelor bugetelor locale, exceptie ridicata de Agentia Domeniilor Statului.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorul acesteia sustine ca dispozitiile art. 61 din Ordonanta Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale, precum si cele ale art. 1 alin. (1) lit. c), ale art. 10 alin. (3) si ale art. 190 - 199 din Ordonanta Guvernului nr. 39/2003 privind procedurile de administrare a creantelor bugetelor locale contravin prevederilor art. 1 alin. (3), art. 123 alin. (2), art. 125 alin. (1) si ale art. 128 din Constitutie.
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine ca textele criticate au creat "posibilitatea imixtiunii autoritatilor administratiei publice locale si, pe cale de consecinta, a puterii executive in sfera justitiei". Se mai arata ca, potrivit acestor texte, un organ al administratiei publice locale poate cenzura incheierea instantei de judecata prin care este stabilita taxa judiciara de timbru prin admiterea unei contestatii, iar actul cu caracter administrativ-jurisdictional emis reprezinta o "imixtiune a puterii executive in sfera actului de justitie". De asemenea, potrivit sustinerilor autorului exceptiei, art. 10 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 39/2003 privind procedurile de administrare a creantelor bugetelor locale permite "suspendarea efectelor unei hotarari judecatoresti si sa fixeze o garantie in acest sens, cu incalcarea atributiilor date prin Constitutie si prin lege puterii judecatoresti".
    Se considera ca dispozitiile criticate sunt neconstitutionale "in masura in care se refera si la taxele judiciare de timbru stabilite de instantele judecatoresti".
    Judecatoria Galati, formulandu-si opinia asupra exceptiei, considera ca aceasta este intemeiata, "dar numai in ceea ce priveste taxele judiciare de timbru, intrucat se creeaza posibilitatea cenzurarii unei hotarari judecatoresti de catre un organ administrativ, cenzura care nu se poate realiza decat prin promovarea cailor de atac tot in fata instantei de judecata, si, implicit, se incalca principiul separatiei puterilor in stat".
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata este inadmisibila.
    Se arata, in punctul de vedere prezentat, ca Ordonanta Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale a fost abrogata prin art. 298 alin. (1) pct. 27 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, iar in noua reglementare "sunt preluate doar dispozitiile referitoare la destinatia taxelor judiciare de timbru, in sensul ca acestea constituie venituri la bugetele locale [art. 295 alin. (11) lit. b)]".
    In ceea ce priveste Ordonanta Guvernului nr. 39/2003 privind procedurile de administrare a creantelor bugetelor locale, se arata ca aceasta a fost abrogata prin art. 200 lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala.
    Guvernul sustine ca, in conditiile actualei reglementari, "se poate formula contestatie [...] numai impotriva titlurilor de creanta fiscala si impotriva altor acte administrative fiscale", iar actul administrativ fiscal este definit ca "actul emis de organul fiscal competent in aplicarea legislatiei privind stabilirea, modificarea sau stingerea drepturilor si obligatiilor fiscale", in timp ce "taxele judiciare de timbru sunt stabilite de catre instanta judecatoreasca - ce nu poate fi considerata ca fiind o autoritate administrativa - prin incheiere".
    De asemenea, potrivit punctului de vedere al Guvernului, "contestatia se depune la organul fiscal al carui act administrativ este atacat, organul fiscal sau autoritatea fiscala competenta fiind definita de art. 7 alin. (1) pct. 6 din Codul fiscal ca <<organul fiscal din cadrul Ministerului Finantelor Publice si serviciile de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale, dupa caz, care au responsabilitati fiscale>>".
    Se considera ca noile prevederi legale nu preiau dispozitiile criticate ca neconstitutionale de autorul exceptiei, intrucat "impotriva modului de stabilire a taxelor judiciare de timbru nu se mai poate formula contestatie la o autoritate a administratiei publice".
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile partii prezente si ale procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicata, precum si celor ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, astfel cum a fost formulat, il constituie dispozitiile art. 61 din Ordonanta Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 670 din 10 septembrie 2002, precum si prevederile art. 1 alin. (1) lit. c), ale art. 10 alin. (3) si ale art. 190 - 199 din Ordonanta Guvernului nr. 39/2003 privind procedurile de administrare a creantelor bugetelor locale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 66 din 2 februarie 2003, aprobata cu modificari prin Legea nr. 358/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 530 din 23 iulie 2003. Autorul exceptiei a precizat insa ca se refera, in exclusivitate, la acele prevederi care reglementeaza posibilitatea ca organele administrative sa solutioneze contestatii formulate impotriva actelor prin care instantele judecatoresti stabilesc taxa de timbru judiciar.
    Prevederile criticate aveau, la data formularii exceptiei, urmatorul cuprins:
    1. Art. 61 din Ordonanta Guvernului nr. 36/2002:
    "(1) Stabilirea, constatarea, controlul, urmarirea si incasarea impozitelor si taxelor locale, a majorarilor de intarziere, a penalitatilor, a amenzilor si a oricaror alte venituri proprii ale bugetelor locale, solutionarea obiectiilor si contestatiilor formulate impotriva actelor de control si de impunere avand ca obiect constatarea si stabilirea acestor venituri, precum si executarea creantelor bugetare locale se efectueaza de catre autoritatile administratiei publice locale sau prin compartimentele de specialitate ale acestora, dupa caz, in functie de atributiile specifice, potrivit legii.
    (2) Taxele cuvenite bugetelor locale in conditiile art. 74 sunt asimilate impozitelor si taxelor locale."
    Textul de trimitere al art. 74 din Ordonanta Guvernului nr. 36/2002 avea urmatorul continut:
    "(1) Constituie integral venituri proprii ale bugetelor locale urmatoarele resurse banesti:
    a) penalitatile de intarziere aferente veniturilor proprii ale bugetelor locale, ca exceptie de la dispozitiile art. 13^1 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, cu modificarile si completarile ulterioare;
    b) taxele judiciare de timbru prevazute de Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificarile si completarile ulterioare, iar actualizarea periodica in functie de rata inflatiei si majorarea anuala a acestor taxe se supun reglementarilor prevazute de prezenta ordonanta;
    c) taxele de timbru prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 privind taxele de timbru pentru activitatea notariala, cu modificarile si completarile ulterioare, iar actualizarea periodica in functie de rata inflatiei si majorarea anuala a acestor taxe se supun reglementarilor prevazute de prezenta ordonanta;
    d) taxa pentru eliberarea titlurilor de proprietate asupra terenurilor dobandite in baza Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazuta la cap. V din anexa la Legea nr. 117/1999 privind taxele extrajudiciare de timbru. Procedurile privind actualizarea periodica in functie de rata inflatiei si majorarea anuala pentru taxele mentionate la cap. I - IV, precum si la cap. V din anexa la aceasta lege se supun reglementarilor prevazute de prezenta ordonanta.
    (2) Prin normele metodologice referitoare la impozitele si taxele locale se vor detalia procedurile mentionate la alin. (1), precum si cele specifice preluarii la bugetele locale a acestor resurse financiare."
    2. Art. 1 alin. (1) lit. c), art. 10 alin. (3) si art. 190 - 199 din Ordonanta Guvernului nr. 39/2003, dupa cum urmeaza:
    - Art. 1 alin. (1) lit. c): "Prezenta ordonanta reglementeaza intr-un cadru unitar colectarea creantelor bugetelor locale, precum si celelalte proceduri de administrare a acestora, respectiv: [...]
    c) procedura de solutionare a obiectiunilor si contestatiilor impotriva actelor de control si de impunere avand ca obiect constatarea si stabilirea impozitelor si taxelor locale, a accesoriilor acestora, precum si a altor sume si masuri.";
    - Art. 10 alin. (3): "Exercitarea de catre contribuabili a cailor de atac in conditiile prevazute la art. 190 - 199 nu suspenda obligatia acestora de plata. La cererea debitorului si tinand seama de motivele invocate de acesta, primarii/primarul general al municipiului Bucuresti/presedintii consiliilor judetene vor dispune suspendarea obligatiei de plata a creantelor la bugetul local, pana la solutionarea contestatiei, cu constituirea unei garantii la nivelul sumei contestate.";
    - Art. 190: "Orice contribuabil, persoana fizica sau juridica, nemultumit de modul in care i-au fost constatate sau stabilite impozitele si taxele locale, accesoriile acestora, precum si alte sume sau masuri, are dreptul de a formula obiectiuni si contestatii, in conditiile stabilite de prezentul titlu.";
    - Art. 191: "(1) Obiectiunile si contestatiile sunt cai administrativ-jurisdictionale de atac prin care:
    a) se solicita diminuarea sau anularea, dupa caz, a impozitelor, taxelor locale, a accesoriilor acestora si a altor sume, stabilite de compartimentele de specialitate;
    b) se contesta masurile aplicate de compartimentele de specialitate.
    (2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) contraventiile constatate si amenzile aplicate prin acte ale compartimentelor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale, care se solutioneaza in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare.";
    - Art. 192: "(1) Impotriva constatarilor si masurilor stabilite in cadrul competentelor legale prin procese-verbale sau prin acte administrative ale compartimentelor de specialitate contribuabilii pot face obiectiuni in termen de 15 zile calendaristice de la data comunicarii actului administrativ.
    (2) Obiectiunile se depun la compartimentele de specialitate care au emis actul atacat.
    (3) Solutionarea obiectiunilor se face motivat de conducatorul compartimentului de specialitate si se va comunica contribuabilului in cauza in cel mult 30 de zile calendaristice de la inregistrarea acestora.";
    - Art. 193: "Contribuabilul nemultumit de modul in care au fost solutionate obiectiunile se poate adresa cu contestatie, in termen de 15 zile calendaristice de la data comunicarii raspunsului, primarului/primarului general al municipiului Bucuresti/primarilor sectoarelor municipiului Bucuresti/presedintelui consiliului judetean, in functie de competenta acestora in stabilirea impozitelor si taxelor locale.";
    - Art. 194: "(1) Contestatia adresata potrivit art. 193 se solutioneaza in termen de 30 de zile calendaristice de la inregistrare, de catre primar sau de catre presedintele consiliului judetean, dupa caz, prin dispozitie motivata, care se comunica celui in cauza in termen de maximum 5 zile calendaristice de la emiterea acesteia.
    (2) Contestatia se depune la compartimentul de specialitate care a solutionat obiectiunile, urmand ca acesta, in termen de 5 zile calendaristice de la primire, sa prezinte emitentului dispozitiei contestatia si dosarul obiectiunilor.";
    - Art. 195: "Contestatia nu poate avea ca obiect alte sume sau masuri decat cele asupra carora s-au solutionat obiectiunile.";
    - Art. 196: "Obiectiunile, precum si contestatiile adresate in conditiile prezentului titlu sunt scutite de taxa de timbru.";
    - Art. 197: "Ca urmare a solutionarii obiectiunilor si contestatiilor nu se pot stabili impozite si taxe locale mai mari decat cele constatate prin actul administrativ atacat.";
    - Art. 198: "(1) Impotriva dispozitiei primarului/primarului general al municipiului Bucuresti/primarilor sectoarelor municipiului Bucuresti/presedintelui consiliului judetean contribuabilul nemultumit se poate adresa, in conditiile legii, judecatoriei sau, dupa caz, tribunalului, cu actiune pentru anularea actului respectiv.
    (2) Termenul de introducere a actiunii este de 15 zile calendaristice de la data comunicarii dispozitiei.
    (3) Contribuabilul nemultumit de hotararea judecatoreasca se poate adresa cu recurs tribunalului respectiv sau curtii de apel in termen de 15 zile calendaristice de la comunicarea hotararii.";
    - Art. 199: "Caile de atac formulate inainte de data intrarii in vigoare a prezentului titlu se solutioneaza potrivit procedurilor existente la data depunerii acestora."
    Analizand aceste prevederi legale, Curtea observa ca, ulterior invocarii exceptiei de neconstitutionalitate, art. 61 din Ordonanta Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale a fost abrogat, ca de altfel intreaga ordonanta, prin Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, preluandu-se, prin art. 295 alin. (11) lit. b), doar reglementarea cu privire la destinatia taxei de timbru, aceasta constituind venit la bugetul local, aspect care insa nu face obiect al criticii de neconstitutionalitate.
    De asemenea, Ordonanta Guvernului nr. 39/2003 privind procedurile de administrare a creantelor bugetelor locale a fost abrogata prin Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 941 din 29 decembrie 2003, fara ca reglementarile criticate ca fiind neconstitutionale sa fi fost preluate. Titlul IX al Codului de procedura fiscala, care se refera la solutionarea contestatiilor formulate impotriva actelor administrative fiscale, precizeaza in mai multe articole ca procedura instituita prin acest act normativ se refera la actele administrative fiscale - decizii de impunere, acte administrative fiscale asimilate deciziilor de impunere, precum si la titlurile de creanta privind datoria vamala. Conform art. 37 din Codul de procedura fiscala, in intelesul codului, actul administrativ fiscal este actul emis de organul fiscal competent in aplicarea legislatiei privind stabilirea, modificarea sau stingerea drepturilor si obligatiilor fiscale.
    Textele constitutionale invocate in sustinerea exceptiei sunt: art. 1 alin. (3), art. 123 alin. (2) [devenit art. 124 alin. (3) dupa republicarea Constitutiei Romaniei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 767 din 31 octombrie 2003], art. 125 alin. (1) [devenit art. 126 alin. (1)] si art. 128 (devenit art. 129). De asemenea, autorul exceptiei de neconstitutionalitate invoca si principiul separatiei puterilor [principiu consacrat expres in art. 1 alin. (4) dupa revizuirea si republicarea Constitutiei].
    Aceste texte constitutionale, in noua lor redactare, dupa republicarea Constitutiei, au urmatorul cuprins:
    - Art. 1 alin. (3) si (4): "(3) Romania este stat de drept, democratic si social, in care demnitatea omului, drepturile si libertatile cetatenilor, libera dezvoltare a personalitatii umane, dreptatea si pluralismul politic reprezinta valori supreme, in spiritul traditiilor democratice ale poporului roman si idealurilor Revolutiei din decembrie 1989, si sunt garantate.
    (4) Statul se organizeaza potrivit principiului separatiei si echilibrului puterilor - legislativa, executiva si judecatoreasca - in cadrul democratiei constitutionale.";
    - Art. 124 alin. (3): "Judecatorii sunt independenti si se supun numai legii.";
    - Art. 126 alin. (1): "Justitia se realizeaza prin Inalta Curte de Casatie si Justitie si prin celelalte instante judecatoresti stabilite de lege.";
    - Art. 129: "Impotriva hotararilor judecatoresti, partile interesate si Ministerul Public pot exercita caile de atac, in conditiile legii."
    In esenta, critica de neconstitutionalitate vizeaza dispozitiile potrivit carora "s-a creat posibilitatea imixtiunii autoritatilor administratiei publice locale si, pe cale de consecinta, a puterii executive in sfera justitiei", prin reglementarea solutionarii de catre organele administrativ-jurisdictionale a contestatiilor impotriva incheierilor instantelor prin care s-a fixat o anumita taxa de timbru.
    Analizand exceptia de neconstitutionalitate astfel formulata, Curtea constata ca dispozitiile legale criticate de autorul exceptiei au fost abrogate prin Codul fiscal si Codul de procedura fiscala, fara sa fi fost preluate prevederi care sa reglementeze solutionarea de catre organele administrative fiscale a contestatiilor cu privire la actele instantelor judecatoresti prin care se stabileste taxa judiciara de timbru. De altfel, aceasta procedura nici nu mai era posibila, intrucat, anterior adoptarii celor doua acte normative, Codul fiscal si Codul de procedura fiscala, Curtea Constitutionala a stabilit, prin Decizia nr. 127 din 27 martie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 275 din 18 aprilie 2003, ca sunt neconstitutionale dispozitiile art. 1 alin. (2) teza intai din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 privind solutionarea contestatiilor impotriva masurilor dispuse prin actele de control sau de impunere intocmite de organele Ministerului Finantelor Publice, in masura in care se refera si la taxele judiciare de timbru stabilite de instantele judecatoresti, iar prin Decizia nr. 233 din 5 iunie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 537 din 25 iulie 2003, a constatat si neconstitutionalitatea dispozitiilor art. 18 alin. (2) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, in masura in care se refera si la taxele judiciare de timbru stabilite de instantele judecatoresti.
    In considerentele celor doua decizii s-a retinut in esenta ca, desi "stabilirea cuantumului si verificarea platii taxelor judiciare de timbru nu sunt acte propriu-zise de infaptuire a justitiei, acestea sunt strans legate de actul de justitie, privind chestiuni prejudiciale ce tin pe loc ori chiar impiedica infaptuirea actului de justitie. Solutionarea unei eventuale contestatii privind modul de stabilire de catre instanta judecatoreasca a obligatiei de plata si a cuantumului taxei judiciare de timbru constituie fara indoiala un act de infaptuire a justitiei". De asemenea, Curtea a stabilit ca "nici o autoritate a administratiei publice nu poate controla, anula ori modifica o hotarare a unei instante judecatoresti sau o masura dispusa de instanta ori de un judecator, in legatura cu activitatea de judecata. Prin urmare, darea in competenta organelor Ministerului Finantelor Publice a solutionarii contestatiilor impotriva modului de stabilire, de catre instanta judecatoreasca, a taxei judiciare de timbru este contrara principiului separatiei puterilor in stat si, in mod direct, dispozitiilor art. 125 alin. (1) din Constitutie" (Decizia nr. 127/2003 a Curtii Constitutionale).
    Prin Decizia nr. 233/2003, Curtea Constitutionala a retinut ca, "luand in considerare faptul ca taxele judiciare de timbru se stabilesc de catre instantele judecatoresti prin incheieri pronuntate in cadrul procesului, fiind supuse cailor de atac prevazute de lege, [...] nu se poate admite, fara riscul incalcarii principiilor si normelor constitutionale, ca modul de stabilire a taxei judiciare de timbru sa fie cenzurat pe calea procedurii administrative [...]".
    Avand in vedere ca prevederile criticate de autorul exceptiei nu mai sunt in vigoare, fiind expres abrogate, dupa sesizarea Curtii Constitutionale, de Codul fiscal si Codul de procedura fiscala, care nu au preluat dispozitiile care se refera la posibilitatea unui control administrativ cu privire la incheierile instantelor judecatoresti prin care s-a stabilit taxa judiciara de timbru, Curtea constata ca exceptia a devenit inadmisibila, conform dispozitiilor art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata.

    Fata de cele de mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, republicata, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge, ca devenita inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 61 din Ordonanta Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale, precum si celor ale art. 1 alin. (1) lit. c), ale art. 10 alin. (3) si ale art. 190 - 199 din Ordonanta Guvernului nr. 39/2003 privind procedurile de administrare a creantelor bugetelor locale, exceptie ridicata de Agentia Domeniilor Statului in Dosarul nr. 4.964/C/2003 al Judecatoriei Galati.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 29 aprilie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Mihai Paul Cotta



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 197/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 197 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 197/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu