Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 193 din 31 martie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2001 privind reglementarea unor masuri de asigurare a fondurilor necesare in vederea furnizarii energiei termice si a gazelor naturale pentru populatie, precum si a dispozitiilor art. 31 din Ordonanta Guvernului nr. 87/2003 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2003

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 479 din  7 iunie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida             - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Aspazia Cojocaru      - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Acsinte Gaspar        - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Ion Predescu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Aurelia Popa          - procuror
    Cristina Toma         - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 81/2003 pentru modificarea unor reglementari privind acordarea de ajutoare pentru incalzirea locuintei si asigurarea fondurilor necesare in vederea furnizarii energiei termice si gazelor naturale pentru populatie, precum si unele masuri pentru intarirea disciplinei financiare si a dispozitiilor art. 31 din Ordonanta Guvernului nr. 87/2003 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2003, exceptie ridicata de Primaria Municipiului Giurgiu in Dosarul nr. 40/CA/2004 al Tribunalului Giurgiu.
    La apelul nominal raspunde Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului Giurgiu, prin consilier juridic Mariana Murga. Lipseste autorul exceptiei, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Avand cuvantul, reprezentantul Directiei Generale a Finantelor Publice a Judetului Giurgiu arata ca exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din Ordonanta Guvernului nr. 87/2003 este inadmisibila, intrucat prin aceasta ordonanta a fost rectificata Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, lege in vigoare numai pana in decembrie 2003.
    Apreciaza ca dispozitiile art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 81/2003 nu contravin prevederilor art. 15 alin. (2) din Constitutie, iar in conformitate cu prevederile art. 137 alin. (1) din Legea fundamentala, "Formarea, administrarea, intrebuintarea si controlul resurselor financiare ale statului, ale unitatilor administrativ-teritoriale si ale institutiilor publice sunt reglementate prin lege". De asemenea, arata ca bugetele locale au fost echilibrate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 45/2003, astfel incat exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 81/2003 este neintemeiata.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca inadmisibila, aratand ca prevederile art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 81/2003 au fost abrogate expres, iar dispozitiile art. 31 din Ordonanta Guvernului nr. 87/2003 si-au incetat aplicabilitatea in decembrie 2003, astfel incat nu mai erau in vigoare la data sesizarii Curtii cu exceptia de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 27 decembrie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 40/CA/2004, Tribunalul Giurgiu a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 81/2003 si ale art. 31 din Ordonanta Guvernului nr. 87/2003, exceptie ridicata de Primaria Municipiului Giurgiu intr-o cauza ce are ca obiect plata subventiilor pentru furnizarea energiei termice catre populatie.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorul acesteia sustine ca dispozitiile legale criticate obliga la achitarea retroactiva a unor sume, incalcand astfel prevederile art. 15 alin. (2) din Constitutie. Aceste dispozitii legale incalca si principiul autonomiei locale, intrucat "autoritatile publice locale sunt impiedicate sa gestioneze o resursa financiara (cotele defalcate din impozitul pe venit), care, potrivit legii, le revin, iar ordonatorii principali de credite sunt obligati sa achite cu prioritate subventia pentru energia termica". Arata ca dispozitiile legale criticate sunt in neconcordanta si cu prevederile art. 4 din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, iar prin art. II pct. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 81/2003, in mod gresit au fost modificate prevederile art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2001, netinandu-se seama de faptul ca acest articol a fost abrogat prin Ordonanta Guvernului nr. 87/2003.
    Tribunalul Giurgiu apreciaza ca argumentele prezentate in sustinerea exceptiei sunt fondate, intrucat dispozitiile de lege criticate incalca principiul neretroactivitatii legilor, respectiv art. 15 alin. (2) din Constitutie, astfel incat exceptia de neconstitutionalitate este intemeiata.
    Guvernul considera ca, prin reglementarea dispozitiilor de lege criticate, "s-a prevazut acordarea unei anumite subventii, precum si, din ratiuni de disciplina financiara, obligatia depunerii unei situatii care reprezinta o simpla operatiune tehnico-administrativa, si nu un demers legislativ care ar afecta existenta subventiei de la bugetul de stat ori <<principiul autonomiei locale>>, la care se refera exceptia".
    Arata ca reglementarea nu instituie retroactiv nici o obligatie noua, ci, in vederea acoperirii unor obligatii de plata preexistente, ofera o anumita facilitate, stabilind modalitatea de stingere a acestor obligatii cu aportul bugetului de stat, astfel incat nu sunt incalcate prevederile art. 15 alin. (2) din Constitutie.
    Avocatul Poporului apreciaza ca sesizarea Curtii Constitutionale cu exceptia de neconstitutionalitate nu este legala, intrucat incheierea instantei de judecata nu cuprinde opinia acesteia.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile partii prezente, concluziile procurorului si dispozitiile de lege criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost sesizata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 81/2003 pentru modificarea unor reglementari privind acordarea de ajutoare pentru incalzirea locuintei si asigurarea fondurilor necesare in vederea furnizarii energiei termice si gazelor naturale pentru populatie, precum si unele masuri pentru intarirea disciplinei financiare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 685 din 29 septembrie 2003, aprobata cu modificari prin Legea nr. 525/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 897 din 15 decembrie 2003, si dispozitiile art. 31 din Ordonanta Guvernului nr. 87/2003 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 623 din 31 august 2003.
    Curtea constata insa ca autorul exceptiei face referire numai la pct. 1 al art. II, prin care au fost modificate prevederile art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2001 privind reglementarea unor masuri de asigurare a fondurilor necesare in vederea furnizarii energiei termice si a gazelor naturale pentru populatie, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 612 din 28 septembrie 2001.
    Asadar, Curtea urmeaza sa se pronunte asupra dispozitiilor art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2001, precum si asupra celor ale art. 31 din Ordonanta Guvernului nr. 87/2003 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2003.
    Autorul exceptiei considera ca dispozitiile legale criticate incalca principiul neretroactivitatii legii, consacrat de art. 15 alin. (2), precum si principiul autonomiei locale, prevazut de art. 120 alin. (1) din Constitutie.
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea Constitutionala constata ca prevederile art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2001 nu mai sunt in vigoare, fiind abrogate expres prin dispozitiile art. 37 din Ordonanta Guvernului nr. 87/2003 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2003, care prevad: "Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante se abroga prevederile: [...]
    b) art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2001 privind reglementarea unor masuri de asigurare a fondurilor necesare in vederea furnizarii energiei termice si a gazelor naturale pentru populatie, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 612 din 28 septembrie 2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 84/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;".
    Modificarea adusa textului de lege criticat, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 81/2003, ulterior abrogarii acestuia, nu inlatura abrogarea, astfel incat dispozitiile art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2001 nu mai sunt in vigoare.
    In acelasi timp, Curtea constata ca, intrucat legile bugetului de stat au caracter anual, Legea nr. 631/2002 si-a incetat aplicabilitatea la data de 31 decembrie 2003, astfel incat prevederile acesteia nu mai sunt in vigoare.
    In consecinta, deoarece unul dintre textele de lege criticate este expres abrogat, iar celalalt nu mai este in vigoare datorita implinirii termenului de aplicabilitate a actului normativ ce il cuprinde, exceptia de neconstitutionalitate este inadmisibila, potrivit dispozitiilor art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, fapt neconstatat de instanta judecatoreasca. Aceasta, potrivit alin. (6) al aceluiasi articol, trebuia sa respinga exceptia printr-o incheiere motivata, fara a mai sesiza Curtea Constitutionala.
    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge, ca fiind inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor referitoare la art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2001 privind reglementarea unor masuri de asigurare a fondurilor necesare in vederea furnizarii energiei termice si a gazelor naturale pentru populatie, precum si a dispozitiilor art. 31 din Ordonanta Guvernului nr. 87/2003 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2003, exceptie ridicata de Primaria Municipiului Giurgiu in Dosarul nr. 40/CA/2004 al Tribunalului Giurgiu.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 31 martie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Cristina Toma



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 193/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 193 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 193/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu