DECIZIE Nr. 177 din 20 aprilie 2004
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7, 10, 11
si 97 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a
falimentului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 489 din 1 iunie 2004
Nicolae Popa - presedinte
Costica Bulai - judecator
Nicolae Cochinescu - judecator
Constantin Doldur - judecator
Kozsokar Gabor - judecator
Petre Ninosu - judecator
Serban Viorel Stanoiu - judecator
Florentina Balta - procuror
Afrodita Laura Tutunaru - magistrat-asistent
Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 7, 10, 11 si 97 din Legea nr. 64/1995 privind procedura
reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Plus
Trading" - S.R.L. Constanta in Dosarul nr. 1.393/COM/2001 al Tribunalului
Constanta - Sectia comerciala.
La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare a fost
legal indeplinita.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei
ca neintemeiata, deoarece prevederile legale supuse controlului de contencios
constitutional au mai fost examinate de catre Curte, ocazie cu care s-a statuat
prin deciziile nr. 384/2002 si nr. 283/2003 ca textele incriminate sunt
constitutionale. In cauza nu au intervenit elemente noi, astfel incat cele
statuate prin deciziile amintite isi pastreaza valabilitatea si in prezenta
cauza.
CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
Prin Incheierea din 3 septembrie 2003, pronuntata in Dosarul nr.
1.393/COM/2001, Tribunalul Constanta - Sectia comerciala a sesizat Curtea
Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 7, 10,
11 si 97 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a
falimentului, republicata, anterior modificarii si completarii prin Ordonanta
Guvernului nr. 38/2002.
Exceptia a fost ridicata de debitoarea Societatea Comerciala "Plus
Trading" - S.R.L. Constanta in dosarul cu numarul de mai sus, avand ca
obiect cererea privind aplicarea procedurii reglementate de Legea nr. 64/1995.
In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca
textele de lege atacate sunt neconstitutionale, intrucat prin derogari repetate
de la normele dreptului comun s-au instituit bariere artificiale in calea
infaptuirii justitiei, fie prin lipsa accesului la justitie, fie prin
instituirea inegalitatii partilor, fie prin suprimarea unor cai de atac sau
prin atribuirea judecatorului-sindic de competente nejustificate. Prin
stabilirea atributiilor sale, judecatorul-sindic, care conduce practic toata
activitatea societatii, se subroga adunarii generale si hotaraste cu privire la
bunurile persoanei juridice. In aceasta situatie creditorul se situeaza pe o
pozitie superioara fata de debitor, indiferent care sunt cauzele incapacitatii
de plata. Prin urmare, se creeaza, in opinia autorului, o instanta
extraordinara cu competente ce excedeaza dreptului comun si care genereaza
inegalitatea partilor in proces, incalcandu-se prevederile art. 125 alin. (1),
(2) si (3) si ale art. 16 din Constitutie.
De asemenea, prin instituirea unui singur grad de jurisdictie si a unei
singure cai de atac (si aceea cu o procedura derogatorie de la normele
procedurale de drept comun) se aduce atingere principiului constitutional al
liberului acces la justitie si dreptului de a fi judecat in mod echitabil de
catre o instanta independenta si impartiala. Prin posibilitatea
judecatorului-sindic de a pronunta o hotarare definitiva si executorie care nu
poate fi suspendata de instanta de recurs, se produce o discriminare evidenta
comparativ cu hotararile instantelor de acelasi grad (tribunale).
Tribunalul Constanta - Sectia comerciala opineaza ca exceptia de
neconstitutionalitate nu este intemeiata, intrucat judecatorul-sindic are
statutul de judecator al tribunalului, desemnat de catre presedintele instantei
sa indeplineasca atributiile prevazute de Legea nr. 64/1995. Atributiile
prevazute de art. 10, preponderent jurisdictionale, corespund specificului
procedurii reorganizarii judiciare sau a falimentului si deopotriva statutului
judecatorului-sindic de magistrat care exercita o functie publica.
Rolul central detinut de catre judecatorul-sindic printre organele
procedurii nu este insa de natura a ingradi liberul acces la justitie ori
dreptul partilor la un proces echitabil si nici nu poate conduce la concluzia
instituirii unei instante extraordinare.
Dispozitiile din Legea nr. 64/1995 vizate de autorul exceptiei sunt
conforme cu prevederile constitutionale care lasa legiuitorului posibilitatea
de a stabili competenta si procedura instantelor de judecata.
Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea
de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului
si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate ridicate. De asemenea, in conformitate cu dispozitiile
art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat
punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
Guvernul Romaniei apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este
neintemeiata, deoarece atribuirea in sarcina tribunalelor (art. 6 din lege) a
competentei materiale de solutionare a procedurilor de insolventa, cumulat cu
gradul de complexitate cu totul speciala a procedurilor respective, impune
necesitatea judecarii acestor cauze de catre un judecator specializat (in
speta, judecatorul-sindic). Date fiind conditiile de desemnare a
judecatorului-sindic (art. 8 din lege) si competenta sa, se poate concluziona
ca acestea nu caracterizeaza insa o instanta extraordinara, asa cum sustine
autorul exceptiei, ci constituie, in fapt si in drept, atributii si competente
ale tribunalului exercitate in mod permanent, iar nu ocazional.
Extinderea competentei judecatorului-sindic la alte cereri si actiuni
incidente nu afecteaza insa cu nimic exercitarea constitutionala a dreptului la
aparare, intrucat judecarea acestora se face in conformitate cu regulile
generale de procedura stabilite prin Codul de procedura civila. Nici lipsa
celor trei grade de jurisdictie stabilite de Codul de procedura civila nu
constituie o incalcare a principiului constitutional amintit, deoarece triplul
grad de jurisdictie nu reprezinta un element esential al dreptului la aparare.
Pe de alta parte, exercitarea cailor de atac impotriva hotararilor
judecatoresti se poate face in conditiile legii, in deplin acord cu prevederile
constitutionale ale art. 129.
Referitor la caracterul executoriu al hotararilor judecatorului-sindic si
existenta unui numar limitat de cazuri in care instanta de recurs poate
suspenda efectele acestor hotarari, Guvernul apreciaza ca aceste masuri sunt in
acord cu scopul legii de a reglementa un cadru procesual care sa permita
solutionarea cu celeritate a cauzei si evitarea, pe cat posibil, a
devalorizarii bunurilor din averea debitorului.
Cat priveste critica prevederilor art. 97 din Legea nr. 64/1995,
republicata (a caror substanta a fost preluata de art. 58^13 din lege, dupa
modificarea acesteia prin Ordonanta Guvernului nr. 38/2002), Guvernul considera
ca aceasta este neintemeiata, deoarece stabilirea de catre judecator a
termenului nu inseamna ca toate contestatiile vor fi solutionate la un singur
termen de judecata.
Avocatul Poporului considera ca exceptia de neconstitutionalitate este
neintemeiata, deoarece legiuitorul a stabilit prin art. 7 din Legea nr.
64/1995, republicata, o procedura derogatorie de la normele procedurale de
drept comun, justificata de necesitatea asigurarii unei anumite celeritati a
executarii silite a comerciantilor aflati in imposibilitatea de plata a
datoriilor comerciale. Curtea de apel este stabilita de lege ca instanta de
recurs pentru hotararile date de judecatorul-sindic in executarea atributiilor
sale, prevazute de art. 10 din aceeasi lege, ceea ce nu aduce atingere
prevederilor constitutionale invocate, intrucat instanta de recurs are
posibilitatea examinarii cauzei sub toate aspectele.
Notificarea prevazuta de art. 97 din Legea nr. 64/1995, republicata,
reprezinta o modalitate procedurala speciala prin care creditorilor li se aduce
la cunostinta existenta si continutul contestatiilor, iar solutionarea acestora
urmeaza sa fie realizata cu respectarea tuturor dispozitiilor din Codul de
procedura civila compatibile cu actul normativ criticat.
De asemenea, textele legale contestate sunt conforme cu prevederile
constitutionale care ofera legiuitorului deplina libertate de a stabili
competenta instantelor judecatoresti si procedura de judecata si nu aduc
atingere principiului universalitatii drepturilor, libertatilor si
indatoririlor fundamentale ale cetatenilor, prevazut de art. 15 alin. (1) din
Legea fundamentala.
In sfarsit, conceptul de proces echitabil nu implica imperios existenta mai
multor grade de jurisdictie, a unor cai de atac ale hotararilor judecatoresti
si, pe cale de consecinta, nici posibilitatea exercitarii acestor cai de atac
de catre toate partile din proces.
Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele
lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere emise de Guvern si de
Avocatul Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile
procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile
Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
Curtea Constitutionala constata ca a fost legal sesizata si este
competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie,
republicata, ale art. 1 alin. (1), art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992,
republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art.
7, 10 (asa cum a fost rectificat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 89 din 28 februarie 2000), art. 11 si 97 din Legea nr. 64/1995, republicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 608 din 13 decembrie 1999, care
au urmatorul continut:
Art. 7: "(1) Curtea de apel va fi instanta de recurs, pentru
hotararile date de judecatorul-sindic, in baza art. 10.
(2) Recursul va fi judecat in termen de 30 de zile de la inregistrarea
dosarului la curtea de apel, citarea partilor urmand a fi facuta prin
publicitate, in conditiile art. 95 din Codul de procedura civila.
(3) Prin derogare de la art. 300 alin. 3 si 4 din Codul de procedura
civila, hotararile judecatorului-sindic, cu exceptia celei de respingere a
contestatiei debitorului - facuta in temeiul art. 31 alin. (5) -, nu vor putea
fi suspendate de instanta de recurs.";
Art. 10: "Principalele atributii ale judecatorului-sindic, in cadrul
prezentei legi, sunt:
a) darea hotararii de deschidere a procedurii;
b) judecarea contestatiei debitorului impotriva cererii introductive a
creditorilor pentru inceperea procedurii;
c) desemnarea, prin hotarare, a administratorului sau a lichidatorului,
stabilirea atributiilor acestora, controlul asupra activitatii lor si, daca
este cazul, inlocuirea lor;
d) judecarea cererilor de a se ridica debitorului dreptul de a-si mai
conduce activitatea;
e) judecarea actiunilor introduse de administrator sau de lichidator pentru
anularea unor transferuri cu caracter patrimonial, anterioare deschiderii
procedurii;
f) judecarea contestatiilor debitorului ori ale creditorilor impotriva
masurilor luate de administrator sau de lichidator;
g) confirmarea planului de reorganizare sau, dupa caz, de lichidare, dupa
votarea lui de catre creditori;
h) hotararea de a se continua activitatea debitorului, in caz de
reorganizare;
i) solutionarea obiectiilor la rapoartele semestriale si la cel final ale
administratorului sau ale lichidatorului;
j) darea hotararii de inchidere a procedurii.";
Art. 11: "Hotararile judecatorului-sindic sunt definitive si
executorii si vor cuprinde, prin derogare de la art. 261 alin. 4 din Codul de
procedura civila, si motivarea. In conditiile legii, ele vor putea fi atacate
cu recurs.";
Art. 97: "Tuturor creditorilor ale caror creante vor fi fost
contestate de debitor, lichidator sau de un alt creditor li se va comunica,
prin notificare, termenul stabilit de judecatorul-sindic pentru sedinta in care
acesta va solutiona, deodata, printr-o sentinta, toate contestatiile. Termenul
nu va putea depasi 20 de zile de la emiterea notificarii."
Prin Ordonanta Guvernului nr. 38/2002 pentru modificarea si completarea
Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 95 din 2 februarie
2002, ordonanta care, potrivit art. II, a intrat in vigoare dupa 180 de zile de
la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, art. 97 a fost
abrogat (art. I pct. 79), iar art. 7, 10 si 11 au fost modificate si
completate, avand urmatorul continut:
Art. 7: "(1) Curtea de apel va fi instanta de recurs, pentru
hotararile date de judecatorul-sindic, in baza art. 10.
(2) Recursul va fi judecat in termen de 30 de zile de la inregistrarea
dosarului la curtea de apel.
(3) Prin derogare de la prevederile art. 300 alin. 2 si 3 din Codul de
procedura civila, hotararile judecatorului-sindic, cu exceptia celei de respingere
a contestatiei debitorului - facuta in temeiul art. 31 alin. (5) - si a celei
prin care se decide intrarea in faliment - pronuntata in conditiile art. 77 -,
nu vor putea fi suspendate de instanta de recurs.";
Art. 10: "(1) Principalele atributii ale judecatorului-sindic, in
cadrul prezentei legi, sunt:
a) darea hotararii de deschidere a procedurii;
b) judecarea contestatiei debitorului impotriva cererii introductive a
creditorilor pentru inceperea procedurii;
c) desemnarea, prin hotarare, a administratorului sau a lichidatorului,
stabilirea atributiilor acestora, controlul asupra activitatii lor si, daca
este cazul, inlocuirea lor;
d) judecarea cererilor de a se ridica debitorului dreptul de a-si mai
conduce activitatea;
e) judecarea actiunilor introduse de administrator sau de lichidator pentru
anularea unor transferuri cu caracter patrimonial, anterioare deschiderii
procedurii;
f) judecarea contestatiilor debitorului ori ale creditorilor impotriva
masurilor luate de administrator sau de lichidator;
g) confirmarea planului de reorganizare sau, dupa caz, de lichidare, dupa
votarea lui de catre creditori;
h) hotararea de a se continua activitatea debitorului, in caz de
reorganizare;
i) solutionarea obiectiilor la rapoartele trimestriale si la cel final ale
administratorului sau ale lichidatorului;
i^1) autentificarea actelor juridice incheiate de lichidator, pentru a
caror validitate este necesara forma autentica;
j) darea hotararii de inchidere a procedurii.
(2) Daca examinarea chestiunilor supuse deliberarii in sedintele prezidate
de judecatorul-sindic nu se poate finaliza intr-o singura zi, deliberarea va
continua de drept in prima zi lucratoare urmatoare fara o noua instiintare,
procedandu-se astfel in continuare pana la rezolvarea tuturor chestiunilor.
(3) Procesul-verbal al sedintelor mentionate la alin. (2) va fi semnat de
judecatorul-sindic si de grefier si va cuprinde in rezumat dezbaterile tinute,
votul creditorilor pentru fiecare chestiune si deciziile adoptate.";
Art. 11: "Hotararile judecatorului-sindic sunt definitive si
executorii. In conditiile legii, ele vor putea fi atacate cu recurs."
Curtea observa ca a fost sesizata, prin incheierea instantei de judecata,
cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7, 10, 11 si 97 din
Legea nr. 64/1995, republicata, in forma anterioara modificarii si completarii
prin Ordonanta Guvernului nr. 38/2002. In practica sa jurisdictionala Curtea
Constitutionala a statuat in mod constant ca, atunci cand dispozitia legala a
fost modificata, exceptia de neconstitutionalitate poate fi examinata daca
textul, in noua sa redactare, conserva reglementarea initiala. Pe cale de
consecinta, obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie
dispozitiile atacate in forma modificata si completata prin Ordonanta
Guvernului nr. 38/2002.
Autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine ca prin dispozitiile
legale criticate sunt incalcate prevederile art. 15 alin. (1), art. 16 alin.
(1), art. 21 si 125 din Constitutia Romaniei, precum si prevederile art. 6 din
Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.
Dupa republicarea Constitutiei Romaniei, dispozitiile invocate sunt cuprinse in
art. 15 alin. (1), art. 16 alin. (1), art. 21 si 126, cu urmatorul continut:
Art. 15 alin. (1): "(1) Cetatenii beneficiaza de drepturile si de
libertatile consacrate prin Constitutie si prin alte legi si au obligatiile
prevazute de acestea.";
Art. 16 alin. (1): "(1) Cetatenii sunt egali in fata legii si a
autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
Art. 21: "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea
drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
(2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.
(3) Partile au dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor
intr-un termen rezonabil.
(4) Jurisdictiile speciale administrative sunt facultative si
gratuite.";
Art. 126: "(1) Justitia se realizeaza prin Inalta Curte de Casatie si
Justitie si prin celelalte instante judecatoresti stabilite de lege.
(2) Competenta instantelor judecatoresti si procedura de judecata sunt
prevazute numai prin lege.
(3) Inalta Curte de Casatie si Justitie asigura interpretarea si aplicarea
unitara a legii de catre celelalte instante judecatoresti, potrivit competentei
sale.
(4) Compunerea Inaltei Curti de Casatie si Justitie si regulile de
functionare a acesteia se stabilesc prin lege organica.
(5) Este interzisa infiintarea de instante extraordinare. Prin lege
organica pot fi infiintate instante specializate in anumite materii, cu
posibilitatea participarii, dupa caz, a unor persoane din afara magistraturii.
(6) Controlul judecatoresc al actelor administrative ale autoritatilor
publice, pe calea contenciosului administrativ, este garantat, cu exceptia
celor care privesc raporturile cu Parlamentul, precum si a actelor de
comandament cu caracter militar. Instantele de contencios administrativ sunt competente
sa solutioneze cererile persoanelor vatamate prin ordonante sau, dupa caz, prin
dispozitii din ordonante declarate neconstitutionale."
Art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor
fundamentale: "1. Orice persoana are dreptul la judecarea in mod
echitabil, in mod public si intr-un termen rezonabil a cauzei sale, de catre o
instanta independenta si impartiala, instituita de lege, care va hotari fie
asupra incalcarii drepturilor si obligatiilor sale cu caracter civil, fie
asupra temeiniciei oricarei acuzatii in materie penala indreptate impotriva sa.
Hotararea trebuie sa fie pronuntata in mod public, dar accesul in sala de
sedinte poate fi interzis presei si publicului pe intreaga durata a procesului
sau a unei parti a acestuia in interesul moralitatii, al ordinii publice ori al
securitatii nationale intr-o societate democratica, atunci cand interesele
minorilor sau protectia vietii private a partilor la proces o impun, sau in
masura considerata absolut necesara de catre instanta atunci cand, in
imprejurari speciale, publicitatea ar fi de natura sa aduca atingere
intereselor justitiei.
2. Orice persoana acuzata de o infractiune este prezumata nevinovata pana
ce vinovatia va fi legal stabilita.
3. Orice acuzat are, in special, dreptul:
a) sa fie informat, in termenul cel mai scurt, intr-o limba pe care o
intelege si in mod amanuntit, asupra naturii si cauzei acuzatiei aduse
impotriva sa;
b) sa dispuna de timpul si de inlesnirile necesare pregatirii apararii
sale;
c) sa se apere el insusi sau sa fie asistat de un aparator ales de el si,
daca nu dispune de mijloacele necesare pentru a plati un aparator, sa poata fi
asistat in mod gratuit de un avocat din oficiu, atunci cand interesele
justitiei o cer;
d) sa intrebe sau sa solicite audierea martorilor acuzarii si sa obtina
citarea si audierea martorilor apararii in aceleasi conditii ca si martorii
acuzarii;
e) sa fie asistat in mod gratuit de un interpret, daca nu intelege sau nu
vorbeste limba folosita la audiere."
Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca in sistemul
Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului
este, asa cum se precizeaza chiar in titlul legii, o procedura judiciara,
compusa din reguli specifice materiei reglementate. In raport cu continutul
reglementarii nu se poate retine, asa cum fara temei sustine autorul exceptiei
de neconstitutionalitate, ca dispozitiile legale citate impiedica accesul la
justitie.
Nu se poate primi, de asemenea, sustinerea autorului exceptiei, in sensul
ca judecatorul-sindic este o instanta extraordinara. Urmand regulile generale
ale procesului judiciar, in care se asigura egalitatea partilor si exercitarea
de catre acestea a dreptului la aparare, judecatorul-sindic constituie o
instanta specializata, admisa potrivit art. 126 alin. (5) din Constitutie,
republicata.
In ceea ce priveste numarul cailor de atac existente in cadrul procedurii
reglementate prin Legea nr. 64/1995, atributiile judecatorului-sindic,
caracterul hotararilor pronuntate de acesta si interdictia stabilita pentru
instanta de recurs de a suspenda hotararile judecatorului-sindic, Curtea retine
ca toate acestea constituie chestiuni de procedura pe care legiuitorul este
liber sa le adopte, in conformitate cu dispozitiile art. 126 alin. (2) din
Constitutie, republicata.
Asadar, dispozitiile art. 7, 10 si 11 din Legea nr. 64/1995, republicata,
cu modificarile si completarile ulterioare, nu incalca prevederile art. 15
alin. (1), art. 16 alin. (1), art. 21 si 126 din Constitutie, republicata, sau
principiile stabilite prin art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor
omului si a libertatilor fundamentale.
In sfarsit, referitor la dispozitiile art. 97 din lege, care reglementau
notificarea termenului stabilit de judecatorul-sindic pentru sedinta in care
vor fi solutionate contestatiile impotriva creantelor creditorilor, Curtea
constata ca, anterior sesizarii instantei de contencios constitutional, acestea
au fost abrogate prin art. I pct. 79 din Ordonanta Guvernului nr. 38/2002. Asa
fiind, exceptia de neconstitutionalitate este inadmisibila, in conformitate cu
prevederile art. 23 alin. (6) cu referire la alin. (1) al aceluiasi articol din
Legea nr. 47/1992, republicata, potrivit caruia "Curtea Constitutionala
decide asupra exceptiilor ridicate in fata instantelor judecatoresti privind
neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei dispozitii dintr-o
lege sau dintr-o ordonanta in vigoare, de care depinde solutionarea cauzei".
Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d), art. 147 alin.
(4), art. 15 alin. (1), art. 16 alin. (1), art. 21 si 126 din Constitutie,
republicata, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (1) si al art. 25
alin. (3) din Legea nr. 47/1992, republicata,
CURTEA
In numele legii
DECIDE:
1. Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7, 10 si
11 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a
falimentului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie
ridicata de Societatea Comerciala "Plus Trading" - S.R.L. Constanta
in Dosarul nr. 1.393/COM/2001 al Tribunalului Constanta - Sectia comerciala.
2. Respinge ca inadmisibila exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 97 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii
judiciare si a falimentului, republicata, cu modificarile si completarile
ulterioare, exceptie ridicata de acelasi autor in acelasi dosar.
Definitiva si obligatorie.
Pronuntata in sedinta publica din data de 20 aprilie 2004.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat asistent,
Afrodita Laura Tutunaru