Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 167 din 22 martie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 330 pct. 1 si 2 din Codul de procedura civila, ale art. II alin. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila si ale art. 12, art. 22 si art. 30 din Legea Curtii Supreme de Justitie nr. 56/1993

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 740 din 15 august 2005


SmartCity3


    Ioan Vida               - presedinte
    Nicolae Cochinescu      - judecator
    Aspazia Cojocaru        - judecator
    Constantin Doldur       - judecator
    Acsinte Gaspar          - judecator
    Kozsokar Gabor          - judecator
    Petre Ninosu            - judecator
    Ion Predescu            - judecator
    Serban Viorel Stanoiu   - judecator
    Ion Tiuca               - procuror
    Cristina Catalina Turcu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 330 pct. 1 si 2, ale art. 725 alin. 4 din Codul de procedura civila si ale art. 12, 22 si 30 din Legea Curtii Supreme de Justitie nr. 56/1993, exceptie ridicata de Ilie Verza, Chertes Daniela, Sergiu Diaconescu, Szilagyi Melinda, Tofalvi Mihaela, Liliana-Mariana Motocan, Simona Pojar, Iulian Balan, Szocs Barna, Ioan-Eugen Maier, Ionela Buliga, Mihaela Vasiescu, Diana-Persida Popa, Cristin-Nicolae Popa, Marcela Iuja Petricu, Adriana Oltean, Elena Campean, Ardeleana Ciceu, Ioana-Maria Pop, Maria Havadtoi, Anca Cordos, Catalina Danciu, Elena-Steluta Ianosi, Delia Buda, Ileana Maxim, Eotvos Marta, Marilena Lapusan, Meszaros Csilla, Liliana Buzan, Gabriela Barsan, Kovacs Piroska-Melinda, Meszaros Magda, Cornelia Moldovan, Bodi Agnes, Floarea Todoran, Galambfalvi Annamaria, Bobletec Minerva, Claudia Cotarlan, Rodica Rus, Sabina Radulescu, Elena Farcas, Ileana Mihaela Pitui, Liliana Trifan, Viorica Balint, Florentina Cotoi, Simona Popescu, Livia Cozma, Dalia Roman, Ramona Graur, Daciana Lazar si Szombatfalvi Bianca in Dosarul nr. 1.965/2004 al Inaltei Curti de Casatie si Justitie - Sectia civila si de proprietate intelectuala.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Magistratul-asistent informeaza completul de judecata ca Ministerul Justitiei a depus la dosar concluzii scrise prin care solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate.
    Presedintele constata cauza in stare de judecata si acorda cuvantul pe fond.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere, ca inadmisibila, a exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 330 pct. 1 si 2 din Codul de procedura civila si ale art. 12, 22 si 30 din Legea Curtii Supreme de Justitie nr. 56/1993, aratand ca la data sesizarii Curtii Constitutionale acestea erau abrogate. Cu privire la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 725 alin. 4 din Codul de procedura civila apreciaza ca se impune respingerea acesteia ca neintemeiata, intrucat ultraactivitatea legii vechi nu aduce atingere prevederilor constitutionale invocate de autorii exceptiei.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 4 noiembrie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 1.965/2004, Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia civila si de proprietate intelectuala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 330 pct. 1 si 2 si ale art. 725 alin. 4 din Codul de procedura civila. Exceptia a fost ridicata de autorii anterior mentionati, intr-o cauza avand ca obiect recursul in anulare declarat de procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie impotriva unei sentinte si unei decizii civile.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorii acesteia sustin ca textele de lege criticate incalca prevederile art. 11 alin. (2), ale art. 16 alin. (1), ale art. 20, ale art. 21 alin. (3), ale art. 124 alin. (2) si ale art. 125 alin. (1) din Constitutie, raportate la art. 6 paragraful intai si art. 14 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, deoarece in cauza se urmareste "anularea unei hotarari judecatoresti irevocabile, care a dobandit autoritatea lucrului judecat si care a fost deja executata". In acest sens este invocata hotararea pronuntata in Cauza Brumarescu contra Romaniei (1999) de Curtea Europeana a Drepturilor Omului, care "a condamnat Statul roman deoarece Curtea Suprema de Justitie a anulat o hotarare judecatoreasca irevocabila, incalcand <<principiul securitatii raporturilor juridice si, prin aceasta, dreptul la un proces echitabil>>, ceea ce inseamna ca <<o solutie definitiva a oricarui litigiu nu trebuie rediscutata>>".
    O alta critica de neconstitutionalitate priveste incalcarea principiului "egalitatii armelor", conditie esentiala a procesului echitabil, prin faptul ca procurorul general, care a declarat recursul in anulare, se afla sub autoritatea ministrului Justitiei, iar, in cauza, Ministerul Justitiei este una dintre parti. Astfel, autorii exceptiei sunt supusi unui tratament discriminatoriu atat in raport cu cealalta parte in proces, Ministerul Justitiei, cat si in raport cu ceilalti justitiabili, carora nu li se mai aplica normele privitoare la recursul in anulare, acestea fiind in prezent abrogate.
    Pe de alta parte textele de lege criticate contravin prevederilor art. 11 alin. (2) si ale art. 20 din Constitutie, raportate la dispozitiile art. 1 din primul Protocol aditional la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, combinat cu art. 14 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, deoarece "exercitarea recursului in anulare este o ingerinta asupra dreptului de proprietate" al autorilor, drepturile si creantele salariale reprezentand un "bun" in acceptiunea art. 1 din primul Protocol aditional la Conventie, asa cum a statuat Curtea Europeana a Drepturilor Omului in Cauza Azinas contra Ciprului.
    Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia civila si de proprietate intelectuala apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata.
    Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul considera ca exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 330 pct. 1 si 2 din Codul de procedura civila este inadmisibila, in temeiul art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, acestea fiind abrogate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 aprobata cu modificari prin Legea nr. 195/2004.
    Cu privire la dispozitiile art. 725 alin. 4 din Codul de procedura civila arata ca se impune o analiza separata a constitutionalitatii lor si nu "prin coroborare", asa cum sustin autorii exceptiei, deoarece procedeul coroborarii normelor juridice tine de interpretarea acestora si nu de examinarea constitutionalitatii lor.
    Textele de lege prin care este reglementat recursul in anulare se aplica in anumite cauze, in temeiul art. II alin. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2003, asa cum a fost modificat si completat prin punctul 11 al art. I din Legea nr. 195/2004. "Aceasta este o norma cu caracter tranzitoriu si un principiu al dreptului procesual civil, inscris si in art. 725 alin. 4 din Codul de procedura civila", reglementat de legiuitor potrivit competentei sale statuate prin art. 126 alin. (2) din Constitutie, care nu contravine prevederilor constitutionale invocate de autorul exceptiei.
    Avocatul Poporului apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 330 pct. 1 si 2 din Codul de procedura civila este inadmisibila, in temeiul art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, intrucat la data sesizarii Curtii Constitutionale acestea erau abrogate expres prin art. I pct. 17 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 460 din 28 iunie 2003.
    Pe de alta parte dispozitiile art. 725 alin. 4 din Codul de procedura civila constituie norme procedurale, adoptate de legiuitor cu respectarea competentei sale statuate prin art. 126 alin. (2) din Constitutie, si nu contravin dreptului la un proces echitabil.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si celor ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, astfel cum a fost formulat de autorii exceptiei, il constituie dispozitiile art. 330 pct. 1 si 2 si ale art. 725 alin. 4 din Codul de procedura civila, precum si dispozitiile art. 12, 22 si 30 din Legea Curtii Supreme de Justitie nr. 56/1993, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 330 pct. 1 si 2 din Codul de procedura civila aveau urmatorul cuprins: "Procurorul general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, din oficiu sau la cererea ministrului justitiei, poate ataca cu recurs in anulare, la Curtea Suprema de Justitie, hotararile judecatoresti irevocabile pentru urmatoarele motive:
    1. cand instanta a depasit atributiile puterii judecatoresti;
    2. cand prin hotararea atacata s-a produs o incalcare esentiala a legii, ce a determinat o solutionare gresita a cauzei pe fond ori aceasta hotarare este vadit netemeinica;".
    La data sesizarii Curtii Constitutionale prin Incheierea din 4 noiembrie 2004, dispozitiile art. 330 pct. 1 si 2 din Codul de procedura civila erau abrogate expres, fara a fi preluate, prin art. I pct. 17 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 460 din 28 iunie 2003.
    In ceea ce priveste exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 725 alin. 4 din Codul de procedura civila, Curtea constata ca solutia legislativa cuprinsa in acestea a fost preluata in art. II alin. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila, aprobat cu modificari si completari prin art. I pct. 11 din Legea nr. 195/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 470 din 26 mai 2004, care se aplica de fapt in speta. In consecinta, prin prezenta decizie Curtea Constitutionala urmeaza sa se pronunte cu privire la constitutionalitatea dispozitiilor art. II alin. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, care au urmatorul continut: "Hotararile pronuntate inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta raman supuse cailor de atac, motivelor si termenelor prevazute de legea sub care au fost pronuntate."
    In sfarsit, obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie si prevederile art. 12, 22 si 30 din Legea Curtii Supreme de Justitie nr. 56/1993, republicata, care avea urmatorul continut:
    - Art. 12: "Presedintele, vicepresedintele, presedintii de sectii si ceilalti judecatori ai Curtii Supreme de Justitie sunt numiti prin decret al Presedintelui Romaniei, la propunerea Consiliului Superior al Magistraturii, facuta la recomandarea ministrului justitiei, pe o perioada de 6 ani.
    In cazul in care mandatul presedintelui, al vicepresedintelui, al presedintelui de sectie sau al unui judecator al Curtii Supreme de Justitie a incetat inainte de expirarea duratei pentru care acesta a fost numit, in functia respectiva va fi numita, cu respectarea conditiilor prevazute de lege, o alta persoana. Mandatul presedintelui, al vicepresedintelui, al presedintelui de sectie sau al judecatorului astfel numit inceteaza la expirarea duratei mandatului pe care l-a avut predecesorul pe care l-a inlocuit.";
    - Art. 22: "Sectiile Curtii Supreme de Justitie, in raport cu competenta fiecareia, judeca recursurile in anulare declarate impotriva hotararilor definitive pronuntate de judecatorii, tribunale, curti de apel si instantele militare.";
    - Art. 30: "Recursul in interesul legii si recursul in anulare pot fi introduse chiar daca pentru aceleasi temeiuri s-a pronuntat instanta in recursul declarat de parti."
    La data sesizarii Curtii Constitutionale prin Incheierea din 4 noiembrie 2004 dispozitiile art. 12 din Legea Curtii Supreme de Justitie nr. 56/1993 erau abrogate expres, fara a fi preluate, prin dispozitiile art. 107 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 303/2004 privind statutul magistratilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 576 din 29 iunie 2004, iar dispozitiile art. 22 si 30 din Legea Curtii Supreme de Justitie nr. 56/1993 erau abrogate expres, fara a fi preluate, prin dispozitiile art. 133 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 576 din 29 iunie 2004.
    Autorii exceptiei sustin ca dispozitiile legale criticate incalca prevederile art. 11 alin. (2), ale art. 16 alin. (1), ale art. 20, ale art. 21 alin. (3), ale art. 124 alin. (2) si ale art. 125 alin. (1) din Constitutie, care au urmatorul continut:
    - Art. 11 alin. (2): "Tratatele ratificate de Parlament, potrivit legii, fac parte din dreptul intern.";
    - Art. 16 alin. (1): "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    - Art. 20: "(1) Dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertatile cetatenilor vor fi interpretate si aplicate in concordanta cu Declaratia Universala a Drepturilor Omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care Romania este parte.
    (2) Daca exista neconcordante intre pactele si tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care Romania este parte, si legile interne, au prioritate reglementarile internationale, cu exceptia cazului in care Constitutia sau legile interne contin dispozitii mai favorabile.";
    - Art. 21 alin. (3): "Partile au dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil.";
    - Art. 124 alin. (2): "Justitia este unica, impartiala si egala pentru toti.";
    - Art. 125 alin. (1): "Judecatorii numiti de Presedintele Romaniei sunt inamovibili, in conditiile legii."
    In opinia autorilor sunt incalcate si dispozitiile art. 6 paragraful intai si ale art. 14 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, care au urmatorul continut:
    - Art. 6 paragraful 1: "Orice persoana are dreptul la judecarea in mod echitabil, in mod public si intr-un termen rezonabil a cauzei sale, de catre o instanta independenta si impartiala, instituita de lege, care va hotari fie asupra incalcarii drepturilor si obligatiilor sale cu caracter civil, fie asupra temeiniciei oricarei acuzatii in materie penala indreptate impotriva sa. Hotararea trebuie sa fie pronuntata in mod public, dar accesul in sala de sedinta poate fi interzis presei si publicului pe intreaga durata a procesului sau a unei parti a acestuia in interesul moralitatii, al ordinii publice ori al securitatii nationale intr-o societate democratica, atunci cand interesele minorilor sau protectia vietii private a partilor la proces o impun, sau in masura considerata absolut necesara de catre instanta atunci cand, in imprejurari speciale, publicitatea ar fi de natura sa aduca atingere intereselor justitiei.";
    - Art. 14: "Exercitarea drepturilor si libertatilor recunoscute de prezenta conventie trebuie sa fie asigurata fara nici o deosebire bazata, in special, pe sex, rasa, culoare, limba, religie, opinii politice sau orice alte opinii, origine nationala sau sociala, apartenenta la o minoritate nationala, avere, nastere sau orice alta situatie."
    In sfarsit, autorii exceptiei considera ca este incalcat si art. 1 din primul Protocol aditional la Conventie, care are urmatorul continut: "Orice persoana fizica sau juridica are dreptul la respectarea bunurilor sale. Nimeni nu poate fi lipsit de proprietatea sa decat pentru cauza de utilitate publica si in conditiile prevazute de lege si de principiile generale ale dreptului international.
    Dispozitiile precedente nu aduc atingere dreptului statelor de a adopta legile pe care le considera necesare pentru a reglementa folosinta bunurilor conform interesului general sau pentru a asigura plata impozitelor ori a altor contributii sau a amenzilor."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea retine urmatoarele:
    I. La data sesizarii Curtii Constitutionale prin Incheierea din 4 noiembrie 2004 dispozitiile art. 330 pct. 1 si 2 din Codul de procedura civila erau abrogate expres, fara a fi preluate, prin art. I pct. 17 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 460 nr. 28 iunie 2003, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 195 din 25 mai 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 470 din 26 mai 2004. In consecinta, in temeiul art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, potrivit caruia "Curtea Constitutionala decide asupra exceptiilor ridicate in fata instantelor judecatoresti sau de arbitraj comercial privind neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei dispozitii dintr-o lege sau dintr-o ordonanta in vigoare, care are legatura cu solutionarea cauzei in orice faza a litigiului si oricare ar fi obiectul acestuia", exceptia de neconstitutionalitate urmeaza a fi respinsa ca inadmisibila.
    II. Cea de-a doua critica de neconstitutionalitate priveste dispozitiile art. II alin. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2003, care, in opinia autorilor exceptiei, ii supune unui tratament discriminatoriu in raport cu ceilalti justitiabili, carora nu li se mai aplica normele privitoare la recursul in anulare, intrucat acestea au fost abrogate. Examinand sustinerile formulate, Curtea constata ca acestea sunt neintemeiate. Curtea Constitutionala a statuat prin Decizia nr. 1 din 8 februarie 1994 ca "Principiul egalitatii in fata legii presupune instituirea unui tratament egal pentru situatii care, in functie de scopul urmarit, nu sunt diferite", or, situatiile in care se afla cele doua categorii de justitiabili sunt diferite, motiv pentru care si tratamentul juridic aplicabil este unul diferit.
    III. In ceea ce priveste neconstitutionalitatea prevederilor art. 12, 22 si 30 din Legea Curtii Supreme de Justitie nr. 56/1993, Curtea constata ca la data sesizarii sale prin Incheierea din 4 noiembrie 2004 dispozitiile art. 12 din Legea Curtii Supreme de Justitie nr. 56/1993 erau abrogate expres, fara a fi preluate, prin dispozitiile art. 107 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 303/2004 privind statutul magistratilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 576 din 29 iunie 2004, iar dispozitiile art. 22 si 30 din Legea Curtii Supreme de Justitie nr. 56/1993 erau abrogate expres, fara a fi preluate, prin dispozitiile art. 133 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 576 din 29 iunie 2004.
    In consecinta, in temeiul art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 12, 22 si 30 din Legea Curtii Supreme de Justitie nr. 56/1993, urmeaza sa fie respinsa ca inadmisibila.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    I. Respinge, ca inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 330 pct. 1 si 2 din Codul de procedura civila, exceptie ridicata de Ilie Verza, Chertes Daniela, Sergiu Diaconescu, Szilagyi Melinda, Tofalvi Mihaela, Liliana-Mariana Motocan, Simona Pojar, Iulian Balan, Szocs Barna, Ioan-Eugen Maier, Ionela Buliga, Mihaela Vasiescu, Diana-Persida Popa, Cristin-Nicolae Popa, Marcela Iuja Petricu, Adriana Oltean, Elena Campean, Ardeleana Ciceu, Ioana-Maria Pop, Maria Havadtoi, Anca Cordos, Catalina Danciu, Elena-Steluta Ianosi, Delia Buda, Ileana Maxim, Eotvos Marta, Marilena Lapusan, Meszaros Csilla, Liliana Buzan, Gabriela Barsan, Kovacs Piroska-Melinda, Meszaros Magda, Cornelia Moldovan, Bodi Agnes, Floarea Todoran, Galambfalvi Annamaria, Bobletec Minerva, Claudia Cotarlan, Rodica Rus, Sabina Radulescu, Elena Farcas, Ileana Mihaela Pitui, Liliana Trifan, Viorica Balint, Florentina Cotoi, Simona Popescu, Livia Cozma, Dalia Roman, Ramona Graur, Daciana Lazar si Szombatfalvi Bianca in Dosarul nr. 1.965/2004 al Inaltei Curti de Casatie si Justitie - Sectia civila si de proprietate intelectuala.
    II. Respinge, ca neintemeiata, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II alin. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila, exceptie ridicata de aceiasi autori in acelasi dosar.
    III. Respinge, ca inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 12, art. 22 si art. 30 din Legea Curtii Supreme de Justitie nr. 56/1993, exceptie ridicata de aceiasi autori in acelasi dosar.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 22 martie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Cristina Catalina Turcu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 167/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 167 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 167/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu