Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 164 din 22 martie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 lit. m) si ale art. 18 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 561 din 30 iunie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida               - presedinte
    Nicolae Cochinescu      - judecator
    Aspazia Cojocaru        - judecator
    Constantin Doldur       - judecator
    Acsinte Gaspar          - judecator
    Kozsokar Gabor          - judecator
    Petre Ninosu            - judecator
    Ion Predescu            - judecator
    Serban Viorel Stanoiu   - judecator
    Ion Tiuca               - procuror
    Cristina Catalina Turcu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 lit. m) si ale art. 18 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, exceptie ridicata de Asociatia de locatari nr. 761 din Galati in Dosarul nr. 419/COM/2004 al Tribunalului Galati - Sectia comerciala.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Presedintele constata cauza in stare de judecata si acorda cuvantul pe fond.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, aratand ca dispozitiile art. 3 lit. m) din Legea nr. 146/1997 nu incalca prevederile art. 16 din Constitutie privind egalitatea in drepturi, intrucat se aplica tuturor celor care formuleaza cererile la care se refera textul de lege criticat. Pe de alta parte, nu sunt incalcate nici prevederile art. 21 din Constitutie, intrucat accesul la justitie nu presupune gratuitate. De asemenea, apreciaza ca procedura speciala, derogatorie, reglementata de prevederile art. 18 din Legea nr. 146/1997, nu contravine dispozitiilor constitutionale invocate de autorul exceptiei, intrucat obiectul acesteia nu-l formeaza judecarea fondului dreptului.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 5 noiembrie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 419/COM/2004, Tribunalul Galati - Sectia comerciala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 lit. m) si ale art. 18 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru. Exceptia a fost ridicata de Asociatia de locatari nr. 761 din Galati intr-o cauza avand ca obiect cererea formulata de aceasta in temeiul Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorul acesteia sustine ca dispozitiile legale criticate incalca prevederile art. 1, art. 4, art. 11, art. 15, art. 16, art. 20, art. 21, art. 24, art. 53, art. 124 si art. 126 din Constitutie. Astfel, dispozitiile art. 3 lit. m) din Legea nr. 146/1997 incalca dreptul la un proces echitabil, dreptul la aparare, accesul liber la justitie, dreptul de petitionare si "dreptul privind interzicerea discriminarii", intrucat solutionarea actiunii in contencios administrativ este conditionata de plata unei taxe judiciare de timbru, iar in absenta unei dovezi a platii acesteia este refuzata inregistrarea actiunii pe rolul instantei de judecata, consecinta fiind aceea ca "justitiabilul vatamat de o autoritate publica printr-un act al acesteia, care din cauza starii materiale si sociale nu poate achita taxa judiciara de timbru, nu mai are acces liber la justitie, fiind supus la discriminare".
    In ceea ce priveste dispozitiile art. 18 din Legea nr. 146/1997, asa cum au fost modificate si completate prin Legea nr. 195/2004, acestea incalca dreptul la aparare, accesul liber la justitie, "dreptul la doua grade de jurisdictie, dreptul la un proces public, dreptul la un proces echitabil, dreptul la un recurs efectiv, principiul universalitatii, principiul statului de drept si principiul egalitatii", intrucat impotriva masurii prin care instanta de judecata obliga partea la plata taxei judiciare de timbru nu se poate exercita calea de atac a recursului; "solutionarea cererii de reexaminare de catre aceeasi instanta este pur formala si incalca dreptul la un recurs efectiv la o instanta nationala"; cererea de reexaminare a modului de stabilire a taxei judiciare de timbru se solutioneaza in camera de consiliu, fara citarea partilor, asa incat acestea nu isi pot exercita dreptul la aparare personal sau prin avocat; pe calea acestei proceduri "se ajunge la situatia in care aceeasi instanta sau instante diferite pot da solutii diferite in spete identice", consecinta fiind incalcarea principiului egalitatii.
    Tribunalul Galati - Sectia comerciala apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate nu este intemeiata, intrucat obligarea justitiabilului la plata taxei de timbru nu incalca accesul liber la justitie, plata unor taxe sau impozite reprezentand o obligatie impusa de art. 56 alin. (1) din Constitutie.
    In ceea ce priveste dispozitiile art. 18 din Legea nr. 146/1997, astfel cum au fost modificate prin Legea nr. 195/2004, acestea sunt norme de procedura adoptate cu respectarea art. 126 alin. (2) din Constitutie si nu aduc atingere dreptului la aparare si dreptului la un proces echitabil, intrucat exigentele procesului echitabil implica, printre altele, efectuarea actelor de procedura intr-un mod care sa faca posibila desfasurarea normala a procesului, fara intreruperi sau amanari de natura sa intarzie in mod pagubitor stabilirea pe cale judiciara a situatiei drepturilor subiective, iar conceptul de proces echitabil nu implica imperios existenta mai multor grade de jurisdictie.
    Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, sens in care invoca jurisprudenta Curtii Constitutionale, potrivit careia "accesul liber la justitie nu presupune gratuitatea acesteia", apreciind ca este conforma jurisprudentei Curtii Europene a Drepturilor Omului. De asemenea, apreciaza ca solutia si considerentele Deciziei Curtii Constitutionale nr. 198 din 23 noiembrie 1999 isi mentin valabilitatea si in cauza de fata.
    Cu privire la modificarile aduse art. 18 din Legea nr. 146/1997 prin Legea nr. 195/2004, arata ca acordarea competentei de a exercita controlul asupra modului de stabilire a taxelor judiciare de timbru instantelor de judecata este consecinta celor statuate de Curtea Constitutionala prin Decizia nr. 127 din 27 martie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 275 din 18 aprilie 2003.
    De altfel, materia taxelor de timbru se refera la un aspect subsidiar al procesului, care nu se inscrie in sfera protectiei asigurate de art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. In acest sens Curtea Europeana a Drepturilor Omului a statuat, in cauzele Schouten si Meldrum contra Olandei si Ferrazzini contra Italiei, ca "sunt excluse din campul de aplicare al art. 6 obligatiile ce rezulta din legislatia fiscala sau care fac parte din obligatiile civice normale intr-o societate democratica".
    Procedura de judecata si competenta instantelor judecatoresti sunt lasate, potrivit art. 126 alin. (2) din Constitutie, la aprecierea legiuitorului, iar publicitatea sedintelor de judecata constituie intr-adevar principiul, insa art. 127 din Constitutie "contine posibilitatea solutionarii unor cereri in camera de consiliu".
    Procedura reexaminarii reglementata de art. 18 din Legea nr. 146/1997, cu modificarile aduse prin Legea nr. 195/2004, este similara procedurii instituite de art. 108^5 din Codul de procedura civila privind aplicarea amenzilor judiciare, asupra carora Curtea Constitutionala s-a pronuntat prin Decizia nr. 170 din 15 aprilie 2004, respingand exceptia de neconstitutionalitate.
    Avocatul Poporului apreciaza ca dispozitiile legale criticate sunt constitutionale. In acest sens, arata ca dispozitiile art. 3 lit. m) din Legea nr. 146/1997 nu aduc atingere art. 21 din Constitutie privind accesul liber la justitie, pentru aceleasi argumente invocate in Decizia Curtii Constitutionale nr. 305 din 10 iulie 2003. In plus, mentioneaza ca, "potrivit prevederilor art. 21 din Legea nr. 146/1997, astfel cum au fost modificate prin Legea nr. 195/2004 [...], instanta judecatoreasca, pe baza unor criterii clare si in conditiile prevazute de art. 74 - 81 din Codul de procedura civila, poate acorda inlesniri (scutiri, reduceri, esalonari sau amanari) la plata taxelor judiciare de timbru, ca o alternativa la plata anticipata a acestor taxe".
    Dispozitiile art. 18 din Legea nr. 146/1997 nu aduc atingere art. 21 alin. (3) si art. 24 din Constitutie, dimpotriva, creeaza premisele pentru realizarea unui proces echitabil. Faptul ca asupra cererii de reexaminare a stabilirii taxei de timbru instanta de judecata se pronunta in camera de consiliu, fara citarea partilor, prin incheiere irevocabila, nu aduce atingere dreptului la aparare al partilor si nici dreptului acestora la un proces echitabil, ci, dimpotriva, contribuie la evitarea unor tergiversari inutile in solutionarea fondului cauzei.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si a celor ale art. 1 alin. (2), art. 2, art. 3, art. 10 si art. 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 3 lit. m) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 173 din 29 iulie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare, si dispozitiile art. 18 din Legea nr. 146/1997, astfel cum au fost modificate si completate prin art. I pct. 12 din Legea nr. 195/2004 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 470 din 26 mai 2004.
    Ulterior datei la care Curtea Constitutionala a fost sesizata, cuantumul taxelor judiciare de timbru, prevazut de dispozitiile art. 3 lit. m) din Legea nr. 146/1997, a fost ajustat, fiind cuprins in anexa care face parte integranta din Hotararea Guvernului nr. 783/2004 privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele si taxele locale si alte taxe asimilate acestora, precum si pentru amenzile care se indexeaza/ajusteaza/actualizeaza anual pe baza ratei inflatiei, aplicabile in anul fiscal 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 482 din 28 mai 2004, si intrata in vigoare la data de 1 ianuarie 2005, asa incat la data pronuntarii prezentei decizii art. 3 lit. m) din Legea nr. 146/1997 are urmatorul continut: "Actiunile si cererile neevaluabile in bani se taxeaza astfel: [...]
    m) cereri introduse de cei vatamati in drepturile lor printr-un act administrativ sau prin refuzul nejustificat al unei autoritati administrative de a le rezolva cererea referitoare la un drept recunoscut de lege:
    - cererea pentru anularea actului sau, dupa caz, recunoasterea dreptului pretins, precum si pentru eliberarea unui certificat, unei adeverinte sau oricarui alt inscris 37.000 lei;
    - cererea cu caracter patrimonial, prin care se solicita si repararea pagubelor suferite - 10% din valoarea pretinsa, dar nu mai mult de 366.000 lei."
    Dispozitiile art. 18 din Legea nr. 146/1997, astfel cum au fost modificate si completate prin art. I pct. 12 din Legea nr. 195/2004 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila, au urmatorul continut:
    - Art. 18: "(1) Determinarea cuantumului taxelor judiciare de timbru se face de catre instanta de judecata sau, dupa caz, de Ministerul Justitiei.
    (2) Impotriva modului de stabilire a taxei judiciare de timbru se poate face cerere de reexaminare, la aceeasi instanta, in termen de 3 zile de la data la care s-a stabilit taxa sau de la data comunicarii sumei datorate.
    (3) Cererea se solutioneaza in camera de consiliu de un alt complet, fara citarea partilor, prin incheiere irevocabila.
    (4) In cazul admiterii integrale sau partiale a cererii de reexaminare, taxa de timbru se restituie total ori, dupa caz, proportional cu reducerea sumei contestate."
    Autorul exceptiei considera ca dispozitiile legale criticate incalca urmatoarele prevederi constitutionale: art. 1 privind statul roman, art. 4 privind unitatea poporului si egalitatea intre cetateni, art. 11 privind dreptul international si dreptul intern, art. 15 privind universalitatea, art. 16 privind egalitatea in drepturi, art. 20 referitor la tratatele internationale privind drepturile omului, art. 21 privind accesul liber la justitie, art. 24 privind dreptul la aparare, art. 124 privind infaptuirea justitiei si art. 126 privind instantele judecatoresti.
    In opinia autorului exceptiei sunt incalcate, de asemenea, si prevederile art. 6 privind dreptul la un proces echitabil, art. 14 privind interzicerea discriminarii si art. 17 privind interzicerea abuzului de drept din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, precum si prevederile art. 1 privind libertatea si egalitatea in demnitate si in drepturi, art. 2 privind egalitatea in drepturi si interzicerea discriminarii, art. 6 privind recunoasterea calitatii de subiect de drept, art. 7 privind egalitatea in fata legii si protectia impotriva oricarei discriminari, art. 8 privind accesul efectiv la instantele judiciare, art. 10 privind procesul echitabil si art. 30 privind interpretarea Declaratiei Universale a Drepturilor Omului.
    Examinand exceptia, Curtea constata ca dispozitiile art. 3 lit. m) din Legea nr. 146/1997 stabilesc obligativitatea platii taxei judiciare de timbru, precum si cuantumul acesteia, in materia cererilor in contencios administrativ. In conditiile in care atat in jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului, cat si in jurisprudenta Curtii Constitutionale s-a statuat ca accesul liber la justitie nu presupune gratuitatea, textul de lege criticat nu contravine acestui principiu si, cu atat mai putin, celorlalte principii constitutionale considerate incalcate, respectiv celor privind dreptul la un proces echitabil, dreptul la aparare si dreptul de petitionare, al caror domeniu de incidenta nu are nici o contingenta cu acela al reglementarii legale deduse controlului. In ceea ce priveste asa-zisul "drept privind interzicerea discriminarii", termen impropriu utilizat cu referire la principiul egalitatii in drepturi, in masura in care norma legala criticata isi gaseste aplicare in toate situatiile prevazute in ipoteza sa, fara exceptie, asadar fara nici o discriminare, sustinerea privind pretinsa sa incalcare nu are suport.
    Curtea constata ca dispozitiile art. 18 din Legea nr. 146/1997 reglementeaza competenta si procedura in materia taxelor judiciare de timbru, potrivit abilitarii conferite legiuitorului prin dispozitiile art. 126 alin. (2) din Constitutie. Intrucat intr-o atare situatie nu este vorba despre un litigiu privind fondul dreptului, evident ca nu isi gasesc aplicare mijloacele si garantiile procesuale prevazute cu caracter imperativ de art. 21 alin. (3) din Constitutie si de art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, ambele privind dreptul la un proces echitabil. Asa fiind, procedura aplicabila aici are ca finalitate satisfacerea imperativului celeritatii, fiind mai sumara, si prin aceasta derogatorie de la dreptul comun. Nu se poate retine deci ca reglementarea legala dedusa controlului ar contraveni principiilor constitutionale invocate de autorul exceptiei. In ceea ce priveste asa-zisul "drept la doua grade de jurisdictie", acesta nu este reglementat in Constitutie, Curtea Constitutionala statuand in repetate randuri ca accesul liber la justitie nu comporta in mod necesar accesul la toate gradele de jurisdictie si caile de atac prevazute de lege. Referitor la dreptul la un proces public, Curtea constata ca procedura reexaminarii modului de stabilire a taxelor judiciare de timbru este o procedura incidenta in desfasurarea unui proces care in principiu, se desfasoara cu respectarea conditiei publicitatii impuse de art. 127 din Constitutie, conditie care nu are insa un caracter absolut, insusi textul care o consacra recunoscand legiuitorului posibilitatea de a deroga. In sfarsit, sustinerea cu privire la incalcarea principiilor universalitatii si al statului de drept nu poate fi retinuta, intrucat acestea, datorita gradului lor de maxima generalitate, nu pot constitui criterii de referinta decat mediat, eventuala lor incalcare fiind consecinta incalcarii unor norme constitutionale cu domeniu de incidenta precis determinat.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 3 lit. m) si ale art. 18 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, exceptie ridicata de Asociatia de locatari nr. 761 din Galati in Dosarul nr. 419/COM/2004 al Tribunalului Galati - Sectia comerciala.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 22 martie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Cristina Catalina Turcu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 164/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 164 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 164/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu