Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 1572 din 7 decembrie 2010

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 20 alin. (2), art. 22 alin. (2), art. 23 alin. (2) si art. 25 alin. (1), (2), (7) si (8) din Legea nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 69 din 26 ianuarie 2011



Augustin Zegrean                 - presedinte

Aspazia Cojocaru                 -judecator

Acsinte Gaspar                    -judecator

Mircea Stefan Minea            -judecator

Iulia Antoanella Motoc          -judecator

Ion Predescu                        -judecator

Puskas Valentin Zoltan         -judecator

Tudorel Toader                     -judecator

Oana Cristina Puica             - magistrat-asistent

Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Marinela Minca.

Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 22 alin. (2) si art. 23 alin. (2) din Legea nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, exceptie ridicata de Shyti Blenis în Dosarul nr. 36/302/2010, de Marian-Aurelian Ilie în Dosarul nr. 6.546/302/2010, de Tudor Nedelea   în   Dosarul   nr.   6.532/302/2010,   de   Ion-Costel Musatescu în Dosarul nr. 6.533/302/2010, de Constantin-Razvan Rupa în Dosarul nr. 6.527/302/2010, de Gheorghe Gruia în Dosarul nr. 6.544/302/2010 si de Vasile Balasz în Dosarul nr. 6.526/302/2010, toate dosare ale Judecatoriei Sectorului 5 Bucuresti - Sectia I penala.

La apelul nominal se prezinta personal autorii exceptiei Marian-Aurelian Ilie, Tudor Nedelea, Ion-Costel Musatescu, Constantin-Razvan Rupa si Gheorghe Gruia. Lipsesc autorii exceptiei Shyti Blenis si Vasile Balasz, fata de care procedura de citare este legal îndeplinita.

Curtea, având în vedere obiectul exceptiilor de neconstitutionalitate ridicate în dosarele nr. 1.326D/2010, nr. 1.641 D/2010, nr. 1.642D/2010, nr. 1.643D/2010, nr. 1.644D/2010, nr. 1.645D/2010 si nr. 1.646D/2010, pune în discutie, din oficiu, problema conexarii cauzelor.

Autorii exceptiei de neconstitutionalitate arata ca sunt de acord în ceea ce priveste conexarea cauzelor.

Reprezentantul Ministerului Public nu se opune conexarii dosarelor.

Curtea, în temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, dispune conexarea dosarelor nr. 1.641 D/2010, nr. 1.642D/2010, nr. 1.643D/2010, nr. 1.644D/2010, nr. 1.645D/2010 si nr. 1.646D/2010 la Dosarul nr. 1.326D/2010, care este primul înregistrat.

Cauza este în stare de judecata.

Autorii exceptiei solicita schimbarea regimului de executare a pedepsei închisorii din regim închis în regim semideschis.

Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere ca neîntemeiata a exceptiei de neconstitutionalitate, invocând, în acest sens, jurisprudenta în materie a Curtii Constitutionale.

CURTEA,

având în vedere actele si lucrarile dosarelor, retine urmatoarele:

Prin încheierile din 10 mai 2010 si 15 iunie 2010, pronuntate în dosarele nr. 36/302/2010, nr. 6.546/302/2010, nr. 6.532/302/2010, nr. 6.533/302/2010, nr. 6.527/302/2010, nr. 6.544/302/2010 si nr. 6.526/302/2010, Judecatoria Sectorului 5 Bucuresti - Sectia I penala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 22 alin. (2) si art. 23 alin. (2) din Legea nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal.

Exceptia a fost ridicata de Shyti Blenis, Marian-Aurelian Ilie, Tudor Nedelea, Ion-Costel Musatescu, Constantin-Razvan Rupa, Gheorghe Gruia si Vasile Balasz cu ocazia solutionarii contestatiilor împotriva unor încheieri ale judecatorului delegat cu executarea pedepselor privative de libertate, care vizeaza schimbarea regimului de executare a pedepsei închisorii sau detentiunii pe viata în regimul de executare imediat inferior ca grad de severitate.

In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorii acesteia sustin ca dispozitiile de lege criticate încalca principiul separatiei si echilibrului puterilor, egalitatea în drepturi si dreptul la integritate psihica, întrucât sintagma „în mod exceptional" da nastere la arbitrar si conduce la o inegalitate a cetatenilor, prin aceea ca lasa interpretarea legii la latitudinea comisiei de individualizare a regimului de executare a pedepselor privative de libertate din cadrul penitenciarului. Astfel, judecatorul delegat decide pe baza raportului comisiei, aceasta fiind cea care determina, fara stabilirea unor limite, regimul de detentie pe care urmeaza sa îl suporte condamnatul. De asemenea, considera ca analiza respectivei comisii asupra naturii si modului de savârsire a infractiunii, fara a avea însa în vedere întreaga situatie retinuta de instanta de judecata la momentul pronuntarii condamnarii, reprezinta o ingerinta în actul autoritatii judiciare, care nu este permisa într-o ordine constitutionala guvernata de principiul separatiei puterilor în stat. Totodata, autorul exceptiei Shyti Blenis afirma ca prevederile art. 25 alin. (1), (2), (7) si (8) din Legea nr. 275/2006 încalca accesul liber la justitie, dreptul la un proces echitabil, dreptul la aparare, dreptul la un recurs efectiv si dreptul la doua grade de jurisdictie în materie penala.

Judecatoria Sectorului 5 Bucuresti - Sectia I penala apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiata, deoarece dispozitiile de lege criticate nu aduc nicio atingere prevederilor din Constitutie invocate de autorii exceptiei.

Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernul si Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

CURTEA,

examinând încheierile de sesizare, rapoartele întocmite de judecatorul-raportor, sustinerile autorilor exceptiei prezenti, concluziile procurorului, dispozitiile de lege criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:

Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.

Potrivit Incheierii de sesizare din 10 mai 2010, pronuntata de Judecatoria Sectorului 5 Bucuresti - Sectia I penala în Dosarul nr. 36/302/2010, obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 22 alin. (2) din Legea nr. 275/2006. Insa din considerentele respectivei încheieri de sesizare, precum si din notele scrise ale autorului exceptiei Shyti Blenis reiese ca acesta critica, în realitate, art. 20 alin. (2) si art. 25 alin. (1), (2), (7) si (8) din Legea nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 627 din 20 iulie 2006. Totodata, potrivit celorlalte încheieri de sesizare mentionate anterior, fac obiectul exceptiei de neconstitutionalitate si prevederile art. 22 alin. (2) si art. 23 alin. (2) din acelasi act normativ. Prin urmare, Curtea se va pronunta asupra dispozitiilor art. 20 alin. (2), art. 22 alin. (2), art. 23 alin. (2) si art. 25 alin. (1), (2), (7) si (8) din Legea nr. 275/2006. Prevederile art. 25 alin. (1) au fost modificate, ulterior sesizarii instantei de contencios constitutional, prin Legea nr. 83/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 329 din 19 mai 2010, cu mentinerea, însa, a solutiei legislative atacate. Textele de lege criticate au urmatorul cuprins:

- Art. 20 alin. (2), art. 22 alin. (2) si art. 23 alin. (2): „In mod exceptional, natura si modul de savârsire a infractiunii, precum si persoana condamnatului pot determina includerea persoanei condamnate în regimul de executare imediat inferior ca grad de severitate.";

- Art. 25 alin. (1), (2), (7) si (8): „(1) Regimul de executare a pedepsei privative de libertate se stabileste la primirea persoanei condamnate în primul penitenciar în care aceasta urmeaza sa execute pedeapsa, de catre comisia prevazuta la art. 14.

(2) Impotriva modului de stabilire a regimului de executare persoana condamnata poate formula plângere la judecatorul delegat pentru executarea pedepselor privative de libertate, în termen de 3 zile de la data când a luat cunostinta de regimul de executare a pedepsei stabilit.

[...] (7) Contestatia se judeca potrivit dispozitiilor art. 460 alin. 2-5 din Codul de procedura penala, care se aplica în mod corespunzator.

[8) Hotarârea judecatoriei este definitiva."

In sustinerea neconstitutionalitatii acestor prevederi de lege, autorii exceptiei invoca încalcarea dispozitiilor constitutionale ale art. 1 alin. (4) privind principiul separatiei si echilibrului puterilor, ale art. 16 alin. (1) referitoare la egalitatea în drepturi, ale art. 21 privind accesul liber la justitie si dreptul la un proces echitabil, ale art. 22 alin. (1) referitoare la dreptul la integritate psihica si ale art. 24 privind dreptul la aparare, precum si ale art. 20 referitoare la preeminenta tratatelor internationale privind drepturile omului asupra legilor interne, raportate la prevederile art. 13 referitoare la dreptul la un recurs efectiv din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale si ale art. 2 referitoare la dreptul la doua grade de jurisdictie în materie penala din Protocolul nr. 7 la Conventie.

Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca dispozitiile art. 22 alin. (2) din Legea nr. 275/2006 au mai fost supuse controlului instantei de contencios constitutional prin raportare la aceleasi prevederi din Constitutie, invocate si în prezenta cauza, si fata de critici similare. Astfel, prin Decizia nr. 1.308 din 2 decembrie 2008, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 871 din 23 decembrie 2008, Curtea a respins ca neîntemeiata exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 22 alin. (2) din  Legea nr. 275/2006, pentru urmatoarele considerente:

Scopul Legii nr. 275/2006 consta tocmai în stabilirea unui sistem de reguli si criterii care stau la baza executarii pedepselor privative de libertate. Potrivit prevederilor art. 18 alin. (2) din acest act normativ, „Regimurile de executare a pedepselor privative de libertate sunt bazate pe sistemele progresiv si regresiv, persoanele condamnate trecând dintr-un regim în altul, în conditiile prevazute de prezenta lege".

Dispozitiile de lege criticate, care reglementeaza posibilitatea persoanelor condamnate la pedeapsa închisorii mai mare de 5 ani, dar care nu depaseste 15 ani, de a fi incluse, în mod exceptional, în anumite conditii, în regimul de executare a pedepsei imediat inferior ca grad de severitate regimului închis, constituie o aplicare a principiului mai sus mentionat si nu aduc nicio atingere prevederilor constitutionale invocate de autorii exceptiei.

Astfel, nu se poate retine încalcarea principiului separatiei puterilor în stat, deoarece activitatea Comisiei pentru individualizarea regimului de executare a pedepselor privative de libertate, constituita în penitenciar în temeiul art. 14 din Legea nr. 275/2006, nu reprezinta o imixtiune în activitatea instantelor judecatoresti sau o încalcare a competentelor constitutionale ale acestora. In plus, potrivit art. 25 din Legea nr. 275/2006, împotriva modului de stabilire a regimului de executare de catre Comisia pentru individualizarea regimului de executare a pedepselor privative de libertate persoana condamnata poate formula plângere la judecatorul delegat pentru executarea pedepselor privative de libertate. De asemenea, împotriva încheierii judecatorului delegat pentru executarea pedepselor privative de libertate persoana condamnata poate introduce contestatie la judecatoria în a carei circumscriptie se afla penitenciarul, astfel încât instanta de judecata decide asupra legalitatii masurii contestate.

In legatura cu încalcarea dispozitiilor art. 16 din Constitutie, se constata ca individualizarea regimului de executare a pedepsei prin stabilirea unor criterii ce tin de natura si modul de savârsire a infractiunii, precum si de persoana condamnatului este justificata de situatia diferita în care se afla fiecare persoana condamnata în parte. Prin urmare, textul de lege criticat este în concordanta cu principiul constitutional al egalitatii în drepturi, care, asa cum s-a statuat în mod constant în jurisprudenta Curtii Constitutionale, nu presupune uniformitate, astfel ca situatii obiectiv diferite justifica instituirea unui tratament juridic diferit.

Nu poate fi retinuta nici critica referitoare la lipsa de claritate a sintagmei „în mod exceptional", cuprinsa în textul de lege ce face obiectul exceptiei. Interpretarea sistematica a textului de lege criticat în ansamblul actului normativ din care face parte, precum si interpretarea sa teleologica releva cu claritate sensul acestei sintagme, fara a lasa vreun dubiu cu privire la vointa legiuitorului. Problema aplicarii în concret a acestui text de lege, invocata de autorii exceptiei, care sustin ca, în practica, individualizarea regimului de executare a pedepsei s-ar realiza discretionar, excedeaza competentei Curtii Constitutionale, care, potrivit art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, se pronunta numai asupra constitutionalitatii actelor cu privire la care a fost sesizata.

In acelasi sens sunt si Decizia nr. 1.143 din 15 septembrie 2009, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 679 din 9 octombrie 2009, si Decizia nr. 1.291 din 14 octombrie 2010, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 743 din 8 noiembrie 2010.

Intrucât nu au intervenit elemente noi, de natura sa determine schimbarea acestei jurisprudente, solutia de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate pronuntata de Curte prin deciziile mai sus mentionate, precum si considerentele care au fundamentat-o îsi pastreaza valabilitatea si în prezenta cauza, inclusiv în ceea ce priveste dispozitiile identice ale art. 20 alin. (2) si art. 23 alin. (2) din Legea nr. 275/2006.

Referitor la art. 25 alin. (1), (2), (7) si (8) din Legea nr. 275/2006, si aceste prevederi de lege au mai fost supuse controlului instantei de contencios constitutional prin raportare la aceleasi dispozitii din Constitutie si din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, invocate si în prezenta cauza, si fata de critici similare. Astfel, prin Decizia nr. 462 din 15 mai 2007, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 384 din 7 iunie 2007, Curtea, respingând ca neîntemeiata exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 25 din Legea nr. 275/2006, a retinut ca persoana condamnata, în acord atât cu art. 21 din Constitutie, cât si cu art. 6 si art. 13 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, are dreptul de a se adresa unei instante de judecata, dupa ce nemultumirile acesteia au fost examinate de judecatorul delegat cu executarea pedepselor. In acest sens s-a pronuntat si Curtea Europeana a Drepturilor Omului prin Decizia „Pilla contra Italiei" din 23 septembrie 2004, când a decis ca art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale referitor la dreptul la un proces echitabil este inaplicabil unei proceduri ce priveste executarea unei pedepse. In plus, niciuna dintre prevederile contestate de autor nu suprima dreptul la aparare, în sensul consfintit de art. 24 din Legea fundamentala. Astfel, nimic nu îl opreste pe condamnat sa îsi angajeze un avocat pe tot cursul procesului ce vizeaza aspecte referitoare la executarea pedepsei. Imprejurarea ca acesta este privat de libertate, ca urmare a unei condamnari definitive, nu este de natura a atrage aplicabilitatea dispozitiilor legale referitoare la asistenta juridica obligatorie.

Deoarece nu au aparut elemente noi, care sa impuna reconsiderarea jurisprudentei Curtii, atât solutia, cât si considerentele deciziei mentionate ramân valabile si în cauza de fata.

In ceea ce priveste încalcarea, prin dispozitiile art. 25 alin. (1), (2), (7) si (8) din Legea nr. 275/2006, a art. 2 din Protocolul nr. 7 la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, care consacra dreptul la doua grade de jurisdictie în materie penala, prevederile invocate nu vizeaza faza de executare a procesului penal.

Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1)lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA  CONSTITUTIONALA

In numele legii

DECIDE:

Respinge ca neîntemeiata exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 20 alin. (2), art. 22 alin. (2), art. 23 alin. (2) si art. 25 alin. (1), (2), (7) si (8) din Legea nr. 275/2006 privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, exceptie ridicata de Shyti Blenis în Dosarul nr. 36/302/2010, de Marian-Aurelian Ilie în Dosarul nr. 6.546/302/2010, de Tudor Nedelea în Dosarul nr. 6.532/302/2010, de Ion-Costel Musatescu în Dosarul nr. 6.533/302/2010, de Constantin-Razvan Rupa în Dosarul nr. 6.527/302/2010, de Gheorghe Gruia în Dosarul nr. 6.544/302/2010 si de Vasile Balasz în Dosarul nr. 6.526/302/2010, toate dosare ale Judecatoriei Sectorului 5 Bucuresti - Sectia I penala.

Definitiva si general obligatorie.

Pronuntata în sedinta publica din data de 7 decembrie 2010.

PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,

AUGUSTIN ZEGREAN

Magistrat-asistent,

Oana Cristina Puica


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 1572/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 1572 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 1572/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu