Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 153 din 17 martie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 581 alin. 3 si 4 din Codul de procedura civila

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 537 din 24 iunie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida               - presedinte
    Nicolae Cochinescu      - judecator
    Aspazia Cojocaru        - judecator
    Constantin Doldur       - judecator
    Acsinte Gaspar          - judecator
    Kozsokar Gabor          - judecator
    Petre Ninosu            - judecator
    Ion Predescu            - judecator
    Serban Viorel Stanoiu   - judecator
    Aurelia Popa            - procuror
    Cristina Catalina Turcu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 581 alin. 3 si 4 din Codul de procedura civila, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Lion King" - S.R.L. din Iasi in Dosarul nr. 5.016/2004 al Judecatoriei Iasi.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Presedintele constata cauza in stare de judecata si acorda cuvantul pe fond.
    Reprezentantul Ministerului Public arata ca textele de lege criticate au mai facut obiectul controlului de constitutionalitate, fiind raportate la aceleasi dispozitii ale Legii fundamentale, cu o motivare similara, asa incat se impun pastrarea jurisprudentei anterioare a Curtii Constitutionale si respingerea exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 1 noiembrie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 5.016/2004, Judecatoria Iasi a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 581 alin. 3 si 4 din Codul de procedura civila. Exceptia a fost ridicata de Societatea Comerciala "Lion King" - S.R.L. din Iasi intr-o cauza avand ca obiect o cerere de ordonanta presedintiala.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul arata ca textele de lege criticate incalca prevederile art. 16 alin. (1), (2) si (3), art. 21 alin. (1) si (2), art. 24, art. 41^1 [devenit art. 45], art. 49 alin. (1) [devenit art. 53 alin. (1)], art. 54 [devenit art. 57] si art. 123 alin. (1) si (1^1) [devenit art. 124 alin. (1) si (2)] din Constitutie, pentru urmatoarele motive: modalitatea de judecare a cauzei stabilita la alin. 3 al art. 581 din Codul de procedura civila, respectiv solutionarea cererii fara citarea partilor, "creeaza posibilitatea discriminarii intre justitiabili", incalcand totodata si dispozitiile alin. (1) al art. 53 din Constitutie, potrivit carora restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati este permisa doar in cazurile expres si limitativ prevazute in Legea fundamentala, si contravine, de asemenea, principiului exercitarii drepturilor si libertatilor constitutionale cu buna-credinta, consacrat de prevederile art. 57 din Legea fundamentala; alin. 4 al art. 581 din Codul de procedura civila incalca, de asemenea, principiile si normele constitutionale invocate mai sus, deoarece, "in urma unei judecati sumare si chiar in lipsa oricarei pozitii exprimate de partea care cade in pretentii, se poate proceda la o executare fara somatie si fara trecerea vreunui termen"; textele de lege criticate incalca principiul liberului acces la justitie si dreptul la aparare al partii care nu a fost citata pentru termenul la care se solutioneaza cererea de ordonanta presedintiala; posibilitatea evacuarii autorului exceptiei ca urmare a admiterii cererii de ordonanta presedintiala, judecata cu respectarea procedurii prevazute de textele de lege criticate, incalca dispozitiile art. 45 din Constitutie referitoare la libertatea economica; sunt incalcate, de asemenea, dispozitiile art. 124 alin. (2) din Constitutie, potrivit carora "justitia este unica, impartiala si egala pentru toti", deoarece "partea chemata in judecata nu isi poate formula apararile, iar executarea ce urmeaza unei astfel de judecati este de urgenta, fara somatie si fara trecerea vreunui termen".
    Judecatoria Iasi a apreciat, printr-o incheiere anterioara celei de sesizare a Curtii cu prezenta exceptie de neconstitutionalitate, ca, potrivit art. 147 alin. (4) din Constitutie, "deciziile definitive ale Curtii Constitutionale sunt obligatorii, au putere pentru viitor si produc efecte erga omnes", asa incat exceptia invocata, fiind anterior solutionata prin decizii definitive ale Curtii, nu indeplineste cerintele legale pentru sesizarea instantei de contencios constitutional. Ca atare, instanta de judecata a respins exceptia de neconstitutionalitate ca inadmisibila. Impotriva acestei solutii partea Societatea Comerciala "Lion King" - S.R.L. a declarat recurs, care a fost admis prin decizia instantei superioare.
    Asadar, instanta superioara celei de fond a constatat admisibilitatea exceptiei de neconstitutionalitate si a dispus trimiterea cauzei la Judecatoria Iasi, care a pronuntat o noua incheiere prin care a dispus suspendarea judecarii cauzei si sesizarea Curtii Constitutionale cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 581 alin. 3 si 4 din Codul de procedura civila, fara a-si exprima opinia asupra acesteia.
    Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, intrucat ordonanta presedintiala reprezinta o procedura speciala a carei reglementare nu aduce atingere textelor constitutionale invocate de autorul exceptiei si care este in concordanta cu dispozitiile art. 126 alin. (2) din Constitutie, potrivit carora "Competenta instantelor judecatoresti si procedura de judecata sunt prevazute numai prin lege".
    Derogarea de la regula citarii partilor ori de la posibilitatea ca executarea ordonantei presedintiale sa se faca fara somatie sau fara trecerea unui termen se justifica prin trasaturile acesteia: urgenta, lipsa puterii de lucru judecat si caracterul vremelnic al masurilor dispuse prin ordonanta. In aceste conditii, legea procesuala civila consacra o solutie fireasca, in deplin acord cu principiile constitutionale invocate de autorul exceptiei, precum si cu necesitatea respectarii drepturilor si obligatiilor procesuale ale partilor, a infaptuirii justitiei in spirit de impartialitate si dreptate.
    "Normele cuprinse in textul de lege criticat sunt aplicabile tuturor cauzelor de acest fel, precum si tuturor partilor din aceste cauze, in egala masura", asa incat prin acestea nu se aduce atingere principiului egalitatii in drepturi consacrat de dispozitiile art. 16 din Constitutie. In sprijinul acestor argumente este indicata si jurisprudenta Curtii Constitutionale in materie, respectiv Decizia Plenului Curtii Constitutionale nr. 1 din 8 februarie 1994, Decizia nr. 135 din 5 noiembrie 1996 si Decizia nr. 20 din 2 februarie 2000.
    Avocatul Poporului considera ca sesizarea Curtii Constitutionale nu este legala, intrucat din actul de sesizare a Curtii Constitutionale lipsesc atat textele din Constitutie in raport de care urmeaza sa fie verificata constitutionalitatea dispozitiilor legale criticate de autorul exceptiei, cat si opinia instantei de judecata cu privire la exceptia invocata, aceasta fiind o conditie de valabilitate a sesizarii. Prin urmare, sunt nesocotite dispozitiile art. 29 alin. (4) din Legea nr. 47/1992, precum si cele ale art. 146 lit. d) teza intai din Constitutie, dispozitii imperative ce reprezinta vointa legiuitorului de a acorda instantei de judecata rolul de filtru de acces la instanta de contencios constitutional.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si celor ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 581 alin. 3 (modificate prin art. I pct. 213 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 479 din 2 octombrie 2000) si alin. 4 din Codul de procedura civila, care au urmatorul cuprins:
    - Art. 581 alin. 3 si 4: "Ordonanta va putea fi data si fara citarea partilor si chiar atunci cand exista judecata asupra fondului. Judecata se face de urgenta si cu precadere. Pronuntarea se poate amana cu cel mult 24 de ore, iar motivarea ordonantei se face in cel mult 48 de ore de la pronuntare.
    Ordonanta este vremelnica si executorie. Instanta va putea hotari ca executarea sa se faca fara somatie sau fara trecerea unui termen."
    Autorul exceptiei sustine ca dispozitiile legale criticate incalca prevederile art. 16 alin. (1), (2) si (3), art. 21 alin. (1) si (2), art. 24, art. 41^1 [devenit art. 45], art. 49 alin. (1) [devenit art. 53 alin. (1)], art. 54 [devenit art. 57] si art. 123 alin. (1) si (1^1) [devenit art. 124 alin. (1) si (2)] din Constitutie, care au urmatorul continut:
    - Art. 16 alin. (1), (2) si (3): "(1) Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.
    (2) Nimeni nu este mai presus de lege.
    (3) Functiile si demnitatile publice, civile sau militare, pot fi ocupate, in conditiile legii, de persoanele care au cetatenia romana si domiciliul in tara. Statul roman garanteaza egalitatea de sanse intre femei si barbati pentru ocuparea acestor functii si demnitati.";
    - Art. 21 alin. (1) si (2): "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.";
    - Art. 24: "(1) Dreptul la aparare este garantat.
    (2) In tot cursul procesului, partile au dreptul sa fie asistate de un avocat, ales sau numit din oficiu.";
    - Art. 45: "Accesul liber al persoanei la o activitate economica, libera initiativa si exercitarea acestora in conditiile legii sunt garantate.";
    - Art. 53 alin. (1): "Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.";
    - Art. 57: "Cetatenii romani, cetatenii straini si apatrizii trebuie sa-si exercite drepturile si libertatile constitutionale cu buna-credinta, fara sa incalce drepturile si libertatile celorlalti.";
    - Art. 124 alin. (1) si (2): "(1) Justitia se infaptuieste in numele legii.
    (2) Justitia este unica, impartiala si egala pentru toti."
    Examinand exceptia, Curtea constata ca textele de lege criticate au mai fost supuse controlului de constitutionalitate, iar solutia adoptata in mod constant in deciziile anterioare a fost aceea a respingerii exceptiei de neconstitutionalitate. Astfel, prin Decizia nr. 281 din 29 octombrie 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 906 din 13 decembrie 2002, Curtea a statuat ca "Dispozitiile art. 581 din Codul de procedura civila instituie o procedura speciala, potrivit careia instanta de judecata poate dispune, prin ordonanta presedintiala, luarea unor masuri cu caracter vremelnic, a caror urgenta este justificata de necesitatea evitarii prejudicierii unor drepturi sau interese legitime. Ca atare, Curtea nu poate retine contrarietatea dintre aceste dispozitii si cele ale art. 16 alin. (1) din Constitutie, deoarece ele nu sunt aplicabile doar unei sau unor categorii de persoane aprioric determinate, ci oricarei persoane aflate in situatiile mentionate in ipoteza normei, neavand caracter discriminatoriu, egalitatea de tratament justificandu-se doar cand subiectele de drepturi se gasesc in situatii similare, situatiile diferite impunand solutii legislative diferite.
    Cu privire la critica referitoare la incalcarea prevederilor art. 21 din Constitutie, Curtea constata, de asemenea, ca nici aceasta nu poate fi primita, intrucat prin procedura de urgenta instituita de art. 581 din Codul de procedura civila nu numai ca nu se aduce vreo ingradire dreptului oricarei persoane de a se adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime, ci, dimpotriva, se creeaza o posibilitate in plus pentru cel vatamat intr-un drept legitim de a se adresa justitiei, prin cerere de ordonanta presedintiala (in cazuri grabnice, pentru pastrarea unui drept care s-ar pagubi prin intarziere, pentru prevenirea unei pagube iminente si care nu s-ar putea repara, precum si pentru inlaturarea piedicilor ce s-ar ivi cu prilejul unei executari)". Pe de alta parte, hotararea definitiva si irevocabila privind drepturile partilor se va da in cadrul procesului in care se judeca fondul litigiului, asa cum a constatat Curtea prin Decizia nr. 173 din 15 aprilie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 422 din 11 mai 2004.
    Referitor la critica privind incalcarea prevederilor art. 24 din Constitutie, Curtea a retinut, prin Decizia nr. 383 din 30 septembrie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.026 din 5 noiembrie 2004, ca "nici aceasta nu poate fi primita, intrucat prin procedura de urgenta instituita de art. 581 din Codul de procedura civila nu numai ca nu se aduce vreo ingradire dreptului persoanei la apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime, ci, dimpotriva, se creeaza posibilitatea pentru cel vatamat intr-un drept legitim de a se adresa justitiei in cazuri grabnice, pentru pastrarea unui drept care s-ar pagubi prin intarziere, pentru prevenirea unei pagube iminente si care nu s-ar putea repara, precum si pentru inlaturarea piedicilor ce s-ar ivi cu prilejul unei executari.
    Totodata, posibilitatea atacarii cu recurs a ordonantei presedintiale sau a contestarii executarii acesteia, posibilitate prevazuta de art. 582 din Codul de procedura civila, constituie un argument in plus in favoarea deplinei respectari a dreptului la aparare".
    In ceea ce priveste conformitatea textelor de lege criticate cu dispozitiile art. 49 alin. (1) [devenit art. 53 alin. (1)], art. 54 [devenit art. 57] si art. 123 alin. (1) [devenit art. 124 alin. (1)] din Constitutie, Curtea a retinut, prin Decizia nr. 199 din 17 octombrie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 74 din 13 februarie 2001, ca "textele de lege criticate nu restrang exercitiul unor drepturi sau libertati fundamentale [...]. De asemenea, nu sunt incidente in speta nici prevederile art. 54 din Legea fundamentala, care se refera la exercitarea cu buna-credinta a drepturilor si libertatilor constitutionale, textele de lege criticate neavand ca obiect reglementarea si exercitarea unor asemenea drepturi". Pe de alta parte, "invocarea de catre autorul exceptiei a incalcarii prevederilor art. 123 din Constitutie nu are nici o relevanta, intrucat instituirea unei proceduri speciale, urgente, cum este cea a ordonantei presedintiale, nu este de natura sa aduca atingere infaptuirii in numele legii a justitiei [...]" si nici principiului unicitatii, impartialitatii si egalitatii justitiei.
    Intrucat nu au intervenit elemente noi care sa determine schimbarea jurisprudentei Curtii Constitutionale, solutiile si considerentele cuprinse in deciziile mentionate isi mentin valabilitatea si in cauza de fata.
    Curtea constata ca sustinerea autorului exceptiei, potrivit careia posibilitatea evacuarii sale ca urmare a admiterii cererii de ordonanta presedintiala, judecata cu respectarea procedurii prevazute de textele de lege criticate, ar incalca dispozitiile art. 45 din Constitutie referitor la libertatea economica, este lipsita de temei, textul constitutional de referinta avand cu totul alt obiect, motiv pentru care invocarea sa nu are relevanta.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 581 alin. 3 si 4 din Codul de procedura civila, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Lion King" - S.R.L. din Iasi in Dosarul nr. 5.016/2004 al Judecatoriei Iasi.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 17 martie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Cristina Catalina Turcu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 153/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 153 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 153/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu