Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Decizia Nr.126 din 07.04.2016

privind aprobarea Calendarului principalelor activităţi ale Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice pe anul 2016
ACT EMIS DE: Primul-ministru
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 265 din 07 aprilie 2016



SmartCity1

În temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,prim-ministrul emite următoarea decizie:ARTICOL UNICSe aprobă Calendarul principalelor activităţi ale Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice pe anul 2016, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie, ce va fi actualizat prin consensul membrilor Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice. PRIM-MINISTRU DACIAN JULIEN CIOLOŞ Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Sorin Sergiu Chelmu ANEXĂCALENDARUL principalelor activităţi ale Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice pe anul 2016

Nr. crt. Obiectivul Activitatea Termenul Structurile responsabile
ASIGURAREA UNUI CADRU NORMATIV COERENT ŞI UNITAR DE ACŢIUNE, LA NIVEL NAŢIONAL, ÎN DOMENIUL PROTECŢIEI INFRASTRUCTURILOR CRITICE
1. Efectuarea de evaluări pe coordonatele legislativ- instituţional, organizatoric- funcţional şi aplicativ, în scopul eliminării disfuncţiilor semnalate şi implementării măsurilor legislative şi operaţionale ce decurg (pe linia protecţiei infrastructurilor critice) din calitatea României de membru al UE şi al NATO, responsabilitate ce derivă inclusiv din perspectiva participării la asigurarea climatului de stabilitate şi securitate regională - Finalizarea proiectului de act normativ pentru modificarea/completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 18/2011, cu modificările ulterioare Septembrie 2016 - Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice; - Grupul de lucru interinstituţional; - Autorităţile publice responsabile.
- Revizuirea cadrului normativ în domeniu, în acord cu evoluţiile înregistrate la nivel european; - Armonizarea legislaţiei în sectoarele deţinătoare de infrastructuri critice naţionale. Anual, în funcţie de evoluţiile înregistrate la nivel european, în domeniu - Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice; - Grupul de lucru interinstituţional; - Autorităţile publice responsabile.
2. Promovarea proiectului de hotărâre de Guvern privind desemnarea infrastructurilor critice europene - Consultarea autorităţilor publice responsabile din sectoarele energetic şi transporturi; - Centralizarea de către Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice a listelor cu potenţiale infrastructuri critice europene rezultate în urma procesului de identificare şi desemnare; - Elaborarea şi înaintarea spre aprobare a proiectului de hotărâre de Guvern; - Publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I. Iulie 2016 - Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice; - Autorităţile publice responsabile din sectoarele energetic şi transporturi.
3. Coordonarea revizuirii periodice a procesului de identificare şi desemnare a infrastructurilor critice naţionale din responsa-bilitatea fiecărei autorităţi publice responsabile şi actualizarea listelor cu infrastructurile critice naţionale - Parcurgerea etapelor obligatorii ale procesului de identificare a infrastructurilor critice naţionale de către potenţialele infrastructuri critice naţionale aflate în responsabilitate; - Formularea propunerilor şi transmiterea listelor cu propuneri la Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice; - Elaborarea proiectului de modificare/completare a Hotărârii Guvernului privind desemnarea infrastructurilor critice naţionale; - Promovarea proiectului de hotărâre de Guvern spre aprobare. Septembrie 2016 - Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice; - Grupul de lucru interinstituţional; - Autorităţile publice responsabile.
Nr. crt. Obiectivul Activitatea Termenul Structurile responsabile
CREŞTEREA NIVELULUI DE PROTECŢIE A INFRASTRUCTURILOR CRITICE NAŢIONALE/EUROPENE
1. Elaborarea Planurilor de securitate ale operatorilor pentru infrastructurile critice naţionale nou-desemnate prin Hotărârea Guvernului nr. 639/2015 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.198/2012 privind desemnarea infrastructurilor critice naţionale - Desemnarea compartimentelor şi a ofiţerilor de legătură pentru securitatea infrastructurilor critice naţionale nou-desemnate de către autorităţile publice responsabile şi proprietari/operatori/administratori şi transmiterea la Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice a datelor de contact ale acestora Primul trimestru al anului 2016 - Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice; - Autorităţile publice responsabile.
- Organizarea şi desfăşurarea unor şedinţe de îndrumare cu ofiţerii de legătură pentru securitatea infrastructurilor critice naţionale din sectoarele vizate în vederea elaborării Planului de securitate al operatorului Primul trimestru al anului 2016 - Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice; - Autorităţile publice responsabile.
- Realizarea demersurilor în vederea transmiterii spre avizare către conducătorul autorităţii publice responsabile a Planului de securitate al operatorului/a documentelor ce urmează a fi echivalate cu Planul de securitate al operatorului. Informarea Centrului de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice cu privire la finalizarea etapei 9 luni de la data desemnării noilor infrastructuri critice naţionale - Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice; - Autorităţile publice responsabile
2. Organizarea procesului de evaluare şi revizuire a Planului de securitate al operatorului - Realizarea planurilor de control la nivelul fiecărei autorităţi publice responsabile şi înaintarea lor spre aprobarea conducătorului autorităţii publice responsabile; - Evaluarea şi, dacă este necesar, revizuirea Planului de securitate al operatorului de către proprietarii/operatorii/administratorii de infrastructuri critice naţionale. 15 decembrie 2016 - Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice; - Grupul de lucru interinstituţional; - Autorităţile publice responsabile.
3. Gestionarea problematicii specifice protecţiei infrastructurilor critice naţionale - Continuarea demersurilor în vederea realizării mecanismului de comunicare şi avertizare timpurie; - Instituirea canalelor de comunicare permanentă între Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice şi reprezentanţii desemnaţi de autorităţile publice responsabile şi, respectiv, proprietarii/operatorii/ administratorii de infrastructuri critice naţionale/europene. În funcţie de resursele financiare alocate - Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice; - Grupul de lucru interinstituţional; - Autorităţile publice responsabile.
- Realizarea unor exerciţii de testare a viabilităţii Planului de securitate al operatorului
- Participarea în comun la activităţi de pregătire şi verificare privind modul de implementare a măsurilor de protecţie a infrastructurilor critice Permanent
4. Consolidarea cooperării interinstituţionale şi constituirea unor grupuri de lucru la nivel de experţi pentru identificarea soluţiilor optime de realizare a protecţiei elementelor de infrastructură şi pentru stabilirea modalităţilor de intervenţie - Constituirea grupurilor de lucru la nivel de experţi pe sectoare şi subsectoare de infrastructuri critice în vederea realizării schimbului de bune practici între reprezentanţii autorităţilor publice responsabile şi operatorii de infrastructuri critice naţionale/europene la nivel sectorial şi intersectorial Permanent - Autorităţile publice responsabile; - Grupul de lucru interinstituţional; - Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice.
5. Implementarea Planului cu principalele măsuri şi acţiuni pentru activităţile cuprinse în secţiunea 4.3 - „infrastructură critică" din cadrul direcţiilor de acţiune stabilite prin Strategia industriei naţionale de securitate - Formularea de către autorităţile publice responsabile a propunerilor de implementare a măsurilor stabilite şi prezentarea acestora în cadrul şedinţelor Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice; - Introducerea în cadrul aplicaţiei a măsurilor şi acţiunilor implementate în cadrul Planului şi raportarea privind stadiul realizării acestora Conform termenelor stabilite în secţiunea 4.3 din planul privind Strategia industriei naţionale de securitate - Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice; - Autorităţile publice responsabile.
CREŞTEREA NIVELULUI DE PREGĂTIRE PROFESIONALĂ
1. Realizarea pregătirii în sistem integrat a specialiştilor în domeniile specifice de activitate - Continuarea activităţilor de pregătire a ofiţerilor de legătură pentru securitatea infrastructurilor critice naţionale/europene în cadrul instituţiilor de învăţământ acreditate Permanent - Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice; - Autorităţile publice responsabile; - Proprietarii/Operatorii/ Administratorii
- Identificarea de către fiecare autoritate publică responsabilă a nevoilor de pregătire a personalului ce încadrează compartimentele desemnate pentru protecţia infrastructurilor critice şi realizarea demersurilor în vederea pregătirii acestora Septembrie 2016 - Autorităţile publice responsabile
2. Dezvoltarea comunicării şi cooperării cu societatea civilă, mediul academic, comunitatea ştiinţifică, sectorul privat şi alte organisme neguvernamentale pentru creşterea schimbului de informaţii în domeniul protecţiei infrastructurilor critice şi promovarea culturii de securitate - Organizarea şi participarea la conferinţe, simpozioane, mese rotunde, ateliere de lucru etc. pentru diseminarea informaţiilor şi valorificarea experienţei în domeniul protecţiei infrastructurilor critice, inclusiv pentru facilitarea absorbţiei de fonduri europene Conform programului activităţilor - Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice; - Autorităţile publice responsabile.
ASIGURAREA SECRETARIATULUI TEHNIC AL GRUPULUI DE LUCRU INTERINSTITUŢIONAL PENTRU PROTECŢIA INFRASTRUCTURILOR CRITICE
1. Elaborarea proiectului Calendarului principalelor activităţi ale grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice pe anul 2017 - Identificarea priorităţilor; - Preluarea, în conţinutul documentului, a activităţilor ce nu au fost finalizate în anul curent; - Prezentarea proiectului în cadrul şedinţei Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice pentru adoptarea documentului. Decembrie 2016 - Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice; - Grupul de lucru interinstituţional.
2. Organizarea şi desfăşurarea şedinţelor lunare ale Grupului de lucru interinstituţional şi realizarea informărilor de stadiu - Stabilirea agendei; - Organizarea şedinţei; - Elaborarea documentaţiei. Prima decadă a fiecărei luni - Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice
Nr. crt. Obiectivul Activitatea Termenul Structurile responsabile
3. Monitorizarea stadiului îndeplinirii obiectivelor - Stadiul realizării sarcinilor stabilite în şedinţele Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice Lunar - Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice
- Stadiul îndeplinirii obiectivelor stabilite prin Planul de implementare a Strategiei naţionale privind protecţia infrastructurilor critice şi transmiterea la Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice a datelor legate de stadiul îndeplinirii activităţilor Trimestrial
4. Informarea prim-ministrului cu privire la evoluţiile înregistrate în domeniul protecţiei infrastructurilor critice - Elaborarea, pe baza datelor comunicate de autorităţile publice responsabile, a raportului anual către prim-ministrul Guvernului cu privire la stadiul derulării activităţilor pe linia protecţiei infrastructurilor critice naţionale/europene şi transmiterea acestuia către prim-ministru Anual - Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice; - Grupul de lucru interinstituţional; - Autorităţile publice responsabile.
- Elaborarea raportului-sinteză privind tipurile de riscuri, ameninţări şi vulnerabilităţi identificate la nivelul fiecărei infrastructuri critice naţionale Decembrie 2016 - Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice; - Autorităţile publice responsabile.
IMPLEMENTAREA DE COORDONATE ALE POLITICII DE COLABORARE ŞI COOPERARE
1. Intensificarea schimbului de date şi informaţii specifice domeniului protecţiei infrastructurilor critice - Participarea la activităţi organizate sub egida CE şi NATO sau la invitaţia statelor membre şi organismelor internaţionale în domeniul protecţiei infrastructurilor critice Conform calendarului de desfăşurare - Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice; - Autorităţile publice responsabile.
2. Îmbunătăţirea colaborării şi cooperării pentru un spaţiu european de libertăţi, securitate şi justiţie - Informarea Comisiei Europene cu privire la numărul de infrastructuri critice europene desemnate pe fiecare sector, precum şi cu privire la numărul de state membre dependente de fiecare infrastructură critică europeană desemnată Anual, după desemnarea infrastructurilor critice europene - Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 126/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 126 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 126/2016
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu