Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 1131 din 19 noiembrie 2008

privind normele metodologice de autorizare a centrelor de date

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU COMUNICATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 861 din 20 decembrie 2008



In temeiul prevederilor art. 8 alin. (1), (3) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 106/2008 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii, precum şi ale art. 17 alin. (2) şi ale art. 27 alin. (2) din Legea nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică,

preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii emite prezenta decizie.

Art. 1. - (1) Prezenta decizie se aplică centrelor de date utilizate de către administratorii de arhive electronice, în conformitate cu prevederile Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică.

(2) Prezenta decizie stabileşte procedura şi condiţiile privind acordarea, suspendarea şi retragerea deciziei de autorizare a centrelor de date, emise de către Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii, denumită în continuare ANC, precum şi conţinutul, durata de' valabilitate şi efectele suspendării sau retragerii deciziei de autorizare.

Art. 2. -In înţelesul prezentei decizii, următorii termeni se definesc astfel:

a)  centru de date - spaţiu securizat, dotat cu tehnică de calcul şi echipamente de comunicaţii prin intermediul cărora se primesc, se stochează şi se transmit date în formă electronică;

b)   procedură de autorizare - metodă de evaluare sistematică, documentată, periodică şi obiectivă a performanţei centrului de date, a sistemului de management şi a proceselor destinate protecţiei arhivelor electronice, în scopul verificării respectării cerinţelor prevăzute de legislaţia în vigoare;

c)  decizie de autorizare - document emis de ANC care atestă că un centru de date îndeplineşte toate condiţiile cerute de legislaţia în vigoare în vederea desfăşurării operaţiunilor de arhivare electronică;

d) backup - activitatea de copiere a unor fişiere sau baze de date în vederea conservării şi recuperării acestora în cazul unei avarii sau al altui eveniment neprevăzut;

e)  UPS (Uninterruptible Power Supply) - dispozitiv care permite calculatorului să funcţioneze pentru o perioadă scurtă de timp în cazul în care sursa principală de energie este întreruptă, respectiv care asigură protecţie împotriva suprasarcinilor tranzitorii;

f) firewall - dispozitiv hardware sau aplicaţie software care monitorizează şi filtrează permanent transmisiile de date realizate între reţeaua protejată şi alte reţele, pe baza unui set de reguli şi criterii;

g) rouier- dispozitiv hardware sau aplicaţie software care conectează două sau mai multe reţele de calculatoare;

h) upgrade - proces de îmbunătăţire a unui echipament tehnic sau a unei aplicaţii software;

i) redundanţă - introducere de dispozitive suplimentare faţă de cel de baza, care să asigure funcţionarea unui sistem in cazul în care unul dintre dispozitivele cu aceeaşi funcţie a ieşit întâmplător din uz.

Art. 3. - Centrele de date utilizate de către administratorii de arhive electronice trebuie să dispună de dotările tehnice şi să aplice politicile şi procedurile de management şi de securitate necesare pentru a îndeplini condiţiile prevăzute la art. 17 alin. (1) din Legea nr. 135/2007.

Art. 4. - (1) Persoana fizică sau juridică care intenţionează să obţină autorizarea unui centru de date în vederea desfăşurării activităţilor legate de arhivarea electronică a documentelor, denumită în continuare solicitant, va transmite ANC o cerere scrisă în acest sens. Forma şi conţinutul acestei cereri sunt prevăzute în anexa nr. 1.

(2) Cererea prevăzută la alin. (1) va fi însoţită de următoarele documente:

a)  descrierea politicilor şi procedurilor de lucru, incluzând enumerarea posturilor şi funcţiilor personalului, precum şi calificările/atestările profesionale ale acestuia;

b) descrierea generală a echipamentelor utilizate în procesul de arhivare;

c) procedurile pentru asigurarea disponibilităţii serviciului;

d) politica generală de securitate, politicile privind utilizatorii, parolele şi accesul la sisteme.

(3)  Cererea şi documentele anexate se transmit la sediul central al ANC în unul dintre următoarele moduri:

a) prin depunere, personal sau de către reprezentantul legal, sub luare de semnătură;

b) printr-un serviciu poştal;

c)  ca înscris în formă electronică, căruia i s-a încorporat, ataşat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la momentul respectiv şi generată cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnăturii electronice.

(4)  Este considerată dată a transmiterii, după caz, data înscrierii în registrul general de intrare-ieşire a corespondenţei al ANC, data confirmării primirii documentelor la sediul central al ANC printr-un serviciu poştal cu confirmare de primire sau data confirmării primirii înscrisului în formă electronică.

(5) In cazul în care documentaţia nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de prezenta decizie, ANC va solicita completarea acesteia, în termen de 10 zile de la transmiterea solicitării de completare.

(6) In cazul în care documentaţia transmisă potrivit alin. (1)-(3) este completă sau a fost completată în conformitate cu prevederile alin. (5), ANC demarează procedura de autorizare a centrului de date.

Art. 5. - (1) Verificarea îndeplinirii condiţiilor în vederea autorizării se face de către personalul ANC cu atribuţii în acest sens, în cadrul procedurii de autorizare.

(2) Pe perioada desfăşurării procedurii de autorizare, ANC poate solicita orice documente referitoare la activitatea centrului de date care are legătură cu activitatea de arhivare electronică şi poate efectua acţiuni de control pentru a verifica conformitatea dintre informaţiile declarate în cursul procedurii de autorizare şi realitate.

Art. 6. -In vederea autorizării, centrul de date trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 17 alin. (1) din Legea nr. 135/2007, obiectivele principale urmărite de ANC în cursul procedurii de autorizare pentru verificarea îndeplinirii acestor condiţii fiind următoarele:

a)  asigurarea securităţii şi integrităţii datelor, la nivel de securitate fizică şi acces prin mijloace informatice;

b)   disponibilitatea serviciului de arhivare electronică şi backup-ul informaţiilor stocate.

Art. 7. -In cursul procedurii de autorizare, ANC va verifica îndeplinirea de către centrul de date, în mod cumulativ, a condiţiilor prevăzute la art. 8-12.

Art. 8. - Spaţiul în care funcţionează centrul de date trebuie să fie amenajat astfel încât să fie posibilă respectarea cerinţelor de securitate specifice şi să asigure funcţionarea echipamentelor la parametrii optimi prevăzuţi de producătorii acestora. In acest sens, se va asigura:

a)  instalarea unor sisteme de climatizare care să asigure valorile optime de temperatură şi umiditate în vederea funcţionării echipamentelor în condiţii de siguranţă;

b) utilizarea de materiale ignifuge şi instalarea unor sisteme de prevenire şi stingere a incendiilor, concepute special pentru evitarea deteriorării echipamentelor;

c)  dimensionarea corespunzătoare a reţelei electrice, în funcţie de consumurile echipamentelor folosite;

d) garantarea siguranţei la defecţiunile previzibile ale sistemelor de utilităţi (apă, gaze etc.) care deservesc spaţiul care găzduieşte centrul de date.

Art. 9. -Asigurarea redundanţei şi realizarea backup-ului trebuie să fie implementate prin următoarele măsuri:

a) utilizarea de dispozitive UPS şi/sau generatoare electrice, care să asigure funcţionarea neîntreruptă a echipamentelor în cazul opririi alimentării cu curent electric de la reţeaua principală; timpul de asigurare a alimentării din sursa de urgenţă va fi calculat în funcţie de timpii estimaţi pentru remedierea posibilelor avarii care ar surveni la reţeaua electrică principală;

b)   duplicarea tuturor elementelor reţelei electrice şi asigurarea posibilităţii comutării automate de pe reţeaua principală pe reţeaua de rezervă;

c) utilizarea procedurilor de lucru care să asigure efectuarea de backup periodic al tuturor informaţiilor păstrate în centrul de date şi stocarea acestora în alt spaţiu, diferit de spaţiul principal al centrului de date, cu asigurarea aceloraşi condiţii de securitate ca şi cele ale spaţiului principal, aflate la o distanţă faţă de spaţiul principal care să corespundă normelor europene în domeniu;

d) asigurarea unor proceduri de mentenanţă pentru echipamente şi pentru infrastructură, respectând recomandările producătorilor echipamentelor respective, astfel încât să se minimizeze riscul apariţiei de probleme tehnice;

e)  în cazul echipamentelor critice (a căror funcţionare permanentă este esenţială în asigurarea continuităţii funcţionării centrului de date) se vor asigura echipamente de rezervă, care vor fi folosite pe perioada efectuării operaţiunilor de mentenanţă ce implică oprirea sau deconectarea respectivului echipament şi pe perioada în care echipamentul principal este afectat de defecţiuni tehnice.

Art. 10. - Centrul de date trebuie să aibă o structură scalabilă, atât în ceea ce priveşte echipamentele informatice utilizate, cât şi infrastructura, cu scopul de a păstra performanţele sistemului la un nivel constant în cazul apariţiei de condiţii noi (mărirea capacităţii centrului de date, facilităţi noi etc). '

Art. 11. - (1) Centrul de date trebuie să asigure securitatea şi integritatea informaţiilor stocate atât în ceea ce priveşte accesul fizic la echipamentele utilizate, cât şi accesul prin mijloace electronice la documentele arhivate.

(2) Securitatea fizică presupune luarea următoarelor măsuri:

a) acces controlat la echipamentele centrului de date utilizate pentru arhivarea electronică a documentelor, cu precizarea mai multor niveluri de drepturi de acces ale personalului care operează sistemele;

b) utilizarea echipamentelor speciale de evitare şi detecţie a intruziunilor fizice.

(3)  Pentru asigurarea securităţii accesului prin mijloace electronice la documentele arhivate, trebuie utilizate următoarele măsuri tehnice:

a)  sisteme de detecţie a intruziunilor (Intrusion Detection System - IDS);

b) firewall (software şi/sau hardware), routere pentru filtrarea traficului;

c) sisteme antivirus;

d) securizarea proceselor de autentificare şi de autorizare a accesului la date;

e) jurnalizarea automată a acţiunilor efectuate în sistem.

Art. 12. - Operarea centrului de date trebuie realizată respectându-se strategii, politici şi proceduri bine determinate în ceea ce priveşte managementul, controlul şi securitatea sistemelor. în realizarea acestor politici şi proceduri se vor respecta următoarele cerinţe minimale:

a) jurnalizarea cronologică a acţiunilor efectuate în sistem (accesul fizic la echipamente, comutări de pe un sistem pe altul, procese de mentenanţă, acţiuni ale operatorului etc);

b) evaluarea la intervale regulate a infrastructurii centrului de date, a sistemului de securitate şi a echipamentelor informatice folosite, inclusiv a sistemelor de backup;

c) folosirea unui sistem de management al calităţii;

d) evaluarea efectelor extinderilor şi upgrade-urilor;

e) realizarea auditului regulat al planului de securitate;

f) evaluarea şi perfecţionarea periodică a personalului;

g)  implementarea unor politici de resurse umane care să asigure operarea centrului de date de către personal specializat care să dispună de certificări în domeniu.

Art. 13. - (1) In termen de 30 de zile de la primirea documentaţiei în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1)-(3) sau a completărilor solicitate în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (5), ANC emite decizia de autorizare a centrului de date sau decizia de respingere a cererii de autorizare, motivată în mod corespunzător.

(2) Forma şi conţinutul deciziei de autorizare a centrului de date sunt prevăzute în anexa nr. 2.

Art. 14. - (1) Decizia de autorizare este valabilă pentru o perioadă de 3 ani de la data emiterii acesteia.

(2) Autorizarea poate fi reînnoită, procedura de reautorizare fiind identică cu cea de autorizare.

(3)  Pe durata valabilităţii deciziei de autorizare, ANC are dreptul de a efectua acţiuni de control periodice, pentru verificarea menţinerii condiţiilor de funcţionare a centrului de date.

Art. 15. - (1) Constatarea de către personalul de control de specialitate din cadrul ANC a neîndeplinirii condiţiilor minime de funcţionare a centrului de date atrage suspendarea deciziei de autorizare pe o perioadă de 30 de zile. In această perioadă, centrul de date nu poate primi spre stocare documente în formă electronică.

(2)  Dacă deficienţele survenite în funcţionarea centrului de date nu sunt remediate în intervalul de timp prevăzut la alin. (1), ANC va retrage autorizarea, prin decizie a preşedintelui.

(3)  In cazul expirării duratei de valabilitate a deciziei de autorizare, precum şi în cazul retragerii autorizării de către ANC în condiţiile alin. (2), centrul de date nu mai poate furniza servicii legate de arhivarea electronică în sensul Legii nr. 135/2007.

(4) în cazul intenţiei de încetare a activităţii centrului de date autorizat în condiţiile prezentei decizii, ANC va fi informată, cu cel puţin 30 de zile în avans, despre această intenţie şi despre existenţa şi natura împrejurării care justifică imposibilitatea de continuare a activităţii. ANC va retrage autorizarea la data încetării activităţii centrului de date.

Art. 16. - Pentru funcţionarea corespunzătoare a centrelor de date se recomandă aplicarea şi respectarea următoarelor standarde sau a unor standarde echivalente:

a)  SR ISO/CEI 17799:2006 Tehnologia informaţiei. Tehnici de securitate. Cod de bună practică pentru managementul securităţii informaţiei;

b)  SR ISO/IEC 27001:2006 Tehnologia informaţiei. Tehnici de securitate. Sisteme de management al securităţii informaţiei. Cerinţe;

c) SR ISO/CEI 15408-1:2004 Tehnologia informaţiei. Tehnici de securitate. Criterii de evaluare pentru securitatea tehnologiei informaţiei. Partea 1: Introducere şi model general;

d) ISO/IEC 20000-1:2005 Tehnologia informaţiei - Managementul securităţii - Partea 1: Specificaţii;

e) ISO/IEC 20000-2:2005 Tehnologia informaţiei - Managementul securităţii - Partea a 2-a: Cod de practică;

f)  TIA/EIA 942 2005 Standard privind infrastructura de telecomunicaţii a Centrului de date;

g)  SR EN 50173-5 2008 Tehnologia informaţiei. Sisteme generice de cablare. Partea a 5-a: Centre de date;

h) SR EN 50173-1 2008 Tehnologia informaţiei. Sisteme generice de cablare. Partea 1: Cerinţe generale.

Art. 17. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta decizie.

Art. 18. - (1) Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 3 zile de la data publicării.

(2) Prezenta decizie a fost adoptată cu respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.016/2004 privind măsurile pentru organizarea şi realizarea schimbului de informaţii în domeniul standardelor şi reglementărilor tehnice, precum şi al regulilor referitoare la serviciile societăţii informaţionale între România şi statele membre ale Uniunii Europene, precum şi Comisia Europeană, cu modificările ulterioare.

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii,

Dorin Liviu Nistoran

ANEXA Nr. 1

CERERE

pentru începerea procedurii de autorizare

Către: AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU COMUNICAŢII

Stimate Domnule Preşedinte,

Având în vedere prevederile Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică, precum şi ale Deciziei nr. 1.131/2008 privind normele metodologice de autorizare a centrelor de date, vă solicităm   să   dispuneţi   începerea   procedurii   de   autorizare   a   centrului   de   date   aparţinând (numele şi prenumele/denumirea solicitantului)......................................................................................................, având domiciliul/sediul în(adresa completă, inclusiv telefon şi fax)....................................................................................................., înregistrată în Registrul Comerţului al Municipiului ...................................., cod numeric personal/cod unic de înregistrare/cod de identificare fiscală.............................................., reprezentată legal prin(numele şi prenumele)......................................................................., domiciliat (ă) în(adresa completă, inclusiv telefon)..............................................................,  identificat (ă) prin(actul de identitate: seria, numărul, codul numeric personal)....................................................................................................................

Numele şi prenumele/Denumirea solicitantului

....................................................................................

Semnătura reprezentantului legal şi ştampila solicitantului

....................................................................................

Data

....................................................................................

ANEXA Nr. 2

DECIZIE

de autorizare a centrului de date

In temeiul prevederilor art. 8 alin. (1), (3) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 106/2008 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii, precum şi ale art. 17 alin. (2) şi ale art. 27 alin. (2) din Legea nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică,

având în vedere dispoziţiile Deciziei preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii nr. 1.131/2008 privind normele metodologice de autorizare a centrelor de date,

preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii emite prezenta decizie.

Art.   1.   -  Incepând cu data comunicării prezentei decizii, centrul de date   aparţinând (numele şi prenumele/denumirea solicitantului autorizării)............................................................................................................... este autorizat să desfăşoare operaţiuni de arhivare electronică în condiţiile Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică.

Art. 2. - Se certifică faptul că centrul de date îndeplineşte condiţiile stabilite de dispoziţiile art. 17 din Legea nr. 135/2007 şi prevederile art. 8-12 din Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii nr. 1.131/2008 privind normele metodologice de autorizare a centrelor de date.

Art. 3. -Autorizarea se acordă pe o perioadă de 3 ani de la data comunicării prezentei decizii şi poate fi reînnoită pe baza procedurii prevăzute în Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii nr. 1.131/2008.

Art. 4. - Prezenta decizie se comunică(numele şi prenumele/denumirea persoanei care operează centrul de date) ................................................................................................ atât pe suport de hârtie, cât şi în formă electronică, semnată electronic.

Preşedinte,

....................................................................................


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 1131/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 1131 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 1131/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu