Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ANEXA Nr

ANEXA   Nr. 446 din 25 mai 1966

cu privire la organizarea si functionarea institutiilor si serviciilor medico-legale

ACT EMIS DE: CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA

ACT PUBLICAT IN: BULETINUL OFICIAL  NR. 27 din 27 mai 1966


SmartCity3


    In functionarea sectorului de medicina judiciara infiintat prin Decret nr. 345/1953 s-au constatat unele deficiente de natura organizatorica care au ingreunat activitatea de efectuare a expertizelor si a altor lucrari medico-legale.
    In vederea inlaturarii acestor greutati, precum si pentru dezvoltarea in continuare a activitatii in domeniul medicinii legale Consiliul de Stat a adoptat Decretul nr. 446/1966 privitor la organizarea institutiilor si serviciilor medico-legale. Modul de aplicare a decretului este cel stabilit prin Regulamentul de organizare si functionare a institutiilor si serviciilor medico- legale, aprobat prin hotarare a Consiliului de Ministri.
    Prin schimbarea denumirii de "medicina judiciara" in "medicina legala", se revine la termenul traditional bine cunoscut si folosit atat in tara noastra cat si pe plan mondial.
    Noile acte normative, desi in linii generale mentin actual institutii si servicii medico-legale, a adus insa modificari in structura organizatorica a acestora cat si importante precizari in ce priveste activitatea propriu zisa de efectuarea expertizei si a altor lucrari medico-legale.
    In ce priveste structura organizatorica a institutiilor medico-legale cat si competenta de efectuare a lucrarilor medico-legale, acestea sunt reglementate corespunzator modului de organizare si competentei materiale si teritoriale a organelor judiciare, la cererea carora se efectueaza lucrarile medico-legale.
    Tinand seama ca potrivit dispozitiilor legale, principalele cauze in care trebuie efectuata expertiza sau constatarea medico-legala, sunt cele referitoare la omor, lovire sau vatamare cauzatoare de moarte si pruncucidere, in care urmarirea penala si judecata se face de organele judiciare de nivel regional, structura organizatorica a organelor medico-legale este astfel prevazuta incat unitatea de baza pentru efectuarea lucrarilor medico-judiciare este serviciul medico-legal din fiecare oras de regiune cat si din orasele Bucuresti si Constanta, conduse ficare de catre un medic sef.
    Serviciile medico-legale pot avea in orase resedinta de raion si in centrele industriale importante, cabinete medico-legale conduse de un medic legist, unitati care au existat si in prezent sub denumirea de servicii medico-judiciare interraionale si raionale si care se transforma in actualele cabinete medico-legale.
    Cabinetele medico-legale, care din punct de vedere al competentei materiale deservesc mai multe raioane, fac parte integranta din serviciul medico-legal al regiunii, nefiind unitati distincte de acesta. Ele se infiinteaza prin decizia Comitetului executiv al sfatului popular regional, cu acordul Ministerului Sanatatii si Prevederilor Sociale.
    In competenta lor materiala intra:
    - efectuarea de expertize, altele decat cele date in competenta exclusiva a serviciului medico-legal;
    - efectuarea de constatari medico-legale cand este necesara o examinare corporala asupra invinuitului ori persoanei vatamate, pentru a constata pe corpul acestora existenta urmelor infractiunii;
    - efectuarea examenelor medico-legale, la cererea persoanelor interesate pentru constatarea loviturilor si altor vatamari traumatice, infirmitatilor, virginitatii, deflorarii, sarcinii, viduitatii precum si a altor situatii enumerate in Regulamentul de aplicare a decretului. Trebuie retinut ca aceste examinari medico-legale de persoane se asigura de cabinetul medico-legal, numai in raza teritoriala a raionului in care cabinetul isi are sediul. In celelalte raioane care teritorial tin de cabinetul medico-legal dat in care acesta nu-si are sediul, examinarile de persoane se asigura de medici delegati din unitatile sanitare din acele raioane. Acesti medici delegati care din punct de vedere tehnic si metodologic sunt indrumati de serviciul medico-legal si cabinetele sale, pot face si expertize si constatari medico-legale referitoare la cadavre si persoane, cu exceptia celor ce intra in competenta exclusiva a serviciilor medico-legale din regiuni.
    Prin urmare, pentru efectuarea expertizelor si constatarilor medico-legale ce intra in competenta cabinetelor medico-legale, organele judiciare din raioanele unde sunt infiintate asemenea cabinete se vor adresa direct acestora. Tot acestor cabinete se adreseaza si persoanele sau dupa caz, organele din cuprinsul raionului care sunt indreptatite sa ceara efectuarea constatarilor medico-legale.
    Pentru efectuarea unor asemenea constatari, persoanele sau dupa caz, organele din alte raioane decat cele in care-si au sediul cabinetele medico-legale, se vor adresa medicilor delegati.
    Serviciile medico-legale din orasele resedinta de regiune si din orasele Bucuresti si Constanta, au in ce priveste efectuarea expertizelor si constatarilor medico-legale, urmatoarea competenta materiala:
    - efectueaza in cazurile de omor, de moarte suspecta si loviri sau vatamari cauzatoare de moarte, expertize in cazurile de deficiente in acordarea asistentei medicale, precum si expertize psihiatrico-legale;
    - efectueaza orice alte expertize in cazul cand medicul sef apreciaza ca acestea nu pot fi efectuate de cabinetele medico-legale;
    - efectueaza noi expertize cu exceptia celor ce sunt date in competenta exclusiva a Institutului de Cercetari Stiintifice medico-legale "Prof. Dr. Mina Minovici" si filialele sale. Prin "noi expertize" se inteleg lucrarile care pana acum erau impropriu denumite contraexpertize si care se efectueaza atunci cand exista indoieli cu privire la exactitatea concluziilor raportului de expertiza, a constatarilor si altor lucrari medico-legale.
    Serviciile medico-legale mai efectueaza si constatari medico-legale in caz de moarte violenta.
    Pentru efectuarea acestor lucrari, organele judiciare indreptatite sa le ceara se vor adresa direct serviciului medico-legal.
    Expertizele si constatarile medico-legale sunt verificate sub aspectul stiintific si al calitatii lor de medicul legist sef al serviciului medico-legal.
    Daca expertizele si constatarile medico-legale privind fapte de omor si loviri sau vatamari cauzatoare de moarte, deficientele in acordarea asistentei medicale ori expertize noi se trimit pentru avizare in mod obligatoriu comisiei de control si avizare din cadrul filialei Institutului "Prof. Dr. Mina Minovici". Aceste filiale iau fiinta in orasele Cluj, Iasi, Timisoara si Targu Mures, prin transformarea actualelor laboratoare interegionale de medicina-judiciara, avand competenta teritoriala, stabilita pentru fiecare din ele, de Ministerul Sanatatii.
    In orasul Bucuresti, avizul este cerut comisiei de control si avizare din cadrul Institutului "Prof. Dr. Mina Minovici".
    Comisiile de Control si avizare sunt obligate sa-si dea avizul in cel mult 10 zile de la primirea lucrarii.
    Prin urmare, expertizele si constatarile medico-legale se transmit organului care le-a cerut, dupa verificarea lor de catre medicul sef, iar in cazurile de mai sus, dupa avizarea lor de comisia de control si avizare competenta.
    Institutul "Prof. Dr. Mina Minovici", unitate de interes republican subordonata Ministerului Sanatatii si Prevederilor Sociale, este profilat in principal pentru activitate stiintifica de cercetare, de indrumare si coordonare a activitatii medico-legale si a problemelor tehnico-metodologice, ale medicinei legale si numai prin exceptie este organ de expertiza. El are 4 filiale in centrele sus aratate, care sunt unitati complexe de expertiza, cercetare stiintifica si avizare a actelor medico-legale privind atributii similare celor ale Institutului cu deosebire ca se exercita pe o raza teritoriala cuprinzand mai multe regiuni, potrivit competentei stabilita de Ministerul Sanatatii.
    In ce priveste activitatea legata de efectuarea lucrarilor medico-legale, Institutul si filialele sale sunt in principal organe care efectueaza noi expertize cand exista indoieli cu privire la exactitatea concluziilor rapoartelor de expertiza intocmite de serviciul medico-legal in cazurile de omor, moarte suspecta, loviri sau vatamari cauzatoare de moarte, deficiente in acordarea asistentei medicale si in cazurile de expertize psihiatrico-legale.
    De asemenea, Institutul si filialele sale avizeaza in mod obligatoriu expertizele noi efectuate de serviciile medico-legale.
    Institutul si filialele sale efectueaza expertize, constatari si alte lucrari medico-legale numai in cazul cand serviciile medico-legale considera ca nu pot executa din punct de vedere tehnic lucrarile de acest fel care intra in competenta lor sau in caz cand Ministerul Afacerilor Interne, Tribunalul Suprem ori Procuratura Generala cer Institutului sau filialelor sa efectueze unele lucrari.
    Lucrarile efectuate sunt verificate de conducatorul Institutului si filialelor.
    In cadrul Institutului functioneaza comisia superioara medico-legala care verifica si avizeaza din punct de vedere stiintific, la cererea organelor in drept, concluziile contradictorii ale diverselor acte medico-legale cum ar fi intre expertiza si noua expertiza sau alte lucrari cu caracter medico-legal. Avizele se trimit in cel mult 10 zile.
    Expertiza, noile expertize si constatarile medico-legale se cer direct unitatii medico-legale competente, decretul extinzind si cu privire la aceste lucrari prevederile art. 162 al. 2 cod pr. penala.
    Schimbind denumirea necorespunzatoare de "contra expertiza" cu aceea de "noi expertize" decretul si regulamentul de aplicare, stabileste normele procedurale privind efectuarea acestor lucrari in privinta carora nu a existat pana in prezent o reglementare suficienta. Noua expertiza se efectueaza intotdeauna de o comisie de experti avand in compunerea ei cel putin un membru cu un grad egal sau superior expertului sau expertilor care au efectuat expertiza anterioara.
    Important este de asemenea faptul ca noile acte normative reglementeaza in mod suficient, pentru prima oara in legislatia noastra, constatarile medico-legale. Din punct de vedere al tehnicii medico-legale constatarile se efectueaza ca si expertizele numai ca spre deosebire de acestea, constatarile pot fi efectuate chiar mai inainte de a se fi inceput urmarirea penala.
    De asemenea, prin noile acte normative s-a reglementat si expertiza psihiatrico-legala, stabilindu-se competenta comisiei de expertiza si regulile dupa care se efectueaza aceasta. Expertiza psihiatrico-legala se efectueaza intotdeauna de o comisie instituita in acest scop in care intra doi medici specialisti in psihiatrie iar daca expertiza priveste un minor, in comisie sunt cooptati si specialisti in neuropsihiatrie infantila.
    Pentru a nu se ajunge la intarzieri in solutionarea cazurilor datorita neefectuarii la timp a expertizelor medico-legale se prevede ca regula ca rapoartele de expertiza sau de constatare vor fi inaintate organelor care le-au cerut in termenul fixat de acestea. Organele in drept pot sa ceara sa li se dea concluzii imediat dupa efectuarea lucrarii, caz in care unitatea medico-legala va inainta raportul de expertiza sau de constatare de indata sau cel mult in trei zile de la efectuarea lucrarii. Daca in acest termen nu pot fi formulate concluziile definitive, raportul va fi inaintat cu concluzii provizorii, urmand ca raportul cu concluzii definitive sa fie trimis in termenul fixat, in afara imprejurarilor exceptionale cand termenul poate fi prelungit fara ca prelungirea sa poata insa depasi 6 saptamani pentru expertize sau 10 zile pentru constatari.
    Costul expertizelor care se efectueaza in cauzele penale, se stabilesc pe baza unui tarif, aprobat de organele competente care va fi inclus in cheltuielile judiciare avansate de stat. In cauzele civile, cheltuielile se stabilesc in acelasi mod si se depun de partea care a cerut expertiza.
    Prin acestea s-a inlaturat sistemul onorariilor fixate dupa apreciere, de organele judiciare si care se plateau individual expertilor medico-legali, sistem care nu intotdeauna a dat rezultatele cele mai bune.
    Regulamentul mai precizeaza denumirea actului care se intocmeste cu privire la fiecare lucrare medico-legala in parte, elementele pe care trebuie sa le cuprinda acestea precum si organele in fata carora pot fi folosite.
    De asemenea, cuprinzand norme cu caracter tehnic, de medicina legala, regulamentul constituie un indreptar util pentru medicii legisti de natura sa contribuie la imbunatatirea activitatii in acest sector.

              REGULAMENT
de aplicare a Decretului nr. 446 din 25 mai 1966 pentru organizarea institutiilor si serviciilor medico-legale.

   PARTEA I
   ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA INSTITUTIILOR SI SERVICIILOR MEDICO-LEGALE

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Institutiile si serviciile medico-legale fac parte din sistemul de unitati medico-sanitare.
    Art. 2
    Institutiile medico-legale sunt institutul de cercetari stiintifice medico-legale "Prof. Dr. Mina Minovici", subordonat Ministerului Sanatatii si Prevederilor Sociale si filialele institutului.
    Art. 3
    In regiuni si in orasele Bucuresti si Constanta functioneaza servicii medico-legale subordonate comitetelor executive ale sfaturilor populare din aceste unitati administrativ-teritoriale. Serviciile medico-legale au cabinete medico-legale cu sediul in orasele resedinta de raion si in centrele industriale importante.
    Art. 4
    Institutiile si serviciile medico-legale au urmatoarele atributii:
    a) ajuta organele de urmarire penala si instantele de judecata in stabilirea adevarului prin efectuarea de expertize, noi expertize cand exista indoieli cu privire la exactitatea concluziilor raportului de expertiza, constatari si alte lucrari cu caracter medico-legal;
    b) efectueaza cercetari stiintifice in problemele de medicina legala;
    c) contribuie la ridicarea nivelului calitativ al asistentei medicale prin sesizarea deficientelor constatate in activitatea unitatilor sanitare, cu ocazia efectuarii lucrarilor medico-legale.

    CAP. 2
    Institutul de cercetari stiintifice medico-legale "Prof. Dr. Mina Minovici"

    Art. 5
    Institutul de cercetari stiintifice medico-legale "Prof. Dr. Mina Minovici", cu sediul in orasul Bucuresti, efectueaza cercetari stiintifice, indrumeaza si coordoneaza activitatea stiintifica in domeniul medicinei legale din intreaga tara si este forul superior tehnico-metodologic in problemele de medicina legala.
    Institutul de cercetari stiintifice medico-legale "Prof. Dr. Mina Minovici" are filiale in orasele Cluj, Iasi, Timisoara si Targu Mures. Filialele institutului au, in limita competentei lor teritoriale, stabilita pentru fiecare dintre ele de Ministerul Sanatatii si Prevederilor Sociale, aceleasi atributii si sarcini ca si Institutul, in afara de cele date in competenta exclusiva a acestuia prin prezentul regulament sau prin Ordinul Ministerului Sanatatii si Prevederilor Sociale.
    Art. 6
    Institutul de cercetari stiintifice medico-legale "Prof. Dr. Mina Minovici" si filialele sale efectueaza:
    a) expertize, constatari si alte lucrari medico-legale la cererea serviciilor medico-legale, atunci cand acestea considera ca din punct de vedere tehnic nu le pot executa sau la cererea Ministerului Afacerilor Interne, Tribunalului Suprem ori a Procuraturii Generale;
    b) noi expertize medico-legale, la cererea organelor in drept, in cazurile de:
    - omor, lovire sau vatamare cauzatoare de moarte si moarte suspecta;
    - deficienta in acordarea asistentei medicale;
    - expertize psihiatrico-legale.
    c) Examene complimentare de laborator, solicitate de serviciile medico-legale, de Ministerul Afacerilor Interne, Tribunalul Suprem ori de Procuratura Generala (examene histopatologice, serologice, hematologice, toxicologice, bacteriologice, etc.).
    Conducatorul institutului si conducatorii filialelor desemneaza pe medicii legisti ce urmeaza sa efectueze constatari medico-legale, expertizele si noile expertize si verifica nivelul stiintific si calitatea lucrarilor efectuate de acestia putand dispune, daca socotesc necesar, refacerea lor totala sau partiala prin aceeasi medici legisti sau prin altii.
    Art. 7
    In cadrul Institutului de cercetari stiintifice medico-legale "Prof. Dr. Mina Minovici" functioneaza Comisia superioara medico-legala. In cadrul aceluiasi institut si al filialelor sale functioneaza comisii de control si avizare a actelor medico-legale.
    Compunerea comisiei superioare medico-legale si a comisiei lor de control avizare a actelor medico-legale se stabileste prin ordinul Ministrului Sanatatii si Prevederilor Sociale.
    Modul de retribuire a membrilor acestor comisii se stabileste de Ministerul Sanatatii si Prevederilor Sociale cu avizul Comitetului de stat pentru probleme de munca si salarii.
    Art. 8
    Comisia superioara medico-legala verifica si avizeaza din punct de vedere stiintific, la cererea organelor in drept, concluziile contradictorii ale diverselor acte medico-legale cum ar fi intre expertiza si noua expertiza sau alte acte cu caracter medico-legal.
    In acest scop, daca socoteste necesar, comisia superioara medico-legala poate dispune refacerea totala sau partiala, in cadrul institutului de cercetari stiintifice medico-legale "Prof. Dr. Mina Minovici", a lucrarilor la care se refera actele medico-legale primite spre verificare si avizare.
    Avizele comisiei superioare medico-legale se trimit celor care le-au cerut in cel mult 40 zile de le sesizare.
    Art. 9
    Comisiile de control si avizare a actelor medico-legale examineaza si avizeaza:
    a) actele de constatare sau de expertiza medico-legala efectuate de serviciile medico-legale in cazurile de omor, lovire sau vatamare cauzatoare de moarte si moarte suspecta in cele cu deficiente in acordarea asistentei medicale precum si in orice alte cazuri in care avizarea este prevazuta in mod obligatoriu de lege:
    b) actele noii expertize efectuate de aceleasi servicii.
    Actele prevazute la lit. a) si b) vor fi trimise la avizare de catre medicii legisti sefi, mai inainte ca acestea sa fie inaintate organului judiciar.
    Comisiile de control si avizare a actelor medico-legale pot dispune, in cazul cand socotesc necesar, refacerea totala sau partiala a lucrarilor avizate, dand in acelasi timp si indicatiile necesare, care sunt obligatorii.
    Avizele comisiilor de control si avizare a actelor medico-legale se trimit celor ce le-au cerut in cel mult 10 zile de la sesizare.

    CAP. 3
    Serviciile medico-legale

    Art. 10
    In orasele resedinta de regiune si in orasele Bucuresti si Constanta functioneaza cate un serviciu medico-legal subordonat comitetului executiv al sfatului popular regional, respectiv al oraselor Bucuresti si Constanta.
    In orasele resedinta de raion si in centrele industriale importante pot functiona cabinete ale serviciilor medico-legale regionale, infiintate prin decizia comitetului executiv al sfatului popular regional cu acordul Ministerului Sanatatii si Prevederilor Sociale.
    Comitetele executive ale sfaturilor populare regionale si ale oraselor Bucuresti si Constanta vor asigura mijloacele materiale necesare desfasurarii activitatii (local, cabinete pentru examinari medico-legale la cererea persoanelor interesate, laboratoare, morga, instrumentar, aparatura, mijloace de transport etc.) serviciile medico-legale si cabinetelor lor.
    Art. 11
    Serviciul medico-legal este condus de un medic legist sef.
    Angajarea, transferarea si desfacerea contractului de munca al medicului legist sef se face de comitetul executiv al sfatului popular regional, respectiv al oraselor Bucuresti si Constanta, cu acordul Ministerului Sanatatii si Prevederilor Sociale.
    Art. 12
    Serviciile medico-legale au urmatoarele atributii:
    a) efectueaza expertize:
    - in cazurile de omor, lovire sau vatamare cauzatoare de moarte si moarte suspecta;
    - in cazurile de deficiente in acordarea asistentei medicale;
    - psihiatrico-legale.
    b) efectueaza orice alte expertize in cazul cand medicul legist sef considera ca acestea nu pot fi efectuate de cabinetele medico-legale;
    c) efectueaza examinari medico-legale la cererea persoanelor interesate si orice alte lucrari medico-legale, cu exceptia acelora care intra in competenta teritoriala a cabinetelor medico-legale;
    d) efectueaza noi expertize, in afara cazurilor prevazute in art. 6 lit. b);
    e) colaboreaza cu organele de urmarire penala si instantele de judecata in vederea stabilirii lucrarilor pregatitoare si altor masuri necesare pentru ca expertiza sau constatarea medico-legala sa fie efectuata in conditii bune si la timp;
    f) pun la dispozitia catedrelor de medicina legala ale institutelor de medicina si farmacie materiale documentare, cadavre, precum si tesuturi si alte produse biologice, necesare procesului de invatamant.
    De asemenea, pun la dispozitia Institutului de cercetari stiintifice medico-legale "Prof. Dr. Mina Minovici" si filialelor sale materiale necesare cercetarii stiintifice;
    g) contribuie la ridicarea nivelului calitativ al asistentei medicale din unitatile sanitare curative-profilactice, comunicand organului ierarhic superior al acestor unitati deficientele constatate cu ocazia activitatii practice medico-legale;
    h) participa la cercetarea cauzelor de deces, la cererea organelor in drept, executind autopsii si luand parte la lucrarile comisiilor de ancheta fixata de catre acestea;
    i) la cererea sectiilor de sanatate si prevederi sociale de pe langa comitetele executive ale sfaturilor populare participa la lucrarile comisiilor de ancheta instituite de aceasta si contribuie la elucidarea cauzelor care au provocat decesul bolnavilor in primele 24 de ore dupa internarea in spital.
    Art. 13
    Medicul legist sef are urmatoarele atributii:
    - organizeaza, indrumeaza si controleaza buna desfasurare a activitatii serviciului medico-legal si cabinetelor medico-legale;
    - formeaza comisii de expertiza largita cu cadre de specialitate, in expertizele psihiatrice, in expertizele privind deficiente in acordarea asistentei medicale, amanarea si intreruperea executarii pedepsei, precum si ori de cate ori socotesc necesar, cooptind in acest scop medici de diferite specialitati, chimisti, biologi, etc.;
    - verifica nivelul stiintific si calitatea expertizelor si constatarilor medico-legale efectuate de medicii legisti sau de alti medici din regiunea respectiva, putand dispune, daca socotesc necesar refacerea lor totala sau partiala;
    - solicita Institutului de cercetari stiintifice medico-legale "Prof. Dr. Mina Minovici" sau filialelor sale, efectuarea expertizelor si constatarilor medico-legale pe care din punct de vedere tehnic serviciul nu le poate executa;
    - organizeaza, in colaborare cu organele de urmarire penala si instantele de judecata, consfatuiri in legatura cu probleme medico-legale din regiune;
    - propune comitetului executiv al sfatului popular respectiv delegarea personalului medical pentru efectuarea examinarilor medico-legale cerute de persoane din alte raioane decat acelea in care isi au sediul cabinetelor medico-legale si fixeaza competenta teritoriala a medicilor delegati;
    - face instructajul medicilor delegati cu efectuarea unor lucrari cu caracter medico-legal si controleaza activitatea acestora.
    Art. 14
    Medicul sef efectueaza personal expertizele medico-legale in cazurile de omor si lovire sau vatamare cauzatoare de moarte, precum si constatarile medico-legale in caz de moarte violenta.
    De asemenea, participa in mod obligatoriu la efectuarea expertizelor in cazurile de deficiente in acordarea asistentei medicale.
    In caz de impiedicare, el poate delega pentru efectuarea lucrarilor prevazute in alineatele precedente pe medicul legist de la cabinetul medico-legal competent din punct de vedere teritorial, iar in lipsa acestuia, un medic legist din cadrul serviciului medico-legal.
    Art. 15
    Medicul legist sef, in limitele competentei serviciului medico-legal, poate efectua in comisie, noile expertize cerute de organele in drept.
    Art. 16
    Cabinetele medico-legale ale serviciilor medico-legale sunt conduse de un medic legist numit de comitetul executiv al sfatului popular regional si au, in limitele competentei lor teritoriale, urmatoarele atributii:
    a) efectueaza orice expertize cu exceptia celor aratate la art. 12 lit. a) si b);
    b) asigura efectuarea examinarilor medico-legale la cererea persoanelor interesate, precum si a altor lucrari cu caracter medico-legal;
    c) indeplinesc atributiile prevazute in art. 12 lit. e).
    Art. 17
    Serviciile medico-legale efectueaza la cererea organelor in drept constatari medico-legale in caz de moarte violenta sau a carei cauza nu se cunoaste ori este suspecta.
    Cabinetele medico-legale efectueaza constatari medico-legale cand este necesara o examinare corporala asupra invinuitului ori persoanei vatamate, pentru a constata pe corpul acestora existenta urmelor infractiunii.
    Art. 18
    Examinarile medico-legale cerute de persoane interesate din alte raioane decat acelea in care isi au sediul cabinetele medico-legale, se asigura printr-un medic delegat dintr-o unitate sanitara curativo-profilactica. Delegarea se face de comitetul executiv al sfatului popular regional, la propunerea medicului legist sef.
    Medicii delegati vor efectua examinarile medico-legale, la cererea persoanelor interesate pot face si expertize si constatari medico-legale referitoare la cadavre si persoane, cu exceptia celor aratate la art. 12 lit. a) si art. 17 alin. 1, pe baza delegatiei data de medicul legist sef pentru fiecare caz in parte.
    Medicii delegati a efectua expertizele medico-legale cerute de persoanele interesate sunt indrumati din punct de vedere tehnic si metodologic, de catre serviciul medico-legal si cabinetele sale. Ei pot cere sprijinul acestora ori de cate ori intampina greutati in efectuarea expertizelor, constatarilor sau examinarilor medico-legale, iar cand este cazul si concursul medicului legist sef.
    Atributiile medicilor delegati se vor fixa prin instructiuni ale Ministerului Sanatatii si Prevederilor Sociale.

    PARTEA II-a

     EXPERTIZA, NOUA EXPERTIZA, CONSTATAREA SI ALTE LUCRARI MEDICO-LEGALE

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 19
    Expertiza si constatarea medico-legala consta din:
    a) examinari si cercetari privind cadavre umane sau parti din ele;
    b) examinari si cercetari privind produsele biologice si cadavrele provenite de la oameni;
    c) examinari si cercetari privind persoane in viata;
    d) examinari de lucrari medicale si medico-legale in legatura cu activitatea medico-legala.
    Art. 20
    Se considera examene complimentare orice lucrari medico-legale care se efectueaza in legatura cu lucrarea principala ca: examene histopatologice, hematologice, toxicologice etc. privind piese anatomice, secretiuni, excretiuni, dejectiuni, pete, urme; examene ale obiectelor si substantelor; cercetari experimentale; cercetari medico-legale de la locul faptei sau de la locul unde s-a aflat cadavrul; examinari de lucrari medicale etc.
    Examenele complimentare, indiferent daca sunt efectuate de medicul legist sau de alti specialisti din unitatile sanitare la cererea acestuia, nu se socotesc expertize sau constatari medico-legale separate.
    Art. 21
    Pentru efectuarea expertizelor si constatarilor medico-legale prevazute in art. 16 lit. a) si art. 17 alin. 2 in raioanele unde isi au sediul cabinete medico-legale organele in drept sa ordoneze expertiza sau constatarea se vor adresa direct acestor cabinete. In celelalte cazuri de expertiza sau constatare, ele se vor adresa serviciului medico-legal.
    Pentru efectuarea noii expertize, organele in drept se vor adresa, dupa caz, serviciului medico-legal sau institutiei medico-legale, competente potrivit prezentului regulament.
    Art. 22
    Noua expertiza se efectueaza de o comisie de experti, indiferent daca expertiza anterioara a fost efectuata de un singur medic legist sau de mai multi. Comisia se instituie la nivelul Institutului de cercetari stiintifice medico-legale "Prof. Dr. Mina Minovici" sau al uneia din filialele sale, ori la nivelul serviciului medico-legal, potrivit prevederilor prezentului regulament.
    Comisia care face noua expertiza va avea in compunerea ei cel putin un membru cu un grad egal sau superior expertului sau expertilor care au efectuat expertiza anterioara.
    Noile expertize facute la serviciile medico-legale se trimit la avizare, in mod obligator, la Institutul de cercetari stiintifice medico-legale "Prof. Dr. Mina Minovici" sau la una din filialele sale, potrivit competentei teritoriale a acestora.
    Art. 23
    In cazurile de incompatibilitate precum si ori de cate ori medicul legist este impiedicat din alte motive justificate sa efectueze lucrarea ce i s-a cerut, el este obligat sa comunice de indata aceasta in scris organului medico-legal competent sa desemneze un alt medic legist, aratand si motivele impiedicarii.
    Art. 24
    Ori de cate ori medicul legist considera necesar sa ia cunostinta de lucrari suplimentare aflate la dosar (certificate, buletine de analiza, placi radiografice etc.) el are dreptul sa ceara, potrivit dispozitiilor legale organelor ce au ordonat constatarea sau expertiza, sa-i puna la dispozitie aceste lucrari.
    Art. 25
    Medicul legist este obligat sa pastreze secretul in ce priveste lucrarile ce efectueaza si constatarile ce le face. El poate face constatari si lucrari stiintifice, folosind materialul documentar al lucrarilor efectuate numai dupa solutionarea definitiva a cauzei.
    Art. 26
    Unitatile sanitare vor da sprijin prin sectiile, serviciile si laboratoarele lor la efectuarea expertizelor, constatarilor si altor lucrari medico-legale, oricand li se cere.
    De asemenea, ele vor trimite unitatilor medico-legale la cererea acestora, copii de pe lucrari medicale, extrase din registrele de consultatii, din fise, din protocoalele operatorii etc.
    Art. 27
    Lucrarile cerute de organele in drept sunt efectuate de medicii legisti in cadrul indatoririlor lor de serviciu.
    Medicii legisti au dreptul la indemnizatia de deplasare si cazare stabilita prin dispozitiile legale.
    Cand este necesara deplasarea medicilor legisti de la serviciile si cabinetele medico-legale, comitetele executive ale sfaturilor populare le vor asigura mijloace de transport precum si plata cheltuielilor facute (procurarea materialelor, transportul pieselor, etc.).
    Art. 28
    Costul expertizelor si al constatarilor medico-legale se stabileste pe baza tarifului intocmit de Ministerul Sanatatii si Prevederilor Sociale, cu avizul Ministerului Finantelor.
    In cazurile penale, costul expertizelor si al constatarilor medico-legale precum si borderoul de alte cheltuieli prilejuite de efectuarea acestora se comunica organului care a ordonat expertiza sau constatarea odata cu raportul de expertiza sau constatare, pentru a include sumele la cheltuielile judiciare avansate de stat.
    In cazurile civile, costul expertizelor precum si un borderou provizoriu de cheltuieli necesare efectuarii lor, se comunica indata dupa primirea cererii de expertiza instantei, pentru ca aceasta sa poata stabili suma pe care partea care a cerut expertiza sa o depuna potrivit legii. Expertiza se efectueaza dupa ce suma a fost depusa. Borderoul definitiv de cheltuieli se comunica instantei odata cu raportul de expertiza, in vederea obligarii partii, prin incheierea executorie, la plata diferentei. Suma reprezentand costul expertizei si cheltuielile incluse in borderoul definitiv se va depune sau, dupa caz, se va vira la bugetul statului.

    CAP. 2
    EXPERTIZA SI CONSTATAREA MEDICO-LEGALA REFERITOARE LA CADAVRE

    Art. 29
    Expertiza si constatarea medico-legala referitoare la cadavre consta din:
    a) examinarea exterioara a cadavrului si autopsia lui (examinarea interna) inclusiv exhumarea, cand este cazul;
    b) examinari la locul unde s-a gasit cadavrul sau in alte locuri, pentru constatarea indiciilor asupra cauzelor mortii si a circumstantelor ei;
    c) examene complimentare de laborator (histopatologice, bacteriologice, toxicologice, hematologice, serologice si altele).
    Art. 30
    Autopsia cadavrului este obligatorie in urmatoarele cazuri:
    a) cand moartea este violenta (consecutiva omuciderii, sinuciderii sau accidentului ori numai banuita ca atare);
    b) cand cauza mortii este necunoscuta sau suspecta;
    c) cand moartea a survenit in imprejurari deosebite si pe neasteptate, in institutii sau in intreprinderi, pe cai publice, pe locuri virane, pe camp, in padure, in locuri de detinere etc.;
    d) cand moartea este pusa in legatura cu vreo deficienta in acordarea asistentei medicale sau in aplicarea masurilor de profilaxie sanitara ori de protectie a muncii;
    e) in cazul decesului survenit in primele 24 ore de la internarea bolnavului in spital;
    f) cand indentitatea celui decedat nu se poate preciza.
    In cazurile prevazute la literele a), b), c), d) si f) autopsia se efectueaza numai pe baza dispozitiei organului in drept.
    Art. 31
    Autopsia cadavrului se efectueaza la morga serviciului medico-legal din localitatea respectiva.
    Daca in localitate nu exista o asemenea morga, autopsia se va efectua la morga prosecturii spitalului in a carui raza teritoriala s-a produs moartea sau s-a gasit cadavrul.
    Daca nu exista o morga de prosectura si nu exista nici posibilitatea transportarii cadavrului la morga cea mai apropiata, autopsia se va putea efectua acolo unde se afla cadavrul sau intr-un loc din apropiere, anume ales pentru aceasta.
    Art. 32
    Exhumarea cadavrelor umane in vederea efectuarii experimentelor sau constatarilor medico-legale se face numai cu autorizarea procurorului, afara de cazul cand efectuarea expertizei a fost dispusa de instanta de judecata. Cadavrul va fi exhumat in prezenta si dupa indicatiile medicului legist desemnat a efectua expertiza sau constatarea.
    Examinarea cadavrului exhumat si autopsia se va face la locul unde se afla cadavrul (in cimitir, pe camp, etc.), sau in imediata apropiere.
    Art. 33
    Medicul legist va fi ajutat la efectuarea autopsiei de personal mediu sau elementar sanitar.
    Cand expertiza sau constatarea medico-legala se efectueaza de o comisie medicala, autopsia se va executa de medicul legist sau de medicul specialist in anatomia patologica.
    Autopsia trebuie sa fie completa, examinandu-se toate tesuturile si organele.
    Este interzis a se formula concluzii medico-legale privind cauzele si imprejurarile mortii, numai pe baza unor examene partiale sau examene externe.
    Cand stabilirea cauzei mortii se bazeaza pe constatari morfo-patologice precum si ori de cate ori se considera necesar se vor ridica piese pentru examene histopatologice.
    Cand se constata vreo infectie, se vor lua piese pentru examene bacteriologice (frotiuri, insamintari), iar cand se banuieste o otravire se vor lua organe, tesuturi si uneori pentru examene toxicologice. Se vor efectua si celelalte examene complimentare oricand va fi nevoie de ele (examenul imbracamintei, stabilirea grupei sanguine etc.).
    In toate cazurile considerate ca accidente de transfuzie precum si in cazurile in care cadavrul are plagi ce pot lasa urme de sange, se va cere obligator grupa sanguina a cadavrului si petelor gasite.
    In accidente de circulatie si accidentele de munca se va stabili in mod obligator si alcoolemia, iar in celelate cazuri, ori de cate ori se considera necesar.
    Materialul biologic ca: organe, sange sau alte asemenea, precum si corpurile delicte care poarta urme de sange sau de alt material biologic vor fi transportate prin grija organelor de urmarire penala.
    Cand identitatea celui decedat se cunoaste, se vor lua impresiunile digitale, se vor nota semnele de identitate si se vor face fotografii dupa readucerea cadavrului in situatia de a fi identificat.
    Art. 34
    Constatarile facute cu ocazia autopsiei, inclusiv examenul extern, se vor consemna intr-un protocol de autopsie pe baza caruia se va intocmi raportul de expertiza sau dupa caz, de constatare medico-legala.
    Protocolul de autopsie se va redacta imediat dupa efectuarea autopsiei, inscriindu-se toate cele consemnate fara comentarii sau concluzii.
    Art. 35
    Cand medicul prosector al unui spital sau al unei institutii sanitare efectueaza o autopsie in virtutea atributiilor sale si constata ca este un caz medico-legal, va opri de indata lucrarea inceputa si va anunta imediat procuratura raionului sau orasului respectiv.
    Procurorul poate autoriza pe medicul prosector sa continuie autopsia. In acest caz protocolul de autopsie intocmit de prosector are valoarea unei lucrari medico-legale. Daca exista banuieli de omucidere sau de moarte in legatura cu deficiente in acordarea asistentei medicale, procurorul va delega pentru continuarea autopsiei pe medicul legist. Medicul prosector care a inceput lucrarea poate asista la autopsie.

    CAP. 3
    EXPERTIZA, CONSTATAREA SI ALTE LUCRARI MEDICO-LEGALE REFERITOARE LA PERSOANE

    Art. 36
    Expertiza si constatarea medico-legala referitoare la persoane consta in examinari clinice si examene complimentare (radiologie, hematologie, serologie, bacteriologie, antropologie etc.) si pot avea ca obiect:
    a) constatarea sexului, virginitatii, capacitatii sexuale, varstei, conformatiei, sau dezvoltarii fizice, identitatii fizice, precum si a elementelor necesare stabilirii filiatiei;
    b) constatarea starilor de boala, a leziunilor traumatice a infirmitatilor si a capacitatii de munca legate de aceste stari;
    c) constatarea starii obstreticale (sarcina, viduitate, avort, nastere, lehuzie etc.);
    d) alte examinari cerute de organele in drept.
    Expertiza poate avea ca obiect si constatarea starii psihice (normale sau patologice).
    Art. 37
    Expertizele, constatarile si celelalte lucrari medico-legale si cabinetele lor. Daca acestea nu dispun de aparatura necesara, examenul persoanelor in cauza se poate efectua la alte unitati sanitare (spitale, policlinici, dispensare). Unitatile sanitare sunt obligate sa efectueze examenele complimentare cerute de medicii legisti.
    Examinarea persoanelor se pot face si la locul unde ele se afla (domiciliul, locuri de detentie) daca nu se pot deplasa la unitatile aratate in alineatul precedent.
    Art. 38
    In cazul expertizei conducatorul unitatii medico-legale poate institui comisii de expertiza in mod obligator in cazurile cand legea prevede aceasta, precum si cand obiectul expertizei il constituie:
    a) constatarea starii psihice a unei persoane in vederea stabilirii responsabilitatii penale a capacitatii civile;
    b) constatarea starilor morbide datorita unor fapte medicale ilicite, deficiente sau nerespectarii ale normelor tehnice medicale;
    c) determinarea elementelor necesare pentru stabilirea paternitatii.
    Din comisiile de expertiza vor face parte un medic legist si medici specialisti in domeniile indicate in fiecare caz in parte.
    Art. 39
    La examinarea persoanelor se va avea in vedere organizarea conditiilor corespunzatoare sexului persoanei examinate.
    In timpul examinarii, medicul legist va fi ajutat de personalul mediu sanitar. La examenele pentru constatarea virginitatii sau a deflorarii se va ingadui prezenta unei persoane de sex femeiesc din partea familiei.
    Art. 40
    Persoanele aflate in stare de retinere sau detinere se vor examina in prezenta personalului de paza de acelasi sex.
    Minorii vor fi examinati in prezenta unuia dintre parinti sau a tutorelui, iar in lipsa acestora in prezenta unui membru major al familiei de acelasi sex cu minorul.
    Persoanele internate in spitale se vor examina in prezenta medicului care are in ingrijirea sa pe bolnav.
    Art. 41
    Daca pentru stabilirea diagnosticului este nevoie de observatie medicala pe un timp mai indelungat, medicul legist putand indica spitalul si sectia precum si durata estimativa a observatiei.
    Daca expertiza sau constatarea medico-legala se refera la o persoana aflata in stare de detinere, internarea si expertiza sau constatarea se vor face potrivit dispozitiilor legale.
    Deosebit de examenele clinice, in spital se vor efectua si examenele complimentare necesare (examene radiologice, examene de laborator).

    CAP. 4
    EXPERTIZA PSIHIATRICO-LEGALA

    Art. 42
    Expertiza psihiatrico-legala se executa de o comisie instituita in acest scop, formata dintr-un medic legist si 2 medici din specialitatea psihiatrie. Comisia poate functiona numai in centrele unde exista servicii sau cabinete medico-legale si spital sau sectii de psihiatrie.
    Daca expertiza priveste un minor, in comisia de expertiza vor fi cooptati specialisti de neuropsihiatrie infantila si eventual psihopedagogi.
    Art. 43
    Expertiza psihiatrico-legala se va executa in principiu dupa urmatoarele reguli:
    a) observatia clinica prin internarea expertizatului daca este cazul, procedandu-se la toate investigatiile clinice si de laborator;
    b) consultarea urmatoarelor date in dosarul cauzei:
    - antecedentele medicale ale expertizatului;
    - antecedentele penale si ancheta sociala;
    - mobilul si imprejurarile in care s-a savarsit infractiunea;
    c) examenul psihic efectuat imediat dupa identificarea invinuitului.
    Art. 44
    In cazul cand sunt supuse expertizei persoane cu tulburari care prezinta stare de pericol, in concluziile raportului de expertiza se vor propune si masurile ce trebuie luate in conformitate cu dispozitiile legale.
    In cazul expertizarii minorilor, concluziile raportului de expertiza vor cuprinde obligator masurile medico-psihopedagogice care urmeaza sa se ia pentru asigurarea dezvoltarii in conditii corespunzatoare a personalitatii acestora.

    CAP. 5
    EXPERTIZA MEDICO-LEGALA PE BAZA DE LUCRARI

    Art. 45
    In cazurile in care materialul de expertiza este restrans numai la lucrari medicale si medico-legale conducatorul unitatii medico-legale, acestia pot cere de la unitatile sanitare foi de observatie, protocoale operatorii, buletine de analiza etc.
    Art. 46
    Medicul legist sau comisia examineaza lucrarile din punct de vedere al continutului lor si al concordantei dintre ele.
    Pentru verificarea datelor din lucrari, medicul legist sau comisia de expertiza pot recurge la examinarea pacientului sau cadavrului, eventual la exhumare, la refacerea examenelor complimentare in total sau in parte precum si la orice alte analize si cercetari stiintifice ce s-ar gasi necesar.

    CAP. 6
    EXAMINARILE MEDICO-LEGALE EFECTUATE LA CEREREA PERSOANELOR INTERESATE

    Art. 47
    Pot cere efectuarea examinarilor medico-legale:
    a) persoana in cauza, daca a depasit varsta de 14 ani;
    b) unul din parinti, pentru copiii minori;
    c) tutorele sau autoritatea tutelara, pentru persoanele puse sub tutela, precum si curatorul in cazul cand s-a instituit curatela;
    d) persoanele care il ingrijesc, pentru minori, altii decat cei prevazuti la lit. a), b) si c);
    e) directorul institutiei respective, pentru persoanele internate in camine, preventorii, internate scolare etc.;
    f) comandantul locului de detinere pentru detinutii condamnati si organul de urmarire penala sau instanta de judecata, pentru persoanele aflate in stare de retinere sau detinere;
    g) orice alta persoana, pentru copii gasiti, pentru persoanele debile mintal, pentru cei care nu se pot ingriji singuri si nici nu sunt in ingrijirea cuiva.
    Art. 48
    Examinarile medico-legale la cererea persoanelor internate se fac numai pentru constatarea:
    a) loviturilor si altor vatamari traumatice (striviri, arsuri, degeraturi, muscaturi);
    b) infirmitatilor si incapacitatilor consecutive traumatismului sau indiferent de cauze cand sunt cerute de organele in drept;
    c) virginitatii, deflorarii, sarcinii, viduitatii, a nasterii sau a avortului consecutiv unui traumatism;
    d) sexului, varstei, conformatiei si dezvoltarii fizice;
    e) starii psihice, numai in vederea unui act de dispozitie (vanzare, donatie, testament, schimb etc.).
    Art. 49
    Unitatile medico-legale si celelalte unitati sanitare din care face parte medicul legist vor percepe taxa pentru examinarile medico-legale efectuate la cererea persoanelor interesate.
    Cuantumul acestor taxe se va face de Ministerul Sanatatii si Prevederilor Sociale cu avizul Ministerului Finantelor, stabilindu-se totodata si cazurile de scutire.

    CAP. 7
    EXAMENE COMPLEMENTARE

    Art. 50
    Medicul legist este obligat sa efectueze  examene complimentare in toate cazurile cand dispozitiile legale prevad aceasta, precum si ori de cate ori examenele complimentare pot ajuta la stabilirea diagnosticului si a imprejurarilor in care a survenit boala sau complicatiile ei, ori pot ajuta la precizarea cauzelor mortii si a circumstantelor in care a survenit.
    Medicul legist poate efectua el insusi asemenea examene daca are pregatirea in domeniul respectiv, sau poate recurge la laboratorul serviciului medico-legal ori la laboratoarele sau serviciile altor unitati sanitare, pentru examene bacteriologice, radiologice etc.
    Prelevarea pieselor biologice si cadaverice, a secretiilor si dejectiilor, a hainelor precum si altor materiale ce pot forma obiectul examenelor complimentare, se va efectua in conformitate cu instructiunile Ministerului Sanatatii si Prevederilor Sociale.
    Art. 51
    In cazurile de viol ori contaminare venerica, se va examina, cand e posibil si persoana banuita a fi savarsit fapta, iar in caz de inversiune sexuala persoanele intre care au avut loc asemenea acte.

    CAP. 8
    IMBALSAMAREA CADAVRELOR

    Art. 52
    Imbalsamarea cadavrelor se va efectua de serviciile medico-legale si de prosecturile spitalelor, potrivit instructiunilor Ministerului Sanatatii si Prevederilor Sociale.

    CAP. 9
    DISPOZITII FINALE

    Art. 53
    Medicii legisti sunt obligati sa consemneze in scris lucrarile efectuate, constatarile si concluziile rezultate.
    Actul intocmit cu privire la expertiza ceruta de organele de urmarire penala sau de instantele de judecata se numeste "raport de expertiza medico-legala".
    Actul intocmit cu privire la constatarea medico-legala ceruta de organele in drept se numeste "raport de constatare medico-legala".
    Actul intocmit cu privire la examinarea medico-legala in cazurile aratate la art. 48, se numeste "certificat medico-legal".
    Art. 54
    Raportul de expertiza medico-legala cuprinde:
    a) partea introductiva in care se arata data si organul care a ordonat expertiza, cine a efectuat-o, cand si unde a fost efectuata, data intocmirii raportului de expertiza, obiectul expertizei si intrebarile la care expertul urma sa raspunda, materialul pe baza caruia expertiza a fost efectuata si daca partile au dat explicatii in cursul expertizei;
    b) descrierea in amanunt a operatiilor de executare a expertizei, explicatiile partilor, precum si analiza acestor explicatii in lumina celor constatate de expert;
    c) concluziile care cuprind raspunsurile la intrebarile puse, parerea expertului asupra obiectului expertizei, precum si propunerile prevazute in art. 44, atunci cand este cazul.
    Dispozitiile prevazute la lit. a) si e) se aplica in mod corespunzator si in ceea ce priveste cuprinsul raportului de constatare medico-legala.
    Art. 55
    Cand cu ocazia efectuarii expertizei sau constatarii medico-legale, medicul legist constata si alte situatii care constituie cazuri medico-legale, deosebite de cele care formeaza obiectul lucrarii, el va extinde expertiza sau constatarea si asupra acestora, consemnindu-le in raport. De asemenea, cand medicul legist sau medicul delegat cu ocazia examinarilor medico-legale efectuate la cererea persoanelor interesate, constata existenta unei fapte penale pentru care se urmareste din oficiu, el o va aduce la cunostinta organului de procuratura competent.
    Art. 56
    Raportul de expertiza sau de constatare medico-legala si certificatul medico-legal se semneaza de toti cei care au participat la intocmirea lui, atunci cand nu exista deosebiri de pareri. Daca exista deosebiri de pareri, fiecare va expune si motiva in scris parerea sa.
    Rapoartele de expertiza sau de constatare medico-legala vor purta antetul si stampila unitatii medico-legale in care au fost executate si vor fi inregistrate in registrul de evidenta a expertizelor si constatarilor medico-legale.
    Art. 57
    Certificatele medico-legale se elibereaza de unitatile medico-legale sau de unitatile sanitare in care lucreaza medicii delegati. Ele pot fi folosite in fata organelor de urmarire penala, instantelor de judecata sau organelor administrative ori obstesti cu activitate jurisdictionala.
    Art. 58
    Identitatea persoanelor examinate se va stabili in baza buletinului de identitate sau adeverintei temporare de identitate a carei serie si numar se va mentiona in certificatul eliberat.
    Daca persoana examinata nu prezinta buletinul de identitate sau adeverinta temporara de identitate se va mentiona acest fapt in certificat, iar pentru identificare se vor lua impresiunile digitale de la indexul sting, atat pe certificat cat si pe copia ramasa in serviciu.
    Art. 59
    In cazurile in care organele in drept cer sa li se dea concluzii imediat dupa efectuarea lucrarii, unitatea medico-legala va inainta raportul de expertiza sau de constatare medico-legala de indata sau cel mult in 3 zile de la data executarii lucrarii.
    Daca in acest termen nu pot fi formulate concluzii definitive raportul va fi inaintat cu concluzii provizorii, urmand ca raportul cu concluziile definitive sa fie inaintat de indata ce va putea fi intocmit. Concluziile provizorii vor arata numai datele ce se pot deduce din lucrarile efectuate.
    Art. 60
    Unitatile medico-legale au indatorirea sa trimita rapoartele organelor in drept care au dispus expertiza sau constatarea medico-legala in termenul fixat de acestea, cu exceptia cazurilor specificate  in art. 59 alin. 2 urmand ca si in alte cazuri termenul de prelungire sa nu depaseasca 6 saptamani pentru expertiza sau 10 zile pentru constatari medico-legale in afara imprejurarilor exceptionale.
    Art. 61.
    Dispozitiile art. 23, 25, 27, 53 alin. 1 si 55 se aplica si medicilor delegati, precum si celorlalti membri ai comisiei de expertiza sau constatare medico legala.
    Art. 62



SmartCity5

COMENTARII la Anexa 446/1966

Momentan nu exista niciun comentariu la Anexa 446 din 1966
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Anexa 446/1966
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu