Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ACORD Nr

ACORD   Nr. 0 din 14 mai 2007

intre Romania si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei*)

ACT EMIS DE: ACT INTERNATIONAL

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 624 din 11 septembrie 2007



F/P 1572 (2006)

România, prin Ministerul Economiei şi Finanţelor, Bucureşti, România (denumită în continuare Imprumutat), pe de o parte,

si

Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, organizaţie internaţională, Paris (denumită în continuare BDCE), pe de altă parte,

având în vedere solicitarea transmisă de membrul Guvernului României din data de 5 mai 2006,

luând în considerare cel de-al treilea Protocol la Acordul general pentru privilegii şi imunităţi al Consiliului Europei,

ţinând seama de Rezoluţia Consiliului de administraţie al BDCE 1495 (2006),

având în vedere Normele de împrumut ale BDCE din iunie 2006 (denumite în continuare normele de împrumut),

au convenit următoarele:

Definiţii

Alocarea unei tranşe (denumită în continuare fie alocare, fie alocată) înseamnă angajarea unei tranşe de către Imprumutat pe părţile componente ale Proiectului (identificate cu ajutorul unui tabel standard, anexat la prezentul acord-cadru de împrumut), chiar dacă respectiva tranşă nu a fost cheltuită încă pentru Proiect.

Data anticipată de finalizare a Proiectului înseamnă data la care se aşteaptă finalizarea fizică a Proiectului, precizată de către Imutat la momentul aprobării Proiectului de către Consiliul de administraţie al BDCE sau de către Comitetul executiv al acesteia, după cum se arată în art. 3.3.

*) Traducere.

Zi lucrătoare înseamnă o zi în care sistemul TARGET (Sistemul de transfer rapid automat transeuropean cu privire la decontările brute în timp real) funcţionează.

Liniile directoare de achiziţii ale BDCE înseamnă liniile directoare la care s-a făcut referire în Rezoluţia 1495 în documentul 2: „Manualul pentru pregătirea şi monitorizarea proiectelor", anexa B „Principii pentru achiziţia de bunuri, lucrări şi servicii" .

Data limită de tragere înseamnă data care cade la 6 luni de la data anticipată de finalizare a Proiectului, precizată la art. 3.3.

EURIBOR (rata interbancară oferită în euro) este rata oferită de către o bancă de prim rang unei alte bănci de prim rang pentru depozitele la termen interbancare, în euro, în zona euro. Aceasta este sponsorizată de Federaţia Bancară Europeană, calculată de Reuters şi publicată în fiecare zi lucrătoare la Bruxelles, la ora 11,00 a.m., pe pagina Reuters EURIBOR01.

Convenţia privind ziua lucrătoare următoare modificată înseamnă o convenţie prin care dacă o dată specificată cade într-o zi care nu este zi lucrătoare, acea dată va fi prima zi care urmează acelei zile, care este zi lucrătoare, cu condiţia ca acea zi să nu cadă în următoarea lună calendaristică, caz în care acea dată va fi prima zi care precedă acea zi, care este zi lucrătoare.

Agenţia de Implementare a Proiectului (denumită în continuare AIP) înseamnă managerul de proiect1) care, pentru acest proiect, este Ministerul Culturii şi Cultelor al Imprumutatului, care va realiza Proiectul în baza delegării de către Imprumutat.

Unitatea de management al Proiectului (denumită în continuare UMP) înseamnă unitatea constituită în cadrul AIP, responsabilă de implementarea de zi cu zi, de managementul fizic şi financiar şi de urmărirea Proiectului, precum şi a F/P 1562 (2006) - reabilitarea monumentelor istorice din România.

Stadiul prognozat privind situaţia lucrărilor înseamnă ponderea cheltuielilor eligibile, pentru toate părţile componente ale Proiectului, în costurile eligibile totale ale Proiectului, unde cheltuielile eligible includ atât cheltuielile deja efectuate, cât şi cheltuielile ce se anticipează a fi efectuate într-o perioadă determinată de timp, ce nu depăşeşte un an de la data raportului de monitorizare (definit la art. 4.2.2.).

Stadiul lucrărilor înseamnă ponderea cheltuielilor eligibile deja efectuate, pentru toate părţile componente ale Proiectului, în costurile eligibile totale ale Proiectului.

Tranşă înseamnă o sumă disponibilizată sau care urmează a fi disponibilizată din împrumut.

ARTICOLUL 1

Condiţii

Imprumutul este acordat în cadrul condiţiilor generale ale normelor de împrumut şi în cadrul condiţiilor speciale stabilite prin prezentul acord-cadru de împrumut (denumit în continuare Acordul), anexele acestuia şi scrisorile sale suplimentare (denumite în continuare scrisori suplimentare).

ARTICOLUL 2

Proiectul

BDCE acordă Imprumutatului, care acceptă, un împrumut (denumit în continuare împrumutul) pentru finanţarea parţială a F/P 1572 (2006), aprobat de către Consiliul de administraţie al BDCE în 7 septembrie 2006, referitor la finalizarea construcţiei, renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public din România.

Imprumutul este acordat de BDCE luând în considerare angajamentul asumat de Imprumutat de a utiliza acest împrumut exclusiv pentru finanţarea proiectului descris în anexa nr. 1 (denumit în continuare Proiectul) şi de a realiza acest proiect prin AIP, în condiţiile care sunt detaliate în anexa menţionată.

Orice schimbare a modului în care este utilizat împrumutul, care nu a primit aprobarea BDCE, poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea anticipată a împrumutului, conform termenilor art. 3.3, 3.5 şi 3.6 ale normelor de împrumut.

ARTICOLUL 3

Imprumutul

3.1. Condiţii financiare

Valoarea împrumutului acordat este: 116.200.000 EUR (una sută şaisprezece milioane două sute de mii de euro)

Acesta va fi disponibilizat în tranşe.

Pentru fiecare tranşă, valoarea, rata dobânzii, data de disponibilizare, perioada de rambursare şi conturile de remitere ale fiecărei părţi vor fi stabilite de comun acord, prin fax, de către Imprumutat şi BDCE. Toate tranşele împrumutului în cadrul Acordului vor fi disponibilizate în euro.

O scrisoare suplimentară care specifică aceste condiţii va fi întocmită la momentul disponibilizării, în formatul stabilit în anexa nr. 2.

3.2. Trageri

BDCE va disponibiliza împrumutul în minimum două tranşe. Suma fiecărei tranşe se va stabili în conformitate cu stadiul lucrărilor şi/sau cu stadiul prognozat privind situaţia lucrărilor.

Prima disponibilizare va avea loc în termen de 12 luni de la intrarea în vigoare a Acordului, definită la art. 15.

Prima tranşă nu va depăşi 35% din suma aprobată a împrumutului.

Fiecare tranşă ulterioară va putea fi disponibilizată numai după ce Imprumutatul confirmă în scris BDCE, cu respectarea art. 4.2.2., că 90% din tranşa anterioară a fost alocată. Tranşele ulterioare vor fi calculate pe baza stadiului lucrărilor şi - dacă se consideră potrivit acest lucru - pe baza stadiului prognozat privind situaţia lucrărilor.

3.3.  Data anticipată de finalizare a Proiectului şi data limită de tragere

Data anticipată de finalizare a Proiectului este 31 decembrie 2009.

Data limită de tragere este 30 iunie 2010. De la această dată şi după notificarea Imprumutatului de către BDCE, Imprumutatul nu mai poate efectua trageri.

3.4.  Detalii de plată

Toate sumele datorate de Imprumutat în cadrul acestui împrumut sunt plătibile în valuta fiecărei tranşe, în contul cu numărul comunicat de BDCE Imprumutatului la momentul disponibilizării.

Imprumutatul sau banca însărcinată de către Imprumutat, după caz, va trimite o notificare de plată în scris către BDCE cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea plăţii oricărei sume datorate în baza Acordului.

Toate plăţile ce decurg din Acord se vor efectua într-o zi lucrătoare, cu respectarea Convenţiei privind ziua lucrătoare următoare modificată.

1) Conform definiţiei din Manualul de elaborare şi monitorizare a proiectelor, aprobat de Consiliul de administraţie al BDCE prin Rezoluţia 1495 (2006), managerul de proiect înseamnă entitatea responsabilă cu implementarea Proiectului.

ARTICOLUL 4

Monitorizarea împrumutului şi a Proiectului

4.1. Utilizarea împrumutului

4.1.1.  Perioada

Tranşele trebuie să fie alocate Proiectului de către împrumutat prin AIP în termen de 12 luni de la fiecare disponibilizare.

Pentru fiecare tranşă a împrumutului, suma tranşei care nu este alocată Proiectului în acest interval de timp trebuie să fie restituită BDCE în cel mult 30 de zile.

Imprumutatul, prin AIP, se angajează să suporte costul ce decurge din această restituire. Acest cost va include costul pe care BDCE va trebui să îl suporte datorită reinvestirii aceleiaşi sume la data restituirii, pentru perioada rămasă până la scadenţa finală a împrumutului iniţial. Rata de dobândă reinvestită se va determina de către BDCE pe baza condiţiilor de piaţă la data restituirii pentru perioada respectivă. Ca urmare, costul se va calcula luând în considerare diferenţa dintre rata de dobândă iniţială precizată în scrisoarea suplimentară aferentă şi rata de dobândă reinvestită pentru suma, restituită în euro pentru perioada rămasă, convenită în scrisoarea suplimentară.

In plus, dacă o tranşă disponibilizată de BDCE nu este alocată Proiectului sau este doar parţial alocată în intervalul de timp menţionat în primul paragraf de mai sus, aceasta va constitui un eveniment de tipul celor enumerate la art. 3.3 (h) al cap. 3 din normele de împrumut şi poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea anticipată a împrumutului în termenii art. 3.3, 3.5 şi 3.6 din normele de împrumut.

4.1.2.  Implementarea Proiectului

Imprumutatul desemnează Ministerul Culturii şi Cultelor {MCC) ca AIP AIP va păstra în structura sa şi va asigura resurse suplimentare UMP-ului existent, care a fost deja înfiinţat în cadrul F/P 1562 (monumente istorice). Cu toate acestea, responsabilitatea privind respectarea tuturor obligaţiilor aferente implementării Proiectului îi revine Imprumutatului, prin AIP

4.1.2.1. Indatoriri asumate

Imprumutatul, prin AIP şi UMP, va depune toate eforturile şi diligentele şi va exercita toate mijloacele utilizate în mod curent, în special mijloace financiare, tehnice, sociale şi manageriale, precum şi pe cele referitoare la protecţia mediului înconjurător, care vor fi necesare pentru implementarea corespunzătoare a Proiectului.

4.1.2.2.  Majorarea sau revizuirea costurilor Proiectului

In cazul în care costurile Proiectului, prevăzute în anexa nr. 1 la Acord, se majorează sau vor fi revizuite din orice motive, Imprumutatul şi AIP se vor asigura că sunt disponibile resurse financiare suplimentare pentru finalizarea Proiectului.

In special, se va asigura, înainte ca Proiectul să fie implementat, că sunt disponibile toată finanţarea, drepturile de proprietate asupra terenurilor şi bunurilor care sunt necesare acestuia şi că toate activele şi instalaţiile sunt în permanenţă asigurate şi întreţinute.

In orice caz, finanţarea parţială acordată de BDCE nu va depăşi 70% din costul total al Proiectului, excluzând dobânda şi comisioanele financiare, conform anexei nr. 1.

4.1.2.3. Vizibilitatea BDCE

Imprumutatul, prin AIP, va întreprinde toate demersurile necesare pentru a face public faptul că Proiectul a beneficiat de finanţarea BDCE. Informaţiile puse la dispoziţia presei, precum şi documentele publice aferente Proiectului vor confirma că Proiectul a fost realizat „cu fonduri de la Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei". In plus, Imprumutatul şi/sau MCC vor afişa simbolul BDCE ori de câte ori se va prezenta un anunţ public referitor la investiţiile finanţate în cadrul Proiectului.

4.1.2.4. Alte angajamente

In plus, Imprumutatul, prin AIP, se angajează că:

-   implementarea Proiectului respectă reglementările relevante în domeniul fraudei, corupţiei şi spălării banilor;

-  implementarea Proiectului nu conduce la o încălcare a Convenţiei europene a drepturilor omului şi a Cartei sociale europene;

-   Proiectul respectă Principiile BDCE referitoare la managementul mediului înconjurător (anexa nr. 3).

4.1.3. Achiziţii

Achiziţiile se vor efectua în conformitate cu legea română, în prezent Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind achiziţiile publice, conformă cu directivele Uniunii Europene în vigoare (2004/17/CE şi 2004/18/CE) şi care nu intră deci în niciun fel de contradicţie cu liniile directoare privind achiziţiile ale BDCE, sau în conformitate cu ultima variantă amendată a legii naţionale privind achiziţiile publice, în vigoare la data lansării licitaţiilor.

Imprumutatul, prin AIP, va întocmi un plan de achiziţii înainte de disponibilizarea primei tranşe a împrumutului BDCE. Acest plan va cuprinde activităţile care trebuie întreprinse pentru a asigura un proces corespunzător de achiziţii şi va fi actualizat periodic, după caz.Versiunile actualizate ale planului de achiziţii vor fi supuse spre revizuire BDCE.

In oricare dintre situaţii responsabilitatea pentru implementarea Proiectului şi, ca urmare, responsabilitatea pentru adjudecarea şi administrarea contractelor în cadrul Proiectului rămân Imprumutatului, prin AIP/UMP. Contractele în derulare, adjudecate înainte de aprobarea Proiectului, vor fi transmise în copie la BDCE împreună cu toată documentaţia necesară ce demonstrează că respectivele contracte au fost adjudecate în conformitate cu legea şi reglementările naţionale privind achiziţiile publice, în vigoare la data lansării procesului de achiziţie.

BDCE nu va emite „fără comentarii" pentru aranjamentele de achiziţii propuse de Imprumutat prin AIP/UMP, inclusiv gruparea contractelor, procedurile aplicabile, dar îşi va rezerva dreptul de a proceda la o analiză anterioară sau ulterioară, efectuată prin sondaj, a documentaţiei de achiziţii, pentru a verifica dacă aceasta este în conformitate cu legislaţia naţională privind achiziţiile publice.

Dacă în orice moment BDCE constată că o achiziţie efectuată în cadrul Proiectului nu este în conformitate cu prevederile menţionate anterior, îşi rezervă dreptul de a aplica prevederile art. 3.3, 3.5 şi 3.6 din normele de împrumut.

4.2. Cerinţe de informare

4.2.1. Informaţii despre Proiect

Imprumutatul, prin AIP/UMP, va ţine evidenţe contabile privind Proiectul, în conformitate cu standardele internaţionale, care vor reflecta în orice moment stadiul Proiectului şi în care se vor înregistra toate operaţiunile efectuate şi se vor identifica activele şi serviciile finanţate cu ajutorul împrumutului.

Imprumutatul, prin AIP/UMP, se angajează să răspundă într-o perioadă de timp rezonabilă oricărei solicitări de informaţii din partea BDCE şi să furnizeze orice documentaţie pe care BDCE o poate considera necesară şi o poate solicita în mod rezonabil pentru implementarea corespunzătoare a Acordului, în special în ceea ce priveşte monitorizarea Proiectului şi utilizarea împrumutului.

Imprumutatul, prin AIP/UMP, va informa BDCE imediat despre orice modificare a legislaţiei sau a reglementării în sectorul economic relevant pentru Proiect şi în sens general despre orice eveniment care poate influenţa îndeplinirea obligaţiilor sale asumate în cadrul Acordului. Orice modificare a legislaţiei sau a normelor în sectorul economic relevant pentru Proiect va constitui unul dintre evenimentele precizate la art. 3.3 (h) al cap. 3 din normele de împrumut ale BDCE şi poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea anticipată a împrumutului, în condiţiile art. 3.3, 3.5 şi 3.6 din normele de împrumut.

4.2.2.  Rapoarte de monitorizare

Cel puţin la fiecare 6 luni de la tragerea primei tranşe din împrumut până la finalizarea întregului Proiect, Imprumutatul, prin AIP/UMP, va transmite BDCE un raport de monitorizare, Imprumutatul va transmite, de asemenea, un raport de monitorizare înaintea fiecărei trageri, cu excepţia primei tranşe. Aceste rapoarte trebuie să fie considerate satisfăcătoare de către BDCE înainte de efectuarea oricărei disponibilizări.

Anexa nr. 4 conţine formatul în care se precizează informaţiile minime pe care BDCE le solicită în rapoartele de monitorizare. Pot fi utilizate formate alternative care cuprind aceleaşi informaţii.

In orice situaţie, rapoartele de monitorizare vor include:

- situaţia alocării tranşelor disponibilizate din împrumut;

- stadiul planului de finanţare al Proiectului şi al planului de achiziţii al acestuia;

- stadiul Proiectului din punctul de vedere al stadiului fizic şi al cheltuielilor efectuate;

- detalii privind managementul Proiectului.

4.2.3.  Raportul privind finalizarea Proiectului

La finalizarea fizică a întregului Proiect, Imprumutatul, prin AIP/UMP, va prezenta un raport final conţinând evaluarea efectelor economice, financiare, sociale şi a efectelor asupra mediului înconjurător pe care le-a avut Proiectul. Acest raport trebuie considerat satisfăcător de către BDCE.

4.2.4.  Misiuni de monitorizare

Imprumutatul, prin AIP/UMP, se angajează să primească favorabil orice misiune de monitorizare efectuată de către salariaţii BDCE sau de consultanţi externi angajaţi de BDCE şi să asigure cooperarea necesară pentru aceste misiuni de monitorizare prin facilitarea oricărei vizite posibile la amplasamentul Proiectului. In special, BDCE poate efectua la faţa locului un audit al contabilităţii Proiectului, realizat de unul sau mai mulţi consultanţi, la alegerea acesteia, pe cheltuiala Imprumutatului, în cazul neonorării la scadenţă de către Imprumutat a oricărei obligaţii asumate în cadrul împrumutului.

ARTICOLUL 5

Incetarea obligaţiilor Imprumutatului

După ce întreaga sumă a acestui împrumut şi toate dobânzile şi alte costuri ce decurg din acesta, în special acele sume prevăzute la art. 6 şi 7, au fost plătite corespunzător, Imprumutatul va fi pe deplin eliberat de obligaţiile sale faţă de BDCE. In ceea ce priveşte obligaţiile stipulate în art. 4.2.1 şi 4.2.4, acestea vor continua să existe în scopul evaluării ulterioare a Proiectului, evaluare ce va avea loc într-un interval rezonabil de timp, care nu va depăşi 7 ani după finalizarea Proiectului.

ARTICOLUL 6

Dobânda pentru întârziere

Pentru disponibilizările în euro şi fără a contraveni oricărui alt recurs aflat la dispoziţia BDCE prin Acord şi prin normele de împrumut sau în alt fel, dacă Imprumutatul nu plăteşte întreaga dobândă sau orice altă sumă datorată, conform Acordului, cel mai târziu la data scadenţei specificate, Imprumutatul trebuie să plătească o dobândă suplimentară la suma datorată şi neplătită integral egală cu dobânda EURIBOR la o lună valabilă la data scadenţei, la ora 11:00 a.m. (ora locală la Bruxelles), plus 2,5% pe an, calculată de la data scadenţei acestei sume până la data efectuării plăţii.

Rata EURIBOR la o lună, aplicabilă, va fi actualizată la fiecare 30 de zile.

ARTICOLUL 7

Costuri asociate

Toate impozitele şi taxele de orice fel, datorate şi plătite, şi toate cheltuielile rezultate fie din încheierea, executarea, lichidarea, anularea sau suspendarea Acordului, în totalitate sau parţial, fie din garantarea sau refinanţarea împrumutului acordat, împreună cu toate actele judiciare şi extrajudiciare, care decurg din acest împrumut, vor fi suportate de către Imprumutat.

Totuşi, se vor aplica prevederile art. 4.7 al cap. 4 din normele de împrumut pentru costurile procedurilor de arbitraj menţionate în acest cap. 4.

ARTICOLUL 8

Pari passu şi garanţii

Imprumutatul declară că niciun alt angajament nu a fost făcut şi nu va fi făcut în viitor, care ar putea conferi unei terţe părţi un regim preferenţial, un drept preferenţial de plată, o colaterală sau o garanţie de orice natură ar fi, care ar putea conferi drepturi sporite asupra unor terţi (denumită în continuare garanţie).

Dacă o astfel de garanţie a fost totuşi acordată unei terţe părţi, Imprumutatul este de acord să întocmească sau să furnizeze o garanţie identică în favoarea BDCE sau, când este împiedicat să o facă, să ofere o garanţie echivalentă şi să stipuleze formarea unei astfel de garanţii în favoarea BDCE.

Nerespectarea acestor prevederi reprezintă un caz de neîndeplinire a obligaţiilor, după cum se prevede în art. 3.3 (h) din cap. 3 al normelor de împrumut ale BDCE, şi poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea anticipată a împrumutului în condiţiile art. 3.3, 3.5 şi 3.6 din normele de împrumut.

ARTICOLUL 9

Reprezentări şi certificări

Imprumutatul prezintă şi certifică faptul că:

-  autorităţile sale competente I-au autorizat să încheie Acordul şi au dat în acest sens semnatarilor autorizarea pentru aceasta, în conformitate cu legile, decretele, reglementările, articolele asocierii şi cu alte texte aplicabile acestuia;

- întocmirea şi semnarea Acordului nu contravin legilor, decretelor, reglementărilor, articolelor asocierii şi altor texte aplicabile acestuia şi toate permisele, licenţele şi autorizaţiile necesare acestuia au fost obţinute şi vor rămâne valabile pe toată durata împrumutului.

Orice modificare referitoare la reprezentările şi certificările de mai sus trebuie, pe toată durata împrumutului, să fie notificată imediat BDCE şi trebuie să fie furnizate toate documentele justificative.

ARTICOLUL 10

Relaţii cu terţii

Imprumutatul nu poate invoca, în cadrul utilizării împrumutului, niciun fapt referitor la relaţiile sale cu terţe părţi, în vederea evitării îndeplinirii, totale sau parţiale, a obligaţiilor sale ce decurg din Acord.

BDCE nu poate fi implicată în disputele care ar putea să apară între Imprumutat şi terţe părţi, iar costurile, indiferent de natura lor, efectuate de către BDCE datorită oricărei reclamaţii, şi în special toate costurile juridice sau de judecată, vor fi suportate de Imprumutat.

ARTICOLUL 11

Interpretarea Acordului

Imprumutatul declară că a luat cunoştinţă de normele de împrumut şi că a primit o copie a acestora.

Atunci când există o contradicţie între oricare prevedere din normele de împrumut şi oricare prevedere a Acordului, va prevala prevederea Acordului.

Titlurile paragrafelor, secţiunilor şi capitolelor Acordului nu vor servi la interpretarea acestuia.

In nicio situaţie nu se va presupune că BDCE a renunţat tacit la vreun drept care i-a fost acordat prin Acord.

ARTICOLUL 12

Legea aplicabilă

Acordul şi garanţiile negociabile legate de acesta vor fi guvernate de regulile BDCE, după cum este specificat în prevederile art. 1, paragraful 3 al celui de-al Treilea Protocol din data de 6 martie 1959 la Acordul general pentru privilegii şi imunităţi al Consiliului Europei din data de 2 septembrie 1949 şi, în secundar, dacă este cazul, de legea franceză.

Diferendele dintre părţile la Acord vor face obiectul arbitrajului, în condiţiile specificate în cap. 4 din normele de împrumut.

ARTICOLUL 13

Executarea unei hotărâri de arbitraj

Părţile contractante convin să nu facă uz de niciun privilegiu, imunitate sau legislaţie în faţa niciunei autorităţi jurisdicţionale sau de alt fel, fie ea naţională sau internaţională, în vederea împiedicării punerii în aplicare a unei decizii date în condiţiile specificate în cap. 4 al normelor de împrumut.

ARTICOLUL 14

Notificări

Orice notificare sau alte comunicări care vor fi date sau efectuate în cadrul Acordul către BDCE sau către Imprumutat vor fi în scris şi vor fi considerate pe deplin acordate sau efectuate dacă sunt predate personal, transmise par avion sau pe fax de către o parte celeilalte părţi la acea adresă a părţii specificată mai jos.

Pentru Imprumutat:

Ministerul Economiei şi Finanţelor

Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5,

Bucureşti, România

In atenţia: ministrului economiei şi finanţelor, secretarului de stat şi/sau directorului general al Direcţiei generale a finanţelor publice externe.

Fax: +4021 312 67 92

Pentru BDCE:

Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei

55 Avenue Kleber

75 116 Paris

In atenţia: Departamentului de programe

Fax: +33 1 47 55 37 52

Toate comunicările care vor fi date sau efectuate vor fi în limba engleză sau franceză ori, dacă sunt în altă limbă, vor fi însoţite de o traducere autorizată a acestora în limba engleză sau franceză, atunci când BDCE solicită acest lucru.

ARTICOLUL 15

Intrarea în vigoare

Acordul va intra în vigoare după semnarea lui de către BDCE şi Imprumutat şi după aprobarea lui de către autorităţile române, în baza confirmării în scris a acestui lucru primite de către BDCE de la Imprumutat.

ARTICOLUL 16

Exemplarele Acordului

Acordul este întocmit în două exemplare originale, fiecare dintre acestea fiind egal autentice.

Câte un original este păstrat de fiecare dintre părţile contractante.

Bucureşti, 4 mai 2007

Pentru România,

Varujan Vosganian,

ministrul economiei şi finanţelor

Paris, 14 mai 2007

Pentru BDCE,

Apolonio Ruiz Ligero,

viceguvernator

ANEXA Nr. 1

DESCRIEREA  PROIECTULUI

I.

F/P

1572(2006)

Imprumutat

România

Aprobarea Consiliului de administraţie

7 septembrie 2006 CA/PV/243/2006

Suma aprobată

116.200.000 EUR

II.

Domenii de intervenţie:

Imbunătăţirea condiţiilor de viată în zonele urbane şi rurale

Lucrările planificate:

Proiectul propus în domeniul îmbunătăţirii condiţiilor de viaţă în zonele urbane şi rurale va permite finalizarea construcţiei, reabilitarea, renovarea sau modernizarea unui număr de clădiri culturale prioritare, selectate preliminar, la data prezentării solicitării de împrumut, după cum urmează:

- finalizarea construcţiei Bibliotecii Naţionale, Bucureşti;

- reabilitarea Teatrului Naţional „LL.Caragiale", Bucureşti;

- reabilitarea Teatrului Naţional de Operetă, Bucureşti;

- reabilitarea Palatului Cantacuzino, Bucureşti; şi

- reabilitarea Teatrului Maghiar de Stat, Cluj-Napoca.

In cea mai mare parte, investiţiile se vor concentra pe îmbunătăţirea stabilităţii structurale a clădirilor şi pe modernizarea instalaţiilor şi a echipamentelor acestora, în vederea asigurării unor condiţii sigure şi satisfăcătoare de funcţionare a edificiilor şi a asigurării confortului (iluminare, aerisire, instalaţii sanitare etc.) şi a securităţii (acces, inclusiv pentru persoanele cu dizabilităţi, protecţie împotriva incendiilor) pentru interpreţi, public şi administraţie. In funcţie de fiecare edificiu în parte se vor putea efectua lucrări de restaurare sau   modernizare  a  calităţilor funcţionale şi  estetice  originale,   lucrări suplimentare de construcţie sau lucrări de reamenajare interioară. Toate investiţiile avute în vedere pentru consolidarea structurală şi modernizarea instalaţiilor şi echipamentelor vor respecta normele şi standardele tehnice existente, în mod special pe cele aplicabile ansamblelor de clădiri publice, şi pe cele aferente construcţiilor în zone predispuse la mişcări seismice.

In plus faţă de cele de mai sus, Proiectul va finanţa actualizarea sau elaborarea studiilor de fezabilitate, proiecte tehnice, supervizarea lucrărilor, autorizaţii şi permise şi furnizarea de echipamente sau bunuri, precum şi costuri de administrare a Proiectului (cum ar fi salariile personalului şi onorarii pentru consultanţi, consumabile, bunuri şi echipamente, comunicaţii şi costuri de deplasare etc).

Localizare:

Pe întreq teritoriul României

Costul total al Proiectului:

165.980.000 EUR

Detalierea estimativă a costului:

                                                                                                                    în EUR

Proiectare, lucrări, supervizare lucrări şi echipamente                            163.980.000

Autorizaţii şi permise                                                                                1.500.000

Administrare proiect                                                                                    500.000

TOTAL:                                                                                 165.980.000

Planul de finanţare:

116.200.000 EUR              BDCE                                                                        70%     49.780.000 EUR              Guvernul României                                                      30%

Stadiul lucrărilor la momentul prezentării solicitării:

Aproximativ 26%

Graficul lucrărilor:

2006-2009

Condiţii specifice:

Inaintea primei traaeri:

- Imprumutatul şi AIP vor încheia un acord de împrumut subsidiar în care să se stipuleze, printre altele, rolurile şi responsabilităţile părţilor implicate;

-Imprumutatul, prin AIP, va confirma oficial că UMP dispune de resurse corespunzătoare pentru realizarea misiunii în cadrul Proiectului, suplimentar sarcinilor legate de implementarea Proiectului F/P 1562, aflat, de asemenea, în supravegherea acesteia;

- AIP va comunica BDCE, pentru fiecare subproiect, indicatorii monitorizaţi în prezent pentru crearea condiţiilor de evaluare a performanţelor viitoare ale Proiectului;

-Iîmprumutatul, prinAIP/UMP, va elabora un plan iniţial de achiziţii, ce poate fi actualizat periodic, dacă este necesar, şi care va fi revizuit de BDCE. Acest plan va cuprinde activităţile ce vor fi întreprinse pentru a asigura un proces corespunzător de achiziţii.

Pe parcursul implementării, dat fiind impactul neaativ al aulei asupra situaţiei tehnice a clădirii Bibliotecii Naţionale, autorităţile române vor întreprinde măsurile ce se impun pentru a finaliza transferul de proprietate al aulei de la   Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului la AIP şi pentru a mobiliza resursele financiare necesare în vederea finalizării lucrărilor de reabilitare a întregului edificiu.

III.

Criterii de eligibilitate:

(pe domenii de intervenţie):

Proiectul îndeplineşte criteriile de eligibilitate stabilite în Rezoluţia 1495 (2006) şi astfel contribuie la coeziunea socială în tară.

IV.

Efecte sociale

(pe domenii de intervenţie):

Obiectivul general al Proiectului este acela de a diversifica şi a îmbunătăţi calitatea vieţii culturale prin asigurarea unor spaţii corespunzătoare de desfăşurare a unor activităţi culturale cu un public larg. Ca urmare, ar trebui să asigure accesul permanent la cultură, să diversifice oferta culturală şi să încurajeze populaţia locală să participe la dezvoltarea economică şi culturală a comunităţii. Prin restaurarea aspectelor funcţionale şi prin stabilirea unor condiţii tehnice şi de siguranţă satisfăcătoare pentru instituţiile culturale, proiectul va îmbunătăţi şi condiţiile de lucru ale personalului. In final, modernizarea instalaţiilor şi a echipamentelor ar trebui să contribuie la reducerea costurilor de operare şi de întreţinere ale clădirilor culturale incluse în sfera Proiectului. In plus, faţă de contribuţia sa la dezvoltarea culturală, Proiectul va conduce la crearea a circa 1.500 de locuri de muncă temporare pe parcursul perioadei de implementare a lucrărilor de reabilitare/renovare.

ANEXA Nr. 2

SCRISOARE  SUPLIMENTARĂ

pentru un împrumut cu rată variabilă

- Model -

F/P [număr] - tranşa [număr]

BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI

Scrisoare suplimentară la Acordul-cadru de împrumut (Acordul) din data de [data]

între

BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI (denumită în continuare BDCE)

si

ROMÂNIA

(denumită în continuare Imprumutat)

Prezenta scrisoare suplimentară şi acordul stabilesc termenii şi condiţiile convenite pentru tranşa [număr], aşa cum este specificat în art. [număr] din Acord.

Suma împrumutului:                                           [valuta si suma]

Maturitate:                                                        20 de ani maturitate finală, cu o perioadă de graţie de 5 ani

EURIBOR                                                                     [introduceţi definiţia EURIBOR]

Rata variabilă a dobânzii:                                  EURIBOR la 6 luni plus [număr] puncte de bază [net] pe an

                                                                                      Reuters [referinţă]

Plata dobânzii:                                                  In rate semestriale

Numitorul fracţiei:                                             actual/360 zile, Convenţia privind ziua lucrătoare următoare modificată

Zi lucrătoare                                                                  Conform definiţiei din Acord

Data de disponibilizare                                                   [data]

Instrucţiuni de plată (Imprumutat)                                   Numărul contului [număr] al [numele băncii şi oraşului], CODUL SWIFT: [cifrul] prin [nume                                                                                                     bancă corespondentă şi oraşul], CODUL SWIFT [cifrul]

Instrucţiuni de plată (BDCE)                                          Conform art. 3.4 din Acord

Rata dobânzii va fi calculată pentru fiecare perioadă de [6] luni începând de la data de disponibilizare. Dobânda va fi fixată cu două zile lucrătoare înaintea fiecărei noi perioade de dobândă. BDCE va informa Imprumutatul despre dobânda datorată la fiecare [6] luni. Plata dobânzii va avea loc în [ziua, luna]2) a fiecărui an şi pentru prima dată la [data] [se listează datele de plată şi ratele de capital datorate pentru fiecare dată]

Toate plăţile vor fi efectuate în contul BDCE conform instrucţiunilor de plată (BDCE) descrise mai sus.

Aceste prevederi fac obiectul înţelegerii „Convenţia privind ziua lucrătoare următoare modificată", a cărei definiţie se găseşte în Acord, semnat între BDCE şi Imprumutat la [data].

[Oraşul , data]

Pentru Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei,

.........................................................................

[Oraşul, data]

Pentru [nume Imprumutat],

.......................................................................

Pentru [nume Garant],

.......................................................................

2)  Se precizează două date pentru plăţile semestriale.

ANEXA Nr. 3

PRINCIPII

privind managementul mediului

Scopul principiilor de analizare a aspectelor de mediu, prezentate mai jos, este următorul:

1. asigurarea că proiectele finanţate de către BDCE au fost supuse unei analize prealabile (evaluare prealabilă) şi că aspectele legate de mediu ale acestora sunt luate în considerare;

2. evitarea oricăror riscuri sau litigii legate de mediu, care ar putea periclita implementarea şi funcţionarea Proiectului;

3. asigurarea că toate costurile aferente oricăror posibile măsuri de protecţie a mediului sunt estimate şi integrate în costul total al Proiectului.

Imprumutatul trebuie să furnizeze toate informaţiile necesare pentru evaluarea de mediu a proiectului.

Proiectele realizate în cadrul unui stat membru sau candidat al Uniunii Europene sau în cadrul unei ţări ce aparţine Spaţiului Economic European (SEE) trebuie să respecte reglementările europene de mediu, ale căror principii majore sunt:

• principiul precauţiei, principiul prevenirii, principiul conform căruia se acordă prioritate soluţionării problemelor de mediu la sursă şi principiul conform căruia „poluatorul plăteşte";

•  directivele europene privind studiile de impact asupra mediului (SIM);

• directivele europene privind producţia industrială, gestionarea apei şi a deşeurilor, poluarea solului şi a aerului şi protecţia naturii.

In plus, proiectele trebuie să respecte toate acordurile şi convenţiile internaţionale în materie.

Pentru proiectele implementate în alte state membre ale BDCE se vor aplica aceleaşi principii, cu condiţia ca acestea să fie compatibile cu legile şi condiţiile naţionale.

Prevederile de analiză a aspectelor de mediu aplicabile tuturor proiectelor sunt următoarele:

A. Impactul asupra mediului

• Fiecare proiect va fi supus unei analize preliminare pentru a se identifica potenţialele pagube pe care acesta le-ar putea provoca asupra mediului

•Această analiză ar trebui să ofere posibilitatea de a clasifica proiectele în funcţie de criteriile relevante definite în Directiva CEE/337/85 referitoare la evaluarea impactului anumitor proiecte publice sau private asupra mediului

• In cazul proiectelor a căror implementare şi/sau funcţionare pot avea un risc potenţial crescut de producere a unor daune asupra mediului este obligatorie efectuarea unui studiu de impact asupra mediului de către un organism independent

B. Riscuri de mediu

•  Fiecare proiect va fi supus unei analize preliminare de identificare a riscurilor de mediu ce ar putea periclita implementarea şi/sau funcţionarea corectă a acestuia

• Nişte exemple neexhaustive de proiecte riscante sunt cele realizate:

-  pe foste terenuri de depozitare a deşeurilor industriale (riscuri de contaminare a solurilor şi a apelor de subteran)

- în locuri aflate în apropierea instalaţiilor periculoase

- în zone expuse pericolului de inundaţii

-  în zone cu risc seismic crescut (riscuri de cutremure, alunecări de teren etc.)

• pentru orice proiect ce prezintă probabilitatea de a fi expus la riscuri substanţiale de mediu este obligatorie efectuarea unei evaluări de mediu (EM)

EM trebuie să includă o analiză a măsurilor întreprinse pentru a preveni riscurile de mediu apărute.

ANEXA Nr. 4

Raport privind stadiul Proiectului

ROMÂNIA

Finalizarea construcţiei, renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public

Sumarul stadiului Proiectului

Cost Proiect:

Sumă împrumut BDCE:

Cofinanţarea asigurată de la Guvern:

Obiective de Dezvoltare:

Data intrării în vigoare:

Data limită de tragere:

Anii de implementare:

Agenţia de implementare:

Componentele Proiectului:

% tras la data de (data)

Istoricul tragerilor (la sfârşitul perioadei)

Curent

Estimat

Informaţii privind tragerile actualizate anexate

Sumarul stadiului Proiectului

Stadiul implementării în prezent este următorul:

Raportul privind stadiul pe fiecare subproiect

Administrare Proiect

Cost Proiect şi finanţare

Implementarea financiară a proiectului pe activităţi pentru perioada (perioada curentă)

Implementarea tehnică a Proiectului pe activităţi pentru perioada (perioada curentă)

Achiziţii pentru perioada (perioada curentă)

Plan de achiziţii (pentru perioada viitoare)

Monitorizare şi evaluare

Probleme specifice Proiectului

Raport narativ privind stadiul Proiectului

Costuri în EUR

Ţara: România

PROIECT F/P 1572 (2006) - Finalizarea construcţiei, renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public

fără TVA       

Data.....................

DESCRIERE

Cheltuieli

efectuate

la data

Cheltuieli viitoare

Cost total

% cheltuit

Total cost

contractat

la data

de.......

% angajat

Modificări/ comentarii

Subproiect

Localizare

Articole bugetare

Cost planificat estimat

până la finalizare

din care

următoarele

6 luni

A

B

C=A+B

D=A/C

E

F = E/C

Biblioteca Naţională a României (sediul central)

Bucureşti

Proiectare şi asistenţă tehnică

Lucrări

Echipamente

Supervizare

Total

Teatrul Naţional „LL. Caragiale" (clădirea principală)

Bucureşti

Proiectare şi asistenţă tehnică

Lucrări

Echipamente

Supervizare

Total

Teatrul Naţional de Operetă (Sala Omnia)

Bucureşti

Proiectare şi asistenţă tehnică

Lucrări

Echipamente

Supervizare

Total

Palatul Cantacuzino (clădirea principală)

Bucureşti

Proiectare şi asistenţă tehnică

Lucrări

Echipamente

Supervizare

Total

Teatrul Maghiar

de Stat

(clădirea principală)

Cluj- Napoca

Proiectare şi asistenţă tehnică

Lucrări

Echipamente

Supervizare

Total

TOTAL SUBPROIECTE:

Autorizaţii si permise

Administrare Proiect

TOTAL COSTURI ADMINISTRATIVE:

TOTAL qeneral, din care:

BDCE*)

Guvern

Tabelul nr. 1

*) Raportul de monitorizare trebuie completat cu un extras privind utilizarea Contului Special al Imprumutului BDCE.

Cost cumulat pe metode de achiziţii

Ţara: România

Data.............

PROIECT F/P 1572 (2006) - Finalizarea construcţiei, renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public

Categorii de cheltuieli

Metoda de achiziţie

Cost total

Modificări/ comentarii

LD

LR

Altele

1. Lucrări

2. Bunuri şi echipamente

3. Servicii (proiectare şi supervizare)

4. Diverse

TOTAL:

Tabelul nr. 2A

Abrevieri:

LD: licitaţie deschisă

LR: licitaţie restrânsă

LISTA

contractelor adjudecate

Ţara: România

PROIECT F/P 1572 (2006) - Finalizarea construcţiei, renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public

Data...................

Descriere contract

Dată contract

Adjudecat

(nume contractor)

Metoda de achiziţie*)

COST

fără TVA

Preţ fix (da/nu)

Suma achitată la data...

Perioada de implementare

Data de recepţie

Modificări/ comentarii

Valuta

Suma

Inceput

Sfârşit

Tabelul nr. 2B

*) Abrevieri utilizate:

LD= licitaţie deschisă; LR= licitaţie restrânsă; DC= dialog competitiv; N= negociere; CS= concurs de soluţii.

GRAFICUL  LUCRĂRILOR

- Diagrama -

Data...................

Ţara: România                                                                                                                                                       

PROIECT F/P 1572 (2006) - Finalizarea construcţiei, renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public

DESCRIERE

Activitate

Inainte de 2007

2007

2008

2009

% lucrări finalizate

Modificări/ comentarii

Subproiect

Localizare

S2

S3

S4

S5

S6

S7

Biblioteca Naţională a României (sediul central)

Bucureşti

Proiectare şi asistentă tehnică

Lucrări

Echipament

Supervizare

Teatrul Naţional

„LL. Caragiale"

(clădirea principală)

Bucureşti

Proiectare şi asistentă tehnică

Lucrări

Echipament

Supervizare

Teatrul Naţional de Operetă (Sala Omnia)

Bucureşti

Pregătire proiect

Achiziţionare proiect şi lucrări

Proiect tehnic

Lucrări

Palatul Cantacuzino (clădirea principală)

Bucureşti

Pregătire proiect

Achiziţionare proiect şi lucrări

Proiect tehnic

Lucrări

Teatrul Maghiar de Stat (clădirea principală)

Cluj- Napoca

Pregătire proiect

Achiziţionare proiect şi lucrări

Proiect tehnic

Lucrări

Tabelul nr. 3

INDICATORI   DE   PERFORMANŢĂ*)

Data........................

Ţara: România                                                                                                                                                   

PROIECT F/P 1572 (2006) - Finalizarea construcţiei, renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public fără TVA

Descriere

Comentarii

Subproiect

Parametrii

U.M.

An

Actual

Ţinta

Rezultat

Biblioteca Naţionala a României (noul sediu central)

Utilizatori bibliotecă

Numar

2006

2007

2008

2009

Cheltuieli anuale de funcţionare şi intretinere

     €

2006

2007

2008

2009

Venituri anuale

     €

2006

2007

2008

2009

Teatrul National "LL. Caragiale" (clădire principală)

Spectatori

Numar

2006

2007

2008

2009

Spectacole/ Evenimente

Numar

2006

2007

2008

2009

Cheltuieli anuale de funcţionare si intretinere

     €

2006

2007

2008

2009

Venituri anuale

     €

2006

2007

2008

2009

Teatrul National de Opereta (sala Omnia)

Spectatori

Numar

2006

2007

2008

2009

Spectacole/Evenimente

Numar

2006

2007

2008

2009

Cheltuieli anuale de funcţionare si intretinere

    €

2006

2007

2008

2009

Venituri anuale

    €

2006

2007

2008

2009

*) Tabelul nr. 4 este reprodus în facsimil.

Descriere

Comentarii

Subproiect

Parametrii

U.M.

An

Actual

Ţinta

Rezultat

Palatul Cantacuzino (clădire principala)

Vizitatori

Numar

2006

2007

2008

2009

Expoziţii / Evenimente

Numar

2006

2007

2008

2009

Cheltuieli anuale de funcţionare si intretinere

     €

2006

2007

2008

2009

Venituri anuale

     €

2006

2007

2008

2009

Teatrul Maghiar de Stat (clădire principală)

Spectatori

Numar

2006

2007

2008

2009

Spectacole/eveni mente

Numar

2006

2007

2008

2009

Cheltuieli anuale de funcţionare si intretinere

     €

2006

2007

2008

2009

Venituri anuale

     €

2006

2007

2008

2009

Tabelul nr. 4

|__| va fi completat Sa inceputul programului şi inainte de finanţarea proiectului

|__| va fi completat la finalizarea programului

|__| va fi completat de parcursul implementării programului


SmartCity5

COMENTARII la Acord 0/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Acord 0 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Acord 0/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu