ACORD Nr. 0
din 14 mai 2007
intre Romania si Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei*)
ACT EMIS DE:
ACT INTERNATIONAL
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 624 din 11 septembrie 2007
F/P 1572 (2006)
România, prin Ministerul Economiei şi Finanţelor,
Bucureşti, România (denumită în continuare Imprumutat),
pe de o parte,
si
Banca de Dezvoltare a Consiliului
Europei, organizaţie internaţională, Paris (denumită în continuare BDCE), pe de altă parte,
având în vedere solicitarea transmisă de membrul
Guvernului României din data de 5 mai 2006,
luând în considerare cel de-al treilea Protocol la
Acordul general pentru privilegii şi imunităţi al
Consiliului Europei,
ţinând seama de Rezoluţia Consiliului de administraţie
al BDCE 1495 (2006),
având în vedere Normele de împrumut ale BDCE din iunie
2006 (denumite în continuare normele de împrumut),
au convenit următoarele:
Definiţii
Alocarea unei tranşe (denumită
în continuare fie alocare, fie alocată) înseamnă angajarea unei tranşe de către Imprumutat pe părţile
componente ale Proiectului (identificate cu ajutorul unui tabel standard,
anexat la prezentul acord-cadru de împrumut), chiar dacă respectiva tranşă nu a
fost cheltuită încă pentru Proiect.
Data anticipată de finalizare a Proiectului înseamnă data la care se aşteaptă finalizarea fizică a Proiectului,
precizată de către Imutat la momentul aprobării Proiectului de către Consiliul
de administraţie al BDCE sau de către Comitetul executiv al acesteia, după cum
se arată în art. 3.3.
*) Traducere.
Zi lucrătoare înseamnă
o zi în care sistemul TARGET (Sistemul de transfer rapid automat transeuropean
cu privire la decontările brute în timp real) funcţionează.
Liniile directoare de achiziţii ale BDCE înseamnă liniile directoare la care s-a făcut referire în Rezoluţia
1495 în documentul 2: „Manualul pentru pregătirea şi monitorizarea
proiectelor", anexa B „Principii pentru achiziţia de bunuri, lucrări şi
servicii" .
Data limită de tragere înseamnă
data care cade la 6 luni de la data anticipată de finalizare a Proiectului,
precizată la art. 3.3.
EURIBOR (rata
interbancară oferită în euro) este rata oferită de către o bancă de prim rang
unei alte bănci de prim rang pentru depozitele la termen interbancare, în euro,
în zona euro. Aceasta este sponsorizată de Federaţia Bancară Europeană,
calculată de Reuters şi publicată în fiecare zi lucrătoare la Bruxelles, la ora
11,00 a.m., pe pagina Reuters EURIBOR01.
Convenţia privind ziua lucrătoare următoare modificată
înseamnă o convenţie prin care dacă o dată
specificată cade într-o zi care nu este zi lucrătoare, acea dată va fi prima zi
care urmează acelei zile, care este zi lucrătoare, cu condiţia ca acea zi să nu
cadă în următoarea lună calendaristică, caz în care acea dată va fi prima zi
care precedă acea zi, care este zi lucrătoare.
Agenţia de Implementare a Proiectului (denumită în continuare AIP) înseamnă managerul de proiect1) care, pentru acest proiect, este Ministerul Culturii şi Cultelor
al Imprumutatului, care va realiza Proiectul în baza delegării de către
Imprumutat.
Unitatea de management al Proiectului (denumită în continuare UMP) înseamnă unitatea constituită în cadrul AIP, responsabilă de
implementarea de zi cu zi, de managementul fizic şi financiar şi de urmărirea
Proiectului, precum şi a F/P 1562 (2006) - reabilitarea monumentelor istorice
din România.
Stadiul prognozat privind situaţia lucrărilor înseamnă ponderea cheltuielilor eligibile, pentru toate părţile
componente ale Proiectului, în costurile eligibile totale ale Proiectului, unde
cheltuielile eligible includ atât cheltuielile deja efectuate, cât şi
cheltuielile ce se anticipează a fi efectuate într-o perioadă determinată de
timp, ce nu depăşeşte un an de la data raportului de monitorizare (definit la
art. 4.2.2.).
Stadiul lucrărilor înseamnă
ponderea cheltuielilor eligibile deja efectuate, pentru toate părţile
componente ale Proiectului, în costurile eligibile
totale ale Proiectului.
Tranşă înseamnă o sumă
disponibilizată sau care urmează a fi disponibilizată din împrumut.
ARTICOLUL 1
Condiţii
Imprumutul este acordat în cadrul condiţiilor generale
ale normelor de împrumut şi în cadrul condiţiilor speciale stabilite prin prezentul acord-cadru de împrumut (denumit în
continuare Acordul), anexele acestuia şi
scrisorile sale suplimentare (denumite în continuare scrisori suplimentare).
ARTICOLUL 2
Proiectul
BDCE acordă Imprumutatului, care acceptă, un împrumut (denumit în continuare împrumutul) pentru finanţarea parţială a F/P 1572 (2006), aprobat de către
Consiliul de administraţie al BDCE în 7 septembrie 2006, referitor la
finalizarea construcţiei, renovarea
sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public
din România.
Imprumutul este acordat de BDCE luând în considerare
angajamentul asumat de Imprumutat de a utiliza acest împrumut exclusiv pentru
finanţarea proiectului descris în anexa nr. 1 (denumit în continuare Proiectul) şi de a realiza acest
proiect prin AIP, în condiţiile care sunt detaliate în anexa menţionată.
Orice schimbare a modului în care este utilizat
împrumutul, care nu a primit aprobarea BDCE, poate conduce la suspendarea,
anularea sau rambursarea anticipată a împrumutului, conform termenilor art.
3.3, 3.5 şi 3.6 ale normelor de împrumut.
ARTICOLUL 3
Imprumutul
3.1. Condiţii
financiare
Valoarea împrumutului acordat este: 116.200.000 EUR
(una sută şaisprezece milioane două sute de mii de euro)
Acesta va fi disponibilizat în tranşe.
Pentru fiecare tranşă,
valoarea, rata dobânzii, data de disponibilizare, perioada de rambursare şi
conturile de remitere ale fiecărei părţi vor fi stabilite de comun acord, prin
fax, de către Imprumutat şi BDCE. Toate tranşele împrumutului în cadrul
Acordului vor fi disponibilizate în euro.
O scrisoare suplimentară care specifică aceste condiţii
va fi întocmită la momentul disponibilizării, în formatul stabilit în anexa nr.
2.
3.2. Trageri
BDCE va disponibiliza împrumutul în minimum două
tranşe. Suma fiecărei tranşe se va stabili în conformitate cu stadiul
lucrărilor şi/sau cu stadiul prognozat privind situaţia lucrărilor.
Prima disponibilizare va avea loc în termen de 12 luni
de la intrarea în vigoare a Acordului, definită la art. 15.
Prima tranşă nu va depăşi 35% din suma aprobată a
împrumutului.
Fiecare tranşă ulterioară va putea fi disponibilizată
numai după ce Imprumutatul confirmă în scris BDCE, cu respectarea art. 4.2.2.,
că 90% din tranşa anterioară a fost alocată. Tranşele ulterioare vor fi
calculate pe baza stadiului lucrărilor şi - dacă se consideră potrivit acest
lucru - pe baza stadiului prognozat privind situaţia lucrărilor.
3.3. Data anticipată
de finalizare a Proiectului şi data limită de tragere
Data anticipată de finalizare a Proiectului este 31 decembrie 2009.
Data limită de tragere este 30 iunie 2010. De la
această dată şi după notificarea Imprumutatului de către BDCE, Imprumutatul nu
mai poate efectua trageri.
3.4. Detalii de
plată
Toate sumele datorate de Imprumutat în cadrul acestui
împrumut sunt plătibile în valuta fiecărei tranşe, în
contul cu numărul comunicat de BDCE Imprumutatului la momentul
disponibilizării.
Imprumutatul sau banca însărcinată de către Imprumutat,
după caz, va trimite o notificare de plată în scris către BDCE cu cel puţin 5
zile lucrătoare înaintea plăţii oricărei sume datorate în baza Acordului.
Toate plăţile ce decurg din Acord se vor efectua într-o
zi lucrătoare, cu respectarea Convenţiei privind ziua lucrătoare următoare
modificată.
1) Conform definiţiei din Manualul de elaborare şi monitorizare a proiectelor,
aprobat de Consiliul de administraţie al BDCE prin Rezoluţia 1495 (2006), managerul de proiect înseamnă entitatea
responsabilă cu implementarea Proiectului.
ARTICOLUL 4
Monitorizarea împrumutului şi a Proiectului
4.1. Utilizarea împrumutului
4.1.1. Perioada
Tranşele trebuie să fie alocate Proiectului de către
împrumutat prin AIP în termen de 12 luni de la fiecare disponibilizare.
Pentru fiecare tranşă a împrumutului, suma tranşei care
nu este alocată Proiectului în acest interval de timp trebuie să fie restituită
BDCE în cel mult 30 de zile.
Imprumutatul, prin AIP, se angajează să suporte costul
ce decurge din această restituire. Acest cost va include costul pe care BDCE va
trebui să îl suporte datorită reinvestirii aceleiaşi sume la data restituirii,
pentru perioada rămasă până la scadenţa finală a împrumutului iniţial. Rata de
dobândă reinvestită se va determina de către BDCE pe baza condiţiilor de piaţă
la data restituirii pentru perioada respectivă. Ca urmare, costul se va calcula
luând în considerare diferenţa dintre rata de dobândă iniţială precizată în
scrisoarea suplimentară aferentă şi rata de dobândă reinvestită pentru suma,
restituită în euro pentru perioada rămasă, convenită în scrisoarea
suplimentară.
In plus, dacă o tranşă disponibilizată de BDCE nu este
alocată Proiectului sau este doar parţial alocată în intervalul de timp
menţionat în primul paragraf de mai sus, aceasta va constitui un eveniment de
tipul celor enumerate la art. 3.3 (h) al cap. 3 din normele de împrumut şi
poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea anticipată a
împrumutului în termenii art. 3.3, 3.5 şi 3.6 din normele de împrumut.
4.1.2. Implementarea Proiectului
Imprumutatul desemnează Ministerul Culturii şi Cultelor {MCC) ca AIP AIP va păstra în
structura sa şi va asigura resurse suplimentare UMP-ului existent, care a fost
deja înfiinţat în cadrul F/P 1562 (monumente istorice). Cu toate acestea,
responsabilitatea privind respectarea tuturor obligaţiilor aferente
implementării Proiectului îi revine Imprumutatului, prin AIP
4.1.2.1. Indatoriri asumate
Imprumutatul, prin AIP şi UMP, va depune toate
eforturile şi diligentele şi va exercita toate mijloacele utilizate în mod
curent, în special mijloace financiare, tehnice, sociale şi manageriale, precum
şi pe cele referitoare la protecţia mediului înconjurător, care vor fi necesare
pentru implementarea corespunzătoare a Proiectului.
4.1.2.2. Majorarea sau revizuirea costurilor
Proiectului
In cazul în care costurile Proiectului, prevăzute în anexa nr. 1 la Acord, se majorează sau vor fi
revizuite din orice motive, Imprumutatul şi AIP se vor asigura că sunt
disponibile resurse financiare suplimentare pentru finalizarea Proiectului.
In special, se va asigura, înainte ca Proiectul să fie implementat, că sunt disponibile toată finanţarea,
drepturile de proprietate asupra terenurilor şi bunurilor care sunt necesare
acestuia şi că toate activele şi instalaţiile sunt în permanenţă asigurate şi
întreţinute.
In orice caz, finanţarea parţială acordată de BDCE nu
va depăşi 70% din costul total al Proiectului, excluzând dobânda şi
comisioanele financiare, conform anexei nr. 1.
4.1.2.3. Vizibilitatea BDCE
Imprumutatul, prin AIP, va întreprinde toate demersurile
necesare pentru a face public faptul că Proiectul a
beneficiat de finanţarea BDCE. Informaţiile puse la dispoziţia presei, precum
şi documentele publice aferente Proiectului vor confirma că Proiectul a fost
realizat „cu fonduri de la Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei". In
plus, Imprumutatul şi/sau MCC vor afişa simbolul BDCE ori de câte ori se va
prezenta un anunţ public referitor la investiţiile finanţate în cadrul
Proiectului.
4.1.2.4. Alte angajamente
In plus, Imprumutatul, prin AIP, se angajează că:
- implementarea Proiectului
respectă reglementările relevante în domeniul fraudei, corupţiei şi spălării
banilor;
- implementarea Proiectului nu conduce la o încălcare
a Convenţiei europene a drepturilor omului şi a Cartei sociale europene;
- Proiectul respectă Principiile BDCE referitoare la
managementul mediului înconjurător (anexa nr. 3).
4.1.3. Achiziţii
Achiziţiile se vor efectua în conformitate cu legea
română, în prezent Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind
achiziţiile publice, conformă cu directivele Uniunii Europene în vigoare (2004/17/CE
şi 2004/18/CE) şi care nu intră deci în niciun fel de contradicţie cu liniile
directoare privind achiziţiile ale BDCE, sau în conformitate cu ultima variantă
amendată a legii naţionale privind achiziţiile publice, în vigoare la data
lansării licitaţiilor.
Imprumutatul, prin AIP, va întocmi un plan de achiziţii
înainte de disponibilizarea primei tranşe a împrumutului BDCE. Acest plan va
cuprinde activităţile care trebuie întreprinse pentru a asigura un proces
corespunzător de achiziţii şi va fi actualizat periodic, după caz.Versiunile
actualizate ale planului de achiziţii vor fi supuse spre revizuire BDCE.
In oricare dintre situaţii responsabilitatea pentru
implementarea Proiectului şi, ca urmare, responsabilitatea pentru adjudecarea
şi administrarea contractelor în cadrul Proiectului rămân Imprumutatului, prin
AIP/UMP. Contractele în derulare, adjudecate înainte de aprobarea Proiectului,
vor fi transmise în copie la BDCE împreună cu toată documentaţia necesară ce
demonstrează că respectivele contracte au fost adjudecate în conformitate cu
legea şi reglementările naţionale privind achiziţiile publice, în vigoare la
data lansării procesului de achiziţie.
BDCE nu va emite „fără comentarii" pentru
aranjamentele de achiziţii propuse de Imprumutat prin AIP/UMP, inclusiv
gruparea contractelor, procedurile aplicabile, dar îşi va rezerva dreptul de a
proceda la o analiză anterioară sau ulterioară, efectuată prin sondaj, a
documentaţiei de achiziţii, pentru a verifica dacă aceasta este în conformitate
cu legislaţia naţională privind achiziţiile publice.
Dacă în orice moment BDCE constată că o achiziţie
efectuată în cadrul Proiectului nu este în conformitate cu prevederile
menţionate anterior, îşi rezervă dreptul de a aplica prevederile art. 3.3, 3.5
şi 3.6 din normele de împrumut.
4.2. Cerinţe de
informare
4.2.1. Informaţii despre
Proiect
Imprumutatul, prin AIP/UMP, va ţine evidenţe contabile
privind Proiectul, în conformitate cu standardele internaţionale, care vor
reflecta în orice moment stadiul Proiectului şi în care se vor înregistra toate
operaţiunile efectuate şi se vor identifica activele şi serviciile finanţate cu
ajutorul împrumutului.
Imprumutatul, prin AIP/UMP, se angajează să răspundă
într-o perioadă de timp rezonabilă oricărei solicitări de informaţii din partea
BDCE şi să furnizeze orice documentaţie pe care BDCE o poate considera necesară
şi o poate solicita în mod rezonabil pentru implementarea corespunzătoare a
Acordului, în special în ceea ce priveşte monitorizarea Proiectului şi
utilizarea împrumutului.
Imprumutatul, prin AIP/UMP, va informa BDCE imediat
despre orice modificare a legislaţiei sau a reglementării în sectorul economic
relevant pentru Proiect şi în sens general despre orice eveniment care poate
influenţa îndeplinirea obligaţiilor sale asumate în cadrul Acordului. Orice
modificare a legislaţiei sau a normelor în sectorul economic relevant pentru
Proiect va constitui unul dintre evenimentele precizate la art. 3.3 (h) al cap.
3 din normele de împrumut ale BDCE şi poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea anticipată a
împrumutului, în condiţiile art. 3.3, 3.5 şi 3.6 din normele de împrumut.
4.2.2. Rapoarte de monitorizare
Cel puţin la fiecare 6 luni de la tragerea primei
tranşe din împrumut până la finalizarea întregului Proiect, Imprumutatul, prin
AIP/UMP, va transmite BDCE un raport de monitorizare, Imprumutatul va
transmite, de asemenea, un raport de monitorizare înaintea fiecărei trageri, cu
excepţia primei tranşe. Aceste rapoarte trebuie să fie considerate satisfăcătoare
de către BDCE înainte de efectuarea oricărei disponibilizări.
Anexa nr. 4 conţine formatul în care se precizează
informaţiile minime pe care BDCE le solicită în rapoartele de monitorizare. Pot
fi utilizate formate alternative care cuprind aceleaşi informaţii.
In orice situaţie, rapoartele de monitorizare vor
include:
- situaţia alocării tranşelor disponibilizate din
împrumut;
- stadiul planului de finanţare al Proiectului şi al
planului de achiziţii al acestuia;
- stadiul Proiectului din
punctul de vedere al stadiului fizic şi al cheltuielilor efectuate;
- detalii privind managementul Proiectului.
4.2.3. Raportul privind finalizarea Proiectului
La finalizarea fizică a întregului Proiect,
Imprumutatul, prin AIP/UMP, va prezenta un raport final conţinând evaluarea
efectelor economice, financiare, sociale şi a efectelor asupra mediului
înconjurător pe care le-a avut Proiectul. Acest raport trebuie considerat
satisfăcător de către BDCE.
4.2.4. Misiuni de monitorizare
Imprumutatul, prin AIP/UMP, se
angajează să primească favorabil orice misiune de monitorizare efectuată de
către salariaţii BDCE sau de consultanţi externi angajaţi de BDCE şi să asigure
cooperarea necesară pentru aceste misiuni de monitorizare prin facilitarea
oricărei vizite posibile la amplasamentul Proiectului. In special, BDCE poate
efectua la faţa locului un audit al contabilităţii Proiectului, realizat de
unul sau mai mulţi consultanţi, la alegerea acesteia, pe cheltuiala
Imprumutatului, în cazul neonorării la scadenţă de către Imprumutat a oricărei
obligaţii asumate în cadrul împrumutului.
ARTICOLUL 5
Incetarea
obligaţiilor Imprumutatului
După ce întreaga sumă a acestui împrumut şi toate
dobânzile şi alte costuri ce decurg din acesta, în special acele sume prevăzute
la art. 6 şi 7, au fost plătite corespunzător, Imprumutatul va fi pe deplin
eliberat de obligaţiile sale faţă de BDCE. In ceea ce priveşte obligaţiile
stipulate în art. 4.2.1 şi 4.2.4, acestea vor continua să existe în scopul
evaluării ulterioare a Proiectului, evaluare ce va avea loc într-un interval
rezonabil de timp, care nu va depăşi 7 ani după finalizarea Proiectului.
ARTICOLUL 6
Dobânda pentru întârziere
Pentru disponibilizările în euro şi fără a contraveni
oricărui alt recurs aflat la dispoziţia BDCE prin Acord şi prin normele de
împrumut sau în alt fel, dacă Imprumutatul nu plăteşte întreaga dobândă sau
orice altă sumă datorată, conform Acordului, cel mai târziu la data scadenţei
specificate, Imprumutatul trebuie să plătească o dobândă suplimentară la suma
datorată şi neplătită integral egală cu dobânda EURIBOR la o lună valabilă la
data scadenţei, la ora 11:00 a.m. (ora locală la Bruxelles), plus 2,5% pe an,
calculată de la data scadenţei acestei sume până la data efectuării plăţii.
Rata EURIBOR la o lună, aplicabilă,
va fi actualizată la fiecare 30 de zile.
ARTICOLUL 7
Costuri asociate
Toate impozitele şi taxele de orice fel, datorate şi
plătite, şi toate cheltuielile rezultate fie din încheierea, executarea,
lichidarea, anularea sau suspendarea Acordului, în totalitate sau parţial, fie
din garantarea sau refinanţarea împrumutului acordat, împreună cu toate actele
judiciare şi extrajudiciare, care decurg din acest împrumut, vor fi suportate
de către Imprumutat.
Totuşi, se vor aplica prevederile art. 4.7 al cap. 4
din normele de împrumut pentru costurile procedurilor de arbitraj menţionate în
acest cap. 4.
ARTICOLUL 8
Pari passu şi
garanţii
Imprumutatul declară că niciun alt angajament nu a fost
făcut şi nu va fi făcut în viitor, care ar putea conferi unei terţe părţi un
regim preferenţial, un drept preferenţial de plată, o colaterală sau o garanţie
de orice natură ar fi, care ar putea conferi drepturi sporite asupra unor terţi
(denumită în continuare garanţie).
Dacă o astfel de garanţie a fost totuşi acordată unei
terţe părţi, Imprumutatul este de acord să întocmească sau să furnizeze o
garanţie identică în favoarea BDCE sau, când este împiedicat să o facă, să
ofere o garanţie echivalentă şi să stipuleze formarea unei astfel de garanţii în favoarea BDCE.
Nerespectarea acestor prevederi reprezintă un caz de
neîndeplinire a obligaţiilor, după cum se prevede în art. 3.3 (h) din cap. 3 al
normelor de împrumut ale BDCE, şi poate conduce la suspendarea, anularea sau
rambursarea anticipată a împrumutului în condiţiile art. 3.3, 3.5 şi 3.6 din
normele de împrumut.
ARTICOLUL 9
Reprezentări şi certificări
Imprumutatul prezintă şi certifică faptul că:
- autorităţile sale competente I-au autorizat să
încheie Acordul şi au dat în acest sens semnatarilor autorizarea pentru aceasta,
în conformitate cu legile, decretele, reglementările, articolele asocierii şi
cu alte texte aplicabile acestuia;
- întocmirea şi semnarea Acordului nu contravin
legilor, decretelor, reglementărilor, articolelor asocierii şi altor texte
aplicabile acestuia şi toate permisele, licenţele şi autorizaţiile necesare
acestuia au fost obţinute şi vor rămâne valabile pe toată durata împrumutului.
Orice modificare referitoare la reprezentările şi
certificările de mai sus trebuie, pe toată durata împrumutului, să fie
notificată imediat BDCE şi trebuie să fie furnizate toate documentele
justificative.
ARTICOLUL 10
Relaţii cu terţii
Imprumutatul nu poate invoca, în cadrul utilizării
împrumutului, niciun fapt referitor la relaţiile sale cu terţe părţi, în vederea
evitării îndeplinirii, totale sau parţiale, a obligaţiilor sale ce decurg din
Acord.
BDCE nu poate fi implicată în disputele care ar putea
să apară între Imprumutat şi terţe părţi, iar costurile, indiferent de natura
lor, efectuate de către BDCE datorită oricărei reclamaţii, şi în special toate
costurile juridice sau de judecată, vor fi suportate de Imprumutat.
ARTICOLUL 11
Interpretarea Acordului
Imprumutatul declară că a luat cunoştinţă de normele de
împrumut şi că a primit o copie a acestora.
Atunci când există o contradicţie între oricare
prevedere din normele de împrumut şi oricare prevedere a Acordului, va prevala
prevederea Acordului.
Titlurile paragrafelor, secţiunilor şi capitolelor
Acordului nu vor servi la interpretarea acestuia.
In nicio situaţie nu se va presupune că BDCE a renunţat
tacit la vreun drept care i-a fost acordat prin Acord.
ARTICOLUL 12
Legea aplicabilă
Acordul şi garanţiile negociabile legate de acesta vor
fi guvernate de regulile BDCE, după cum este specificat în prevederile art. 1,
paragraful 3 al celui de-al Treilea Protocol din data de 6 martie 1959 la
Acordul general pentru privilegii şi imunităţi al Consiliului Europei din data
de 2 septembrie 1949 şi, în secundar, dacă este cazul, de legea franceză.
Diferendele dintre părţile la Acord vor face obiectul
arbitrajului, în condiţiile specificate în cap. 4 din normele de împrumut.
ARTICOLUL 13
Executarea unei hotărâri de arbitraj
Părţile contractante convin să nu facă uz de niciun
privilegiu, imunitate sau legislaţie în faţa niciunei autorităţi
jurisdicţionale sau de alt fel, fie ea naţională sau internaţională, în vederea
împiedicării punerii în aplicare a unei decizii date în condiţiile specificate
în cap. 4 al normelor de împrumut.
ARTICOLUL 14
Notificări
Orice notificare sau alte comunicări care vor fi date
sau efectuate în cadrul Acordul către BDCE sau către Imprumutat vor fi în scris
şi vor fi considerate pe deplin acordate sau efectuate dacă sunt predate
personal, transmise par avion sau pe fax de către o parte celeilalte părţi la acea adresă a părţii
specificată mai jos.
Pentru Imprumutat:
Ministerul Economiei şi Finanţelor
Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5,
Bucureşti, România
In atenţia: ministrului economiei şi finanţelor,
secretarului de stat şi/sau directorului general al Direcţiei generale a
finanţelor publice externe.
Fax: +4021 312 67 92
Pentru BDCE:
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei
55 Avenue Kleber
75 116 Paris
In atenţia: Departamentului de programe
Fax: +33 1 47 55 37 52
Toate comunicările care vor fi date sau efectuate vor
fi în limba engleză sau franceză ori, dacă sunt în altă limbă, vor fi însoţite
de o traducere autorizată a acestora în limba engleză sau franceză, atunci când
BDCE solicită acest lucru.
ARTICOLUL 15
Intrarea în vigoare
Acordul va intra în vigoare după semnarea lui de către
BDCE şi Imprumutat şi după aprobarea lui de către autorităţile române, în baza
confirmării în scris a acestui lucru primite de către BDCE de la Imprumutat.
ARTICOLUL 16
Exemplarele Acordului
Acordul este întocmit în două exemplare originale,
fiecare dintre acestea fiind egal autentice.
Câte un original este păstrat de fiecare dintre părţile
contractante.
Bucureşti, 4 mai 2007
Pentru România,
Varujan Vosganian,
ministrul economiei şi finanţelor
Paris, 14 mai 2007
Pentru BDCE,
Apolonio Ruiz Ligero,
viceguvernator
ANEXA Nr. 1
DESCRIEREA PROIECTULUI
I.
F/P
|
1572(2006)
|
Imprumutat
|
România
|
Aprobarea Consiliului de administraţie
|
7 septembrie 2006 CA/PV/243/2006
|
Suma aprobată
|
116.200.000 EUR
|
II.
Domenii de intervenţie:
|
Imbunătăţirea condiţiilor de viată în zonele urbane şi rurale
|
Lucrările planificate:
|
Proiectul propus în domeniul îmbunătăţirii condiţiilor de viaţă
în zonele urbane şi rurale va permite finalizarea construcţiei, reabilitarea,
renovarea sau modernizarea unui număr de clădiri culturale prioritare,
selectate preliminar, la data prezentării solicitării de împrumut, după cum
urmează:
- finalizarea construcţiei Bibliotecii Naţionale, Bucureşti;
- reabilitarea Teatrului Naţional
„LL.Caragiale", Bucureşti;
- reabilitarea Teatrului Naţional de Operetă, Bucureşti;
- reabilitarea Palatului Cantacuzino, Bucureşti; şi
- reabilitarea Teatrului Maghiar de Stat, Cluj-Napoca.
|
|
In cea mai mare parte, investiţiile se vor concentra pe
îmbunătăţirea stabilităţii structurale a clădirilor şi pe modernizarea
instalaţiilor şi a echipamentelor acestora, în vederea asigurării unor
condiţii sigure şi satisfăcătoare de funcţionare a edificiilor şi a
asigurării confortului (iluminare, aerisire, instalaţii sanitare etc.) şi a
securităţii (acces, inclusiv pentru persoanele cu dizabilităţi, protecţie
împotriva incendiilor) pentru interpreţi, public şi administraţie. In funcţie
de fiecare edificiu în parte se vor putea efectua lucrări de restaurare sau
modernizare a calităţilor funcţionale şi estetice originale, lucrări
suplimentare de construcţie sau lucrări de reamenajare interioară. Toate
investiţiile avute în vedere pentru consolidarea structurală şi modernizarea instalaţiilor
şi echipamentelor vor respecta normele şi standardele tehnice existente, în
mod special pe cele aplicabile ansamblelor de clădiri publice, şi pe cele
aferente construcţiilor în zone predispuse la mişcări seismice.
In plus faţă de cele de mai sus, Proiectul va finanţa
actualizarea sau elaborarea studiilor de fezabilitate, proiecte tehnice,
supervizarea lucrărilor, autorizaţii şi permise şi furnizarea de echipamente
sau bunuri, precum şi costuri de administrare a Proiectului (cum ar fi
salariile personalului şi onorarii pentru consultanţi, consumabile, bunuri şi
echipamente, comunicaţii şi costuri de deplasare etc).
|
Localizare:
|
Pe întreq teritoriul României
|
Costul total al Proiectului:
|
165.980.000 EUR
|
Detalierea estimativă a costului:
|
în EUR
Proiectare, lucrări, supervizare lucrări şi
echipamente 163.980.000
Autorizaţii şi permise 1.500.000
Administrare proiect
500.000
TOTAL:
165.980.000
|
Planul de finanţare:
|
116.200.000 EUR
BDCE
70% 49.780.000 EUR Guvernul
României 30%
|
Stadiul lucrărilor la momentul prezentării solicitării:
|
Aproximativ 26%
|
Graficul lucrărilor:
|
2006-2009
|
Condiţii specifice:
|
Inaintea primei traaeri:
- Imprumutatul şi AIP vor încheia un acord de împrumut subsidiar
în care să se stipuleze, printre altele, rolurile şi responsabilităţile
părţilor implicate;
-Imprumutatul, prin AIP, va confirma
oficial că UMP dispune de resurse corespunzătoare pentru realizarea misiunii
în cadrul Proiectului, suplimentar sarcinilor legate de implementarea
Proiectului F/P 1562, aflat, de asemenea, în supravegherea acesteia;
- AIP va comunica BDCE, pentru fiecare
subproiect, indicatorii monitorizaţi în prezent pentru crearea condiţiilor de
evaluare a performanţelor viitoare ale Proiectului;
-Iîmprumutatul, prinAIP/UMP, va elabora un plan iniţial de
achiziţii, ce poate fi actualizat periodic, dacă este necesar, şi care va fi
revizuit de BDCE. Acest plan va cuprinde activităţile ce vor fi întreprinse
pentru a asigura un proces corespunzător de achiziţii.
Pe parcursul implementării, dat fiind impactul neaativ al aulei
asupra situaţiei tehnice a clădirii Bibliotecii Naţionale, autorităţile
române vor întreprinde măsurile ce se impun pentru a finaliza transferul de
proprietate al aulei de la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului
la AIP şi pentru a mobiliza resursele financiare necesare în vederea
finalizării lucrărilor de reabilitare a întregului edificiu.
|
III.
Criterii de eligibilitate:
(pe domenii de intervenţie):
|
Proiectul îndeplineşte criteriile de eligibilitate stabilite în
Rezoluţia 1495 (2006) şi astfel contribuie la coeziunea socială în tară.
|
IV.
Efecte sociale
(pe domenii de intervenţie):
|
Obiectivul general al Proiectului este acela de a diversifica şi
a îmbunătăţi calitatea vieţii culturale prin asigurarea unor spaţii
corespunzătoare de desfăşurare a unor activităţi culturale cu un public larg.
Ca urmare, ar trebui să asigure accesul permanent la cultură, să diversifice
oferta culturală şi să încurajeze populaţia locală să participe la
dezvoltarea economică şi culturală a comunităţii. Prin restaurarea aspectelor
funcţionale şi prin stabilirea unor condiţii tehnice şi de siguranţă
satisfăcătoare pentru instituţiile culturale, proiectul va îmbunătăţi şi
condiţiile de lucru ale personalului. In final, modernizarea instalaţiilor şi
a echipamentelor ar trebui să contribuie la reducerea costurilor de operare
şi de întreţinere ale clădirilor culturale incluse în sfera Proiectului. In
plus, faţă de contribuţia sa la dezvoltarea culturală, Proiectul va conduce
la crearea a circa 1.500 de locuri de muncă temporare pe parcursul perioadei
de implementare a lucrărilor de reabilitare/renovare.
|
ANEXA Nr. 2
SCRISOARE SUPLIMENTARĂ
pentru un împrumut cu rată variabilă
- Model -
F/P [număr] - tranşa [număr]
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
Scrisoare suplimentară la Acordul-cadru de împrumut (Acordul) din data de [data]
între
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI (denumită în
continuare BDCE)
si
ROMÂNIA
(denumită în continuare Imprumutat)
Prezenta scrisoare suplimentară şi acordul stabilesc
termenii şi condiţiile convenite pentru tranşa [număr], aşa cum este specificat
în art. [număr] din Acord.
Suma împrumutului:
[valuta si suma]
Maturitate:
20 de ani maturitate finală, cu o perioadă de graţie
de 5 ani
EURIBOR [introduceţi
definiţia EURIBOR]
Rata variabilă a
dobânzii: EURIBOR la 6 luni plus [număr] puncte de bază [net] pe an
Reuters
[referinţă]
Plata
dobânzii: In
rate semestriale
Numitorul
fracţiei: actual/360
zile, Convenţia privind ziua lucrătoare următoare modificată
Zi
lucrătoare
Conform definiţiei din Acord
Data de
disponibilizare [data]
Instrucţiuni de plată
(Imprumutat) Numărul contului [număr] al
[numele băncii şi oraşului], CODUL SWIFT: [cifrul] prin
[nume
bancă corespondentă şi oraşul], CODUL SWIFT [cifrul]
Instrucţiuni de plată (BDCE) Conform art. 3.4 din Acord
Rata dobânzii va fi calculată pentru fiecare perioadă
de [6] luni începând de la data de disponibilizare. Dobânda va fi fixată cu
două zile lucrătoare înaintea fiecărei noi perioade de dobândă. BDCE va informa
Imprumutatul despre dobânda datorată la fiecare [6] luni. Plata dobânzii va
avea loc în [ziua, luna]2) a fiecărui an şi pentru prima dată la [data] [se listează datele
de plată şi ratele de capital datorate pentru fiecare dată]
Toate plăţile vor fi efectuate în contul BDCE conform
instrucţiunilor de plată (BDCE) descrise mai sus.
Aceste prevederi fac obiectul înţelegerii „Convenţia
privind ziua lucrătoare următoare modificată", a cărei definiţie se
găseşte în Acord, semnat între BDCE şi Imprumutat la
[data].
[Oraşul , data]
Pentru Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei,
.........................................................................
[Oraşul, data]
Pentru [nume Imprumutat],
.......................................................................
Pentru [nume Garant],
.......................................................................
2) Se precizează două date pentru plăţile semestriale.
ANEXA Nr. 3
PRINCIPII
privind managementul mediului
Scopul principiilor de analizare a aspectelor de mediu,
prezentate mai jos, este următorul:
1. asigurarea că proiectele finanţate de către BDCE au
fost supuse unei analize prealabile (evaluare prealabilă) şi că aspectele
legate de mediu ale acestora sunt luate în considerare;
2. evitarea oricăror riscuri sau litigii legate de
mediu, care ar putea periclita implementarea şi funcţionarea Proiectului;
3. asigurarea că toate costurile aferente oricăror posibile
măsuri de protecţie a mediului sunt estimate şi integrate în costul total al
Proiectului.
Imprumutatul trebuie să furnizeze toate informaţiile
necesare pentru evaluarea de mediu a proiectului.
Proiectele realizate în cadrul unui stat membru sau
candidat al Uniunii Europene sau în cadrul unei ţări ce aparţine Spaţiului
Economic European (SEE) trebuie să respecte reglementările europene de mediu,
ale căror principii majore sunt:
• principiul precauţiei,
principiul prevenirii, principiul conform căruia se acordă prioritate
soluţionării problemelor de mediu la sursă şi principiul conform căruia
„poluatorul plăteşte";
• directivele europene privind studiile de impact
asupra mediului (SIM);
• directivele europene privind producţia industrială,
gestionarea apei şi a deşeurilor, poluarea solului şi a aerului şi protecţia
naturii.
In plus, proiectele trebuie să respecte toate
acordurile şi convenţiile internaţionale în materie.
Pentru proiectele implementate
în alte state membre ale BDCE se vor aplica aceleaşi principii, cu condiţia ca
acestea să fie compatibile cu legile şi condiţiile naţionale.
Prevederile de analiză a aspectelor de mediu aplicabile
tuturor proiectelor sunt următoarele:
A. Impactul asupra mediului
• Fiecare proiect va fi supus unei analize preliminare
pentru a se identifica potenţialele pagube pe care acesta le-ar putea provoca
asupra mediului
•Această analiză ar trebui să ofere posibilitatea de a
clasifica proiectele în funcţie de criteriile relevante definite în Directiva
CEE/337/85 referitoare la evaluarea impactului anumitor proiecte publice sau
private asupra mediului
• In cazul proiectelor a căror implementare şi/sau
funcţionare pot avea un risc potenţial crescut de producere a unor daune asupra
mediului este obligatorie efectuarea unui studiu de impact asupra mediului de
către un organism independent
B. Riscuri de mediu
• Fiecare proiect va fi supus unei analize preliminare
de identificare a riscurilor de mediu ce ar putea
periclita implementarea şi/sau funcţionarea corectă a acestuia
• Nişte exemple neexhaustive de proiecte riscante sunt
cele realizate:
- pe foste terenuri de depozitare a deşeurilor
industriale (riscuri de contaminare a solurilor şi a apelor de subteran)
- în locuri aflate în apropierea instalaţiilor
periculoase
- în zone expuse pericolului de inundaţii
- în zone cu risc seismic crescut (riscuri de
cutremure, alunecări de teren etc.)
• pentru orice proiect ce prezintă probabilitatea de a
fi expus la riscuri substanţiale de mediu este obligatorie efectuarea unei evaluări
de mediu (EM)
EM trebuie să includă o analiză a măsurilor întreprinse
pentru a preveni riscurile de mediu apărute.
ANEXA Nr. 4
Raport privind stadiul Proiectului
ROMÂNIA
Finalizarea
construcţiei, renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale de interes
public
Sumarul stadiului Proiectului
|
Cost Proiect:
Sumă împrumut BDCE:
Cofinanţarea asigurată de la Guvern:
|
Obiective de Dezvoltare:
|
Data intrării în vigoare:
Data limită de tragere:
Anii de implementare:
|
Agenţia de implementare:
Componentele Proiectului:
|
% tras la data de (data)
|
Istoricul tragerilor (la sfârşitul perioadei)
Curent
Estimat
Informaţii privind tragerile actualizate anexate
|
Sumarul stadiului Proiectului
Stadiul implementării în prezent este
următorul:
Raportul privind stadiul pe fiecare subproiect
Administrare Proiect
Cost Proiect şi finanţare
Implementarea financiară a proiectului pe activităţi pentru
perioada (perioada curentă)
Implementarea tehnică a Proiectului pe activităţi pentru perioada
(perioada curentă)
Achiziţii pentru perioada (perioada curentă)
Plan de achiziţii (pentru perioada viitoare)
Monitorizare şi evaluare
Probleme specifice Proiectului
|
Raport narativ privind stadiul Proiectului
Costuri în EUR
Ţara: România
PROIECT F/P 1572 (2006) - Finalizarea construcţiei,
renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public
fără TVA
Data.....................
DESCRIERE
|
Cheltuieli
efectuate
la data
|
Cheltuieli viitoare
|
Cost total
|
% cheltuit
|
Total cost
contractat
la data
de.......
|
% angajat
|
Modificări/ comentarii
|
Subproiect
|
Localizare
|
Articole bugetare
|
Cost planificat estimat
|
până la finalizare
|
din care
următoarele
6 luni
|
A
|
B
|
C=A+B
|
D=A/C
|
E
|
F = E/C
|
|
Biblioteca Naţională a României (sediul central)
|
Bucureşti
|
Proiectare şi asistenţă tehnică
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Echipamente
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Supervizare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Teatrul Naţional „LL. Caragiale" (clădirea principală)
|
Bucureşti
|
Proiectare şi asistenţă tehnică
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Echipamente
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Supervizare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Teatrul Naţional de Operetă (Sala Omnia)
|
Bucureşti
|
Proiectare şi asistenţă tehnică
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Echipamente
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Supervizare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Palatul Cantacuzino (clădirea principală)
|
Bucureşti
|
Proiectare şi asistenţă tehnică
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Echipamente
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Supervizare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Teatrul Maghiar
de Stat
(clădirea principală)
|
Cluj- Napoca
|
Proiectare şi asistenţă tehnică
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Echipamente
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Supervizare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL SUBPROIECTE:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Autorizaţii si permise
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Administrare Proiect
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL COSTURI ADMINISTRATIVE:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL qeneral, din care:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BDCE*)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Guvern
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 1
*) Raportul de monitorizare trebuie completat cu un
extras privind utilizarea Contului Special al Imprumutului BDCE.
Cost cumulat pe metode de achiziţii
Ţara: România
Data.............
PROIECT F/P 1572 (2006) - Finalizarea construcţiei, renovarea
sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public
Categorii de cheltuieli
|
Metoda de achiziţie
|
Cost total
|
Modificări/ comentarii
|
LD
|
LR
|
Altele
|
1. Lucrări
|
|
|
|
|
|
2. Bunuri şi echipamente
|
|
|
|
|
|
3. Servicii (proiectare şi supervizare)
|
|
|
|
|
|
4. Diverse
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 2A
Abrevieri:
LD: licitaţie deschisă
LR: licitaţie restrânsă
LISTA
contractelor adjudecate
Ţara: România
PROIECT F/P 1572 (2006) - Finalizarea construcţiei,
renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public
Data...................
Descriere contract
|
Dată contract
|
Adjudecat
(nume contractor)
|
Metoda de achiziţie*)
|
COST
fără TVA
|
Preţ fix (da/nu)
|
Suma achitată la data...
|
Perioada de implementare
|
Data de recepţie
|
Modificări/ comentarii
|
Valuta
|
Suma
|
Inceput
|
Sfârşit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 2B
*) Abrevieri utilizate:
LD= licitaţie deschisă; LR= licitaţie restrânsă; DC=
dialog competitiv; N= negociere; CS= concurs de soluţii.
GRAFICUL LUCRĂRILOR
- Diagrama -
Data...................
Ţara:
România
PROIECT F/P 1572 (2006) - Finalizarea construcţiei,
renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public
DESCRIERE
|
Activitate
|
Inainte de 2007
|
2007
|
2008
|
2009
|
% lucrări finalizate
|
Modificări/ comentarii
|
Subproiect
|
Localizare
|
S2
|
S3
|
S4
|
S5
|
S6
|
S7
|
Biblioteca Naţională a României (sediul central)
|
Bucureşti
|
Proiectare şi asistentă tehnică
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Echipament
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Supervizare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Teatrul Naţional
„LL. Caragiale"
(clădirea principală)
|
Bucureşti
|
Proiectare şi asistentă tehnică
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Echipament
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Supervizare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Teatrul Naţional de Operetă (Sala Omnia)
|
Bucureşti
|
Pregătire proiect
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Achiziţionare proiect şi lucrări
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Proiect tehnic
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Palatul Cantacuzino (clădirea principală)
|
Bucureşti
|
Pregătire proiect
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Achiziţionare proiect şi lucrări
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Proiect tehnic
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Teatrul Maghiar de Stat (clădirea principală)
|
Cluj- Napoca
|
Pregătire proiect
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Achiziţionare proiect şi lucrări
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Proiect tehnic
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 3
INDICATORI DE PERFORMANŢĂ*)
Data........................
Ţara: România
PROIECT F/P 1572 (2006) - Finalizarea construcţiei,
renovarea sau reabilitarea clădirilor culturale de interes public fără TVA
Descriere
|
Comentarii
|
Subproiect
|
Parametrii
|
U.M.
|
An
|
Actual
|
Ţinta
|
Rezultat
|
Biblioteca Naţionala a României (noul sediu central)
|
Utilizatori bibliotecă
|
Numar
|
2006
|
|
|
|
|
2007
|
|
|
2008
|
|
|
2009
|
|
|
|
|
Cheltuieli anuale de funcţionare şi
intretinere
|
€
|
2006
|
|
|
|
|
2007
|
|
|
2008
|
|
|
2009
|
|
|
|
|
Venituri anuale
|
€
|
2006
|
|
|
|
|
2007
|
|
|
2008
|
|
|
2009
|
|
|
|
|
Teatrul National "LL. Caragiale" (clădire principală)
|
Spectatori
|
Numar
|
2006
|
|
|
|
|
2007
|
|
|
2008
|
|
|
2009
|
|
|
|
|
Spectacole/ Evenimente
|
Numar
|
2006
|
|
|
|
|
2007
|
|
|
2008
|
|
|
2009
|
|
|
|
|
Cheltuieli anuale de funcţionare si intretinere
|
€
|
2006
|
|
|
|
|
2007
|
|
|
2008
|
|
|
2009
|
|
|
|
|
Venituri anuale
|
€
|
2006
|
|
|
|
|
2007
|
|
|
2008
|
|
|
2009
|
|
|
|
|
Teatrul National de Opereta (sala Omnia)
|
Spectatori
|
Numar
|
2006
|
|
|
|
|
2007
|
|
|
2008
|
|
|
2009
|
|
|
|
|
Spectacole/Evenimente
|
Numar
|
2006
|
|
|
|
|
2007
|
|
|
2008
|
|
|
2009
|
|
|
|
|
Cheltuieli anuale de funcţionare si intretinere
|
€
|
2006
|
|
|
|
|
2007
|
|
|
2008
|
|
|
2009
|
|
|
|
|
Venituri anuale
|
€
|
2006
|
|
|
|
|
2007
|
|
|
2008
|
|
|
2009
|
|
|
|
|
*) Tabelul nr. 4 este reprodus în facsimil.
Descriere
|
Comentarii
|
Subproiect
|
Parametrii
|
U.M.
|
An
|
Actual
|
Ţinta
|
Rezultat
|
Palatul Cantacuzino (clădire principala)
|
Vizitatori
|
Numar
|
2006
|
|
|
|
|
2007
|
|
|
2008
|
|
|
2009
|
|
|
|
|
Expoziţii / Evenimente
|
Numar
|
2006
|
|
|
|
|
2007
|
|
|
2008
|
|
|
2009
|
|
|
|
|
Cheltuieli anuale de funcţionare si intretinere
|
€
|
2006
|
|
|
|
|
2007
|
|
|
2008
|
|
|
2009
|
|
|
|
|
Venituri anuale
|
€
|
2006
|
|
|
|
|
2007
|
|
|
2008
|
|
|
2009
|
|
|
|
|
Teatrul Maghiar de Stat (clădire
principală)
|
Spectatori
|
Numar
|
2006
|
|
|
|
|
2007
|
|
|
2008
|
|
|
2009
|
|
|
|
|
Spectacole/eveni mente
|
Numar
|
2006
|
|
|
|
|
2007
|
|
|
2008
|
|
|
2009
|
|
|
|
|
Cheltuieli anuale de funcţionare si intretinere
|
€
|
2006
|
|
|
|
|
2007
|
|
|
2008
|
|
|
2009
|
|
|
|
|
Venituri anuale
|
€
|
2006
|
|
|
|
|
2007
|
|
|
2008
|
|
|
2009
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 4
|__| va fi completat
Sa inceputul programului şi inainte de finanţarea proiectului
|__| va fi completat la finalizarea programului
|__| va fi completat
de parcursul implementării programului