ACORD Nr. 0 din 5
decembrie 2005
intre Romania si Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei*)
ACT EMIS DE:
ACT INTERNATIONAL
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 898 din 6 noiembrie 2006
România, prin Ministerul Finanţelor Publice, Bucureşti, România
(denumită în continuare Imprumutat), pe de o parte,
şi
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei,
organizaţie internaţională, Paris (denumită în continuare BDCE), pe de altă parte,
având în vedere solicitarea transmisă de Guvernul României prin
două scrisori datate 5 martie şi 13 martie 2004 şi printr-o scrisoare primită
de BDCE în data de 28 februarie 2005,
luând în considerare Rezoluţia Consiliului de administraţie al BDCE
1424 (1997), a patra ediţie revizuită,
având în vedere cel de-al treilea Protocol la Acordul general
pentru privilegii şi imunităţi al Consiliului Europei,
ţinând cont de articolele Normelor de
împrumut ale BDCE din 6 octombrie 1970,
au convenit următoarele:
ARTICOLUL 1
Condiţii generale
Acest împrumut este acordat în cadrul condiţiilor generale ale
actualelor Norme de împrumut ale BDCE şi în cadrul condiţiilor speciale stabilite prin
prezentul acord-cadru de împrumut (denumit în continuare Acordul), prin anexele acestuia şi scrisorile sale suplimentare (denumite în
continuare scrisori suplimentare).
*) Traducere.
ARTICOLUL 2
Proiectul
BDCE acordă Imprumutatului, care acceptă, un împrumut pentru
finanţarea parţială a F/P 1480 (2004), aprobat de către Consiliul de
administraţie al BDCE la 25-26 mai 2004 şi ulterior modificat la 17 iunie 2005
(F/P 1480 Add1), referitor la înfiinţarea a aproximativ 20 de centre care pot
oferi adăpost pentru zi şi noapte pentru 300 de copii şi instruirea a
aproximativ 150 de asistenţi sociali în activităţi specifice, în special în
domeniul prevenirii şi eliminării dependenţei de droguri.
Acest împrumut este acordat de BDCE luând în considerare angajamentul asumat de Imprumutat de a utiliza acest
împrumut exclusiv pentru finanţarea proiectului individual descris în anexa nr.
1 (denumit în continuare Proiectul) şi de a realiza acest Proiect, prin Autoritatea Naţională pentru
Protecţia Drepturilor Copilului (ANPDC), în condiţiile care sunt detaliate în anexa nr. 1.
Orice schimbare a modului în care împrumutul este aplicat, care nu
a primit aprobarea BDCE, poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea
imediată a împrumutului, conform prevederilor art. 13
din Normele de împrumut ale BDCE.
ARTICOLUL 3
Imprumutul
3.1. Condiţii financiare
Valoarea împrumutului acordat este de 3.300.000 EUR (trei milioane
trei sute de mii euro).
In conformitate cu prevederile anexei nr. 1, împrumutul va fi disponibilizat în tranşe.
Fiecare tranşă a împrumutului va fi pentru o perioadă care nu va
depăşi 15 ani, incluzând o perioadă de graţie de 5 ani.
Pentru fiecare tranşă, valoarea, rata dobânzii, valuta, data de
disponibilizare, perioada de rambursare şi conturile de remitere ale fiecărei
părţi vor fi stabilite de comun acord, prin fax, de către Imprumutat şi BDCE.
O scrisoare suplimentară la Acord, precizând condiţiile pentru
fiecare tranşă, va fi întocmită la momentul tragerii, în formatul stabilit in anexa nr. 2.
Ca urmare a aprobării F/P 1480 Add1 de către Consiliul de
administraţie al BDCE pe data de 17 iunie 2005, la condiţiile de împrumut BDCE
se va aplica o subvenţionare a ratei dobânzii din contul selectiv fiduciar, ce
nu va depăşi suma de 264.000 euro, echivalentul a 100 p.b. calculate pe baza
unui împrumut de 10 ani, cu o perioadă de graţie de 5 ani. Cu toate acestea,
rata dobânzii, după scăderea subvenţiei de rată a dobânzii, nu poate niciodată
să scadă sub zero.
3.2. Trageri şi comisioane de neefectuare a tragerilor
Tragerea sumelor împrumutului în mai multe tranşe se va efectua în
conformitate cu stadiul implementării Proiectului.
Prima tragere trebuie să aibă loc în cel mult 18 luni de la data
aprobării Proiectului F/P 1480 Add (2005).
Tragerile ulterioare vor fi efectuate pe baza declaraţiilor
Imprumutatului, referitoare la stadiul implementării (şi la previziunile
privind stadiul lucrărilor în anul curent).
BDCE va percepe Imprumutatului un comision de neefectuare a
tragerilor de 0,50% (pe an, plătibil în rate
trimestriale la sfârşitul trimestrului), aplicat la diferenţa dintre sumele
care trebuiau să fie trase (conform plafoanelor valorice minime stabilite mai
jos) şi sumele disponibilizate efectiv. Plafoanele valorice menţionate sunt
următoarele:
(i) dacă tragerile efectuate în termen de 18 luni de la data
aprobării Proiectului F/P 1480 Add1 reprezintă mai puţin de 20% din totalul sumei aprobate a împrumutului;
(ii) dacă tragerile efectuate în termen de 24 de luni de la data aprobării
Proiectului F/P 1480 Add1 reprezintă mai puţin de 30%
din totalul sumei aprobate a împrumutului;
(iii) dacă tragerile efectuate în termen de 36 de luni de la data aprobării Proiectului F/P 1480
Add1 reprezintă mai puţin de
50% din totalul sumei aprobate a împrumutului.
3.3. Mobilizare
In scopul mobilizării tranşelor împrumutului, Imprumutatul va
transmite BDCE, înaintea efectuării fiecărei trageri, angajamentul de plată
anexat (anexa nr. 3) pentru fiecare tranşă.
Angajamentul de plată este întocmit şi plătibil în valuta în care
tranşa a fost disponibilizată.
3.4. Domiciliu
Toate sumele datorate de Imprumutat în cadrul acestui împrumut sunt
plătibile BDCE în euro, în contul BDCE nr. 92 87 384, deschis la Deutsche Bank,
Frankfurt, prin notificare telex, care va fi trimisă BDCE de banca însărcinată
de către Imprumutat cu efectuarea plăţii, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea
fiecărei plăţi.
3.5. Date
Prevederile art. 3 fac obiectul Convenţiei privind ziua lucrătoare
următoare modificată. Convenţia privind ziua lucrătoare următoare modificată
înseamnă o convenţie prin care dacă data specificată va cădea într-o zi
care nu este o zi lucrătoare [zi lucrătoare înseamnă o zi în care
Sistemul TARGET (Sistemul de transfer rapid automat transeuropean cu privire la
decontările brute în timp real) funcţionează], acea dată va fi prima zi care
urmează acelei zile, care este zi lucrătoare, cu condiţia ca acea zi să nu cadă
în următoarea lună calendaristică, caz în care acea dată va fi prima zi care
precedă acea zi, care este zi lucrătoare.
ARTICOLUL 4
Monitorizarea împrumutului şi Proiectului
4.1. Utilizarea împrumutului
4.1.1. Perioada
Sumele împrumutului pentru fiecare tranşă trebuie să fie utilizate
de Imprumutat, prin ANPDC, pentru finanţarea Proiectului, în termen de 12 luni
de la disponibilizarea acesteia de către BDCE.
4.1.2. Implementarea Proiectului
Pentru implementarea Proiectului, Imprumutatul desemnează ANPDC ca
agenţie de implementare.
Imprumutatul, prin ANPDC, va depune toate eforturile şi diligentele
şi va exercita toate mijloacele utilizate în mod curent, în special mijloace
financiare, tehnice, sociale şi manageriale, precum şi cele referitoare la
protecţia mediului înconjurător, care vor fi necesare pentru implementarea
corespunzătoare a Proiectului.
In mod special, se va asigura, înaintea implementării Proiectului,
că toată finanţarea, drepturile de proprietate asupra terenului şi asupra
proprietăţilor imobiliare, care sunt necesare pentru aceasta, sunt disponibile
şi că toate activele şi instalaţiile sunt permanent asigurate şi întreţinute.
In cazul în care costurile Proiectului, după cum sunt descrise în
anexa nr. 1, se majorează sau vor fi revizuite din orice motive, Imprumutatul
se va asigura că sunt disponibile resurse financiare suplimentare pentru finalizarea Proiectului.
In plus, Imprumutatul, prin ANPDC, se va asigura că:
- Proiectul corespunde prevederilor convenţiilor Consiliului
Europei în materie;
- Proiectul respectă mediul înconjurător, potrivit convenţiilor
internaţionale în materie;
- finanţarea parţială acordată de BDCE nu depăşeşte 69% din
costul total al Proiectului, excluzând dobânda şi comisioanele financiare, aşa
cum este definit în anexa nr. 1.
4.1.3. Achiziţii
Inaintea lansării primei licitaţii pentru lucrări şi echipament,
lista subproiectelor deja identificate va fi comunicată BDCE în forma prevăzută
în anexa nr. 5; subproiectele rămase vor fi comunicate BDCE în forma prevăzută
în anexa nr. 5, pe măsură ce sunt identificate pe parcursul implementării
Proiectului.
BDCE va permite ca toate achiziţiile de lucrări, bunuri şi servicii
care sunt finanţate în cadrul Proiectului din sumele împrumutului BDCE să fie
achiziţionate în conformitate cu Liniile directoare ale Băncii Mondiale, pentru
achiziţii, revizuite în 2004, utilizând documentul de licitaţie standard al
Băncii Mondiale (din mai 2004) şi Liniile directoare ale Băncii Mondiale pentru
selecţia şi angajarea consultanţilor, revizuite în 2004. Imprumutatul va aplica
plafoanele de achiziţii ale BDCE, aşa cum sunt definite
în anexa nr. 4.
BDCE nu va emite „fără comentarii" pentru aranjamentele de
achiziţii propuse de Imprumutat, inclusiv privind gruparea contractelor,
procedurile aplicabile, dar îşi va rezerva dreptul de a proceda la o analiză
anterioară sau ulterioară, efectuată prin sondaj, a aranjamentelor de achiziţii
propuse de Imprumutat, inclusiv în ceea ce priveşte gruparea contractelor,
procedurile aplicabile şi graficul procesului de achiziţii, pentru a verifica
dacă acestea sunt în conformitate cu Liniile directoare ale Băncii Mondiale şi
cu programul de implementare şi graficul de tragere propuse.
Imprumutatul va informa prompt BDCE despre orice întârziere sau
orice modificare a graficului procesului de achiziţii, care ar putea afecta
semnificativ implementarea la timp şi cu succes a contractelor Proiectului, şi
va conveni cu „BDCE măsurile de remediere.
In oricare dintre situaţii, responsabilitatea pentru implementarea
Proiectului şi, ca urmare, responsabilitatea pentru adjudecarea şi
administrarea contractelor în cadrul Proiectului îi
revin Imprumutatului.
Nicio preferinţă naţională nu poate fi aplicată, în cadrul
contractelor LCI, fără aprobarea prealabilă din partea BDCE.
4.2. Raportările Imprumutatului
4.2.1. Raportările privind stadiul Proiectului
La fiecare 6 luni de la tragerea împrumutului până la finalizarea întregului
Proiect, Imprumutatul, prin ANPDC, va transmite BDCE un raport ce va respecta
substanţial forma prevăzută în anexa nr. 6, care detaliază:
- situaţia utilizării împrumutului;
- stadiul planului financiar al Proiectului;
- stadiul Proiectului;
- detalii privind managementul Proiectului.
4.2.2. Raportul privind finalizarea Proiectului
La finalizarea întregului Proiect, Imprumutatul va prezenta un
raport final, conţinând evaluarea efectelor economice, financiare, sociale şi
privind mediul înconjurător.
4.3. Furnizarea de informaţii către BDCE
Imprumutatul, prin ANPDC, va ţine evidenţe contabile privind
Proiectul, în conformitate cu standardele internaţionale, care vor reflecta în
orice moment stadiul Proiectului, vor înregistra toate operaţiunile efectuate
şi vor identifica activele şi serviciile finanţate cu ajutorul prezentului
împrumut.
Imprumutatul, prin ANPDC, se angajează să primească orice misiune
de informare efectuată de către salariaţii BDCE sau de consultanţi externi
angajaţi de BDCE şi să asigure cooperarea necesară pentru această misiune de
informare, prin facilitarea oricărei vizite posibile la amplasamentul
Proiectului. In special, BDCE poate efectua la faţa locului un audit al
contabilităţii Proiectului, realizat de unul sau mai mulţi consultanţi la
alegerea acesteia, pe cheltuiala Imprumutatului, în cazul neonorării la
scadenţă de către Imprumutat a oricărei obligaţii asumate în cadrul prezentului
împrumut.
Imprumutatul se angajează să răspundă
într-o perioadă de timp rezonabilă oricărei informaţii solicitate de BDCE şi să
furnizeze orice documentaţie pe care BDCE o poate considera necesară şi o poate
solicita rezonabil, pentru implementarea corespunzătoare a Acordului, în
special în ceea ce priveşte monitorizarea Proiectului şi utilizarea
împrumutului.
Imprumutatul va informa BDCE imediat despre orice modificare a
legislaţiei sau a normelor în sectorul economic relevant pentru Proiect şi, în
sens general, despre orice eveniment care poate influenţa îndeplinirea
obligaţiilor sale asumate în cadrul Acordului. Orice modificare a legislaţiei
sau a normelor în sectorul economic relevant pentru Proiect constituie unul
dintre evenimentele precizate în art. 13-h al cap. 3 din Normele de împrumut
ale BDCE şi poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediată a
împrumutului.
ARTICOLUL 5
Incetarea obligaţiilor
Imprumutatului
Plata sumei datorate, stipulată în angajamentul de plată,
eliberează Imprumutatul de orice obligaţie, după cum este definită în clauza
3.1 de mai sus.
După ce întreaga sumă a acestui împrumut, toate dobânzile şi alte
costuri care rezultă din acesta, în special acele sume prevăzute la art. 6 şi
7, au fost plătite corespunzător, Imprumutatul va fi pe deplin eliberat de
obligaţiile sale fată de BDCE, cu excepţia celor
stipulate în art. 4.
ARTICOLUL 6
Dobânda pentru întârziere
Fără a contraveni oricărui alt posibil recurs al BDCE în cadrul
Acordului şi al Normelor de împrumut ale BDCE sau, după caz, dacă Imprumutatul
nu plăteşte întreaga dobândă sau orice altă sumă plătibilă, conform Acordului,
cel mai târziu la data scadenţei specificate, Imprumutatul trebuie să plătească
o dobândă suplimentară la suma datorată şi neplătită integral, egală cu dobânda
EURIBOR la o lună pentru depozitele în valută plăţii întârziate la data
scadenţei (dacă nu este zi lucrătoare TARGET, următoarea zi lucrătoare), la ora
11,00 a.m. (ora locală la Bruxelles), plus 2,5% pe an calculată de la data
scadenţei acestei sume până la data efectuării plăţii.
Rata EURIBOR la o lună, aplicabilă, va fi actualizată la fiecare 30
de zile.
ARTICOLUL 7
Costuri asociate
Toate impozitele şi taxele de orice fel, datorate şi plătite, şi
toate cheltuielile rezultate fie din încheierea, executarea, lichidarea,
anularea sau suspendarea Acordului, în totalitate ori parţial, fie din
garantarea sau refinanţarea împrumutului acordat, împreună cu toate actele
judiciare şi extrajudiciare care decurg din acest împrumut vor fi suportate de
către Imprumutat.
Totuşi, se vor aplica prevederile art. 25 al cap. 4 din Normele de
împrumut ale BDCE pentru costurile procedurilor de arbitraj cuprinse în cap. 4
menţionat.
ARTICOLUL 8
Garanţii
Imprumutatul declară că niciun alt angajament nu a fost făcut şi nu
va fi făcut în viitor, care ar putea da unei terţe părţi un regim preferenţial,
un drept preferenţial de plată, o garanţie colaterală sau o garanţie de orice
natură ar fi, care ar putea conferi drepturi sporite asupra unor terţi
(denumită în continuare garanţie).
Dacă o astfel de garanţie a fost totuşi acordată unei terţe părţi,
Imprumutatul este de acord să întocmească sau să furnizeze o garanţie identică
în favoarea BDCE sau, când este împiedicat să o facă, să ofere o garanţie
echivalentă şi să stipuleze formarea unei astfel de garanţii în favoarea BDCE.
Neîndeplinirea acestor prevederi ar reprezenta un caz de culpă,
după cum este specificat în art. 13-h al cap. 3 din Normele de împrumut ale
BDCE, şi poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediată a
împrumutului.
ARTICOLUL 9
Reprezentări şi certificări
Imprumutatul prezintă şi certifică faptul că:
- autorităţile sale competente l-au autorizat să încheie Acordul
şi au dat în acest sens semnatarilor autorizarea pentru aceasta, în
conformitate cu legile, decretele, reglementările, articolele asocierii şi alte
texte aplicabile acestuia;
- întocmirea şi semnarea Acordului nu contravin legilor,
decretelor, reglementărilor, articolelor asocierii şi altor texte aplicabile
acestuia şi că toate permisele, licenţele şi autorizaţiile necesare acestuia au
fost obţinute şi vor rămâne valabile pe toată durata împrumutului.
Orice modificare referitoare la reprezentările şi certificările de
mai sus trebuie, pe toată durata împrumutului, să fie notificată imediat BDCE
şi să fie furnizate toate documentele justificative.
ARTICOLUL 10
Relaţii cu terţii
Imprumutatul, în scopul utilizării împrumutului, nu poate invoca
niciun fapt referitor la relaţiile sale cu terţe părţi, în vederea evitării
îndeplinirii totale sau parţiale a obligaţiilor sale rezultate din Acord.
BDCE nu poate fi implicată în disputele care ar putea să apară
între Imprumutat şi terţe părţi, iar costurile, indiferent de natura lor,
suportate de către BDCE datorită oricărei dispute, şi în special toate
costurile juridice sau de judecată, vor fi pe cheltuiala Imprumutatului.
ARTICOLUL 11
Interpretarea Acordului
Imprumutatul declară că a luat cunoştinţă de Normele de împrumut
ale BDCE, care sunt considerate parte integrantă a Acordului, şi că a primit o
copie a acestora.
Atunci când există o contradicţie între orice prevedere din Normele
de împrumut ale BDCE şi orice prevedere a Acordului, vor prevala prevederile
Acordului.
Titlurile paragrafelor, secţiunilor şi capitolelor Acordului nu vor servi pentru interpretarea acestuia.
In nicio situaţie nu se va presupune că BDCE a renunţat tacit la
vreun drept care i-a fost acordat prin Acord.
ARTICOLUL 12
Legea aplicabilă
Acordul şi garanţiile negociabile legate de acesta vor fi guvernate
de regulile BDCE, după cum este specificat în art. 1 paragraful 3 al celui
de-al treilea Protocol din data de 6 martie 1959 la Acordul general pentru
privilegii şi imunităţi al Consiliului Europei, din data de 2 septembrie 1949,
şi, în al doilea rând, dacă este necesar, de legea franceză.
Diferendele dintre părţi privind Acordul vor face obiectul
arbitrajului, în condiţiile specificate în cap. 4 din Normele de împrumut ale
BDCE.
ARTICOLUL 13
Executarea unei hotărâri de arbitraj
Părţile contractante convin să nu facă uz de niciun privilegiu,
nicio imunitate sau legislaţie în faţa oricărei autorităţi jurisdicţionale ori
a altei autorităţi, fie ea naţională sau internaţională, în vederea
împiedicării punerii în aplicare a unei decizii date în condiţiile specificate în cap. 4 din Normele de împrumut ale BDCE.
ARTICOLUL 14
Notificări
Orice notificări sau alte comunicări care vor fi date sau efectuate
în cadrul Acordului către BDCE ori Imprumutat vor fi în scris şi vor fi
considerate pe deplin acordate sau efectuate dacă sunt predate personal,
transmise par avion sau prin fax de către o parte celeilalte părţi, la acea
adresă a părţii specificată mai jos.
Pentru Imprumutat:
România, prin Ministerul Finanţelor Publice
Str. Apolodor nr. 17, Bucureşti, România
In atenţia: ministrului finanţelor publice,
secretarului de stat şi/sau directorului general al Direcţiei generale a
finanţelor publice externe
Fax: +4021 312 67 92
Pentru BDCE:
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei
55 Avenue Kleber, 75 116 Paris
In atenţia: guvernatorului
Fax: +33 1 47 55 37 52
Toate comunicările care vor fi date sau efectuate vor fi în limba
engleză sau franceză, iar dacă sunt în altă limbă, vor fi însoţite de o
traducere a acestora în limba engleză sau franceză.
ARTICOLUL 15
Intrarea în vigoare
Acordul va intra în vigoare după semnarea de către BDCE şi
Imprumutat şi aprobarea lui de Guvernul României.
ARTICOLUL 16
Exemplarele Acordului
Acordul este întocmit în două exemplare originale, ambele exemplare
fiind egal autentice.
Câte un exemplar original este păstrat de
fiecare dintre părţile contractante.
Bucureşti, 22 noiembrie 2005.
Pentru România,
Claudiu Doltu,
secretar de stat
Paris, 5 decembrie 2005.
Pentru BDCE,
K. J. Ners,
viceguvernator
ANEXA Nr. 1*)
Descrierea Proiectului
I
F/P
|
1480 Add 1 (2005)
|
Imprumutat
|
România
|
Aprobat de Consiliul de Administraţie
|
25 - 26 mai 2004 CA/PV/231/2004 17 iunie 2005 CA/PV/237/2005
|
Suma aprobată
|
3.300.000 EUR
|
II
Domenii de intervenţie:
|
Sănătate/Educaţie şi instruire profesională
|
Lucrările planificate:
|
Proiectul va
permite înfiinţarea a aproximativ 20 de centre care pot oferi adăpost de zi
şi noapte pentru circa 300 de copii şi instruirea a circa 150 asistenţi
sociali în activităţi specifice, în special în domeniul prevenirii şi
eliminării dependenţei de droguri.
|
Localizare:
|
Proiectul se
va adresa problemelor copiilor străzii acolo unde aceasta este foarte acută,
cum ar fi: Bucureşti, Constanţa, Timişoara, Arad, Cluj, Sibiu, Petroşani,
Craiova, Galaţi, Oradea şi Braşov, etc.
|
Costul total
al proiectului:
|
4.782.000 EUR
|
Costul
distribuit pe articole:
|
Pregătirea
şi elaborarea subproiectelor: 250.000
- 5% Elaborarea studiilor de fezabilitate: 250.000 - 5% Cumpărarea de teren sau clădiri: 480.000 - 10% Lucrări civile,
bunuri şi servicii: 3.185.000 - 67% Măsuri pe termen lung pentru asigurarea
sustenabilităţii:
322.000 - 7%
Monitorizarea şi administrarea proiectului: 295.000
- 6%
-----------------------
4.782.000 100%
|
Planul de
finanţare:
|
3.300.000
EUR; BDCE 69%
477.000
EUR România prin ANPDC 10%
885.000
EUR Autorităţi locale 18%
120.000
EUR Alţi donatori 3%
|
Stadiul
lucrărilor la momentul prezentării solicitării:
|
0%
|
Graficul
lucrărilor:
|
2005 - 2008
|
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
Condiţii
specifice:
|
Condiţii
anterioare primei trageri:
- ANPDC va
confirma lista şi responsabilităţile personalului care va forma Unitatea de
Management a Proiectului;
- se va
transmite BDCE o listă a Consiliilor judeţene care vor forma partea
proiectului, precum şi populaţia ţinta estimativă a acestora;
Condiţii
anterioare celei de a doua trageri:
- se vor
detalia liniile directoare principale referitoare la cursurile de pregătire
privind tratarea consumatorilor de droguri care vor fi efectuate în cadrul
acestui proiect, precum şi numărul persoanelor care vor fi instruite;
- se va
transmite BDCE o listă a potenţialelor ONG-uri care vor participa la proiect
şi contribuţiile acestora în cadrul proiectului;
Alte condiţii:
- înaintea
lansării primei licitaţii pentru lucrări şi echipament, lista subproiectelor
deja identificate va fi comunicată BDCE în forma prevăzută în Anexa 5:
subproiectele rămase vor fi comunicate BDCE în forma prevăzută în Anexa 5 pe
măsură ce sunt identificate pe parcursul implementării proiectului
|
III
Criterii de
eligibilitate: (pe domenii de intervenţie):
|
Proiectul
intră sub incidenţa criteriilor de eligibilitate stabilite în Rezoluţia 1424
(1997) a 4 revizuire, şi deci contribuie la coeziunea socială în ţară.
|
IV
Efecte
sociale (pe domenii de intervenţie):
|
Proiectul
sprijină Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copiilor (ANPDC)
prin crearea la nivelul autorităţilor locale (municipiu sau judeţ) de
subproiecte descentralizate la nivelul comunităţii. Se estimează ca numărul
total al beneficiarilor, în primii trei ani de funcţionare să fie de 3000.
|
ANEXA Nr. 2*)
F/P 1480 ADD1 - tranşa [număr]
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
SCRISOARE SUPLIMENTARĂ
La Acordul Cadru din data [data] între
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI (numită în continuare
"BDCE")
si
ROMÂNIA
(numită în continuare "Imprumutat")
Prezenta Scrisoare Suplimentară şi Acordul Cadru de Imprumut
stabilesc termenii şi condiţiile convenite pentru tranşa [număr] aşa cum este
specificat în articolul [număr] din Acordul Cadru menţionat.
Suma împrumutului:
EURO [sumă]
Maturitate:
perioada totală de acordare 15 ani
cu 5 ani perioada de graţie
Rata variabilă
a dobânzii: EURIBOR la 6 luni plus sau minus
[număr] puncte de
bază [net] pe an
(inclusiv o subvenţie a ratei dobânzii
din Contul Selectiv Fiduciar, aşa
cum este definit în Articolul 3 din
Acordul Cadru de Imprumut1)
(Telerate [referinţă]sau Reuters [referinţă])
Plata
dobânzii: Bi-anual,
Numitorul
fracţiei: actual/360 zile, Convenţia privind
Ziua Lucrătoare Următoare Modificată
Zi
Lucrătoare înseamnă o zi în care
Sistemul de
Transfer
Rapid Automat Trans-European cu
privire la decontările brute în
timp real,
( TARGET) funcţionează,
Data de
disponibilizare [data]
Instrucţiuni
de plată: Numărul contului [număr] al [nume
Bancă şi oraş], CODUL
SWTFT:
[cifrul] prin [nume banca corespondenta
şi oraş], CODUL
SWIFT [ cifrul]
*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
Rata dobânzii va fi calculată pentru fiecare perioadă de [număr]
luni începând de la data de disponibilizare. Dobânda va fi fixată cu 2 zile
lucrătoare înaintea fiecărei noi perioade de dobândă. BDCE va informa
Imprumutatul despre dobânda plătibilă la fiecare 6 luni. Plata dobânzii va avea
loc în [ziua, luna] a
fiecărui an şi pentru prima data la [data].[ se listează datele de plată şi ratele de capital datorate pentru
fiecare dată]
Articolul 3 din Acordul Cadru de Imprumut:
"Rata dobânzii după scăderea subvenţiei acordate ratei dobânzii nu va
scădea, în nici o situaţie, sub zero"
Toate plăţile vor fi efectuate în contul BDCE conform
instrucţiunilor de plată descrise mai sus.
Aceste prevederi fac obiectul înţelegerii
"Convenţia privind Ziua Lucrătoare Următoare Modificată", a cărei
definiţie se găseşte în art.3.5 al Acordului Cadru de Imprumut, semnat între
Imprumutat şi BDCE la [dată],
In vederea mobilizării tranşei împrumutului, Imprumutatul va
trimite, în timp util, BDCE, un Angajament de Plata corespunzător acestei
tranşe.[Anexa 3]
[Oraşul,
data]
[Oraşul, data]
Pentru Banca de
Dezvoltare Pentru România
a Consiliului Europei
ANEXA Nr. 3*)
F/P 1480 ADD1 - tranşa [număr]
ANGAJAMENT DE PLATĂ
[VALUTA]
[SUMA]
[DATA]
Pentru VALOAREA PRIMITĂ, subsemnatul:
prin acest Angajament de plată promite să
plătească Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei sau altuia, suma
împrumutată de:
[SUMA în litere ] [VALUTA în litere]
în ratele, şi la o dobândă astfel cum este specificat mai jos
Rate de capital Dobânda
[Data]: [Valuta][Suma] [se
inserează dobânda specificată în
[Data]: [Valuta][Suma] Scrisoarea Suplimentară]
[Data]: [Valuta][Suma]
[Data]: [Valuta][Suma]
....//.....
Plăţile de mai sus vor fi făcute la:
[BANCA CORESPONDENTĂ A BDCE ŞI
CONTUL DE REFERINŢĂ]
în favoarea Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei, fără nici o
deducere sau luare în considerare a vreunei taxe, impozite sau alte costuri,
prezente sau viitoare, datorate sau percepute, pentru acest angajament sau
pentru sumele acestuia de către sau în cadrul României, sau a oricărei alte
subdiviziuni politice sau fiscale a acesteia.
*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.
Acest angajament de plată este legat de împrumutul acordat de către
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei Imprumutatului la data [Data
disponibilizării].
In cazul neefectuării plăţii prompte şi în totalitate, a oricărei
sume datorate prin acest angajament, întregul împrumut şi dobânda aferentă
conform acestuia până la data plăţii vor deveni imediat scadente şi vor fi
plătite la opţiunea şi la cererea deţinătorului acestuia.
Neexercitarea de către deţinătorul angajamentului a oricărui drept
care rezultă din acesta, nu va constitui în nici un caz o renunţare la nici
unul din drepturile sale în aceasta sau în oricare altă circumstanţă.
PENTRU ROMÂNIA
Pentru garantarea plăţii tuturor sumelor datorate în cadrul acestui
Angajament de Plata (fie rate de capital fie dobândă)
ANEXA Nr. 4*)
Plafoane de achiziţii
Achiziţii de bunuri, lucrări,
servicii şi selecţia consultanţilor
|
Categorie
|
Valoarea contractului (000 EUR)
|
Metoda de achiziţie
|
Bunuri
|
mai mare de 200
|
LCI
(licitaţie competitivă internaţională)
|
între 80 şi 200
|
LCN
(licitaţie competitivă naţională)
|
mai mică de 80
|
Cumpărare pe
baza a trei cotaţii
|
Lucrări
|
mai mare de 5.000
|
LCI
|
între 250 şi 5000
|
LCN
|
mai mică de 250
|
Cumpărare pe
baza a trei cotaţii
|
Consultanţi
|
mai mare de 200 pentru firme
|
Selecţia pe
baza calităţii şi a costului
|
între 50 şi 200 pentru firme
|
Selecţia pe
baza calităţii
|
mai mic de 50 pentru firme
|
Selecţia pe
baza costului minim
|
mai mică de 50 pentru consultanţi individuali
|
Pe baza Calificări
|
*) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 5*)
Pagina de identificare
Sinteza studiului de fezabilitate
Titlul Subproiect:
Localizare:
Beneficiari (capacitate maximă)
Matrice operaţională
1. Descrierea stadiului existent
2. Descrierea stadiului propus
3. Personal şi instruire
4. Graficul proiectului
5. Descrierea bunurilor şi proiectului (descrierea şi cuantificarea
bunurilor, echipamentelor şi consumabilelor, numărul şi scopul vehiculelor)
6. Cost şi analiza financiară
*) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil.
Tabelul 1 - Defalcarea costurilor
Descrierea
|
BDCE
|
GR
|
Alţi donatori
|
Total
(excluzând taxe)
|
TVA
|
Alte taxe
|
Total
(inclusiv
taxe)
|
EUR
|
EUR
|
EUR
|
EUR
|
EUR
|
EUR
|
EUR
|
Pregătirea
şi
elaborarea
subproiectelor
|
|
|
|
|
|
|
|
Valoarea
terenului şi a clădirilor
|
|
|
|
|
|
|
|
Studii de
fezabilitate,
proiect tehnic, proces de licitaţie, avize autorizaţii, documentaţii,
asistenţă tehnică taxe şi alte comisioane
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
civile, Lucrări de construcţii, furnizări echipamente tehnice şi instalaţii,
lucrări de exterior, conectare la reţea de utilităţi
|
|
|
|
|
|
|
|
Achiziţii de
bunuri
|
|
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 6*)
RAPOARTE PRIVIND STADIUL PROIECTULUI
COSTURI
CHELTUIELI EFECTUATE
ÎN EURO (toate taxele excluse)
ŢARA: ROMÂNIA PROIECT: F/P 1480 (2004) - Iniţiativa Copii Străzii
Data: ...........................
DESCRIERE
|
CHELTUIELI EFECTUATE
|
COMENTARII
|
Nr.
|
Subproiect
|
Localizare
|
PERIOADA 1 ŞASE LUNI
|
PERIOADA 2 ŞASE LUNI
|
PERIOADA 3 ŞASE LUNI
|
PERIOADA 4 ŞASE LUNI
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
CHELTUIELI
|
|
|
|
|
|
|
- Tabelul 1 -
*) Anexa nr. 6 este reprodusă în facsimil.
Data:..............
DESCRIERE
|
CHELTUIELI VIITOARE (A)
|
CHELTUIELI
EFECTUATE
(B)
|
COST TOTAL
(C) =
(A) +(B)
|
% CHELTUIT
|
COMENTARII
|
Nr.
|
Subproiect
|
Localizare
|
PERIOADA 5
ŞASE LUNI
|
PERIOADA 6
ŞASE LUNI
|
PERIOADA 7
ŞASE LUNI
|
PERIOADA 8
ŞASE LUNI
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
CHELTUIELI
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Tabelul 2 -
EVALUARE ACHIZIŢII
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1480 (2004) - Iniţiativa Copii Străzii
Data:............................
CATEGORIE CHELTUIELI
|
METODA DE ACHIZIŢIE
|
COST TOTAL
|
LCI
|
LCN
|
Altele
|
NB
|
1. Lucrări
|
|
|
|
|
|
finanţate de
BDCE
|
|
|
|
|
|
2.Bunuri
|
|
|
|
|
|
finantate de
BDCE
|
|
|
|
|
|
3.Serviciî
|
|
|
|
|
|
finantate de
BDCE
|
|
|
|
|
|
4.Diverse
|
|
|
|
|
|
finantate de
BDCE
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
- Tabelul 3 -
Acronime
LCI: Licitaţie Competitivă internaţională
LCN: Licitaţie Competitivă Naţionali
NB: Nefinanţat de Bancă
EVALUARE CONTRACT
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1480 (2004) - Iniţiativa Copii Străzii
Data:...........................
Descriere contract
|
Număr contract
|
Dată contract
|
Incredinţat
|
Metoda de achiziţie
|
COST
|
Preţ fix d/n
|
Plătit
|
Perioada de implementare
|
Data de
Recepţie a
Lucrării
|
Modificări Comentarii
|
Valuta
|
Valoarea
|
Incepere
|
Finalizare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Tabelul 4 -
SURSE FINANCIARE
ÎN EUR (toate taxele excluse)
ŢARA: ROMÂNIA PROIECT: F/P 1480 (2004) - Iniţiativa Copii Străzii
Data:.............
DESCRIERE
|
FINANŢARE PRIMITĂ
|
FINANŢARE DE PRIMIT
|
COMENTARII
|
BDCE
|
GR
|
AUTORI
TATI LOCALE
|
ALŢI
DONAT
ORI
|
TOTAL
|
%
|
BDCE
|
GR
|
AUTORIT
ATII
LOCALE
|
ALŢI
DONAT
ORI
|
TOTAL
|
%
|
A. Pregatirea şi elaborarea subproiectelor
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluarea populaţiei ţintă
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pregătirea şi elaborarea subproiectelor
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Campanie de Conştientizare a Publicului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. Intocmirea studiilor de fezabilitate:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Identificarea locaţiilor, evaluarea costurilor şi
capacităţilor pentru servicii (inclusiv personal)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Studii geo, obţinerea certificatelor de urbanism
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C. Achiziţionarea de terenuri sau clădiri
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D. Lucrări civile, bunuri şi servicii:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elaborarea specificaţiilor tehnice şi obţinerea autorizatiilor
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Licitaţii pentru lucrări civile, bunuri şi servicii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Executare lucrări civile
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Achiziţionare bunuri (se va furniza o listă
separată)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
E. Măsuri pe termen lung pentru sustenabilitatea
proiectului:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instruirea Personalului in tratarea abuzului de
droguri
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Integrarea subproiectelor în Reţeaua Naţională
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
F.Administrarea şi monitorizarea proiectului -UMP-
(comisioane, chiria birourilor, instruire, procurare
echipamente, transport şi cazare, asigurări, costuri de operare a birourilor)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-Tabelul 5 A -
SURSE FINANCIARE
ÎN EUR (toate taxele excluse)
ŢARA: ROMÂNIA PROIECT: F/P 1480 (2004) - Iniţiativa
Copii Strazii
Data:.............
DESCRIERE
|
FINANŢARE PRIMITĂ
|
FINANŢARE DE PRIMIT
|
COMENTARII
|
Nr.
|
Subproiect
|
Localizare
|
BDCE
|
GR
|
AUTORI TATI
LOCALE
|
ALŢI
DONATORI
|
TOTAL
|
%
|
BDCE
|
GR
|
AUTORI
TĂŢI
LOCALE
|
ALŢI DONATORI
|
TOTAL
|
%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Tabelul 5 B -
GRAFICUL DE ACTIVITATE
DIAGRAMA
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1480 (2004) - Iniţiativa Copii Străzii
Data:.....................
DESCRIERE
|
2004
|
2005
|
2006
|
2007
|
% PROGRES
|
COMENTA- RII
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
Infiinţarea
UIP (selectarea personalului, instruirea, găsirea locaţiei)
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Intocmirea
Documentelor tehnice ale Proiectului (planificarea activităţilor şi
achiziţiilor, manualul de implementare a Proiectului, modele de documente de
licitaţie, modele de contracte, materiale de instruire, model de structură şi
volum de activitate pentru servicii, lansare atelier de lucru)
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pregătire
pentru selectarea subproiectelor ce vor fi finanţate (evaluarea situaţiei,
pregătirea echipelor locale, identificarea posibilelor locaţii pentru
subproiecte) - 3 luni
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elaborarea
subproiectelor de autorităţile locale - 2 luni
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrari
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Selectarea
subproiectelor ce vor fi finanţate, inclusiv vizite la faţa locului şi
clarificări - 2 luni
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elaborarea
studiilor de fezabilitate pentru subproiecte - 3 luni
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrari
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aprobarea
studiilor de fezabilitate -1 luna
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrari
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Achiziţionarea
terenului (unde este necesar) pentru subproiecte - 1 luna
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elaborarea
proiectului tehnic detaliat pentru fiecare subproiect şi obţinerea
autorizaţiilor- 3 luni
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Licitaţie
pentru lucrările civile aferente proiectelor, încredinţarea contractelor şi
începerea executării lucrărilor civile - 3 luni
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Executarea
lucrărilor civile -12 luni
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Tabelul 6 A -
GRAFICUL DE ACTIVITATE
DIAGRAMA
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1480 (2004) - Iniţiativa Copii Străzii
Data:.....................
DESCRIERE
|
2004
|
2005
|
2006
|
2007
|
%
PROGRES
|
COMENTARII
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
Selectarea
şi instruirea personalului, organizarea serviciilor - 3 luni, pe parcursul
executării
lucrărilor civile
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Inceperea
selectării beneficiarilor- 1 lună, pe parcursul executării lucrărilor civile
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Licitaţie
pentru bunuri, încredinţarea contractelor şi livrarea bunurilor - 3 luni, pe
parcursul executării lucrărilor civile
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Calificarea
subproiectelor- 1 lună
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrari
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Integrarea
subproiectelor într-o reţea naţională - 3 luni
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrari
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monitorizarea
funcţionării subproiectelor- 9 luni
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Tabelul 6 A -
(continuare)
GRAFICUL DE ACTIVITATE PE SUBPROIECTE
DIAGRAMA
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1480 (2004) - Iniţiativa Copii Străzii
Data:.....................
DESCRIERE
|
2004
|
2005
|
2006
|
2007
|
% PROGRES
|
COMENTARII
|
Nr.
|
Subproiect
|
Localizare
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrari
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit :
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrari
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Graficul
Revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări Finalizate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Tabelul 6 B -
MONITORIZAREA OBIECTIVELOR DE MANAGEMENT
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1480 (2004) - Iniţiativa Copii Străzii
Data:.............
DESCRIERE
|
DE EFECTUAT
|
IMPLEMENTAT
|
Consiliul
judeţean şi Autorităţile Locale
|
Anchete
Sociale
|
Orientate
spre evaluarea populaţiei ţintă, vor include toate tipurile de acţiuni
sociale directe pentru identificarea potenţialilor beneficiari şi a
statutului lor legal, precum şi a contextului familial al acestora.
Autorităţile locale vor efectua anchetele sociale.
|
|
Criterii de
Selecţie
|
Criteriile
de selecţie aplicate vor fi stabilite de autorităţile locale, deşi ANPDC va
da "fără obiecţii" la aceste criterii.
|
|
Conştientizarea
Publicului
|
In
Direcţiile Judeţene va fi concentrată o promovare la scară mică; aceasta va
consta din materiale tipărite, precum pliante şi broşuri. In acest scop
Direcţia Judeţeană va angaja o firmă de tipărire.
|
|
Unitatea
de Management al Proiectului
|
Numărul
angajaţilor şi Descrierea acestora
|
Manager de
Proiect
(Pe tot
ciclul
proiectului)
|
Responsabil
cu managementul general al proiectului, organizarea graficului de activitati şi repartizarea acestor activităţi între membrii echipei.
Acesta va fi responsabil şi de relaţia cu BDCE, alte Ministere şi autorităţi
locale Implicate.
|
|
Specialist în
Bunăstarea
Copilului
(Pe tot
ciclul
proiectului)
|
Responsabil
de supervizarea pregătirii şi implementării
subproiectelor, din punct de vedere social, inclusiv structura personalului,
selectarea personalului, Instruirea şi funcţionarea serviciilor. După ce
subproiectele devin total operaţionale aceasta poziţie va presupune şi
activităţi de monitorizare.
|
|
Specialist
în Achiziţii
(Parte a
ciclului proiectului)
|
Responsabil
de pregătirea şi implementarea planurilor de achiziţii, a documentelor
standard de licitaţie, a procedurilor de licitaţie, obţinerea de "Fără
obiecţii" (când este necesar) şi managementul contractelor. Acest
specialist poate fi înlocuit în etapa finală a proiectului cu un specialist
în monitorizare. Specialistul în achiziţii va mai monitoriza şi procesul de
achiziţii pentru alte activităţi desfăşurate de autorităţile locale.
|
|
Specialist în
Monitorizare (Pe tot ciclul proiectului)
|
Insărcinat
cu proiectarea sistemului de monitorizare cerut de proiect, precum şi cu
vizitele de monitorizare la locul serviciilor. El/ea va mai deţine
responsabilităţi în adunarea de date de la alte Ministere şl va superviza
elaborarea procedurilor de monitorizare la nivel local.
|
|
Specialist
Lucrări
Civile
(Parte a
ciclului
proiectului)
|
Insărcinat
cu supervizarea proiectului tehnic şi a valorii estimate a lucrărilor. Va mai
avea responsabilităţi şi în ceea ce priveşte verificarea statutului legal şi
a documentelor pentru teren şi va efectua vizita periodice pentru a examina
calitatea lucrărilor şl a evalua lucrările sau situaţiile neprevăzute.
|
|
Specialist
Financiar (Pe tot ciclul proiectului)
|
Insărcinat
cu întocmirea graficului şi procedurilor de trageri, monitorizarea financiară
a proiectului şl activităţi de raportare a aspectelor financiare. Aceasta
implică estimarea sumelor şi programarea disponibilităţii fondurilor din
diferite surse financiare (buget de stat, bugete locale, alţi donatori).
|
|
Specialist în
Droguri (Pe tot ciclul
proiectului)
|
Însărcinat
cu pregătirea şi executarea activităţilor legate de dependenţa de droguri a
copiilor, inclusiv instruire, proceduri şl monitorizare.
|
|
- Tabelul 7 A -
OBIECTIVE FIZICE Şl SOCIALE PE SUBPROIECTE
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1480 (2004) - Iniţiativa Copii Străzii
Data:.............
DESCRIERE
|
OBIECTIVE URMĂRITE
|
OBIECTIVE REALIZATE
|
MODIFICĂRI COMENTARII
|
Centru
|
Benefi
ciari
|
Personal
|
Centru
|
Benefi
ciari
|
Personal
|
Nr.
|
Subproiect
|
Localizare
|
Servicii
|
Suprafaţa
|
Capacitate max.
|
Specializat
|
Altele
|
Instruire
|
Suprafaţa
|
Capacitate max.
|
Specializat
|
Altele
|
Instruire
|
m2
|
Număr
|
Număr
|
Număr
|
D/N
|
m2
|
Număr
|
Număr
|
Număr
|
D/N
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Tabelul 7 B -
EVALUAREA FINALĂ A OBIECTIVELOR
PROGRAMULUI
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1480 (2004) - Iniţiativa Copii Străzii
OBIECTIVE URMĂRITE
|
OBIECTIVE REALIZATE
|
a)
Asigurarea unui adăpost sigur pentru copii străzii
|
|
b)
Integrarea serviciilor locale existente cu noile
servicii de Protecţia Copilului
|
|
c)
Adoptarea de măsuri preventive efective pentru a evita abandonarea copiilor în
viitor
|
|
d)
Reducerea factorilor de risc pentru copii vulnerabili şi familiile acestora
|
|
e) O mai bună înţelegere a fenomenului dependenţei de droguri la
copii străzii şi măsuri integrate de combatere a acestui fenomen. Ridicarea
nivelului personalului profesionist ce va dobândi cunoştinţele şi experienţa
necesare pentru a lucra cu aceste grupuri vulnerabile
|
|
f)
Sporirea gradului de conştientizare a publicului cu
privire ia utilizarea drogurilor în România şi consecinţele sale
|
|
g)
Reducerea numărului de copii ce îşi părăsesc familiile şi rămân pe străzi
|
|
h)
Reintegrarea unui număr cât mai mare de copii ai străzii în societate
|
|
i)
Date privind reacţiile şi strategii comune între toate instituţiile implicate
în proiect
|
|
j)
Dezvoltarea unei Reţele Naţionale de Informaţii care să lege toate Direcţiile
Judeţene, în vederea unei identificări mai precise şi mai rapide a copiilor
străzii.
|
|
k)
Sporirea capacităţii nivelurilor locale ce lucrează pentru protecţia
copilului. Instituirea unor mecanisme de cooperare între acestea.
|
|
l) Strângerea legăturilor între autorităţile centrale şi
autorităţile locale, Ministere Publice, ONG-uri şi Societatea Civilă, în
vederea adoptării unor strategii comune pentru acţiuni de Bunăstare a
Copilului şi integrarea capacităţilor şi serviciilor lor într-o politică
comună de protecţie a copilului.
|
|
- Tabelul 7 C -