Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Acordul Nr.- din 11.10.2011

între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare pentru realizarea proiectului-pilot „Dezvoltarea urbană integrată în vederea reabilitării şi modernizării destinaţiilor turistice Borsec, Băile Herculane şi Sulina ca suport al activităţilor de turism durabil“
ACT EMIS DE: Act Internaţional
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 16 din 09 ianuarie 2012



SmartCity1

Având în vedere că Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, denumit în continuare MDRT, şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, denumit în continuare PNUD, au convenit să coopereze pentru realizarea proiectului „Dezvoltarea urbană integrată în vederea reabilitării şi modernizării destinaţiilor turistice Borsec, Băile Herculane şi Sulina ca suport al activităţilor de turism durabil“, denumit în continuare proiectul, în România,având în vedere că MDRT a informat PNUD asupra disponibilităţii sale de a contribui cu fonduri, denumite în continuare contribuţia, către PNUD în cotă-parte pentru constituirea resurselor disponibile proiectului,având în vedere că PNUD va desemna o entitate de execuţie sau un partener de implementare a fiecărui proiect finanţat din această contribuţie, denumit în continuare partenerul de implementare,prin prezentul acord, MDRT şi PNUD au convenit asupra următoarelor: Articolul I1. În maniera prevăzută la paragraful 2 al acestui articol, MDRT va pune la dispoziţia PNUD o contribuţie de 667.000 RON. Contribuţia financiară a MDRT se va asigura din prevederile bugetare anuale aprobate cu destinaţia dezvoltării urbane integrate în vederea reabilitării şi modernizării destinaţiilor turistice Borsec, Băile Herculane şi Sulina ca suport al activităţilor de turism durabil, de la bugetul de stat. Contribuţia financiară a PNUD, evidenţiată în anexa A, care face parte integrantă din prezentul acord, este în valoare de 4.000 USD, convertibilitatea asigurându-se conform procedurilor PNUD. 2. În conformitate cu graficul de plăţi prezentat mai jos, MDRT va depune contribuţia în contul în lei al PNUD cu numărul RO02BRDE450SV03466804500, deschis la BRD GSG, Sucursala Mari clienţi corporativi.

Data efectuării plăţii Suma de plată
În termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data notificării intrării în vigoare a prezentului acord către PNUD RON 133.400
În termen de maximum 60 de zile calendaristice de la data notificării intrării în vigoare a prezentului acord către PNUD RON 400.200
În termen de maximum 120 de zile calendaristice de la data notificării intrării în vigoare a prezentului acord către PNUD RON 133.400

Graficul de plăţi de mai sus are în vedere cerinţa de efectuare a plăţii contribuţiei înaintea implementării activităţilor planificate. Graficul de plăţi poate fi amendat pentru conformitate cu progresele înregistrate în implementarea proiectelor. 3. Toată evidenţa financiară şi rapoartele financiare vor fi exprimate în dolari SUA. 4. PNUD îşi poate exprima acordul de a primi plăţi cu titlu de contribuţie într-o altă monedă decât dolarul SUA, cu condiţia ca acea monedă să fie pe deplin convertibilă sau să poate fi utilizată imediat de către PNUD, dar în conformitate cu prevederile paragrafului 5 de mai jos. Orice schimbare a monedei plăţilor cu titlu de contribuţie se va face numai de comun acord cu PNUD. 5. Cuantumul plăţilor cu titlu de contribuţie, dacă ele sunt făcute într-o altă monedă decât dolarul SUA, respectiv moneda naţională, va fi stabilit prin aplicarea cursului de schimb operaţional al Naţiunilor Unite de la data efectuării plăţii. Dacă are loc o schimbare a cursului de schimb operaţional al Naţiunilor Unite înainte de utilizarea integrală de către PNUD a plăţii cu titlu de contribuţie, valoarea soldului rămas la data respectivă va fi ajustată corespunzător. Dacă, într-un asemenea caz, se înregistrează o pierdere în ceea ce priveşte valoarea soldului rămas, PNUD va informa MDRT despre acest lucru pentru a se stabili dacă MDRT mai poate furniza o finanţare suplimentară. Dacă o asemenea finanţare suplimentară nu este posibilă, asistenţa furnizată proiectului conform prezentului acord va putea fi redusă, suspendată sau întreruptă de către PNUD. 6. Orice venituri din dobânzi aferente contribuţiei vor trece în contul PNUD şi se vor folosi în conformitate cu procedurile standard ale PNUD, respectiv în vederea derulării proiectului. Articolul II1. În conformitate cu deciziile şi directivele Comitetului executiv al PNUD, reflectate în metodologia sa de recuperare a costurilor din alte surse, contribuţia va face obiectul unei proceduri de recuperare a costurilor indirecte angajate de structurile PNUD centrale şi la nivel de oficiu de ţară pentru furnizarea serviciilor de suport general de management (SGM). Pentru acoperirea costurilor SGM se va percepe un comision asupra contribuţiei în valoare de 3%. Adiţional, toate costurile directe de implementare, inclusiv costurile entităţii de execuţie sau ale partenerului de implementare, vor fi identificate în bugetul proiectului pe linii bugetare distincte şi suportate de proiect în mod corespunzător, atât timp cât acele costuri sunt nemijlocit legate de implementarea propriu-zisă a proiectului. 2. Cuantumul combinat al sumelor alocate de la buget pentru proiect împreună cu costurile estimate pentru servicii de suport aferente nu va putea depăşi totalul resurselor alocate proiectului conform prezentului acord, precum şi al sumelor care ar putea fi atrase din alte surse pentru acoperirea costurilor proiectului şi costurilor de suport. Articolul III1. Contribuţia va fi administrată de PNUD în conformitate cu reglementările, regulile şi directivele PNUD, cu aplicarea procedurilor standard de execuţie ale proiectelor PNUD. 2. Managementul de proiect şi cheltuielile acestuia se vor supune reglementărilor, regulilor şi directivelor PNUD şi, după caz, regulamentelor, regulilor şi directivelor entităţii de execuţie/partenerului de implementare. Articolul IV1. Executarea atribuţiilor PNUD şi ale entităţii de execuţie/partenerului de implementare conform prezentului acord şi documentul de proiect relevant vor depinde de primirea de către PNUD a contribuţiei, în conformitate cu graficul de plăţi prevăzut la art. I paragraful 2 de mai sus. 2. Dacă sunt anticipate sau se realizează creşteri neprevăzute ale cheltuielilor sau angajamentelor (datorate fie inflaţiei, fie fluctuaţiei cursului de schimb, fie unor evenimente neprevăzute), PNUD va transmite MDRT, din timp, o estimare a suplimentării finanţării ce va fi necesară. MDRT va depune toate eforturile pentru a obţine finanţarea suplimentară necesară. 3. În cazul în care plăţile cu titlu de contribuţie menţionate la art. I paragraful 2 nu sunt primite în conformitate cu graficul de plăţi sau dacă finanţarea suplimentară cerută în conformitate cu paragraful 2 de mai sus nu poate fi asigurată de MDRT ori atrasă din alte surse, asistenţa furnizată proiectului conform prezentului acord va putea fi redusă, suspendată sau întreruptă de către PNUD. Articolul VPNUD va rămâne proprietar al echipamentelor, consumabilelor şi al altor bunuri finanţate din contribuţie până în momentul în care acestea vor fi cedate MDRT sau unei entităţi desemnate de către acesta, în funcţie de modalităţile şi condiţiile fixate de comun acord între MDRT şi PNUD. Articolul VIContribuţia va face obiectul exclusiv al procedurilor de audit intern şi extern stabilite prin reglementările, regulile şi directivele financiare ale PNUD. Articolul VIIPNUD va pune la dispoziţia MDRT, la cerere, raportări financiare şi de altă natură elaborate în conformitate cu procedurile de raportare ale PNUD. Articolul VIII1. PNUD va informa MDRT despre finalizarea tuturor activităţilor legate de contribuţie. 2. Chiar şi după finalizarea activităţilor legate de contribuţie, PNUD va păstra în continuare soldul sumelor cu titlu de contribuţie până când toate datoriile şi obligaţiile asumate în derularea respectivelor activităţi au fost stinse şi conturile activităţilor concluzionate de manieră corespunzătoare. 3. Dacă soldul sumelor cu titlu de contribuţie se dovedeşte a fi insuficient pentru stingerea tuturor obligaţiilor şi datoriilor, PNUD va notifica MDRT şi se va consulta cu acesta asupra modului în care pot fi stinse aceste obligaţii şi datorii. 4. Orice sold al sumelor cu titlu de contribuţie ce rămâne necheltuit după stingerea tuturor acestor obligaţii şi datorii va fi stins de către PNUD în consultare cu MDRT. Articolul IX1. După desfăşurarea consultărilor dintre cele două părţi ale prezentului acord şi cu condiţia ca plăţile cu titlu de contribuţie primite deja să fi fost - împreună cu celelalte fonduri disponibile proiectului - suficiente pentru stingerea tuturor obligaţiilor şi datoriilor asumate în derularea proiectului, prezentul acord va putea fi încetat de către PNUD sau MDRT. Acordul va înceta la 30 de zile de la data la care oricare dintre părţi transmite notificare scrisă celeilalte părţi cu privire la decizia de încetare a acordului. 2. Dacă plăţile cu titlu de contribuţie încă neutilizate, împreună cu alte fonduri atrase pentru proiect, se dovedesc a fi insuficiente pentru stingerea tuturor acestor obligaţii şi datorii, PNUD va notifica MDRT şi se va consulta cu acesta asupra modului în care pot fi stinse aceste obligaţii şi datorii. 3. Chiar şi dacă se va fi încheiat prezentul acord, PNUD va păstra în continuare soldurile sumelor cu titlu de contribuţie rămase neutilizate până la stingerea tuturor obligaţiilor şi datoriilor asumate în implementarea activităţilor finanţate prin contribuţie şi va asigura finalizarea într-o manieră corespunzătoare a tuturor activităţilor. 4. Orice sold din sume cu titlu de contribuţie care rămâne necheltuit după stingerea tuturor acestor obligaţii şi datorii va fi stins de PNUD în consultare cu MDRT. 5. Părţile convin ca, în situaţia în care s-ar naşte un diferend în legătură cu derularea prezentului acord, acesta să se soluţioneze în mod amiabil. 6. În situaţia în care respectivul diferend nu s-ar putea rezolva pe cale amiabilă, se vor aplica dispoziţiile art. XII din Acordul dintre Guvernul României şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 23 ianuarie 1991. Articolul XPrezentul acord intră în vigoare la data primirii de către PNUD a notificării prin care partea română informează despre îndeplinirea procedurilor legale interne necesare intrării în vigoare a acestuia. Drept care reprezentanţii deplin autorizaţi ai celor două părţi au semnat prezentul acord. Semnat la 11 octombrie 2011 la Bucureşti, în două exemplare originale, în limbile română şi engleză, ambele exemplare fiind egal autentice. În caz de divergenţă de interpretare, textul în limba engleză va prevala. Pentru Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, p. Ministrul dezvoltării regionale şi turismului, Gheorghe Nastasia, secretar general Pentru Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, Yesim Oruc, reprezentant rezident a.i. ANEXA APROGRAMUL COMUN AL NAŢIUNILOR UNITE Ţara: România

Dezvoltarea urbană integrată în vederea reabilitării şi modernizării destinaţiilor turistice Borsec, Băile Herculane şi Sulina ca suport al activităţilor de turism (PIUD-STABBS)
Rezultatul cadrului de cooperare ONU: Până la sfârşitul anului 2015, ministerele din arcul guvernamental îşi vor consolida capacitatea de a implementa programe inovatoare de incluziune socială, responsabilizare economică şi politică a grupurilor vulnerabile, precum şi de a consolida practicile democratice cu potenţialul de a fi adaptate nevoilor ţării cu prioritate în ceea ce priveşte asistenţa oficială pentru dezvoltare (ODA) acordată de România (Rezultatul 2).
Rezultat(e) CP aşteptat(e): Capacitatea sporită de implementare a programelor inovatoare pentru incluziunea socială, responsabilizarea economică şi politică a grupurilor vulnerabile (Rezultatul 1 CPAP)
Produs(e) aşteptat(e): Consolidarea capacităţilor instituţionale naţionale de reabilitare a patrimoniului cultural urban şi rural de importanţă regională şi globală pentru dezvoltarea comunităţilor şi a turismului
Partenerul de implementare: Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului
Părţile responsabile: PNUD, Organizaţia Mondială a Turismului a ONU (UNWTO)

Descrierea pe scurt: Acest program are drept scop susţinerea Guvernului României în sensul îndeplinirii obiectivelor sale de dezvoltare prin intermediul consolidării unui sector de turism de succes în baza patrimoniului său cultural şi a resurselor sale de mediu, în conformitate cu Strategia naţională de turism adoptată. Mai concret, proiectele se vor concentra pe elaborarea planurilor de dezvoltare integrată privind 3 destinaţii turistice care vor fi folosite drept zone-pilot, şi anume: Băile Herculane, Borsec şi Sulina. Programul comun îi va permite Ministerului român al Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) să identifice zonele prioritare de intervenţie, planurile specifice de acţiune pentru fiecare localitate, împreună cu cerinţele suplimentare de investiţii, având în vedere resursele publice şi private. Aceste 3 localităţi vor avea avantajul unui plan de dezvoltare al zonei locale stimulat de comunitate, cu ţinte măsurabile şi cu un sistem de monitorizare care va măsura realizările şi zonele unde mai sunt necesare intervenţii. Durata programului: 6 luni Datele anticipate de iniţiere şi finalizare: Opţiunea de management a fondului: colectiv Agentul de management: PNUD

Bugetul PLA pe 2011: 234.000 USD
Totalul resurselor necesare: 234.000 USD
Totalul resurselor alocate:
- Interne 4.000 USD
- Altele:
- Guvern 230.000 USD
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului: Gheorghe Nastasia
Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare: 11 octombrie 2011 Yesim Oruc

Organizaţia Mondială a Turismului a ONU: Analiza situaţiei Deja a fost redactată o analiză cuprinzătoare a situaţiei sectorului de turism din România prin cooperarea tehnică a UNWTO sub auspiciile MDRT, care este prezentată în Rezumatul general al Masterplanului de dezvoltare a turismului naţional (http://www.undp.ro/libraries/ROMP_ExecSum.pdf). În ciuda elaborării acestui plan principal cu abordare multisectorială, MDRT solicită alinierea ulterioară a planurilor şi investiţiilor ulterioare pentru a se asigura că Masterplanul aduce beneficii tangibile pentru sectorul de turism, pe de o parte, însă, mai important, pentru ca beneficiile sociale şi economice de la nivelul local să se acumuleze pe baza derulării acestui masterplan. În acest scop, se recunoaşte nevoia de integrare verticală şi orizontală în ceea ce priveşte dezvoltarea, planurile de investiţii şi mandatele instituţionale prin folosirea analizei participative a factorilor implicaţi. Prezentul proiect răspunde acestei nevoi deoarece se concentrează pe cele 3 localităţi (Băile Herculane, Borsec şi Sulina) pentru care a fost activat parţial Masterplanul de dezvoltare a turismului naţional şi care au devenit obiect al altor tipuri de planificare şi investiţii. Mai recent, PNUD şi partenerii săi naţionali au organizat o serie de conferinţe în România concentrate pe dezvoltarea economică a potenţialului reabilitării patrimoniului cultural, pe baza celor mai bune practici naţionale şi internaţionale. Experienţa din România şi din alte părţi sugerează că reabilitarea patrimoniului cultural urban poate aduce avantaje economice semnificative pentru economia locală dacă şi atunci când aceste eforturi de reabilitare sunt raţionalizate în contextul unor măsuri şi al unor instrumente de dezvoltare economică şi socială mai cuprinzătoare, cum ar fi schemele de dezvoltare economică locale şi naţionale, instrumentele locale şi naţionale de stimulare a întreprinderilor economice locale şi a parteneriatelor public-privat pentru dezvoltarea resurselor umane şi a forţei de muncă. Atunci când sunt urmărite abordările integrate, exemplele din Alba Iulia şi din Braşov demonstrează, bunăoară, că au drept consecinţă avantaje economice locale măsurabile şi tangibile. În acest context, MDRT din România şi PNUD ca partener vor identifica vectorii de dezvoltare economici şi sociali, instrumentele şi fondurile disponibile la nivel local şi la nivel naţional, cu scopul de a aplica Strategia de dezvoltare a turismului naţional în avantajul celor 3 oraşe-staţiuni turistice identificate anterior, ceea ce va realiza o legătură între dezvoltarea turismului şi oportunităţile existente în Băile Herculane, Borsec şi Sulina şi va avea drept scop generarea creşterii economice şi dezvoltarea socială. Obiectivul şi strategiile generale Obiectivul general al proiectului îl constituie formularea de elemente pentru sectorul turismului durabil în Băile Herculane, Borsec şi Sulina, care să integreze dezvoltarea sectorului de turism în cadrul creşterii economice de pe plan local şi al dezvoltării sociale. În acest scop, PNUD va coordona contribuţiile şi produsele proiectului, astfel încât să se asigure că sunt pregătite elementele dezvoltării sectorului de turism în cazul celor 3 oraşe, în legătură cu instrumentele şi politicile naţionale şi locale pentru regenerarea economică a întreprinderilor publice şi private, precum şi în legătură cu consolidarea capacităţilor individuale ale locuitorilor acestor oraşe, astfel încât avantajele sectorului de turism să fie distribuite mai echitabil la nivelul întregii populaţii. Un element important de avut în vedere în cazul integrării dezvoltării sectorului de turism la nivelul avantajelor economice şi sociale locale îl reprezintă şi mediul fizic local, a cărui îmbunătăţire face parte, de asemenea, din mandatul MDRT. Această integrare de politici şi de instrumente se va realiza prin intermediul: 1. identificării acţiunilor de investiţii prioritare pentru Băile Herculane, Borsec şi Sulina, care contribuie la Strategia naţională de turism, dar care au în vedere şi angajamentele globale de protejare şi de promovare a bunurilor şi a resurselor culturale şi de mediu conform celor mai bune practici; a. un sistem cuprinzător, dar simplu de control al calităţii şi de punctaj care să fie utilizat de autorităţile locale din cele 3 districte, bazat pe valoarea în schimbul banilor la fiecare nivel şi pentru toate standardele de unităţi de turism; b. un plan de acţiuni de marketing turistic bazat pe tendinţele regionale şi internaţionale, care să includă identificarea activităţilor de promovare imediate (0-1 an) şi pe termen scurt (1-5 ani); 2. identificării şi mobilizării instrumentelor de dezvoltare socială şi economică locale, inclusiv ale acelora care au drept obiectiv dezvoltarea întreprinderilor private şi a resurselor umane în scopul consolidării avantajelor economice ale sectorului de turism din Băile Herculane, Borsec şi Sulina; 3. consolidării capacităţii: formularea unui sistem cuprinzător şi simplu de planificare şi de control al dezvoltării bazat pe organizarea instituţională existentă şi pe angajamentul factorilor implicaţi, astfel încât autorităţile locale să exercite planificarea şi să deţină controlul adecvat asupra tipului şi răspândirii ansamblurilor, a infrastructurii, utilizării terenurilor, urbanizării, a reabilitării şi a conservării patrimoniului natural şi cultural, precum şi asupra procedurilor de respectare a legii faţă de construcţiile ilegale şi neautorizate şi faţă de exploatarea resurselor naturale şi antropice. Produsele individuale ale proiectului enumerate mai sus vor fi prezentate împreună cu acţiunile identificate: (i) pe termen imediat (0-1 an); (ii) pe termen scurt (1-5 an); şi (iii) pe termen mediu şi lung. Planurile de acţiune pe termen imediat vor evalua şi vor sprijini fie unităţile de turism existente, fie pe cele planificate din cele 3 localităţi, având în vedere intervenţiile permanente, finanţate fie de la bugetul local, fie de la bugetul central. Strategia pe termen scurt şi mediu, precum şi planurile de acţiune vor institui cadrul pentru planificarea şi dezvoltarea durabilă şi cuprinzătoare a infrastructurii de turism din localităţile propuse şi va fi susţinută de planurile conceptuale de proiecte-pilot bazate pe cele mai bune standarde internaţionale, dar şi naţionale. Programul de aproximativ 6 luni va implica prezenţa unui nucleu de experţi naţionali şi străini care vor coopera îndeaproape cu autorităţile şi comunităţile locale ce vor acţiona drept resursă în scopul facilitării producerii componentelor proiectului. PLAN DE LUCRU ANUAL - ANUL 2011

Rezultatele preconizate Activităţile planificate Calendar Partea care răspunde Bugetul planificat
S -2 S -1 S 1 S 2 S 3 S 4 S 5 S 6 S 7 S 8 S 9 S 10 S 11 S 12 Sursa de finanţare Prezentarea bugetului Suma (USD)
Un plan de dezvoltare integrată pentru fiecare din cele 3 localităţi propuse Baza de pornire: Abordare integrată inconsecventă Indicatori: Obiective: Finalizarea şi prezentarea unui raport care să descrie planul de dezvoltare pentru fiecare din cele 3 localităţi desemnate, inclusiv un plan de acţiune cu termen imediat, anul 0-1, pentru reabilitare. Rezultate şi prezentare după a 6-a săptămână a proiectului Formularea acţiunilor prioritare de investiţii multisectoriale pentru Băile Herculane, Borsec şi Sulina care contribuie la strategia în domeniul turismului naţional, dar care ţine seama de obligaţiile globale de protejare şi promovare a valorilor şi resurselor de mediu şi culturale, conform celei mai bune practici PNUD MDRT Consultant tehnic principal (UNWTO) Consultant tehnic naţional (PNUD) Specialist în domeniul patrimoniului construit (PNUD) Expert juridic (PNUD) Echipe locale (6/localitate) 125.000
Un control de calitate cuprinzător dar simplu şi un sistem de clasificare care să fie utilizat de autorităţile locale în cele 3 zone, având la bază un raport just calitate-preţ la fiecare nivel şi pentru toate standardele de unităţi turistice. UNWTO MDRT Consultant tehnic principal (UNWTO) Echipe locale (6 pentru fiecare localitate) 30.000
Identificarea şi mobilizarea instrumentelor naţionale şi locale de dezvoltare locală şi naţională, inclusiv cele destinate dezvoltării întreprinderilor private. PNUD MDRT Consultant naţional Planificator fizic Economist 30.000
Formularea unui sistem cuprinzător dar simplu de control al planificării şi dezvoltării bazat pe structurile instituţionale existente şi pe angajamentul părţilor interesate. PNUD MDRT MDRT PNUD Consultant tehnic naţional Planificatori fizici Expert juridic Specialist în domeniul patrimoniului construit 23.500
Alcătuirea echipei tehnice şi de conducere a proiectului. PNUD GUV SGM UNWTO deplasări PNUD deplasări/Ateliere Audit 6.500 9.000 8.000 2.000
TOTAL: 234.000

Modalitatea de management MDRT, prin Direcţia generală turistică şi Direcţia generală dezvoltare teritorială, este partenerul responsabil cu coordonarea generală. Proiectul este formulat în contextul prevederilor Programului PNUD de ţară pentru 2010-2012 şi ale Planului de acţiune pentru punerea în aplicare a Programului de ţară (PNUD CPAP) 2010-2012. MDRT este menţionat în mod explicit în PNUD CPAP drept partener naţional responsabil cu punerea în aplicare. Proiectele PNUD menţionate în Programul de ţară sunt prin urmare toate derulate la nivel naţional cu un partener naţional de implementare, în cazul de faţă Direcţia generală turistică şi Direcţia generală dezvoltare teritorială din cadrul MDRT. În conformitate cu prevederile CPAP, PNUD este parte responsabilă a proiectului desemnată în cadrul Implementării naţionale pentru coordonarea generală a resurselor proiectului, inclusiv mobilizarea de experţi şi asistenţă specializată din partea altei agenţii ONU (UNWTO). În cadrul procesului de formulare a proiectului, PNUD a desemnat UNWTO drept parte responsabilă pentru componente selectate ale proiectului conform modalităţii ONU de programare în comun. Agentul managerial al Programului comun este PNUD, modalitatea de finanţare este colectivă, PNUD mobilizând resursele pentru proiect din sursele interne şi din contribuţiile guvernamentale prin acord de cofinanţare. Având în vedere experienţa instituţională şi expertiza dovedită în implementarea unor intervenţii similare în România ca şi în alte părţi ale globului, PNUD va asigura coordonarea aspectelor tehnice şi administrative aferente acestei intervenţii, înfiinţând o unitate naţională de implementare şi coordonare a proiectului. Consiliul de conducere al proiectului (după cum se vede în schema de mai jos) va fi format din reprezentanţi ai MDRT, PNUD şi ai autorităţilor locale, iar rolul Consiliului va consta în definirea obiectivelor misiunii, aprobarea rezultatelor echipelor multidisciplinare de experţi şi monitorizarea activităţilor proiectului. Ţinând seama de aspectele specifice ale fiecărei zone de intervenţie vizate, precum şi de termenul scurt de predare a proiectului, PNUD, în calitate de agent managerial, va trimite o echipă de experţi naţionali la fiecare din locaţiile propuse şi îi va reuni apoi la Bucureşti pentru recepţia finală. Echipa proiectului urmează să fie condusă de consultantul tehnic principal şi de coordonatorul naţional - planificatorul naţional de proiect şi va include un planificator specialist în infrastructură, un economist, un consultant naţional pentru mediu, un specialist în mobilizarea comunităţii (Componenta de resurse umane), un specialist în domeniul patrimoniului construit, toţi aceştia fiind solicitaţi să îşi deruleze activitatea în cele 3 localităţi, şi finalmente un consultant juridic care va presta serviciile în Bucureşti. Echipa va fi sprijinită pe plan local de un asistent de proiect, recrutat de preferinţă din aceste localităţi. (Desemnarea acestor experţi este cu titlu indicativ şi poate suferi modificări în funcţie de existenţa unei astfel de expertize pe piaţă şi de resursele pe care PNUD le poate mobiliza din cadrul reţelei sale regionale şi globale ca şi de la agenţia specializată, UNWTO). Echipa de experţi, condusă de CTP şi de CN, va staţiona cel mult 3 săptămâni la fiecare locaţie de proiect, executând evaluări detaliate referitoare la limitările curente în dezvoltarea zonală şi potenţialul turistic. Îşi va îndeplini sarcinile privind prezentarea de rapoarte în timp ce se află în teren. La finalul activităţii lor în teren, experţii îşi vor prezenta - prin intermediul unei platforme participative convocate de CN şi de asistentul de proiect local - constatările în faţa părţilor interesate locale şi autorităţilor locale în vederea obţinerii de consens şi sprijin pentru măsurile propuse. În ultima săptămână a activităţii lor, echipa va opera în Bucureşti, la sediul PNUD, în strânsă legătură cu personalul responsabil desemnat pentru proiect de către partenerul naţional de implementare, MDRT. PNUD va încheia cu partenerul naţional de implementare o scrisoare de acord referitor la furnizarea de servicii necesare proiectului. PNUD va încheia de asemenea scrisori de acord cu agenţii specializate ale ONU, şi anume cu UNWTO, prin care se vor statua resursele şi responsabilităţile respectivei agenţii în cadrul proiectului. Cadrul de monitorizare şi evaluare În conformitate cu politicile şi procedurile de programare descrise în Manualul de proceduri PNUD, proiectul va fi monitorizat prin următoarele mecanisme: În cadrul ciclului proiectului Cu caracter săptămânal, o evaluare a calităţii va înregistra progresele în direcţia atingerii rezultatelor-cheie, pe baza criteriilor de calitate şi metodelor înscrise în tabelul de management al calităţii de mai jos.Se va activa un jurnal de probleme în Atlas, care va fi ţinut la zi de către managerul de proiect astfel încât să se poată urmări şi rezolva potenţialele probleme sau cereri de schimbări.Pe baza analizei de risc iniţial formulate va fi activat în Atlas un jurnal al riscurilor, actualizat cu regularitate prin examinarea mediului extern care poate avea un impact asupra derulării proiectului.Pe baza informaţiilor de mai sus înregistrate în Atlas, managerul de proiect va înainta, la fiecare două săptămâni, rapoarte de progres al proiectului (PPR) către Consiliul de conducere al proiectului prin intermediul PNUD (asigurarea progresului proiectului), folosind formatul standard de raportare disponibil Executive Snapshot.Se va activa un jurnal al lecţiilor proiectului şi se va actualiza cu regularitate pentru a asigura învăţarea şi adaptarea permanentă în cadrul organizaţiei şi pentru a facilita pregătirea raportului lecţiilor învăţate la sfârşitul proiectului.Se va activa un plan de monitorizare etapizată în Atlas şi se va actualiza astfel încât să se poată urmări principalele acţiuni/evenimente de management.Managementul calităţii pentru rezultatele activităţilor proiectului

Produsul nr. 1: Un plan integrat de dezvoltare pentru fiecare dintre locaţiile propuse
Rezultatul 1 al activităţii Asistenţă tehnică pentru dezvoltarea turismului Dată începere: Dată finalizare:
Scopul - elaborarea unui îndrumar general cuprinzător şi concret pe zone pentru localităţile vizate pentru turism, cu cerinţe practice şi realiste; - creşterea cooperării dintre Guvern şi sectorul privat; - creşterea participării comunităţii locale şi posibilităţi sporite de câştigare a traiului; şi - un cadru instituţional practic şi eficient constituit pentru dezvoltarea infrastructurii în turism.
Descrierea Activităţi planificate în direcţia producerii rezultatului activităţii - examinarea şi evaluarea politicilor şi strategiilor actuale pentru dezvoltarea staţiunilor turistice vizate; - evaluarea la faţa locului a strategiilor şi programelor de dezvoltare în turism existente, inclusiv discuţii cu oficiali ai autorităţilor naţionale şi locale şi din turism, precum şi alţi factori de interes relevanţi; - identificarea şi evaluarea proiectelor existente de dezvoltare a turismului şi a infrastructurii asociate, precum şi o examinare a serviciilor, accesului şi disponibilităţii transporturilor şi infrastructurii.
Criterii de calitate Cum/Cu ce indicatori se va măsura calitatea rezultatelor activităţii? Metoda de calitate Mijloace de verificare. Ce metodă se va folosi pentru a stabili dacă au fost îndeplinite criteriile de calitate? Data evaluării Când se va efectua evaluarea calităţii?
PIUD acceptat de consiliul de conducere al proiectului PIUD aprobat de către Consiliul de conducere a proiectului Bisăptămânal
Activităţile enumerate în PIUD sunt realizabile.

Contextul legal Acest document, împreună cu Planul de acţiune de programe de ţară al PNUD România (CPAP), semnat de către Guvern şi PNUD, care este încorporat aici prin referire, constituie împreună un document de proiect aşa cum este el definit în Acordul dintre Guvernul României şi Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 23 ianuarie 1991, acesta fiind acordul standard de bază pentru asistenţă (SBAA), aşadar toate prevederile CPAP se aplică prezentului document. În conformitate cu art. III din SBAA, răspunderea pentru siguranţa şi securitatea partenerului de implementare, personalului şi bunurilor sale, precum şi a bunurilor PNUD aflate în posesia partenerului aparţine partenerului de implementare. Partenerul de implementare are obligaţia de: a)a institui un plan de protecţie corespunzător şi actualizat, care să ţină seama de contextul de securitate din ţara unde se derulează proiectul; b)a-şi asuma toate riscurile şi răspunderea în legătură cu asigurarea securităţii partenerului, precum şi cu aplicarea în totalitate a planului de protecţie.PNUD îşi rezervă dreptul de a verifica existenţa unui asemenea plan şi de a sugera modificări ale planului acolo unde este necesar. Lipsa funcţionării şi derulării unui plan de protecţie corespunzător aşa cum este el cerut prin prezentul document va fi considerată o încălcare a prezentului acord. Partenerul de implementare este de acord să întreprindă toate diligenţele rezonabile pentru a asigura că nicio parte din fondurile PNUD primite prin efectul documentului de proiect nu este folosită pentru a susţine persoane fizice sau juridice asociate cu terorismul şi că cei care primesc oricare dintre sumele furnizate de PNUD prin prezentul document nu apar pe lista formulată de Comitetul Consiliului de Securitate şi constituită în baza Rezoluţiei nr. 1.267 din 1999. Lista este disponibilă la adresa: http://www.un.org/Docs/sc/committees/1267/1267ListEng.htm Această prevedere va trebui inclusă în toate subcontractele sau subacordurile semnate sub egida prezentului document de proiect.


SmartCity5

COMENTARII la Acord -/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Acord - din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu