E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

REGULAMENT Nr

REGULAMENT   Nr. 2 din 15 aprilie 1997

privind operatiuni cu titluri de stat derulate prin Banca Nationala a Romaniei in calitatea sa de agent al statului

ACT EMIS DE: BANCA NATIONALA A ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 66 din 16 aprilie 1997


SmartCity3


    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    In conformitate cu prevederile art. 29 si 30 din Legea nr. 34/1991 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei, precum si cu prevederile Conventiei nr. 20.169/1994, incheiata intre Ministerul Finantelor si Banca Nationala a Romaniei, Banca Nationala a Romaniei actioneaza in calitate de agent al statului pentru operatiunile de vanzare, inregistrare, decontare, transfer si depozitare a titlurilor de stat.
    Art. 2
    Titlurile de stat sunt emise in conformitate cu prevederile Legii nr. 91/1993 privind datoria publica si ale conventiei incheiate intre Ministerul Finantelor, in calitate de emitent, si Banca Nationala a Romaniei, in calitate de agent al statului.
    Titlurile de stat sunt emise de Ministerul Finantelor in forma dematerializata, conform unui calendar previzional (anual, semestrial sau trimestrial), stabilit de comun acord cu Banca Nationala a Romaniei.
    Art. 3
    Banca Nationala a Romaniei, in baza prerogativelor ce decurg din calitatea sa de agent al statului si in numele autoritatii emitente, Ministerul Finantelor:
    a) reglementeaza si supravegheaza vanzarea titlurilor de stat (piata primara) si tranzactionarea acestora intre detinatorii inregistrati (piata secundara);
    b) autorizeaza si supravegheaza intermediarii pe aceste piete.

    CAP. 2
    Piata primara a titlurilor de stat

    Art. 4
    Piata primara reprezinta totalitatea operatiunilor legate de plasarea emisiunilor, respectiv vanzarea pentru prima data a titlurilor de stat.
    Participanti
    Art. 5
    Participantii pe piata primara a titlurilor de stat (intermediari ai pietei primare - "primary dealers") pot fi societati bancare, institutii financiare si de credit, autorizate sa functioneze pe teritoriul Romaniei in conformitate cu prevederile legii, si sunt selectati de catre Banca Nationala a Romaniei.
    In afara intermediarilor pietei primare, Banca Nationala a Romaniei poate accepta participarea directa pe piata primara a titlurilor de stat si a altor participanti, persoane juridice si fizice.
    Art. 6
    Intermediarii potentiali ai pietei primare vor solicita autorizarea Bancii Nationale a Romaniei, facand dovada indeplinirii urmatoarelor conditii minimale:
    - cont curent deschis la Banca Nationala a Romaniei;
    - capital social minim;
    - existenta unei structuri organizatorice distincte si a unor spatii specifice (ghisee de lucru cu clientii, sala de tranzactionare), necesare derularii operatiunilor cu titluri de stat;
    - reglementarea, prin norme proprii, a procedurilor de lucru cu clientii, a relatiei cu alti intermediari ai pietei, a sistemului de evidenta contabila specific, precum si a controlului operatiunilor cu titluri de stat;
    - dotari tehnice specifice activitatilor de tranzactionare:
      - echipamente informatice;
      - echipament de suport informational (Reuters, Telerate etc.);
      - echipamente de comunicatii specifice (linii telefonice, fax, telex, SWIFT etc.);
    - desemnarea personalului implicat in activitatile cu titluri de stat;
    - dovada unei performante minimale pe piata primara a titlurilor de stat.
    Art. 7
    Intermediarii pietei primare trebuie sa-si asume, in conditii de concurenta, performanta si transparenta, urmatoarele obligatii minimale:
    - vor asigura plasarea integrala*) a emisiunilor de titluri de stat. In acest scop, intermediarii pietei primare vor depune la fiecare emisiune de titluri de stat, anuntata de Ministerul Finantelor si de Banca Nationala a Romaniei, oferte de cumparare intr-un cuantum minim din totalul emisiunii, cuantum care va fi negociat cu Banca Nationala a Romaniei;
    - isi vor aduce continuu contributia la dezvoltarea pietei secundare si la mentinerea unui nivel corespunzator de lichiditate a acesteia. In acest scop, vor derula un volum minim anual de tranzactii pe aceasta piata si vor afisa in permanenta atat la ghiseele lor de lucru cu clientii, cat si prin sistemele de difuzare a informatiei (Reuters, Telerate, Bloomberg, Knightrider) cotatii pentru un numar minim de serii de titluri de stat (stabilit de Banca Nationala a Romaniei);
    - vor furniza Bancii Nationale a Romaniei orice informatie, documente sau registre pe care aceasta poate solicita in legatura cu activitatea pe piata titlurilor de stat;
    - vor organiza si vor participa la campanii promotionale referitoare la emisiunile de titluri de stat;
    - vor participa, lunar sau ori de cate ori va fi necesar, la consultari la sediul Bancii Nationale a Romaniei, in vederea analizarii conditiilor pietei si previziunilor privind evolutia acesteia;
    - vor contribui permanent la cresterea standardului profesional si a reputatiei pietei titlurilor de stat din Romania, prin promovarea unor norme si principii de conduita specifice.
----------------
    *) Cu exceptia situatiilor in care emisiunile sunt plasate prin subscriptie publica.

    Art. 8
    Intermediarii pietei primare isi vor asuma responsabilitatea respectarii tuturor acestor obligatii minimale in baza unui angajament incheiat cu Banca Nationala a Romaniei.
    Art. 9
    Anual, Banca Nationala a Romaniei va analiza performanta pe piata a intermediarilor pietei primare si va decide asupra reautorizarii acestora.
    Plasarea/vanzarea titlurilor de stat
    Art. 10
    Banca Nationala a Romaniei va organiza si va conduce activitatea de plasare/vanzare a emisiunii de titluri de stat, in conformitate cu prevederile prezentului regulament.
    Art. 11
    In functie de conditiile pietei, de experienta intermediarilor pietei primare, precum si in functie de tipul de titluri de stat emise, vanzarea acestora se realizeaza prin, fara a se limita la, una dintre urmatoarele modalitati:
    - subscriptie publica;
    - subscriptie publica garantata;
    - licitatie.
    Subscriptia publica
    Art. 12
    Vanzarea prin subscriptie publica a titlurilor de stat se realizeaza de catre intermediarii pietei primare si de catre alti participanti agreati de Banca Nationala a Romaniei.
    Ministerul Finantelor, in conformitate cu prevederile conventiei incheiate cu Banca Nationala a Romaniei, va anunta elementele emisiunii. Pretul emisiunii, exprimat ca rata a dobanzii, va fi stabilit in baza unor consultari prealabile cu Banca Nationala a Romaniei.
    Art. 13
    Intermediarii pietei primare si alti participanti agreati de Banca Nationala a Romaniei vor depune oferte de cumparare in contul lor si in cel al clientilor lor, pana la subscrierea integrala a emisiunii de titluri de stat sau pana la ora 12,00 a ultimei zile din perioada de subscriere, considerata a fi data vanzarii.
    Art. 14
    Ofertele de subscriere vor fi transmise in plic sigilat sau prin alte modalitati considerate acceptabile de Banca Nationala a Romaniei (telex cifrat, SWIFT, modem etc. ).
    Ofertele de subscriere depuse nu pot fi retrase, acestea constituind angajamente ferme din partea participantilor.
    Art. 15
    In situatia in care cererile depasesc valoarea emisiunii de titluri de stat, subscriptia se va inchide la sfarsitul zilei in care valoarea cererilor depaseste valoarea emisa. Toate cererile din acea zi vor fi acceptate proportional si/sau, cu acordul Ministerului Finantelor, emisiunea va fi majorata.
    Titlurile de stat ramase nesubscrise pana la ora 12,00 a ultimei zile din perioada de subscriere vor fi anulate si emisiunea se va inchide la valoarea subscrisa.
    Subscriptia publica garantata
    Art. 16
    Subscriptia publica garantata se realizeaza, de regula, de catre intermediarii pietei primare care, in conformitate cu obligatiile asumate, garanteaza plasarea intregii valori a emisiunii de titluri de stat pe piata, respectiv isi asuma obligatia de a cumpara in cont propriu titlurile de stat pe care nu le plaseaza la clienti si pe piata.
    Art. 17
    Ministerul Finantelor, in conformitate cu prevederile conventiei incheiate cu Banca Nationala a Romaniei, va anunta elementele emisiunii. Pretul emisiunii, exprimat ca rata a dobanzii, va fi stabilit de catre Ministerul Finantelor in baza unor consultari prealabile cu Banca Nationala a Romaniei si cu intermediarii pietei primare, participanti la plasarea emisiunii de titluri de stat.
    Art. 18
    Ofertele intermediarilor pietei primare, in contul lor si in cel al clientilor lor, vor fi acceptate pana la sfarsitul ultimei zile a perioadei de subscriere, considerata a fi data vanzarii.
    In situatia in care cererile depasesc valoarea emisiunii titlurilor de stat, subscriptia se va inchide la sfarsitul zilei in care valoarea cererilor depaseste valoarea emisa. Toate cererile din acea zi vor fi acceptate si, cu acordul Ministerului Finantelor, emisiunea va fi majorata.
    Art. 19
    Intermediarii pietei primare pot primi de la Ministerul Finantelor un comision procentual pentru titlurile de stat plasate pe piata.
    Nivelul comisionului va face obiectul negocierilor anterioare dintre Ministerul Finantelor, Banca Nationala a Romaniei si reprezentantii intermediarilor pietei primare.
    Art. 20
    Ofertele de subscriere vor fi transmise in plic sigilat sau prin alte modalitati considerate acceptabile de Banca Nationala a Romaniei (telex cifrat, SWIFT, modem etc. ).
    Ofertele de subscriere depuse nu pot fi retrase, acestea constituind angajamente ferme din partea participantilor.
    Licitatia
    Art. 21
    Vanzarea titlurilor de stat prin licitatie se face de catre Banca Nationala a Romaniei, ca agent al Ministerului Finantelor. Ministerul Finantelor, in conformitate cu conventia incheiata cu Banca Nationala a Romaniei, va anunta elementele emisiunii de titluri de stat. Elementele tehnice ale licitatiei si data desfasurarii acesteia vor fi stabilite dupa consultari cu Banca Nationala a Romaniei.
    Banca Nationala a Romaniei va face publice data si locul desfasurarii licitatiei, precum si elementele de identificare a emisiunii ce urmeaza a fi plasata prin licitatie.
    Art. 22
    Intermediarii pietei primare vor depune oferte de cumparare in cont propriu si in contul clientilor lor in ziua desfasurarii licitatiei, pana la ora 12,00.
    Vor putea prezenta oferte de cumparare, in nume si in cont propriu, si alti participanti agreati de Banca Nationala a Romaniei.
    Art. 23
    Formularul ofertei de cumparare folosit in licitatie va include cel putin urmatoarele elemente:
    - emisiunea pentru care este prezentata oferta;
    - data completarii;
    - data licitatiei;
    - valoarea totala si rata dobanzii licitate (se admite defalcarea valorii totale in maximum cinci transe valorice la rate diferite ale dobanzii);
    - defalcarea sumei totale licitate in suma solicitata in cont propriu si in contul clientilor;
    - elementele de identificare a intermediarului pietei primare, denumirea si sediul social, semnatura autorizata si stampila oficiala etc.;
    - numarul contului corespondent atat de numerar, cat si de titluri de stat.
    Banca Nationala a Romaniei va putea stabili, in functie de gradul de dezvoltare a pietei titlurilor de stat, limite maxime pentru oferta unui intermediar al pietei primare in totalul emisiunii.
    Art. 24
    Ofertele vor fi trimise, in plicuri sigilate, cu stampila si antetul participantilor, directiei de specialitate din cadrul Bancii Nationale a Romaniei. Secretarul comisiei de licitatie va elibera o adeverinta. Dupa eliberarea adeverintei plicul nu mai poate fi retras.
    Ofertele pot fi transmise, de asemenea, prin alte modalitati considerate acceptabile de catre Banca Nationala a Romaniei (telex cifrat, SWIFT, modem etc.).
    Comisia de licitatie
    Art. 25
    In vederea bunei desfasurari a licitatiei, conducerea Bancii Nationale a Romaniei, prin ordin al guvernatorului, va numi o comisie de licitatie formata din:
    - presedinte, desemnat de conducerea Bancii Nationale a Romaniei;
    - un secretar;
    - cel putin doi membri, din cadrul directiei de specialitate din Banca Nationala a Romaniei.
    Comisia de licitatie va avea si un membru desemnat de catre Ministerul Finantelor.
    Art. 26
    Presedintele comisiei de licitatie conduce lucrarile acesteia, verifica modul de adjudecare, semneaza procesul-verbal incheiat la sfarsitul sedintei si comunicatul oficial care va fi facut public.
    Art. 27
    Reprezentantul Ministerului Finantelor semneaza impreuna cu presedintele comisiei procesul-verbal si comunicatul oficial, atestand corectitudinea desfasurarii licitatiei.
    Art. 28
    Secretarul comisiei de licitatie, impreuna cu membrii acesteia, deruleaza toate operatiunile specifice legate de deschiderea, desfasurarea si stabilirea rezultatului licitatiei, intocmeste procesul-verbal si comunicatul oficial, semneaza, impreuna cu membrii, procesul-verbal si comunicatul oficial.
    Desfasurarea licitatiei
    Art. 29
    Sedinta de licitatie incepe la ora 13,00, prin deschiderea de catre secretarul comisiei de licitatie, in prezenta celorlalti membri, a plicurilor continand ofertele de cumparare ale participantilor la licitatie.
    Membrii comisiei de licitatie vor verifica respectarea conditiilor de forma prevazute in prezentul regulament. Ofertele de cumparare care nu indeplinesc conditiile stabilite prin prezentul regulament sunt considerate nule de drept si se inapoiaza participantilor emitenti.
    In mod exceptional, presedintele comisiei de licitatie poate decide, de comun acord cu participantul emitent, rectificarea pe loc a erorilor si validarea ofertei. Acordul participantului emitent poate fi comunicat telefonic, cu conditia confirmarii, in scris, in cursul aceleiasi zile.
    Art. 30
    Secretarul comisiei de licitatie impreuna cu membrii intocmesc centralizatorul ofertelor de cumparare si, in baza grilei de cotare, vor determina nivelul la care cererea cumulata descrescator satisface oferta, stabilind, totodata:
    - valoarea emisiunii oferite ce si-a gasit contrapartida in cerere;
    - pretul (rata dobanzii) maxim si minim la care au fost adjudecate ofertele de cumparare.
    Art. 31
    In situatia in care intreaga emisiune de titluri de stat a fost vanduta, iar la nivelul marginal (nivelul pretului minim, respectiv al ratei dobanzii maxime acceptate) sunt mai multe oferte de cumparare ce nu pot fi satisfacute integral, se va aplica principiul proportionalitatii, fiecare primind valoarea rezultata. Toate valorile vor fi rotunjite pana la cea mai apropiata valoare divizibila cu valoarea nominala a unui titlu de stat.
    Determinarea pretului
    Art. 32
    Cele doua sisteme de determinare a pretului, folosite de catre Banca Nationala a Romaniei, sunt:
    a) metoda pretului multiplu;
    b) metoda pretului uniform.
    Art. 33
    Metoda pretului multiplu presupune alocarea titlurilor de stat pentru ofertele acceptate la pretul (rata dobanzii) pe care fiecare dintre ofertantii castigatori l-au oferit, pana la adjudecarea completa a emisiunii de titluri de stat.
    In baza ofertelor de cumparare acceptate la preturi (rate ale dobanzii) diferite se va calcula un pret (rata a dobanzii) mediu de adjudecare.
    Art. 34
    Metoda pretului uniform presupune alocarea titlurilor de stat pentru ofertele acceptate la cel mai scazut pret (rata dobanzii cea mai ridicata) care a fost acceptat pentru adjudecarea completa a emisiunii de titluri de stat.
    Tipuri de oferte
    Art. 35
    Ofertele de cumparare la licitatie sunt de doua feluri:
    - oferte de cumparare competitive;
    - oferte de cumparare necompetitive.
    Art. 36
    Oferta de cumparare competitiva reprezinta un instrument de participare rezervat persoanelor juridice si se caracterizeaza prin faptul ca participantul indica, pe langa valoarea pe care doreste sa o adjudece, si pretul maxim (exprimat ca rata minima a dobanzii) pe care este dispus sa il plateasca.
    Art. 37
    Oferta de cumparare necompetitiva reprezinta un instrument de participare care se caracterizeaza prin faptul ca participantul indica valoarea pe care doreste sa o adjudece, fara insa a indica pretul (rata dobanzii).
    Participarea pe baza de oferta necompetitiva confera investitorului garantia executarii integrale a ofertei sale de cumparare.
    Ofertele de cumparare necompetitive vor fi executate la pretul (rata dobanzii) mediu ponderat al ofertelor de cumparare competitive acceptate in licitatiile adjudecate pe baza metodei pretului multiplu si la pretul (rata dobanzii) final al licitatiilor adjudecate pe baza metodei pretului uniform.
    Art. 38
    Ofertele de cumparare, indiferent de tipul acestora, trebuie sa indice o valoare care sa fie multiplu al valorii nominale a unui titlu de stat.

    CAP. 3
    Piata secundara

    Art. 39
    Piata secundara a titlurilor de stat reprezinta totalitatea operatiunilor de vanzare, cumparare si alte operatiuni cu titluri de stat aflate in circulatie, libere de sarcini.
    Tranzactiile pe piata secundara a titlurilor de stat se vor efectua in interiorul termenului de scadenta, dar numai pana la data inregistrarii curente.
    Participantii
    Art. 40
    Participantii pe piata secundara sunt intermediarii pietei primare, alti intermediari autorizati de Banca Nationala a Romaniei, detinatorii inregistrati, persoane juridice si fizice, care pot, conform legii, sa desfasoare operatiuni cu titluri de stat.
    Art. 41
    Intermediarii potentiali ai pietei secundare a titlurilor de stat, altii decat intermediarii pietei primare, in vederea autorizarii de catre Banca Nationala a Romaniei, vor trebui sa indeplineasca urmatoarele conditii minimale:
    - cont curent deschis la unul dintre intermediarii pietei primare, acestia fiind singurii participanti acceptati la sistemul de transfer-inregistrare-decontare organizat si condus de Banca Nationala a Romaniei;
    - capital social minim;
    - existenta unei structuri organizatorice distincte si a unor spatii specifice (ghisee de lucru cu clientii), necesare derularii operatiunilor cu titluri de stat;
    - reglementarea prin norme proprii a procedurilor de lucru cu clientii, a relatiei cu alti intermediari ai pietei, a sistemului de evidenta contabila specific, precum si a controlului operatiunilor cu titluri de stat;
    - dotari tehnice specifice activitatilor de tranzactionare:
      - echipamente informatice;
      - echipamente de comunicatii specifice (linii telefonice, fax, telex, SWIFT etc.);
    - desemnarea personalului implicat in activitatile de pe piata secundara a titlurilor de stat;
    - sa furnizeze Bancii Nationale a Romaniei orice informatie, documente sau registre pe care aceasta le poate solicita in legatura cu activitatea privind titlurile de stat.
    Principii de desfasurare a tranzactiilor
    Art. 42
    Orarul de functionare a pietei secundare a titlurilor de stat din Romania se va armoniza cu normele legale ce reglementeaza regimul de plati si decontari.
    Art. 43
    Intermediarii autorizati sunt obligati sa afiseze permanent in timpul orelor de functionare a pietei secundare a titlurilor de stat, la ghiseele lor de lucru cu clientii si, optional, prin sisteme de difuzare a informatiei (tip Reuters, Telerate etc.), cotatii pentru seriile de titluri de stat pe care le ofera spre tranzactionare clientilor lor.
    Art. 44
    Intermediarii autorizati vor cota pretul titlurilor de stat ca rata a dobanzii sau randament pentru titlurile de stat pe termen scurt (cu discount) si ca pret in lei pentru titlurile de stat pe termen lung (purtatoare de dobanda).
    Art. 45
    In situatia in care cotatia este acceptata de un client sau de un alt intermediar autorizat, tranzactia este considerata incheiata si se executa neconditionat.
    Art. 46
    Tranzactiile cu titluri de stat sunt efectuate pe principiul livrare contra plata ("delivery versus payment").
    Art. 47
    Marja dintre preturile de vanzare si cele de cumparare va fi libera si va fi determinata de raportul cerere-oferta pe piata secundara a titlurilor de stat.
    Art. 48
    Intermediarii autorizati au obligatia sa asigure executarea cu prioritate a ordinelor clientilor in timpul orelor de functionare a pietei secundare a titlurilor de stat si sa nu concureze executarea ordinelor acestora cu ordinele in nume si in cont propriu.
    Art. 49
    Conducerile executive ale intermediarilor autorizati sa opereze pe piata secundara a titlurilor de stat din Romania vor controla si vor fi raspunzatoare de activitatea personalului din subordine, asigurandu-se ca acest personal cunoaste si respecta prevederile prezentului regulament si ale celorlalte reglementari legale.
    Art. 50
    Conducerile executive ale intermediarilor autorizati sa opereze pe piata secundara a titlurilor de stat din Romania vor delimita atributiile si raspunderea personalului implicat.
    Fiecare persoana care tranzactioneaza in numele institutiei trebuie sa aiba autoritatea si pregatirea necesare sa angajeze institutia din punct de vedere legal.
    Art. 51
    Conducerile executive ale intermediarilor autorizati au datoria de a verifica corectitudinea tranzactiilor incheiate de catre personalul implicat, in sensul evitarii derularii unor tranzactii la preturi in afara pietei titlurilor de stat, ce se bazeaza pe intelegeri cu caracter oneros sau pe obtinerea unui profit personal.
    Art. 52
    Tranzactiile intre intermediari, efectuate atat in cont propriu, cat si in contul clientilor, se incheie prin confirmare intre acestia (telefonic, telex, Reuters dealing) si reconfirmari letrice si telex sau SWIFT, codificate corespunzator (letric-specimene de semnaturi, telex-chei telegrafice, SWIFT-chei SWIFT). Reconfirmarea trebuie sa includa cel putin urmatoarele elemente:
    - contrapartida;
    - data incheierii tranzactiei;
    - data decontarii;
    - seria (seriile implicata(e));
    - numarul de titluri de stat;
    - sumele tranzactionate:
      - valoarea nominala individuala;
      - valoarea nominala totala;
      - valoarea rezultata din tranzactie;
    - tipul tranzactiei;
    - pret (rata dobanzii);
    - alte informatii privind decontarea si tranzactionarea;
    - modalitatea de incheiere a tranzactiei (telefon, telex, Reuters dealing).
    Art. 53
    Dupa reconfirmare, orice tranzactie va fi notificata Bancii Nationale a Romaniei, in forma stabilita de catre aceasta, in vederea inregistrarii si decontarii, atunci cand este cazul.
    Notificarile vor fi transmise direct de catre intermediarii pietei primare sau, prin intermediul acestora, de catre ceilalti intermediari autorizati.
    Art. 54
    In cazul aparitiei unor diferente in urma verificarii documentelor de mai sus, partile vor incerca solutionarea situatiei pe cale amiabila. In caz contrar, partile pot inainta cazul spre solutionare instantelor de arbitraj competente, ce sunt stabilite de comun acord.
    Banca Nationala a Romaniei este abilitata sa arbitreze astfel de litigii aparute in aplicarea prevederilor prezentului regulament, dar numai dupa ce partile implicate dovedesc ca au epuizat toate posibilitatile de solutionare pe cale amiabila.
    In astfel de cazuri, partile trebuie sa recunoasca, in prealabil, principiul acceptarii neconditionate a deciziei de solutionare a litigiului, adoptata de Banca Nationala a Romaniei.

    CAP. 4
    Inregistrarea si transferul

    Art. 55
    Inregistrarea este o operatiune efectuata de catre Banca Nationala a Romaniei in Registrul titlurilor de stat, care garanteaza detinatorului inregistrat dreptul de proprietate asupra titlurilor de stat. Dreptul de proprietate asupra titlurilor de stat este evidentiat prin inregistrarile in conturile titlurilor de stat deschise la Banca Nationala a Romaniei, inregistrari efectuate pe baza documentelor primare aferente operatiunilor din piata primara si secundara, prin inscrierea de mentiuni cu privire la:
    - detinatorii inregistrati ai titlurilor de stat;
    - transferurile dreptului de proprietate si alte instructiuni de tranzactionare privind titlurile de stat;
    - stingerea dreptului de proprietate asupra titlurilor de stat la data rascumpararii acestora.
    Art. 56
    Banca Nationala a Romaniei poate delega toate responsabilitatile sau o parte dintre ele, privind inregistrarea si transferul, intermediarilor pietei primare sau altor agenti, cu aprobarea Ministerului Finantelor. Totusi transferul responsabilitatilor nu degreveaza Banca Nationala a Romaniei de responsabilitatea ei privind garantia unei inregistrari corecte a titlurilor de stat.
    Art. 57
    Toate tranzactiile sunt compensate si decontate de catre Banca Nationala a Romaniei sau de catre agentul ei desemnat, iar participantii vor respecta regulile de cliring stabilite de Banca Nationala a Romaniei.
    Inregistrarea tuturor titlurilor de stat se va face prin Banca Nationala a Romaniei sau prin agentul ei desemnat, iar participantii vor respecta regulile de inregistrare stabilite de catre Banca Nationala a Romaniei.
    Art. 58
    Banca Nationala a Romaniei are dreptul sa corecteze inregistrarile in contul titlurilor de stat prin:
    - inregistrarea oricarei tranzactii omise;
    - inlocuirea unei inregistrari incorecte;
    - anularea unei inregistrari.
    Banca Nationala a Romaniei notifica intermediarilor pietei primare corectiile efectuate, acestia fiind singurii raspunzatori pentru orice obligatie rezultata din aceste corectii.

    CAP. 5
    Decontarea

    Art. 59
    Plata sumelor datorate este efectuata prin Banca Nationala a Romaniei, prin inregistrarea operatiunilor corespunzatoare in conturile de numerar ale Ministerului Finantelor si/sau ale intermediarilor pietei primare, dupa caz, conform ofertelor de cumparare acceptate, instructiunilor de tranzactionare si la scadenta, pe baza inregistrarilor din data inregistrarii curente.
    Art. 60
    Transferurile titlurilor de stat, precum si platile devin efective dupa operarea de catre Banca Nationala a Romaniei in conturile de numerar ale intermediarilor pietei primare si in conturile titlurilor de stat ale detinatorilor inregistrati.
    Art. 61
    Data platii reprezinta:
    - data emisiunii titlurilor de stat (data de la care incepe calculul dobanzii) - in cazul unei noi emisiuni;
    - data decontarii tranzactiei secundare - in cazul vanzarii-cumpararii sau al altei operatiuni cu titluri de stat;
    - data scadentei - in cazul rascumpararii.

    CAP. 6
    Dispozitii finale

    Art. 62
    Incepand cu data intrarii in vigoare a acestui regulament, solicitantii pentru participarea pe piata titlurilor de stat ca intermediari autorizati vor putea depune cereri in acest sens la Banca Nationala a Romaniei.
    Participantii autorizati (in conformitate cu prevederile Instructiunilor Bancii Nationale a Romaniei nr. 2 din 18 mai 1994, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 137 din 1 iunie 1994), pana la data intrarii in vigoare a prezentului regulament, vor fi reautorizati din oficiu ca intermediari ai pietei titlurilor de stat.
    Art. 63
    Intr-un termen ce va fi anuntat, Banca Nationala a Romaniei va selecta din randul intermediarilor autorizati pe intermediarii pietei primare, in functie de evolutia si de performantele lor pe piata titlurilor de stat.
    Art. 64
    Intermediarii autorizati, precum si salariatii acestora pot infiinta asociatii profesionale avand drept scop ridicarea standardelor profesionale, stabilirea si impunerea unor reguli de conduita si de etica profesionala in desfasurarea operatiunilor pe piata titlurilor de stat din Romania.
    Astfel de asociatii pot emite coduri de conduita care vor trebui avizate de Banca Nationala a Romaniei.
    Art. 65
    Intermediarii autorizati au obligatia de a asigura confidentialitatea operatiunilor desfasurate pe piata titlurilor de stat.
    Art. 66
    Incalcarea prevederilor prezentului regulament, a normelor si procedurilor de lucru emise in aplicarea acestuia constituie contraventie si se sanctioneaza in conformitate cu prevederile legale.
    Art. 67
    Nivelul comisioanelor pentru operatiunile cu titluri de stat face obiectul negocierii directe intre parti. Plata acestora se va face exclusiv in moneda nationala.
    Art. 68
    Banca Nationala a Romaniei si Ministerul Finantelor vor analiza posibilitatea acordarii unor facilitati intermediarilor pietei primare in compensarea obligatiilor asumate.
    Art. 69
    Banca Nationala a Romaniei poate emite, in aplicarea prevederilor prezentului regulament, norme si proceduri de lucru privind: nivelul capitalului social minim, performantele minimale pe piata primara a titlurilor de stat in vederea autorizarii ca intermediar al pietei primare, cuantumul minim din totalul emisiunii al ofertelor de cumparare depuse de intermediarii pietei primare, volumul minim anual al tranzactiilor derulate pe piata de catre intermediarii pietei primare, numarul minim de serii de titluri de stat pentru care intermediarii pietei primare trebuie sa afiseze cotatii, orarul de functionare a pietei secundare, reguli de inregistrare, depozitare, decontare si transfer etc.
    Art. 70
    Prezentul regulament intra in vigoare la data publicarii lui in Monitorul Oficial al Romaniei.
    De la aceasta data isi inceteaza aplicabilitatea Instructiunile Bancii Nationale a Romaniei nr. 2 din 18 mai 1994 privind inregistrarea, transferul si plata aferente operatiunilor cu certificate de trezorerie.

                GUVERNATORUL BANCII
                NATIONALE A ROMANIEI,
                MUGUR ISARESCU




SmartCity5

COMENTARII la Regulament 2/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Regulament 2 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Regulament 2/1997
Ordin 3 2002
privind modificarea Ordinului ministrului finantelor publice, al guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei si al presedintelui Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 875/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind operatiunile cu titluri de stat emise in forma dematerializata, cu modificarile ulterioare
Ordin 84 2002
privind modificarea Ordinului ministrului finantelor publice, al guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei si al presedintelui Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 875/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind operatiunile cu titluri de stat emise in forma dematerializata, cu modificarile ulterioare
Ordin 764 2002
privind modificarea Ordinului ministrului finantelor publice, al guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei si al presedintelui Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 875/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind operatiunile cu titluri de stat emise in forma dematerializata, cu modificarile ulterioare
Ordin 180260 2002
privind modificarea Ordinului ministrului finantelor publice, al guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei si al presedintelui Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 875/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind operatiunile cu titluri de stat emise in forma dematerializata
Ordin 875 2001
pentru aprobarea Regulamentului privind operatiunile cu titluri de stat emise in forma dematerializata
Ordin 875 2001
pentru aprobarea Regulamentului privind operatiunile cu titluri de stat emise in forma dematerializata
Ordin 875 2001
pentru aprobarea Regulamentului privind operatiunile cu titluri de stat emise in forma dematerializata
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu