E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 875 din 21 mai 2001

pentru aprobarea Regulamentului privind operatiunile cu titluri de stat emise in forma dematerializata

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE


SmartCity3

              BANCA NATIONALA A ROMANIEI
              COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 450 din  8 august 2001

    Ministrul finantelor publice, guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei si vicepresedintele Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare,
    in temeiul prevederilor art. 10 alin. (2) si ale art. 12 alin. (3) din Legea datoriei publice nr. 81/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 215 din 17 mai 1999, in conformitate cu dispozitiile art. 14 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 12 din 10 ianuarie 2001, cu modificarile ulterioare, avand in vedere prevederile art. 36 alin. (1) din Legea nr. 101/1998 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 203 din 1 iunie 1998, cu modificarile ulterioare, precum si ale art. 13 alin. (2) din Legea nr. 52/1994 privind valorile mobiliare si bursele de valori, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 210 din 11 august 1994, cu completarile si modificarile ulterioare,
    emit urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul privind operatiunile cu titluri de stat emise in forma dematerializata, cuprins in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    (1) In termen de 60 de zile de la data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Ministerul Finantelor Publice, Banca Nationala a Romaniei si Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare vor elabora un ordin comun prin care se va reglementa cadrul desfasurarii operatiunilor cu titluri de stat emise in forma dematerializata.
    (2) In termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a ordinului comun mentionat la alin. (1) institutiile abilitate vor finaliza procedurile de autorizare a intermediarilor, la solicitarea acestora.
    Art. 3
    (1) Prezentul ordin va intra in vigoare la data de 15 noiembrie 2001.
    (2) De la data intrarii in vigoare a prezentului ordin isi inceteaza aplicabilitatea Regulamentul Bancii Nationale a Romaniei nr. 2/1997 privind operatiuni cu titluri de stat derulate prin Banca Nationala a Romaniei in calitatea sa de agent al statului, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 66 din 16 aprilie 1997.
    Art. 4
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                        Ministrul finantelor publice,
                           Mihai Nicolae Tanasescu

                 Guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei,
                          Mugur Constantin Isarescu

          Vicepresedintele Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare,
                            Gabriela Anghelache

    ANEXA 1

                              REGULAMENT
privind operatiunile cu titluri de stat emise in forma dematerializata

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Titlurile de stat sunt emise de Ministerul Finantelor Publice, in baza prevederilor Legii datoriei publice nr. 81/1999, conform unui calendar previzional anual, semestrial, trimestrial sau lunar. Titlurile de stat pot fi emise in lei sau in valuta.
    (2) Caracteristicile emisiunilor de titluri de stat anuntate prin prospect de emisiune sunt valabile atat pentru operatiunile pe piata primara, cat si pentru operatiunile pe piata secundara.
    Art. 2
    In baza dispozitiilor art. 10 alin. (2) si art. 12 alin. (3) din Legea datoriei publice nr. 81/1999 si conform prevederilor art. 2 lit. a), art. 3, art. 6 lit. d) si ale art. 12 din Legea nr. 52/1994 privind valorile mobiliare si bursele de valori, precum si ale art. 26, 30 si 50 din Legea nr. 101/1998 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei:
    1. Ministerul Finantelor Publice elaboreaza regulamente care stabilesc regimul titlurilor de stat, stabileste si aplica reglementarea activitatilor si a operatiunilor pe piata primara a titlurilor de stat.
    2. Ministerul Finantelor Publice, Banca Nationala a Romaniei si Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare elaboreaza norme de reglementare a operatiunilor pe piata secundara a titlurilor de stat.
    3. Banca Nationala a Romaniei are urmatoarele atributii:
    a) autorizeaza intermediarii pe aceste piete;
    b) supravegheaza bancile autorizate ca intermediari pe aceste piete;
    c) supravegheaza piata secundara a titlurilor de stat, alta decat Bursa de Valori Bucuresti.
    4. Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare are urmatoarele atributii:
    a) supravegheaza societatile de valori mobiliare ca intermediari pe piata titlurilor de stat;
    b) supravegheaza piata secundara a titlurilor de stat la Bursa de Valori Bucuresti.

    CAP. 2
    Piata primara a titlurilor de stat

    Art. 3
    Piata primara a titlurilor de stat cuprinde totalitatea operatiunilor legate de vanzarea pentru prima data a titlurilor de stat, in scopul atragerii pe termen scurt, mediu si lung a capitalurilor financiare disponibile.
    Participanti
    Art. 4
    (1) Participantii pe piata primara a titlurilor de stat sunt intermediarii pietei primare, intermediarii pietei secundare, persoanele juridice si persoanele fizice care pot, conform legii, sa desfasoare operatiuni cu titluri de stat.
    (2) Cumpararea titlurilor de stat de pe piata primara se realizeaza numai prin intermediarii autorizati ai pietei primare.
    Intermediari
    Art. 5
    Intermediari ai pietei primare a titlurilor de stat pot fi banci si societati de valori mobiliare, autorizate sa functioneze pe teritoriul Romaniei in conformitate cu prevederile legii.
    Art. 6
    Intermediarii pietei primare vor fi autorizati de Banca Nationala a Romaniei, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, in baza urmatoarelor conditii minime:
    a) existenta unui cont curent deschis la:
    (i) Banca Nationala a Romaniei, pentru banci;
    (ii) o banca autorizata ca intermediar al pietei primare, pentru societatile de valori mobiliare;
    b) capital social minim:
    (i) pentru banci - capitalul social minim subscris si varsat, prevazut in reglementarile Bancii Nationale a Romaniei;
    (ii) pentru societati de valori mobiliare - jumatate din capitalul social minim subscris si varsat, prevazut in reglementarile Bancii Nationale a Romaniei pentru banci persoane juridice romane;
    c) existenta unei structuri organizatorice distincte si a unor spatii specifice (ghisee de lucru cu clientii, sala de tranzactionare) necesare in vederea derularii operatiunilor cu titluri de stat;
    d) reglementarea prin norme proprii a procedurilor de lucru cu clientii, a relatiei cu alti intermediari ai pietei, a sistemului de evidenta contabila specific, precum si a controlului operatiunilor cu titluri de stat;
    e) dotari tehnice specifice activitatilor de tranzactionare:
    - echipamente informatice;
    - echipament de suport informational (Reuters, Telerate etc.);
    - echipamente de comunicatii specifice (linii telefonice, fax, telex, SWIFT etc.);
    f) desemnarea personalului implicat in activitatile de pe piata primara a titlurilor de stat;
    g) avizul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare pentru societatile de valori mobiliare solicitante;
    h) dotari tehnice specifice activitatii de custodie:
    - sisteme informatizate de evidenta, gestiune si control;
    - sisteme de baze de date securizate;
    - sisteme de stocare si arhivare a informatiilor.
    Art. 7
    (1) In vederea selectarii si autorizarii intermediarilor pietei primare a titlurilor de stat Banca Nationala a Romaniei va analiza activitatea si performanta solicitantilor pe piata titlurilor de stat pe o perioada de un an anterioara solicitarii autorizatiei, avand in vedere urmatoarele criterii stabilite de comun acord cu Ministerul Finantelor Publice la inceputul fiecarui an:
    a) frecventa participarii la licitatiile de titluri de stat;
    b) totalul valorii ofertelor prezentate la licitatiile de titluri de stat;
    c) totalul valorii ofertelor adjudecate la licitatiile de titluri de stat;
    d) volumul tranzactiilor incheiate pe piata secundara a titlurilor de stat, rezultate in urma monitorizarii acestor piete de Banca Nationala a Romaniei.
    (2) Pentru alte institutii financiare care solicita pentru prima data autorizarea ca intermediar al pietei primare a titlurilor de stat se vor lua in considerare participarea acestora la licitatii in calitate de clienti ai intermediarilor autorizati si volumul tranzactiilor incheiate pe piata secundara a titlurilor de stat.
    (3) Banca Nationala a Romaniei va prezenta spre avizare Ministerului Finantelor Publice institutiile propuse sa fie autorizate ca intermediari ai pietei primare a titlurilor de stat. Avizul Ministerului Finantelor Publice este obligatoriu si conform.
    Art. 8
    Intermediarii autorizati ai pietei primare trebuie sa indeplineasca, in conditii de concurenta, performanta si transparenta, urmatoarele obligatii minime:
    a) sa depuna oferte de cumparare intr-un cuantum minim din totalul emisiunii, astfel incat in decursul unui an fiecare intermediar al pietei primare sa isi adjudece un nivel minim din valoarea totala a titlurilor de stat adjudecate, considerat de Banca Nationala a Romaniei ca fiind performant in conditiile de ansamblu ale pietei titlurilor de stat;
    b) sa mentina la nivel propriu registre secundare, beneficiind de toate drepturile si indeplinind toate obligatiile ce decurg din calitatea de custode de titluri de stat;
    c) sa contribuie la dezvoltarea pietei secundare si la mentinerea unui nivel corespunzator de lichiditate al acesteia. Astfel:
    (i) vor derula un volum minim anual de tranzactii pe piata primara si secundara. Nivelul volumului minim va fi stabilit de Banca Nationala a Romaniei;
    (ii) vor afisa in permanenta atat la ghiseele lor de lucru cu clientii, cat si prin sistemele de difuzare a informatiei (Reuters, Telerate, Bloomberg etc.), in timpul orelor de functionare a pietei titlurilor de stat, cotatii informative de vanzare-cumparare pentru minimum 4 (patru) serii de titluri de stat, dintre care in mod obligatoriu ultimele 2 (doua) emisiuni si, la alegere, alte 2 (doua) serii de titluri de stat aflate in circulatie. Prin cotatia informativa intermediarul pietei primare indica un pret la care este dispus sa vanda sau sa cumpere titlurile de stat respective;
    (iii) la solicitarea altor intermediari ai pietei titlurilor de stat sau a clientilor vor oferi cotatii ferme de vanzare-cumparare pentru oricare dintre cele minimum 4 (patru) serii de titluri de stat afisate, precum si cotatii informative de vanzare-cumparare pentru orice alte serii de titluri de stat aflate in circulatie. Cotatia ferma reprezinta pretul efectiv la care se efectueaza tranzactia;
    d) sa prezinte Bancii Nationale a Romaniei orice informatii, documente sau registre pe care aceasta le solicita in legatura cu supravegherea pietei titlurilor de stat;
    e) sa organizeze si sa participe la campanii promotionale referitoare la emisiunile de titluri de stat;
    f) sa participe la discutii cu Ministerul Finantelor Publice si cu Banca Nationala a Romaniei, in vederea analizei functionarii pietei titlurilor de stat.
    Art. 9
    Intermediarii pietei primare a titlurilor de stat au obligatia de a prezenta autoritatii de supraveghere rapoarte anuale intocmite de o firma independenta de audit.
    Art. 10
    Anual Banca Nationala a Romaniei va analiza performanta intermediarilor pietei primare si, impreuna cu Ministerul Finantelor Publice, va decide asupra reautorizarii acestora.
    Art. 11
    Clientii intermediarilor pietei primare pot fi intermediarii pietei secundare, precum si persoane fizice si juridice, rezidente sau nerezidente.
    Art. 12
    Conducerile executive ale intermediarilor autorizati sa opereze pe piata primara a titlurilor de stat vor controla si vor fi raspunzatoare de activitatea personalului din subordine, asigurandu-se ca acest personal cunoaste si respecta prevederile prezentului regulament si ale celorlalte reglementari legale in vigoare.
    Art. 13
    (1) Conducerile executive ale intermediarilor autorizati sa opereze pe piata primara a titlurilor de stat vor delimita atributiile si raspunderea personalului implicat.
    (2) Fiecare persoana care tranzactioneaza in numele institutiei trebuie sa aiba autoritatea si pregatirea necesare sa angajeze institutia din punct de vedere legal.
    Plasarea/vanzarea titlurilor de stat
    Art. 14
    Agentul desemnat de Ministerul Finantelor Publice va organiza si va conduce activitatea de plasare/vanzare a titlurilor de stat in conformitate cu prevederile prezentului regulament.
    Art. 15
    Vanzarea titlurilor de stat se realizeaza prin una dintre urmatoarele modalitati:
    a) subscriptie publica;
    b) licitatie.
    Comisia de plasare a emisiunii
    Art. 16
    In vederea bunei desfasurari a plasarii emisiunii agentul desemnat de Ministerul Finantelor Publice va numi o comisie pentru coordonarea plasarii emisiunilor prin subscriptie publica sau prin licitatie, denumita in continuare comisie, care va fi formata din:
    - un presedinte numit de agentul desemnat;
    - un secretar numit de agentul desemnat;
    - cel putin 2 specialisti din cadrul compartimentului de specialitate din institutia ce indeplineste functia de agent desemnat;
    - un membru numit de Ministerul Finantelor Publice.
    Art. 17
    Presedintele conduce lucrarile comisiei, verifica modul de adjudecare si semneaza procesul-verbal incheiat la sfarsitul sedintei si comunicatul oficial care va fi dat publicitatii.
    Art. 18
    Reprezentantul Ministerului Finantelor Publice semneaza impreuna cu presedintele comisiei procesul-verbal si comunicatul oficial, atestand corectitudinea desfasurarii subscriptiei publice sau a licitatiei.
    Art. 19
    Secretarul comisiei impreuna cu membrii acesteia deruleaza toate operatiunile specifice legate de deschiderea, desfasurarea si stabilirea rezultatului subscriptiei publice sau al licitatiei, intocmeste procesul-verbal si comunicatul oficial; semneaza impreuna cu membrii specialisti procesul-verbal si comunicatul oficial.
    Subscriptia publica
    Art. 20
    Vanzarea prin subscriptie publica a titlurilor de stat se realizeaza de catre agentul desemnat de Ministerul Finantelor Publice. Ministerul Finantelor Publice va anunta elementele emisiunii.
    Art. 21
    Intermediarii pietei primare pot depune oferte de cumparare in contul lor si in cel al clientilor lor pana la subscrierea integrala a emisiunii sau pana la ora 12,00 din ultima zi a perioadei de subscriere, daca nu se specifica altfel in documentele de lansare a emisiunii, considerata a fi data vanzarii.
    Art. 22
    (1) Formularul ofertei de cumparare prin subscriptie publica va include cel putin urmatoarele elemente:
    - emisiunea pentru care este prezentata oferta;
    - data completarii;
    - valoarea totala subscrisa;
    - defalcarea sumei totale subscrise in suma solicitata in cont propriu si in contul clientilor;
    - elementele de identificare a intermediarului pietei primare, denumirea si sediul social, semnaturile autorizate si stampila oficiala etc.;
    - numarul contului curent si numarul contului de evidenta a titlurilor de stat.
    (2) Ministerul Finantelor Publice poate stabili limite minime pentru oferta unui intermediar al pietei primare din totalul emisiunii.
    (3) Ofertele de cumparare trebuie sa indice o valoare care sa fie multiplu al valorii nominale a unui titlu de stat.
    Art. 23
    (1) Ofertele de subscriere vor fi transmise in plic sigilat care va purta stampila si antetul participantilor. Secretarul comisiei va elibera o adeverinta care va atesta primirea plicului.
    (2) Ofertele pot fi transmise, de asemenea, prin alte modalitati considerate acceptabile de catre agentul desemnat de Ministerul Finantelor Publice (telex cifrat, SWIFT, sistem electronic etc.), procedura de subscriptie urmand sa fie prezentata in reglementari specifice.
    (3) Ofertele de subscriere depuse nu pot fi retrase, acestea constituind angajamente ferme din partea participantilor.
    Desfasurarea subscriptiei publice
    Art. 24
    (1) Sedinta de subscriptie publica incepe la ora 13,00 din ultima zi a perioadei de subscriere, prin deschiderea de catre secretarul comisiei, in prezenta celorlalti membri, a plicurilor continand ofertele de cumparare ale participantilor, daca nu se specifica altfel in documentele de lansare a emisiunii.
    (2) Membrii comisiei vor verifica respectarea conditiilor de forma prevazute in prezentul regulament. Ofertele de cumparare care nu indeplinesc conditiile stabilite prin prezentul regulament sunt considerate nule de drept.
    (3) In mod exceptional presedintele comisiei poate decide, de comun acord cu participantul la subscriptia publica, rectificarea pe loc a erorilor de forma si validarea ofertelor. Acordul participantului la subscriptia publica poate fi comunicat telefonic, cu conditia confirmarii in scris in cursul sedintei de subscriere.
    Art. 25
    (1) Secretarul comisiei impreuna cu membrii specialisti intocmesc centralizatorul ofertelor de cumparare.
    (2) In situatia in care cererile depasesc valoarea emisiunii, toate cererile vor fi acceptate proportional sau, cu acordul Ministerului Finantelor Publice, emisiunea poate fi majorata.
    (3) Titlurile de stat ramase nesubscrise pana la ora 12,00 din ultima zi a perioadei de subscriere vor fi anulate si emisiunea se va inchide la valoarea subscrisa.
    Licitatia
    Art. 26
    (1) Vanzarea titlurilor de stat prin licitatie se face de agentul desemnat de Ministerul Finantelor Publice. Ministerul Finantelor Publice va anunta elementele emisiunii. Elementele tehnice ale licitatiei si data desfasurarii acesteia vor fi stabilite dupa consultari cu agentul desemnat.
    (2) Agentul desemnat de Ministerul Finantelor Publice va face publice data si locul desfasurarii licitatiei, precum si elementele de identificare a emisiunii ce urmeaza sa fie plasata prin licitatie.
    Art. 27
    Intermediarii pietei primare vor depune oferte de cumparare in cont propriu si in contul clientilor in ziua desfasurarii licitatiei, pana la ora 12,00.
    Art. 28
    (1) Formularul ofertei de cumparare la licitatie va include cel putin urmatoarele elemente:
    - emisiunea pentru care este prezentata oferta;
    - data completarii;
    - data licitatiei;
    - valoarea totala si rata dobanzii licitate;
    - defalcarea sumei totale licitate in suma solicitata in cont propriu si in suma solicitata in contul clientilor;
    - elementele de identificare a intermediarului pietei primare, denumirea si sediul social, semnaturile autorizate si stampila oficiala etc.;
    - numarul contului curent si numarul contului de evidenta a titlurilor de stat.
    (2) Numarul maxim de transe de pret va fi stabilit de Ministerul Finantelor Publice si va fi anuntat prin prospectul de emisiune al seriei respective.
    (3) Ministerul Finantelor Publice poate stabili limite minime pentru oferta unui intermediar al pietei primare in totalul emisiunii, precum si limite minime pentru valoarea unei transe de pret.
    (4) Ministerul Finantelor Publice isi rezerva dreptul ca suma imprumutata, aferenta unei serii, sa fie majorata sau micsorata pana la anularea emisiunii, in functie de necesitatile de finantare si de nivelul randamentului rezultat in urma licitatiei.
    Art. 29
    (1) Ofertele vor fi transmise in plicuri sigilate care vor purta stampila si antetul participantilor. Secretarul comisiei va elibera o adeverinta care sa ateste primirea plicului.
    (2) Ofertele pot fi transmise, de asemenea, prin alte modalitati acceptate de agentul desemnat de Ministerul Finantelor Publice (telex cifrat, SWIFT, sistem electronic etc.), procedura de licitatie urmand sa fie prezentata in reglementari specifice.
    (3) Ofertele de cumparare depuse nu pot fi retrase, acestea constituind angajamente ferme din partea participantilor.
    Desfasurarea licitatiei
    Art. 30
    (1) Sedinta de licitatie incepe la ora 13,00 prin deschiderea de catre secretarul comisiei, in prezenta celorlalti membri, a plicurilor continand ofertele de cumparare ale participantilor la licitatie.
    (2) Membrii comisiei verifica respectarea conditiilor de forma prevazute in prezentul regulament. Ofertele de cumparare care nu indeplinesc conditiile stabilite in prezentul regulament sunt considerate nule de drept.
    (3) In mod exceptional presedintele comisiei poate decide, de comun acord cu participantul la licitatie, rectificarea pe loc a erorilor de forma si validarea ofertei. Acordul participantului la licitatie poate fi comunicat telefonic, cu conditia confirmarii in scris in cursul sedintei de licitatie.
    Art. 31
    Secretarul comisiei impreuna cu membrii specialisti vor intocmi centralizatorul ofertelor de cumparare si, in baza grilei de cotare, vor determina nivelul la care cererea, cumulata crescator din punct de vedere al ratei dobanzii sau cumulata descrescator din punct de vedere al pretului, satisface oferta anuntata de Ministerul Finantelor Publice, stabilind totodata:
    a) valoarea emisiunii oferite ce si-a gasit contrapartida in cerere;
    b) pretul sau rata dobanzii maxime, minime si medii la care au fost adjudecate ofertele de cumparare.
    Art. 32
    In situatia in care intreaga emisiune a fost vanduta, iar la nivelul marginal (nivelul pretului minim, respectiv al ratei dobanzii maxime acceptate) sunt mai multe oferte de cumparare ce nu pot fi satisfacute integral si in cazul in care Ministerul Finantelor Publice nu majoreaza valoarea emisiunii pana la concurenta executarii integrale a nivelului marginal, se va aplica principiul proportionalitatii, fiecare primind valoarea rezultata. Toate valorile vor fi rotunjite pana la cea mai apropiata valoare divizibila cu valoarea nominala a unui titlu de stat.
    Determinarea pretului
    Art. 33
    Metodele folosite pentru determinarea pretului sunt:
    a) metoda pretului multiplu;
    b) metoda pretului uniform.
    Art. 34
    (1) Metoda pretului multiplu presupune alocarea titlurilor de stat pentru ofertele adjudecate la pretul sau la rata dobanzii pe care fiecare dintre ofertantii castigatori a oferit-o, pana la adjudecarea emisiunii.
    (2) In baza ofertelor de cumparare adjudecate la preturi sau la rate ale dobanzii diferite se va calcula un pret sau o rata a dobanzii medie de adjudecare.
    Art. 35
    Metoda pretului uniform presupune alocarea titlurilor de stat pentru ofertele adjudecate la cel mai scazut pret sau la rata dobanzii cea mai ridicata care a fost acceptata pentru adjudecarea emisiunii.
    Tipuri de oferte
    Art. 36
    Ofertele de cumparare la licitatie sunt de doua feluri:
    a) oferte de cumparare competitive (concurentiale);
    b) oferte de cumparare necompetitive (neconcurentiale).
    Art. 37
    Oferta de cumparare competitiva reprezinta un instrument de participare prin care participantul indica, pe langa valoarea pe care doreste sa o adjudece, si pretul maxim (exprimat ca rata minima a dobanzii) pe care este dispus sa il plateasca.
    Art. 38
    (1) Oferta de cumparare necompetitiva reprezinta un instrument de participare prin care participantul indica valoarea pe care doreste sa o adjudece, fara insa a indica pretul sau rata dobanzii.
    (2) Participarea pe baza de oferta necompetitiva confera investitorului garantia executarii cu prioritate a ofertei sale de cumparare.
    (3) Ministerul Finantelor Publice poate stabili:
    a) limita maxima privind ponderea ofertelor de cumparare necompetitive in valoarea totala a emisiunii;
    b) limite minime si/sau maxime pentru valoarea unei oferte de cumparare necompetitive.
    (4) In situatia in care ofertele necompetitive depasesc valoarea maxima admisa din totalul emisiunii, alocarea va fi efectuata aplicandu-se principiul proportionalitatii. Ofertele de cumparare necompetitive vor fi executate, dupa caz:
    - la pretul mediu ponderat sau la rata medie ponderata a dobanzii ofertelor de cumparare competitive acceptate in licitatiile adjudecate pe baza metodei pretului multiplu;
    - la pretul final sau la rata dobanzii finale a licitatiilor adjudecate pe baza metodei pretului uniform.
    Art. 39
    Ofertele de cumparare, indiferent de tipul acestora, trebuie sa indice o valoare care sa fie multiplu al valorii nominale a unui titlu.

    CAP. 3
    Piata secundara a titlurilor de stat

    Art. 40
    (1) Piata secundara a titlurilor de stat reprezinta totalitatea operatiunilor de vanzare, de cumparare si alte operatiuni cu titluri de stat aflate in circulatie, libere de sarcini.
    (2) Operatiunile pe piata secundara a titlurilor de stat se vor efectua in interiorul termenului de scadenta, dar numai pana la data inregistrarii curente.
    (3) Operatiunile realizate pe piata secundara cu titluri de stat apartinand unei noi serii pot fi efectuate incepand cu data emisiunii.
    Art. 41
    Tranzactiile pe piata secundara a titlurilor de stat emise cu scadenta pana la 365 de zile se vor desfasura prin negociere intre detinatorii inregistrati, persoane juridice si persoane fizice, doar prin intermediarii pietei primare sau prin intermediarii pietei secundare. Aceste tranzactii nu se realizeaza prin sistemul bursier.
    Art. 42
    (1) Tranzactiile pe piata secundara a titlurilor de stat emise cu scadenta la 365 de zile si peste, se vor desfasura prin negociere intre detinatorii inregistrati, persoane juridice si persoane fizice, doar prin intermediarii pietei primare sau prin intermediarii pietei secundare.
    (2) Titlurile de stat corespunzatoare unei emisiuni vor fi tranzactionate pe o singura piata secundara, respectiv pe piata supravegheata de Banca Nationala a Romaniei sau la Bursa de Valori Bucuresti. Prin prospectul de emisiune Ministerul Finantelor Publice va desemna piata secundara pe care respectivele serii de titluri de stat vor fi tranzactionate.
    Participanti
    Art. 43
    (1) Participantii pe piata secundara a titlurilor de stat sunt intermediarii pietei primare, intermediarii pietei secundare, persoanele juridice si persoanele fizice care pot, conform legii, sa desfasoare operatiuni cu titluri de stat.
    (2) Tranzactionarea titlurilor de stat pe piata secundara se realizeaza numai prin intermediarii autorizati ai pietei primare si ai pietei secundare.
    Intermediari
    Art. 44
    Intermediari ai pietei secundare a titlurilor de stat pot fi banci si societati de valori mobiliare, autorizate sa functioneze pe teritoriul Romaniei, in conformitate cu prevederile legii.
    Art. 45
    (1) Intermediarii pietei secundare vor fi autorizati de Banca Nationala a Romaniei sa functioneze in baza urmatoarelor conditii minime:
    a) existenta unui cont curent deschis la:
    (i) Banca Nationala a Romaniei, pentru banci;
    (ii) o banca autorizata ca intermediar al pietei primare, pentru societatile de valori mobiliare;
    b) capital social minim - o patrime din capitalul social minim subscris si varsat, prevazut in reglementarile Bancii Nationale a Romaniei pentru banci persoane juridice romane;
    c) existenta unei structuri organizatorice distincte si a unor spatii specifice (ghisee de lucru cu clientii) necesare in vederea derularii operatiunilor cu titluri de stat;
    d) reglementarea prin norme proprii a procedurilor de lucru cu clientii, a relatiei cu alti intermediari ai pietei, a sistemului de evidenta contabila specific, precum si a controlului operatiunilor cu titluri de stat;
    e) dotari tehnice specifice activitatilor de tranzactionare:
    - echipamente informatice;
    - echipamente de comunicatii specifice (linii telefonice, fax, telex, SWIFT etc.);
    f) desemnarea personalului implicat in activitatile de pe piata secundara a titlurilor de stat;
    g) furnizarea catre Banca Nationala a Romaniei sau catre Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, dupa caz, de informatii, documente sau registre pe care aceasta le solicita in legatura cu activitatea privind titlurile de stat;
    h) avizul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare pentru societatile de valori mobiliare solicitante.
    (2) Bancile si societatile de valori mobiliare autorizate ca intermediari ai pietei primare sunt implicit intermediari ai pietei secundare.
    Art. 46
    Anual Banca Nationala a Romaniei va analiza performanta intermediarilor pietei secundare si va decide asupra reautorizarii acestora.
    Art. 47
    Intermediarii pietei secundare sunt obligati sa afiseze permanent in timpul orelor de functionare a pietei titlurilor de stat, la ghiseele lor de lucru cu clientii si, optional, prin sisteme de difuzare a informatiei (tip Reuters, Telerate etc.), cotatii informative de vanzare-cumparare pentru cel putin ultimele 2 (doua) serii de titluri de stat emise.
    Conditii de desfasurare a tranzactiilor
    Art. 48
    Piata secundara a titlurilor de stat din Romania functioneaza in fiecare zi lucratoare intre orele 9,00 - 15,00. Acest program va putea fi modificat in conformitate cu normele legale in vigoare.
    Art. 49
    Intermediarii autorizati vor cota pretul titlurilor de stat ca rata a dobanzii sau ca randament pentru titlurile de stat emise cu scadenta pana la un an (cu discont sau purtatoare de dobanda) si ca pret pentru titlurile de stat emise cu scadenta peste un an (purtatoare de dobanda).
    Art. 50
    In situatia in care cotatia este acceptata de un client sau de un alt intermediar autorizat tranzactia este considerata incheiata si se executa neconditionat.
    Art. 51
    In functie de data decontarii tranzactiile pe piata secundara a titlurilor de stat pot fi:
    a) astazi (today) - tranzactii ce au decontarea in data incheierii tranzactiei;
    b) maine (tomorrow) - tranzactii ce au decontarea in prima zi lucratoare ulterioara datei incheierii tranzactiei;
    c) la vedere (spot) - tranzactii ce au decontarea la doua zile lucratoare de la data incheierii tranzactiei;
    d) la termen (forward) - tranzactii ce au decontarea in alta zi lucratoare ulterioara decontarii la vedere.
    Art. 52
    Tranzactiile cu titluri de stat sunt efectuate pe principiul "livrare contra plata" (delivery versus payment) astfel:
    - cumpararea de titluri de stat se va deconta prin creditarea contului de titluri de stat concomitent cu debitarea contului curent de disponibilitati;
    - vanzarea de titluri de stat se va deconta prin debitarea contului de titluri de stat concomitent cu creditarea contului curent de disponibilitati.
    Art. 53
    Marja dintre preturile de vanzare si cele de cumparare va fi determinata liber de raportul cerere-oferta pe piata secundara a titlurilor de stat.
    Art. 54
    Intermediarii autorizati au obligatia sa asigure executarea cu prioritate a ordinelor clientilor si sa nu concureze executarea ordinelor acestora cu ordinele in nume si in cont propriu.
    Art. 55
    Conducerile executive ale intermediarilor autorizati sa opereze pe piata secundara a titlurilor de stat vor controla si vor fi raspunzatoare de activitatea personalului din subordine, asigurandu-se ca acest personal cunoaste si respecta prevederile prezentului regulament si ale celorlalte reglementari legale in vigoare.
    Art. 56
    (1) Conducerile executive ale intermediarilor autorizati sa opereze pe piata secundara a titlurilor de stat vor delimita atributiile si raspunderea personalului implicat.
    (2) Fiecare persoana care tranzactioneaza in numele institutiei trebuie sa aiba autoritatea si pregatirea necesare sa angajeze institutia din punct de vedere legal.
    Art. 57
    Conducerile executive ale intermediarilor autorizati au datoria de a verifica corectitudinea tranzactiilor incheiate de personalul implicat, in sensul evitarii derularii unor tranzactii la preturi in afara pietei titlurilor de stat, ce se bazeaza pe intelegeri cu caracter oneros sau pe obtinerea unui profit personal.
    Art. 58
    Tranzactiile intre intermediari, efectuate atat in cont propriu, cat si in contul clientilor, se incheie telefonic, prin telex, Reuters dealing sau prin alte sisteme de tranzactionare agreate si se confirma letric prin telex, SWIFT etc., codificate corespunzator (letric - specimene de semnaturi, telex - chei telegrafice, SWIFT - chei SWIFT etc.). Confirmarea trebuie sa includa cel putin urmatoarele elemente:
    - contrapartida;
    - data incheierii tranzactiei;
    - data decontarii;
    - seria (seriile) implicata(e);
    - numarul de titluri de stat;
    - sumele tranzactionate:
       - valoarea nominala individuala;
       - valoarea nominala totala;
       - valoarea rezultata din tranzactie;
    - tipul tranzactiei;
    - pretul sau rata dobanzii;
    - alte informatii privind decontarea si tranzactionarea;
    - modalitatea de incheiere a tranzactiei (telefon, telex, Reuters dealing, alte sisteme de tranzactionare agreate).
    Art. 59
    Dupa confirmare fiecare tranzactie va fi notificata Registrului primar, Registrului secundar sau Registrului Bursei de Valori Bucuresti, dupa caz.

    CAP. 4
    Inregistrarea si transferul

    Art. 60
    (1) Inregistrarea este o operatiune efectuata, dupa caz, de agentul desemnat de Ministerul Finantelor Publice in Registrul primar de Bursa de Valori Bucuresti in registrul acesteia pentru emisiunile tranzactionate la bursa sau de catre intermediarii autorizati ai pietei titlurilor de stat (intermediarii pietei primare si intermediarii pietei secundare) in registrele secundare, care garanteaza detinatorului inregistrat dreptul de proprietate asupra titlurilor de stat. Dreptul de proprietate asupra titlurilor de stat este evidentiat prin inregistrarile efectuate in conturile de titluri de stat pe baza documentelor primare aferente operatiunilor pe piata primara si secundara, prin inscrierea de mentiuni cu privire la:
    a) detinatorii inregistrati ai titlurilor de stat;
    b) transferurile dreptului de proprietate si alte instructiuni de tranzactionare privind titlurile de stat;
    c) stingerea dreptului de proprietate asupra titlurilor de stat la data vanzarii sau a rascumpararii acestora.
    (2) Agentul desemnat de Ministerul Finantelor Publice va infiinta, va organiza si va mentine un sistem de inregistrare si transfer al proprietatii asupra titlurilor de stat, numit Registru primar, pentru intermediarii autorizati ai pietei titlurilor de stat.
    (3) Fiecare intermediar autorizat al pietei titlurilor de stat va infiinta, va organiza si va mentine un sistem de inregistrare si transfer al proprietatii asupra titlurilor de stat, numit Registru secundar, pentru clientii detinatori de titluri de stat ai respectivului intermediar autorizat al pietei titlurilor de stat.
    Art. 61
    (1) Inregistrarea in Registrul primar a titlurilor de stat detinute in nume propriu de catre intermediarii autorizati ai pietei titlurilor de stat se va face de agentul desemnat de Ministerul Finantelor Publice.
    (2) Inregistrarea in registrele secundare a titlurilor de stat detinute de clientii intermediarilor autorizati ai pietei titlurilor de stat se va face de catre respectivii intermediari autorizati.
    (3) Participantii vor respecta regulile de inregistrare stabilite de Banca Nationala a Romaniei.
    Art. 62
    In cazul in care Bursa de Valori Bucuresti este desemnata ca piata secundara pentru o emisiune de titluri de stat, agentul desemnat de Ministerul Finantelor Publice si intermediarii pietei primare vor transfera catre Bursa de Valori Bucuresti registrul detinatorilor titlurilor de stat, astfel cum a rezultat acesta din subscriptia sau licitatia respectiva. Atat agentul desemnat de Ministerul Finantelor Publice, cat si intermediarii pietei primare nu vor mai efectua nici o operatiune in acest registru dupa transmiterea lui catre Bursa de Valori Bucuresti. La data scadentei respectivelor titluri de stat, cat si la data platii cupoanelor Bursa de Valori Bucuresti va pune la dispozitie agentului desemnat de Ministerul Finantelor Publice forma finala a registrului, astfel cum a rezultat acesta din procesul de tranzactionare, asumandu-si raspunderea pentru corectitudinea inregistrarilor.
    Art. 63
    (1) In cazul constatarii unor neconcordante agentul desemnat de Ministerul Finantelor Publice are dreptul sa corecteze inregistrarile in conturile de evidenta a titlurilor de stat deschise in Registrul primar, prin:
    a) inregistrarea oricarei tranzactii omise;
    b) inlocuirea unei inregistrari incorecte;
    c) anularea unei inregistrari.
    (2) Agentul desemnat de Ministerul Finantelor Publice notifica intermediarilor autorizati ai pietei titlurilor de stat corectiile efectuate, acestia fiind singurii raspunzatori pentru orice obligatie rezultata din aceste corectii.
    Art. 64
    (1) In cazul constatarii unor neconcordante intermediarul autorizat al pietei titlurilor de stat are dreptul sa corecteze inregistrarile in conturile de evidenta a titlurilor de stat deschise in Registrul secundar, prin:
    - inregistrarea oricarei tranzactii omise;
    - inlocuirea unei inregistrari incorecte;
    - anularea unei inregistrari.
    (2) Intermediarul autorizat al pietei titlurilor de stat notifica agentului desemnat de Ministerul Finantelor Publice corectiile efectuate.
    Art. 65
    Operatiunile de inregistrare vor fi supravegheate astfel:
    - de Banca Nationala a Romaniei pentru intermediarii autorizati ai pietei titlurilor de stat - banci care mentin Registrul secundar;
    - de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare pentru intermediarii autorizati ai pietei titlurilor de stat - societati de valori mobiliare care mentin Registrul secundar;
    - de Bursa de Valori Bucuresti, de comisarul general al Bursei de Valori Bucuresti si de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare pentru Registrul Bursei de Valori Bucuresti.
    Art. 66
    Titlurile de stat apartinand detinatorilor inregistrati nu vor fi considerate active sau pasive ale institutiilor care mentin registrul titlurilor de stat.

    CAP. 5
    Decontarea

    Decontarea operatiunilor cu titluri de stat derulate pe piata primara
    Art. 67
    (1) La data emisiunii plata sumelor datorate este efectuata prin Banca Nationala a Romaniei, prin inregistrarea operatiunilor corespunzatoare in conturile curente ale Ministerului Finantelor Publice si ale intermediarilor pietei primare, conform ofertelor de cumparare adjudecate.
    (2) La scadenta rascumpararea titlurilor de stat este efectuata prin Banca Nationala a Romaniei. Operatiunile corespunzatoare se inregistreaza in conturile curente ale Ministerului Finantelor Publice si ale intermediarilor autorizati ai pietei titlurilor de stat, pe baza situatiei privind detinerile titlurilor de stat la data scadentei.
    Decontarea operatiunilor cu titluri de stat derulate pe piata secundara
    Art. 68
    Plata sumelor aferente tranzactiilor efectuate pe piata secundara a titlurilor de stat se realizeaza, dupa caz, prin Banca Nationala a Romaniei sau prin intermediarii autorizati ai pietei titlurilor de stat, prin inregistrarea operatiunilor corespunzatoare in conturile curente ale intermediarilor autorizati ai pietei titlurilor de stat sau ale clientilor acestora, conform instructiunilor de tranzactionare.
    Art. 69
    In cazul in care titlurile de stat sunt tranzactionate la Bursa de Valori Bucuresti decontarea si transferul titlurilor de stat se vor face cu respectarea reglementarilor bursiere incidente, aprobate in prealabil de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare.
    Art. 70
    Transferurile titlurilor de stat si platile devin efective dupa operarea de catre Banca Nationala a Romaniei sau de intermediarii autorizati ai pietei titlurilor de stat, dupa caz, in conturile curente ale participantilor si in conturile de evidenta a titlurilor de stat ale detinatorilor inregistrati.
    Art. 71
    Intermediarii pietei primare au obligatia sa respecte principiul "livrare contra plata" (delivery versus payment).

    CAP. 6
    Sanctiuni

    Art. 72
    (1) In conformitate cu prevederile art. 69 din Legea bancara nr. 58/1998 si ale Legii nr. 52/1994 privind valorile mobiliare si bursele de valori, in situatia in care Banca Nationala a Romaniei, respectiv Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, constata ca un intermediar autorizat se afla in stare de insolvabilitate sau se face vinovat de:
    - incalcarea unei prevederi a prezentului regulament;
    - efectuarea de operatiuni fictive;
    - neraportarea, raportarea cu intarziere sau raportarea de date eronate privind informatiile prevazute in reglementarile in vigoare;
    - refuzul de a pune la dispozitie organelor de control documentele, datele si informatiile solicitate privind operatiunile cu titluri de stat;
    - nerespectarea masurilor stabilite prin actele de control sau in urma acestora,
Banca Nationala a Romaniei poate aplica urmatoarele sanctiuni in functie de gravitatea faptei si de consecintele acesteia:
    a) avertisment scris dat intermediarului autorizat;
    b) suspendarea temporara a licentei de operare in calitate de intermediar al pietei titlurilor de stat;
    c) retragerea definitiva a licentei de operare in calitate de intermediar al pietei titlurilor de stat sau orice alta sanctiune prevazuta de Legea nr. 101/1998 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei pentru incalcarea normelor emise de Banca Nationala a Romaniei.
    (2) Constatarea faptelor descrise in prezentul capitol se face de personalul Bancii Nationale a Romaniei sau al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, imputernicit in acest sens de conducerea Bancii Nationale a Romaniei sau de conducerea Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare.
    (3) Actele de aplicare a masurilor si sanctiunilor prevazute in prezentul capitol se emit de conducerea Bancii Nationale a Romaniei.
    (4) Contestatiile pot fi formulate in termen de 15 zile de la data comunicarii sanctiunii si se solutioneaza de Consiliul de administratie al Bancii Nationale a Romaniei in termen de 30 de zile de la primirea acestora.
    (5) Aplicarea sanctiunilor nu inlatura raspunderea materiala, civila, administrativa sau penala, dupa caz.
    Art. 73
    (1) Atat in cazurile de retragere a calitatii de intermediar al pietei titlurilor de stat, cat si in cazurile de instituire a unor proceduri speciale (retragerea autorizatiei de functionare, reorganizare judiciara, faliment etc.) prevazute de lege asupra intermediarilor pietei titlurilor de stat autoritatile competente vor dispune masuri in sensul protejarii portofoliilor de titluri de stat ale detinatorilor inregistrati.
    (2) Banca Nationala a Romaniei va determina masurile care vor fi luate cu privire la tranzactiile care sunt in curs de efectuare, raspunderea pentru toate actele incheiate pana la data aplicarii sanctiunii ramanand in sarcina intermediarului autorizat.

    CAP. 7
    Dispozitii finale

    Art. 74
    Intermediarii autorizati ai pietei titlurilor de stat au obligatia de a contribui permanent la cresterea standardului profesional si a reputatiei pietei titlurilor de stat din Romania prin promovarea unor norme si principii de conduita specifice.
    Art. 75
    In cazul aparitiei oricaror situatii ce contravin prevederilor legale in vigoare, participantii pe piata titlurilor de stat pot inainta cazul spre solutionare instantelor de arbitraj competente, stabilite de comun acord.
    Art. 76
    Procesul de selectare a intermediarilor pietei titlurilor de stat va avea un caracter continuu.
    Art. 77
    (1) Intermediarii autorizati si salariatii acestora pot infiinta asociatii profesionale avand drept scop ridicarea standardelor profesionale, stabilirea si impunerea unor reguli de conduita si etica profesionala in desfasurarea operatiunilor pe piata titlurilor de stat din Romania.
    (2) Astfel de asociatii pot emite coduri de conduita care sunt avizate de Banca Nationala a Romaniei sau de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, dupa caz.
    Art. 78
    Intermediarii autorizati au obligatia de a asigura confidentialitatea operatiunilor desfasurate pe piata titlurilor de stat.
    Art. 79
    Nivelul comisioanelor pentru operatiunile cu titluri de stat face obiectul negocierii directe intre parti.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 875/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 875 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 875/2001
Ordonanţa 9 2004
privind unele contracte de garantie financiara
Ordin 84 2002
privind modificarea Ordinului ministrului finantelor publice, al guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei si al presedintelui Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 875/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind operatiunile cu titluri de stat emise in forma dematerializata, cu modificarile ulterioare
Ordin 5 2002
privind aprobarea Procedurilor de lucru in aplicarea Ordinului ministrului finantelor publice, al guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei si al presedintelui Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 875/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind operatiunile cu titluri de stat emise in forma dematerializata
Ordin 22 2002
privind modificarea Ordinului ministrului finantelor publice, al guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei si al presedintelui Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 875/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind operatiunile cu titluri de stat emise in forma dematerializata
Ordin 12703 2001
privind modificarea Ordinului ministrului finantelor publice, al guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei si al vicepresedintelui Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 875/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind operatiunile cu titluri de stat emise in forma dematerializata
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu