Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

REGULAMENT Nr

REGULAMENT   Nr. 1 din 16 ianuarie 2002    * Republicat

privind sistemul de transfer de fonduri de mare valoare

ACT EMIS DE: BANCA NATIONALA A ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 811 din  2 septembrie 2004


SmartCity3


    *) Republicat in temeiul art. VI din Circulara Bancii Nationale a Romaniei nr. 22/2003 pentru modificarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 1/2002 privind sistemul de transfer de fonduri de mare valoare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 546 din 30 iulie 2003 si rectificata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 350 din 21 aprilie 2004, dandu-se textelor o noua numerotare.
    Regulamentul Bancii Nationale a Romaniei nr. 1/2002 a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 44 din 22 ianuarie 2002, rectificat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 175 din 13 martie 2002 si a mai fost modificat prin Circulara Bancii Nationale a Romaniei nr. 31/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 683 din 16 septembrie 2002.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Prezentul regulament stabileste principiile si modul de desfasurare a procesarii si decontarii pe baza bruta, in aceeasi zi bancara, a platilor de mare valoare intre participanti, prin sistemul de transfer de fonduri de mare valoare administrat de Societatea Nationala de Transfer de Fonduri si Decontari - TransFonD - S.A., in calitatea sa de agent al Bancii Nationale a Romaniei, denumit in continuare TransFonD.
    Art. 2
    In sensul prezentului regulament, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
    a) participant*1) - orice banca, persoana juridica romana, sucursala din Romania a unei banci, persoana juridica straina, denumite in continuare banci, orice casa centrala a cooperativelor de credit sau Banca Nationala a Romaniei, care are acces la sistemul de transfer de fonduri de mare valoare, prin intermediul unui unic punct de acces, de preferinta la sediul sau central, precum si Trezoreria Statului, care are acces la sistemul de transfer de fonduri de mare valoare, prin intermediul a 49 de puncte de acces, respectiv: Ministerul Finantelor Publice, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti si administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti, denumite in continuare trezorerii participante;
    b) plata de mare valoare - instructiunea de transfer-credit, in general de mare valoare, inclusiv cea aferenta pietelor valutara/monetara, intre participanti, efectuata de acestia in nume propriu sau in numele clientilor;
    c) prioritate la refuz - numarul de ordin atribuit de catre participantul platitor anumitor plati de mare valoare, indiferent de tipul acestora, in scopul ierarhizarii lor pentru efectuarea eventualelor refuzuri ca urmare a lipsei de lichiditati in contul sau deschis la Banca Nationala a Romaniei;
    d) revocare - retragerea de la decontare a unei plati de mare valoare in interiorul intervalului de receptie;
    e) sistem de transfer de fonduri - acord formal avand la baza un contract intre membrii acestuia, cu reguli comune si proceduri standardizate pentru transmisia si decontarea obligatiilor banesti aparute intre membrii si/sau alti beneficiari ai sistemului;
    f) sistem intrabancar - totalitatea unitatilor teritoriale ale participantului si a relatiilor dintre acestea privind transferurile de fonduri;
    g) sistem de transfer de fonduri de mare valoare - sistem de transfer de fonduri, prin care platile de mare valoare intre participanti sunt procesate instructiune cu instructiune, decontarea acestora asigurandu-se pe baza bruta agregata in aceeasi zi bancara;
    h) TEMP - modulul informatic (Transfer Electronic al Mesajelor de Plata) pus la dispozitie participantilor de sistemul de transfer de fonduri de mare valoare pentru transferul platilor de mare valoare ale participantilor;
    i) unitate subparticipanta initiatoare - orice unitate subparticipanta din sistemul intrabancar/intraretea/intertrezorerii al participantului, care initiaza o plata de mare valoare in nume propriu sau in numele clientilor sai;
    j) unitate subparticipanta destinatara - orice unitate subparticipanta din sistemul intrabancar/intraretea/intertrezorerii al participantului, care accepta o plata de mare valoare in nume propriu sau pentru a pune la dispozitia clientilor sai o anumita suma de bani;
    k) ziua z - ziua bancara in care are loc decontarea platilor de mare valoare in cadrul sistemului de transfer de fonduri de mare valoare;
    l) sistem intraretea - totalitatea organizatiilor cooperatiste de credit din cadrul unei retele cooperatiste de credit si a relatiilor dintre acestea privind transferurile de fonduri;
    m) unitate teritoriala a participantului - orice unitate a unei banci sau sediu secundar al unei case centrale a cooperativelor de credit;
    n) unitate subparticipanta - orice unitate teritoriala a unei banci, sediu secundar al unei case centrale a cooperativelor de credit, cooperativa de credit sau trezorerie municipala, oraseneasca sau de comuna care nu are acces direct la sistemul de transfer de fonduri de mare valoare decat prin intermediul unui participant;
    o) sistem intertrezorerii - totalitatea trezoreriilor participante si a unitatilor lor subparticipante si a relatiilor dintre acestea direct sau prin reteaua TransFonD privind transferurile de fonduri de mare valoare.
------------
    *1) In aceasta categorie este inclusa si orice banca aflata in regim special de decontare sau in procedura de faliment declarata inainte de intrarea in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 138/2001 pentru modificarea si completarea Legii nr. 83/1998 privind procedura falimentului bancilor, aprobata si modificata prin Legea nr. 597/2002.
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2001 a fost abrogata prin Ordonanta Guvernului nr. 10/2004 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului institutiilor de credit, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 84 din 30 ianuarie 2004, aprobata cu modificari prin Legea nr. 278/2004.

    Art. 3
    (1) Accesul participantilor, altii decat Trezoreria Statului, in sistemul de transfer de fonduri de mare valoare se efectueaza centralizat, prin intermediul unui unic punct de acces, situat la centrala TransFonD.
    (2) Accesul Trezoreriei Statului in sistemul de transfer de fonduri de mare valoare se efectueaza astfel:
    a) directiile generale ale finantelor publice judetene in cadrul sucursalelor TransFonD din judetul respectiv (40 de puncte de acces);
    b) directiile generale ale finantelor publice ale municipiului Bucuresti si judetului Ilfov, precum si administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti in cadrul Sucursalei Municipiului Bucuresti a TransFonD (8 puncte de acces);
    c) Ministerul Finantelor Publice in cadrul centralei TransFonD (un singur punct de acces).
    Art. 4
    Bancile sau casele centrale ale cooperativelor de credit care au sediul central situat in alta localitate decat in Bucuresti au posibilitatea ca, in baza unei notificari oficiale transmise in prealabil TransFonD, sa delege in calitate de participant propria unitate teritoriala/propriul sediu secundar din Bucuresti.
    Art. 5
    Participantii au obligatia sa colecteze si/sau sa difuzeze in propriul sistem intrabancar/intraretea/intertrezorerii informatia privind initierea si, respectiv, acceptarea platilor de mare valoare in cadrul intervalelor maximale precizate in anexa nr. 1.

    CAP. 2
    Tipuri de plati de mare valoare

    Art. 6
    (1) In categoria platilor de mare valoare sunt incluse urmatoarele tipuri de operatiuni:
    a) instructiunile de transfer-credite intre participanti, efectuate in nume propriu sau in numele si pe conturile clientilor (persoane fizice, persoane juridice sau unitati subparticipante), in suma de minimum 500 milioane lei sau indiferent de valoare, in cazul in care initiatorul acestora decide sa utilizeze sistemul de transfer de fonduri de mare valoare, denumite in continuare plati de mare valoare proprii sau ale clientilor;
    b) instructiunile de transfer-credit intre participanti, aferente pietelor valutara si monetara, inclusiv cele aferente facilitatilor permanente acordate de Banca Nationala a Romaniei.
    (2) Banca Nationala a Romaniei isi rezerva dreptul de a modifica limita inferioara stabilita la alin. (1) lit. a), in functie de conditiile pietei.
    (3) Nu sunt acceptate in sistemul de transfer de fonduri de mare valoare instructiunile de transfer-credit intre diferite trezorerii participante, efectuate in nume propriu sau in numele si pe conturile clientilor (persoane fizice, persoane juridice sau unitati subparticipante), indiferent de valoarea acestora, cu exceptia cazurilor speciale definite in conventia incheiata intre Banca Nationala a Romaniei si Ministerul Finantelor Publice. Pentru procesarea transferurilor de fonduri intertrezorerii, Trezoreria Statului va utiliza sistemul de transfer de fonduri de mica valoare.

    CAP. 3
    Etapele prelucrarii platilor de mare valoare in cadrul sistemului de transfer de fonduri de mare valoare

    SECTIUNEA 1
    Receptia si revocarea

    Art. 7
    Platile de mare valoare initiate de participantii-platitori sunt transmise de catre acestia in vederea procesarii lor de catre TransFonD, prin intermediul uneia dintre urmatoarele modalitati:
    a) pe suport hartie (ordine de plata), in conformitate cu reglementarile in vigoare;
    b) pe suport electronic - TEMP, in baza unui acord prealabil incheiat cu TransFonD;
    c) pe suport electronic - TELEX, in baza unui acord prealabil incheiat cu TransFonD.
    Art. 8
    Participantul-platitor are obligatia ca la platile de mare valoare initiate pe suport hartie sa anexeze, daca este necesar, unul dintre urmatoarele documente:
    a) exemplarul roz/rosu al ordinului de plata intocmit de clientul sau, de unitatea subparticipanta sau de clientul acesteia si acceptat in original de catre participant;
    b) exemplarul roz/rosu al ordinului de plata sau transmisia telex/modem a acestuia (acceptata de catre participantul-platitor) apartinand unitatii subparticipante sau clientului acesteia, care va contine toate informatiile cuprinse in ordinul de plata original;
    c) comunicarea de refuz la executare, emisa in conformitate cu reglementarile in vigoare in domeniu, in situatia refuzului la incasare al unei plati de mare valoare;
    d) documentele mentionate la lit. a) sau b), intocmite de participantul-platitor sau de unitatea subparticipanta si aferente instrumentelor de plata de debit, acceptate total sau partial, in situatia excluderii temporare din calculul compensarii fie a participantului-platitor, fie a participantului-beneficiar.
    Art. 9
    TransFonD accepta, in vederea procesarii, platile de mare valoare transmise prin TEMP, insotite numai de ordinele de plata initiate de participanti si, daca este cazul, a unuia dintre documentele mentionate la art. 8.
    Art. 10
    Intervalele de receptie ale platilor de mare valoare in sistemul de transfer de fonduri de mare valoare sunt cele prevazute in anexa nr. 2.
    Art. 11
    In situatia prevazuta la art. 9 participantii au posibilitatea sa transmita TransFonD ordinele de plata aferente platilor de mare valoare, receptionate prin modulul informatic TEMP, cu maximum o jumatate de ora peste intervalele de receptie stabilite.
    Art. 12
    TransFonD are obligatia sa refuze, in cursul aceleiasi zile bancare, platile de mare valoare receptionate de la participanti, in situatia in care acestea nu respecta conditiile de fond si de forma stabilite pe baza reglementarilor in vigoare si a cadrului contractual.
    Art. 13
    Platile de mare valoare receptionate de sistemul de transfer de fonduri de mare valoare pot fi revocate de participantul-platitor, fara acordul participantului-beneficiar sau al TransFonD, in interiorul intervalelor de receptie ale acestora, in baza unei notificari oficiale remise TransFonD, semnata de persoanele autorizate sa angajeze participantul, in conformitate cu fisa specimenelor de semnatura aprobate.
    Art. 14
    Revocarea platilor de mare valoare dupa incheierea intervalelor aferente receptiei acestora este interzisa. Participantul-platitor are posibilitatea sa recupereze suma de bani numai in baza acordului cu participantul-beneficiar, conform procedurii mentionate la art. 19.

    SECTIUNEA a 2-a
    Procesarea

    Art. 15
    TransFonD proceseaza platile de mare valoare receptionate, instructiune cu instructiune, prin intermediul conturilor analitice deschise in evidentele Bancii Nationale a Romaniei pe numele participantilor. Conturile analitice utilizate in cadrul sistemului de transfer de fonduri de mare valoare sunt cele cuprinse in anexa nr. 3.
    Art. 16
    (1) In situatia insuficientei disponibilitatilor in conturile bancilor sau caselor centrale ale cooperativelor de credit, TransFonD este autorizat sa refuze procesarea platilor de mare valoare receptionate, in ordinea prioritatii la refuz atribuita acestora de catre fiecare participant-platitor. Platile de mare valoare refuzate sunt restituite participantilor-platitori insotite de comunicari de refuz la executare semnate de persoanele autorizate sa angajeze TransFonD, in cadrul intervalelor de eliberare a extraselor de cont.
    (2) In situatia insuficientei disponibilitatilor in contul curent general al Trezoreriei Statului, TransFonD este autorizat sa refuze/amane procesarea platilor de mare valoare receptionate, in conformitate cu dispozitiile primite in scris, pana la ora 4,15 p.m., de la Ministerul Finantelor Publice. Platile de mare valoare refuzate sunt fie restituite Trezoreriei Statului insotite de comunicari de refuz la executare semnate de persoanele autorizate sa angajeze TransFonD, in cadrul intervalelor de eliberare a extraselor de cont, fie amanate la plata, cu o zi bancara, conform dispozitiilor primite in acest sens de la Ministerul Finantelor Publice.
    Art. 17
    In cazul in care:
    - bancile sau casele centrale ale cooperativelor de credit nu au stabilit prioritati la refuz platilor de mare valoare;
    - valoarea platilor de mare valoare carora li s-au stabilit prioritati la refuz este mai mica decat lipsa de lichiditati din contul bancilor sau caselor centrale ale cooperativelor de credit;
    - Trezoreria Statului nu a remis TransFonD, pana la ora 4,15 p.m., dispozitiile in scris privind platile de mare valoare care urmeaza a fi refuzate/amanate,
refuzul acestora se va efectua de catre TransFonD conform principiului: "plata/platile de mare valoare cu cea mai apropiata valoare de lipsa de lichiditati din contul participantului este/sunt respinsa/respinse".
    Art. 18
    Daca pana in ziua bancara urmatoare datei debitarii contului clientului platitor care a initiat o plata de mare valoare participantul nu a fost in masura sa-si asigure in contul sau curent deschis la Banca Nationala a Romaniei disponibilitatile necesare efectuarii acestei plati, acesta are obligatia ca, pana la sfarsitul intervalului precizat anterior, sa crediteze contul clientului platitor, direct sau prin intermediul unitatii sale subparticipante, cu suma de bani care nu poate fi transferata in contul participantului-beneficiar, inclusiv, unde este cazul, comisioanele, spezele si orice alte taxe retinute in vederea efectuarii serviciului de transfer de fonduri.
    Art. 19
    Refuzul la incasare al platilor de mare valoare se efectueaza prin initierea de catre participantul-beneficiar a unei instructiuni de transfer-credit obisnuite, insotita de o comunicare de refuz la executare, in conditiile reglementarilor in vigoare si incadrarii in intervalele maximale precizate in anexa nr. 4.

    SECTIUNEA a 3-a
    Decontarea finala si irevocabila

    Art. 20
    Decontarea finala si irevocabila a platilor de mare valoare, procesate de TransFonD instructiune cu instructiune, este asigurata de Banca Nationala a Romaniei pe baza bruta agregata, in aceeasi zi bancara, in limita disponibilitatilor din conturile participantilor, la orele stabilite in anexa nr. 2.
    Art. 21
    Sistemul de transfer de fonduri de mare valoare pune la dispozitie participantilor, in interiorul intervalelor stabilite in anexa nr. 2, extrase de cont sub sigla Bancii Nationale a Romaniei privind platile de mare valoare decontate final si irevocabil.

    SECTIUNEA a 4-a
    Raportari

    Art. 22
    TransFonD are obligatia sa raporteze Bancii Nationale a Romaniei, la sfarsitul fiecarei zile bancare, urmatoarele:
    a) situatia platilor de mare valoare refuzate in ziua respectiva din cauza insuficientei disponibilitatilor in conturile participantilor-platitori si a celor refuzate, respectiv amanate la plata, de catre Trezoreria Statului din cauza insuficientei disponibilitatilor in conturile participantilor-platitori;
    b) situatia platilor de mare valoare aferente pietei secundare a titlurilor de stat decontate in ziua respectiva.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    SECTIUNEA 1
    Comisioane

    Art. 23
    (1) Pentru serviciile oferite in cadrul sistemului de transfer de fonduri de mare valoare, Banca Nationala a Romaniei, prin intermediul TransFonD, percepe automat comisioane participantilor, altii decat Banca Nationala a Romaniei si Trezoreria Statului.
    (2) Participantii-platitori si participantii-beneficiari datoreaza urmatoarele comisioane:
    a) 150.000 lei pentru fiecare plata de mare valoare decontata prin intermediul sistemului de transfer de fonduri de mare valoare, cu exceptia celor prevazute la lit. b) si la alin. (3);
    b) 300.000 lei pentru fiecare plata aferenta depozitelor la Banca Nationala a Romaniei si dobanzilor corespunzatoare acestora.
    (3) In mod exceptional participantii-platitori datoreaza urmatoarele comisioane:
    a) 300.000 lei pentru fiecare plata de mare valoare prelucrata prin intermediul sistemului de transfer de fonduri de mare valoare, transmisa in ultima jumatate de ora a intervalului de receptie stabilit in anexa nr. 2;
    b) 300.000 lei pentru fiecare plata de mare valoare refuzata pe motiv de lipsa de disponibilitati in contul participantului-platitor.

    SECTIUNEA a 2-a
    Corectarea eventualelor erori de inregistrare

    Art. 24
    Pentru eventualele erori de inregistrare in cadrul sistemului de transfer de fonduri de mare valoare participantii au obligatia sa sesizeze in scris Banca Nationala a Romaniei intr-un interval de maximum 10 zile bancare de la data inregistrarii erorii in extrasul de cont al participantului. Dupa expirarea acestui termen nu poate fi angajata raspunderea Bancii Nationale a Romaniei.

    SECTIUNEA a 3-a
    Sanctiuni

    Art. 25
    (1) Contractele incheiate de catre banci si casele centrale ale cooperativelor de credit cu clientii acestora, persoane fizice sau juridice, trebuie sa contina, fara a se limita la acestea, urmatoarele clauze:
    a) plata unei dobanzi de intarziere de minimum 0,05% din valoarea platii de mare valoare, pe fiecare zi de intarziere, suportata de catre banci si, respectiv, de casele centrale ale cooperativelor de credit sau unitatile lor teritoriale in cazul in care acestea nu au respectat intervalele maximale stabilite in anexele nr. 1 si 4;
    b) plata unei penalitati de minimum 0,1% din valoarea platii de mare valoare, pe fiecare zi de intarziere, suportata de catre banci si, respectiv, de casele centrale ale cooperativelor de credit sau unitatile lor teritoriale in cazul in care acestea nu au respectat prevederile art. 18.
    (2) Casele centrale ale cooperativelor de credit au obligatia sa impuna incheierea unor contracte intre cooperativele de credit afiliate si clientii acestora, care sa cuprinda, fara a se limita la acestea, clauzele prevazute la alin. (1).
    Art. 26
    (1) Bancile au obligatia sa includa clauzele prevazute la art. 25 in contractele incheiate inainte de data intrarii in vigoare a prezentului regulament cu propriii clienti, pana la data de 1 iulie 2002.
    (2) Organizatiile cooperatiste de credit din cadrul unei retele, constituite sau rezultate prin reorganizarea organizatiilor cooperatiei de credit in conformitate cu prevederile cap. 1 sectiunea 1 de la titlul X - Dispozitii tranzitorii din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 97/2000 privind organizatiile cooperatiste de credit, aprobata si modificata prin Legea nr. 200/2002, cu modificarile ulterioare, au obligativitatea sa includa clauzele prevazute la art. 25 in contractele cu propriii clienti in termen de maximum 60 de zile de la obtinerea autorizatiei de functionare de la Banca Nationala a Romaniei.

    SECTIUNEA a 4-a
    Alte dispozitii finale

    Art. 27
    (1) TransFonD asigura bancilor care nu au organizate propriile structuri intrabancare astfel incat sa raspunda prevederilor prezentului regulament procesarea platilor de mare valoare prin intermediul sucursalelor sale deschise in toate orasele resedinta de judet si in municipiul Bucuresti, pentru un interval de timp de 4 luni de la data intrarii in vigoare a prezentului regulament.
    (2) TransFonD asigura trezoreriilor care nu au organizate propriile structuri intertrezorerii procesarea platilor de mare valoare prin intermediul sucursalelor sale deschise in toate orasele resedinta de judet si in municipiul Bucuresti.
    Art. 28
    Pentru intervalul stabilit la art. 27 sucursalele si centrala TransFonD vor asigura procesarea platilor de mare valoare in ziua bancara a receptionarii lor, in conditiile respectarii tuturor celorlalte prevederi ale prezentului regulament.
    Art. 29
    (1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentului regulament activitatile de transfer de fonduri aferente pietelor valutara si monetara, inclusiv piata secundara a titlurilor de stat, intre banci si Banca Nationala a Romaniei, precum si decontarea acestor transferuri se vor efectua prin intermediul TransFonD, in calitate de agent al Bancii Nationale a Romaniei, in baza prezentului regulament.
    (2) Activitatile de transfer de fonduri aferente pietelor valutara si monetara, inclusiv pietei secundare a titlurilor de stat, intre case centrale ale cooperativelor de credit si Banca Nationala a Romaniei, precum si decontarea acestor transferuri se vor efectua prin intermediul TransFonD, in calitate de agent al Bancii Nationale a Romaniei, in baza prezentului regulament.
    Art. 30
    (1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentului regulament transferurile de fonduri aferente pietelor valutara si monetara, inclusiv piata primara a titlurilor de stat, intre banci si Trezoreria Statului se vor efectua direct de Banca Nationala a Romaniei, sediul OIS 96150, decontarea finala si irevocabila a acestor transferuri de fonduri avand loc la ora 16,30.
    (2) Transferurile de fonduri aferente pietelor valutara si monetara, inclusiv pietei primare a titlurilor de stat, intre case centrale ale cooperativelor de credit si Trezoreria Statului se vor efectua direct de catre Banca Nationala a Romaniei, sediul OIS 96150, decontarea finala si irevocabila a acestor transferuri de fonduri avand loc la ora 16,30.
    Art. 31
    Transferurile de fonduri aferente infiintarii, validarii sau reintregirii operatiunilor de poprire pe conturile participantilor, in care Banca Nationala a Romaniei are calitatea de tert poprit, se vor efectua, incepand cu data intrarii in vigoare a prezentului regulament, direct de Banca Nationala a Romaniei, sediul OIS 96100, decontarea finala si irevocabila a acestor transferuri de fonduri avand loc la ora 9,00.
    Art. 32
    (1) Banca Nationala a Romaniei si bancile vor proceda, in maximum 4 luni de la data intrarii in vigoare a prezentului regulament, la actualizarea contractelor de prestari de servicii privind furnizarea prin fax, in regim de confidentialitate, a extraselor de cont analitice aferente procesarii platilor de mare valoare, in conformitate cu prevederile prezentului regulament.
    (2) Casele centrale ale cooperativelor de credit pot incheia contracte de prestari de servicii privind furnizarea prin fax, in regim de confidentialitate, a extraselor de cont analitice aferente procesarii platilor de mare valoare, in conformitate cu prevederile prezentului regulament.
    (3) Ministerul Finantelor Publice poate incheia un contract de prestari de servicii privind furnizarea prin fax, in regim de confidentialitate, a extraselor de cont analitic aferente procesarii platilor de mare valoare, in conformitate cu prevederile prezentului regulament.
    Art. 33
    Anexele nr. 1 - 4a) si 4b)*) fac parte integranta din prezentul regulament.
------------
    *) Anexele nr. 1 - 4a) si 4b) sunt reproduse in facsimil.

    Art. 34
    Prezentul regulament intra in vigoare la data de 15 februarie 2002.
    Art. 35
    Organizatiile cooperatiste de credit din cadrul unei retele, constituite sau rezultate prin reorganizarea organizatiilor cooperatiei de credit in conformitate cu prevederile cap. 1 sectiunea 1 de la titlul X - Dispozitii tranzitorii din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 97/2000, aprobata si modificata prin Legea nr. 200/2002, au obligatia conformarii la prevederile prezentului regulament in termen de maximum 60 de zile de la obtinerea autorizatiei de functionare de la Banca Nationala a Romaniei, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 97/2000, aprobata si modificata prin Legea nr. 200/2002, cu modificarile ulterioare, si ale Normei Bancii Nationale a Romaniei nr. 7/2002 privind transferurile de fonduri in cadrul unei retele cooperatiste de credit.
    Art. 36
    La data intrarii in vigoare a prezentului regulament isi inceteaza aplicabilitatea Circulara Bancii Nationale a Romaniei nr. 44/1995 privind ordinele de plata cu valori mai mari de un miliard lei si alimentarea conturilor de decontare a tranzactiilor cu valori mobiliare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 289 din 13 decembrie 1995, precum si orice alte dispozitii contrare.

    NOTA:
    Redam mai jos prevederile art. II, III, IV si V din Circulara Bancii Nationale a Romaniei nr. 22/2003:
    Art. 2
    TransFonD asigura bancilor si unitatilor caselor centrale ale organizatiilor cooperatiste de credit care nu au organizate propriile structuri intrabancare/intraretea procesarea platilor de mare valoare in relatia cu Trezoreria Statului prin intermediul sucursalelor sale deschise in toate orasele resedinta de judet si in municipiul Bucuresti, pentru un interval de timp de 4 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei circulare.
    Art. 3
    Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei circulare transferurile de fonduri aferente pietelor valutara si monetara, inclusiv piata primara a titlurilor de stat, intre banci/case centrale ale cooperativelor de credit si Trezoreria Statului se vor efectua de catre TransFonD, in calitate de agent al Bancii Nationale a Romaniei.
    Art. 4
    La data intrarii in vigoare a prezentei circulare orice alte dispozitii contrare isi inceteaza aplicabilitatea.
    Art. 5
    Prezenta circulara intra in vigoare la data de 1 septembrie 2003.

    ANEXA 1

                  _______________________________________________
                 | Circuitul maximal al platilor de mare valoare |
                 |_______________________________________________|

           _____________  (2')    ___________  (3')    _____________
          | Sucursala   |      z |           |      z | Sucursala   |
          | TransFonD   |------->| TransFonD |------->| TransFonD   |
          | initiatoare |  ----->| Centrala  |------  | destinatara |
          |_____________| |      |___________| (3) z| |_____________|
                      ^   |                         |   |
                   z  |   |  z                      |   | (3') z
                  (2')|   | (2)                     |   |
                      |   |                         |   |
                     _|___|________         ________v___v_
 __________ (1) z-1 | Participant- |       | Participant- | (4) z  ____________
| Platitor |------->| platitor     |       | beneficiar   |------>| Beneficiar |
|__________|        |______________|       |______________|       |____________|
                          ^                         |
                          | z-1                     | z+1
                     _____|___________   ___________v_____
 __________ (1) z-1 | Unitate         | | Unitate         |(4) z+1 ____________
| Platitor |------->| subparticipanta | | subparticipanta |------>| Beneficiar |
|__________|        | initiatoare     | | destinatara     |       |____________|
                    |_________________| |_________________|

    unde:
    (1) data debitarii contului clientului platitor;
    (2) data receptiei platilor de mare valoare de la banci, casele centrale ale cooperativelor de credit, BNR si MFP;
    (2') data receptiei platilor de mare valoare de la directiile generale ale finantelor publice judetene, a municipiului Bucuresti, precum si de la administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti;
    (3) data eliberarii extraselor de cont sub sigla BNR bancilor, caselor centrale ale cooperativelor de credit, BNR si MFP;
    (3') data eliberarii extraselor de cont sub sigla BNR directiilor generale ale finantelor publice judetene, a municipiului Bucuresti, precum si administratiilor finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti;
    (4) data creditarii contului clientului beneficiar.

    ANEXA 2

             ________________________________________________________
            | Intervalele de prelucrare ale platilor de mare valoare |
            |________________________________________________________|

 ______________________________________________________________________________
|        Tip plata de mare valoare       |Interval de |Ora        |Interval de |
|                                        |receptie al |decontarii |eliberare a |
|                                        |platilor de |finale si  |extraselor  |
|                                        |mare valoare|irevocabile|de cont     |
|________________________________________|____________|___________|____________|
|Instructiuni de    |- plati ale         | 8:00 a.m. -| 4:30 p.m. | 4:30 p.m. -|
|transfer-credit    |participantilor,    |12:00 a.m.  |           | 7:30 p.m.  |
|intre participanti,|proprii sau ale     |            |           |            |
|proprii sau ale    |clientilor in       |            |           |            |
|clientilor in suma |relatia cu          |            |           |            |
|de minimum 500     |Trezoreria statului;|            |           |            |
|milioane lei sau   |- plati             |            |           |            |
|indiferent de      |intertrezorerii.    |            |           |            |
|valoare            |____________________|____________|___________|____________|
|                   |- plati intre       | 8:00 a.m. -| 5:00 p.m. | 5:00 p.m. -|
|                   |participanti,       | 1:00 p.m.  |           | 7:30 p.m.  |
|                   |proprii sau ale     |            |           |            |
|                   |clientilor          |            |           |            |
|___________________|____________________|____________|___________|____________|
|Instructiuni de    |- plati aferente    | 8:00 a.m. -|10:15 a.m. |10:15 a.m. -|
|transfer-credit    |constituirii/       | 9:45 a.m.  |           | 7:30 p.m.  |
|intre participanti,|restituirii         |            |           |            |
|aferente pietelor  |depozitelor cu scop |            |           |            |
|valutara si        |de garantare,       |            |           |            |
|monetara           |inclusiv dobanzile  |            |           |            |
|                   |acestora;           |            |           |            |
|                   |- plati aferente    |            |           |            |
|                   |restituirilor de    |            |           |            |
|                   |depozite/credite la/|            |           |            |
|                   |de la BNR, inclusiv |            |           |            |
|                   |dobanzile acestora. |            |           |            |
|                   |____________________|____________|___________|____________|
|                   |- plati aferente    |10:00 a.m. -| 7:00 p.m. | 7:00 p.m. -|
|                   |pietelor valutara si| 3:00 p.m.  |           | 7:30 p.m.  |
|                   |monetara ale        |            |           |            |
|                   |institutiilor de    |            |           |            |
|                   |credit si ale BNR in|            |           |            |
|                   |relatia cu          |            |           |            |
|                   |Trezoreria statului;|            |           |            |
|                   |____________________|____________|           |            |
|                   |- plati aferente    |10:00 a.m. -|           |            |
|                   |pietelor valutara si| 5:45 p.m.  |           |            |
|                   |monetara ale        |            |           |            |
|                   |institutiilor de    |            |           |            |
|                   |credit si ale BNR;  |            |           |            |
|                   |- plati aferente    |            |           |            |
|                   |reconstituirii      |            |           |            |
|                   |depozitelor cu scop |            |           |            |
|                   |de garantare        |            |           |            |
|                   |executate in aceeasi|            |           |            |
|                   |zi bancara;         |            |           |            |
|                   |- plati aferente    |            |           |            |
|                   |facilitatilor       |            |           |            |
|                   |permanente acordate |            |           |            |
|                   |de Banca Nationala a|            |           |            |
|                   |Romaniei.           |            |           |            |
|___________________|____________________|____________|___________|____________|

    ANEXA 3

              _____________________________________________________
             | Conturi analitice utilizate in cadrul sistemului de |
             |        transfer de fonduri de mare valoare          |
             |_____________________________________________________|

 ______________________________________________________________________________
|   Tip plata de mare valoare    |      Denumire cont analitic     |Simbol cont|
|                                |                                 |analitic   |
|________________________________|_________________________________|___________|
|Instructiuni de transfer-credit |Plati proprii sau ale clientilor |    302    |
|intre participanti, proprii sau |in relatia cu Trezoreria Statului|           |
|ale clientilor, in suma de      |_________________________________|___________|
|minimum 500 milioane lei sau    |Plati intertrezorerii            |    303    |
|indiferent de valoare           |_________________________________|___________|
|                                |Plati proprii sau ale clientilor |    701    |
|________________________________|_________________________________|___________|
|Instructiuni de transfer-credit |Plati aferente pietei valutare   |    801    |
|intre participanti aferente     |_________________________________|___________|
|pietelor valutara si monetara   |Plati aferente pietei secundare a|    802    |
|                                |certificatelor de depozit        |           |
|                                |_________________________________|___________|
|                                |Plati aferente pietei primare a  |    803    |
|                                |titlurilor de stat               |           |
|                                |_________________________________|___________|
|                                |Plati aferente pietei secundare a|    805    |
|                                |titlurilor de stat               |           |
|                                |_________________________________|___________|
|                                |Plati aferente plasamentelor     |    809    |
|                                |_________________________________|___________|
|                                |Plati aferente dobanzilor la     |    810    |
|                                |plasamente                       |           |
|                                |_________________________________|___________|
|                                |Plati aferente depozitelor cu    |    905    |
|                                |scop de garantare                |           |
|                                |_________________________________|___________|
|                                |Plati aferente dobanzilor la     |    906    |
|                                |depozitele cu scop de garantare  |           |
|                                |_________________________________|___________|
|                                |Plati aferente pietei primare a  |    407    |
|                                |certificatelor de depozit        |           |
|                                |_________________________________|___________|
|                                |Plati aferente depozitelor la BNR|    411    |
|                                |_________________________________|___________|
|                                |Plati aferente dobanzilor la     |    412    |
|                                |depozitele la BNR                |           |
|                                |_________________________________|___________|
|                                |Plati aferente creditelor de la  |    400    |
|                                |BNR                              |           |
|                                |_________________________________|___________|
|                                |Plati aferente dobanzilor la     |    406    |
|                                |creditele de la BNR              |           |
|________________________________|_________________________________|___________|

    ANEXA 4a)

              ________________________________________________________
             | Circuitul maximal al refuzului la incasare al platilor |
             |     de mare valoare - al participantului beneficiar    |
             |________________________________________________________|

           _____________          ___________          _____________
          | Sucursala   |  z+1   |           |   z+1  | Sucursala   |
          | TransFonD   |<-------| TransFonD |<-------| TransFonD   |
          | initiatoare |  ------| Centrala  |<-----  | destinatara |
          |_____________| |      |___________|      | |_____________|
                      |   |                         |   ^
                  z+1 |   | z+1                 z+1 |   | z+1
                  (2')|   | (2)                 (1) |   | (1')
                      |   |                         |   |
          (3)        _v___v________         ________|___|_
 __________    z+1  | Participant- |       | Participant- |        ____________
| Platitor |<-------| platitor     |       | beneficiar   |       | Beneficiar |
|__________|        |______________|       |______________|       |____________|
                          |
                          | z+2
                          |
          (3)        _____v___________     _________________
 __________    z+2  | Unitate         |   | Unitate         |      ____________
| Platitor |<-------| subparticipanta |   | subparticipanta |     | Beneficiar |
|__________|        | initiatoare     |   | destinatara     |     |____________|
                    |_________________|   |_________________|

    unde:
    (1) data receptiei refuzului la incasare al platilor de mare valoare de la banci, casele centrale ale cooperativelor de credit, BNR si MFP;
    (1') data receptiei refuzului la incasare al platilor de mare valoare de la directiile generale ale finantelor publice judetene, a municipiului Bucuresti, precum si administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti;
    (2) data eliberarii extraselor de cont sub sigla BNR bancilor, caselor centrale ale cooperativelor de credit, BNR si MFP;
    (2') data eliberarii extraselor de cont sub sigla BNR directiilor generale ale finantelor publice judetene, a municipiului Bucuresti precum si Administratiilor finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti;
    (3) data creditarii contului clientului beneficiar.

    ANEXA 4b)

             ___________________________________________________________
            |   Circuitul maximal al refuzului la incasare al platilor  |
            | de mare valoare - al unitatii subparticipante destinatare |
            |___________________________________________________________|

           _____________          ___________          _____________
          | Sucursala   |   z+2  |           |  z+2   | Sucursala   |
          | TransFonD   |<-------| TransFonD |<-------| TransFonD   |
          | initiatoare |  ------| Centrala  |<-----  | destinatara |
          |_____________| |      |___________|      | |_____________|
                      |   |                         |   ^
                  z+2 |   | z+2                 z+2 |   | z+2
                  (2')|   | (2)                 (1) |   | (1')
                      |   |                         |   |
          (3)        _v___v________         ________|___|_
 __________    z+2  | Participant- |       | Participant- |        ____________
| Platitor |<-------| platitor     |       | beneficiar   |       | Beneficiar |
|__________|        |______________|       |______________|       |____________|
                          |                           ^
                          | z+3                       | z+1/z+2
                          |                           |
          (3)        _____v___________     ___________|_____
 __________    z+3  | Unitate         |   | Unitate         |      ____________
| Platitor |<-------| subparticipanta |   | subparticipanta |     | Beneficiar |
|__________|        | initiatoare     |   | destinatara     |     |____________|
                    |_________________|   |_________________|

    unde:
    (1) data receptiei refuzului la incasare al platilor de mare valoare de la banci, casele centrale ale cooperativelor de credit, BNR si MFP;
    (1') data receptiei refuzului la incasare al platilor de mare valoare de la directiile generale ale finantelor publice judetene, a municipiului Bucuresti, precum si administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti;
    (2) data eliberarii extraselor de cont sub sigla BNR bancilor, caselor centrale ale cooperativelor de credit, BNR si MFP;
    (2') data eliberarii extraselor de cont sub sigla BNR directiilor generale ale finantelor publice judetene, a municipiului Bucuresti, precum si administratiilor finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti;
    (3) data creditarii contului clientului beneficiar.



SmartCity5

COMENTARII la Regulament 1/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Regulament 1 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu