E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 9 din 27 ianuarie 1995

referitoare la perfectionarea unor reglementari privind taxa pe valoarea adaugata

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 20 din 31 ianuarie 1995


SmartCity3


    In temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si al art. 1 lit. e) din Legea nr. 1/1995 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    ARTICOL UNIC
    Ordonanta Guvernului nr. 3/1992, aprobata prin Legea nr. 130/1992, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 3 din 11 ianuarie 1995, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 6 litera A i) 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "i) 5. operatiunile care intra in sfera de aplicare a impozitului pe spectacole, a impozitului pe veniturile din activitatile de taximetrie, a taxelor pentru acordarea licentelor in vederea practicarii jocurilor de noroc.
    Operatiunile prevazute la alineatul de mai sus, neimpozitate potrivit actelor normative care le reglementeaza, cu exceptiile prevazute de acestea, sunt supuse taxei pe valoarea adaugata conform prevederilor prezentei ordonante;"
    2. Articolul 6 litera A i) 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "i) 12. activitatile agentilor economici, precum si cele care indeplinesc conditiile unei activitati economice desfasurate de asociatiile, organizatiile, institutiile publice si alte persoane juridice prevazute la art. 3 din prezenta ordonanta, cu o cifra de afaceri declarata organului fiscal competent sau, dupa caz, realizata, de pana la 50 milioane lei anual.
    In situatia realizarii unei cifre de afaceri superioare plafonului de mai sus, agentii economici si celelalte persoane juridice prevazute la alineatul precedent devin platitoare de taxa pe valoarea adaugata in conditii si la termene stabilite prin hotarare a Guvernului.
    Dupa inscrierea ca platitori de taxa pe valoarea adaugata agentii economici si celelalte persoane juridice nu mai beneficiaza de scutire chiar daca ulterior realizeaza o cifra de afaceri inferioara plafonului de mai sus.
    Agentii economici platitori de taxa pe valoarea adaugata, care in anul 1994 au realizat o cifra de afaceri de pana la 50 milioane lei, pot fi scosi din evidenta ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, pe baza de cerere depusa la organele fiscale teritoriale pana cel mai tarziu la 31 martie 1995."
    3. Articolul 6 litera B se completeaza astfel:
    "j) masinile, utilajele si echipamentele destinate retehnologizarii activitatii Regiei Autonome "Monitorul Oficial", precum si materiile prime si materialele specifice acestora, pe baza de cerere aprobata de Ministerul Finantelor;
    k) mijloacele de transport, marfurile si alte bunuri provenite din strainatate, care se introduc direct in zonele libere conform art. 13 din Legea nr. 84/1992 privind regimul zonelor libere."
    4. Articolul 8 se completeaza cu un ultim alineat avand urmatorul cuprins:
    "In situatia in care persoana care realizeaza operatiuni impozabile nu are sediul sau domiciliul stabil in Romania, este obligata sa desemneze un reprezentant fiscal domiciliat in Romania, care se angajeaza sa indeplineasca obligatiile ce-i revin conform prevederilor prezentei ordonante."
    5. Articolul 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 12
    Exigibilitatea taxei pe valoarea adaugata este dreptul organului fiscal de a pretinde platitorului, la o anumita data, plata taxei datorate bugetului de stat. Exigibilitatea ia nastere, de regula, in momentul efectuarii livrarii bunurilor mobile, transferului proprietatii bunurilor imobiliare sau prestarii serviciilor.
    Prin derogare de la prevederile alineatului precedent, exigibilitatea poate fi anticipata sau ulterioara faptului generator, in conditii stabilite prin hotarare a Guvernului.
    Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii, care se efectueaza continuu, precum si pentru cele la care se incaseaza, de regula, avansuri, exigibilitatea intervine la data stabilirii debitului clientului pe baza de factura sau alt document legal, pe baza de cerere aprobata de organele fiscale la care agentii economici sunt inregistrati ca platitori de taxa pe valoarea adaugata.
    Antreprenorii de lucrari imobiliare pot sa opteze pentru plata taxei pe valoarea adaugata la efectuarea livrarilor, in conditii aprobate prin hotarare a Guvernului."
    6. Articolul 14 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    Nu se cuprind in baza de impozitare urmatoarele:
    a) remizele si alte reduceri de pret acordate de catre furnizor direct clientului, inclusiv cele date dupa facturarea bunurilor sau a serviciilor; bunurile acordate de catre furnizori clientilor in vederea stimularii vanzarilor, in conditiile prevazute in contractele incheiate;
    b) penalizarile pentru neindeplinirea totala sau partiala a obligatiilor contractuale;
    c) dobanzile percepute pentru platile cu intarziere, pentru vanzari cu plata in rate sau la termene de peste 90 de zile;
    d) sumele achitate de furnizor sau prestator in contul clientului si care apoi se deconteaza acestuia;
    e) ambalajele care circula intre furnizorii de marfa si clienti prin schimb, fara facturare;
    f) sumele incasate de la bugetul de stat de catre agentii economici inregistrati la organele fiscale ca platitori de taxa pe valoarea adaugata si care sunt destinate finantarii investitiilor, acoperirii diferentelor de pret si de tarif, finantarii stocurilor de produse cu destinatie speciala."
    7. Articolul 17 litera B se completeaza cu un ultim alineat avand urmatorul cuprins:
    "Cota redusa de 9% se aplica de agentii economici producatori, importatori si cei care comercializeaza produsele de mai sus, cu exceptia agentilor economici din reteaua de alimentatie publica si a celor care practica adaosul comercial de alimentatie publica."
    8. Articolul 17 litera C se completeaza astfel:
    "g) materialele, accesoriile si alte bunuri care sunt introduse din teritoriul vamal al Romaniei in zonele libere cu indeplinirea formalitatilor de export."
    9. Articolul 36 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 36
    Nerespectarea prevederilor art. 25 din prezenta ordonanta referitoare la obligatiile platitorilor de taxa pe valoarea adaugata se sanctioneaza conform Legii nr. 87/1994 pentru combaterea evaziunii fiscale."

                 PRIM-MINISTRU
               NICOLAE VACAROIU

                       Contrasemneaza:
                       Ministru de stat,
                       ministrul finantelor,
                       Florin Georgescu



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 9/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 9 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
ANONIM a comentat Decizia 589 2006
    La Pucioasa DB nu a fost nici-o revolutie,si totusi orasul este plin de revolutionari,????
ANONIM a comentat Legea 406 2001
     Aceasta lege , este depasita ...nu mai santem in anii '90 cand un candidat la presedentie nu avea unde locui..in zilele noastre , alesii au chiar cate 6 case (unele aducandu-le venituri subtantiale din chirii ) asa ca se impune ca "alesii " nostri sa revada si sa aduca ceva modificari legii , un singur articol ar fi suficient..sa se faca mentiunea ca prevederile nu se aplica celor care detin deja mai mult de 2 spatii..este imoral ca unuia care are peste 2 imobile cu destinatie de locuit sa ii mai dam o vila sau palat si pe cele personale sa le inchirieze
ANONIM a comentat Ordin 67 2017
    Exista vreun template pentru Raport?
ANONIM a comentat Hotărârea 1202 2010
    Nu am gasit niciunde cum se calculeaza tariful pe unitatea de masura (metri cadere/luna) x ore functionare. Cum sa calculez metri cadere / luna???
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu