ORDONANTA Nr. 76 din 24 august 2000
pentru acceptarea Rezolutiei A.747(18) referitoare la aplicarea masurarii
tonajului tancurilor de balast separat la navele petroliere, adoptata la 4
noiembrie 1993 de Adunarea Organizatiei Maritime Internationale
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 412 din 30 august 2000
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 1
lit. A pct. 6 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite
ordonante,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.
Art. 1
Romania accepta aplicarea prevederilor Rezolutiei A.747(18) referitoare la
aplicarea masurarii tonajului tancurilor de balast separat la navele petroliere,
adoptata la 4 noiembrie 1993 de Adunarea Organizatiei Maritime Internationale,
prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta.
Art. 2
Prevederile cuprinse in Rezolutia A.747(18) referitoare la aplicarea
masurarii tonajului tancurilor de balast separat se aplica in toate porturile
maritime si fluvio-maritime romanesti, la toate navele petroliere, indiferent
de pavilionul pe care il arboreaza, care se supun prevederilor Conventiei
MARPOL 73/78 si ale Conventiei internationale asupra masurarii tonajului
navelor, 1969, incheiata la Londra la 23 iunie 1969.
Art. 3
In Certificatul international de tonaj (1969), la rubrica
"Observatii" se inscrie, pentru toate navele petroliere sub pavilion
roman care au tancuri de balast separat, urmatoarea mentiune:
"Tancurile de balast separat corespund prevederilor regulii 13 din
anexa nr. I la Conventia internationala pentru prevenirea poluarii de catre
nave, astfel cum a fost modificata prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta,
iar tonajul total al tancurilor care sunt destinate exclusiv transportului de
balast separat este de ........ .
Tonajul brut redus care trebuie utilizat pentru calculul tarifelor bazate
pe tonaj este de ....... ."
Art. 4
(1) Pentru prestatiile efectuate navelor petroliere cu tancuri de balast
separat de catre autoritatile portuare si de societatile de pilotaj, ale caror
tarife au ca baza de calcul tonajul brut al navei, contravaloarea prestatiei se
stabileste luandu-se in calcul valoarea tonajului brut redus, astfel cum acesta
este indicat la rubrica "Observatii" din Certificatul international
de tonaj (1969) al navei.
(2) In cazul in care nu se mentioneaza valoarea tonajului brut redus,
tarifele utilizate de autoritatile portuare si de societatile de pilotaj sunt
mai mici cu cel putin 17% din valoarea tarifelor aplicate navelor petroliere
fara tancuri de balast separat avand acelasi tonaj brut.
(3) In cazul in care autoritatile portuare si societatile de pilotaj
folosesc pentru determinarea tarifelor aplicate navelor petroliere alte metode
de calcul, diferite de cele prevazute la alin. (1) si (2), nivelul tarifelor
aplicate navelor petroliere cu tancuri de balast separat va fi cel putin la fel
de favorabil ca si cel rezultat din aplicarea metodelor de calcul prevazute la
alin. (1) sau (2), dupa caz.
(4) Pentru navele petroliere cu tancuri de balast separat, oricare ar fi
ele, autoritatile portuare si societatile de pilotaj pot aplica numai una
dintre cele trei metode descrise la alin. (1), (2) si (3).
Art. 5
Autoritatile portuare si societatile de pilotaj raporteaza anual
Ministerului Transporturilor situatia operarilor cu nave petroliere cu tancuri
de balast separat.
Art. 6
Prezenta ordonanta intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data
publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU
Contrasemneaza:
p. Ministrul transporturilor,
Aleodor Francu,
secretar de stat
p. Ministru de stat,
ministrul afacerilor externe,
Stelian Oancea,
secretar de stat
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
REZOLUTIA A. 747(18)*)
- adoptata la 4 noiembrie 1993 -
*) Traducere.
Aplicarea masurarii tonajului tancurilor de balast separat la navele
petroliere
Adunarea,
invocand art. 15(j) din Conventia Organizatiei Maritime Internationale in
legatura cu functiile Adunarii privind reglementarile si liniile directoare
referitoare la siguranta maritima, prevenirea si controlul poluarii de catre
nave,
invocand, de asemenea, Rezolutia 9 a Conferintei internationale a poluarii
marine, 1973, referitoare la masurarea tonajului tancurilor de balast separat
al navelor petroliere,
invocand in plus Rezolutia A.722(17) prin care guvernele sunt invitate sa
aplice recomandarea referitoare la masurarea tonajului spatiilor de balast la
navele cu tancuri de balast separat, stabilita in anexa la aceasta rezolutie,
intelegand nevoia urgenta pentru stabilirea principiilor privind
tratamentul corespunzator al tonajului rezultat al tancurilor de balast separat
al navelor petroliere care detin Certificat international de tonaj (1969),
intelegand, de asemenea, nevoia urgenta pentru aplicarea unificata a
masurarii tonajului pentru spatiile de balast separat la navele petroliere,
intelegand in plus necesitatea privind promovarea folosirii navelor
petroliere care indeplinesc cerintele regulii 13F din anexa nr. I la MARPOL
73/78, astfel cum a fost amendata, ca nave petroliere cu tancuri de balast
separat,
observand obiectul limitat al Rezolutiei A.722(17) si considerandu-l
corespunzator in cazul in care autoritatile de pilotaj sunt incluse in obiectul
rezolutiei, chiar daca este folosita alta baza pentru stabilirea tarifelor de
pilotaj,
considerand recomandarile facute de Comitetul securitatii maritime la a
62-a sesiune si de Comitetul de protectie a mediului marin la a 34-a sesiune,
1. Adopta recomandarea cu privire la masurarea tonajului tancurilor de
balast separat la navele petroliere, precizata in anexa la prezenta rezolutie.
2. Invita guvernele sa recomande autoritatilor portuare sa aplice aceasta
recomandare atunci cand stabilesc tarifele bazate pe tonajul brut redus pentru
toate navele petroliere cu tancuri de balast separat, in conformitate cu regula
13 din anexa nr. I la MARPOL 73/78.
3. Invita, de asemenea, guvernele sa recomande autoritatilor de pilotaj sa
ia masuri in conformitate cu aceasta recomandare.
4. Cere secretarului general sa invite toate guvernele interesate sa
furnizeze informatii cu privire la experienta castigata din implementarea
acestei rezolutii.
5. Revoca Rezolutia A.722(17).
ANEXA 1
la Rezolutia A.747(18)
RECOMANDARE
cu privire la masurarea tonajului tancurilor de balast separat la navele
petroliere
Pentru a favoriza introducerea unei baze uniforme privind aplicarea
masurarii tonajului tancurilor de balast separat se recomanda administratiilor
sa accepte urmatoarele principii:
1. Nava este certificata ca petrolier cu tancuri de balast separat, astfel
cum se mentioneaza in paragraful 5 al suplimentului la certificatul
international de prevenire al poluarii cu hidrocarburi, amplasarea acestor
tancuri fiind indicata in paragraful 5.2 al acestui supliment.
2. Tancurile de balast separat sunt acele tancuri utilizate exclusiv pentru
transportul balastului separat, astfel cum este definit in regula 1(17) a
anexei nr. I la MARPOL 73/78. Tancurile de balast separat trebuie sa aiba un
circuit separat de pompare si tubulaturi amenajate astfel incat sa fie admisa
numai apa de mare, iar balastul sa fie evacuat numai in mare. Nu trebuie sa
existe nici o racordare intre tancurile de balast separat si circuitul de apa
dulce. Nici un tanc de balast separat nu trebuie sa fie utilizat pentru
transportul marfurilor sau pentru depozitarea proviziilor si materialelor de la
bord.
3. In Certificatul international de tonaj (1969), la rubrica
"Observatii" se va face urmatoarea mentiune privind tonajul
tancurilor de balast separat al navelor petroliere:
"Tancurile de balast separat corespund prevederilor regulii 13 din
anexa nr. I la Conventia internationala pentru prevenirea poluarii de catre
nave, astfel cum a fost modificata prin Protocolul din 1978 referitor la
aceasta, iar tonajul total al tancurilor care sunt destinate exclusiv
transportului de balast separat este de ............ .
Tonajul brut redus care trebuie utilizat pentru calculul tarifelor bazate
pe tonaj este de ......... ."
4. Tonajul total al tancurilor de balast separat, mentionat mai sus,
trebuie sa fie calculat cu ajutorul urmatoarei formule:
K1 x Vb,
in care:
K1 = 0,2 + 0,02 x log10 V (K1 poate fi obtinut, de asemenea, cu ajutorul
tabelului prevazut in anexa nr. II la Conventia internationala asupra masurarii
tonajului navelor, 1969);
V = volumul total al tuturor spatiilor inchise ale navei, exprimat in metri
cubi, conform definitiei date de regula 3 din Conventia internationala asupra
masurarii tonajului navelor, 1969;
Vb = volumul total al tancurilor de balast separat, calculat in metri cubi,
conform regulii 6 din Conventia internationala asupra masurarii tonajului
navelor, 1969.