Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 67 din 17 august 2000

pentru ratificarea Acordului-cadru asupra cadrului institutional pentru crearea sistemelor interstatale de transport de petrol si gaze, semnat la Kiev la 22 iulie 1999

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 398 din 25 august 2000


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 114 alin. (1) din Constitutia Romaniei si ale art. 1 lit. A pct. 1 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul-cadru asupra cadrului institutional pentru crearea sistemelor interstatale de transport de petrol si gaze, semnat la Kiev la 22 iulie 1999.

                PRIM-MINISTRU
          MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

                     Contrasemneaza:
                     Ministru de stat,
                     presedintele Consiliului de
                     Coordonare Economico-Financiara,
                     Mircea Ciumara

                     Ministru de stat,
                     ministrul afacerilor externe,
                     Petre Roman

                     p. Ministrul industriei si comertului,
                     Constantin Isbasoiu,
                     secretar de stat

                     Ministrul transporturilor,
                     Anca Boagiu

                     p. Ministrul finantelor,
                     Valentina Siclovan,
                     secretar de stat

                     Secretarul general al Guvernului,
                     Radu Stroe

                     p. Presedintele Agentiei Nationale
                     pentru Resurse Minerale,
                     Sorin Horia Radulescu

                            ACORD-CADRU
asupra cadrului institutional pentru crearea sistemelor interstatale de transport de petrol si gaze*)

    *) Traducere.

    Statele parti la prezentul acord, denumite in continuare parti,
    recunoscand ca securitatea retelelor de transport al gazelor si petrolului catre pietele mondiale va fi importanta pentru prosperitatea viitoare si pentru securitatea energetica a partilor,
    constiente de faptul ca in luarea deciziilor privind transportul, inclusiv tranzitul petrolului sau al gazelor naturale si/sau al produselor finite obtinute din ele, trebuie luati in considerare toti factorii de ordin juridic, tehnic, comercial, de mediu si financiar, in cooperare cu alte state interesate, precum si cu companiile locale si straine care investesc in domeniul exploatarii hidrocarburilor,
    respectand regulile economiei de piata in sectoarele petrolier si al gazelor naturale, respectiv regulile si reglementarile aplicabile in statele Uniunii Europene, si dorind sa contribuie la dezvoltarea regulilor si practicilor internationale ce guverneaza activitatile de tranzit in sectorul petrolier si al gazelor naturale,
    constiente ca statele au un rol important in reducerea riscurilor in domeniul investitor si al tranzitului,
    considerand ca protectia, promovarea si tratamentul, aplicate investitiilor straine si investitorilor conform standardelor internationale acceptabile si cu respectarea regulilor dreptului economic international, reprezinta masuri corespunzatoare de dezvoltare a sectorului de transport al petrolului si gazelor,
    hotarate sa stabileasca mecanisme si reguli comune in vederea asigurarii functionarii eficiente a sistemelor de transport interstatal al petrolului si gazelor, in conformitate cu regulile si practicile existente in industria mondiala a petrolului si gazelor naturale,
    luand in considerare principiile enuntate in Tratatul privind Carta energiei,
    au convenit dupa cum urmeaza:

    Definitii si titluri
    1. In sensul celor prevazute in prezentul acord:
    I. Constructie se refera la construirea unor noi sisteme de transport al petrolului si gazelor sau a oricarei sectiuni noi din Sistemul de transport interstatal al petrolului si gazelor.
    II. Comitetul de urgenta, astfel cum este descris in art. 8 paragraful 4, este comitetul compus din reprezentantii autorizati ai tuturor partilor participante, imputerniciti sa faca recomandari cu privire la coordonarea tuturor etapelor, masurilor si actiunilor comune care trebuie sa fie luate de guvernul fiecarei parti participante pe teritoriul acesteia, pentru asigurarea securitatii si protectiei infrastructurii Sistemului de transport interstatal al petrolului si gazelor impotriva unor evenimente de tipul dezastrelor naturale, cutremurelor, contaminarii chimice sau radioactive, revoltelor interne, actelor de terorism sau sabotaj, actiunilor criminale sau impotriva altor evenimente de aceeasi natura.
    III. Forma integrata de realizare a proiectului reprezinta forma de cooperare selectata de partile participante pentru stabilirea unui sistem de transport interstatal al petrolului si gazelor, care alcatuieste o singura entitate juridica sau un grup de entitati juridice, cu doua sau mai multe functii separate, cum sunt cele descrise in art. 7, sau orice alta forma de integrare.
    IV. Comitetul interstatal, astfel cum este descris in art. 8 paragraful 3, este comitetul compus din reprezentantii autorizati ai tuturor partilor participante, imputernicit sa monitorizeze, in numele si in interesul acestor parti, aplicarea deciziilor acestora de stabilire a unuia sau mai multor sisteme de transport interstatal al petrolului si gazelor.
    V. Sistemul de transport interstatal al petrolului si gazelor reprezinta un sistem de transport al petrolului sau gazelor naturale si/sau al produselor prelucrate ale acestora, care traverseaza teritoriul unuia sau mai multor state.
    VI. Intretinerea inseamna activitatile tehnice necesare pentru mentinerea unui sistem de transport interstatal al petrolului si gazelor sau a oricarei parti a infrastructurii acestuia in stare buna de functionare, conform scopului acestuia si cu respectarea standardelor tehnice, de siguranta si de mediu aplicabile.
    VII. Entitatea de intretinere reprezinta o entitate juridica sau un grup de entitati juridice create sau selectate conform prevederilor prezentului acord pentru asigurarea functiei de intretinere a unui sistem de transport interstatal al petrolului si gazelor sau a oricarei sectiuni a acestuia.
    VIII. Operarea reprezinta ansamblul activitatilor care sunt necesare pentru functionarea continua, neintrerupta, corespunzatoare si eficienta a Sistemului de transport interstatal al petrolului si gazelor, in conformitate cu regulile si reglementarile aplicabile.
    IX. Entitatea operationala este o entitate juridica sau un grup de entitati juridice stabilite sau selectate conform prevederilor prezentului acord pentru asigurarea operarii sistemului de transport interstatal al petrolului si gazelor.
    X. Alte entitati juridice implicate, la care se face referire in art. 3 si 6, reprezinta entitatile competente autorizate, descrise in art. 13.
    XI. Partile participante inseamna partile pe teritoriile carora trece Sistemul de transport interstatal al petrolului si gazelor, realizat in conformitate cu prezentul acord.
    XII. Practicile sau uzantele la care se face referire in preambul si in art. 3 sunt formele si modalitatile de desfasurare a activitatilor financiare, comerciale si tehnice specifice, in cadrul unei industrii sau al unei piete specifice, rezultate din experienta comuna si respectate de catre cei care isi desfasoara activitatea in cadrul aceleiasi industrii sau piete.
    XIII. Proiectul reprezinta planificarea si realizarea unui numar de activitati specifice in cadrul sistemului de transport interstatal al petrolului si gazelor, stabilit prin prezentul acord.
    XIV. Managementul proiectului inseamna mobilizarea unei echipe multidisciplinare, in scopul implementarii intregului proiect de reabilitare sau constructie a unui sistem de transport interstatal al petrolului si gazelor, supervizarii si coordonarii activitatilor privind realizarea, achizitionarea, monitorizarea tehnica si supervizarea, managementul constructiei si contractarea unui asemenea proiect, in conformitate cu obiectivele aferente in materie de scadente, calitate si costuri.
    XV. Entitatea de management al proiectului este o entitate juridica sau un grup de entitati juridice stabilite ori selectate conform prezentului acord, in scopul realizarii functiei de management al proiectului.
    XVI. Entitatea de management al proiectului si Entitatea operationala ar putea reprezenta doua entitati diferite, actionand in doua etape distincte ale realizarii proiectului si operarii, in conformitate cu prevederile prezentului acord, in conditiile in care functia dubla a managementului proiectului (inainte de data limita) si a operarii proiectului (dupa data limita) nu este incredintata unei singure entitati juridice sau unui grup de entitati juridice conform prevederilor art. 6 paragraful 2.
    XVII. Protocol sau protocoale reprezinta orice acord sau acorduri ulterioare incheiate intre doua sau mai multe parti, in spiritul si pentru aplicarea prezentului acord, in conformitate cu principiile de baza, regulile si procedurile stabilite prin prezentul acord, si care trebuie anexate la acesta.
    XVIII. Reabilitare inseamna revitalizarea, reconstructia, refacerea, extinderea sau modificarea oricarui sistem de transport interstatal al petrolului si gazelor existent sau a oricarei sectiuni a acestui sistem de transport.
    XIX. Acord-cadru reprezinta prezentul acord ce stabileste cadrul necesar in ceea ce priveste principiile de baza, regulile si procedurile pentru aplicarea sa efectiva, precum si pentru protectia tertilor care opereaza in cadrul institutional stabilit de acesta.
    2. Titlurile din prezentul acord sunt folosite doar ca element de referinta si nu pot fi considerate ca avand vreun efect asupra interpretarii prevederilor acestuia.

    Art. 1
    Angajamente generale
    Partile vor coopera, in sensul celor prevazute de prezentul acord, pentru a stabili, in conditii si la termene reciproc acceptabile, unul sau mai multe sisteme de transport interstatal al petrolului si gazelor prin reabilitarea sistemului/sistemelor existent/existente de transport al petrolului si gazelor, prin constructia - acolo unde este necesar - a unui/unor sistem/sisteme de transport interstatal al petrolului si gazelor si prin operarea si intretinerea acestui/acestor sistem/sisteme de transport interstatal al petrolului si gazelor.
    Art. 2
    Aria de aplicare
    1. In sensul art. 1, partile sunt de acord sa inceapa sau sa continue negocieri bilaterale sau multilaterale cu alte parti pentru a stabili, printr-un protocol separat, sectiunile sistemelor de transport interstatal al petrolului si gazelor, existente sau aflate in constructie, ce traverseaza teritoriul acestora, pe care doresc sa le utilizeze ca parti integrante ale unuia sau mai multor sisteme de transport interstatal al petrolului si gazelor ce vor fi constituite, intretinute sau operate conform prezentului acord, precum si sectiunile noi ce vor fi construite, operate si mentinute pe teritoriul acestora ca parti integrante ale sistemelor de transport mentionate anterior.
    2. Fara sa fie prejudiciata stabilirea interconexiunilor dintre doua sau mai multe sisteme de transport interstatal al petrolului si gazelor create in conformitate cu prevederile prezentului acord, asemenea sisteme de transport ar putea fi considerate ca proiecte separate, ce urmeaza sa fie concepute, finantate, reabilitate, construite, operate si intretinute conform unor prevederi distincte de ordin tehnic, comercial, financiar si de protectie a mediului. Fiecare parte poate conveni cu alte parti asupra stabilirii mai multor sisteme de transport interstatal al petrolului si gazelor.
    Art. 3
    Operarea
    1. Fara sa fie prejudiciate prevederile art. 7 paragraful 2 si luandu-se in considerare necesitatea stabilirii de reguli care sa asigure functionarea eficienta a oricarui sistem de transport interstatal al petrolului si gazelor, stabilit in baza prezentului acord, operarea oricarui astfel de sistem, daca partile participante convin asupra acestui lucru, poate fi incredintata unei entitati comune de operare, care urmeaza sa fie stabilita sau selectata conform principiilor, procedurilor si regulilor ce vor fi negociate si convenite de partile participante si, daca este cazul, de alte entitati juridice implicate.
    2. Entitatea de operare ar putea realiza un acord comun asupra operarii cu partile participante si, in functie de necesitati, cu alte entitati juridice implicate, precizand principiile si regulile dupa care va opera sistemul interstatal de transport al petrolului si gazelor stabilit de parti.
    3. Fara sa fie prejudiciate prevederile art. 7 si in absenta unor prevederi exprese contrare ale unui protocol ce va fi ulterior anexat, o entitate operationala comuna ar putea furniza numai servicii de transport pentru cumparator si/sau furnizorii de petrol si gaze si pentru orice alta entitate legala, care au dreptul la astfel de servicii in baza unui acord specific, in conformitate cu acordurile privind transportul petrolului si gazelor, respectand standardele si uzantele internationale din industria petroliera si a gazelor naturale.
    Art. 4
    Reabilitare si constructie
    1. In absenta unor prevederi exprese contrare in prezentul acord, fiecare parte, in cadrul procesului de apreciere a deciziei a doua sau mai multor parti in legatura cu stabilirea unuia sau mai multor sisteme interstatale de transport al petrolului si gazelor, isi pastreaza dreptul si responsabilitatea de a reabilita sistemul interstatal de transport al petrolului si gazelor care ii traverseaza teritoriul, in conformitate cu legislatia, regulile si reglementarile interne ale respectivei parti.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu afecteaza dreptul unei parti de a incheia un acord diferit cu alte parti participante, in scopul reabilitarii si constructiei sectiunilor sistemului interstatal de transport al petrolului si gazelor ce traverseaza teritoriul acestora. In acest scop doua sau mai multe parti pot decide sa incredinteze proiectarea, reabilitarea si constructia lucrarilor de pe propriul teritoriu unei entitati juridice sau unui grup de entitati juridice, stabilite sau selectate de comun acord de partile participante.
    3. In vederea asigurarii omogenitatii tehnice si eficientei operationale a unuia sau mai multor sisteme interstatale de transport al petrolului si gazelor ce urmeaza sa fie realizate intre mai multe parti participante, acestea sunt de acord sa aplice, in momentul initierii unor contracte, conform paragrafelor 1 si 2, reabilitarea si constructia sectiunilor nationale ale unuia sau mai multor sisteme de transport al petrolului si gazelor, specificatiile tehnice convenite de comun acord, care sunt recunoscute pe plan international in domeniul industriei petroliere si al gazelor naturale.
    Art. 5
    Intretinerea
    1. Prevederile art. 4 se aplica in mod similar intretinerii sectiunilor reabilitate sau nou-construite ale unuia sau mai multor sisteme interstatale de transport al petrolului si gazelor, realizate conform prevederilor prezentului acord.
    2. In conformitate cu prevederile art. 3 paragraful 1, atunci cand o entitate operationala comuna asigura operarea unui sistem interstatal de transport al petrolului si gazelor realizat conform prezentului acord si daca intretinerea unui astfel de sistem va fi incredintata unei entitati juridice sau unui grup de entitati juridice, diferite de entitatea operationala comuna descrisa in art. 3, entitatea juridica sau grupul de entitati juridice raspunzatoare pentru intretinerea unui astfel de sistem de transport va actiona sub controlul si supervizarea entitatii operationale comune, in conformitate cu prevederile exprese ale acordului de intretinere ce va fi incheiat in baza acestui articol si ale acordului privind operarea comuna, prevazut la art. 3 paragraful 2.
    Art. 6
    Managementul proiectului
    1. In aplicarea deciziei lor de a stabili un sistem interstatal de transport al petrolului si gazelor, conform prezentului acord, partile participante si, daca este cazul, alte entitati juridice implicate, daca vor conveni astfel, pot decide sa incredinteze responsabilitatea generala pentru studiul de fezabilitate, proiectarea si supervizarea reabilitarii si constructiei unui asemenea sistem de transport unei entitati comune de management al proiectului ce urmeaza sa fie stabilita sau selectata de partile participante si, daca este necesar, de alte entitati juridice implicate, conform principiilor, regulilor si procedurilor reciproc acceptate, care vor fi negociate si convenite de partile participante si, daca este cazul, de alte entitati juridice implicate.
    2. Fara sa fie prejudiciate prevederile art. 7 paragraful 2, nu se interzice partilor si, daca este cazul, altor entitati juridice implicate sa incredinteze functia entitatii de management al proiectului unei entitati de operare comune, descrisa in art. 3 paragraful 1.
    Art. 7
    Forme integrate de realizare a proiectului
    1. Luand in considerare cerintele specifice de natura tehnica, comerciala si financiara pentru crearea oricarui sistem interstatal de transport al petrolului si gazelor in conformitate cu prevederile prezentului acord, partile participante pot conveni sa delege doua sau mai multe functii dintre cele descrise separat in art. 3 - 6 unei singure entitati juridice sau unui grup de entitati juridice, care urmeaza sa fie stabilite sau selectionate de partile participante, dupa cum se precizeaza in:
    a) art. 4 paragraful 2, coroborat cu art. 5 paragraful 1, in ceea ce priveste functiile de reabilitare/constructie si de intretinere;
    b) art. 3 paragraful 1, coroborat cu art. 5 paragraful 2, in ceea ce priveste functiile de intretinere si de operare;
    c) art. 6 paragraful 2, in ceea ce priveste functiile de management al proiectului si de operare; si
    d) art. 6 paragraful 2, coroborat cu art. 5 paragraful 2, in ceea ce priveste functiile de management al proiectului, de operare si intretinere.
    2. Partile pot adopta orice alta forma integrata de realizare a proiectului, inclusiv operarea comuna, fara sa se limiteze la aceasta, in vederea aplicarii deciziei lor de a infiinta unul sau mai multe sisteme interstatale de transport al petrolului si gazelor, in conformitate cu prevederile prezentului acord.
    Art. 8
    Aspecte referitoare la jurisdictia exclusiva a partilor
    1. In aplicarea deciziei de infiintare a unuia sau mai multor sisteme interstatale de transport al petrolului si gazelor in conformitate cu prevederile prezentului acord partile participante vor stabili, prin protocol separat, regulile care sa guverneze aspectele referitoare la exercitarea de catre fiecare parte participanta a jurisdictiei sale exclusive asupra teritoriului propriu, precum si asupra persoanelor fizice si juridice care opereaza pe acest teritoriu, referitor la aspecte incluzand, dar nelimitandu-se la, protectie sociala si legislatia muncii, reglementarile referitoare la constructie, procedurile de licentiere, reglementarile referitoare la protectia muncii si sanatate, aspecte fiscale si vamale si legislatia referitoare la protectia mediului, la proiectarea, finantarea, reabilitarea, constructia, intretinerea si operarea sectiunilor nationale dintr-un sistem interstatal de transport al petrolului si gazelor constituit in conformitate cu prevederile prezentului acord.
    2. In absenta unor prevederi exprese contrare ale prezentului acord sau ale protocoalelor anexate ulterior la acesta, nici o parte nu isi va modifica legislatia nationala astfel incat aceasta sa aduca atingere conditiilor de proiectare, finantare, reabilitare, constructie, intretinere si operare ale unui sistem interstatal de transport al petrolului si gazelor constituit in conformitate cu prevederile prezentului acord sau ale protocoalelor anexate ulterior la acesta, dupa intrarea in vigoare a prezentului acord sau a protocoalelor anexate ulterior la acesta. In cazul neconcordantei dintre prevederile prezentului acord sau ale oricarui protocol anexat ulterior la acesta si legislatia nationala a partilor prevederile acestui acord vor prevala.
    3. Partile vor coopera in vederea constituirii, printr-un protocol anexat ulterior, a unui comitet interstatal autorizat care sa fie imputernicit sa monitorizeze, in numele partilor participante, aplicarea deciziilor lor de a crea unul sau mai multe sisteme interstatale de transport al petrolului si gazelor in conformitate cu prevederile prezentului acord.
    4. Partile vor coopera pentru a stabili, printr-un protocol anexat ulterior, constituirea unui comitet de urgenta, autorizat sa emita recomandari cu privire la coordonarea tuturor etapelor, masurilor si actiunilor comune care urmeaza sa fie stabilite de guvernul fiecarei parti participante pe propriul teritoriu, necesare pentru asigurarea securitatii si protectiei componentelor sistemului interstatal de transport al petrolului si gazelor, in conformitate cu acest acord, impotriva evenimentelor de genul dezastrelor naturale, cutremurelor, contaminarii chimice sau radioactive, revoltelor sociale, actelor de terorism sau sabotaj, prejudiciilor criminale, precum si impotriva oricaror alte evenimente de natura similara. Astfel de evenimente, precum si functiile si competentele comitetului de urgenta vor fi determinate de partile participante, de comun acord, pentru fiecare sistem interstatal individual de transport al petrolului si gazelor, in conformitate cu prevederile prezentului acord.
    5. Protocoalele convenite ulterior la prezentul acord vor constitui parte integranta a acestuia si vor fi aplicate doar de partile care le-au semnat.
    Art. 9
    Protectia mediului inconjurator
    In aplicarea prezentului acord partile consimt sa dezvolte o mai stransa cooperare interguvernamentala, in vederea crearii de institutii comune care sa actioneze in conformitate cu regulamentele internationale de tipul celor prevazute in Protocolul de la Kyoto la Conventia-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbarilor climatice si in Protocolul la Carta energiei privind eficienta energetica si aspectele referitoare la mediul inconjurator, cu luarea in considerare a conditiilor locale de mediu, precum si in vederea aplicarii unor politici comune menite sa protejeze mediul inconjurator impotriva oricarui efect daunator provocat de proiectarea, constructia, reabilitarea, intretinerea si operarea unuia sau mai multor sisteme interstatale de transport al petrolului si gazelor, in conformitate cu prevederile prezentului acord.
    Art. 10
    Transpunerea in legislatia nationala
    1. Partile vor lua toate masurile necesare in vederea incorporarii si aplicarii prevederilor prezentului acord in legislatiile lor nationale.
    2. In cazul in care prezentul acord stipuleaza sau face referire la concluziile unui protocol aparte care urmeaza sa fie anexat la acest acord, un astfel de protocol sau astfel de protocoale vor fi negociate si convenite de partile participante, luand in considerare cerintele specifice realizarii oricarui proiect individual ce urmeaza sa se deruleze in baza prezentului acord. Incorporarea si aplicarea unui astfel de protocol sau unor astfel de protocoale in legislatia interna a partilor trebuie sa fie conforma cu prevederile legale si constitutionale ale acestor parti.
    3. O parte nu poate invoca prevederile legislatiei interne pentru a justifica neindeplinirea obligatiilor care ii revin in baza prezentului acord si a protocoalelor sale anexate ulterior.
    Art. 11
    Garantarea statala si interstatala a executiei
    Fiecare parte garanteaza executarea corespunzatoare si la timp a obligatiilor ce ii revin prin prezentul acord si prin protocoalele convenite ulterior fata de toate celelalte parti, precum si fata de orice terta parte semnatara a unui contract sau acord cu respectiva parte cu privire la proiectarea, reabilitarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea unui sistem interstatal de transport al petrolului si gazelor constituit ca urmare a prezentului acord.
    Art. 12
    Reglementarea diferendelor
    Orice diferend care apare intre parti cu privire la interpretarea si aplicarea prezentului acord si a protocoalelor convenite ulterior, precum si orice diferend care apare intre una dintre parti si o terta parte cu privire la interpretarea si aplicarea oricarui contract sau acord stabilit intre respectiva parte si respectiva terta parte privind aplicarea prezentului acord si a protocoalelor convenite ulterior trebuie sa fie reglementat in spiritul normelor ce vor fi stabilite de parti printr-un protocol separat.
    Art. 13
    Entitatile competente autorizate
    1. Fiecare parte va desemna si va notifica celorlalte parti autoritatea nationala, agentia, intreprinderea de stat sau orice alta entitate juridica autorizata care va fi responsabila, in conformitate cu legislatia interna, de aplicarea prezentului acord in fiecare dintre sectoarele (petrol si gaze) acoperite de prezentul acord.
    2. Partile accepta si garanteaza obligatiile ce revin acestor entitati pentru aplicarea prezentului acord si a protocoalelor anexate ulterior, ca fiind propriile lor obligatii.
    Art. 14
    Relatia cu alte tratate internationale
    1. Prevederile prezentului acord nu restrang dreptul partilor de a recurge la alte forme de cooperare interguvernamentala in sectorul de tranzit al petrolului si gazelor.
    2. Prevederile prezentului acord nu pot fi interpretate ca modificand sau anuland orice alt tratat international in vigoare in sectorul tranzitului de petrol si gaze si nici alte tratate internationale incheiate de parti cu alte state, al caror scop vizeaza protectia, tratamentul si promovarea pe teritoriul partilor a investitiilor straine originare din aceste state.
    Art. 15
    Prevederi finale
    1. Prezentul acord are o durata nelimitata.
    2. Prezentul acord va fi deschis pentru semnare de la 22 iulie 1999 pana la 1 ianuarie 2000. Acordul va fi supus spre ratificare Parlamentului sau altor institutii competente ale statelor semnatare. Instrumentele de ratificare vor fi depuse la depozitar. Depozitarul prezentului acord va fi Guvernul Ucrainei.
    3. Prezentul acord va intra in vigoare la 30 de zile de la data depunerii celui de-al treilea instrument de ratificare de catre un stat care este semnatar al acestuia. Prezentul acord va fi deschis pentru aderare de la data la care semnarea acestuia se incheie. Instrumentele de aderare vor fi depuse la depozitar. Pentru fiecare parte care va depune propriile instrumente de ratificare sau de aderare dupa intrarea in vigoare a prezentului acord acesta va intra in vigoare la data depunerii acestor instrumente la depozitar.
    4. Prezentul acord se supune principiilor generale ale dreptului international, inclusiv Conventiei de la Viena asupra dreptului tratatelor.
    Art. 16
    Texte autentice
    Drept care subsemnatii plenipotentiari, avand depline puteri in acest scop, au semnat prezentul acord in limba engleza si in limba oficiala a fiecarei parti. In cazul unor diferende, textul in limba engleza va prevala.
    Prezentul acord este depus la depozitar, care il va pastra in arhivele sale. Fiecare parte va primi de la depozitar o copie de pe prezentul acord. Depozitarul acestui acord va trebui sa transmita o copie autentificata de pe prezentul acord secretarului general al Natiunilor Unite pentru inregistrare, conform art. 102 al Cartei Natiunilor Unite.
    Semnat la Kiev la 22 iulie 1999.
    Republica Armenia
    Republica Azerbaidjan
    Republica Belarus
    Republica Bulgaria
    Georgia
    Republica Kazahstan
    Republica Kirgizstan
    Republica Moldova
    Romania
    Republica Tadjikistan
    Republica Turkmenistan
    Ucraina
    Republica Uzbekistan
    Semnat la Bucuresti la 19 septembrie 1999.
    Republica Albania
    Republica Croatia



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 67/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 67 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu