Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 345 din 10 iulie 2003

pentru ratificarea Protocolului privind infiintarea unui sistem interstatal de transport al petrolului de la Constanta (Romania) la Omisalj (Croatia), dintre Romania, Republica Federala Iugoslavia si Republica Croatia, semnat la Bucuresti la 10 septembrie 2002, la Acordul-cadru asupra cadrului institutional pentru crearea sistemelor interstatale de transport de petrol si gaze, semnat la Kiev la 22 iulie 1999

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 580 din 14 august 2003


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Protocolul privind infiintarea unui sistem interstatal de transport al petrolului de la Constanta (Romania) la Omisalj (Croatia), dintre Romania, Republica Federala Iugoslavia si Republica Croatia, semnat la Bucuresti la 10 septembrie 2002, la Acordul-cadru asupra cadrului institutional pentru crearea sistemelor interstatale de transport de petrol si gaze, semnat la Kiev la 22 iulie 1999, ratificat prin Ordonanta Guvernului nr. 67/2000, aprobata prin Legea nr. 1/2001.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 29 mai 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                         p. PRESEDINTELE SENATUI,
                             DORU IOAN TARACILA

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 24 iunie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                    p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                             VIOREL HREBENCIUC

                                 PROTOCOL
la Acordul-cadru INOGATE, privind infiintarea unui sistem interstatal de transport al petrolului de la Constanta (Romania) la Omisalj (Croatia)

    Statele parti la Acordul-cadru INOGATE, denumite in cele ce urmeaza parti,
    avand in vedere Acordul-cadru asupra cadrului institutional pentru crearea sistemelor interstatale de transport de petrol si gaze, semnat la Kiev la 22 iulie 1999,
    luand in considerare prevederile Tratatului Cartei energiei,
    considerand sistemul de transport petrolier Constanta - Omisalj (conducta) ca un proiect de infrastructura vital pentru interesele si pentru dezvoltarea continua a acestora, precum si pentru asigurarea stabilitatii si prosperitatii din regiune,
    admitand ca proiectarea, infiintarea si operarea unui astfel de proiect transfrontalier se pot realiza numai printr-o cooperare si coordonare stransa a tuturor partilor implicate la nivel legislativ, de reglementare, economic, financiar, fiscal, tehnic si operational,
    reafirmandu-si convingerea ca Acordul-cadru INOGATE asigura un cadru institutional optim in care un astfel de proiect poate fi structurat,
    constiente de necesitatea intreprinderii tuturor masurilor corespunzatoare necesare pentru protectia mediului, sanatatii si sigurantei popoarelor lor,
    au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Termeni si titluri
    1. Termenii utilizati in prezentul protocol vor avea acelasi inteles pe care il au in Acordul-cadru INOGATE, cu exceptia cazului in care se prevede altfel prin prezentul protocol.
    2. Pentru scopurile prezentului protocol:
    - conducta inseamna o conducta pentru transportul petrolului din portul romanesc Constanta, de la Marea Neagra, traversand teritoriul Romaniei, Republicii Federale Iugoslavia si al Republicii Croatia, pana in portul croat Omisalj, la Marea Adriatica;
    - componenta de conducta inseamna un segment al conductei aflat in proprietatea ori sub controlul operational al uneia dintre parti sau al unei alte entitati legale (agentie de stat, corporatie de stat ori privata);
    - entitate a componentelor conductei este o entitate legala (agentie de stat, corporatie de stat sau privata) care are in proprietate ori opereaza un segment sau orice alt element al intregii conducte ori are dreptul sa procedeze astfel si care participa la realizarea si functionarea Proiectului;
    - Proiect inseamna toate actiunile de planificare si implementare care vizeaza realizarea si operarea conductei, asa cum se descrie mai sus;
    - Acord-cadru inseamna Acordul-cadru INOGATE asupra cadrului institutional pentru crearea sistemelor interstatale de transport de petrol si gaze, semnat la Kiev la 22 iulie 1999.
    3. Titlurile din prezentul protocol sunt menite numai pentru facilitarea referintelor si nu trebuie interpretate ca afectand interpretarea prevederilor prezentului protocol.
    Art. 2
    Proiectul
    1. Partile convin sa realizeze un sistem interstatal de transport (conducta) pentru transportul petrolului din portul romanesc Constanta, de la Marea Neagra, traversand teritoriul Romaniei, al Republicii Federale Iugoslavia si al Republicii Croatia, pana in portul croat Omisalj, la Marea Adriatica (denumit in cele ce urmeaza Proiectul), prin utilizarea mijloacelor de transport ori a facilitatilor existente si prin construirea unor noi mijloace de transport sau facilitati, dupa caz.
    2. In acest scop partile se angajeaza sa depuna toate eforturile necesare pentru proiectarea, realizarea si operarea Proiectului, precum si sa coopereze, de bunavoie, in conformitate cu prevederile prezentului protocol, ale Acordului-cadru si ale oricaror alte reguli aplicabile.
    3. Partile vor acorda prioritate Proiectului si vor instrui autoritatile competente din propriile state in mod corespunzator.
    Art. 3
    Comitetul interstatal
    1. Partile infiinteaza, in conformitate cu art. 8 paragraful 3 din Acordul-cadru, un comitet interstatal, care este mandatat de parti sa urmareasca, in numele lor si pentru ele, orice probleme legate de realizarea si operarea Proiectului ca urmare a prezentului protocol, a Acordului-cadru si a oricaror alte reguli aplicabile.
    2. Fiecare parte la prezentul protocol va desemna un reprezentant si un inlocuitor al acestuia pentru a participa, pentru o perioada de cel putin 3 ani, in cadrul Comitetului interstatal sus-mentionat. Prima sarcina a Comitetului interstatal este sa elaboreze si sa adopte regulamentul sau de functionare.
    Art. 4
    Comitetul de urgenta
    1. Partile infiinteaza un comitet de urgenta in vederea indeplinirii urmatoarelor sarcini:
    - elaborarea de recomandari referitoare la coordonarea tuturor etapelor, masurilor si actiunilor comune ce trebuie intreprinse de guvernele partilor in cadrul teritoriilor respective, pentru siguranta si protectia elementelor Proiectului contra unor evenimente, cum ar fi:
        - dezastre naturale;
        - contaminari radioactive sau chimice;
        - acte de razboi si alte evenimente de natura similara;
        - acte de terorism ori sabotaj, precum si alte evenimente de natura similara;
        - circumstante care provoaca ori pot cauza poluarea mediului;
    - orice alte sarcini pe care partile le considera adecvate pentru asigurarea sigurantei si protectiei Proiectului.
    2. Fiecare dintre partile la prezentul protocol va desemna un reprezentant si un inlocuitor al acestuia pentru a participa la Comitetul de urgenta sus-mentionat. Comitetul de urgenta va elabora si va adopta propriile reguli de functionare.
    Art. 5
    Entitatile competente autorizate
    1. In conformitate cu art. 13 din Acordul-cadru, partile la prezentul protocol desemneaza prin acesta urmatoarele entitati care vor raspunde de implementarea protocolului in conformitate cu prevederile acestuia, ale Acordului-cadru si ale oricaror alte reguli aplicabile:
    - Ministerul Industriei si Resurselor din Romania;
    - NIS Petroleum Industry din Serbia (Republica Federala Iugoslavia);
    - Jadranski Naftovod din Republica Croatia.
    2. Entitatile sus-mentionate sunt mandatate prin prezentul protocol sa procedeze la intreprinderea tuturor masurilor necesare pentru realizarea Proiectului.
    Art. 6
    Activitatile entitatilor competente autorizate
    1. Entitatile competente autorizate desemnate la art. 5 de mai sus vor stabili aria de cuprindere exacta a Proiectului in conformitate cu standardele internationale recunoscute din industria petroliera, ca urmare a art. 4 paragraful 3 din Acordul-cadru. In acest scop entitatile competente autorizate vor stabili:
    - situatia curenta si capacitatea individuala a componentelor conductei;
    - lucrarile, serviciile si echipamentele necesare pentru fiecare componenta a conductei, astfel incat sa se obtina punerea in functiune a conductei la intreaga ei capacitate;
    - specificatiile tehnice si standardele pentru achizitionarea unor astfel de lucrari, servicii si echipamente;
    - volumul de investitii necesare pentru fiecare componenta de conducta in vederea unor astfel de lucrari, servicii si echipamente;
    - programul pentru achizitionarea unor astfel de lucrari, servicii si echipamente pentru fiecare componenta de conducta, in vederea functionarii conductei la intreaga sa capacitate;
    - descrierea infrastructurii suplimentare necesare, cum ar fi drumurile, retelele de comunicatii si alte lucrari ce sunt necesare pentru functionarea in conditii corespunzatoare a conductei;
    - costurile operationale pentru fiecare componenta de conducta;
    - un tarif total de transport competitiv pentru conducta;
    - un tarif pentru fiecare componenta a conductei;
    - structura financiara si garantiile Proiectului.
    2. In vederea realizarii acestor obiective entitatile competente autorizate pot sa intreprinda unul sau mai multe studii de fezabilitate ori preliminare, inclusiv studii de impact asupra mediului, luand in considerare orice studii existente, informatii ori date disponibile in acest domeniu. In acest scop entitatile competente autorizate vor apela la Uniunea Europeana pentru asigurarea asistentei tehnice si financiare corespunzatoare in vederea elaborarii studiilor sus-mentionate.
    3. Partile convin ca va exista un studiu de fezabilitate final pentru intregul Proiect, care trebuie sa fie aprobat de Comitetul interstatal ca o preconditie la elaborarea Proiectului.
    4. Entitatile competente autorizate vor identifica si vor asigura finantarea pentru investitiile necesare, in cooperare cu entitatile pentru componentele conductei si prin consultarea partilor. In acest scop, luand in considerare faptul ca acest Proiect este realizat in cadrul Acordului-cadru, entitatile competente autorizate vor urmari indeosebi prezentarea promotionala a acestuia prin intermediul programului INOGATE, in perspectiva structurarii finantarii corespunzatoare, apeland la diversele planuri disponibile de finantare si de garantare.
    5. Entitatile competente autorizate vor identifica si vor asigura angajamentele pe termen mediu si lung ale producatorilor de petrol in privinta transportului unor cantitati specifice de petrol prin intermediul sistemului, in cooperare cu entitatile pentru componentele conductei si prin consultarea partilor.
    6. In indeplinirea sarcinilor lor referitoare la implementarea Proiectului entitatile competente autorizate, prin decizie unanima, pot sa formeze, cu sau fara participarea unei terte parti, astfel dupa cum vor decide impreuna, un organism comun sau organisme comune, considerate necesare pentru implementarea cu succes si operarea conductei.
    Art. 7
    Asigurarea unui mediu legal uniform pentru Proiect
    1. Partile convin sa intreprinda toate masurile legislative ori de reglementare pentru asigurarea unui cadru legislativ stabil si uniform pentru Proiect.
    2. In acest scop Comitetul interstatal, infiintat conform celor prevazute in art. 3 de mai sus, va fi responsabil de propunerea catre parti a adoptarii ori modificarii oricaror reguli si regulamente nationale ce se aplica Proiectului, cum ar fi regulile si regulamentele care guverneaza problemele referitoare la jurisdictia exclusiva a partilor, astfel dupa cum se prevede in art. 8 din Acordul-cadru.
    Art. 8
    Protectia mediului
    1. Partile se angajeaza sa monitorizeze si sa aplice in mod activ conformitatea activitatilor de proiectare, constructie si intretinere din Proiect cu standardele internationale de protectie a mediului.
    2. In acest scop partile vor lua toate masurile necesare pentru protectia mediului contra oricaror daune cauzate sau posibil a fi cauzate de transportul petrolului prin intregul sistem.
    Art. 9
    Incurajarea investitiilor si investitorilor straini
    1. Partile convin sa ia toate masurile necesare in scopul incurajarii si facilitarii investitiilor straine care se vor face pentru implementarea Proiectului.
    2. In acest sens entitatile competente autorizate vor explora posibilitatea de infiintare, prin consultarea si cooperarea cu partile, cu institutiile financiare internationale, cu agentiile nationale si multilaterale de credit de export, precum si cu alte institutii nationale similare, precum si cu guvernele statelor interesate, a unui plan regional pentru protectia si garantarea investitiilor si investitorilor care participa la implementarea Proiectului contra riscurilor necomerciale, cum ar fi crearea unui fond de garantare a investitiilor, ori a oricarui alt plan ad-hoc ce este considerat corespunzator.
    Art. 10
    Solutionarea diferendelor
    1. Toate diferendele ce iau nastere intre statele parti ca urmare ori in legatura cu prezentul protocol vor fi rezolvate in conformitate cu prevederile anexei la prezentul protocol referitoare la solutionarea diferendelor.
    2. Toate diferendele ce iau nastere intre statele parti si/sau entitatile competente autorizate ale statelor parti si alte parti decat statele, ca urmare sau in legatura cu prezentul protocol, precum si orice contract ori conventie incheiata pentru implementarea prezentului protocol, vor fi solutionate conform anexei la prezentul protocol referitoare la solutionarea diferendelor, cu exceptia cazului in care se prevede altfel in contractele sau conventiile sus-mentionate.
    Art. 11
    Prevederi finale
    1. Prezentul protocol are o durata nedeterminata. In functie de rezultatul studiului de fezabilitate mentionat in art. 6 paragraful 3 de mai sus, prezentul protocol poate fi renegociat si - dupa cum se va considera adecvat - modificat ori terminat prin decizia unanima a partilor.
    2. Prezentul protocol va face obiectul ratificarii sau aprobarii organelor competente ale statelor semnatare, in conformitate cu prevederile legislative si constitutionale din fiecare dintre tarile semnatare. Instrumentele de ratificare ori de aprobare vor fi depuse la depozitar. Depozitarul va fi Guvernul Republicii Federale Iugoslavia.
    3. Prezentul protocol este depus la depozitar, care il va pastra in arhivele sale. Fiecare dintre parti va primi de la depozitar un duplicat al prezentului protocol.
    4. Prezentul protocol va fi anexat la Acordul-cadru si va constitui parte integranta a acestuia.
    5. Protocolul nu va intra in vigoare inainte de intrarea in vigoare a Acordului-cadru.
    6. In conformitate cu prevederile paragrafului 5 de mai sus, prezentul protocol va intra in vigoare in cea de-a treizecea zi de la data depunerii celui de-al treilea instrument de ratificare sau de aprobare de catre ultimul stat semnatar al prezentului protocol.
    Ca dovada a celor de mai sus, subsemnatii, fiind autorizati in mod legal in acest scop, am semnat prezentul protocol in limba engleza, ca si in limba oficiala a fiecarei parti. In cazul unor neconcordante, va prevala textul in limba engleza.
    Semnat la Bucuresti la 10 septembrie 2002.

                   Pentru Romania,
                   Dan Ioan Popescu,
                   ministrul industriei si resurselor

                   Pentru Republica Federala Iugoslavia,
                   Petar Trojanovic,
                   ministrul federal al economiei
                   si comertului interior

                   Pentru Republica Croatia,
                   Roman Nota,
                   ministru adjunct
                   Ministerul Economiei

    ANEXA 1

                         SOLUTIONAREA DIFERENDELOR

    SECTIUNEA A
    Diferendele dintre statele parti

    Art. 1
    Diferendele rezultand din ori in legatura cu prezentul protocol
    1. - Sfera de aplicare a procedurilor. In conformitate cu prevederile paragrafului 6 de mai jos, toate diferendele ce iau nastere intre statele parti ca urmare a ori in legatura cu Protocolul privind infiintarea unui sistem interstatal de transport al petrolului de la Constanta (Romania) la Omisalj (Croatia) vor fi solutionate in conformitate cu prevederile acestui articol.
    2. - Consultari. Inainte de initierea arbitrajului in conformitate cu paragraful 5, unul sau mai multe dintre statele parti pot solicita oricaruia dintre celelalte state parti sa participe la consultari in privinta oricarui diferend dintre ele ce rezulta din ori este in legatura cu prezentul protocol. Cererea va trebui inaintata in scris, prin intermediul canalelor diplomatice, trebuind sa asigure suficiente informatii pentru intelegerea temeiului in care este formulata, inclusiv identificarea oricaror actiuni aflate in diferend.
    3. - Mediere si/sau conciliere. Inainte de inaintarea diferendului spre arbitrare conform paragrafului 5, statele parti in diferend pot, de asemenea, sa recurga la orice mecanisme convenite de mediere si/sau conciliere pentru solutionarea amiabila a diferendelor lor, cum ar fi mecanismul asigurat prin regulile din Tratatul Cartei energiei referitoare la realizarea activitatilor de conciliere a diferendelor cu privire la tranzit.
    4. - Renuntare. Nici unul dintre statele parti nu poate, prin nici o procedura legala, sa invoce sau sa se bazeze pe orice declaratie facuta ori pozitie luata de orice alt stat parte in cadrul procedurilor de consultare, mediere sau conciliere, initiate pe baza acestui articol, cu exceptia declaratiilor exprese faptice.
    5. - Arbitraj. a) Conform prevederilor subparagrafelor b) si c) de mai jos, daca un diferend nu a fost solutionat in mod amiabil intre statele parti aflate in diferend, oricare dintre parti poate supune problema arbitrajului, in conformitate cu regulile de arbitraj ale UNCITRAL (Comisia Natiunilor Unite de Drept Comercial International), prin notificarea in scris a celeilalte parti la diferend. Secretarul general al Curtii Permanente de Arbitraj din Haga va actiona in calitate de autoritate de numire, in conformitate cu regulile mentionate. Tribunalul de arbitraj va fi alcatuit din trei arbitri, numiti dupa cum urmeaza: fiecare dintre partile implicate in proceduri va numi un arbitru, iar cei doi arbitri il vor numi pe cel de-al treilea, care va fi presedintele tribunalului de arbitraj. Presedintele tribunalului de arbitraj nu poate sa fie cetatean ori rezident al unuia dintre statele parti la prezentul protocol. In cazul in care doua parti au calitatea de reclamanti, reclamantii vor numi de comun acord un arbitru. In cazul in care doua parti sunt desemnate ca parati prin notificarea de arbitraj completata de una dintre parti, paratii vor numi impreuna un arbitru. Un stat parte la acest protocol, care nu este desemnat nici in calitate de reclamant, nici ca parat in notificarea de arbitraj si care doreste sa intervina intr-un arbitraj in curs de derulare intre cele doua state parti la prezentul protocol, poate sa emita o cerere in acest sens catre tribunalul de arbitraj. Tribunalul de arbitraj este singur responsabil in privinta deciziei de acceptare sau de neacceptare a unei astfel de cereri, luand in considerare toate problemele si circumstantele relevante, atat cele procedurale, cat si cele materiale. In orice caz partea care intervine accepta alcatuirea tribunalului de arbitraj la care inainteaza cererea de interventie. Orice dificultati ori diferende referitoare la alcatuirea tribunalului de arbitraj, inclusiv constituirea sa in cazul existentei mai multor parti, vor fi rezolvate in mod definitiv de catre autoritatea de numire desemnata mai sus. Limba de arbitraj va fi limba engleza, iar arbitrajul va fi tinut la Atena, in Grecia.
    b) Un stat parte nu poate sa initieze procedurile de arbitraj conform prezentului articol pentru un diferend in care a fost inaintata, de catre entitatea comuna de operare si/sau de entitatea comuna de management al proiectului, o cerere pentru consultari, mediere, conciliere sau arbitraj, conform art. 2, atat timp cat aceste proceduri la care a apelat statul parte nu s-au incheiat ori cu exceptia cazului in care celalalt stat parte, parte la diferend, nu s-a supus si nu a respectat hotararea data in respectivul diferend ori acele proceduri s-au terminat fara emiterea unei rezolutii de catre un tribunal de arbitraj pentru reclamatia comuna a operatorului si/sau a managerului de proiect.
    c) In mod similar un stat parte nu poate sa initieze procedurile de arbitraj conform prezentului articol pentru un diferend care a fost inaintat de catre entitatea legala si/sau de concesionarii ori beneficiarii contractelor de leasing, mentionati in art. 3, pentru consultari, mediere, conciliere sau arbitraj, conform art. 3, atat timp cat aceste proceduri la care a apelat statul parte nu s-au incheiat ori cu exceptia cazului in care celalalt stat parte, parte la diferend, nu s-a supus si nu a respectat hotararea data in respectivul diferend ori acele proceduri s-au terminat fara emiterea unei rezolutii de catre un tribunal de arbitraj pentru reclamatia comuna a entitatii legale si/sau a concesionarilor ori beneficiarilor contractelor de leasing.
    6. - Relatia cu mecanismele de solutionare a diferendelor derivate din alte protocoale, acorduri ori tratate. Daca se iveste un diferend intre statele parti in cazul in care unul dintre ele nu a respectat obligatii similare esentiale ce ii reveneau conform prezentului protocol sau Acordului-cadru ori altui acord, tratat sau protocol in care ambele state sunt parti, statul parte reclamant poate trimite acest diferend spre solutionare, conform prevederilor acordului, tratatului sau protocolului, instantei desemnate conform optiunii sale. In aceasta situatie partea reclamanta renunta la dreptul sau de a trimite spre solutionare acelasi diferend dintre aceleasi parti si pe aceleasi baze legale arbitrajului conform intelegerii, tratatului sau protocolului care nu a fost ales.
    7. - Legea aplicabila. Tribunalul de arbitraj va decide in conformitate cu Acordul-cadru si cu prezentul protocol, interpretat si aplicat in conformitate cu regulile si principiile aplicabile ale dreptului international.
    8. - Masuri asiguratorii. a) Tribunalul de arbitraj poate sa dispuna masuri asiguratorii, la solicitarea uneia dintre parti, pe care oricare dintre parti trebuie sa le aplice pentru a evita prejudicierea grava a celeilalte parti pana la emiterea hotararii definitive.
    b) Cu exceptia cazului in care si pana cand se dispune in mod specific altfel de catre tribunalul de arbitraj, conform subparagrafului a) de mai sus, sau se decide de catre un negociator ori mediator, conform paragrafului 3 de mai sus, oricare stat parte implicat in diferendul inaintat pentru consultari, mediere, conciliere sau arbitraj nu va intrerupe ori reduce si nici nu va solicita oricareia dintre entitatile legale care se afla sub jurisdictia sa sa intrerupa sau sa reduca fluxul existent de petrol, inainte de incheierea procedurilor de solutionare a diferendului, cu exceptia cazului in care o astfel de intrerupere este prevazuta in mod specific printr-un protocol, un contract sau un acord.
    c) In mod similar si cu exceptia cazului in care si pana cand se dispune in mod specific altfel de catre tribunalul de arbitraj, conform subparagrafului a) de mai sus, sau se decide de catre un negociator ori mediator, conform paragrafului 3 de mai sus, oricare stat parte implicat in diferendul inaintat pentru consultari, mediere, conciliere ori arbitraj nu va intrerupe si nici nu va solicita oricareia dintre entitatile legale aflate sub jurisdictia sa sa intrerupa executarea lucrarilor ori serviciilor prevazute printr-un contract ori alta conventie cu referire la managementul proiectului, proiectare, reabilitare, constructii, operare si intretinerea sistemului de transport petrolier, cu exceptia cazului in care un astfel de contract ori o alta conventie a fost deja repudiata sau terminata ori acolo unde o astfel de intrerupere este prevazuta in mod specific intr-un astfel de contract sau intr-o alta conventie.
    9. - Hotarari arbitrale. Hotararile tribunalului de arbitraj vor fi motivate si vor fi definitive si obligatorii intre partile implicate in disputa.
    10. - Confidentialitate. Procedurile care implica activitati de consultare, mediere, conciliere ori arbitraj sunt confidentiale. Statele parti vor proteja orice informatii confidentiale si patrimoniale care pot fi comunicate in timpul unor astfel de proceduri. Statele parti nu trebuie sa comunice astfel de informatii fara autorizarea in scris a partii care le-a oferit.

    SECTIUNEA B
    Diferendele dintre statele parti si/sau entitatile competente autorizate ale statelor parti si alte parti decat statele

    Art. 2
    Diferendele care iau nastere din ori in legatura cu un acord comun de operare si/sau un acord comun de management al proiectului
    1. - Sfera de aplicare a procedurilor. Toate diferendele care rezulta intre:
    - statele parti si/sau entitatile competente autorizate ale statelor parti si
    - o entitate comuna de operare, asa cum este aceasta prevazuta in art. 3 din Acordul-cadru, si/sau o entitate comuna de management al proiectului, asa cum este aceasta prevazuta in art. 6 din Acordul-cadru,
ca urmare ori in legatura cu un contract comun de operare si/sau un contract comun de management al proiectului, care au fost intocmite pentru implementarea prezentului protocol, vor fi solutionate in conformitate cu prevederile acestui articol, cu exceptia cazului in care se prevede in mod expres altfel printr-un contract comun de operare si/sau un contract comun de management al proiectului realizat pentru operarea si/sau managementul proiectului sistemului de transport al petrolului Constanta - Omisalj.
    2. - Consultari. Inainte de initierea arbitrajului conform paragrafului 5, una sau mai multe parti pot solicita oricarei alte parti sa apeleze la consultari in privinta oricarui diferend intre ele ce rezulta din ori in legatura cu un contract comun de operare si/sau un contract comun de management al proiectului ce se realizeaza pentru implementarea prezentului protocol.
    3. - Mediere si/sau conciliere. Inainte de prezentarea diferendului lor in vederea arbitrajului, conform paragrafului 5, partile aflate in diferend pot sa recurga, de asemenea, la orice mecanisme asupra carora au convenit pentru mediere si/sau conciliere, in vederea solutionarii amiabile a diferendului lor, asa cum ar fi medierea realizata de Agentia de Garantare a Investitiilor Multilaterale (MIGA - Grupul Bancii Mondiale) cu referire la diferendele privind investitiile straine ori mecanismul asigurat de catre regulile Tratatului Cartei energiei cu referire la conducerea discutiilor de conciliere a diferendelor in privinta tranzitului.
    4. - Renuntare. Nici una dintre parti nu poate sa invoce ori sa se bazeze pe vreuna dintre declaratiile facute sau pozitiile adoptate de catre o alta parte in timpul procedurilor de consultare, mediere ori conciliere, initiate conform acestui articol, in cadrul oricaror proceduri legale obligatorii, cu exceptia declaratiilor exprese faptice.
    5. - Arbitraj. Daca un diferend nu a fost solutionat pe cale amiabila intre partile aflate in diferend, oricare dintre partile la acesta poate sa inainteze problema spre arbitraj, prin notificarea in scris a celeilalte parti, in conformitate cu regulile de arbitraj ale Camerei Internationale de Comert (ICC). Tribunalul de arbitraj va consta din unul sau mai multi arbitri numiti in conformitate cu regulile mentionate. Reclamatiile inaintate spre arbitraj conform celor prevazute in cele ce urmeaza vor fi considerate ca rezultand din relatia ori tranzactia comerciala in conformitate cu Conventia Natiunilor Unite in privinta recunoasterii si aplicarii hotararilor straine de arbitraj (New York, 10 iunie 1958). Cu exceptia cazului in care partile la diferend convin de alta maniera, arbitrajul va avea loc intr-un stat care este parte la Conventia de la New York sus-mentionata.
    6. - Legea aplicabila. Tribunalul de arbitraj va decide conform contractelor si acordurilor in cauza, precum si conform regulilor aplicabile si principiilor care guverneaza tranzactiile in cauza. In absenta celor de mai sus, tribunalul de arbitraj va aplica uzantele internationale relevante ale industriei petroliere, iar in cazul special al contractelor de management al proiectului, uzantele internationale ale industriei constructiilor, urmarite in general in sectorul dezvoltarii proiectelor de infrastructura.
    7. - Masuri asiguratorii. a) Tribunalul de arbitraj poate sa dispuna masuri asiguratorii la cererea uneia dintre parti, pe care oricare dintre aceste parti trebuie sa le aplice pentru evitarea unor prejudicii grave ce pot fi aduse celeilalte parti pana la emiterea hotararii definitive.
    b) Cu exceptia cazului in care si pana cand nu se dispune in mod specific altfel de catre tribunalul de arbitraj ca urmare a subparagrafului a) de mai sus ori se decide de catre un negociator sau mediator ca urmare a paragrafului 3 de mai sus, partea la un diferend care a fost supus consultarilor, medierii, concilierii ori arbitrajului nu va intrerupe si nici nu va reduce ori - in cazul unui stat parte - nu va solicita oricarei entitati legale aflate sub jurisdictia sa sa intrerupa ori sa reduca fluxul existent de petrol inainte de incheierea procedurilor de solutionare a diferendului, cu exceptia cazului in care o astfel de intrerupere este prevazuta in mod specific printr-un protocol, un contract ori alta conventie.
    c) In mod similar, cu exceptia cazului in care si pana cand nu se dispune in mod specific altfel de catre tribunalul de arbitraj ca urmare a subparagrafului a) de mai sus ori se decide de catre un negociator sau mediator ca urmare a paragrafului 3 de mai sus, partea la un diferend care a fost supus consultarilor, medierii, concilierii ori arbitrajului nu va intrerupe sau - in cazul unui stat parte - nu va solicita oricarei entitati legale aflate sub jurisdictia sa sa intrerupa executarea lucrarilor ori serviciilor prevazute printr-un contract sau o alta conventie referitoare la managementul proiectului, proiectare, reabilitare, constructii, operare si intretinere a sistemului de transport al petrolului, cu exceptia cazului in care un astfel de contract ori o astfel de conventie a fost repudiata sau terminata ori acolo unde se prevede in mod expres o astfel de intrerupere printr-un asemenea contract ori conventie.
    8. - Hotarari arbitrale. Hotararile tribunalului de arbitraj vor fi motivate si vor fi definitive si obligatorii intre partile in disputa. Fiind in conformitate cu prevederile Conventiei Natiunilor Unite in privinta recunoasterii si aplicarii hotararilor straine de arbitraj (New York, 10 iunie 1958), astfel de hotarari de arbitraj sunt aplicabile pe teritoriul statelor parti care sunt parti ale prezentului protocol.
    9. - Confidentialitate. Procedurile care implica activitati de consultari, mediere, conciliere si arbitraj sunt confidentiale. Partile la astfel de proceduri vor proteja orice informatii confidentiale si patrimoniale care pot fi comunicate de-a lungul unor astfel de proceduri. Nici una dintre partile la astfel de proceduri nu poate comunica astfel de informatii fara autorizare in scris din partea celeilalte parti care a oferit-o.
    Art. 3
    Diferendele rezultand din ori in legatura cu alte contracte sau conventii realizate pentru implementarea prezentului protocol
    1. - Sfera de aplicare a procedurilor. Toate diferendele care rezulta intre:
    - statele parti si/sau entitatile competente autorizate ale statului si
    - entitatile legale si/sau concesionarii ori beneficiarii contractelor de leasing responsabili (integral sau partial) pentru managementul proiectului si/sau proiectarea si/sau finantarea si/sau constructia si/sau operarea si/sau intretinerea sistemului de transport al petrolului Constanta - Omisalj sau oricare parte in aceste activitati,
din ori in legatura cu orice contract sau conventie realizata intre astfel de state parti si/sau astfel de entitati competente autorizate, pe de o parte, si astfel de entitati legale si/sau concesionari ori beneficiari ai contractelor de leasing, pe de alta parte, vor fi solutionate in conformitate cu prevederile acestui articol, cu exceptia cazului in care se prevede altfel in contractele ori conventiile sus-mentionate.
    2. - Consultari. Inainte de initierea arbitrajului conform paragrafului 5, una sau mai multe parti pot solicita oricarei alte parti sa apeleze la consultari in privinta oricarui diferend intre ele ce rezulta din ori in legatura cu un contract sau o conventie prevazuta in paragraful 1 de mai sus.
    3. - Mediere si/sau conciliere. Inainte de prezentarea diferendului lor in vederea arbitrajului, conform paragrafului 5, partile aflate in diferend pot sa recurga, de asemenea, la orice mecanisme asupra carora s-a convenit pentru mediere si/sau conciliere, in vederea solutionarii amiabile a diferendului lor, asa cum ar fi medierea realizata de Agentia de Garantare a Investitiilor Multilaterale (MIGA - Grupul Bancii Mondiale) cu referire la diferendele privind investitiile straine ori mecanismul asigurat de catre regulile Tratatului Cartei energiei cu referire la conducerea discutiilor de conciliere a diferendelor in privinta tranzitului.
    4. - Renuntare. Nici una dintre parti nu poate sa invoce ori sa se intemeieze pe vreuna dintre declaratiile facute ori pozitiile adoptate de catre o alta parte in timpul procedurilor de consultare, mediere ori conciliere, initiate conform acestui articol, in cadrul oricaror proceduri legale obligatorii, cu exceptia declaratiilor exprese faptice.
    5. - Arbitraj. Daca un diferend nu a fost solutionat pe cale amiabila intre partile aflate in diferend, oricare dintre partile la acesta poate sa inainteze problema spre arbitraj, prin notificarea in scris a celeilalte parti, in conformitate cu regulile de arbitraj ale Camerei Internationale de Comert (ICC). Tribunalul de arbitraj va consta din unul sau mai multi arbitri numiti in conformitate cu regulile mentionate. Reclamatiile inaintate spre arbitraj conform celor prevazute in cele ce urmeaza vor fi considerate ca rezultand din relatia ori tranzactia comerciala in conformitate cu Conventia Natiunilor Unite in privinta recunoasterii si aplicarii hotararilor straine de arbitraj (New York, 10 iunie 1958). Cu exceptia cazului in care partile la diferend convin de alta maniera, arbitrajul va avea loc intr-un stat care este parte la Conventia de la New York sus-mentionata.
    6. - Legea aplicabila. Tribunalul de arbitraj va decide conform contractelor si acordurilor in cauza, precum si conform regulilor aplicabile si principiilor care guverneaza tranzactiile in cauza. In absenta celor de mai sus, tribunalul de arbitraj va aplica uzantele internationale relevante ale industriei petroliere, iar in cazul special al contractelor de management al proiectului, uzantele internationale ale industriei constructiilor, urmarite in general in sectorul dezvoltarii proiectelor de infrastructura.
    7. - Masuri asiguratorii. a) Tribunalul de arbitraj poate sa dispuna masuri asiguratorii la cererea uneia dintre parti, pe care oricare dintre aceste parti trebuie sa le aplice pentru evitarea unor prejudicii grave ce pot fi aduse celeilalte parti pana la emiterea hotararii definitive.
    b) Cu exceptia cazului in care si pana cand nu se dispune in mod specific altfel de catre tribunalul de arbitraj ca urmare a subparagrafului a) de mai sus ori se decide de catre un negociator sau mediator ca urmare a paragrafului 3 de mai sus, partea la un diferend care a fost supus consultarilor, medierii, concilierii ori arbitrajului nu va intrerupe si nici nu va reduce sau - in cazul unui stat parte - nu va solicita oricarei entitati legale aflate sub jurisdictia sa sa intrerupa ori sa reduca fluxul existent de petrol inainte de incheierea procedurilor de solutionare a diferendului, cu exceptia cazului in care o astfel de intrerupere este prevazuta in mod specific printr-un protocol, un contract ori alta conventie.
    c) In mod similar, cu exceptia cazului in care si pana cand nu se dispune in mod specific altfel de catre tribunalul de arbitraj ca urmare a subparagrafului a) de mai sus ori se decide de catre un negociator sau mediator ca urmare a paragrafului 3 de mai sus, partea la un diferend care a fost supus consultarilor, medierii, concilierii ori arbitrajului nu va intrerupe ori - in cazul unui stat parte - nu va solicita oricarei entitati legale aflate sub jurisdictia sa sa intrerupa executarea lucrarilor ori serviciilor prevazute printr-un contract ori o alta conventie referitoare la managementul proiectului, proiectare, reabilitare, constructii, operare si intretinere a sistemului de transport al petrolului, cu exceptia cazului in care un astfel de contract ori o astfel de conventie a fost repudiata sau terminata ori acolo unde se prevede in mod expres o astfel de intrerupere printr-un asemenea contract ori conventie.
    8.   Hotarari arbitrale. Hotararile tribunalului de arbitraj vor fi motivate si vor fi definitive si obligatorii intre partile in diferend. Supuse numai prevederilor Conventiei Natiunilor Unite in privinta recunoasterii si aplicarii hotararilor straine de arbitraj (New York, 10 iunie 1958), astfel de hotarari de arbitraj sunt aplicabile pe teritoriul statelor parti care sunt parti ale prezentului protocol.
    9.   Confidentialitate. Procedurile care implica activitati de consultari, mediere, conciliere si arbitraj sunt confidentiale. Partile la astfel de proceduri vor proteja orice informatii confidentiale si patrimoniale care pot fi comunicate in cursul unor astfel de proceduri. Nici una dintre partile la astfel de proceduri nu poate comunica astfel de informatii fara autorizare in scris din partea celeilalte parti care a oferit o.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 345/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 345 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu