Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 65 din 24 august 1999

pentru ratificarea Tratatului dintre Romania si Republica Polona privind asistenta juridica si relatiile juridice in cauzele civile, incheiat la Bucuresti la 15 mai 1999

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 414 din 30 august 1999


SmartCity3


    In temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei, precum si al art. 1 lit C pct. 7 din Legea nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Tratatul dintre Romania si Republica Polona privind asistenta juridica si relatiile juridice in cauzele civile, semnat la Bucuresti la 15 mai 1999.

                PRIM-MINISTRU
                 RADU VASILE

                      Contrasemneaza:
                      Ministru de stat,
                      ministrul justitiei,
                      Valeriu Stoica

                      p. Ministrul afacerilor externe,
                      Mihai Rasvan Ungureanu,
                      secretar de stat

                      Ministrul finantelor,
                      Decebal Traian Remes

                              TRATAT
intre Romania si Republica Polona privind asistenta juridica si relatiile juridice in cauzele civile

    Romania si Republica Polona, denumite in continuare parti contractante, in dorinta de a perfectiona cooperarea lor in domeniul asistentei juridice si al relatiilor juridice in cauzele civile,
    au hotarat sa incheie prezentul tratat si, in acest scop, au convenit asupra urmatoarelor:

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Definirea cauzelor civile
    In sensul prezentului tratat, prin cauze civile se intelege cauzele de drept civil, drept al familiei, drept comercial si de drept al muncii. Dispozitiile prezentului tratat, referitoare la cauzele civile, se aplica in mod corespunzator si in materie de contencios administrativ.
    Art. 2
    Ocrotirea juridica
    1. Cetatenii unei parti contractante beneficiaza pe teritoriul celeilalte parti contractante, in ceea ce priveste drepturile lor personale si patrimoniale, de aceeasi ocrotire juridica ca si cetatenii proprii.
    2. Cetatenii unei parti contractante au dreptul sa se adreseze liber si nestanjenit instantelor judecatoresti si altor autoritati ale celeilalte parti contractante in competenta carora intra cauzele civile, pot sa isi sustina interesele in fata acestora, sa faca cereri, sa introduca actiuni si sa exercite orice alte activitati procesuale in aceleasi conditii ca si cetatenii acesteia.
    3. Dispozitiile prezentului tratat referitoare la cetatenii unei parti contractante se aplica, in mod corespunzator, persoanelor juridice infiintate in conformitate cu legea partii contractante pe teritoriul careia isi au sediul.
    Art. 3
    Modul de legatura
    1. In realizarea activitatilor prevazute de prezentul tratat instantele judecatoresti si alte autoritati ale celor doua parti contractante, competente in cauzele civile, comunica intre ele direct, in afara de cazul in care prezentul tratat dispune altfel.
    2. Cererile pentru acordarea asistentei juridice vor fi transmise:
    - de pe teritoriul Romaniei catre presedintele tribunalului voievodal in raza caruia se afla instanta de judecata competenta pentru solutionarea cererii;
    - de pe teritoriul Republicii Polone catre presedintele curtii de apel in raza careia se afla instanta competenta pentru solutionarea cererii.
    Art. 4
    Limba folosita
    1. In realizarea activitatilor prevazute in prezentul tratat instantele judecatoresti si alte autoritati ale celor doua parti contractante, competente in cauzele civile, folosesc in relatiile dintre ele limba oficiala a statului lor sau limba franceza ori engleza.
    2. In cazul in care, potrivit dispozitiilor prezentului tratat, se cere anexarea la actele transmise si a traducerii lor in limba celeilalte parti contractante, aceasta traducere trebuie sa fie efectuata de catre un traducator autorizat al partii contractante solicitante.
    Art. 5
    Schimbul de informatii in domeniul legislatiei
    Partile contractante isi transmit reciproc, la cerere, prin intermediul ministerelor de justitie, informatii despre legislatia si practica lor judiciara, precum si textele legilor solicitate.
    Art. 6
    Valabilitatea actelor
    1. Actele care emana de la instantele judecatoresti sau de la alte autoritati competente ale uneia dintre partile contractante, prevazute cu sigiliul oficial si cu semnatura persoanei indreptatite, pot fi folosite pe teritoriul celeilalte parti contractante fara a fi nevoie de legalizare. Aceasta dispozitie se aplica, de asemenea, copiilor legalizate, extraselor si traducerilor unor astfel de acte.
    2. Actele intocmite pe teritoriul unei parti contractante de catre persoane fizice a caror semnatura a fost autentificata pot fi folosite pe teritoriul celeilalte parti contractante fara a fi necesara legalizarea lor.
    3. Actele mentionate la paragrafele 1 si 2 au, pe teritoriul celeilalte parti contractante, aceeasi forta probanta ca si actele de acelasi fel ale acestei din urma parti contractante.
    Art. 7
    Transmiterea actelor de stare civila
    1. Autoritatile competente ale partilor contractante isi transmit reciproc, la cerere, gratuit, acte privind starea civila, precum si copii certificate de pe hotararile judecatoresti in materie de stare civila privind cetatenii celeilalte parti contractante.
    2. Autoritatile mentionate la paragraful 1 comunica intre ele direct.
    3. Cererile cetatenilor uneia dintre partile contractante, privind transmiterea actelor de stare civila, pot fi adresate direct autoritatii de stare civila competente a celeilalte parti contractante. Actele vor fi eliberate dupa incasarea taxei aferente.

    CAP. 2
    Asistenta juridica

    Art. 8
    Acordarea asistentei juridice
    Cele doua parti contractante isi acorda reciproc, la cerere, asistenta juridica in cauzele civile, in conditiile prevazute prin prezentul tratat.
    Art. 9
    Obiectul asistentei juridice
    Asistenta juridica in cauzele civile cuprinde indeplinirea unor activitati procesuale, cum ar fi: intocmirea, transmiterea si inmanarea de acte judiciare si extrajudiciare; audierea partilor, martorilor, expertilor si a altor persoane; efectuarea de expertize; cercetari la fata locului.
    Art. 10
    Cererea de asistenta juridica
    1. Cererea de asistenta juridica trebuie sa cuprinda urmatoarele date:
    (1) denumirea institutiei solicitante;
    (2) denumirea institutiei solicitate;
    (3) indicarea cauzei in care se solicita acordarea asistentei juridice;
    (4) numele si prenumele partilor, calitatea procesuala, cetatenia, domiciliul sau resedinta acestora, iar in cazul persoanelor juridice, denumirea si sediul lor;
    (5) numele, prenumele si adresa reprezentantilor partilor;
    (6) obiectul cererii si datele necesare pentru indeplinirea ei;
    (7) mentionarea actelor anexate la cerere.
    2. La cererea de inmanare a actelor se vor indica adresa destinatarului si felul actelor care urmeaza a fi inmanate. La comisiile rogatorii vor fi indicate imprejurarile in legatura cu care urmeaza sa se administreze o proba si, atunci cand este cazul, intrebarile care trebuie puse persoanelor care urmeaza a fi audiate.
    3. Cererea de asistenta juridica si actele anexate vor fi semnate si vor purta stampila oficiala a institutiei solicitante.
    4. Cererea de asistenta juridica va fi redactata in limba oficiala a partii contractante solicitante si va fi insotita de o traducere in limba oficiala a partii contractante solicitate.
    5. Institutiile celor doua parti contractante pot folosi pentru cererile de asistenta juridica formulare cu text bilingv, al caror continut va fi convenit intre ministerele de justitie.
    Art. 11
    Modul de rezolvare a cererii
    1. In indeplinirea unei cereri de asistenta juridica institutia solicitata aplica legea statului sau. Cu toate acestea, la cererea institutiei solicitante, institutia solicitata aplica o procedura speciala, in masura in care nu contravine legii statului sau.
    2. Daca institutia solicitata nu este competenta sa indeplineasca cererea, ea o va trimite, din oficiu, institutiei competente, incunostintand totodata despre aceasta institutia solicitanta.
    3. Daca adresa persoanei la care se refera cererea nu este cunoscuta sau daca adresa indicata s-a dovedit gresita, institutia solicitata ia masurile corespunzatoare in scopul stabilirii acesteia. In cazul in care stabilirea adresei nu este posibila, institutia solicitata informeaza despre aceasta institutia solicitanta.
    4. La cererea institutiei solicitante institutia solicitata va comunica acesteia, in timp util, locul si data indeplinirii cererii de asistenta juridica, pentru ca partea interesata sa poata asista.
    5. Dupa indeplinirea cererii, institutia solicitata transmite institutiei solicitante actele intocmite. In cazul in care asistenta juridica nu a putut fi acordata, institutia solicitata va restitui actele institutiei solicitante, comunicandu-i totodata imprejurarile care au impiedicat-o sa indeplineasca cererea.
    Art. 12
    Inmanarea actelor
    Institutia solicitata inmaneaza actele in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare pe teritoriul statului sau, daca actele sunt redactate in limba oficiala a acestui stat ori sunt insotite de o traducere in aceasta limba. In caz contrar, institutia solicitata inmaneaza actele destinatarului numai daca acesta este de acord sa le primeasca.
    Art. 13
    Dovada de inmanare
    1. Constituie dovada de inmanare - fie confirmarea primirii prevazuta cu semnatura destinatarului, locul, data predarii, sigiliul institutiei solicitate si semnatura persoanei care efectueaza inmanarea, fie confirmarea institutiei solicitate constatand forma, locul si data inmanarii.
    2. In cazul in care actul a fost transmis in doua exemplare, confirmarea primirii se poate face printr-o atestare pe unul dintre aceste exemplare.
    3. Daca destinatarul refuza primirea actului, se va face mentiune despre motivul refuzului.
    Art. 14
    Atributiile misiunilor diplomatice si ale oficiilor consulare
    Fiecare parte contractanta are dreptul sa transmita sau sa inmaneze acte propriilor cetateni si sa ii audieze prin intermediul misiunilor diplomatice sau al oficiilor consulare, cu conditia sa nu aplice nici o masura de constrangere.
    Art. 15
    Cheltuielile legate de acordarea asistentei juridice
    1. Fiecare parte contractanta suporta cheltuielile ocazionate de acordarea asistentei juridice pe teritoriul sau, inclusiv cheltuielile cu administrarea probelor.
    2. Dispozitiile paragrafului 1 nu se aplica in cazul drepturilor cuvenite martorilor sau expertilor, prevazute la art. 16 paragraful 5.
    Art. 16
    Protectia martorilor si a expertilor
    1. Daca in cursul judecarii cauzei pe teritoriul unei parti contractante este necesara prezentarea personala a unui martor sau a unui expert care se afla pe teritoriul celeilalte parti contractante, institutia partii contractante pe al carei teritoriu are loc judecarea cauzei se poate adresa institutiei competente a celeilalte parti contractante pentru inmanarea citatiei.
    2. Citatia nu poate contine mentiuni privind aplicarea unor mijloace de constrangere in caz de neprezentare.
    3. Martorul sau expertul, oricare ar fi cetatenia sa, care, in urma citarii, se prezinta in fata institutiei partii contractante solicitante, nu poate fi urmarit, detinut sau supus vreunei limitari a libertatii sale individuale pe teritoriul acesteia pentru fapte comise sau pentru condamnari anterioare trecerii frontierei partii contractante solicitante.
    4. Imunitatea prevazuta la paragraful 3 inceteaza daca martorul sau expertul nu a parasit teritoriul partii contractante solicitante in termen de 7 zile de la data la care institutia care l-a chemat ii face cunoscut ca prezenta lui nu mai este necesara sau daca revine ulterior. In acest termen nu se include timpul in care martorul sau expertul nu a putut parasi teritoriul partii contractante solicitante din motive independente de vointa sa.
    5. Martorul sau expertul are dreptul la restituirea cheltuielilor de calatorie, de sejur si a veniturilor nerealizate, iar expertul, si la onorariul de expert. Aceste cheltuieli vor fi suportate de partea contractanta solicitanta. In citatie se vor mentiona felul si cuantumul sumelor care se cuvin martorului sau expertului. La cererea martorului sau a expertului, partea contractanta solicitanta ii acorda un avans pentru acoperirea cheltuielilor.
    Art. 17
    Refuzul acordarii asistentei juridice
    Asistenta juridica poate fi refuzata daca prin acordarea ei s-ar putea aduce atingere suveranitatii sau sigurantei nationale a partii contractante solicitate ori s-ar contraveni principiilor fundamentale de drept ale acestei parti.

    CAP. 3
    Cheltuieli si facilitati procesuale

    Art. 18
    Scutirea de depunere a unei cautiuni pentru asigurarea cheltuielilor de procedura
    Cetatenilor uneia dintre partile contractante, care domiciliaza sau se afla pe teritoriul oricareia dintre aceste parti si care se prezinta in fata instantelor judecatoresti si a altor autoritati ale celeilalte parti contractante in competenta carora intra cauzele civile, nu li se poate cere depunerea unei cautiuni pentru asigurarea cheltuielilor de procedura numai pentru motivul ca sunt straini sau pentru ca nu isi au domiciliul ori resedinta pe teritoriul acelei parti contractante.
    Art. 19
    Scutirea de cheltuieli de judecata
    1. Cetatenii uneia dintre partile contractante beneficiaza pe teritoriul celeilalte parti contractante de scutire sau de plata in avans a taxelor si a altor cheltuieli de procedura, precum si de asistenta judiciara gratuita, in aceleasi conditii si in aceeasi masura ca si cetatenii acelei parti contractante.
    2. Scutirile despre care se face vorbire in paragraful 1 privesc toate activitatile procesuale din cauza respectiva, inclusiv activitatea de executare.
    3. Pentru obtinerea scutirii de cheltuieli sau a asistentei judiciare gratuite trebuie prezentata o declaratie privind situatia personala, familiala si materiala a solicitantului.
    4. Autoritatea care se pronunta asupra acordarii facilitatilor prevazute in paragraful 1 isi pastreaza, in limitele competentei sale, dreptul de a controla declaratiile si explicatiile prezentate, precum si dreptul de a cere informatii si acte suplimentare.
    Art. 20
    Solicitarea
    Cetateanul uneia dintre partile contractante, care solicita scutirea de cheltuieli sau asistenta judiciara gratuita in fata autoritatii competente a celeilalte parti contractante, poate sa sustina o asemenea cerere in scris sau verbal, care se consemneaza intr-un proces-verbal la instanta competenta potrivit domiciliului sau resedintei sale. Aceasta instanta va transmite cererea, insotita de declaratia solicitantului si, eventual, de alte acte, autoritatii competente a celeilalte parti contractante.
    Termene
    Art. 21
    In cazul in care instanta judecatoreasca a uneia dintre partile contractante citeaza o parte sau un participant din proces, iar acesta domiciliaza sau se afla pe teritoriul celeilalte parti contractante, va stabili un termen de cel putin o luna pentru achitarea cheltuielilor de judecata ori pentru completarea omisiunilor actiunii sau cererii. Termenul curge de la data inmanarii actului.
    Art. 22
    1. Respectarea termenului fixat de instanta judecatoreasca a uneia dintre partile contractante pentru completarea actiunii se apreciaza in raport cu data expedierii prin posta a documentelor care completeaza actiunea, de catre partea sau partile din proces care domiciliaza ori se afla pe teritoriul celeilalte parti contractante.
    2. Respectarea termenului fixat de instanta judecatoreasca a uneia dintre partile contractante pentru achitarea taxelor si cheltuielilor se apreciaza in raport cu data depunerii acestora la banca partii contractante pe teritoriul careia domiciliaza sau se afla partea sau participantul la proces.
    3. Instanta de judecata care examineaza cauza aplica legea statului sau pentru aprecierea consecintelor nerespectarii termenelor la care se refera paragrafele 1 si 2.

    CAP. 4
    Norme conflictuale

    Sectiunea 1
    Art. 23
    Litispendenta si conexitate
    1. In cazul in care se formuleaza cereri avand acelasi obiect si aceeasi cauza, intre aceleasi parti in litigiu, in fata a doua instante situate fiecare pe teritoriul altei parti contractante, instanta in fata careia se formuleaza cea de-a doua cerere va suspenda din oficiu judecata, pana cand se va stabili competenta instantei in fata careia s-a intentat prima cerere.
    In cazul in care instanta in fata careia s-a intentat prima cerere s-a declarat competenta, cea de-a doua instanta isi va declina competenta in favoarea celei dintai sesizate.
    2. Atunci cand se prezinta cereri conexe in fata unor instante situate pe teritoriul ambelor parti contractante, cereri pendinte in primul grad de jurisdictie, instanta in fata careia a fost prezentata cererea ulterioara va putea suspenda judecata.
    Aceasta instanta va putea, in egala masura, sa isi decline competenta la cererea uneia dintre partile in litigiu, cu conditia ca legea sa interna sa permita conexarea cererilor si ca instanta sesizata cu prima cerere sa fie competenta sa le solutioneze pe amandoua.
    3. Sunt conexe, in sensul paragrafului 2, cererile legate intre ele printr-o relatie atat de stransa incat exista interes ca ele sa fie examinate si judecate in acelasi timp, pentru a se evita pronuntarea de solutii care ar putea fi inconciliabile, daca pricinile s-ar judeca separat.
    4. Atunci cand ambele instante se declara exclusiv competente, declinarea competentei se va face in favoarea instantei in fata careia s-a prezentat prima cerere.

    Sectiunea a 2-a
    Cauze din domeniul dreptului persoanei
    Art. 24
    Capacitatea persoanei
    1. Capacitatea juridica si capacitatea de exercitiu ale persoanelor fizice se apreciaza potrivit legii partii contractante al carei cetatean este persoana.
    2. Capacitatea juridica si capacitatea de exercitiu ale persoanei juridice se apreciaza potrivit legii acelei parti contractante pe teritoriul careia isi are sediul.
    Interdictia
    Art. 25
    In cazul in care prezentul tratat nu dispune altfel, competenta privind interdictia o are instanta de judecata a acelei parti contractante al carei cetatean este persoana care urmeaza a fi pusa sub interdictie. Aceasta instanta de judecata aplica legea propriului sau stat.
    Art. 26
    1. In cazul in care instanta de judecata a uneia dintre partile contractante constata ca este necesara punerea sub interdictie a unui cetatean al celeilalte parti contractante, avand domiciliul sau resedinta pe teritoriul primei parti contractante, va instiinta despre aceasta instanta de judecata a celeilalte parti contractante.
    2. In cazuri care nu suporta amanare, instanta de judecata mentionata la paragraful 1 poate lua masuri provizorii privind acea persoana sau bunurile sale. Copia de pe aceasta hotarare se transmite instantei de judecata competente a partii contractante al carei cetatean este persoana.
    3. Daca instanta de judecata a partii contractante al carei cetatean este persoana care urmeaza a fi pusa sub interdictie, incunostintata conform paragrafului 1, face cunoscut ca transmite competenta instantei de judecata a locului de domiciliu sau de resedinta a persoanei sau daca nu raspunde in termen de 3 luni de la data primirii instiintarii, instanta de judecata a locului de domiciliu sau de resedinta poate indeplini masura punerii sub interdictie potrivit legii statului sau, daca motivul care determina aceasta masura este prevazut si de legea partii contractante ale carei cetatean este persoana. Hotararea privind punerea sub interdictie se transmite instantei de judecata a celeilalte parti contractante.
    Art. 27
    Dispozitiile art. 25 si 26 se aplica in mod corespunzator in cazul respingerii interdictiei.
    Art. 28
    Declararea judecatoreasca a mortii si constatarea decesului
    1. Pentru recunoasterea unei persoane ca fiind decedata si pentru constatarea decesului se aplica legea partii contractante al carei cetatean a fost acea persoana la data la care, dupa ultimele informatii, se mai afla in viata.
    2. Pentru recunoasterea unei persoane ca fiind decedata si pentru constatarea decesului este competenta instanta de judecata a partii contractante al carei cetatean a fost acea persoana la data la care, dupa ultimele informatii, se mai afla in viata.
    3. Instanta de judecata a uneia dintre partile contractante poate sa recunoasca sau sa constate decesul cetateanului celeilalte parti contractante:
    (1) la cererea persoanei care intentioneaza sa isi realizeze drepturile succesorale sau pe cele rezultand din raporturile patrimoniale ale sotilor, privitoare la bunurile imobile ale persoanei disparute sau decedate care se afla pe teritoriul partii contractante a carei instanta de judecata urmeaza sa pronunte hotararea;
    (2) la cererea sotului persoanei disparute sau decedate, domiciliat la data depunerii cererii pe teritoriul partii contractante a carei instanta de judecata urmeaza sa dea sentinta.
    4. Hotararea pronuntata in temeiul paragrafului 3 produce efecte juridice exclusiv pe teritoriul partii contractante a carei instanta de judecata a pronuntat-o.

    Sectiunea a 3-a
    Cauze in materia dreptului familiei
    Art. 29
    Incheierea casatoriei
    1. Conditiile de fond ale incheierii casatoriei sunt determinate potrivit legii partii contractante al carei cetatean este fiecare dintre viitorii soti.
    2. Forma incheierii casatoriei este supusa legii partii contractante pe teritoriul careia se incheie casatoria.
    3. Forma incheierii casatoriei in fata agentului diplomatic autorizat sau a functionarului consular este supusa legii partii contractante in serviciul careia se afla acestia.
    Art. 30
    Raporturile personale si patrimoniale dintre soti
    1. Raporturile personale si patrimoniale dintre soti sunt supuse legii partii contractante ai carei cetateni sunt acestia.
    2. In cazul in care unul dintre soti este cetatean al uneia dintre partile contractante, iar celalalt sot este cetatean al celeilalte parti contractante, raporturile lor personale si patrimoniale sunt guvernate de legea partii contractante pe teritoriul careia acestia domiciliaza. In cazul in care unul dintre soti domiciliaza pe teritoriul uneia dintre partile contractante, iar celalalt, pe teritoriul celeilalte parti contractante, se aplica legea partii contractante pe teritoriul careia se desfasoara procedura.
    3. In cauzele privind raporturile personale si patrimoniale ale sotilor, prevazute la paragraful 1, este competenta instanta de judecata a partii contractante ai carei cetateni sunt sotii la data introducerii actiunii. Daca sotii locuiesc pe teritoriul celeilalte parti contractante, competenta revine, deopotriva, instantei de judecata a acestei parti contractante.
    4. In cazurile prevazute la paragraful 2 este competenta instanta de judecata a partii contractante pe teritoriul careia locuiesc sotii la data introducerii actiunii.
    In cazul in care unul dintre soti locuieste pe teritoriul uneia dintre partile contractante, iar celalalt, pe teritoriul celeilalte parti contractante, sunt competente instantele de judecata ale ambelor parti contractante.
    Art. 31
    Divortul
    In materie de divort dispozitiile art. 30 se aplica in mod corespunzator.
    Art. 32
    Existenta, inexistenta si anularea casatoriei
    1. In cauzele privind stabilirea existentei sau a inexistentei casatoriei, precum si anularea casatoriei, se aplica legea partii contractante care guverneaza incheierea casatoriei.
    2. In privinta competentei jurisdictionale se aplica in mod corespunzator dispozitiile art. 30 paragrafele 3 si 4.
    Art. 33
    Raporturile juridice dintre parinti si copii
    1. Raporturile juridice dintre parinti si copii, inclusiv cele privind obligatiile de intretinere a copiilor, sunt reglementate de legea partii contractante al carei cetatean este copilul.
    2. Filiatia copilului se stabileste potrivit legii partii contractante al carei cetatean este copilul la data nasterii sale. Este totusi suficienta respectarea formelor de recunoastere a copilului, prevazute de legea partii contractante pe teritoriul careia urmeaza sa fie recunoscuta sau a fost recunoscuta filiatia.
    3. In cauzele mentionate in paragrafele 1 si 2 este competenta autoritatea partii contractante al carei cetatean este copilul sau autoritatea partii contractante pe teritoriul careia copilul isi are domiciliul sau resedinta.
    Art. 34
    Alte obligatii de intretinere
    1. In cauzele privind alte obligatii de intretinere din sfera dreptului familiei se aplica legea partii contractante pe teritoriul careia se afla domiciliul persoanei care solicita plata obligatiei.
    2. In cauzele mentionate in paragraful 1 competenta revine instantei de judecata in a carei raza domiciliaza sau isi are resedinta persoana solicitanta.
    Art. 35
    Adoptia
    1. Pentru adoptie se aplica legea partii contractante al carei cetatean este adoptatorul la data formularii cererii. Daca adoptatorul este cetatean al unei parti contractante, dar are domiciliul pe teritoriul celeilalte parti contractante, se aplica legea acestei din urma parti.
    2. Pentru adoptie se aplica legea partii contractante al carei cetatean este cel adoptat, in ceea ce priveste: acordul celui care urmeaza sa fie adoptat, acordul reprezentantului sau legal sau acordul autoritatii de stat competente a acelei parti contractante, precum si respectarea restrictiilor referitoare la adoptie, determinate de schimbarea domiciliului persoanei care urmeaza sa fie adoptata cu un domiciliu intr-un alt stat.
    3. In cazul in care copilul este adoptat de catre soti, dintre care unul este cetatean al unei parti contractante, iar celalalt este cetatean al celeilalte parti contractante, vor fi indeplinite cerintele prevazute de legea fiecarei parti contractante.
    4. Dispozitiile paragrafelor 1 - 3 se aplica in mod corespunzator la modificarea, desfacerea si la anularea adoptiei.
    5. In cauzele privind adoptia, precum si modificarea, desfacerea sau anularea adoptiei competenta apartine jurisdictiei partii contractante al carei cetatean este cel adoptat la data formularii cererii. In cazul in care cel adoptat este cetatean al unei parti contractante si isi are domiciliul pe teritoriul celeilalte parti contractante unde domiciliaza si adoptatorul este deopotriva, competenta jurisdictia acestei din urma parti.
    Tutela si curatela
    Art. 36
    1. Pentru tutela si curatela se aplica, daca prezentul tratat nu dispune altfel, legea partii contractante al carei cetatean este persoana pentru care s-a instituit sau urmeaza sa se instituie tutela sau curatela.
    2. Raporturile juridice dintre tutore ori curator si persoana pusa sub tutela sau curatela sunt determinate de legea partii contractante a carei autoritate a instituit tutela sau curatela.
    3. Obligatia de a accepta tutela sau curatela este guvernata de legea partii contractante al carei cetatean este persoana care urmeaza sa devina tutore sau curator.
    4. Pentru cetateanul uneia dintre partile contractante poate fi numit tutore sau curator un cetatean al celeilalte parti contractante, in cazul in care domiciliaza pe teritoriul partii contractante al carei cetatean este persoana pentru care urmeaza sa fie instituita tutela sau curatela si daca numirea acestuia corespunde cel mai bine intereselor persoanei care va fi pusa sub tutela sau curatela.
    5. Pentru tutela sau curatela este competenta, daca prezentul tratat nu dispune altfel, autoritatea partii contractante al carei cetatean este persoana care urmeaza sa fie pusa sub tutela sau curatela.
    Art. 37
    1. In cazul in care pentru protectia intereselor cetateanului uneia dintre partile contractante, al carui domiciliu, resedinta sau bunuri se afla pe teritoriul celeilalte parti contractante, este necesara instituirea tutelei sau a curatelei, autoritatea acestei din urma parti contractante va instiinta neintarziat autoritatea competenta mentionata la art. 36 paragraful 5.
    2. In cazuri care nu suporta amanare, autoritatea celeilalte parti contractante va institui masuri provizorii in conformitate cu legea sa si va instiinta despre acestea autoritatea competenta mentionata la art. 36 paragraful 6.
    Masurile provizorii raman in vigoare pana cand autoritatea competenta va dispune altfel. Autoritatea competenta va instiinta despre hotararea luata autoritatea celeilalte parti contractante.
    Art. 38
    1. Autoritatea competenta, potrivit art. 36 paragraful 5, poate sa transmita instituirea sau exercitarea tutelei ori curatelei autoritatii celeilalte parti contractante, in cazul in care persoana care urmeaza sa fie pusa sub tutela sau curatela are domiciliul, resedinta sau bunurile pe teritoriul acelei din urma parti contractante. Transmiterea devine efectiva atunci cand autoritatea solicitata instiinteaza autoritatea solicitanta ca accepta preluarea instituirii sau exercitarii tutelei ori curatelei.
    2. Autoritatea care, in conformitate cu paragraful 1, a preluat instituirea sau exercitarea tutelei ori curatelei aplica legea propriului sau stat.

    Sectiunea a 4-a
    Forma actului juridic. Bunurile
    Art. 39
    Forma actului juridic
    1. Forma actului juridic este determinata de legea partii contractante care reglementeaza fondul raportului juridic.
    Este deopotriva valabila respectarea formei prevazute de legea partii contractante pe teritoriul careia urmeaza ca actul sa fie executat.
    2. Forma actului juridic privitor la bunuri imobile este determinata de legea partii contractante pe al carei teritoriu este situat bunul imobil.
    Art. 40
    Bunuri imobile
    Pentru raporturile juridice privind bunurile imobile se aplica legea si sunt competente autoritatile partii contractante pe teritoriul careia sunt situate bunurile imobile.

    Sectiunea a 5-a
    Raspunderea civila
    Art. 41
    Obligatiile contractuale
    1. Obligatiile contractuale sunt subordonate legii partii contractante pe teritoriul careia a fost incheiat contractul, in afara de cazul in care participantii la contract convin ca acesta sa fie supus altei legi.
    2. In cauzele mentionate in paragraful 1 este competenta instanta de judecata a partii contractante pe teritoriul careia are domiciliul sau sediul paratul. De asemenea, este competenta instanta de judecata a partii contractante pe teritoriul careia domiciliaza sau isi are sediul reclamantul, in cazul in care pe acel teritoriu se afla obiectul litigiului sau bunurile paratului.
    3. Competenta prevazuta la paragraful 2 poate fi modificata de catre parti prin obligatie contractuala.
    Art. 42
    Raspunderea delictuala (extracontractuala)
    1. Raspunderea civila delictuala (extracontractuala) este reglementata de legea partii contractante pe teritoriul careia a avut loc fapta care constituie sursa obligatiei. Cu toate acestea, atunci cand reclamantul si paratul sunt cetateni ai aceleiasi parti contractante se aplica legea acelei parti.
    2. In cauzele mentionate la paragraful 1 este competenta instanta de judecata a partii contractante pe teritoriul careia a avut loc fapta care constituie sursa obligatiei sau pe teritoriul careia domiciliaza ori isi are sediul paratul. Este deopotriva competenta instanta de judecata a partii contractante pe teritoriul careia domiciliaza sau isi are sediul reclamantul, in cazul in care pe acel teritoriu se afla bunurile paratului.

    Sectiunea a 6-a
    Succesiuni
    Art. 43
    Principiul egalitatii
    1. Cetatenii uneia dintre partile contractante pot dobandi pe teritoriul celeilalte parti contractante bunuri si alte drepturi pe calea succesiunii legale sau testamentare, in aceleasi conditii si in aceleasi limite ca si cetatenii acelei parti.
    2. Cetatenii uneia dintre partile contractante pot dispune, pentru cauza de moarte, cu privire la bunurile ce se afla pe teritoriul celeilalte parti contractante.
    Art. 44
    Legea aplicabila
    1. Raporturile juridice in materia succesiunii bunurilor mobile sunt reglementate de legea partii contractante al carei cetatean a fost, la data decesului, persoana care lasa mostenirea.
    2. Raporturile juridice in materia succesiunii bunurilor imobile sunt reglementate de legea partii contractante pe teritoriul careia sunt situate aceste bunuri.
    3. Stabilirea daca bunul care intra in componenta succesiunii este mobil sau imobil este reglementata de legea partii contractante pe teritoriul careia se afla acel bun.
    Art. 45
    Succesiunea vacanta
    Daca, potrivit legii partii contractante prevazute la art. 44, nu exista mostenitori, bunurile mobile revin partii contractante al carei cetatean a fost la data decesului persoana care lasa mostenirea, iar bunurile imobile revin partii contractante pe teritoriul careia sunt situate.
    Art. 46
    Testamentul
    1. Capacitatea de a intocmi sau de a revoca un testament ca si consecintele juridice in ceea ce priveste unele vicii de consimtamant sunt reglementate de legea partii contractante al carei cetatean a fost persoana care lasa mostenirea la data intocmirii sau a revocarii testamentului.
    2. Forma intocmirii sau a revocarii testamentului este reglementata de legea partii contractante al carei cetatean a fost persoana care lasa mostenirea la data intocmirii sau a revocarii testamentului.
    Este, deopotriva, aplicabila legea partii contractante pe teritoriul careia a fost intocmit sau revocat testamentul.
    Art. 47
    Competenta in cauzele succesorale
    1. In cauzele succesorale privind bunurile mobile este competenta autoritatea partii contractante al carei cetatean a fost la data decesului cel ce lasa mostenirea.
    2. In cauzele succesorale privind bunurile imobile este competenta autoritatea partii contractante pe teritoriul careia sunt situate bunurile imobile.
    3. In cazul in care toate bunurile mobile ramase dupa decesul cetateanului uneia dintre partile contractante se afla pe teritoriul celeilalte parti contractante, procedura se desfasoara, la solicitarea unuia dintre mostenitori, de catre autoritatea acestei din urma parti contractante, daca toti mostenitorii cunoscuti isi exprima acordul.
    Art. 48
    Deschiderea si anuntarea testamentului
    Testamentul se deschide si se anunta de catre autoritatea partii contractante pe teritoriul careia se afla testamentul. Copia de pe testament, precum si copia de pe procesul-verbal de deschidere si de anuntare a acestuia se transmit autoritatii care este competenta sa efectueze procedura succesorala.

    Sectiunea a 7-a
    Cauze in materia dreptului muncii
    Art. 49
    1. Partile care se afla intr-un raport de munca pot subordona acest raport legii alese de ele.
    2. In cazul in care nu s-a convenit asupra legii aplicabile, incheierea, modificarea si incetarea raportului de munca, precum si pretentiile ce rezulta din acesta sunt reglementate de legea partii contractante pe teritoriul careia este, a fost sau urmeaza sa fie prestata munca. In cazul in care salariatul presteaza munca pe teritoriul uneia dintre partile contractante, in temeiul raportului de munca ce il leaga de institutia care are sediul pe teritoriul celeilalte parti contractante, orice modificare sau incetare a raportului de munca, precum si pretentiile care rezulta din acestea sunt reglementate de legea acelei din urma parti contractante.
    3. In cauzele mentionate la paragraful 2 sunt competente instantele de judecata ale partii contractante pe teritoriul careia este, a fost sau urmeaza sa fie prestata munca. Sunt, deopotriva, competente instantele de judecata ale partii contractante pe teritoriul careia domiciliaza paratul, ca si cele ale partii contractante pe teritoriul careia domiciliaza reclamantul, in cazul in care pe acest din urma teritoriu se afla obiectul litigiului sau bunurile paratului.
    4. Partile la raportul de munca pot modifica printr-o intelegere competenta prevazuta la paragraful 3.

    CAP. 5
    Recunoasterea si executarea hotararilor

    Art. 50
    Definirea hotararilor
    1. Prin hotarare se intelege, in sensul prezentului tratat, orice hotarare pronuntata de o jurisdictie a uneia dintre partile contractante, indiferent de denumirea acesteia, inclusiv actul prin care se stabilesc cheltuielile de judecata.
    2. Dispozitiile prezentului capitol se aplica in mod corespunzator si tranzactiilor judiciare.

    Sectiunea 1
    Recunoasterea hotararilor
    Art. 51
    Procedura recunoasterii
    1. Hotararile date pe teritoriul unei parti contractante vor fi recunoscute pe teritoriul celeilalte parti contractante, fara sa fie necesar a se recurge la vreo procedura speciala.
    2. In caz de opunere, orice parte interesata care invoca recunoasterea pe cale principala va putea solicita recunoasterea hotararii, conform procedurii prevazute la sectiunea a 2-a din prezentul capitol.
    3. Daca recunoasterea se invoca pe cale incidentala in fata jurisdictiei uneia dintre partile contractante, aceasta va fi competenta sa o solutioneze.
    Art. 52
    Cauze de refuz al recunoasterii
    1. Hotararile nu vor fi recunoscute:
    (1) daca recunoasterea este contrara ordinii publice a partii contractante pe teritoriul careia a fost depusa cererea de recunoastere a hotararii;
    (2) atunci cand se pronunta in lipsa paratului, daca nu i s-a remis sau nu i s-a adus acestuia la cunostinta citatia sau un act echivalent, pe o cale obisnuita si in timp util, pentru a se apara;
    (3) daca hotararea este inconciliabila cu o hotarare pronuntata intr-un litigiu intre aceleasi parti, pe teritoriul partii contractante unde se solicita recunoasterea;
    (4) daca hotararea este inconciliabila cu o hotarare pronuntata anterior intr-un stat tert, intre aceleasi parti, intr-un litigiu avand acelasi obiect si aceeasi cauza, atunci cand aceasta ultima hotarare intruneste conditiile necesare pentru recunoasterea sa pe teritoriul partii contractante unde a fost depusa cererea de recunoastere.
    2. De asemenea, nu vor fi recunoscute hotararile care contravin reglementarilor privind competenta de jurisdictie prevazute la cap. IV.
    3. In aprecierea competentelor mentionate la paragraful 2, instanta solicitata va fi totusi legata de constatarile de fapt pe care instanta partii contractante care a pronuntat hotararea si-a intemeiat competenta.
    4. Fara a se aduce atingere dispozitiilor paragrafului 2, nu se va putea proceda la controlul competentei jurisdictiei partii contractante care a pronuntat hotararea; regulile privind competenta nu se refera la ordinea publica vizata la paragraful 1 pct. (1).
    Art. 53
    Interzicerea revizuirii in fond
    Hotararea straina nu va putea constitui in nici un caz obiect de revizuire in fond.

    Sectiunea a 2-a
    Executarea hotararilor
    Art. 54
    Modul de executare
    1. Hotararile pronuntate de o instanta a unei parti contractante, care sunt executorii, pot fi puse in executare pe teritoriul celeilalte parti contractante dupa constatarea ca sunt executorii, la cererea partii interesate.
    2. Cererea de executare se va prezenta:
    (1) in Romania, in fata tribunalului;
    (2) in Republica Polona, in fata tribunalului voievodal (sad wojewodzki).
    3. Competenta de jurisdictie teritoriala este determinata de domiciliul partii impotriva careia se cere executarea. Daca aceasta parte nu domiciliaza pe teritoriul partii contractante solicitate, competenta este determinata de locul executarii.
    Art. 55
    Recunoasterea cererilor
    1. Procedura de depunere a cererii este guvernata de legea partii contractante pe teritoriul careia urmeaza sa aiba loc executarea.
    2. Cererea nu poate fi respinsa decat pentru unul dintre motivele mentionate la art. 52.
    3. Hotararea straina nu va putea constitui in nici un caz obiect de revizuire in fond.
    Art. 56
    Executarea partiala
    Daca hotararea straina contine solutii cu privire la mai multe capete de cerere, care sunt disociabile, executarea poate fi ceruta partial.
    Art. 57
    Amenzi civile
    Hotararile care condamna la amenzi civile pot fi executate pe teritoriul partii contractante solicitate numai atunci cand sumele au fost definitiv fixate de catre instantele judecatoresti care au pronuntat hotararile.
    Art. 58
    Scutirea de cheltuieli de judecata
    Reclamantul care a beneficiat total sau partial de scutire de cheltuieli de judecata pe teritoriul partii contractante unde s-a pronuntat hotararea beneficiaza, in procedura prevazuta in prezenta sectiune, de cel mai favorabil tratament in domeniul scutirii de la plata cheltuielilor de judecata, prevazut de legea partii contractante pe teritoriul careia urmeaza a fi executata hotararea.

    Sectiunea a 3-a
    Dispozitii comune
    Art. 59
    Acte
    Partea in litigiu care solicita recunoasterea sau executarea unei hotarari va trebui sa prezinte urmatoarele acte:
    (1) o copie de pe hotararea care sa intruneasca conditiile necesare pentru stabilirea autenticitatii acesteia;
    (2) in cazul unei hotarari pronuntate in lipsa, originalul sau copia legalizata de pe actul care atesta faptul ca cererea de sesizare a instantei sau un document similar a fost comunicat partii care nu s-a prezentat la proces.
    Art. 60
    Acte suplimentare
    Partea care solicita executarea unei hotarari va trebui sa prezinte suplimentar urmatoarele acte:
    (1) un document care sa confirme ca, potrivit legii partii contractante a carei instanta a pronuntat hotararea, aceasta hotarare este executorie si ca a fost comunicata;
    (2) atunci cand este cazul, un document care sa confirme faptul ca reclamantul a beneficiat de scutire de cheltuieli de judecata in statul de origine.
    Art. 61
    Depunerea actelor
    Daca actele mentionate la art. 59 pct. (2) si la art. 60 pct. (2) nu au fost prezentate, instanta poate acorda un termen pentru prezentarea acestora sau poate accepta acte echivalente ori, daca considera ca nu mai sunt necesare, se poate dispensa de ele.
    Art. 62
    Traducerea actelor
    Cererea de recunoastere sau de executare a unei hotarari, precum si actele anexate trebuie sa fie insotite de traduceri in limba oficiala a partii contractante pe teritoriul careia hotararea urmeaza sa fie recunoscuta sau executata.

    CAP. 6
    Dispozitii finale

    Art. 63
    Solutionarea diferendelor
    Orice diferend rezultat din aplicarea prezentului tratat se va solutiona pe cale diplomatica.
    Art. 64
    Ratificarea si intrarea in vigoare a tratatului
    1. Prezentul tratat va fi supus ratificarii si va intra in vigoare in cea de-a 30-a zi de la data schimbului instrumentelor de ratificare.
    2. La data intrarii in vigoare a prezentului tratat isi inceteaza valabilitatea, cu exceptia prevederilor art. 79, Tratatul dintre Republica Populara Romana si Republica Populara Polona privind asistenta juridica si relatiile juridice in cauzele civile, familiale si penale, incheiat la Bucuresti la 25 ianuarie 1962, tinand seama si de intrarea in vigoare, in relatiile romano-polone, a Conventiei europene privind extradarea (Paris, 13 decembrie 1957), precum si a Conventiei europene privind asistenta judiciara in materie penala (Strasbourg, 20 aprilie 1959).
    Art. 65
    Valabilitatea tratatului
    Prezentul tratat se incheie pe o durata nelimitata. Fiecare dintre cele doua parti contractante poate sa il denunte printr-o notificare scrisa. Denuntarea va produce efecte dupa trecerea unui termen de 6 luni de la data primirii notificarii de catre cealalta parte contractanta.
    Incheiat la Bucuresti la 15 mai 1999, in doua exemplare originale, fiecare in limba romana si in limba polona, ambele texte fiind egal autentice.
    Drept pentru care imputernicitii celor doua parti contractante au semnat prezentul tratat si au aplicat sigiliile lor.

                              Pentru Romania,
                              Valeriu Stoica

                              Pentru Republica Polona,
                              Hanna Suchocka



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 65/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 65 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu