E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 38 din 27 august 1997

pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Europeana


SmartCity3

pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea "Proiectului privind conservarea energiei termice", semnat la Londra la 13 aprilie 1997
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 218 din 28 august 1997

    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei, precum si art. 1 lit. (a) din Legea nr. 134/1997 pentru abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    Art. 1
    Se ratifica Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, in valoare de 45 milioane dolari S.U.A., pentru finantarea "Proiectului privind conservarea energiei termice", semnat la Londra la 13 aprilie 1997 si prezentat in traducere in limba romana, ca anexa la prezenta Ordonanta.
    Suma de 2,4 milioane dolari S.U.A., prevazuta la categoria "Nealocate" din anexa anexei nr. 2 a Acordului de imprumut, se aloca Regiei autonome de gospodarie comunala si locativa Oltenita, la categoria "A2" din anexa respectiva.
    Art. 2
    Finantarea "Proiectului privind conservarea energiei termice", se asigura, pe intreaga perioada de executie a acestuia, din imprumutul de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, din fonduri nerambursabile puse la dispozitie de diversi donatori si din contributia Romaniei formata din transferuri de la bugetul de stat si alocatii de la bugetele locale ale autoritatilor publice locale incluse in proiect.
    Sumele de la bugetul de stat cu aceasta destinatie vor fi prevazute anual prin anexa la Legea bugetului de stat, ca pozitie distincta si globala, pe seama transferurilor de la bugetul de stat catre bugetele locale pentru investitii finantate partial din imprumuturi externe.
    Art. 3
    Ministerul Finantelor va plati comisionul initial, prevazut in Sectiunea 2.03 lit. (b) a Acordului de imprumut ce face obiectul Art. 1 al prezentei Ordonante, din sumele aprobate prin Legea bugetului de stat pe anul 1997, la pozitia "Transferuri de la bugetul de stat catre bugetele locale pentru investitii finantate partial din imprumuturi externe". Acest comision va fi recuperat ulterior de la beneficiarii finali ai imprumutului.
    Art. 4
    Pana la rambursarea integrala a imprumutului extern si plata tuturor obligatiilor care decurg din acesta, regiile autonome beneficiare ale imprumutului acordat de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare vor deschide "Contul serviciului datoriei" pe care il vor alimenta anual cu sume cel putin egale cu cele provenind din amortizarea, vanzarea si valorificarea de mijloace fixe si din partea de profit net care ramane la dispozitia acestora in conditiile legii, aferente activitatii de termoficare, din sectoarele incluse in proiect.
    Consiliile locale incluse in proiect vor alimenta "Contul serviciului datoriei" cu sume provenite din alocatii de la bugetele locale, de valoare cel putin egala cu varsamintele din profitul net efectuat si impozitul pe profit platit de regiile autonome beneficiare catre Consiliile locale respective.
    Sumele astfel constituite in "Contul serviciului datoriei", inclusiv dobanda capitalizata aferenta disponibilitatilor din cont, vor fi utilizate pentru acoperirea serviciului datoriei externe aferente imprumutului acordat de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea "Proiectului privind conservarea energiei termice".
    Art. 5
    Consiliile locale incluse in "Proiectul privind conservarea energiei termice", vor garanta imprumutul subsidiar acordat unitatilor beneficiare de catre Ministerul Finantelor, avand obligatia ca, anual, incepand cu anul urmator intrarii in vigoare a prezentei ordonante si pana la data rambursarii imprumutului, sa prevada in bugetul propriu, la capitolul "Cheltuieli", ca pozitie distincta, "Fondul privind garantarea rambursarii ratelor scadente la imprumutul subsidiar, precum si a platii dobanzilor si comisioanelor aferente acestuia", intr-un cuantum de 10% din echivalentul in lei al obligatiilor de plata anuale ale unitatilor beneficiare fata de Ministerul Finantelor, asumate prin acordurile de imprumut subsidiare si de garantie si acordurile de proiect.
    Soldul respectivului fond, neutilizat la finele anului, se reporteaza cu aceeasi destinatie in anul urmator, intr-un cont distinct, deschis la Trezoreria statului, purtator de dobanda. Dupa rambursarea integrala a imprumutului subsidiar si dupa plata comisioanelor si a dobanzilor aferente, acest sold se preia ca venit in anul urmator, la bugetul local din care s-a constituit.
    Art. 6
    Marja de 1% peste rata variabila a dobanzii prevazuta la Sectiunea 3.01 (a) din Acordul de imprumut ce face obiectul Art. 1 al prezentei Ordonante, se datoreaza si se va plati de catre regiile autonome beneficiare, Ministerului Finantelor, in vederea constituirii fondului de risc, pentru intregul imprumut acordat de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, care se va pastra la Trezoreria statului si se va majora cu dobanzile bonificate de aceasta in conditiile reglementarilor in vigoare.
    Art. 7
    Se autorizeaza Guvernul Romaniei, prin Ministerul Finantelor, ca, de comun acord cu Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, sa introduca, pe parcursul utilizarii imprumutului, in raport cu conditiile complete de derulare a Acordului de imprumut, amendamente la continutul acestuia, care privesc realocari de fonduri, modificari in structura imprumutului pe categorii componente si beneficiari, modificari de termene, modificari in constituirea de catre beneficiarii finali ai imprumutului a "Contului serviciului datoriei" prevazut in art. 4 al prezentei Ordonante in conditiile reorganizarii regiilor autonome in baza Ordonantei Guvernului nr. 30/1997, precum si orice alte modificari care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, sau sa determine noi conditionalitati economice fata de cele convenite initial intre parti.
    Guvernul va raporta periodic Parlamentului in legatura cu aceste amendamente, in cadrul Raportului privind datoria publica externa a Romaniei.

                  PRIM-MINISTRU
                 VICTOR CIORBEA

                        Contrasemneaza:
                        Ministru de stat,
                        ministrul finantelor,
                        Mircea Ciumara

                        Ministru de stat,
                        ministrul afacerilor externe,
                        Adrian Severin

                        Ministru delegat pe langa
                        primul-ministru pentru
                        coordonarea Secretariatului
                        General al Guvernului
                        si a Departamentului pentru
                        Administratie Publica Locala,
                        Remus Opris


                          ACORD DE IMPRUMUT
           (Proiectul de conservare a energiei termice)

                intre ROMANIA ("Imprumutatul") si
     BANCA EUROPEANA PENTRU RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE ("Banca")
                       datat 13 aprilie 1997

                              PREAMBUL

    Avand in vedere ca Banca a fost infiintata pentru a acorda finantare pentru proiecte specifice in vederea sprijinirii tranzitiei catre economia de piata si a promovarii initiativei private si antreprenoriale in tarile Europei Centrale si de Est care aplica si se supun principiilor democratiei pluripartite, pluralismului si economiei de piata;
    avand in vedere ca Imprumutatul intentioneaza sa realizeze Proiectul descris in Anexa nr. 1 a acestui Acord ('Proiectul'), Proiect conceput sa sprijine reabilitarea anumitor active si imbunatatirea performantelor operationale ale societatilor municipale de termoficare functionand pe langa consiliile locale ale oraselor Buzau, Fagaras, Oltenita, Pascani si Ploiesti;
    avand in vedere ca Partile A si B-1 ale Proiectului vor fi indeplinite de catre societatile municipale de termoficare ale consiliilor locale din orasele Buzau (Regia Autonoma Municipala - R.A.M. Buzau), Fagaras (Regia Autonoma de Servicii Comunale - R.A.S.C. Fagaras), Oltenita (Regia Autonoma de Gospodarie Comunala si Locativa - R.A.G.C.L. Oltenita), Pascani (Regia Autonoma de Gospodarie Comunala si Locativa - R.A.G.C.L. Pascani) si Ploiesti (Regia Autonoma de Termoficare - R.A.T. Ploiesti) (fiecare denumita "Entitate a Proiectului" iar colectiv denumite "Entitatile Proiectului") si de catre Consiliile Locale ale oraselor Buzau, Fagaras, Oltenita, Pascani si Ploiesti (fiecare denumita "Municipalitate" iar colectiv denumite "Municipalitatile"), respectiv, cu sprijinul Imprumutatului iar ca parte a acestui sprijin, Imprumutatul va pune la dispozitia Entitatilor Proiectului sumele acestui imprumut, dupa cum se stipuleaza in acest Acord;
    avand in vedere ca responsabilitatea asigurarii serviciilor de consultanta, mentionate in Partile B-2 si C ale Proiectului ("Serviciile de Consultanta"), va reveni Imprumutatului care intentioneaza sa asigure astfel de servicii sau sa asigure finantarea nerambursabila pentru astfel de servicii din granturi provenind din terte tari, asa cum este prevazut in Planul de finantare;
    avand in vedere ca Entitatile Proiectului si Municipalitatile realizeaza un program, cu sprijinul Imprumutatului, in vederea introducerii unui cadru organizatoric orientat spre economia de piata in sectorul de termoficare; si
    avand in vedere ca Banca a aprobat, in baza, intre altele, si a celor de mai sus, acordarea unui imprumut Imprumutatului, in suma de patruzeci si cinci de milioane dolari S.U.A. (45 milioane USD), ("Imprumutul") in termenii si conditiile stabilite prin acest acord si prin Acordurile de Proiect, din aceeasi data, dintre Banca si fiecare dintre Entitatile Proiectului (fiecare asemenea acord fiind denumit "Acord de Proiect", iar colectiv denumite "Acordurile de Proiect");
    partile la prezentul acord, convin dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    TERMENI SI CONDITII STANDARD; DEFINITII; TITLURI

    Sectiunea 1.01
    Incorporarea termenilor si conditiilor standard
    Toate prevederile Termenilor si Conditiilor Standard datate septembrie 1994 sunt incorporate in si aplicabile acestui Acord cu aceeasi putere si efect ca si cum ar fi cuprinse in intregime in acesta.

    Sectiunea 1.02
    Definitii
    Oriunde sunt folositi in acest Acord sau in anexele sale, cu exceptia cazurilor cand se specifica altfel, termenii definiti in Preambul au intelesurile respective asa cum sunt descrisi acolo, termenii definiti in Termenii si Conditiile Standard au intelesurile respective asa cum sunt descrisi acolo, iar urmatorii termeni au urmatoarele intelesuri:

    "Servicii de consultanta"     au sensul definit in
                                  Preambul;
    "Tariful mediu de caldura"    are sensul definit in Anexa
                                  nr. 3 a fiecarui Acord de
                                  Proiect;
    "Reprezentant autorizat       semnifica Ministerul
     al Imprumutatului"           Finantelor al Imprumutatului;
    "Contul de proiect al         semnifica contul creat de
     Imprumutatului"              Imprumutat, in conformitate
                                  cu Sectiunea 2.03 (c) a
                                  acestui acord;
    "Rata fluxului de numerar"    semnifica rezultatul obtinut
                                  prin impartirea fluxului de
                                  numerar la datorie pe baza
                                  situatiei contabile anuale
                                  auditate a fiecarei Entitati a
                                  Proiectului, corespunzator
                                  fiecarui an financiar si
                                  considerand fiecare Entitate a
                                  Proiectului pe baze consolidate;
    "Active curente"              semnifica totalul (la data
                                  calcularii) lichiditatilor,
                                  titlurilor de valoare si
                                  comerciale si altor creante
                                  realizabile intr-un an, ale unei
                                  Entitati a Proiectului, stocurile
                                  si cheltuielile preliminate ce
                                  trebuie suportate din venituri in
                                  decurs de un an;
    "Pasive curente"              semnifica totalul (la data
                                  calcularii) tuturor obligatiilor
                                  Entitatilor Proiectului,
                                  platibile la cerere sau scadente
                                  in decurs de un an, inclusiv
                                  partea din datoria pe termen lung
                                  scadenta in decursul unui an;
    "Fonduri centrale"            semnifica fondurile ce trebuie
                                  furnizate de catre Imprumutat
                                  pentru finantarea Proiectului in
                                  conformitate cu Planul de
                                  Finantare;
    "Datorie"                     semnifica totalul (la data
                                  calcularii) tuturor obligatiilor
                                  Entitatii Proiectului, in sold,
                                  pentru plati sau rambursari de bani;
    "VIDADI"                      semnifica "veniturile inainte de
                                  deducerea amortizarii, dobanzii si
                                  impozitelor" si este (pentru
                                  perioada de calcul) suma a:
                                  (1) venitului (sau deficitului)
                                  Entitatii Proiectului inainte de
                                  provizionarea impozitului pe venit
                                  pentru o asemenea perioada, plus a
                                  (2) cheltuielilor cu dobanda neta
                                  pentru o asemenea perioada, plus a
                                  (3) tuturor sumelor legate de
                                  amortizare pentru o asemenea
                                  perioada;
    "Planul de finantare"         semnifica planul de finantare
                                  stabilit in anexa la Anexa 1 a
                                  acestui Acord;
    "Fluxul liber de numerar"     semnifica VIDADI din care se scad
                                  impozitele platite, cheltuielile
                                  cu dobanda neta si dividendele
                                  platite, plus/minus schimbarea neta
                                  in capitalul circulant minus
                                  cheltuielile de investitii;
    "AF"                          semnifica anul fiscal al
                                  Imprumutatului care incepe la
                                  1 ianuarie a fiecarui an;
    "Fondul de garantie"          semnifica fiecare din fondurile
                                  create de catre Municipalitati
                                  conform Sectiunii 3.01 (a) a
                                  acestui Acord si a Acordului de
                                  Imprumut Subsidiar;
    "Cheltuiala cu dobanda"       semnifica (pentru perioada de
                                  calcul) dobanda platita sau
                                  dobanda acumulata in cursul acelei
                                  perioade (inclusiv dobanda asupra
                                  obligatiilor derivand din imprumut
                                  de capital) asupra Datoriei
                                  Entitatii Proiectului;
    "Municipalitate"              are sensul atribuit in Preambulul
                                  acestui Acord;
    "Cheltuieli cu dobanda neta"  semnifica (pentru perioada de
                                  calcul), cheltuiala cu dobanda a
                                  Entitatii Proiectului, mai putin
                                  dobanda primita sau acumulata de
                                  catre aceasta asupra activelor
                                  sale curente;
    "Rata marjei operationale"    semnifica rata obtinuta din
                                  impartirea profitului inainte de
                                  deducerea cheltuielilor cu dobanda
                                  neta si a impozitelor (adica
                                  venituri totale minus costuri
                                  totale si amortizare, dar exclusiv
                                  cheltuieli cu dobanda neta si
                                  impozite) la veniturile totale;
    "UCP"                         semnifica Unitatea de Coordonare
                                  a Proiectului creata si
                                  functionand in cadrul
                                  Ministerului Lucrarilor Publice
                                  si Amenajarii Teritoriului, ca
                                  parte a Imprumutatului, in
                                  conformitate cu Sectiunea 3.02 a
                                  acestui Acord, in scopul de a
                                  coordona activitatile Proiectului
                                  din fiecare UIP;
    "UIP"                         semnifica Unitatea de Implementare
                                  a Proiectului creata si
                                  functionand in cadrul fiecarei
                                  Entitati a Proiectului in
                                  conformitate cu Sectiunea 2.04 a
                                  fiecarui Acord de Proiect;
    "RP"                          semnifica Raportul asupra evolutiei
                                  Proiectului, asa cum este definit
                                  in Anexa 3 a acestui Acord;
    "Entitatea Proiectului"       are intelesul atribuit in
                                  Preambulul acestui Acord si se va
                                  aplica oricarui succesor al
                                  acesteia;
    "Reprezentantul autorizat     semnifica fiecare persoana numita
     al Entitatii Proiectului"    de catre Reprezentantul Autorizat
                                  al Imprumutatului in scopul
                                  Sectiunii 2.04 a acestui Acord
                                  printr-o desemnare intr-o forma si
                                  substanta satisfacatoare Bancii;
    "Fonduri locale"              semnifica fondurile ce trebuie
                                  furnizate de catre Municipalitati
                                  pentru, dar nelimitandu-se la,
                                  lucrari si servicii, in
                                  conformitate cu planul de finantare;
    "Contul de proiect al         semnifica contul creat de fiecare
     Entitatii Proiectului"       din Entitatile Proiectului, in
                                  conformitate cu Sectiunea 2.01 (d) a
                                  Acordului de Proiect si a Acordului
                                  de Imprumut Subsidiar, la care
                                  asemenea Entitate a Proiectului este
                                  parte;
    "Leu"                         semnifica moneda oficiala a Romaniei;
    "Statute"                     semnifica statutele fiecarei Entitati
                                  a Proiectului in conformitate cu
                                  legile romanesti;
    "Acord de Imprumut Subsidiar" semnifica acordul incheiat intre
                                  Imprumutat pe de o parte si fiecare
                                  dintre Entitatile Proiectului si
                                  Municipalitatea respectiva pe de
                                  alta parte, in conformitate cu
                                  Sectiunea 3.01 (a) a acestui acord,
                                  asa cum poate fi modificat periodic;
    "Pagina 3750 Telerate"        semnifica pagina afisata a ratelor
                                  oferite pe piata interbancara
                                  londoneza (in mod obisnuit cunoscute
                                  ca "LIBOR") de catre principalele
                                  banci pentru depozite in valuta
                                  Imprumutului, nominalizata ca pagina
                                  3.750 a Serviciului Telerate (sau
                                  orice alta pagina care ar inlocui
                                  pagina 3.750) in scopul afisarii
                                  ratelor LIBOR pentru depozite in
                                  valuta Imprumutului;
    "USD" sau "dolari S.U.A."     semnifica moneda legala a Statelor
                                  Unite ale Americii;
    "Capital circulant"           semnifica diferenta dintre
                                  Activele Curente ale Entitatilor
                                  Proiectului (excluzand numerarul)
                                  si Pasivele Curente, pentru fiecare
                                  an fiscal.

    Sectiunea 1.03
    Titluri
    Titlurile articolelor si sectiunilor, precum si cuprinsul, sunt inserate numai pentru o mai buna intelegere cand se fac trimiteri la diverse parti din text si nu vor fi utilizate in interpretarea acestui acord de imprumut.
    Art. 2
    PRINCIPALII TERMENI AI IMPRUMUTULUI
    Sectiunea 2.01
    Suma si valuta imprumutului
    Banca este de acord sa imprumute Imprumutatului, in termenii si conditiile descrise sau la care se face referire in prezentul acord, o suma de patruzeci si cinci milioane dolari S.U.A. (45 milioane USD).
    Sectiunea 2.02
    Alti termeni financiari ai Imprumutului
    (a) Suma minima a unei trageri (in concordanta cu Sectiunea 3.01 (b) a Termenilor si Conditiilor Standard) va fi de cincizeci si sapte mii dolari S.U.A. (57.000 USD);
    (b) Suma minima posibil a fi rambursata in avans (in conformitate cu Sectiunea 3.07 (d) a Termenilor si Conditiilor Standard) va fi de un milion de dolari S.U.A. (1 milion USD);
    (c) Suma minima posibil a fi anulata (in concordanta cu Sectiunea 3.08 (a) a Termenilor si Conditiilor Standard) va fi de un milion de dolari S.U.A. (1 milion USD);
    (d) Datele pentru plata dobanzii precum si datele de rambursare a ratelor imprumutului vor fi 20 mai si 20 noiembrie ale fiecarui an. Imprumutatul va rambursa imprumutul in conformitate cu planul de amortizare urmator:

    -------------------------------------------------
    Data scadentei platii           Suma scadenta
                                  (in milioane USD)
    -------------------------------------------------
    20 mai 2002                        2,25
    20 noiembrie 2002                  2,25
    20 mai 2003                        2,25
    20 noiembrie 2003                  2,25
    20 mai 2004                        2,25
    20 noiembrie 2004                  2,25
    20 mai 2005                        2,25
    20 noiembrie 2005                  2,25
    20 mai 2006                        2,25
    20 noiembrie 2006                  2,25
    20 mai 2007                        2,25
    20 noiembrie 2007                  2,25
    20 mai 2008                        2,25
    20 noiembrie 2008                  2,25
    20 mai 2009                        2,25
    20 noiembrie 2009                  2,25
    20 mai 2010                        2,25
    20 noiembrie 2010                  2,25
    20 mai 2011                        2,25
    20 noiembrie 2011                  2,25
    ------------------------------------------------
    TOTAL:                            45,00
    ------------------------------------------------
    (e) Ultima data de tragere (in conformitate cu Sectiunea 3.01 (a) a Termenilor si Conditiilor Standard) va fi 30 aprilie 2002;
    (f) Comisionul de angajament (in conformitate cu Sectiunea 3.05 (a) a Termenilor si Conditiilor Standard) va fi de una jumatate de procent (0,5%) pe an;
    (g) Imprumutul este supus unei rate variabile a dobanzii. In scopul Sectiunii 3.04 (b) a Termenilor si Conditiilor Standard, rata relevanta a dobanzii pietei va fi rata oferita ce va fi afisata la pagina 3750 Telerate la ora 11.00 a.m. ora Londrei, la data relevanta de determinare a dobanzii pentru o luna, doua luni, trei luni, patru luni, cinci luni sau sase luni, oricare perioada este mai apropiata de durata perioadei relevante de dobanda (sau daca doua perioade sunt egal apropiate de durata perioadei relevante de dobanda, media celor doua perioade).
    Sectiunea 2.03
    Trageri
    (a) Suma disponibila poate fi trasa periodic in conformitate cu prevederile anexei nr. 2 a Acordului de imprumut pentru cheltuielile efectuate (sau, daca Banca este de acord pentru cele ce urmeaza a fi efectuate) in legatura cu costul rezonabil al bunurilor si lucrarilor necesare Proiectului si care vor fi finantate din sumele imprumutului;
    (b) Imprumutatul a optat pentru a nu plati comisionul initial din suma disponibila si in schimb va plati comisionul initial din bugetul Imprumutatului;
    (c) Imprumutatul, in cazul in care va dori sa efectueze trageri pentru scopurile Proiectului, va deschide un cont de depozit intr-o banca comerciala, agreata de Banca, denominat in dolari S.U.A., in termeni si conditii satisfacatoare Bancii, inclusiv asigurand o protectie adecvata impotriva compensarii, confiscarii sau sechestrului.
    Sectiunea 2.04
    Reprezentantul autorizat in scopul tragerilor
    Ministerul Finantelor al Imprumutatului este desemnat ca reprezentant autorizat al Imprumutatului in scopul de a declansa orice actiune necesara sau permisa a fi luata conform prevederilor Sectiunii 2.03 (a) a Acordului de imprumut si Sectiunilor 3.01 si 3.02 a Termenilor si Conditiilor Standard. Urmare a acestei autorizari, Imprumutatul, prin aceasta, desemneaza pe reprezentantii autorizati ai Entitatilor Proiectului in scopul de a declansa orice actiune necesara sau permisa a fi luata conform prevederilor Sectiunii 2.03 (a) a Acordului de imprumut si Sectiunii 3.01 si 3.02 a Termenilor si Conditiilor Standard.
    Art. 3
    EXECUTIA PROIECTULUI - ASPECTE FINANCIARE SI OPERATIONALE
    Sectiunea 3.01
    Alte conditionalitati afirmative ale Proiectului
    In plus fata de prevederile generale descrise in articolele IV si V ale Termenilor si Conditiilor Standard, Imprumutatul, daca Banca nu va conveni altfel, va lua urmatoarele masuri:
    (a) va subimprumuta sumele imprumutului catre Entitatile Proiectului prin acorduri de imprumut subsidiare in termeni si conditii ce vor fi fost aprobate de catre Banca si care vor include printre altele urmatoarele: rata dobanzii, care va fi unu la suta peste rata variabila a dobanzii, iar comisionul initial, comisionul de angajament si orice alte costuri vor fi la fel cu cele platite de Imprumutat Bancii si maturitatea, valuta, perioada de gratie, ipotecile si alti termeni cheie vor fi echivalenti termenilor si conditiilor acestui acord. Acordul de imprumut subsidiar va prevedea, de asemenea, ca fiecare Municipalitate sa creeze un Fond de garantie;
    (b) isi va exercita drepturile derivate din Acordul de imprumut subsidiar in asa fel incat sa apere interesele Imprumutatului si ale Bancii, sa respecte prevederile acestui Acord de imprumut si sa indeplineasca obiectivele Imprumutului si finalizarea Proiectului; in afara de situatia in care Banca va stabili altfel, Imprumutatul nu va angaja, amenda, abroga sau incalca nici unul dintre acordurile de imprumut subsidiare si nici vreuna din prevederile acestora;
    (c) va determina fiecare Entitate a Proiectului si o va ajuta sa-si indeplineasca toate obligatiile in conformitate cu prevederile acordului de Proiect, incluzand, dar fara a se limita la, obligatiile Entitatilor Proiectului referitoare la:
    (i) achizitionarea bunurilor, lucrarilor si serviciilor pentru Proiect si executia Partilor A si B ale Proiectului de catre Entitatile Proiectului si UIP respective, la care se face referire in Sectiunea 2.03 a acordurilor de Proiect;
    (ii) chestiuni legate de protectia mediului, la care se face referire in Sectiunea 2.05 a acordurilor de Proiect;
    (iii) angajarea si folosirea consultantilor pentru a sprijini realizarea Proiectului, la care se face referire in Sectiunea 2.06 a acordurilor de Proiect;
    (iv) realizarea fiecarui studiu de proiect prevazut in partile B si C ale Proiectului si implementarea la timp a fiecarui studiu prevazut in partea B, de o maniera satisfacatoare Bancii, asa cum se face referire in Sectiunea 2.07 a acordurilor de Proiect;
    (v) pregatirea si inaintarea rapoartelor asupra unor chestiuni privitoare la Proiect si la operatiunile Imprumutatului, asa cum se face referire in Sectiunea 2.08 a acordurilor de Proiect;
    (vi) mentinerea procedurilor, inregistrarilor si evidentelor contabile, pregatirea declaratiilor financiare, auditarea lor si trimiterea lor asa cum au fost auditate la Banca precum si furnizarea catre Banca a oricaror alte informatii relevante legate de Proiect sau de operatiunile Entitatilor Proiectului, asa cum se face referire in Sectiunea 3.01 a acordurilor de Proiect; si
    (vii) indeplinirea tuturor conditionalitatilor legate de aspectele operationale si financiare ale Proiectului, Entitatilor Proiectului si Municipalitatilor asa cum se face referire in Sectiunile 3.02, 3.03, 3.04, 3.05 si 3.06 ale acordurilor de Proiect;
    (d) va lua sau va determina sa fie luate toate masurile suplimentare necesare pentru furnizarea de fonduri adecvate in vederea finalizarii tuturor lucrarilor si serviciilor Proiectului, fara insa a se limita numai la acestea; Imprumutatul, printre altele, va aproba si va pune la dispozitia Entitatilor Proiectului, cand si dupa cum va fi nevoie:
    I. Fondurile centrale;
    II. serviciile de consultanta sau toate fondurile necesare finantarii serviciilor de consultanta daca granturile luate in considerare in Planul de Finantare nu vor fi fost puse la dispozitie indiferent de motiv; si
    III. toate celelalte fonduri necesare inlocuirii oricaror fonduri locale prevazute in planul de finantare in caz ca asemenea fonduri nu pot fi puse la dispozitie din resursele Municipalitatilor; cu conditia ca, oricum, Imprumutatul, numai daca nu va fi cazut altfel de acord cu Banca, sa nu faca nicicand nici un fel de tragere in conformitate cu Acordul de imprumut subsidiar, din Fondurile centrale, in favoarea vreunei Entitati a Proiectului sau Municipalitati care a incalcat oricare dintre prevederile Acordului de imprumut subsidiar sau ale Acordului de Proiect la care asemenea Entitate a Proiectului este parte;
    (e) va realiza, prin intermediul Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, UCP, in coordonare cu UIP-urile, Proiectul, asa cum este descris in Anexa nr. I, incluzand, in mod special, urmatoarele:
    (i) va realiza cu regularitate un control calitativ asupra constructiei fizice propriu-zise si asupra realizarii Proiectului de o maniera satisfacatoare pentru Banca;
    (ii) va aproba deciziile privind achizitiile legate de Proiect, de o maniera adecvata, in conformitate cu Sectiunea 3.03 de mai jos;
    (iii) va duce la indeplinire Studiul tarifelor pentru termoficare prevazut in Anexa nr. 1;
    (f) va determina fiecare entitate a Proiectului sa deschida si sa mentina un Cont de proiect al Entitatii Proiectului pentru tragerile in cadrul imprumutului primit de la Banca, fiecare asemenea Cont de proiect al Entitatii Proiectului urmand a fi deschis intr-o banca comerciala agreata de Banca, intr-o forma si substanta acceptabile Bancii.
    Sectiunea 3.02
    UCP
    (a) In vederea coordonarii cu Entitatile Proiectului si cu respectivele UIP, a monitorizarii si evaluarii realizarii Proiectului si in special, a sprijinirii achizitionarii, intr-o maniera adecvata, a bunurilor, serviciilor si lucrarilor, precum si a crearii, operarii si mentinerii tuturor conturilor si evidentelor necesare asigurarii unei realizari adecvate a Proiectului, Imprumutatul va crea, in afara cazului in care se va hotari altfel de comun acord cu Banca, o Unitate de Coordonare a Proiectului, in cadrul Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, pe care, de-a lungul intregii perioade de executie a Proiectului, o va mentine operationala si o va inzestra cu facilitati adecvate si personal calificat corespunzator, inclusiv experti straini, intr-o maniera acceptabila Bancii;
    (b) UCP va realiza Studiul asupra tarifelor pentru energia termica (asa cum este definit in Anexa nr. 1) pe baza unor termeni de referinta acceptabili Bancii. Imprumutatul se angajeaza sa implementeze concluziile unui asemenea studiu, la timp, dar in orice caz nu mai tarziu de noua luni de la data inmanarii raportului final al studiului catre UCP, si prin masuri acceptabile Bancii.
    Sectiunea 3.03
    Achizitii
    (a) In scopurile Sectiunii 4.03 din Termenii si Conditiile Standard, procurarea bunurilor si lucrarilor achizitionate sau determinate a fi achizitionate de catre Imprumutat pentru Partea A a Proiectului si finantate din fonduri puse la dispozitie de catre Banca, se va face in conformitate cu procedurile stabilite in Regulile de achizitie ale Bancii si Anexa nr. 4 a acestui Acord;
    (b) Designul si contractele de supervizare, lucrarile (altele decat cele la care se face referire in Subsectiunea (a) a acestei Sectiuni) si serviciile vor fi finantate de catre Entitatile Proiectului, Municipalitati, Imprumutat si/sau orice alta entitate furnizoare de bunuri [altele decat cele la care se face referire in Subsectiunea 3.03 (a)], contractele, lucrarile sau serviciile pe baza de finantare nerambursabila (granturi) si ca atare nu sunt supuse Regulilor de achizitie ale Bancii, cu conditia ca, oricum, termenii de referinta corespunzatori, calificarile si programul de lucru al expertilor selectati pentru aceste sarcini, sau documentele de licitatie ori bunurile [altele decat cele la care se face referire in Sectiunea 3.03.(a)], dupa caz, sa fi fost acceptabile Bancii;
    (c) Achizitionarea de bunuri si lucrari finantate din granturi, in plus fata de Planul de Finantare prevazut in acest Acord, va determina cresterea valorii programului de investitii, in conformitate cu legislatia romaneasca.
    Sectiunea 3.04
    Consultanti
    (a) In vederea sprijinirii realizarii Proiectului, Imprumutatul, daca nu se stabileste altfel cu Banca, va angaja sau va determina angajarea, dupa nevoi, si va folosi consultanti (inclusiv, dar nelimitandu-se la experti internationali) a caror calificare, experienta, termeni de referinta precum si orice amendamente la acestea vor fi acceptabile Bancii.
    Sectiunea 3.05
    Conditionalitati Financiare
    Imprumutatul va respecta si implementa la timp in forma si substanta acceptabile Bancii, urmatoarele:
    (a) Imprumutatul va aproba cu promptitudine de fiecare data cand Entitatile Proiectului propun, in conformitate cu Acordul de Proiect si in orice caz nu mai tarziu de 1 iulie a fiecarui an fiscal, intre AF 1997 - 2011, sau de fiecare data cand va solicita Banca, ajustarea tarifelor pentru energia termica pentru consumatorii casnici si agentii economici. Tarifele pentru energia termica acceptabile pentru Banca vor fi la un nivel care va permite fiecarei Entitati a Proiectului sa obtina si sa mentina incepand cu AF 2002, pe toata durata imprumutului, o rata a fluxului de lichiditati mai mare de 1,5 iar tariful mediu de caldura nominal va respecta incepand cu AF 1997 cel putin nivelurile stabilite in Anexa nr. 3 a fiecarui Acord de Proiect, in afara de cazul in care Banca hotaraste altfel;
    (b) Imprumutatul, in cooperare cu Entitatile Proiectului va stabili un plan si va lua masurile necesare (ambele acceptabile Bancii) pentru implementarea adecvata si la timp a unui astfel de plan, intre AF 1998-2011, pentru a determina incasarea de catre Entitatile Proiectului a facturilor scadente si a celor restante de la consumatorii casnici si agentii economici, intr-o masura mai mare decat procentele minime, stabilite mai jos:
    Perioada    % din facturile incasate din total venituri,
                incluzand, dar nelimitandu-se la, toate
                subventiile directe si indirecte si orice
                articole exceptionale, daca e cazul
    AF 1998          80%
    AF 1999          85%
    AF 2000          90%
    AF 2001-2011     95%
    (c) Imprumutatul va respecta si implementa, sau va determina sa fie implementate, masuri adecvate si la timp, acceptabile Bancii, in vederea reducerii pana la sfarsitul anului 2001 si mentinerii de atunci incolo a volumului facturilor de incasat de catre fiecare Entitate a Proiectului la un nivel mai mic sau egal cu 2 luni de venituri;
    (d) Imprumutatul accepta ca, nu mai tarziu de un an de la semnarea acestui Acord, sa respecte si sa implementeze, sau sa determine a fi implementat un plan, acceptabil Bancii, in vederea reducerii treptate intre AF 1998 - 2001 a nivelului subventiilor sau al sumelor echivalente primite de fiecare Entitate a Proiectului (direct sau indirect, de la, printre altele, Imprumutat sau Municipalitati) de la nivelul prezent la un nivel acceptabil Bancii;
    (e) Imprumutatul accepta sa respecte si sa implementeze, sau sa determine sa fie implementate, masuri adecvate si la timp, acceptabile Bancii, in vederea cresterii ratei marjei operationale a Entitatilor Proiectului la 30% pentru AF 2001 si de a o mentine peste 30% intre AF 2002 - 2011;
    (f) Imprumutatul accepta sa respecte si daca este cazul sa determine Entitatile Proiectului sa implementeze pe perioada maturitatii imprumutului, o politica prudenta a dividendelor (sau orice alte politici echivalente) a Entitatilor Proiectului, acceptabile Bancii si in conformitate cu cerintele de mai sus;
    (g) Imprumutatul accepta sa respecte si sa implementeze masuri adecvate si la timp, acceptabile Bancii, care sa permita fiecarei Entitati a Proiectului sa genereze anual o rata a fluxului de lichiditati de 1,5 pentru fiecare AF in perioada 2002 - 2011;
    (h) Imprumutatul, atata vreme cat vor exista sume nerambursate in cadrul acestui Acord, va depune toate eforturile, de o maniera acceptabila Bancii, pentru ca Entitatile Proiectului sa primeasca, sa mentina, sau sa incheie acorduri privind furnizarea de gaze naturale, combustibili, agent termic, electricitate, apa si servicii de epurare a apei, directe, si in termeni si conditii nu mai putin favorabile decat termenii si conditiile cele mai favorabile ce sunt acordate altor regii de termoficare si municipale din Romania.
    Sectiunea 3.06
    Realizarea cadrului de reglementare a sectorului de termoficare
    Imprumutatul va respecta si implementa la timp, dar nu mai tarziu de noua luni de la transmiterea raportului final al Studiului asupra tarifelor pentru energia termica catre UCP, cerintele legale si institutionale adecvate, acceptabile Bancii, care sa permita Entitatilor Proiectului sa obtina statutul de creditor preferential din partea agentilor economici, sa solicite plati in avans (cum ar fi de exemplu taxele de conectare a tuturor tipurilor de consumatori) si sa solicite consumatorilor restantieri, penalizari si despagubiri mai mari decat rata dobanzii sau rata inflatiei, aceea dintre ele care este mai mare, precum si sa deconecteze consumatorii care nu platesc.
    Sectiunea 3.07
    Frecventa raportarii si cerintele prezentarilor
    (a) Rapoartele periodice asupra Proiectului, la care se face referire in Sectiunea 4.04 (a) (iv) din Termenii si Conditiile Standard, vor fi inaintate in termen de 60 de zile de la sfarsitul fiecarui trimestru ce face obiectul raportarii, de catre imprumutat, sub forma unui RP trimestrial, la 1 iunie, 1 septembrie, 1 decembrie si 1 martie ale fiecarui an, in forma si continutul acceptabile Bancii;
    (b) in plus fata de rapoartele periodice asupra Proiectului la care se face referire in Sectiunea 4.04 (a) (iv) din Termenii si Conditiile Standard si fata de subparagraful (a), UCP in numele Imprumutatului, va inainta Bancii in termen de 60 de zile de la sfarsitul fiecarui AF, intre AF 1997-2011, un raport anual in forma si continut acceptabile Bancii, asupra evolutiei inregistrate in cadrul reformei sectorului romanesc de termoficare in concordanta cu principiile economiei de piata.
    Art. 4
    SUSPENDAREA
    Sectiunea 4.01
    Suspendarea
    Urmatoarele prevederi sunt specificate ca evenimente aditionale pentru suspendarea dreptului Imprumutatului de a face trageri din imprumut, in scopul Sectiunii 7.01 (a)(xiii) din Termenii si Conditiile Standard:
    (a) fie
    (i) cadrul legislativ si de reglementare aplicabil sectorului de termoficare in teritoriul statului membru va fi fost modificat, amendat, suspendat, abrogat, anulat sau incalcat (in fiecare caz in mod diferit fata de prevederile acestui Acord, ale Acordului de imprumut subsidiar sau ale oricaruia dintre Acordurile de Proiect si a oricarei anexe a acestora); sau
    (ii) statutele vor fi fost amendate, suspendate, abrogate, anulate sau incalcate in asa fel incat sa afecteze material si ireversibil operatiunile, sau posibilitatea de a realiza Proiectul sau de a indeplini vreuna din obligatiile decurgand din Acordul de Proiect; sau
    (iii) controlul oricarei Entitati a Proiectului va fi fost transferat unor parti, altele decat Municipalitatile respective, si altfel decat in proprietatea privata, asa cum se prevede in acest Acord sau in oricare Acord de Proiect si oricare anexa a acestora sau altfel decat asa cum a acceptat in prealabil Banca;
    (b) oricare dintre Entitatile Proiectului sau Municipalitati nu va fi reusit sa-si indeplineasca vreuna din obligatiile prevazute in Acordul de imprumut subsidiar sau respectiv Acordul de Proiect; si
    (c) dreptul Imprumutatului (i) de a folosi sume din cadrul oricaror acorduri de finantare nerambursabila in scopul furnizarii de fonduri pentru Servicii de Consultanta, sau (ii) de a primi Servicii de Consultanta, va fi fost suspendat, anulat sau terminat in intregime sau in parte ca urmare a termenilor acestor aranjamente; cu conditia ca, oricum, prevederile acestui paragraf sa nu se aplice, daca Imprumutatul reuseste sa convinga Banca ca fonduri adecvate pentru Proiect ii sunt puse la dispozitie din alte surse, in termeni si conditii corespunzatoare cu obligatiile Imprumutatului derivate din Acordul de imprumut.
    Art. 5
    EFECTIVITATE
    Sectiunea 5.01
    Conditii de intrare in efectivitate
    Urmatoarele prevederi sunt specificate drept conditii aditionale pentru intrarea in efectivitate a Acordului de imprumut in conformitate cu Sectiunea 9.02 (c) din Termenii si Conditiile Standard:
    (a) Acceptarea masurilor necesare a fi luate pentru AF 1997 asa cum se prevede in Sectiunea 3.05 (a) a acestui Acord, incluzand dar nelimitandu-se la cresterea de tarife pentru AF 1997 si masurile de asigurare a incasarii facturilor, asa cum se prevede in Sectiunea 3.05 (b);
    (b) Demararea unui Studiu asupra tarifelor pentru energia termica si a unui Studiu asupra sistemului de management financiar, asa cum se prevede in Partea B a Proiectului, pe baza unor termeni de referinta acceptabili Bancii;
    (c) Confirmarea includerii in bugetul de stat al Imprumutatului a Fondurilor Centrale pentru AF 1997;
    (d) Crearea UCP, numirea directorului si a personalului local al acesteia, precum si stabilirea echipei de experti internationali si alti consultanti si semnarea contractului cu acestia, asa cum se prevede in partile B si C si in Anexa 4 punctul F a acestui Acord;
    (e) Acordul de imprumut subsidiar cu fiecare dintre Entitatile Proiectului si Municipalitatea respectiva, in forma si continutul acceptabile Bancii, sa fi fost realizat si transmis in numele Imprumutatului si al Entitatii Proiectului si al Municipalitatii si obliga legal ambele parti avand titlu executoriu in conformitate cu termenii sai, cu o singura conditie si anume intrarea in efectivitate a Acordului de imprumut;
    (f) Acordul de Proiect dintre Banca si fiecare din Entitatile Proiectului si Municipalitati, in forma si continutul acceptabile Bancii, sa fi fost realizat si transmis in numele Bancii si al Entitatii Proiectului si obliga legal ambele parti avand titlu executoriu in conformitate cu termenii sai, cu o singura conditie si anume intrarea in efectivitate a Acordului de imprumut;
    (g) Fiecare Entitate a Proiectului va fi creat, in conformitate cu Sectiunea 2.04 a respectivului Acord de Proiect si Sectiunea relevanta a Acordului de imprumut subsidiar, UIP si primeste servicii de consultanta asa cum se prevede in Partea C a Proiectului, din acest Acord.
    Sectiunea 5.02
    Avizul juridic
    (a) In scopul Sectiunii 9.03(a) din Termenii si Conditiile Standard avizul sau avizele juridice vor fi emise in numele Imprumutatului de catre ministrul justitiei al Imprumutatului iar urmatoarele prevederi sunt specificate a fi aspecte suplimentare ce trebuie incluse in avizul sau avizele juridice ce urmeaza a fi prezentate Bancii:
    (i) Ca Acordurile de imprumut subsidiare au fost complet autorizate sau ratificate de Imprumutat, si transmise in numele acestuia si obliga legal Imprumutatul avand titlu executoriu in conformitate cu termenii lor, cu o singura conditie si anume intrarea in efectivitate a Acordului de imprumut;
    (b) In scopul Sectiunii 9.03(c) din Termenii si Conditiile Standard, avizul sau avizele juridice vor fi date in numele Entitatilor Proiectului si al Municipalitatilor, de catre consilierii juridici proprii iar urmatoarele prevederi sunt specificate a fi aspecte suplimentare ce trebuie incluse in avizul sau avizele juridice ce urmeaza a fi prezentate Bancii:
    (i) Ca Acordul de imprumut Subsidiar a fost pe deplin autorizat sau ratificat de catre Entitatea Proiectului si Municipalitatea respectiva si transmis in numele acestora si le obliga juridic pe acestea avand titlu executoriu in conformitate cu termenii sai, cu o singura conditie si anume intrarea in efectivitate a Acordului de imprumut;
    (ii) Ca Acordul de Proiect a fost pe deplin autorizat sau ratificat de catre Entitatea Proiectului si Municipalitate si transmis in numele acestora si le obliga juridic pe acestea avand titlu executoriu in conformitate cu termenii sai, cu o singura conditie si anume intrarea in efectivitate a Acordului de imprumut.
    Sectiunea 5.03
    Incetarea datorata neindeplinirii conditiilor de intrare in efectivitate
    O data situata la 90 de zile dupa data acestui Acord de imprumut este specificata ca data limita pentru intrarea in efectivitate a Acordului de imprumut, in spiritul Sectiunii 9.04 a Termenilor si Conditiilor Standard.
    Art. 6
    DIVERSE
    Sectiunea 6.01
    Notificari
    In scopul Sectiunii 10.01 din Termenii si Conditiile Standard, urmatoarele adrese sunt specificate:

    Pentru Imprumutat:
         Ministerul Finantelor
         Str. Apolodor, nr. 17, Sector 5, Bucuresti, Romania
         Telefon: 401 410 3400
         Telefax: 401 312 6792
         Telex:         112-39

    Pentru Banca:
         Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare
         in atentia: Unitatii de Administrare a Operatiilor
         One Exchange Square, Londra EC2A 2EH, Anglia
         Telefon: (44-71) 338-6000
         Fax: (44-71)     338-6100
         Telex:           881-2161

    Sectiunea 6.02
    Comisioane si costuri
    Imprumutatul va suporta orice comisioane si costuri profesionale, bancare, de transfer sau schimb valutar legate de pregatirea, validarea si inregistrarea acestui Acord si a oricarui document legat de acesta.
    Pentru certificarea celor de mai sus, partile la prezentul Acord, actionand prin reprezentantii lor pe deplin autorizati, au determinat semnarea acestui Acord de imprumut in patru copii si emiterea sa la Londra, Anglia in ziua si anul mentionate la inceput.

                       ROMANIA
                      De catre
                 IONUT MIRCEA COSTEA,
                   secretar de stat
                Ministerul Finantelor

                   BANCA EUROPEANA
         PENTRU RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE
                      De catre
                JAQUES DE LAROSIERE
                     PRESEDINTE

    ANEXA 1

               DESCRIEREA PROIECTULUI

    1. Scopul acestui Proiect este de a sprijini:
    (a) reducerea semnificativa a pierderilor de energie termica in retelele de termoficare si cresterea pe ansamblu a eficientei energetice a sistemului, prin:
    (A) reabilitarea retelelor de distributie;
    (B) reabilitarea unitatilor de producere si distribuire a agentului termic;
    (C) contorizarea, monitorizarea si modernizarea unitatilor;
    (b) realizarea unui cadru de reglementare orientat spre economia de piata in sectorul de termoficare;
    (c) imbunatatirea mediului inconjurator si imbunatatirea conditiilor de viata ale locuitorilor din cinci orase din Romania.
    2. Proiectul consta din urmatoarele Parti care pot fi modificate, dupa cum Banca, Imprumutatul si Entitatile Proiectului vor hotari periodic, de comun acord.

    PARTEA A:
    Programul de Investitii
    A-1: Cazane si Schimbatoare de Caldura: Modernizarea centralelor si punctelor termice existente ale Entitatilor Proiectului prin procurarea si instalarea de cazane, schimbatoare de caldura, pompe, echipamente de tratare a apei si echipamente de automatizare.
    A-2: Conducte Preizolate: Procurarea si instalarea conductelor preizolate pentru retelele de distributie a agentului termic, ale Entitatilor Proiectului.
    A-3: Echipamente de Contorizare si Control: Procurarea si instalarea echipamentelor de contorizare si control (contoare la sursa si la consumatori, armaturi si filtre) pentru Entitatile Proiectului.

    PARTEA B:
    Programul de Restructurare Institutionala
    Acest program include doua studii de cooperare tehnica. Aceste programe de cooperare tehnica vor fi realizate pe baza unor termeni de referinta acceptabili Bancii.
    B-1: Studiul asupra sistemului de management financiar. Scopul acestui program este de a intari eficienta operationala a Entitatilor Proiectului, prin imbunatatirea metodologiei de alocare a resurselor, de gestionare a capitalului propriu, de monitorizare a stocurilor si creantelor si de incasare a facturilor.
    B-2: Studiul asupra tarifelor pentru energia termica. Scopul acestui program este de a:
    (a) sprijini introducerea unei structuri a tarifului pentru energia termica bazata pe costuri marginale pe termen lung, a unei metodologii de stabilire a tarifului pentru energia termica si a unei metodologii de incasare a facturilor;
    (b) identifica schimbarile institutionale necesare pentru transformarea in societati comerciale si in final privatizarea regiilor de termoficare. Desi urmareste definirea unei strategii exhaustive referitoare la restructurarea institutionala a sectorului de termoficare, rezultatul anticipat al acestui studiu va avea un impact direct asupra structurii organizatorice a Entitatilor Proiectului.

    PARTEA C:
    Servicii privind achizitiile, engineeringul, designul si managementul
    Acest program de cooperare tehnica va fi realizat pe baza unor termeni de referinta acceptabili pentru Banca.
    Obiectivele acestui program sunt de a:
    (a) furniza servicii de consultanta independente referitoare la achizitii, contractare, engineering, design, constructie, implementarea proiectului si managementul proiectului in vederea realizarii la timp si cu costuri minime a Proiectului;
    (b) sprijini Entitatile Proiectului si Imprumutatul in gestionarea intregului proces de achizitie si contractare, intr-o maniera acceptabila Bancii, inclusiv pregatirea documentelor pentru licitatii, evaluarea ofertelor si pregatirea contractelor;
    (c) introduce si raspandi practicile de achizitie si contractare ale Bancii, procedurile de implementare si management ale Proiectului in activitatile operationale ale Entitatilor Proiectului.

    ANEXA ANEXEI Nr. 1

                PLANUL DE FINANTARE
    Planul de finantare a Proiectului este rezumat mai jos:
------------------------------------------------------------------------
                    Costuri externe   Fonduri Locale    Costuri totale
                   (in milioane USD)    si Centrale    (in milioane USD)
                                     (in milioane USD)
------------------------------------------------------------------------
Imprumut BERD           45,00             0,00             45,00
Finantare
nerambursabila
acordata de BERD         0,488            0,00              0,488
Fonduri locale
si centrale              0,00            33,698            33,698
Finantare
nerambursabila
acordata de terti        5,450            0,00              5,450
------------------------------------------------------------------------- Costuri totale:         50,938           33,698            84,636
-------------------------------------------------------------------------

    ANEXA 2

                   CATEGORII SI TRAGERI

    1. Tragerile din imprumut vor finanta pana la 100% din valoarea contractelor pentru bunuri si lucrari exclusiv orice impozite si taxe vamale.
    2. Tragerile din imprumut se vor face numai pe baza unei documentatii relevante acceptabila Bancii si in conformitate cu procedurile Bancii si dupa ce:
    (a) engineering design-uri detaliate, necesare implementarii fizice a componentelor Proiectului, asa cum este prevazut in Anexa nr. 1 vor fi fost terminate, iar contractele de constructie, furnizare si service, in forma si continut acceptabile Bancii vor fi intrat in vigoare si in deplina efectivitate;
    (b) pregatirea documentatiei pentru licitatii, iar apoi licitatiile si contractarea vor fi fost satisfacatoare pentru Banca;
    (c) Bancii ii vor fi fost furnizate dovezi ca toate licentele, aprobarile sau consimtamintele considerate de Banca a fi necesare pentru realizarea Proiectului au fost obtinute de catre Entitatile Proiectului.
    3. Nu se vor efectua trageri:
    (a) pentru a acoperi cheltuieli anterioare datei de semnare a Acordului de imprumut;
    (b) pentru cheltuieli facute fara dovada ca Fondurile Centrale si Fondurile Locale necesare conform Sectiunii 3.01 (d) au fost alocate;
    (c) fara ca UCP si fiecare UIP sa fi fost organizate si incadrate cu personal intr-o maniera acceptabila Bancii si fara ca directorul UCP sa fi fost numit.
    4. Tabelul anexat stabileste categoriile de articole ce urmeaza a fi finantate din sumele imprumutului, alocarea sumelor din imprumut pe fiecare categorie si procentul de cheltuieli pentru articolele ce se finanteaza in cadrul fiecarei categorii.

    ANEXA ANEXEI Nr. 2
----------------------------------------------------------------------
           Partea din imprumut   % din cheltuieli ce urmeaza a fi
Categoria  alocata in valuta     finantate (exclusiv orice impozite
           Imprumutatului        si taxe vamale)
           (in milioane USD)
-----------------------------------------------------------------------
Bunuri si lucrari pentru Partea:
(1) A-1
Ploiesti      2,455              100% din valoarea contractului pentru
                                 contracte supuse licitatiei
                                 internationale
Fagaras       2,151              100% din valoarea contractului pentru
                                 contracte supuse licitatiei
                                 internationale
Oltenita      0,942              100% din valoarea contractului pentru
                                 contracte supuse licitatiei
                                 internationale
Buzau         2,754              100% din valoarea contractului pentru
                                 contracte supuse licitatiei
                                 internationale
Pascani       1,067              100% din valoarea contractului pentru
                                 contracte supuse licitatiei
                                 internationale
A-2
Ploiesti     11,893              100% din valoarea contractului pentru
                                 contracte supuse licitatiei
                                 internationale
Fagaras       2,470              100% din valoarea contractului pentru
                                 contracte supuse licitatiei
                                 internationale
Oltenita      1,244              100% din valoarea contractului pentru
                                 contracte supuse licitatiei
                                 internationale
Buzau        11,610              100% din valoarea contractului pentru
                                 contracte supuse licitatiei
                                 internationale
Pascani       3,231              100% din valoarea contractului pentru
                                 contracte supuse licitatiei
                                 internationale
A-3
Ploiesti      0,652              100% din valoarea contractului pentru
                                 contracte supuse licitatiei
                                 internationale
Fagaras       0,609              100% din valoarea contractului pentru
                                 contracte supuse licitatiei
                                 internationale
Oltenita      0,310              100% din valoarea contractului pentru
                                 contracte supuse licitatiei
                                 internationale
Buzau         0,992              100% din valoarea contractului pentru
                                 contracte supuse licitatiei
                                 internationale
Pascani       0,220              100% din valoarea contractului pentru
                                 contracte supuse licitatiei
                                 internationale
Nealocate     2,400              100% din valoarea contractului
-------------------------------------------------------------------------
 TOTAL:      45,0
-------------------------------------------------------------------------

    ANEXA 3

              RAPORTUL ASUPRA EVOLUTIEI PROIECTULUI

    A. Raportul asupra evolutiei Proiectului va include toate informatiile solicitate de Banca, incluzand, dar nelimitandu-se la:
    1. evolutia fizica inregistrata in implementarea Proiectului pana la data raportului si pe parcursul perioadei de raportare (inclusiv programul de lucru, cuprinzand activitatile de masurare, designul detaliat, pregatirea documentelor de licitatie, activitatile generale privind achizitiile si protectia mediului, lucrarile civile, furnizarea de bunuri si tragerile efectuate in cursul precedentelor 3 luni);
    2. programul de lucru curent realizat si motivele devierii de la programul de implementare al Proiectului, atasat ca Anexa nr. 1 a fiecarui Acord de Proiect;
    3. programul de lucru curent si cel propus/revizuit pentru urmatoarele 3 luni si schimbarile anticipate cu privire la datele de finalizare ale Proiectului sau la termenele limita ale Proiectului;
    4. fluxul de lichiditati al fiecarei Entitati a Proiectului pentru cele 3 luni la care se refera RP;
    5. schimbarile principale si semnificative intervenite in ce priveste personalul Entitatilor Proiectului, al UIP-urilor, al UCP precum si in ce priveste consultantii internationali si principalii contractori;
    6. informatii referitoare la dificultatile intampinate sau anticipate si efectul acestora asupra realizarii Proiectului si masurile luate sau planuite a se lua pentru surmontarea acestor dificultati; probleme ce pot afecta costurile Proiectului, crea intarzieri sau orice alt tip de riscuri suplimentare (tehnice, comerciale, financiare, de achizitii, de resurse umane, de mediu etc);
    7. o scurta declaratie privind stadiul actiunilor intreprinse in legatura cu fiecare dintre conditionalitatile relevante ale Acordului de Imprumut, Acordului de Imprumut Subsidiar si Acordului de Proiect;
    8. orice activitati de dezvoltare si/sau industriale (sau orice asemenea actiuni ce urmeaza a fi realizate de Municipalitati), decizii legale si/sau institutionale in masura sa afecteze viabilitatea economica si financiara a Proiectului;
    9. declaratii financiare cu privire la depunerile si retragerile facute din Contul de proiect al Imprumutatului si din fiecare Cont de proiect al Entitatii Proiectului, atat de detaliat, pe cat o va cere Banca, dar in orice caz, declaratii financiare evidentiind detalii ale tragerilor din imprumut si in legatura cu orice sume din imprumut utilizate in alte scopuri decat finantarea imprumuturilor subsidiare; modul de folosire al sumelor din Acordurile de imprumut subsidiare;
    10. indicatorul de productivitate OME (pe baza anuala). In scopul acestei Anexe, OME este definit ca fiind rata marjei operationale a Entitatii Proiectului inmultita cu veniturile totale si impartita la numarul mediu de angajati din anul respectiv, exprimat in USD per numar de angajati;
    11. indicatorul de eficienta energetica HDE (pe baze anuale). In scopul acestei Anexe, HDE este definit ca fiind volumul anual mediu de caldura livrat de fiecare Entitate a Proiectului impartit la numarul mediu de angajati din anul respectiv, exprimat in Gcal per angajat;
    12. o descriere si explicare comprehensive a nivelului subventiilor directe si indirecte, si a sumelor echivalente acordate de catre Imprumutat si Municipalitati, Entitatilor Proiectului, precum si conformarea sau daca e cazul masurile luate pentru conformarea cu orice plan de reducere a subventiilor.
    B. Fiecare Entitate a Proiectului si UIP-ul sau vor raporta trimestrial la UCP, care va consolida rapoartele, iar Imprumutatul va inainta Bancii rapoartele trimestriale asupra evolutiei Proiectului.

    ANEXA 4

                          ACHIZITII

    (A) Achizitionarea tuturor bunurilor si lucrarilor finantate din imprumutul acordat de Banca se va efectua in conformitate cu Regulile de achizitie pentru Sectorul Public ale BERD, procedurile pentru licitatia deschisa fiind cele mentionate in Sectiunea 3 a Regulilor de achizitie BERD.
    Achizitiile se vor face in conformitate cu planul de implementare al Proiectului atasat ca Anexa nr. 1 a fiecarui Acord de Proiect, separat pentru fiecare Entitate a Proiectului (sau daca Banca accepta, pentru mai multe Entitati ale Proiectului luate impreuna).
    (B) Entitatile Proiectului si fiecare UIP vor raspunde pentru pregatirea documentelor de licitatie si pentru desfasurarea intregului proces de achizitii in conformitate cu Regulile de achizitie BERD. Entitatile Proiectului si fiecare UIP, vor lucra impreuna cu UCP, Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului si cu Ministerul Finantelor.
    (C) Toate contractele finantate de catre Banca vor fi conditionate de procedurile de examinare prealabila stabilite in Anexa la Regulile de achizitie BERD.
    (D) Toate contractele supuse licitatiei internationale vor fi supuse examinarii prealabile din partea Bancii.
    (E) Pentru componentele Proiectului finantate din Fondurile Centrale sau Locale, Imprumutatul va asigura, intr-o maniera acceptabila Bancii, ca bunurile, lucrarile si serviciile sa fie furnizate la preturi competitive, ca contractele sa fie corecte si sa acorde o protectie adecvata Proiectului si sa fie realizate intr-un timp rezonabil.
    (F) Expertii internationali, asa cum se solicita in Partea C a Proiectului:
    (a) vor fi acceptabili Entitatilor Proiectului si Bancii;
    (b) vor avea inclusi in contractele prin care vor fi angajati, indicatori si clauze de performanta semestriale, in forma si continutul acceptabile Bancii, permitand Bancii sa solicite entitatii finantatoare inlocuirea sau organizarea unei noi licitatii in cazul in care acesti experti nu indeplinesc indicatorii si clauzele respective.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 38/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 38 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 38/1997
Ordonanţa 21 2008
privind modificarea si completarea unor acte normative din domeniul datoriei publice externe pentru precizarea destinatiei sumelor incasate sau recuperate de la beneficiari in conturile aferente imprumuturilor
Hotărârea 1831 2004
pentru aprobarea amendamentelor convenite prin schimbul de scrisori semnate la Londra la 22 decembrie 2003 si la Bucuresti la 31 martie 2004, precum si prin schimbul de scrisori semnate la Londra la 10 iunie si 8 iulie si la 3 august 2004, intre Guvernul Romaniei si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului privind conservarea energiei termice, semnat la Londra la 13 aprilie 1997
Hotărârea 636 2003
pentru aprobarea unor amendamente la Acordul de imprumut (Proiectul de conservare a energiei termice) dintre Romania si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Londra la 13 aprilie 1997
Hotărârea 30 2003
pentru aprobarea unor amendamente la Acordul de imprumut (Proiectul de conservare a energiei termice) dintre Romania si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Londra la 13 aprilie 1997
Hotărârea 1283 2002
privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii "Dezvoltarea utilitatilor municipale - sisteme de incalzire in municipiul Ploiesti - etapa a III-a, judetul Prahova"
Legea 587 2001
pentru ratificarea Acordului de amendament dintre Romania si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Londra la 6 iulie 2001, la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea "Proiectului privind conservarea energiei termice", semnat la Londra la 13 aprilie 1997
Hotărârea 230 2000
privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii "Dezvoltarea utilitatilor municipale - sisteme de incalzire in municipiul Fagaras - etapa a II-a - CT.5, CT.6, CT.7, CT.8", judetul Brasov
Hotărârea 201 2000
privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii "Dezvoltarea utilitatilor municipale - sisteme de incalzire in municipiul Buzau, etapa a II-a - modernizare retele termice primare (agent apa fierbinte) din zona magistralei II de termoficare din municipiul Buzau", judetul Buzau
Legea 205 1997
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 38/1997 pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului privind conservarea energiei termice, semnat la Londra la 13 aprilie 1997
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu