ORDONANTA Nr. 34 din 14 iulie 2005
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 80/2000 privind
certificarea sau omologarea echipamentelor, pieselor de schimb si materialelor
de exploatare utilizate la vehicule rutiere, precum si conditiile de
comercializare si utilizare a acestora
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 662 din 26 iulie 2005
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1
pct. III.9 din Legea nr. 209/2005 privind abilitarea Guvernului de a emite
ordonante,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.
Art. 1
Ordonanta Guvernului nr. 80/2000 privind certificarea sau omologarea
echipamentelor, pieselor de schimb si materialelor de exploatare utilizate la
vehicule rutiere, precum si conditiile de comercializare si utilizare a
acestora, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 413 din 30
august 2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 671/2002, se
modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Titlul ordonantei va avea urmatorul cuprins:
"ORDONANTA
privind omologarea si certificarea produselor si materialelor de exploatare
utilizate la vehiculele rutiere, precum si conditiile de introducere pe piata a
acestora"
2. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 1
(1) Produsele si materialele de exploatare noi, destinate utilizarii la
vehicule rutiere, pot fi introduse pe piata numai daca respecta conditiile
prevazute de prezenta ordonanta.
(2) Produsele si materialele de exploatare noi din categoria celor care
privesc siguranta circulatiei, protectia mediului, eficienta energetica si
protectia impotriva furturilor vehiculelor rutiere pot fi introduse pe piata numai
daca sunt omologate sau certificate.
(3) Lista produselor si materialelor de exploatare care necesita omologare
sau certificare in vederea introducerii pe piata se stabileste prin ordin al
ministrului transporturilor, constructiilor si turismului.
(4) Omologarea produselor prevazute la alin. (2) se efectueaza de catre
Regia Autonoma <<Registrul Auto Roman>>, organism tehnic
specializat aflat sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Constructiilor
si Turismului, denumit in continuare R.A.R., pe baza rezultatelor incercarilor
efectuate de laboratoare recunoscute de catre R.A.R., in cazul omologarii
nationale, respectiv de laboratoare notificate, in cazul omologarii comunitare
(CE) de tip si al omologarii internationale (CEE-ONU) de tip.
(5) Certificarea produselor si materialelor de exploatare prevazute in
lista mentionata la alin. (3) se efectueaza de catre R.A.R. sau de catre alte
organisme de certificare a produselor, desemnate conform legislatiei in vigoare
de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, pe baza
rezultatelor incercarilor efectuate de laboratoare recunoscute de catre R.A.R.
sau de laboratoare acreditate.
(6) Se excepteaza de la prevederile alin. (4) si (5):
a) produsele omologate de autoritatile competente ale partilor contractante
in baza acordurilor de la Geneva;
b) produsele omologate de autoritatile competente ale statelor membre
conform directivelor/regulamentelor Uniunii Europene;
c) produsele de origine sau produsele de schimb de origine.
(7) De la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, obligativitatea
omologarii sau a certificarii in vederea introducerii pe piata a produselor
prevazute la alin. (2) si care sunt fabricate si comercializate legal in state
membre ale Uniunii Europene, altele decat Romania, se aplica numai pentru
produsele care fac parte dintr-un sistem sau echipament care este reglementat
printr-o directiva/printr-un regulament a/al Uniunii Europene sau printr-un
regulament CEE-ONU aplicat de Uniunea Europeana.
(8) De la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, produsele prevazute
la alin. (2), care sunt fabricate si comercializate legal in state membre ale
Uniunii Europene, altele decat Romania, si care nu fac parte dintr-un sistem
sau echipament care este reglementat printr-o directiva/printr-un regulament
a/al Uniunii Europene sau printr-un regulament CEE-ONU aplicat de Uniunea
Europeana, sunt exceptate de la obligativitatea omologarii sau a certificarii
in vederea introducerii pe piata, daca acestea furnizeaza un nivel echivalent
de protectie a sigurantei rutiere sau de protectie a mediului in raport cu
cerintele nationale de introducere pe piata, nivel demonstrabil pe baza unor
documente oficiale.
(9) De la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, sunt exceptati de la
obligativitatea certificarii in vederea introducerii pe piata carburantii auto
fabricati si comercializati legal in state membre ale Uniunii Europene, altele
decat Romania, daca acestia furnizeaza un nivel echivalent de protectie a mediului
in raport cu cerintele nationale de introducere pe piata, nivel demonstrabil pe
baza unor documente oficiale.
(10) Produsele si materialele de exploatare noi, altele decat cele
prevazute in lista mentionata la alin. (3), pot fi introduse pe piata numai
daca respecta prevederile art. 3 si 4.
(11) Introducerea pe piata a produselor si materialelor de exploatare este
admisa pe toata durata termenului de garantie/valabilitate a produselor si
materialelor de exploatare certificate/omologate, indiferent de termenul de
expirare a certificarii/omologarii, cu conditia ca certificarea/omologarea sa
nu fie suspendata sau retrasa.
(12) Producatorul unui vehicul sau reprezentantul acestuia este obligat sa
comunice R.A.R. situatia abilitarilor retrase pentru fabricarea de piese de
origine, in termen de 7 zile de la data retragerii acestora."
3. Dupa articolul 1 se introduc trei noi articole, articolele 1^1, 1^2 si
1^3, cu urmatorul cuprins:
"Art. 1^1
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului reprezinta
autoritatea competenta pentru omologarea, certificarea si supravegherea
introducerii pe piata a produselor si materialelor de exploatare.
Art. 1^2
Pentru aplicarea prezentei ordonante, termenii si expresiile de mai jos semnifica
dupa cum urmeaza:
1. produs - un sistem, un echipament, o piesa, o componenta sau o entitate
tehnica utilizata la fabricarea unui vehicul sau pentru inlocuirea celui
existent pe un vehicul. Poate fi:
1.1. produs de origine - produs utilizat la fabricarea unui vehicul si care
a echipat vehiculul la omologarea de tip a acestui vehicul;
1.2. produs de schimb - produs destinat sa fie utilizat la un vehicul
pentru a inlocui un produs montat pe acest vehicul;
2. material de exploatare - substante necesare la utilizarea unui vehicul
rutier, care se consuma sau se uzeaza in timpul utilizarii unui vehicul rutier
si care se completeaza ori se inlocuiesc in timpul exploatarii acestuia.
Include carburantii auto, lubrifiantii auto, aditivii pentru carburantii auto,
lichidele pentru frana, lichidele de racire, uleiurile hidraulice;
3. omologarea unui produs - procedura administrativa prin care R.A.R.
certifica faptul ca un produs indeplineste conditiile tehnice si/sau
administrative aplicabile conform legislatiei in vigoare;
4. certificarea unui produs sau a unui material de exploatare - procedura
administrativa prin care R.A.R. sau un alt organism de certificare a
produselor, desemnat conform legislatiei in vigoare de Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, certifica faptul ca un produs sau un material de
exploatare indeplineste conditiile tehnice esentiale pentru siguranta
circulatiei, protectia mediului si eficienta energetica, precizate prin
standardele nationale sau standardele internationale aplicabile ori prin
specificatiile tehnice declarate de catre fabricant;
5. certificarea unui carburant auto - procedura administrativa prin care
R.A.R. certifica faptul ca un carburant auto indeplineste conditiile tehnice si
administrative aplicabile in vederea introducerii pe piata;
6. acordurile de la Geneva - Acordul privind adoptarea de prescriptii
tehnice uniforme aplicabile vehiculelor cu roti, echipamentelor si pieselor ce
pot fi montate sau utilizate pe vehicule cu roti si conditiile de recunoastere
reciproca a omologarilor eliberate pe baza acestor prescriptii, incheiat la
Geneva la 20 martie 1958, la care Romania a aderat prin Decretul nr. 371/1976,
si Acordul privind adoptarea de reglementari tehnice mondiale aplicabile
autovehiculelor, precum si echipamentelor si componentelor ce pot fi montate
si/sau utilizate pe autovehicule, incheiat la Geneva la 25 iunie 1998, la care
Romania a aderat prin Legea nr. 97/2002.
Art. 1^3
(1) Pentru fiecare tip de produs omologat de tip, R.A.R. elibereaza
fabricantului produsului, reprezentantului acestuia sau importatorului, dupa
caz:
a) certificatul de omologare nationala a unui tip de produs;
b) certificatul de omologare CE a unui tip de produs, de la data aderarii
Romaniei la Uniunea Europeana;
c) certificatul de omologare CEE-ONU a unui tip de produs.
(2) Pentru fiecare produs sau material de exploatare certificat, R.A.R. sau
organismul de certificare a produselor, desemnat conform legislatiei in vigoare
de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, elibereaza
fabricantului produsului sau reprezentantului acestuia un certificat de
conformitate."
4. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 2
(1) Omologarea nationala de tip a produselor se acorda de catre R.A.R., la
cererea fabricantului sau a reprezentantului acestuia, persoana juridica.
(2) Omologarea comunitara (CE) de tip a sistemelor, componentelor si
entitatilor tehnice se acorda de catre R.A.R., la cererea fabricantului sau a
reprezentantului acestuia, de la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana.
(3) Omologarea internationala (CEE-ONU) de tip a echipamentelor, pieselor
si componentelor se acorda de catre R.A.R., la cererea fabricantului sau a
reprezentantului acestuia.
(4) Certificarea produselor si materialelor de exploatare se acorda de
catre R.A.R. sau de organismul de certificare a produselor, desemnat conform
legislatiei in vigoare de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului, la cererea fabricantului sau a reprezentantului acestuia, persoana
juridica.
(5) Operatorii economici care nu dispun de imputerniciri de reprezentare
din partea producatorilor pot obtine dreptul de introducere pe piata numai prin
certificarea loturilor de produse respective.
(6) In cazul in care un material de exploatare in vrac, prevazut in lista
mentionata la art. 1 alin. (3), este partitionat si/sau ambalat de catre
operatori economici, altii decat producatorul, serviciul de partitionare si
ambalare al acestuia trebuie sa fie autorizat de catre R.A.R."
5. Dupa articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 2^1, cu
urmatorul cuprins:
"Art. 2^1
(1) Eliberarea certificatelor de omologare internationala (CEE-ONU) pentru
echipamente, piese si componente se face in conformitate cu acordurile de la
Geneva. Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, prin R.A.R.,
si, respectiv, R.A.R. sunt desemnate de Guvernul Romaniei, parte contractanta
la acordurile de la Geneva, ca departament administrativ si, respectiv,
serviciu tehnic, in conformitate cu acordurile de la Geneva.
(2) R.A.R. indeplineste in numele Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului procedurile administrative referitoare la
aplicarea acordurilor de la Geneva."
6. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 3
(1) In vederea introducerii pe piata, produsele si materialele de
exploatare trebuie inscriptionate cu toate informatiile stabilite de
reglementarile in vigoare. In cazul in care dimensiunile sau natura produsului
nu permit inscriptionarea direct pe produs, informatiile se inscriu pe
ambalajul individual. Pentru materialele de exploatare livrate in vrac,
informatiile se inscriu in certificatul de garantie.
(2) In vederea introducerii pe piata, produsele omologate sau certificate
conform prezentei ordonante trebuie sa aiba aplicate, dupa caz, marci de
certificare a conformitatii, marci/marcaje de omologare sau numarul
certificatului de conformitate/omologare, marcaje de securizare, cu precizarea
organismului care a efectuat certificarea.
(3) Obligatia aplicarii marcilor/marcajelor sau a numarului certificatului
de conformitate/omologare revine exclusiv titularilor certificatelor de
conformitate/omologare.
(4) Pana la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, produsele si
materialele de exploatare introduse pe piata, cuprinse in lista mentionata la
art. 1 alin. (3), cu exceptia produselor prevazute la art. 1 alin. (6) si a
materialelor de exploatare livrate in vrac, trebuie sa aiba aplicat suplimentar
un marcaj special de securizare care atesta ca produsul sau materialul de
exploatare poate fi introdus pe piata legal si care trebuie sa indeplineasca
urmatoarele conditii:
a) marcajul trebuie sa contina cel putin un element de siguranta si de
protectie impotriva falsificarii acestuia;
b) macheta marcajului special de securizare este unica si este aprobata de
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului. In cazul in care
dimensiunile sau natura produsului ori a materialului de exploatare nu permit
aplicarea directa, marcajul special de securizare se aplica pe ambalajul
individual sau colectiv;
c) productia si distributia marcajului special de securizare se desfasoara
sub autoritatea si controlul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului;
d) obligatia aplicarii marcajului special de securizare revine exclusiv
detinatorului omologarii sau al certificarii;
e) aplicarea marcajului special de securizare este facultativa pentru
produsele si materialele de exploatare omologate sau certificate, altele decat
cele prevazute in lista mentionata la art. 1 alin. (3)."
7. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4
(1) In vederea introducerii pe piata, produsele si materialele de exploatare
trebuie sa aiba marca fabricantului aplicata pe produs sau pe ambalaj, dupa
caz, si sa fie insotite de un certificat de garantie si de o declaratie de
conformitate, intocmite de producatori sau de reprezentantii acestora potrivit
legislatiei in vigoare.
(2) Declaratia de conformitate reprezinta asumarea raspunderii de catre
fabricant sau de reprezentantul acestuia in privinta conformitatii produselor
ori materialelor de exploatare introduse pe piata cu cele omologate sau
certificate. Forma si continutul declaratiei de conformitate trebuie sa
corespunda cu modelul declaratiei de conformitate aprobat prin legislatia in
vigoare.
(3) Dreptul de introducere pe piata inceteaza in urmatoarele cazuri:
a) operatorul economic care a emis declaratia de conformitate nu face
dovada ca a trimis documentatia tehnica a produsului sau materialului de
exploatare in termen de 30 de zile de la solicitarea R.A.R.;
b) R.A.R. constata ca declaratia de conformitate nu corespunde cu
documentatia tehnica de referinta a produsului sau materialului de exploatare;
c) documentatia tehnica de referinta precizata in declaratia de
conformitate nu cuprinde caracteristicile tehnice esentiale ale produsului sau
materialului de exploatare, care sa asigure interschimbabilitatea produsului
sau materialului de exploatare utilizat de producatorul vehiculului rutier;
d) produsul sau materialul de exploatare este neconform cu documentatia
tehnica de referinta, caz in care operatorul economic sau reprezentantii legali
ai acestuia, care au emis declaratia de conformitate, suporta cheltuielile
aferente verificarilor.
(4) In cazul in care atat producatorul, cat si reprezentantul acestuia au
sediul in afara Romaniei, revine importatorului responsabilitatea pentru
detinerea si prezentarea documentatiei tehnice organismelor de control.
(5) Documentele prevazute la alin. (1), autentificate prin stampilare,
trebuie sa contina toate datele cerute de legislatia in vigoare, inscrise
lizibil, explicit si fara ambiguitati, si vor fi semnate de persoana care
angajeaza juridic emitentul.
(6) Lista produselor si materialelor de exploatare neconforme carora li s-a
interzis introducerea pe piata conform alin. (3) va fi facuta publica de catre
R.A.R."
8. Articolul 5^1 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 5^1
Producatorii de vehicule rutiere sau, dupa caz, reprezentantii autorizati
ai acestora au obligatia de a asigura echipamentele, piesele de schimb si
materialele de exploatare aferente, precum si service-ul necesar, atat pe durata
comercializarii vehiculelor noi, cat si dupa incetarea acesteia, pentru o
perioada de cel putin 8 ani, calculata de la data vanzarii ultimului lot de
vehicule, direct sau prin terti abilitati."
9. Articolul 5^2 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 5^2
Este interzisa introducerea pe piata a urmatoarelor categorii de produse si
materiale de exploatare:
a) produsele sau materialele de exploatare prevazute in lista mentionata la
art. 1 alin. (3), necertificate sau neomologate;
b) produsele sau materialele de exploatare nemarcate corespunzator, dupa
caz, cu marca fabricantului, marca de certificare a conformitatii,
marca/marcajul de omologare, numarul certificatului de conformitate/omologare
sau, pana la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, cu marcajul special
de securizare;
c) produsele sau materialele de exploatare pe care au fost aplicate
inscriptionari si/sau marcaje falsificate ori neautorizate;
d) produsele sau materialele de exploatare neinscriptionate cu informatiile
stabilite prin reglementari legale;
e) produsele sau materialele de exploatare neinsotite de declaratia de
conformitate si de certificatul de garantie;
f) produsele sau materialele de exploatare avand marcaje si inscriptionari
cu denumiri care pot crea confuzii;
g) produsele pirat sau contrafacute."
10. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6
(1) Constituie contraventii si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a) nerespectarea prevederilor art. 1 alin. (2), ale art. 2 alin. (5) si (6),
ale art. 3 alin. (4), ale art. 4 alin. (3), ale art. 5^2 lit. a) si f) si ale
art. 6^2 alin. (4), cu amenda de la 1.000 lei (RON) la 5.000 lei (RON);
b) nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (1) si (2), ale art. 4 alin. (1)
si ale art. 5^2 lit. b), c), d) si e), cu amenda de la 500 lei (RON) la 2.000
lei (RON);
c) nerespectarea prevederilor art. 1 alin. (12) si ale art. 5^2 lit. g), cu
amenda de la 5.000 lei (RON) la 10.000 lei (RON);
d) nerespectarea prevederilor art. 5^1, cu amenda de la 25.000 lei (RON) la
50.000 lei (RON).
(2) Constatarea si aplicarea sanctiunilor prevazute la alin. (1) se fac de
catre personalul imputernicit in acest scop de Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului.
(3) Nivelul amenzilor prevazute la alin. (1) se actualizeaza prin hotarare
a Guvernului, in functie de rata inflatiei.
(4) Dispozitiile referitoare la contraventii, prevazute la alin. (1) si
(2), se completeaza cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare."
11. Dupa articolul 6 se introduc doua noi articole, articolele 6^1 si 6^2,
cu urmatorul cuprins:
"Art. 6^1
Resursele necesare pentru exercitarea activitatii de supraveghere si
control al pietei in vederea aplicarii prezentei ordonante se suporta de
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in limitele
fondurilor alocate anual de la bugetul de stat.
Art. 6^2
(1) R.A.R., organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, indeplineste urmatoarele atributii in
conformitate cu prevederile prezentei ordonante:
a) acorda omologarea sau certificarea pentru produsele sau materialele de
exploatare prevazute in lista mentionata la art. 1 alin. (3);
b) acorda omologarea comunitara (CE) de tip pentru componente si entitati
tehnice, conform directivelor/regulamentelor Uniunii Europene, de la data
aderarii Romaniei la Uniunea Europeana;
c) acorda omologarea internationala (CEE-ONU) de tip pentru echipamente,
piese si componente, conform regulamentelor CEE-ONU;
d) efectueaza incercari necesare pentru verificarea indeplinirii
conditiilor tehnice impuse in vederea acordarii omologarii ori certificarii
pentru produsele sau materialele de exploatare prevazute la art. 1 alin. (2);
e) efectueaza incercari necesare pentru verificarea indeplinirii
conditiilor tehnice impuse in vederea acordarii omologarii comunitare (CE) de
tip pentru componente si entitati tehnice, conform directivelor/regulamentelor
Uniunii Europene, de la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana;
f) efectueaza incercari necesare pentru verificarea indeplinirii
conditiilor tehnice impuse in vederea acordarii omologarii internationale
(CEE-ONU) pentru echipamente, piese si componente, conform regulamentelor
CEE-ONU;
g) recunoaste laboratoare de incercari in vederea efectuarii incercarilor
necesare pentru verificarea indeplinirii conditiilor tehnice impuse in vederea
acordarii omologarii sau certificarii pentru produsele sau materialele de
exploatare mentionate in lista prevazuta la art. 1 alin. (3);
h) verifica la detinatorul omologarii sau al certificarii conformitatea
productiei si ia masurile necesare pentru mentinerea acesteia pe toata durata
de fabricatie a tipului respectiv de produse sau materiale de exploatare;
i) impune detinatorului omologarii sau al certificarii prevazut la lit. h)
remedierea defectiunilor de fabricatie constatate la produsele sau materialele
de exploatare care pun ori pot pune in pericol siguranta circulatiei sau
protectia mediului;
j) supravegheaza pe piata conformitatea cu tipul omologat/certificat a
produselor introduse pe piata;
k) supravegheaza pe piata conformitatea materialelor de exploatare
introduse pe piata;
l) autorizeaza serviciile de partitionare si ambalare a materialelor de
exploatare in vrac.
(2) In functie de neconformitatile constatate, R.A.R. poate impune
detinatorilor omologarii sau ai certificarii masuri privind sistarea
introducerii pe piata si/sau retragerea lotului de produse si materiale de
exploatare neconforme, cu interdictia introducerii pe piata sau a folosirii
pana la remediere.
(3) In functie de gravitatea faptei, personalul imputernicit in acest scop
de catre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului poate dispune
confiscarea si/sau distrugerea, oprirea definitiva sau temporara a fabricarii
ori a introducerii pe piata de produse necertificate sau neomologate, a celor
neinscriptionate ori nemarcate corespunzator, a celor neinsotite de certificate
de garantie si declaratii de conformitate, a celor falsificate, precum si a
celor care se dovedesc neconforme, in conditiile prezentei ordonante.
(4) Operatorii economici au obligatia ca in termen de 30 de zile sa faca
dovada ca au predat pentru reciclare catre operatori economici autorizati,
potrivit legislatiei in vigoare, materialele rezultate din procesul de
distrugere precizat la alin. (3).
(5) Cheltuielile datorate retragerii din circulatie, remedierii
neconformitatilor si repunerii in circulatie a produselor si materialelor de
exploatare se suporta de catre detinatorul omologarii sau al
certificarii."
Art. 2
In cuprinsul Ordonantei Guvernului nr. 80/2000 privind certificarea sau
omologarea echipamentelor, pieselor de schimb si materialelor de exploatare
utilizate la vehicule rutiere, precum si conditiile de comercializare si
utilizare a acestora, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
671/2002, sintagma "Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei" se inlocuieste cu sintagma "Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului".
Art. 3
In termen de 90 de zile de la data publicarii prezentei ordonante in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului va actualiza Reglementarile privind certificarea
si/sau omologarea echipamentelor, pieselor de schimb si materialelor de
exploatare utilizate la vehicule rutiere, precum si autorizarea agentilor
economici care desfasoara activitati de reparatii, de reglare, de modificari
constructive, de reconstructie a vehiculelor rutiere, precum si de dezmembrare
a vehiculelor uzate - RNTR 4, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor
nr. 536/1997, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 348 din
9 decembrie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 4
Ordonanta Guvernului nr. 80/2000 privind certificarea sau omologarea echipamentelor,
pieselor de schimb si materialelor de exploatare utilizate la vehicule rutiere,
precum si conditiile de comercializare si utilizare a acestora, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 413 din 30 august 2000, aprobata
cu modificari si completari prin Legea nr. 671/2002, precum si cu modificarile
si completarile aduse prin prezenta ordonanta, dupa aprobarea acesteia prin
lege, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se
textelor o noua numerotare.
Art. 5
Prezenta ordonanta intra in vigoare la 90 de zile de la data publicarii in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul transporturilor,
constructiilor si turismului,
Gheorghe Dobre
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu