ORDONANTA Nr.
21 din 29 august 2009
pentru modificarea si
completarea Ordonantei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de
aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de
odihn? ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de înregistrare a activitatii
acestora
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 599 din 31 august 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 1 pct. II.5 din Legea nr. 253/2009 privind abilitarea
Guvernului de a emite ordonanţe,
Guvernul României adoptă
prezenta ordonanţă.
Art. I. - Ordonanţa
Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor
privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale
conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activităţii
acestora, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 565 din 16
august 2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 371/2007, se modifică şi se
completează după cum urmează:
1. La articolul 4, alineatul (3) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(3) Controlul la sediile întreprinderilor şi
operatorilor de transport rutier se efectuează de către personalul cu atribuţii
de control din cadrul Autorităţii Rutiere Române-A.R.R. şi/sau de către
personalul cu atribuţii de control din cadrul Inspecţiei Muncii - I.M.,
Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, în limita de competenţă a
acestora."
2. La articolul 5, literele c) şi e) se modifică şi
vor avea următorul cuprins:
,,c) transmite la fiecare 2 ani Comisiei Europene
raportări statistice cu privire la activitatea de control, conform prevederilor
art. 17 din Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr.
561/2006 şi ale Deciziei Comisiei nr. 5.123 din data de 22 septembrie 2008
privind elaborarea formularelor standard prevăzute la articolul 17 al
Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006;
e) transmite informaţiile prevăzute la art. 22 alin.
(2) din Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006
şi, respectiv, la art. 19 alin. (3) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr.
3.821/85 organismelor similare din celelalte state membre ale Uniunii Europene."
3. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 6. - (1) Toate instituţiile implicate în
activitatea de control vor înainta anual Coordonatorului naţional statistici
detaliate cu privire la controalele desfăşurate, în limita de competenţă a
acestora, conform Deciziei Comisiei nr. 5.123 din data de 22 septembrie 2008.
(2) Statisticile prevăzute la alin. (1) se
centralizează de către Coordonatorul naţional şi se transmit la fiecare 2 ani
Comisiei Europene.
(3) Intreprinderile/operatorii de transport rutier au
obligaţia de a descărca şi stoca la sediu, cel mai târziu la fiecare 28 de
zile, datele din cartelele tahografice ale conducătorilor auto, iar datele din
tahografele digitale ale vehiculelor pe care le utilizează, cel mai târziu la
fiecare 90 de zile."
4. După articolul 7 se introduce un nou articol,
articolul 71, cu următorul cuprins:
„Art. 71. - (1) In cazul efectuării
controlului în trafic privind respectarea prevederilor prezentei ordonanţe,
personalul cu atribuţii de control va verifica tahografele cu care sunt
echipate vehiculele, pentru a detecta montarea şi/sau utilizarea unei
instalaţii destinate să distrugă, să elimine, să manipuleze ori să modifice
orice date sau să interfereze cu orice fracţiune a unui schimb electronic de
date între părţile componente ale tahografului ori destinate să blocheze sau să
modifice datele înainte de criptare în unul dintre modurile enumerate.
(2) In vederea efectuării controlului în trafic,
personalul cu atribuţii de control va dispune de aparatură specifică de
analiză, cu soft adecvat, pentru a verifica şi confirma semnătura digitală
ataşată datelor, precum şi de soft specific de analiză pentru a stabili în
detaliu variaţiile de viteză ale vehiculelor înainte de verificarea
tahografului."
5. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 8. - (1) Următoarele fapte reprezintă încălcări
foarte grave ale dispoziţiilor Regulamentului Parlamentului European şi al
Consiliului (CE) nr. 561/2006 şi ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 şi
constituie contravenţii, dacă acestea nu sunt considerate infracţiuni potrivit
legii penale:
1. depăşirea perioadei zilnice de conducere, respectiv
a perioadei maxime zilnice de conducere cu două ore sau mai mult;
2. depăşirea perioadei săptămânale de conducere cu 14
ore sau mai mult;
3. depăşirea perioadei maxime de conducere, în două
săptămâni consecutive, cu 22 de ore şi 30 de minute sau mai mult;
4. depăşirea perioadei maxime de conducere
neîntreruptă cu o oră şi 30 de minute sau mai mult;
5. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică cu
două ore şi 30 de minute sau mai mult;
6. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică
redusă cu două ore sau mai mult;
7. nerespectarea perioadei de odihnă zilnică
fracţionată cu două ore sau mai mult;
8. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică,
într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul este condus de un echipaj,
în conformitate cu art. 8 alin. (5) din Regulamentul Parlamentului European şi
al Consiliului (CE) nr. 561/2006, cu două ore sau mai mult;
9. nerespectarea perioadei minime de odihnă
săptămânală redusă cu 4 ore sau mai mult;
10. nerespectarea perioadei minime de odihnă
săptămânală normală cu 9 ore sau mai mult;
11. acordarea de către întreprindere/operatorul de
transport rutier a unor plăţi conducătorilor auto, chiar şi sub formă de
bonificaţii sau prime, în funcţie de distanţa parcursă şi/sau de cantitatea de
mărfuri transportată;
12. utilizarea unui vehicul fără tahograf conform
reglementărilor în vigoare sau a unui vehicul înmatriculat pentru prima oară
după 1 ianuarie 2007, echipat cu tahograf analogic;
13. nerespectarea prevederilor anexei I.B la
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 prin montarea/repararea unor
tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte, calibrarea incorectă a
tahografelor sau montarea, repararea, calibrarea unor tahografe de către un
operator economic neautorizat;
14. nerespectarea prevederilor anexei I.B la
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 prin utilizarea unor tahografe
neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte sau care au termenul de
valabilitate al verificării/calibrării periodice depăşit;
15. conducerea unui vehicul dotat cu tahograf fără a
utiliza diagrame tahograf şi/sau cartela tahografică;
16. deteriorarea voluntară a tahografului;
17. nerespectarea obligaţiei
întreprinderii/operatorului de transport rutier de a descărca şi stoca la
sediu, cel mai târziu la fiecare 28 de zile, datele din cartelele tahografice
ale conducătorilor auto şi/sau nerespectarea obligaţiei de a descărca şi stoca
la sediu, cel mai târziu la fiecare 90 de zile, datele din tahografele digitale
ale vehiculelor pe care le utilizează, în conformitate cu Regulamentul
Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/2006 si cu Regulamentul
Consiliului (CEE) nr. 3.821/85;
18. nerespectarea prevederilor art. 14 alin. (4) lit.
a) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind deţinerea de către
un conducător auto a mai mult de o cartelă tahografică validă;
19. nerespectarea prevederilor art. 14 alin. (4) lit.
a) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind utilizarea de către
un conducător auto a unei cartele tahografice eliberate altei persoane;
20. nerespectarea prevederilor art. 14 alin. (4) lit.
a) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind utilizarea unei
cartele tahografice defecte sau expirate;
21. nerespectarea obligaţiei
întreprinderii/operatorului de transport rutier de a păstra înregistrările
privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale
conducătorilor auto cel puţin un an de la efectuarea acestora, în ordine
cronologică si separat pentru fiecare conducător auto;
22. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (1) din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind utilizarea unor diagrame
tahografice sau cartele tahografice murdare sau deteriorate, cu datele
ilizibile;
23. utilizarea incorectă a diagramelor tahograf sau a
cartelei tahografice de către conducătorul auto;
24. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (2) din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind scoaterea neautorizată a
diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful
digital înaintea terminării zilei de lucru, care afectează înregistrarea
datelor relevante;
25. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (2) din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind utilizarea diagramei
tahografice sau a cartelei tahografice pentru o perioadă mai lungă decât cea
prevăzută, care afectează înregistrarea datelor relevante;
26. nerespectarea de către conducătorul auto a
obligaţiei prevăzute la art. 15 alin. (2) din Regulamentul Consiliului (CEE)
nr. 3.821/85 privind introducerea manuală a unor date sau nerespectarea de
către conducătorul auto a obligaţiei prevăzute la art. 16 alin. (2) din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind introducerea manuală a unor
date în cazul defectării tahografului;
27. nerespectarea prevederilor art. 26 pct. 4 liniuţa
a doua lit. b) din Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE)
nr. 561/2006 privind utilizarea cartelelor tahografice atunci când vehiculul
este condus de un echipaj;
28. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (3) din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind utilizarea comutatorului,
omisiunea de a introduce manual în tahograful digital datele prevăzute la art.
15 alin. (5) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85;
29. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor
prevăzute la art. 15 alin. (5) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85
privind numele şi/sau prenumele conducătorului auto;
30. refuzul conducătorului auto, în cursul controlului
în trafic, de a permite verificarea, reţinerea sau copierea oricărei
înregistrări privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă
ale acestuia;
31. neprezentarea în trafic a numărului necesar de
diagrame tahografice, a cartelei tahografice sau a listărilor efectuate cu
imprimanta tahografului digital, conform prevederilor Regulamentului
Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 sau Acordului AETR, după caz;
32. neprezentarea, în cursul controlului la sediul
întreprinderii/operatorului de transport rutier, a înregistrărilor privind
perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor
auto solicitate de personalul cu atribuţii de inspecţie şi control;
33. conducerea unui vehicul imobilizat de personalul
cu atribuţii de inspecţie şi control;
34. ştergerea, distrugerea datelor înregistrate pe
diagramele tahograf, a celor stocate în tahograf sau pe cartela tahografică sau
a rapoartelor imprimate de tahograf;
35. montarea unor dispozitive ilegale de manipulare a
tahografului, diagramelor tahograf şi/sau cartelelor tahografice;
36. utilizarea unor dispozitive ilegale de manipulare
a tahografului, diagramelor tahograf şi/sau cartelelor tahografice;
37. nerespectarea obligaţiei de a asigura
posibilitatea utilizării imprimantei tahografului digital în trafic la
solicitarea personalului de control, conform prevederilor art. 14 alin. (1) din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85;
38. nedeclararea de către conducătorul auto a
pierderii sau furtului cartelei tahografice la autoritatea competentă a
statului pe teritoriul căruia s-a petrecut acest fapt.
(2) Următoarele fapte reprezintă încălcări grave ale
dispoziţiilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr.
561/2006 şi ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 şi constituie contravenţii,
dacă acestea nu sunt considerate infracţiuni potrivit legii penale:
1. depăşirea perioadei zilnice de conducere, respectiv
a perioadei maxime zilnice de conducere cu mai mult de o oră, dar mai puţin de
două ore;
2. depăşirea perioadei săptămânale de conducere cu mai
mult de 4 ore, dar mai puţin de 14 ore;
3. depăşirea perioadei maxime de conducere, în două
săptămâni consecutive, cu mai mult de 10 ore, dar mai puţin de 22 de ore şi 30
de minute;
4. depăşirea perioadei maxime de conducere
neîntreruptă cu mai mult de 30 de minute, dar mai puţin de o oră şi 30 de
minute;
5. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică cu
mai mult de o oră, dar mai puţin de două ore şi 30 de minute;
6. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică
redusă, cu mai mult de o oră, dar mai puţin de două ore;
7. nerespectarea perioadei de odihnă zilnică
fracţionată cu mai mult de o oră, dar mai puţin de două ore;
8. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică,
într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul e condus de un echipaj, în
conformitate cu art. 8 alin. (5) din Regulamentul Parlamentului European şi al
Consiliului (CE) nr. 561/2006, cu mai mult de o oră, dar mai puţin de două ore;
9. nerespectarea perioadei minime de odihnă săptămânală
redusă cu mai mult de două ore, dar mai puţin de 4 ore;
10. nerespectarea perioadei minime de odihnă
săptămânală normală cu mai mult de 3 ore, dar mai puţin de 9 ore;
11. nerespectarea prevederilor art. 14 alin. (1) din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind asigurarea unui număr
suficient de diagrame tahografice omologate, corespunzătoare tipului de
tahograf utilizat pentru efectuarea operaţiunilor de transport rutier;
12. nedepunerea la autoritatea competentă, de către
conducătorul auto, a unei cereri de înlocuire a cartelei tahografice
deteriorate, cu funcţionare defectuoasă, pierdută sau furată, în termen de 7
zile calendaristice de la data constatării deteriorării, funcţionării
defectuoase, pierderii sau furtului acesteia;
13. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (3) din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind reglarea ceasului
tahografului;
14. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor
prevăzute la art. 15 alin. (5) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85
privind data de începere şi data de încheiere a cursei;
15. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor
prevăzute la art. 15 alin. (5) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85
privind kilometrii înregistraţi la plecare;
16. nerespectarea prevederilor art. 16 alin. (1) din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind obligativitatea reparării
tahografului care s-a defectat în cursul călătoriei;
17. lipsa semnăturii conducătorului auto de pe
înregistrările efectuate manual la defectarea tahografului sau de pe rapoartele
imprimate în cazul defectării, pierderii sau furtului cartelei tahografice.
(3) Următoarele fapte reprezintă încălcări minore ale
dispoziţiilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr.
561/2006 şi ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 şi constituie contravenţii:
1. depăşirea perioadei zilnice de conducere, respectiv
a perioadei maxime zilnice de conducere cu până la o oră;
2. depăşirea perioadei de conducere săptămânală cu până
la 4 ore;
3. depăşirea perioadei de conducere în două săptămâni
consecutive cu până la 10 ore;
4. depăşirea perioadei maxime de conducere neîntreruptă
cu până la 30 de minute;
5. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică cu
până la o oră;
6. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică
redusă cu până la o oră;
7. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică
fracţionată cu până la o oră;
8. nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică,
într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul e condus de un echipaj, în
conformitate cu art. 8 alin. (5) din Regulamentul Parlamentului European şi al
Consiliului (CE) nr. 561/2006, cu până la o oră;
9. nerespectarea perioadei minime de odihnă săptămânală
redusă cu până la două ore;
10.nerespectarea perioadei minime de odihnă săptămânală
normală cu până la 3 ore;
11. neasigurarea hârtiei necesare pentru imprimarea
rapoartelor la controlul în trafic;
12. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (1) din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, privind utilizarea unor diagrame
tahografice sau cartele tahografice murdare ori deteriorate, cu datele
lizibile;
13. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (2) din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind scoaterea neautorizată a
diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful
digital înaintea terminării zilei de lucru, care nu afectează înregistrarea
datelor relevante;
14. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (2) din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind utilizarea diagramei
tahografice sau a cartelei tahografice pentru o perioadă mai lungă decât cea
prevăzută, care nu afectează înregistrarea datelor relevante;
15. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor
prevăzute la art. 15 alin. (5) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85
privind locul de plecare şi de sosire;
16. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor
prevăzute la art. 15 alin. (5) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85
privind numărul de înmatriculare a vehiculului;
17. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor
prevăzute la art. 15 alin. (5) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85
privind kilometrii la sosire;
18. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor
prevăzute la art. 15 alin. (5) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85
privind ora schimbării vehiculului;
19. neintroducerea simbolului ţării în tahograf.
(4) Falsificarea datelor înregistrate pe diagramele
tahograf, a celor stocate în tahograf ori pe cartela tahografică sau a
rapoartelor imprimate de tahograf se sancţionează conform legii penale."
6. La articolul 9, alineatele (1) şi (2) se modifică
şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 9. - (1) Contravenţiile prevăzute la art. 8 se
sancţionează după cum urmează:
a) cele de la alin. (1) pct. 12, 14, 17, 21, 33 şi 34,
cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei, aplicabilă
întreprinderii/operatorului de transport rutier;
b) cele de la alin. (1) pct. 15, 16 şi 36, cu amendă
de la 10.000 lei la 20.000 lei, aplicabilă întreprinderii/operatorului de transport
rutier sau conducătorului auto, după caz;
c) cele de la alin. (1) pct. 1-10, cu amendă de la
6.000 lei la 10.000 lei, aplicabilă întreprinderii/operatorului de transport
rutier;
d) cele de la alin. (1) pct. 11, 30, 31, 32 şi 37, cu
amendă de la 4.000 lei la 8.000 lei, aplicabilă întreprinderii/operatorului de
transport rutier;
e) cele de la alin. (1) pct. 18-20, 22-29 şi 38, cu
amendă de la 4.000 lei la 8.000 lei, aplicabilă conducătorului auto;
f) cea de la alin. (1) pct. 13, cu amendă de la 10.000
lei la 20.000 lei, aplicabilă atelierului autorizat sau operatorului economic
care a montat sau a calibrat incorect tahograful;
g) cea de la alin. (1) pct. 35, cu amendă de la 10.000
lei la 20.000 lei, aplicabilă operatorului economic sau conducătorului auto
care a montat dispozitivele ilegale;
h) cele de la alin. (2) pct. 1-10, cu amendă de la
4.000 lei la 8.000 lei, aplicabilă întreprinderii/operatorului de transport
rutier;
i) cele de la alin. (2) pct. 11 şi 16, cu amendă de la
3.000 lei la 6.000 lei, aplicabilă întreprinderii/operatorului de transport
rutier;
j) cele de la alin. (2) pct. 12-15 şi 17, cu amendă de
la 3.000 lei la 6.000 lei, aplicabilă conducătorului auto;
k) cele de la alin. (3) pct. 1-10, cu amendă de la
3.000 lei la 6.000 lei, aplicabilă întreprinderii/operatorului de transport
rutier;
l) cele de la alin. (3) pct. 11 şi 12, cu amendă de la
2.000 lei la 4.000 lei, aplicabilă întreprinderii/operatorului de transport
rutier;
m) cele de la alin. (3) pct. 13-19, cu amendă de la 2.000
lei la 4.000 lei, aplicabilă conducătorului auto.
(2) In măsura în care contravenţiile referitoare la
respectarea timpilor de conducere, odihnă sau pauze sunt constatate în trafic,
precum şi în toate celelalte situaţii în care conducătorul auto nu poate dovedi
efectuarea pauzelor şi/sau perioadelor minime de odihnă prevăzute de legislaţia
în vigoare, suplimentar faţă de sancţiunea cu amenda prevăzută la alin. (1) se
va aplica şi sancţiunea imobilizării vehiculului până la îndeplinirea
condiţiilor de legalitate pentru continuarea transportului."
Art. II. - In termen de
cel mult 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe, Ministerul
Transporturilor şi Infrastructurii va modifica în mod corespunzător Normele
metodologice privind activitatea de control al respectării perioadelor de
conducere, pauzelor şi perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto şi al
utilizării aparatelor de înregistrare a activităţii acestora, aprobate prin
Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.058/2007, publicat în Monitorul
Oficial, Partea I, nr. 721 din 25 octombrie 2007.
Art. III. - Ministerul
Transporturilor şi Infrastructurii comunică Comisiei Europene textele
dispoziţiilor de drept intern, inclusiv actele administrative adoptate pentru
implementarea măsurilor legislative luate în domeniul prevenirii şi detectării
manipulării înregistrărilor cu tahograful, al legislaţiei sociale cu privire la
activităţile de transport rutier şi al aparaturii de înregistrare în
transportul rutier.
Art. IV. - Prezenta
ordonanţă intră în vigoare în 10 zile de la data publicării în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Prezenta ordonanţă transpune prevederile Directivei
2009/4/CE a Comisiei din 23 ianuarie 2009 privind contramăsuri de prevenire şi
detectare a manipulării înregistrărilor cu tahograful, de modificare
a Directivei 2006/22/CE a Parlamentului European şi a Consiliului
privind condiţiile minime pentru punerea în aplicare a Regulamentelor (CEE) nr.
3.820/85 şi (CEE) nr. 3.821/85 ale Consiliului privind legislaţia socială
referitoare la activităţile de transport rutier şi de abrogare a Directivei
88/599/CEE a Consiliului, publicată în Jurnalul Oficial nr. L21 din 24 ianuarie
2009, p. 39-40, şi prevederile Directivei 2009/5/CE a Comisiei din 30 ianuarie
2009 de modificare a Directivei 2006/22/CE a Parlamentului European şi a
Consiliului privind condiţiile minime pentru punerea în aplicare a
Regulamentelor (CEE) nr. 3.820/85 şi (CEE) nr. 3.821/85 ale Consiliului privind
legislaţia socială referitoare la activităţile de transport rutier, publicată
în Jurnalul Oficial nr. L 29 din 31 ianuarie 2009, p. 45-50.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi internelor,
Dan Nica
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea