E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 133 din 31 august 2000

privind repartizarea capacitatilor de infrastructura feroviara

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 431 din  2 septembrie 2000


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si ale art. 1 lit. F pct. 9 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

    Art. 1
    Obiectul prezentei ordonante il constituie principiile si regulile privind repartizarea capacitatilor de infrastructura feroviara catre intreprinderile feroviare, precum si catre grupurile internationale pe care acestea le constituie, pentru a efectua servicii de transport feroviar suburban, regional, national, international si/sau servicii de transport combinat.
    Art. 2
    Sunt exceptate de la prevederile prezentei ordonante intreprinderile feroviare a caror activitate este limitata la exploatarea transporturilor urbane.
    Art. 3
    In sensul prezentei ordonante, termenii utilizati au urmatorul inteles:
    a) capacitate de circulatie - numarul maxim de trenuri sau perechi de trenuri care se pot deplasa pe o sectie de circulatie intr-un interval de 24 de ore;
    b) capacitate de infrastructura - ansamblul capacitatilor de circulatie, manevra si triere in functie de dotarile tehnice aferente;
    c) intreprindere feroviara - agentul economic, respectiv orice persoana juridica, romana sau straina, cu capital de stat ori privat, a carui activitate principala este furnizarea de prestatii de transport de marfuri si/sau de calatori pe calea ferata, tractiunea trebuind sa fie asigurata in mod obligatoriu de aceasta intreprindere;
    d) gestionar al infrastructurii - orice persoana juridica, romana sau straina, care are ca obiect principal de activitate administrarea, construirea, intretinerea si modernizarea infrastructurii feroviare, precum si gestionarea sistemelor de siguranta si conducere a circulatiei;
    e) grup international - orice asociatie constituita din cel putin doua intreprinderi feroviare, cu sediile stabilite in state diferite, in vederea efectuarii de prestatii de transporturi feroviare internationale;
    f) trasa - capacitatea de infrastructura necesara pentru circulatia unui teren intre doua puncte ale retelei feroviare in cursul unei durate determinate;
    g) grafic de circulatie - sistemul de organizare a ansamblului traselor alocate pe infrastructura retelei feroviare nationale si a intervalelor de timp rezervate pentru executarea operatiunilor de intretinere si a lucrarilor de investitii pe fiecare sectiune a retelei;
    h) organism de repartizare - autoritatea si/sau gestionarul infrastructurii desemnate, in conditiile legii, sa repartizeze capacitatile de infrastructura feroviara;
    i) repartizare - alocarea unor capacitati de infrastructura feroviara de catre organismul de repartizare;
    j) servicii urbane si suburbane - serviciile de transport feroviar care raspund nevoilor unui centru urban si, respectiv, nevoilor de transport intre acest centru si periferiile sale;
    k) servicii regionale - serviciile de transport feroviar destinate sa raspunda nevoilor de transport feroviar intr-o regiune;
    l) servicii nationale - serviciile de transport feroviar care raspund nevoilor de transport pe teritoriul Romaniei;
    m) servicii internationale - serviciile de transport feroviar care raspund nevoilor de transport intre state;
    n) program de circulatie - adaptarea operativa periodica a graficului de circulatie in functie de conditiile existente si a starii infrastructurii feroviare.
    Art. 4
    (1) Organismul de repartizare a capacitatilor de infrastructura feroviara proprietate publica si privata a statului roman este Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.
    (2) Organismele de repartizare pentru infrastructura feroviara aflata in proprietatea agentilor economici cu capital privat sau de stat sunt gestionarii acesteia.
    Art. 5
    (1) Organismul de repartizare, cunoscand ansamblul capacitatilor de infrastructura feroviara disponibile, va urmari ca repartizarea acestora pe baza de contract de acces pe infrastructura sa aiba in vedere, in principal, urmatoarele:
    a) repartizarea capacitatii de infrastructura feroviara sa fie facuta in mod echitabil si nediscriminatoriu;
    b) procedura de repartizare sa permita o utilizare eficienta si optima a capacitatilor de infrastructura, in conformitate cu prevederile art. 6 si 7.
    (2) Gestionarii infrastructurii feroviare prevazuti la art. 4 alin. (2) pot permite accesul intreprinderilor feroviare pe infrastructura proprie, pe baza de contract, tinand seama de principiile si regulile privind repartizarea capacitatilor de infrastructura feroviara din prezenta ordonanta.
    Art. 6
    (1) La repartizarea capacitatilor de infrastructura feroviara vor avea prioritate, in functie de rangul trenului, urmatoarele servicii de transport feroviar:
    a) servicii de transport feroviar public de calatori;
    b) servicii de transport feroviar care, fara a prejudicia concurenta loiala din cadrul pietei de transport, sunt efectuate in totalitate sau partial pe o infrastructura special construita sau amenajata pentru aceste servicii, respectiv linii speciale de mare viteza sau specializate pentru transportul de marfuri.
    (2) Prevederile alin. (1) se aplica fara discriminare tuturor serviciilor de transport feroviar care fac obiectul prezentei ordonante, care au caracteristici comparabile si constituie prestatii similare.
    (3) Pentru serviciile prevazute la alin. (1) lit. a) gestionarul infrastructurii poate fi compensat de catre stat pentru orice pierdere financiara datorata impunerii alocarii unei capacitati de infrastructura; modalitatea de compensare se va stabili prin contractul de activitate care se incheie intre Ministerul Transporturilor si gestionarul infrastructurii feroviare, in conditiile legii.
    (4) Orice pierdere invocata de gestionarul infrastructurii, in conformitate cu prevederile alin. (3), va fi fundamentata in mod corespunzator.
    Art. 7
    (1) Ministerul Transporturilor poate acorda intreprinderilor feroviare drepturi speciale la repartizarea capacitatilor de infrastructura feroviara publica, pe o baza nediscriminatorie, atunci cand aceste drepturi sunt indispensabile pentru a asigura buna executie a transportului feroviar public sau utilizarea eficienta a capacitatilor de infrastructura, precum si in scopul asigurarii finantarii noilor infrastructuri sau amenajarii liniilor existente.
    (2) Conditiile in care pot fi acordate asemenea drepturi se vor stabili prin ordin al ministrului transporturilor.
    Art. 8
    (1) Cererea de repartizare a capacitatii de infrastructura se adreseaza organismului de repartizare, dupa cum urmeaza:
    a) de catre intreprinderile feroviare sau grupurile internationale, atunci cand serviciul de transport feroviar care face obiectul cererii incepe pe teritoriul Romaniei;
    b) de catre organismul de repartizare din alt stat sau de catre intreprinderile feroviare sau grupurile internationale, pentru partea traseului situat pe teritoriul Romaniei, atunci cand serviciul de transport feroviar care face obiectul cererii incepe in afara Romaniei.
    (2) Cererea de rapartizare va contine, in principal, date privind rutele, lungimile maxime ale trenurilor, tonajele maxime ale trenurilor, vitezele maxime de circulatie admise, procentele minime de franare, rangul trenurilor si orele de plecare.
    (3) La cererea de repartizare se vor anexa urmatoarele documente:
    a) licenta de transport feroviar;
    b) certificatul de siguranta;
    c) contractul de acces pe infrastructura;
    d) dovada constituirii unui depozit bancar sau a unei garantii de valoare comparabila cu acesta, cuantumul fiind stabilit prin contractul de acces pe infrastructura.
    (4) Cererea de repartizare insotita de documentele prezentate la alin. (3) vor face obiectul unei analize tehnice si financiare din partea organismului de repartizare.
    Art. 9
    (1) Trasele se aloca, de regula, pe durata nedeterminata, conform reglementarilor specifice in vigoare privind intocmirea graficului de circulatie.
    (2) Trasele pot fi alocate pe durata determinata, in urmatoarele conditii:
    a) daca se solicita in cererea de repartizare;
    b) daca utilizarea optima a retelei impune aceasta solutie;
    c) daca dezvoltarea noilor infrastructuri sau obligatiile asumate ori alte angajamente ale Ministerului Transporturilor, ale gestionarului infrastructurii, privind crearea de noi servicii, implica o durata limitata de atribuire a trasei.
    (3) Alocarea traselor poate fi modificata sau revocata de catre organismul de repartizare, prin decizie motivata a acestuia, dupa notificarea prealabila a solicitantului, astfel:
    a) temporar, pentru a permite executarea lucrarilor la infrastructura feroviara;
    b) temporar sau definitiv, pentru repetate abateri privind siguranta circulatiei;
    c) daca trasa repartizata nu a fost utilizata o anumita perioada stabilita de organismul de repartizare.
    (4) In caz de forta majora, precum sunt inundatii, cutremure, incendii, temperaturi extreme, cand infrastructura devine inutilizabila, trasele alocate pot fi suprimate fara preaviz de catre organismul de repartizare si fara plata unor despagubiri, pe perioada necesara repunerii in functiune a acesteia.
    (5) In caz de intrerupere accidentala a circulatiei feroviare din vina gestionarului infrastructurii, trasele pot fi suprimate de organismul de repartizare, circulatia desfasurandu-se pe rute ocolitoare, cu plata despagubirilor aferente efectuata de gestionarul infrastructurii.
    (6) Graficul de circulatie prevazut la alin. (1) se reorganizeaza periodic, de regula anual, organismul de repartizare putand modifica orarele traselor alocate, incercand pe cat posibil sa le mentina cat mai apropiate de orarele traselor initial alocate.
    Art. 10
    (1) Pentru repartizarea de capacitati de infrastructura suplimentare fata de cele alocate la reorganizarea graficului de circulatie, organismul de repartizare care a primit cererea, conform art. 8 alin. (1) lit. a), analizeaza si decide cu privire la solutionarea cererii in cel mai scurt timp posibil, dar nu mai tarziu de 30 de zile de la data la care a primit toate informatiile necesare.
    (2) Organismul de repartizare care a primit cererea, conform art. 8 alin. (1) lit. b), analizeaza si decide cu privire la solutionarea cererii in cel mai scurt timp posibil, dar nu mai tarziu de 60 de zile de la data la care a primit toate informatiile necesare.
    (3) In situatia in care graficul de circulatie nu permite alocarea unor trase noi conform cererii solicitantului, organismul de repartizare va refuza cererea printr-o decizie motivata.
    (4) In situatia prevazuta la alin. (3), la cererea solicitantului se va cauta o solutie satisfacatoare cu ocazia primei reorganizari a graficului de circulatie, dupa consultarea cu utilizatorii traselor deja alocate si cu solicitantii. Propunerile de alocare a traselor noi se solutioneaza cu respectarea prioritatilor prevazute la art. 6 si 7.
    Art. 11
    (1) In cazul in care trasa solicitata poate fi inscrisa in graficul de circulatie, organismul de repartizare decide alocarea acestei trase.
    (2) In cazul in care trasa solicitata poate fi inscrisa in graficul de circulatie cu mici modificari, organismul de repartizare poate aloca trasa respectiva numai cu acordul solicitantului.
    (3) Deciziile de repartizare a traselor conform alin. (1) si (2) se comunica in scris solicitantilor.
    Art. 12
    (1) In situatia in care cererea de alocare de noi trase creeaza dificultati de introducere in graficul de circulatie datorita traselor deja alocate, organismul de repartizare poate amana solutionarea cererii, pentru a examina o posibila modificare a graficului de circulatie, informand solicitantul, in scris, in acest sens.
    (2) In situatia prevazuta la alin. (1), organismul de repartizare, cand considera necesar, procedeaza la consultarea cu utilizatorii carora le-au fost alocate trase, in scopul gasirii unei solutii pentru fiecare cerere.
    (3) Prin decizia organismului de repartizare referitoare la alocarea traselor noi, prin cererea prevazuta la alin. (1) se poate prevedea o pozitionare orara diferita de cea solicitata in cerere.
    (4) Decizia de repartizare prevazuta la alin. (3) poate fi acceptata sau refuzata de solicitantii traselor noi in termen de 30 de zile de la comunicarea in scris a deciziei, lipsa unui raspuns in cadrul acestui termen echivaland cu refuzul propunerii.
    Art. 13
    Intreprinderile feroviare si grupurile internationale care utilizeaza reteaua feroviara nationala vor fi informate in timp util, in scris, de catre organismul de repartizare, asupra datelor de reorganizare periodica a graficului de circulatie.
    Art. 14
    (1) Cererile de repartizare a capacitatilor de infrastructura in scopul alocarii traselor la reorganizarea graficului de circulatie se comunica, in scris, organismului de repartizare in termenul stabilit prin ordin al ministrului transporturilor.
    (2) Cererile prezentate, care se comunica in termen mai scurt decat cel stabilit conform alin. (1), vor fi solutionate in functie de posibilitati.
    Art. 15
    Intreprinderea feroviara care prezinta o cerere de repartizare pentru trafic international, atunci cand serviciul care face obiectul cererii incepe pe teritoriul Romaniei, poate lua contact direct cu celelalte organisme de repartizare implicate, cu conditia de a informa despre aceasta organismul de repartizare caruia i s-a prezentat cererea.
    Art. 16
    (1) In situatia in care o intreprindere feroviara care a prezentat o cerere de repartizare nu utilizeaza o trasa care ii este alocata, gestionarul infrastructurii ii va putea percepe, in temeiul contractului de acces pe infrastructura incheiat intre aceste parti, o cota-parte din depozitul bancar sau din garantia prevazuta la art. 8 alin. (3) lit. d), egala cu valoarea cheltuielilor administrative aferente procesarii cererii respective, precum si acoperirii pierderilor datorate neutilizarii trasei respective.
    (2) Depozitul bancar, respectiv garantia vor fi rambursate in intregime la incetarea contractului de acces pe infrastructura feroviara, in cazul utilizarii de catre intreprinderea feroviara a tuturor traselor alocate.
    Art. 17
    (1) Contestatiile impotriva deciziilor privind repartizarea de capacitati de infrastructura feroviara conform prevederilor prezentei ordonante se depun, in scris, de catre solicitantii nemultumiti, la organismul de repartizare a capacitatilor de infrastructura, in termen de 30 de zile de la comunicarea deciziilor.
    (2) Organismul de repartizare va solutiona contestatiile prevazute la alin. (1) si va comunica petentilor, in scris, modul de solutionare, in termen de 15 zile de la primirea contestatiei.
    (3) Petentii nemultumiti de modul de solutionare comunicat de organismul de repartizare se vor putea adresa Ministerului Transporturilor in scris, in termen de 15 zile de la primirea raspunsului organismului de repartizare.
    (4) Ministerul Transporturilor va solutiona contestatiile prevazute la alin. (1), analizand si modul de solutionare a acestora de catre organismul de repartizare, si va comunica petentilor, in scris, decizia sa definitiva, in termen de 15 zile de la primirea contestatiei, conform alin. (3).
    (5) Contestatiile impotriva deciziilor privind repartizarea capacitatilor de infrastructura feroviara, emise conform prevederilor prezentei ordonante, se solutioneaza de instantele judecatoresti competente, potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificarile ulterioare.

                  PRIM-MINISTRU
            MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul transporturilor,
                       Anca Boagiu

                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 133/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 133 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu