E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 2 din 11 ianuarie 1997

pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului de reforma a invatamantului superior si cercetarii stiintifice universitare, in valoare de 50 milioane dolari S.U.A., semnat la Washington la 2 octombrie 1996

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 4 din 15 ianuarie 1997


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei, precum si ale art. 1 lit. a) din Legea nr. 142/1996 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    Art. 1
    Se ratifica Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului de reforma a invatamantului superior si cercetarii stiintifice universitare, in valoare de 50 milioane dolari S.U.A., semnat la Washington la 2 octombrie 1996 prezentat in anexa.
    Art. 2
    Se autorizeaza Guvernul Romaniei, prin Ministerul Finantelor, ca, de comun acord cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, sa introduca, pe parcursul derularii imprumutului, in raport cu conditiile concrete de derulare a acordului de imprumut, amendamente la continutul acestuia care privesc realocari de fonduri, modificari in structura imprumutului pe categorii si componente, modificari de termene, precum si orice alte modificari care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite initial intre parti.
    Guvernul Romaniei va raporta periodic Parlamentului Romaniei asupra amendamentelor introduse, in cadrul Raportului privind datoria publica externa a Romaniei.
    Art. 3
    Pentru derularea acordului de imprumut, Ministerul Finantelor va incheia cu Ministerul Invatamantului, in calitate de ordonator, un acord de subimprumut prin care i se stabilesc termenii si conditiile in care se transfera intreaga autoritate si responsabilitate privind implementarea Proiectului, precum si utilizarea eficienta a sumelor interne si externe alocate.
    Art. 4
    Fondurile necesare restituirii imprumutului, platii dobanzilor si comisioanelor si a celorlalte costuri externe, precum si contributia Guvernului Romaniei pentru realizarea Proiectului se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Invatamantului.

                    PRIM-MINISTRU
                   VICTOR CIORBEA

                          Contrasemneaza:
                          Ministru de stat,
                          ministrul finantelor,
                          Mircea Ciumara

                          Ministrul invatamantului,
                          Virgil Petrescu

    ANEXA 1

    IMPRUMUT NR. 4.096 RO

                      ACORD DE IMPRUMUT*)
    (Proiectul de reforma a invatamantului superior si cercetarii stiintifice universitare) intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare

    *) Traducere.

    Acord, datat 2 octombrie 1996, intre Romania (Imprumutatul) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca)
    Intrucat:
    (A) Banca a primit o scrisoare, datata 23 iulie 1996, din partea Imprumutatului, care descrie un program de actiuni, obiective si politici elaborate pentru dezvoltarea si imbunatatirea invatamantului superior (Programul) si care declara angajarea Imprumutatului in implementarea Programului;
    (B) Imprumutatul a solicitat Bancii sprijin in finantarea masurilor ce urmeaza a fi luate in conformitate cu, sau in continuarea prevederilor Programului mentionat potrivit partilor B si C ale Proiectului descris in anexa nr. 2 la prezentul acord, prin acordarea unui imprumut in conditiile prezentate mai jos; si
    (C) prin acordul datat 31 mai 1996, Uniunea Europeana a convenit sa acorde Imprumutatului un credit nerambursabil in suma totala echivalenta cu noua milioane sase sute mii dolari S.U.A (9.600.000 $) pentru a sprijini finantarea partii A a Proiectului, in termenii si conditiile expuse in acel acord; si
    intrucat Banca a convenit, pe baza, inter alia, a celor mentionate mai sus, sa ofere Imprumutatului un imprumut in termenii si conditiile expuse in acest acord,
    in consecinta, partile la prezentul acord convin dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Conditii generale. Definitii

    Sectiunea 1.01
    "Conditiile generale aplicabile acordurilor de imprumut si garantie pentru imprumuturi intr-o singura valuta", ale Bancii, datate 30 mai 1995 (Conditiile generale) constituie parte integranta a prezentului acord.

    Sectiunea 1.02
    Daca din context nu reiese altfel, termenii definiti in Conditiile generale si in preambulul prezentului acord isi mentin intelesul prezentat in acestea, iar urmatorii termeni suplimentari au urmatoarele intelesuri:
    a) Plan de actiune inseamna planul la care se face referire in paragraful 2 al anexei nr. 5 la prezentul acord;
    b) beneficiarul inseamna o institutie de invatamant superior sau o persoana ori un grup de persoane desemnate de aceasta, careia sau caruia Imprumutatul i-a acordat sau isi propune sa-i acorde un fond extern;
    c) fonduri externe inseamna o alocatie acordata sau propusa a fi acordata de catre Imprumutat, din sumele imprumutului, unui beneficiar pentru un subproiect;
    d) consiliile pentru invatamantul superior inseamna Consiliul National de Evaluare Academica si Acreditare, Consiliul National pentru Finantare a Invatamantului Superior si Consiliul National al Cercetarii Stiintifice Universitare, care au fost infiintate de Imprumutat;
    e) MI inseamna Ministerul Invatamantului al Imprumutatului;
    f) UCP inseamna Unitatea de Coordonare a Proiectului, care a fost infiintata in cadrul Ministerului Invatamantului;
    g) cont special inseamna contul la care se face referire in sectiunea 2.02. paragraful b) din prezentul acord;
    h) subproiect inseamna un proiect care va fi realizat de un beneficiar, conform partilor B si C din Proiect, utilizand sumele unui fond extern.
    Art. 2
    Imprumutul

    Sectiunea 2.01
    Banca este de acord sa imprumute Imprumutatului, conform termenilor si conditiilor expuse sau la care se face referire in prezentul acord, o suma egala cu cincizeci de milioane dolari S.U.A. (50.000.000 $).

    Sectiunea 2.02
    a) Suma imprumutului poate fi trasa din contul imprumutului in concordanta cu prevederile anexei nr. 1 la prezentul acord pentru sume platite (sau, daca Banca va fi de acord, care urmeaza a fi platite) in contul tragerilor efectuate de beneficiari in cadrul fondurilor externe, pentru a achita costul rezonabil al bunurilor si serviciilor necesare subproiectelor conform partilor B si C ale Proiectului descris in anexa nr. 2 la acest acord si care vor fi finantate din sumele imprumutului.
    b) Pentru scopurile Proiectului, Imprumutatul va deschide si va mentine un cont special de depozit in dolari la o banca acceptabila Bancii, in termeni si conditii satisfacatoare pentru Banca, incluzand masuri de protectie adecvate contra compensarii, confiscarii si sechestrarii. Depunerile in si platile din contul special vor fi facute in conformitate cu prevederile anexei nr. 6 la acest acord.

    Sectiunea 2.03
    Ultima data de tragere va fi 30 iunie 2002 sau acea data ulterioara pe care Banca o va stabili. Banca va notifica prompt Imprumutatului cu privire la acea data ulterioara.

    Sectiunea 2.04
    Imprumutatul va plati Bancii un comision de angajament la o rata de trei patrimi din unu la suta (3/4 din 1%) pe an aplicat asupra valorii imprumutului, neutilizata la un moment dat.

    Sectiunea 2.05
    a) Imprumutatul va plati dobanda aplicata asupra valorii sumei imprumutului, trasa si nerambursata la un moment dat la o rata pentru fiecare perioada a dobanzii egala cu rata bazata pe LIBOR plus marja totala LIBOR.
    b) Pentru scopurile acestei sectiuni:
    (i) perioada de dobanda inseamna perioada initiala de la si incluzand data semnarii prezentului acord pana la, dar excluzand prima data de plata a dobanzii care survine dupa aceea si, dupa perioada initiala, fiecare perioada de la si incluzand o data de plata a dobanzii pana la, dar excluzand prima data de plata a dobanzii care urmeaza;
    (ii) data de plata a dobanzii inseamna fiecare data specificata in sectiunea 2.06 a prezentului acord;
    (iii) rata dobanzii pe baza LIBOR inseamna, pentru fiecare perioada de dobanda, rata oferita pe piata interbancara londoneza pentru depozitele in dolari pe 6 luni, valabila in prima zi a acelei perioade de dobanda (sau, in cazul perioadei initiale de dobanda, valabila la data de plata a dobanzii care survine la sau precede imediat prima zi a acelei perioade de dobanda), asa cum a fost determinata in mod rezonabil de Banca si exprimata ca procent per annum;
    (iv) marja totala LIBOR inseamna, pentru fiecare perioada de dobanda: (A) o jumatate dintr-un procent (1/2 din 1%); (B) minus (sau plus) marja medie ponderata, pentru acea perioada de dobanda, sub (sau peste) ratele oferite pe piata interbancara londoneza, sau alte rate de referinta la depozitele pe 6 luni, pentru imprumuturile nerambursate ale Bancii sau pentru parti ale acestora alocate de Banca pentru finantarea imprumuturilor intr-o singura valuta sau pentru parti ale acestora acordate de ea, care includ imprumutul, asa cum a fost determinata de Banca in mod rezonabil si exprimata ca procent per annum.
    (c) Banca va notifica Imprumutatului asupra ratei dobanzii pe baza LIBOR si a marjei totale LIBOR pentru fiecare perioada de dobanda, imediat dupa determinarea acestora.
    d) Ori de cate ori, in lumina schimbarilor in practica pietei, care afecteaza determinarea ratelor dobanzii la care se face referire in prezenta sectiune 2.05, Banca decide ca este in interesul imprumutatilor sai, luati in totalitate, si al Bancii sa aplice o baza pentru determinarea ratelor dobanzii aplicabile imprumutului in alt mod decat este prevazut in sectiunea mentionata, Banca poate modifica baza de determinare a ratelor dobanzii aplicabile imprumutului prin notificarea Imprumutatului asupra noii baze cu cel putin 6 luni inainte. Baza va deveni efectiva la expirarea perioadei de notificare, cu exceptia cazului in care Imprumutatul notifica Bancii, in timpul perioadei mentionate, in legatura cu obiectiile sale, situatie in care modificarea mentionata nu se va aplica imprumutului.

    Sectiunea 2.06
    Dobanda si alte speze vor fi platibile la 15 aprilie si 15 octombrie in fiecare an.

    Sectiunea 2.07
    Imprumutatul va rambursa suma imprumutului conform graficului de amortizare prezentat in anexa nr. 3 la acest acord.
    Art. 3
    Executarea Proiectului

    Sectiunea 3.01
    a) Imprumutatul declara ca se angajeaza sa indeplineasca obiectivele Proiectului, expuse in anexa nr. 2 la acest acord, si, in acest scop, va realiza Proiectul prin Ministerul Invatamantului, cu diligenta si eficienta corespunzatoare si conform practicilor administrative, financiare, economice si educationale adecvate si va asigura, cu promptitudinea necesara, fondurile, facilitatile, serviciile si alte resurse necesare Proiectului.
    b) Fara a se limita la prevederile paragrafului a) din aceasta sectiune si cu exceptia celor ce vor fi convenite altfel intre Imprumutat si Banca, Imprumutatul va realiza Proiectul conform Programului de implementare expus in anexa nr. 5 la acest acord.

    Sectiunea 3.02
    Cu exceptia cazului in care Banca va conveni altfel, achizitionarea bunurilor, lucrarilor si serviciilor de consultanta pentru partile B si C ale Proiectului si care vor fi finantate din sumele imprumutului va fi guvernata de prevederile anexei nr. 4 la prezentul acord.

    Sectiunea 3.03
    Pentru scopurile sectiunii 9.08 din Conditiile generale si fara nici o limitare la acestea, Imprumutatul:
    a) va pregati, pe baza instructiunilor acceptabile Bancii, si va furniza acesteia, intr-un interval de maximum 6 luni de la data ultimei trageri sau de la o data ulterioara, dupa cum s-a stabilit pentru acest scop intre Imprumutat si Banca, un plan conceput pentru a garanta indeplinirea in continuare a obiectivelor Proiectului; si
    b) va oferi Bancii o ocazie rezonabila de a schimba cu Imprumutatul opinii despre planul mentionat.
    Art. 4
    Clauze financiare

    Sectiunea 4.01
    a) Imprumutatul va mentine sau va determina sa fie mentinute evidente si conturi adecvate pentru a reflecta, in conformitate cu practicile riguroase de contabilitate, operatiunile, resursele si cheltuielile cu privire la Proiect ale departamentelor sau agentiilor Imprumutatului, raspunzatoare de realizarea Proiectului sau a oricarei parti a acestuia.
    b) Imprumutatul:
    (i) va detine evidentele si conturile la care s-a facut referire in paragraful a) din aceasta sectiune, inclusiv acelea corespunzatoare contului special pentru fiecare an financiar auditat, in concordanta cu principiile de audit adecvate, aplicate consecvent de catre auditori independenti, acceptabili Bancii.
    (ii) va furniza Bancii, de indata ce este disponibil, dar in orice caz nu mai tarziu de 6 luni de la incheierea fiecarui an financiar, raportul de audit intocmit de auditorii mentionati, de asemenea amploare si detaliu dupa cum Banca va fi solicitat in mod rezonabil; si
    (iii) va furniza Bancii orice altfel de informatii cu privire la evidentele si conturile mentionate, precum si raportul de audit al acestora, dupa cum Banca, in mod rezonabil, va solicita la un moment dat.
    c) Pentru toate cheltuielile pentru care s-au efectuat trageri din contul imprumutului, pe baza situatiei cheltuielilor, Imprumutatul:
    (i) va mentine sau va determina sa fie mentinute, in conformitate cu paragraful a) din aceasta sectiune, evidente si conturi care sa reflecte aceste cheltuieli;
    (ii) va pastra, pe o perioada de cel putin un an dupa ce Banca va fi primit raportul de audit pentru anul fiscal in care a fost efectuata ultima tragere din contul imprumutului, toate evidentele (contracte, comenzi, facturi, note de plata, chitante si alte documente) care sa evidentieze aceste cheltuieli;
    (iii) va permite reprezentantilor Bancii sa examineze aceste evidente; si
    (iv) se va asigura ca aceste evidente si conturi sunt incluse in raportul de audit intocmit anual, la care s-a facut referire in paragraful b) din aceasta sectiune, si ca raportul acestui audit contine opinia distincta a auditorilor mentionati, aratand daca situatiile cheltuielilor inaintate in timpul acelui an financiar, impreuna cu procedurile si controlul intern implicate in pregatirea lor, pot fi credibile pentru a sustine tragerile respective.
    Art. 5
    Clauze asiguratorii pentru Banca

    Sectiunea 5.01
    In conformitate cu sectiunea 6.02 (1) din Conditiile generale, este specificat, in plus, urmatorul eveniment, si anume, ca a aparut o situatie care va face improbabila implementarea actiunilor, obiectivelor si politicilor incluse in Program sau a unei parti semnificative a acestora.
    Art. 6
    Terminare

    Sectiunea 6.01
    Data care survine dupa o suta douazeci (120) de zile de la semnarea acestui acord este specificata prin acest articol, pentru scopurile sectiunii 12.04 din Conditiile generale.
    Art. 7
    Reprezentantul Imprumutatului; adrese

    Sectiunea 7.01
    Ministrul finantelor al Imprumutatului este desemnat ca reprezentant al Imprumutatului pentru scopurile sectiunii 11.03 din Conditiile generale.

    Sectiunea 7.02
    Urmatoarele adrese sunt mentionate pentru scopurile sectiunii 11.01 din Conditiile generale:

    Pentru Imprumutat:
    Ministerul Finantelor
    Str. Apolodor nr. 17
    Bucuresti
    Romania
                              Telex: 11239

    Pentru Banca:
    Banca Internationala
    pentru Reconstructie
    si Dezvoltare
    1818 H Street, N.W.
    Washington, D.C. 20433
    Statele Unite ale Americii

    Adresa telegrafica:       Telex:
    INTBAFRAD                        248423 (MCI)
    Washington, D.C.                 64145 (MCI)

    Drept urmare, partile la prezentul acord, actionand prin intermediul reprezentantilor lor legal autorizati, au semnat acest acord, in numele lor, in Districtul Columbia, Statele Unite ale Americii, in ziua si anul mentionate la inceput.

            ROMANIA,
            prin
            Mircea Geoana,
            reprezentant autorizat

            BANCA INTERNATIONALA PENTRU
            RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE,
            prin
            Kenneth G. Lay,
            vicepresedinte interimar
            pentru Zona Europa si Asia Centrala

    ANEXA 1

                    TRAGEREA DIN SUMELE IMPRUMUTULUI

    1. Tabelul de mai jos prezinta categoriile de pozitii care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului, alocarea sumelor imprumutului pentru fiecare categorie si procentul de cheltuieli pentru pozitiile care urmeaza sa fie astfel finantate din fiecare categorie.
------------------------------------------------------------
                              Suma         Procent din
                              alocata      cheltuielile
     Categoria                din          care vor fi
                              imprumut     finantate
                              (exprimata
                              in dolari
                               S.U.A)
------------------------------------------------------------
 1. Fonduri externe pentru: 70% din sumele
                                               platite din
                                               fonduri
                                               externe
 a) Partea B.1 din Proiect    9.600.000
 b) Partea B.2 din Proiect    5.000.000
 c) Partea B.3 din Proiect    4.900.000
 d) Partea C.1 din Proiect   10.200.000
 e) Partea C.2 din Proiect    9.200.000

 2. Fonduri externe pentru   11.100.000    70% din sumele
    Partea C.3 din Proiect                     platite din
                                               fonduri
                                               externe
------------------------------------------------------------
        TOTAL:               50.000.000
------------------------------------------------------------
    2. Fara ca aceasta sa constituie o incalcare a prevederilor paragrafului 1 de mai sus, nu va fi efectuata nici o tragere pentru plata cheltuielilor efectuate anterior datei acestui acord.
    3. Banca poate cere ca tragerile din contul imprumutului sa fie efectuate pe baza situatiilor cheltuielilor pentru platile facute din fonduri externe, conform acelor termeni si conditii pe care Banca le va specifica prin instiintarea Imprumutatului.

    ANEXA 2

                          DESCRIEREA PROIECTULUI

    Obiectivele Proiectului sunt:
    a) imbunatatirea capacitatii manageriale a consiliilor de invatamant superior si a institutiilor de invatamant superior;
    b) elaborarea noilor programe de invatamant universitar si a programelor de educatie continua de nivel universitar, cerute de tranzitia la o economie de piata; si
    c) dezvoltarea invatamantului postuniversitar si a programelor de cercetare majora cerute de tranzitia la o economie de piata, totul in conformitate cu Programul.
    Proiectul este alcatuit din urmatoarele parti, ce pot fi supuse acelor modificari asupra carora Imprumutatul si Banca pot conveni periodic pentru a indeplini obiective ca:
    Partea A - Imbunatatirea capacitatii manageriale
    Furnizarea de bunuri si servicii de consultanta pentru a sprijini Imprumutatul in imbunatatirea capacitatii consiliilor de invatamant superior si a institutiilor de invatamant superior de a-si indeplini responsabilitatile in concordanta cu strategia de reforma a sectorului educational, inclusiv in imbunatatirea coordonarii dintre consiliile de invatamant superior si institutiile de invatamant superior, conform Acordului dintre Imprumutat si Uniunea Europeana, datat 31 mai 1996, la care se face referire in preambulul la prezentul acord.
    Partea B - Programe de invatamant universitar si educatie continua de nivel universitar
    1. Furnizarea de fonduri externe catre beneficiari, pe baza competitiva, pentru elaborarea de programe universitare, prin:
    a) introducerea sau modernizarea programelor de predare in domenii de studiu deosebit de importante pentru o economie de piata;
    b) introducerea sau modernizarea programelor interdisciplinare;
    c) introducerea de noi metode de predare.
    2. Furnizarea de fonduri externe catre beneficiari, pe baza competitiva, pentru introducerea sau dezvoltarea de programe de invatamant pentru colegiu.
    3. Furnizarea de fonduri externe catre beneficiari, pe baza competitiva, pentru introducerea sau dezvoltarea de noi programe de educatie continua de nivel universitar, inclusiv crearea de centre regionale de educatie continua in cadrul colegiilor si universitatilor.
    Partea C - Programe de invatamant postuniversitar si de cercetare
    1. Furnizarea de fonduri externe catre beneficiari, pe baza competitiva, pentru elaborarea de programe postuniversitare prin:
    a) introducerea sau modernizarea programelor de predare in domenii de studiu deosebit de importante pentru o economie de piata, inclusiv sprijinirea studiilor si cercetarii pentru doctorat; si
    b) crearea sau dezvoltarea de programe interdisciplinare.
    2. Furnizarea de fonduri externe catre beneficiari, pe baza competitiva, pentru introducerea sau dezvoltarea de programe de cercetare majora.
    3. Furnizarea de fonduri externe catre beneficiari, pe baza competitiva, pentru crearea de centre de cercetare pentru mai multi utilizatori cu o infrastructura avansata de cercetare.

                               *    *    *

    Se estimeaza ca Proiectul sa fie finalizat pana la data de 31 decembrie 2001.

    ANEXA 3

                 GRAFIC DE AMORTIZARE

     ---------------------------------------------
    |      Data platii          |      Plata      |
    |       scadente            |   capitalului   |
    |                           |  (exprimata in  |
    |                           | dolari S.U.A.)*)|
    |---------------------------------------------|
    |    15 aprilie 2002        |    1.065.000    |
    |    15 octombrie 2002      |    1.095.000    |
    |    15 aprilie 2003        |    1.130.000    |
    |    15 octombrie 2003      |    1.160.000    |
    |    15 aprilie 2004        |    1.195.000    |
    |    15 octombrie 2004      |    1.230.000    |
    |    15 aprilie 2005        |    1.265.000    |
    |    15 octombrie 2005      |    1.300.000    |
    |    15 aprilie 2006        |    1.340.000    |
    |    15 octombrie 2006      |    1.380.000    |
    |    15 aprilie 2007        |    1.420.000    |
    |    15 octombrie 2007      |    1.460.000    |
    |    15 aprilie 2008        |    1.505.000    |
    |    15 octombrie 2008      |    1.550.000    |
    |    15 aprilie 2009        |    1.595.000    |
    |    15 octombrie 2009      |    1.640.000    |
    |    15 aprilie 2010        |    1.685.000    |
    |    15 octombrie 2010      |    1.735.000    |
    |    15 aprilie 2011        |    1.785.000    |
    |    15 octombrie 2011      |    1.840.000    |
    |    15 aprilie 2012        |    1.895.000    |
    |    15 octombrie 2012      |    1.950.000    |
    |    15 aprilie 2013        |    2.005.000    |
    |    15 octombrie 2013      |    2.065.000    |
    |    15 aprilie 2014        |    2.125.000    |
    |    15 octombrie 2014      |    2.185.000    |
    |    15 aprilie 2015        |    2.250.000    |
    |    15 octombrie 2015      |    2.315.000    |
    |    15 aprilie 2016        |    2.385.000    |
    |    15 octombrie 2016      |    2.450.000    |
     ---------------------------------------------

    *) Cifrele din aceasta coloana reprezinta suma in dolari ce urmeaza a fi restituita, cu exceptia prevederilor sectiunii 4.04 (d) din Conditiile generale.

    ANEXA 4

                  ACHIZITIONARE SI SERVICII DE CONSULTANTA

    Sectiunea I
    Achizitionarea de bunuri si lucrari
    Partea A - Dispozitii generale
    Bunurile si lucrarile vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile sectiunii I a Ghidului de achizitionare in conditiile imprumuturilor B.I.R.D. si creditelor A.D.I., publicate de Banca in ianuarie 1995 si revizuite in ianuarie 1996 (Ghidul), si cu urmatoarele prevederi ale acestei sectiuni, acolo unde acestea sunt aplicabile.
    Partea B - Licitatia internationala
    1. Cu exceptia cazului in care partea C a acestei sectiuni prevede altfel, bunurile si lucrarile vor fi achizitionate prin contracte adjudecate in conformitate cu prevederile sectiunii II a Ghidului si cu paragraful 5 din anexa nr. 1 la acesta.
    2. Urmatoarele prevederi se vor aplica bunurilor si lucrarilor ce urmeaza a fi achizitionate prin contracte adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafului 1 al prezentei parti B, si anume, ca prevederile paragrafelor 2.54 si 2.55 din Ghid si anexa nr. 2 la acesta se vor aplica bunurilor fabricate pe teritoriul Imprumutatului si lucrarilor ce vor fi realizate de antreprenori locali.
    Partea C - Alte metode de achizitionare
    1. Licitatia internationala limitata
    Bunurile, in legatura cu care Banca este de acord ca pot fi cumparate doar de la un numar limitat de furnizori, indiferent de costul lor, pot fi achizitionate prin contracte adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafului 3.2. din Ghid.
    2. Licitatia nationala
    Lucrarile estimate sa coste mai putin de 500.000 $ echivalent per contract pot fi procurate prin contracte adjudecate in conformitate cu prevederile 3.3 si 3.4 ale Ghidului.
    3. Cumpararea internationala
    Bunurile estimate sa coste mai putin de 300.000 $ echivalent per contract pot fi achizitionate prin contracte adjudecate pe baza metodelor de cumparare internationala, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.5 si 3.6 din Ghid.
    4. Cumpararea nationala
    Bunurile estimate sa coste mai putin de 50.000 $ echivalent per contract pot fi achizitionate prin contracte adjudecate pe baza metodelor de cumparare nationala, in conformitate cu paragrafele 3.5 si 3.6 din Ghid.
    5. Contractarea directa
    Bunurile sub licenta pot fi achizitionate, cu acordul prealabil al Bancii, in conformitate cu prevederile paragrafului 3.7 din Ghid.
    6. Angajarea lucrarilor de valoare mica
    Lucrarile estimate sa coste mai putin de 100.000 $ echivalent per contract pot fi achizitionate prin contracte cu valoare globala si pret fixat, adjudecate pe baza cotatiilor de pret obtinute de la trei (3) antreprenori locali calificati, ca raspuns la o invitatie scrisa. Invitatia va include o descriere detaliata a lucrarilor, inclusiv specificatii de baza, data necesara de finalizare, o forma de baza a contractului acceptabila Bancii si desene tehnice, unde este aplicabil.
    Contractul va fi adjudecat acelui antreprenor care ofera cel mai mic pret pentru lucrarea solicitata si care are experienta si resursele pentru a finaliza contractul cu succes.
    Partea D - Analiza de catre Banca a deciziilor de achizitionare
    1. Planificarea achizitionarii
    Anterior emiterii oricarei invitatii la precalificarea pentru licitatie sau pentru licitatie, planul de achizitii propus pentru Proiect va fi inaintat Bancii pentru analiza si aprobare, in conformitate cu prevederile paragrafului 1 din anexa nr. 1 la Ghid. Achizitionarea tuturor bunurilor si lucrarilor se va face in conformitate cu acest plan de achizitii, asa cum a fost el aprobat de Banca, si cu prevederile paragrafului 1 mentionat.
    2. Analiza prealabila
    Metodele prezentate in paragrafele 2 si 3 din anexa nr. 1 la Ghid se vor aplica cu privire la fiecare contract pentru bunuri si servicii achizitionate conform prevederilor partilor B, C.1, C.2 sau C.5 ale sectiunii I a acestei anexe.
    3. Analiza ulterioara
    Metodele expuse in paragraful 4 din anexa nr. 1 la Ghid se vor aplica cu privire la fiecare contract care nu intra sub incidenta paragrafului 2 al acestei parti.

    Sectiunea II
    Utilizarea consultantilor
    1. Serviciile de consultanta vor fi procurate pe baza de contracte adjudecate in conformitate cu prevederile Ghidului privind utilizarea de consultanti de catre imprumutatii Bancii Mondiale si de catre Banca Mondiala in calitate de agentie executanta, publicate de Banca in august 1981 (Ghidul pentru consultanta). In cazul unor sarcini complexe, cu limita de timp, astfel de contracte se vor baza pe forma standard de contract pentru servicii de consultanta, emisa de Banca, avand acele modificari care vor fi acceptate de Banca. In cazurile in care nici un document relevant pentru contracte standard nu a fost emis de Banca, vor fi folosite alte forme standard acceptabile pentru Banca.
    2. Fara ca aceasta sa constituie o incalcare a prevederilor paragrafului 1 al acestei sectiuni, prevederile cuprinse in Ghidul pentru consultanta, care cer analiza sau aprobarea prealabila a Bancii pentru bugete, liste scurte, metode de selectie, scrisori de invitatie, oferte, rapoarte de evaluare si contracte, nu vor fi aplicate contractelor pentru angajarea de consultanti sau firme de consultanta estimate sa coste mai putin de 50.000 $ echivalent fiecare. Totusi, exceptiile mentionate de la analiza prealabila din partea Bancii nu se vor aplica la:
    a) termenii de referinta pentru astfel de contracte;
    b) selectarea dintr-o singura sursa a firmelor de consultanta;
    c) sarcini de natura critica, determinate ca atare, in mod rezonabil, de catre Banca;
    d) amendamente la contractele de angajare a consultantilor sau a firmelor de consultanta care ridica valoarea contractului la 50.000 $ echivalent sau mai mult.

    ANEXA 5

                        PROGRAMUL DE IMPLEMENTARE

    Prevederile acestei anexe se vor aplica pentru scopurile sectiunii 3.01 paragraful b) din prezentul acord.
    1. Intreaga responsabilitate pentru realizarea Proiectului va fi atribuita de catre Imprumutat Ministerului Invatamantului.
    2. Imprumutatul va realiza partile B si C ale Proiectului in concordanta cu actiunile specifice convenite cu Banca in Planul de actiune si, in acest scop:
    a) va mentine politicile si procedurile adecvate care sa-i permita monitorizarea si evaluarea permanenta a modului de desfasurare a activitatilor specifice din Planul de actiune, in concordanta cu indicatori acceptabili Bancii;
    b) va pregati, in cadrul unor termeni de referinta acceptabili Bancii, si va inainta Bancii - la 30 mai sau in jurul acestei date - un raport anual asupra rezultatelor activitatilor de monitorizare si evaluare intreprinse in conformitate cu paragraful a) al acestei sectiuni, asupra progresului inregistrat in desfasurarea diferitelor actiuni enuntate in Planul de actiune in perioada precedenta datei raportului mentionat si asupra masurilor recomandate pentru asigurarea desfasurarii eficiente a diverselor actiuni enuntate in Planul de actiune si pentru indeplinirea obiectivelor acestuia pentru perioada ulterioara acestei date; si
    c) va evalua impreuna cu Banca, pana la 30 iunie sau pana la acea data ulterioara ce va fi solicitata de catre Banca, raportul la care s-a facut referire in paragraful b) al acestei sectiuni, si va lua, dupa aceea, toate masurile necesare pentru asigurarea finalizarii eficiente a actiunilor specifice enuntate in Planul de actiune si indeplinirii obiectivelor acestuia, pe baza concluziilor si recomandarilor raportului mentionat si a opiniilor Bancii in problema respectiva.
    3. Imprumutatul va mentine UCP si consiliile invatamantului superior cu numarul suficient de specialisti, infrastructura si puterea decizionala acceptabile Bancii.
    4. Cu privire la selectarea subproiectelor si acordarea fondurilor externe catre beneficiari, Imprumutatul:
    a) va urma procedurile si criteriile convenite cu Banca;
    b) va trimite Bancii, nu mai tarziu de 30 mai in fiecare an, o lista cuprinzand toate propunerile de proiecte prezentate consiliilor invatamantului superior in cursul anului precedent, cu indicarea adjudecarilor de fonduri externe recomandate de catre acestea;
    c) va evalua impreuna cu Banca, la 30 iunie sau in jurul acestei date, in fiecare an (si, in orice caz, inainte de remiterea recomandarilor consiliilor invatamantului superior catre Ministerul Invatamantului pentru aprobarea finala a adjudecarilor de fonduri externe), recomandarile consiliilor invatamantului superior si aplicarea procedurilor si criteriilor convenite cu Banca, pentru pana la o suta (100) de propuneri de subproiecte selectate de Banca din lista primita de la Imprumutat, si, dupa aceea, va lua toate masurile necesare, in concordanta cu rezultatele acestei evaluari.
    5. Imprumutatul:
    a) va analiza impreuna cu Banca, la 30 aprilie sau in jurul acestei date, in fiecare an (si, in orice caz, inainte de selectarea subproiectelor), procentajele orientative ale alocarilor de fonduri externe pentru diferitele domenii de studiu din invatamantul superior, care urmeaza sa fie stabilite pe baza procedurilor si criteriilor convenite cu Banca si va lua, dupa aceea, toate masurile necesare, in concordanta cu rezultatele acestei analize;
    b) va analiza impreuna cu Banca, la 30 iunie sau in jurul acestei date, in fiecare an (si, in orice caz, inainte de adjudecarea fondurilor externe), orice procentaj de alocare a fondurilor externe propus pentru un domeniu de studiu in invatamantul superior care difera cu mai mult de douazeci la suta (20%) fata de procentajul orientativ de alocare pentru acel domeniu de studiu din invatamantul superior, si va lua, dupa aceea, toate masurile necesare in concordanta cu rezultatele acestei analize.

    ANEXA 6

                       CONTUL SPECIAL

    1. In sensul prevederilor prezentei anexe:
    a) termenul categorii eligibile inseamna Categoriile (1) si (2) prezentate in tabelul cuprins in paragraful 1 din anexa nr. 1 la prezentul acord;
    b) termenul cheltuieli eligibile inseamna cheltuieli cu privire la sumele platite in cadrul fondurilor externe si care sunt finantate din sumele imprumutului, alocate periodic categoriilor eligibile, in concordanta cu prevederile anexei nr. 1 la prezentul acord; si
    c) termenul alocatie autorizata inseamna o suma egala cu 4.500.000 $ care va fi trasa din contul imprumutului si depusa in contul special, conform paragrafului 3 a) din aceasta anexa, cu conditia ca, totusi, daca Banca nu va hotari altfel, alocatia autorizata sa fie limitata la o suma echivalenta cu 2.250.000 $ pana cand suma totala a tragerilor din contul imprumutului plus totalul sumei tuturor angajamentelor speciale restante asumate de Banca in conformitate cu sectiunea 5.02 din Conditiile generale pentru partile B si C ale Proiectului va fi egala sau va depasi echivalentul a 4.500.000 $.
    2. Platile din contul special vor fi facute exclusiv pentru cheltuieli eligibile, in concordanta cu prevederile acestei anexe.
    3. Dupa ce Banca a primit dovezi satisfacatoare ca s-a deschis contul special, in mod corespunzator, tragerile pentru alocatia autorizata si tragerile ulterioare pentru realimentarea contului special vor fi efectuate dupa cum urmeaza:
    a) pentru tragerile alocatiei autorizate, Imprumutatul va inainta Bancii o cerere sau cereri pentru depunerea in contul special a unei sau unor sume care sa nu depaseasca suma totala a alocatiei autorizate. Pe baza acestei (acestor) cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depune in contul special suma sau sumele pe care Imprumutatul le-a solicitat;
    b) (i) pentru realimentarea contului special, Imprumutatul va inainta Bancii cereri privind efectuarea de depuneri in contul special, la acele intervale de timp pe care Banca le va specifica;
    (ii) inainte sau o data cu o astfel de cerere, Imprumutatul va prezenta Bancii documentele si celelalte acte justificative, conform paragrafului 4 din prezenta anexa, necesare pentru efectuarea platii sau platilor pentru care este solicitata realimentarea. Pe baza acestei cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depune in contul special suma de bani solicitata de Imprumutat si care, conform documentelor si celorlalte acte justificative prezentate, a fost platita din contul special pentru cheltuieli eligibile. Toate aceste depozite vor fi trase de catre Banca din contul imprumutului pentru categoriile eligibile respective si in sumele echivalente respective, dupa cum vor fi fost justificate prin documentele mentionate si prin alte documente justificative.
    4. Pentru fiecare plata facuta de Imprumutat din contul special, Imprumutatul va furniza Bancii, la o data pe care aceasta o va stabili in mod rezonabil, acele documente si acte justificative care sa demonstreze ca plata respectiva s-a facut exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
    5. Fara ca aceasta sa constituie o incalcare a prevederilor paragrafului 3 din aceasta anexa, Banca nu va fi solicitata sa efectueze depuneri viitoare in contul special:
    a) daca, la un moment dat, Banca va fi hotarat ca toate tragerile viitoare vor trebui sa fie efectuate de Imprumutat direct din contul imprumutului conform prevederilor art. V din Conditiile generale si ale paragrafului a) din sectiunea 2.02 a prezentului acord;
    b) daca Imprumutatul nu a reusit sa prezinte Bancii, in perioada de timp precizata in sectiunea 4.01 paragraful b) (ii) din prezentul acord, vreunul dintre rapoartele de audit solicitate sa fie prezentate Bancii, in conformitate cu prevederile sectiunii mentionate privind auditarea documentelor si a conturilor pentru contul special;
    c) daca, la un moment dat, Banca va fi instiintat pe Imprumutat cu privire la intentia sa de a suspenda in totalitate sau partial dreptul Imprumutatului de a efectua trageri din contul imprumutului in conformitate cu prevederile sectiunii 6.02 din Conditiile generale; sau
    d) imediat ce totalul sumei neutilizate din imprumut, alocata categoriilor eligibile, minus suma totala a angajamentelor speciale restante, asumate de Banca in conformitate cu sectiunea 5.02 din Conditiile generale referitoare la partile B si C ale Proiectului, va fi egal cu de doua ori suma alocatiei autorizate.
    Dupa aceea tragerea din contul imprumutului a sumelor inca neutilizate ale imprumutului, alocate categoriilor eligibile, va urma acele proceduri pe care Banca le va aduce la cunostinta Imprumutatului. Asemenea trageri ulterioare vor fi efectuate numai dupa ce si in masura in care Banca va fi convinsa ca toate acele sume ramase in depozit in contul special la data acelei instiintari vor fi utilizate pentru efectuarea unor plati pentru cheltuieli eligibile.
    6. a) Daca Banca va constata ca, la un moment dat, o plata din contul special: (i) a fost efectuata pentru o cheltuiala sau o suma neeligibila in conformitate cu paragraful 2 din prezenta anexa; sau (ii) nu a fost justificata prin documente si acte justificative prezentate Bancii, Imprumutatul va trebui, imediat dupa instiintarea facuta de catre Banca: (A) sa ofere dovezi suplimentare, conform solicitarilor Bancii; sau (B) sa depuna in contul special (sau, daca Banca solicita aceasta, sa restituie acesteia) o suma egala cu suma sau partea din suma acelei plati neeligibila sau nejustificata. Daca Banca nu va hotari altfel, nu se va face nici o depunere viitoare de catre Banca in contul special, pana cand Imprumutatul nu va fi oferit dovezile cerute sau nu va fi efectuat restituirea, dupa caz.
    b) Daca Banca va constata ca, la un moment dat, o suma restanta din contul special nu va fi solicitata pentru acoperirea unor plati viitoare pentru cheltuieli eligibile, Imprumutatul, imediat dupa ce a fost instiintat de catre Banca, va restitui Bancii suma restanta respectiva.
    c) Imprumutatul poate, dupa informarea prealabila a Bancii, sa restituie acesteia intreaga suma sau parti din aceasta aflate in contul special.
    d) Restituirile catre Banca efectuate in conformitate cu paragrafele 6 a), b) si c) din prezenta anexa vor fi virate in contul imprumutului in vederea unor trageri ulterioare sau in vederea anularii, in conformitate cu prevederile relevante ale prezentului acord, inclusiv ale Conditiilor generale.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 2/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 2 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordonanţa 2/1997
Hotărârea 1176 2002
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori efectuat la Bucuresti la 23 mai 2002 si la Zagreb la 3 iunie 2002 intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut (Proiectul de reforma a invatamantului superior si cercetarii stiintifice universitare) dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Washington la 2 octombrie 1996
Hotărârea 1236 2001
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimb de scrisori la Washington la 12 iulie 2001 si la Bucuresti la 3 august 2001 intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului de reforma a invatamantului superior si cercetarii stiintifice universitare, in valoare de 50 milioane dolari S.U.A., semnat la Washington la 2 octombrie 1996
Legea 52 1997
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 2/1997 pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului de reforma a invatamantului superior si cercetarii stiintifice universitare, in valoare de 50 milioane dolari S.U.A., semnat la Washington la 2 octombrie 1996
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu